Die beenruimte-klachten heb ik nooit echt begrepen... Je betaalt simpelweg per vierkante meter. Hoe meer ruimte, hoe minder stoelen. Of andersom: hoe minder ruimte, hoe meer stoelen, en hoe goedkoper de tickets. En laat vrijwel iedereen nu het goedkoopste ticket kiezen! Als je meer zou willen betalen, zou je meer ruimte kunnen krijgen. Bijvoorbeeld first classquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef Qlimax het volgende:
als je 1,50 meter bent en 50 kilo weegt zit je goed in zo'n vliegtuigstoel...
als je beetje lang bent zit je gewoon zwaar KUT
ja mee eens....maar first class naar Australie of ergens heenquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die beenruimte-klachten heb ik nooit echt begrepen... Je betaalt simpelweg per vierkante meter. Hoe meer ruimte, hoe minder stoelen. Of andersom: hoe minder ruimte, hoe meer stoelen, en hoe goedkoper de tickets. En laat vrijwel iedereen nu het goedkoopste ticket kiezen! Als je meer zou willen betalen, zou je meer ruimte kunnen krijgen. Bijvoorbeeld first class
BA, goede servicequote:Op donderdag 16 februari 2006 20:48 schreef Qlimax het volgende:
als je al 15 vluchten hebt gehad...wat is dan de beste maatschappij waar je ooit mee hebt gevlogen en waarom...????
40-50 per jaar: Aziatische maatschappijenquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:48 schreef Qlimax het volgende:
als je al 15 vluchten hebt gehad...wat is dan de beste maatschappij waar je ooit mee hebt gevlogen en waarom...????
quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Probeer het ook eens van/naar Nieuw Zeeland
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
Klopt. 4 keer zoveel ruimte maakt het ticket 4 keer zo duur. En daarom neem je dus het goedkoopste ticket wat je kan vinden, net als ik overigensquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:46 schreef Qlimax het volgende:
[..]
ja mee eens....maar first class naar Australie of ergens heen
wat je dan betaald is gewoon echt niet normaal
Jaiks, die rijstesoep als ontbijt....quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:50 schreef Bowny het volgende:
[..]
40-50 per jaar: Aziatische maatschappijen![]()
Het prijsverschil tussen first class en tourist class is gewoon te groot. Je bent al snel een factor 3 meer kwijt voor een first class stoel, terwijl je in feite alleen maar een paar cm meer beenruimte wilt hebben. Soms zou 3 cm extra ruimte al fijn zijn, dat zijn bij ruim 30 rijen dus een meter extra, ofwel het scheelt 1 rij stoelen. Dat maakt je ticket dus ongeveer 3% duurder. Misschien zelfs iets minder aangezien een rij minder passagiers ook minder eten/drinken kost en het vliegtuig minder zwaar is (dus misschien wel een half procent - ik noem maar wat) minder brandstof verbruikt). Ik ben best wel bereid om een paar procent meer te betalen voor extra beenruimte, maar niet 300%.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die beenruimte-klachten heb ik nooit echt begrepen... Je betaalt simpelweg per vierkante meter. Hoe meer ruimte, hoe minder stoelen. Of andersom: hoe minder ruimte, hoe meer stoelen, en hoe goedkoper de tickets. En laat vrijwel iedereen nu het goedkoopste ticket kiezen! Als je meer zou willen betalen, zou je meer ruimte kunnen krijgen. Bijvoorbeeld first class
En met Paaseiland is er 8 uur verschil.quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:07 schreef Lucille het volgende:
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
Ik ga volgende week naar Beijing, we vertrekken begin van de avond, wat dus gunstig is wat slapen betreft. Het is daar 7 uur later, maar als ik nou een beetje kan slapen zou ik er dus wel vroeg in de ochtend aankomen maar omdat ik al geslapen heb en de avond daarna op een normale tijd ga slapen, zou de jetlag volgens mij wel mee moeten vallen?quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:07 schreef Lucille het volgende:
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
Mijn vlucht naar Auckland was relaxed, ontspannen en ging lekker vlot.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Probeer het ook eens van/naar Nieuw Zeeland
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
Dus 11 uur verder = 11 tijdzones = 11 dagen. Ik was er in 8 uur vanaf.quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:07 schreef Lucille het volgende:
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
Ik heb serieus nooit jetlag...quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:07 schreef Lucille het volgende:
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
Ik ben 2 keer naar Australie geweest, beide keren met een stop van een paar dagen in Azie. Ik heb toen ik aankwam in het hotel toen eerst een paar uur geslapen en daarna geen last meer gehad verder, 's avonds gewone tijd gaan slapen en in Australie ook geen last meer gehad, maar dat tijdsverschil was natuurlijk veel kleiner.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:26 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ik heb serieus nooit jetlag...
Ben overigens niet echt groot, maar vind het toch wel behoorlijk kut zitten, maar het went snel...
Hopelijk, maar helaas gaat het bij een jetlag niet alleen om het aantal uren dat je slaapt. Het is een algemeen gevoel van 'niet in het ritme zitten' dat een aantal dagen doorzeurt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:28 schreef Vava het volgende:
Ik ga volgende week naar Beijing, we vertrekken begin van de avond, wat dus gunstig is wat slapen betreft. Het is daar 7 uur later, maar als ik nou een beetje kan slapen zou ik er dus wel vroeg in de ochtend aankomen maar omdat ik al geslapen heb en de avond daarna op een normale tijd ga slapen, zou de jetlag volgens mij wel mee moeten vallen?
Bij het raam zitten, vind ik prettig omdat je tegen de wand meer mogelijkheden hebt om een 'bed' te maken met je jas en de kussentjes. Dan is de kans hoger dat je in slaap sukkelt.quote:vroeg in de ochtend, was dus uitgeslapen en kon niet slapen terwijl de mensen naast mij in diepe slaap waren en ik er niet uit kon![]()
Ik ga alleen op korte stukken nog bij het raam zitten!
Inderdaad, dat is de truuk.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:00 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb nog nooit jetlag gehad. Gewoon slapen in het vliegtuig en direct het nieuwe ritme in, hooguit een paar uurtjes slapen als je vroeg in de ochtend aan komt, maar voor 12 uur weer actief zijn.
quote:Een systematische Cochrane-review werd uitgevoerd om de effectiviteit van melatonine bij jetlag te beoordelen. Melatonine is in de VS vrij verkrijgbaar. Voor de review werden studies onder reizigers en vliegend personeel geïncludeerd waarbij melatonine vergeleken werd met een placebo of andere medicatie. De uitkomstmaten waren jetlag of daaraan gerelateerde klachten: verminderd algemeen welbevinden, vermoeidheid overdag, slaapklachten, veranderd psychologisch functioneren en duur van de klachten. In totaal werden 10 studies geïncludeerd waarbij in één geval melatonine vergeleken werd met zolpidem, een hypnoticum; de rest was placebogecontroleerd. In 9 van de 10 studies werd bij inname van melatonine op de normale bedtijd op de plek van bestemming een afname van jetlagklachten gevonden bij vluchten over 5 of meer tijdzones. Dagelijkse inname van 0,5 tot 5 mg bleek effectief. Er was geen meerwaarde van dosering boven de 5 mg en er bleek ook geen meerwaarde van slow-releasepreparaten.
De auteurs concluderen dat het tijdstip van inname belangrijk is. Te vroege inname veroorzaakt slaperigheid en leidt ook tot vertraagde adaptatie bij aankomst. De incidentie van andere bijwerkingen is niet noemenswaardig. De reviewers zijn van mening dat reizigers die over meer dan 5 tijdzones vliegen, vooral oostwaarts, en reizigers die bij eerdere reizen jetlagklachten hebben gehad, geadviseerd moet worden om kortdurend melatonine te gebruiken. Wel waarschuwen zij voor de interactie met antistollingspreparaten en ook moet men voorzichtig zijn bij patiënten met epilepsie.
40 uurquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Probeer het ook eens van/naar Nieuw Zeeland
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
quote:Op zondag 19 februari 2006 14:23 schreef sturky100 het volgende:
Ik kan ook niet slapen. Ik heb een keer goed in de toiletten gekeken of niemand anders gerookt had in die toilet. Ikzag geen asresten of wat, anders had ik zeker een peuk opgestoken.
Hier hetzelfde, ben 2 weken geleden nog met M.A. uit Kuala Lumpur gekomen.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef amokjeeh het volgende:
Ik vlieg liever 12 uur met mijn 1.89meter naar Kuala Lumpur met Malaysia Airlines dan binnen Europa met KLM en Transavia.
Jij bent nog nooit naar Nieuw-Zeeland geweest?quote:Op zondag 19 februari 2006 12:41 schreef jeroen2497 het volgende:
[..]
40 uurdan ben je niet echt goed in 't uitzoeken van vluchten ofwel?
Ik hoor nu juist van iedereen dat Qantas bagger is qua stoelen omdat ze allemaal slecht en doorgezakt zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:38 schreef DrXLTrouble het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, ben 2 weken geleden nog met M.A. uit Kuala Lumpur gekomen.
Overigens zijn Thai, Eva air , China Airlines, Singapore Airlines en Quantas ok goed bevallen.
British Airways en KLM vormen bij mij de middenmoot.
De slechtste ervaring hadden we tot nu toe met Royal Jordanian. Die presteerde het om een vlucht van Bangkok naar Amman die normaal 8 uur zou duren, te doen in 19 uur.
Van Bangkok naar Jakarta (om mensen op te pikken van een geanuleerde vlucht), van Jakarta via Bangkok naar Abu Dhabi (om de bemanning te wisselen die aan z'n vlieguren zat) en daarna naar Amman.
Ik had vanuit Australie ook 3 vluchten en een keer een aansluiting in Londen gemist voor het vliegtuig naar Amsterdam. Voor ik toen thuis was, 4 keer inchecken later kon ik mee (wat dus al vrij snel bleek te zijn) op Schiphol aangekomen geen bagage dus naar de claims. Dan ben je zo 30 tot 35 uur onderweg. Zo gek is die 40 uur niet.quote:Op zondag 19 februari 2006 21:48 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jij bent nog nooit naar Nieuw-Zeeland geweest?
Ik heb vandaag ook een sudoku puzzelboekje gekocht voor onderweg.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:17 schreef Vava het volgende:
Ik vind het ook vrij saai, maar ik hoop toch dat ik kan slapen, vooral ook omdat we vroeg in de avond vertrekken. Verder neem ik een iPod Mini met 4GB muziek mee, 2 tijdschriften een leesboek een wat puzzelboekjes, dat moet goed komen denk ik zo
Oja, die heb ik ook en nog een cryptogrammenboekje en een variabundelquote:Op maandag 20 februari 2006 21:05 schreef La_Guiri het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook een sudoku puzzelboekje gekocht voor onderweg.![]()
Ik had ook een puzzelboekje gekocht maar vervolgens heb ik er geen puzzel uit gedaan.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:05 schreef La_Guiri het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook een sudoku puzzelboekje gekocht voor onderweg.![]()
Ik ga een maand naar Argentinië, jij naar Beijing las ik? Wanneer?quote:Op maandag 20 februari 2006 21:13 schreef Vava het volgende:
[..]
Oja, die heb ik ook en nog een cryptogrammenboekje en een variabundel
Waar ga je volgende week heen?
Argentinië lijkt me ook geweldig mooi! Ga je voor vakantie?quote:Op maandag 20 februari 2006 23:21 schreef La_Guiri het volgende:
[..]
Ik ga een maand naar Argentinië, jij naar Beijing las ik? Wanneer?
Komt omdat de prijs die Tiny en Henk achterin betalen, niet geheel realitisch is als je de kostprijs bekijkt. De "schade" wordt ingehaald door de lui "voorin", waarvan 80% van de tickets toch door de baas betaald worden, wat meer te laten betalen...quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:06 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het prijsverschil tussen first class en tourist class is gewoon te groot. Je bent al snel een factor 3 meer kwijt voor een first class stoel, terwijl je in feite alleen maar een paar cm meer beenruimte wilt hebben. Soms zou 3 cm extra ruimte al fijn zijn, dat zijn bij ruim 30 rijen dus een meter extra, ofwel het scheelt 1 rij stoelen. Dat maakt je ticket dus ongeveer 3% duurder. Misschien zelfs iets minder aangezien een rij minder passagiers ook minder eten/drinken kost en het vliegtuig minder zwaar is (dus misschien wel een half procent - ik noem maar wat) minder brandstof verbruikt). Ik ben best wel bereid om een paar procent meer te betalen voor extra beenruimte, maar niet 300%.
Comfort class is dan de oplossing. Wel wat prijzig, bij ArkeFly bijv. al 43,- per enkele reis.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef Qlimax het volgende:
als je 1,50 meter bent en 50 kilo weegt zit je goed in zo'n vliegtuigstoel...
als je beetje lang bent zit je gewoon zwaar KUT
Ja, ik ga op vakantie en jij? Wat ga je doen daar in Beijing? Hebben ze ook Lush daar?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:23 schreef Vava het volgende:
[..]
Argentinië lijkt me ook geweldig mooi! Ga je voor vakantie?
Klopt, ik ga naar Beijingovermorgen al
![]()
Leuk hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:32 schreef La_Guiri het volgende:
[..]
Ja, ik ga op vakantie en jij? Wat ga je doen daar in Beijing? Hebben ze ook Lush daar?![]()
Ik ben intussen ook alweer tig keer gevlogen tussen California en Europa (12 uur ong.), maar ik moet na verloop van tijd toch echt wat gaan wandelen of een tijdje gaan staan. Ik ga dan meestal bij de deur staan voor een tijdje ofzo, ik kan gewoon niet 12 uur lang stil zitten.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ken verschillende mensen die veel problemen hebben met een lange vliegreis maar ik heb er toch al een stuk of 15 trans-atlantische vluchten opzitten maar het doet me weinig
Probeer eens naar Oost Timor te komen, zoals mijn zus.... Ze was bijna 3 dagen onderweg geloof ik. De enige manier om daar te komen is via Darwin, Australie.... en om daar te komen moet je via Sydney. Dus eerst naar Sydney, Australie met ook een aantal luchthavenstops onderweg, de volgende dag naar Darwin, en vervolgens in een oud brik met propellors naar Dili, Oost Timor....quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Probeer het ook eens van/naar Nieuw Zeeland
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
Hooguit een keer of 4 toch?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben intussen ook alweer tig keer gevlogen tussen California en Europa (12 uur ong.), maar ik moet na verloop van tijd toch echt wat gaan wandelen of een tijdje gaan staan. Ik ga dan meestal bij de deur staan voor een tijdje ofzo, ik kan gewoon niet 12 uur lang stil zitten.
Ik heb er verder niet veel problemen mee hoor, en ik stap zo weer in een vliegtuig om weer es naar Europa te gaan enzo, ik kan alleen niet stilzitten voor 12 uur. Na een uurtje of 5/6 ofzo moet ik gaan lopen, dus dat doe ik dan ook.
Je moet ook niet 12uur lang stilzitten, is ronduit slecht voor je bloedsomloop, gewoon rondlopen als je zin hebtquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben intussen ook alweer tig keer gevlogen tussen California en Europa (12 uur ong.), maar ik moet na verloop van tijd toch echt wat gaan wandelen of een tijdje gaan staan. Ik ga dan meestal bij de deur staan voor een tijdje ofzo, ik kan gewoon niet 12 uur lang stil zitten.
Ik heb er verder niet veel problemen mee hoor, en ik stap zo weer in een vliegtuig om weer es naar Europa te gaan enzo, ik kan alleen niet stilzitten voor 12 uur. Na een uurtje of 5/6 ofzo moet ik gaan lopen, dus dat doe ik dan ook.
Ik vertrek maandag, vind het wel spannend zo in mijn eentje.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:35 schreef Vava het volgende:
[..]
Leuk hoorWanneer vertrek je?
Ik ga ook op vakantieen geen Lush geloof ik
heb iig nergens een adres kunnen vinden
Zit wel een Lush in Hongkong, maar daar kom ik niet.
Zou je wat meer willen vertellen hierover? Het is niet mijn bedoeling om hier zwaar mee in de weer te gaan.Gewoon alleen bij lange oost-west vliegreizen en netjes op doktersrecept enzo. Is het dan nog steeds schadelijk en, zo ja, waarom?quote:Op zondag 19 februari 2006 12:25 schreef Bowny het volgende:
Van af blijven dat spul (melatonine). Is meer voor oudere mensen bedoelt, die het niet meer op een natuurlijke manier aanmaken.
Alcohol en medicijnen combineren... altijd een verstandige keuze.quote:Op woensdag 22 februari 2006 04:06 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
gewoon zorgen dat je melatonine bij je hebt...en natuurlijk zuipen
melatonine is niet echt een medicijnquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Alcohol en medicijnen combineren... altijd een verstandige keuze.![]()
Als je wil blijven leven kan je beter niet verder gaan dan San Diego en dan gaan vliegenquote:Op woensdag 22 februari 2006 06:37 schreef BushRanger het volgende:
Ik vind vliegen zo erg dat ik van de zomer zelfs van Alaska naar Panama ga rijden met de auto, scheelt weer een flink aantal uren vliegen! En je ziet nog eens meer ook!
Ook al snel! Alleen reizen vind ik ook heel spannend, maar wel heel erg leuk!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:35 schreef La_Guiri het volgende:
[..]
Ik vertrek maandag, vind het wel spannend zo in mijn eentje.
Hoe lang ga je?
Ja joh!? Je moet je niet zo makkelijk laten afschrikken. Onderbouw anders eens wat je precies bedoelt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je wil blijven leven kan je beter niet verder gaan dan San Diego en dan gaan vliegen
De A27 kan ook gevaarlijk zijn. Volgens mij spreek je niet uit ervaring... Er zijn wel meer mensen die dat met de auto doen. En ik ga geen auto huren, de auto heb ik al, een Subaru 4WD.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alles onder San Diego is of kan gevaarlijk zijn. als je de Pan Americana pakt, valt het misschien wel mee maar voor een snelweg hoef je niet naar Amerika
Verder kan je waarschijnlijk toch geen auto huren
Ik zit altijd bij de nooduitgang, 2 rijen beenruimte.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef Qlimax het volgende:
als je 1,50 meter bent en 50 kilo weegt zit je goed in zo'n vliegtuigstoel...
als je beetje lang bent zit je gewoon zwaar KUT
Joh, laat je vooral geen schrik aan praten. Bepaalde users hier kunnen alles nou eenmaal nogal paniekerig voorstellen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:47 schreef BushRanger het volgende:
De A27 kan ook gevaarlijk zijn. Volgens mij spreek je niet uit ervaring... Er zijn wel meer mensen die dat met de auto doen. En ik ga geen auto huren, de auto heb ik al, een Subaru 4WD.
Als je al wat ziet ja.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:10 schreef Vava het volgende:
Ik ga misschien morgen wel bij het raam zittenben samen met mijn moeder dus da's iig een persoon waar ik makkelijk langs kan, die andere is dan ook nog maar een stapje
Ben wel benieuwd, we vliegen over het noorden van Rusland, dat vind ik eigenlijk wel heel mooi om te zien!
Ik zie nog wel hoor wat ik doe, van mijn geloof afstappen van een aisle seat naar een window seat of lekker blijven geloven in het gangpad
Da's ook altijd maar weer afwachten jaquote:
Mijn ex-baas is vorig jaar voor een week naar NZ gevlogen om ff te skieën... (Via LA met AirNZ, kan in 24u geloof ik) Maar hij had er dus echt wel zwaar last van, net op het moment dat je begint te wennen aan de tijd moet je weer terug naar Europaquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:16 schreef Gripper het volgende:
Dan zou je als je naar NZ vliegt bijna 2 weken uit de running zijn...![]()
Je kan beter in Texas de grens over steken, das een stuk veiliger daar. Verder moet je ook niet je auto altijd in de parkeergarage zetten bij het hotel en als je terug gaat naar de VS ook niet zorgen dat je je auto 24 uur in de gaten houdt. De straffen voor drugsbezit zijn in de VS immers erg mildquote:Op woensdag 22 februari 2006 18:47 schreef BushRanger het volgende:
[..]
De A27 kan ook gevaarlijk zijn. Volgens mij spreek je niet uit ervaring... Er zijn wel meer mensen die dat met de auto doen. En ik ga geen auto huren, de auto heb ik al, een Subaru 4WD.
De meeste (volgens mij alle) Amerikaanse autoverhuurmaatschappijen laten het niet toe om met je huurauto de grens met Mexico over te steken. Als het wel kan, dan moet je zowiezo bij de Mexicaanse grens een Mexicaanse autoverzekering kopen, en uiteraard zetten de corrupte Mexicaanse authoriteiten je flink af.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:42 schreef BushRanger het volgende:
Ja joh!? Je moet je niet zo makkelijk laten afschrikken. Onderbouw anders eens wat je precies bedoelt.
Dan hoop ik voor je dat het geen auto is met een Amerikaans kenteken.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:47 schreef BushRanger het volgende:
De A27 kan ook gevaarlijk zijn. Volgens mij spreek je niet uit ervaring... Er zijn wel meer mensen die dat met de auto doen. En ik ga geen auto huren, de auto heb ik al, een Subaru 4WD.
Wat een hoop aannames... Kijk anders eens in het topic 'Grote Roadtrips' daar staat uitgelegd wat ik ga doen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan beter in Texas de grens over steken, das een stuk veiliger daar. Verder moet je ook niet je auto altijd in de parkeergarage zetten bij het hotel en als je terug gaat naar de VS ook niet zorgen dat je je auto 24 uur in de gaten houdt. De straffen voor drugsbezit zijn in de VS immers erg mild
Zoals ik al geschreven heb, ik huur geen auto, ik heb een auto gekocht. De auto heeft Alberta, Canada platen en daar ga ik ook in Mexico mee rijden. Het stikt trouwens van de Amerikanen die in Mexico rijden. Van de verzekering weet ik af ja. Mijn auto is van 1986 met 400.000 km en zal ondanks de Canadese platen niet het idee geven dat er veel te halen valt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:43 schreef maartena het volgende:
[..]
De meeste (volgens mij alle) Amerikaanse autoverhuurmaatschappijen laten het niet toe om met je huurauto de grens met Mexico over te steken. Als het wel kan, dan moet je zowiezo bij de Mexicaanse grens een Mexicaanse autoverzekering kopen, en uiteraard zetten de corrupte Mexicaanse authoriteiten je flink af.
Als je met de auto naar Mexico wil, dan kun je het beste de Amerikaanse auto in San Diego inleveren, met de bus naar Tijuana gaan, en aldaar bij een autoverhuurbedrijf een auto huren met een Mexicaans kenteken.
De reden is vrij simpel: rondrijden in Mexico met een Amerikaans kenteken is rijden op een levende bom. Mexicanen weten donders goed dat de Mexicaanse politie nauwelijks actie onderneemt als een auto met een Amerikaans kenteken verdwijnt, en de Amerikaanse authoriteiten kunnen niets voor je betekenen.
Rijden in Mexico kan best, alleen moet je dat.... sterker nog... MAG je dat nooit doen met een Amerikaanse huurauto.
Dit is inderdaad een reeël gevaar. Auto's met een Amerikaans kenteken zijn ideaal om een paar kilo drugs in te verstoppen en hopen dat de auto de grens over komt zonder problemen. De helft van de keren lukt het, en word de auto tot dicht bij de grens gevolgd alwaar er een telefoontje word gepleegd naar de andere zijde van de grens. Aan de Amerikaanse kant staan een paar anderen netjes op je te wachten, en volgen je tot je ergens stopt, en dan halen ze die paar onder je auto vastgeplakte kilo coke weer van onder je auto vandaan, en zo hebben ze weer geld verdiend.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan beter in Texas de grens over steken, das een stuk veiliger daar. Verder moet je ook niet je auto altijd in de parkeergarage zetten bij het hotel en als je terug gaat naar de VS ook niet zorgen dat je je auto 24 uur in de gaten houdt. De straffen voor drugsbezit zijn in de VS immers erg mild
Weet niet precies hoe, maar als je op m'n naam klikt, dan zie je hem halverwege tussen m'n active topics staan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
link?
Canadese kentekenplaten zijn in Mexico net zo goed een doelwit als Amerikaanse. Zodra ze een buitenlands kenteken zien dan denken ze aan geld. Met name in Baja, California waar veel Amerikanen rondrijden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:04 schreef BushRanger het volgende:
Zoals ik al geschreven heb, ik huur geen auto, ik heb een auto gekocht. De auto heeft Alberta, Canada platen en daar ga ik ook in Mexico mee rijden. Het stikt trouwens van de Amerikanen die in Mexico rijden. Van de verzekering weet ik af ja. Mijn auto is van 1986 met 400.000 km en zal ondanks de Canadese platen niet het idee geven dat er veel te halen valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |