Ja, geschiedenisles!quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik dacht, laat ik mijn tvp eens verkappen met mn railhopperfoto's
Zonde! Maar het zat er wel in... Wat was ook weer de sloopprognose?quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:28 schreef thatsme het volgende:
de railhoppers zien er nu niet meer uit in Haren. Sommige vandalen hebben ze een nieuwe kleur gegeven
Straks?quote:Op donderdag 16 februari 2006 02:06 schreef MREn het volgende:
Hier edit ik straks een verbeterde openingspost in.
Niet meerquote:Op donderdag 16 februari 2006 00:27 schreef MREn het volgende:
[..]
Sterker nog: Eindhoven-Den Haag Centraal is sneller via Utrecht dan rechtstreeks!
voor de rest zien ze er nog vrij heel uit.. alleen 2 raampjes missen, maar dat deden ze al vanaf het begin...quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zonde! Maar het zat er wel in... Wat was ook weer de sloopprognose?
binnen 24 uurquote:
Klopt helemaal...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:25 schreef Tfz het volgende:
Ff snel gekeken.
- Er rijdt geen onverbouwd ICR meer rond in de reguliere dienst;
Niet direct, maar wel met de afvoer van plan V voor de nieuwe Sprinters (Br425 dus,niet-SGMm) geleverd zijn. En er zijn nu ineens meer stellen nodig voor Zl-Emn.quote:- De inzet van extra ICK heeft niks te maken met het vrijspelen van Mat '64 voor de nieuwe dienstregeling, maar met uitval van IRM;
Zou kunnen, ik kom er niet meer zo vaak.quote:- Er rijdt geen ICK in de 3500 (Eindhoven-Utrecht);
inderdaadquote:- Vijfdelige DD-AR bestaat niet;
Jawel, maar met iets van drie rijtuigen.quote:- Je veronderstelling "problemen door maar zes bakken" als de 14x geintegreerd rijdt met de binnenlandse IC klopt niet; altijd heeft vast gestaan dat de trein wordt verlengd.
Ik heb daar eigenlijk de ballen verstand vanquote:Een korte behandeling van de verschillende soorten loccen waarmee de goederenvervoerders rijden zou overigens wel leuk zijn. Daar rijdt veel meer afwisselend en opmerkelijk spul rond dan in de reizigersdienst: 1200, MaK 1206, MaK 2000, Class 66, BR232, V100'n, 1600'en, 6400'en, in de opvallendste kleuren die je je maar kunt bedenken.
De enige reden dat er ICK van de Meer is gehaald, is om nu het tekort aan IRM op te vangen. Voor de lange termijn zal er ongetwijfeld meer ICK gaan rijden, maar daar heeft de extra inzet nu dus niks mee te maken. Er is ook geen plan V terzijde gesteld recentelijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:36 schreef MREn het volgende:
Niet direct, maar wel met de afvoer van plan V voor de nieuwe Sprinters (Br425 dus,niet-SGMm) geleverd zijn. En er zijn nu ineens meer stellen nodig voor Zl-Emn.
ICK = traag, dus 1-op-1 vervanging kan niet.
Dus wordt plan V dat gesloopt wordt vervangen door DD-AR, dat op zijn beurt weer vervangen wordt door IRM, wat wer vervangen wordt door ICK.
Dat is de langere termijnplanning. Op korte termijn idd versterkt door hoog aantal IRM (een ook ICM trouwens) defecten.
Ik dacht meer rijtuigen, maar dat zou kunnen. Ik vind het geen groot probleem voor reizigers van/naar Es, vier keer per dag per richting een overstap is vervelend, maar echt niet onoverkomelijk.quote:Jawel, maar met iets van drie rijtuigen.
De niet-koppelbaarheid is trouwens ook niet zo'n enorm probleem, omdat Amf-Asd helemaal van het NO-concept los wordt gesneden.
Het is een groter probleem voor reizigers van/naar Es.
Ik zal zo wel een korte opsomming maken. Iemand anders mag voor foto's zorgen.quote:Ik heb daar eigenlijk de ballen verstand van
Maar als je een leuk stukkie kan typen...
Nou, de paar keer dat ik met Syntus heb gereden, hebben niet echt een goede indruk achter gelaten.... Dus dat zal ook meewegenquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:45 schreef MREn het volgende:
De punctualiteit van NS staat ook hoger dan Nederland. Arriva-effect?
had ik ook werdt iig goed door elkaar getrild, als t nou komt door de wielen of vant stuk spoor, ga ik geen mening over geven, maar opschieten vond ik het ook bepaald nietquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nou, de paar keer dat ik met Syntus heb gereden, hebben niet echt een goede indruk achter gelaten.... Dus dat zal ook meewegen
Welk traject?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
had ik ook werdt iig goed door elkaar getrild, als t nou komt door de wielen of vant stuk spoor, ga ik geen mening over geven, maar opschieten vond ik het ook bepaald niet![]()
had t idee dat we 50 reden ofzo![]()
Ik moest pissen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
had ik ook werdt iig goed door elkaar getrild, als t nou komt door de wielen of vant stuk spoor, ga ik geen mening over geven, maar opschieten vond ik het ook bepaald niet![]()
had t idee dat we 50 reden ofzo![]()
owja moest ik ookquote:
Zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
op zutphen apeldoorn VV zit in de DM90's ook geen plee meer?
vind t ook een vrij doelloos lijntje om eerlijk te zijnquote:Op zondag 19 februari 2006 00:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen.
Concessieverleners geilen meer op fancy treintjes en lage kosten ipv vriendelijkheid voor de reizigers.
Dus als het afsluiten van de plee dusdanig in de kosten scheelt dat de concessie gewonnen kan worden, sja, dan moet dat maar he?
Waarom? Omdat je er zelf niet woont?quote:Op zondag 19 februari 2006 00:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind t ook een vrij doelloos lijntje om eerlijk te zijn
tis meer dat ze heen en weer rijden tussen Apeldoorn en Zutphen, T zal vast wel een reden hebben, anders was het vast al opgeheven in de zin van heen en weer rijdenquote:Op zondag 19 februari 2006 00:17 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je er zelf niet woont?
Dan kunnen ze het halve net wel afbreken omdat jij het toevallig doelloos vind.
Het is vanaf Utrecht/Amersfoort juist en prima manier om in Zutphen te komen, voor voor mensen uit het gebied tussen Arnhem, Zutphen en Goor is het sneller dan via Deventer, Hengelo of Arnhem.
Het is er vaak druk genoeg dat de trein aardig vol zit.
Vooral omdat je vanaf Apeldoorn in Deventer de sneltrein naar het zuiden mist, kan dat juist met het lijntje naar Zutphen ook weer.
Misschien eerst eens zelf gaan kijken voor je iets als nutteloos bestempeld?
Ze kunnen wel van/naar Nijmegen gaan rijden, maar dan rijdt je met je dure diesels onder de draad, dat is toch wat zonde.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tis meer dat ze heen en weer rijden tussen Apeldoorn en Zutphen, T zal vast wel een reden hebben, anders was het vast al opgeheven in de zin van heen en weer rijden
zwolle kampen is wel altijd vrij goed bezet heb ik t idee? scholieren enzo? dus dat zal wel goed uit kunnen ?quote:Op zondag 19 februari 2006 00:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Ze kunnen wel van/naar Nijmegen gaan rijden, maar dan rijdt je met je dure diesels onder de draad, dat is toch wat zonde.
Binnenkort opent er wel nieuw station in Zutphen, en ook twee in Apeldoorn (waarvan een bediend door deze diesel), dus wordt de lijn wat nuttiger. Er wordt nu trouwen ook al gestopt in Klarenbeek.
Nog korter (ik meen 5,8km) is trouwen Zwolle-Kampen, zonder stops.
Niet meer of minder bezet dan Apd-Zp heb ik het idee.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zwolle kampen is wel altijd vrij goed bezet heb ik t idee? scholieren enzo? dus dat zal wel goed uit kunnen ?
Nou ja, meer om Kampen heen, het huidige station zou dan of opgedoekt worden, of verplaatst naar een onlogische plek aan de rand van het grefo dorp.quote:maar vanaf kampen was het ooit (of nog steeds?) de bedoeling om het spoor door te trekken naar lelystad? (hanzelijn?)
kom ik vast op de rustige tijden op dat lijntje apeldoorn - zutphenquote:Op zondag 19 februari 2006 00:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Niet meer of minder bezet dan Apd-Zp heb ik het idee.
nja nu ligt t wel mooi tegen t busstation aan, doortrekken wordt ook lastig bedenk ik me net,quote:Nou ja, meer om Kampen heen, het huidige station zou dan of opgedoekt worden, of verplaatst naar een onlogische plek aan de rand van het grefo dorp.
Dat is vrij zeker, de vraag is alleen nog even in welke variant.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..] als die hanzelijk dr ooit nog komt
zuiderzeelijn bedoel je met flevolijn? iig zo staat die hier bekend,quote:Op zondag 19 februari 2006 00:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is vrij zeker, de vraag is alleen nog even in welke variant.
Ik ben zelf voor doortrekken Flevolijn van Lelystad naar Heerenveen, Drachten en Groningen. En niet zo'n achterlijk zweeflijn natuurlijk, dat is totaal niet practisch.
Nee, Zuiderzeelijn is Amsterdam-Heerenveen-Groningen, Hanzelijn is Lelystad-Zwolle, via Dronten/Kampen.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zuiderzeelijn bedoel je met flevolijn? iig zo staat die hier bekend,
hmm meende dat de zuiderzeelijn naar groningen zou? nja maakt ook weinig uit, als de verbindingen dr beter op worden vind ik t bestquote:Op zondag 19 februari 2006 00:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, Zuiderzeelijn is Amsterdam-Heerenveen-Groningen, Hanzelijn is Lelystad-Zwolle, via Dronten/Kampen.
Flevolijn is weer de lijn Weesp-Almere-Lelystad.
Omdat het in dienst houden van een kleine treinserie (9 stuks) redelijk duur is, ivm inleren monteurs en reserve onderdelen enzo.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:44 schreef kebabkever het volgende:
Ik reis elke dag tussen ommen en zwolle, maar ik vroeg me al af waarom ze met de SM90 *weet nu hoe ie heet haha* niet meer rijden, in 2005 reden ze nog behoorlijk vaak.....maar ze worden dus nu niet meer ingezet?
Hondekoppen rijden er al een tijdje niet meerquote:Jammer...want vin het verdomd fijn reizen met die trein. ZIt nu elke keer in een lawaaige hondekop
Dat typ ik toch letterlijk?quote:Op zondag 19 februari 2006 00:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm meende dat de zuiderzeelijn naar groningen zou? nja maakt ook weinig uit, als de verbindingen dr beter op worden vind ik t best
SM 90 Teh Pwn! lekker stil comfortabel you name it they had it!quote:Op zondag 19 februari 2006 00:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Omdat het in dienst houden van een kleine treinserie (9 stuks) redelijk duur is, ivm inleren monteurs en reserve onderdelen enzo.
[..]
Hondekoppen rijden er al een tijdje niet meerMaar die plan V's die er nu rijden zijn inderdaad een enorme achteruitgang tov SM90, eeuwig zonde, want ik vond dat SM90 geweldig rijden! Snel, stil, modern, en redelijk ruim binnen...
Tractie van IRM is afgekeken van SM'90.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
goed IRM is ook niet slecht, maar das toch niet ff anders![]()
k weet tquote:Op zondag 19 februari 2006 00:52 schreef MREn het volgende:
[..]
Tractie van IRM is afgekeken van SM'90.
Grote delen DM'90 zijn ook afgekeken van SM'90.
Vroeger hadden ze zelfs 3+2 opstelling van de banken (aantal stoelen-gangpad-aantal stoelen) ipv 2+2 zoals nu.
Beel locs, was nogal een drama.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k weet tSM90 hebben tov overig materiaal enorm kort dienst gedaan,
hoewel ? dr zijn andere locs/stellen/wagons die nog korter hebben mee gedraait?
quote:Op zondag 19 februari 2006 00:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k weet tSM90 hebben tov overig materiaal enorm kort dienst gedaan,
hoewel ? dr zijn andere locs/stellen/wagons die nog korter hebben mee gedraait?
Plan V / T zou vervangen worden door SM'90 maar ja tis nu dus weer vervangen door de V.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:53 schreef kebabkever het volgende:
Maar wie weet wat de vervanger van de sm90 wordt dan? ....want dit is ook eigenlijk niks, die plan V's
tis ook wel oudquote:Op zondag 19 februari 2006 00:57 schreef kebabkever het volgende:
wordt dus nog jaaaaren in de spits ingepakt zitten.........., kijk soms wel is naar binnen bij de machinist bij die plan V's. Maar het ziet er wel erg oud uit allemaal zeg pff
...en zo de motoren wat sneller aan gort rijdenquote:Op zondag 19 februari 2006 00:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tis ook wel oud
nieuwste Vtjes zijn van de jaren 70? dus tja![]()
maar op zwolle - emmen rijden wel aangepaste Vtjes meende ik, kunnen wat sneller optrekken?
De naam Beel toch wel hoop ik? Zo heette de premier destijds. Of is maatschappijleer inmiddels afgeschaft op school?quote:Op zondag 19 februari 2006 00:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zegt me zo nikswist alleen dat er bepaalde anderen ook Dramatisch slecht waren
meende dat elke V (mischien ook T) wel zo hard kan op trekken alleen dat ze om 1 of andere reden allemaal begrenst zijn??quote:Op zondag 19 februari 2006 01:02 schreef kebabkever het volgende:
ow ben ik soms ook 10 min korter onderweg?.....en nu je het zegt..sommige trekken veeel langzamer op dan andere
Het gaat hier op de PZ3-stand die normaal altijd uitgeschakeld was (ivm beperkt vermogen bvl en/of slijtage motoren).quote:Op zondag 19 februari 2006 01:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
meende dat elke V (mischien ook T) wel zo hard kan op trekken alleen dat ze om 1 of andere reden allemaal begrenst zijn??
Nou uhm, misschien eens zelf zoeken, want er is zat te vinden over het recent bestelde sprinter-materieel.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:53 schreef kebabkever het volgende:
Maar wie weet wat de vervanger van de sm90 wordt dan? ....want dit is ook eigenlijk niks, die plan V's
SM '90 rijdt niet meer, omdat het maar een kleine serie van negen treinstellen is (waarvan ééntje al aan de kant stond). Zo'n kleine serie onderhouden is verre van goedkoop (want toch een partij onderdelen op voorraad nodig, die maar voor een kleine serie gebruikt kunnen worden). Daarnaast waren de stellen nog redelijk storingsgevoelig. Een ander probleem is dat de stellen alleen op Zwolle - Emmen ingezet kunnen worden. Wanneer de werkplaats in Zwolle binnenkort sluit, zou dat een hoop gesleep opleveren om de stellen ergens in onderhoud te krijgen. Erg onhandig allemaal en zeker voor zo'n kleine serie niet gerechtvaardigd.quote:Op zondag 19 februari 2006 00:44 schreef kebabkever het volgende:
Ik reis elke dag tussen ommen en zwolle, maar ik vroeg me al af waarom ze met de SM90 *weet nu hoe ie heet haha* niet meer rijden, in 2005 reden ze nog behoorlijk vaak.....maar ze worden dus nu niet meer ingezet?
das lekker handig als je de ene kant uit wel snel in PZ3 kan.. en de andere kant op nietquote:Op zondag 19 februari 2006 01:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Het gaat hier op de PZ3-stand die normaal altijd uitgeschakeld was (ivm beperkt vermogen bvl en/of slijtage motoren).
Op enkele tientallen stellen (allen plan V) is deze PZ3-stand ingeschakeld, alleen bij de nieuwere stellen met 9xx nummers.
Als stel met PZ3 ingeschakeld voorop rijdt, zal het achteroplopende stel ook naar PZ3 schakelelen, andersom niet.
De bedoelng is natuurlijk om de 30 (?) PZ3-stellen in de omloop Zl-Aemn te houden, waar maar 14 (?) stellen voor nodig zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 01:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
das lekker handig als je de ene kant uit wel snel in PZ3 kan.. en de andere kant op niet![]()
eh sja je moet ook wat reserve hebben natuurlijk hequote:Op zondag 19 februari 2006 01:39 schreef MREn het volgende:
[..]
De bedoelng is natuurlijk om de 30 (?) PZ3-stellen in de omloop Zl-Aemn te houden, waar maar 14 (?) stellen voor nodig zijn.
100% mee eensquote:Op zondag 19 februari 2006 00:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is vrij zeker, de vraag is alleen nog even in welke variant.
Ik ben zelf voor doortrekken Flevolijn van Lelystad naar Heerenveen, Drachten en Groningen. En niet zo'n achterlijk zweeflijn natuurlijk, dat is totaal niet practisch.
lekker een normaal spoorlijntje van maken! mischien wel zo dat je dr met normaal matteriaal op kan..quote:
Uiteraard, ik vind nog steeds dat je bij totaal spootvernieuwing zoals de afgelopen jaren (houten dwasliggers -> betonnen), dat je tegen een meerprijs best het spoor naar 250-geschikt kan trekken. Bij bovenleiding idem dito: islolatoren en ophanging voor 25000V geschikt maken.quote:Op zondag 19 februari 2006 02:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien wel een idee om aanpassingen voor snellere treinen meteen te doen?
Yep maar dan zit je nog, dat je treinstel ook meerspannings moet worden,quote:Op zondag 19 februari 2006 03:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Uiteraard, ik vind nog steeds dat je bij totaal spootvernieuwing zoals de afgelopen jaren (houten dwasliggers -> betonnen), dat je tegen een meerprijs best het spoor naar 250-geschikt kan trekken. Bij bovenleiding idem dito: islolatoren en ophanging voor 25000V geschikt maken.
Als je dan nieuw mat. wil kopen, heb je tenminste een reden om spul te kopen dat 250 loopt. Waarom zou je immers duur spul kopen als prorail toch op een middeleeuwse 140km/uur blijft dimensioneren.
Als ze het "wegens de kosten nooit ombouwen", waarom denk je dan dat men VIRM er op heeft laten voorbereiden? Omdat het vaststaat dat ze het nooit gaan gebruiken?quote:Op zondag 19 februari 2006 11:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Yep maar dan zit je nog, dat je treinstel ook meerspannings moet worden,
de IRM heeft alleen ruimte er voor, maar die gaan ze toch wegens de kosten nooit ombouwen naar 25KV
quote:Op zondag 19 februari 2006 18:58 schreef MREn het volgende:
Cabineplaatjes in de sneeuw:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MMLGP7LK
Nicequote:Op zondag 19 februari 2006 18:58 schreef MREn het volgende:
Cabineplaatjes in de sneeuw:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MMLGP7LK
zelf gemaakt?quote:Op zondag 19 februari 2006 18:58 schreef MREn het volgende:
Cabineplaatjes in de sneeuw:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MMLGP7LK
Nee, ben bouwkundig infra (bouwprojectmanager) geschoold, niet in rijdende dienst.quote:
he jammerquote:Op zondag 19 februari 2006 19:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, ben bouwkundig infra (bouwprojectmanager) geschoold, niet in rijdende dienst.
Ha, waarom?quote:
ATB gong bij verandering seinbeeld.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:53 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat ik me afvraag, als je in de trein zit en dan vooral de wat oudere modellen. Als je dan vlak bij de deur naar de machinist zit hoor je van die belletjes rinkelen. Wat is dat precies?
Wat houdt dat dan precies in? Soort van sein voor de machinist dat hij moet gaan remmen ofzo?quote:Op zondag 19 februari 2006 23:02 schreef MREn het volgende:
[..]
ATB gong bij verandering seinbeeld.
Als ie vaak belt en de trein remt niet, hou je dan maar vast voor een snelremming.
Aha duidelijk. Word ik altijd een beetje gek van als ik in de trein zit en ik hoor dat telkens.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:19 schreef Carport het volgende:
Kort gezegd houdt het in dat de bel gaat als het sein van kleur (of cijfer) veranderd. De machinist wordt dan ook dmv de bel daarvan op de hoogte gebracht. Als een machinist een opgedragen snelheidsverlaging negeert, gaat de bel drie keer tringen en moet de machinist afremmen. Doet 'ie dat dan nog steeds niet, remt de trein zelf af (en dat gaat niet rustig).
ben t met je eensquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:48 schreef MREn het volgende:
[..]
Welk traject?
In heb de laatste jaren regelmatig Hengelo-Zutphen getreind, eerst met plan U, toen DM90 en nu die Linten. En die Linten zijn veruit en met glans het meeste sfeerloos, lawaaiig en oncomfortabel.
Door de herrie denk je dat het opschiet, maar het is vreselijk. Uiteindelijk is het op een heel traject niet veel langzamer dan een DM'90. Alleen: geen eerste klas, weinig privacy, klote bankjes, minder capaciteit. Vooral dat gebrom bij lage toeren is zeeeeer irritant, dan resoneert dat hele barrel.
Dat is ook direct de reden dat ik nu vrijwel altijd over Deventer reis, per heerlijke ICM!
Arnhem-Doetinchem zeker? Berucht uitvaltaject.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:36 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
ben t met je eens
klote treinen die linten, en ze komen helft v/d tijd ook niet op tijd of zelfs niet (presteren ze meestal rond 9 uur elke dag, vooral in toetsweken
Dus omdat die trein niet op tijd komt, ligt het aan het materieel?quote:Op zondag 19 februari 2006 23:36 schreef Erosjuhhh het volgende:
klote treinen die linten, en ze komen helft v/d tijd ook niet op tijd of zelfs niet (presteren ze meestal rond 9 uur elke dag, vooral in toetsweken
Het zou op zich wel kunnen, een Lint heeft maar twee stel deuren per kant waar een DM90 er vier heeft. Dus keer je kort op een hoofdstation (bv. Arnhem), dan duurt het best wel een tijd voor iedereen er uit en er in is.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:05 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dus omdat die trein niet op tijd komt, ligt het aan het materieel?
Dan moet je ook bepaalde bogen veel wijder maken om te voorkomen dat je uit het spoor loopt, dus een nieuw baanlichaam leggen, grondaankopen doen, etc. Ik denk dat dat wel iets meer is dan "een meerprijs".quote:Op zondag 19 februari 2006 03:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Uiteraard, ik vind nog steeds dat je bij totaal spootvernieuwing zoals de afgelopen jaren (houten dwasliggers -> betonnen), dat je tegen een meerprijs best het spoor naar 250-geschikt kan trekken. Bij bovenleiding idem dito: islolatoren en ophanging voor 25000V geschikt maken.
De spoorverdubbeling Amsterdam - Utrecht heeft als ontwerpsnelheid 200 km/uur. Overigens wordt alle bovenleiding die nieuw wordt gebouwd als 25kV-voorbereid aangelegd. Zo krijg je dus rare situaties als bij de nieuwe Markbrug tussen Lage Zwaluwe en Breda, waar over de nieuwe brug en de opritten een heel ander soort bovenleiding hangt dan boven de rest van het traject. Daar is de aannemer die de boel mag onderhouden vast heel blij mee...quote:Als je dan nieuw mat. wil kopen, heb je tenminste een reden om spul te kopen dat 250 loopt. Waarom zou je immers duur spul kopen als prorail toch op een middeleeuwse 140km/uur blijft dimensioneren.
In Frankrijk zijn ze daarom maar een net van hogesnelheidslijnen gaan bouwen.quote:Op maandag 20 februari 2006 08:34 schreef MREn het volgende:
Maar ja, je zult ooit op een manier de slag moet maken toch?
Je zou dan een spoor langs Harderwijk moeten bouwen. De maximale verkanting is 150mm, die is bij Harderwijk al bereikt.quote:Een grotere boogstraal is niet hinderlijk als er nu met 140 over heen jaagt. Ik denk dat de kosten trouwens eerder in wissels en bovenleiding gaan zitten dan in een enkele boog. Zo enorm veel hogesnelheidsbogen liggen er niet in Nederland.
Met een beetje geluk verdwijnt die tussen-wal-en-schip boog in Harderwijk dan ook nog eens: te lage verkanting voor IC's, te hoge verkanting voor stoppers.
Drie keer bellen is het signaal als de trein na een opgedragen remming, zijn door de ATB opgegeven snelheid heeft bereikt, en de remming dus onderbroken kan worden.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:19 schreef Carport het volgende:
Kort gezegd houdt het in dat de bel gaat als het sein van kleur (of cijfer) verandert. De machinist wordt dan ook dmv de bel daarvan op de hoogte gebracht. Als een machinist een opgedragen snelheidsverlaging negeert, gaat de bel drie keer tringen en moet de machinist afremmen. Doet 'ie dat dan nog steeds niet, remt de trein zelf af (en dat gaat niet rustig).
Hoor je aan het eind niet nog een keer "ding dong"?quote:Op maandag 20 februari 2006 08:46 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Bij de vertrekprocedure bij stations hoor je:
"Ding" Hc is begonnen met de vertrekprocedure, en heeft het sleutelkastje bij de deur bediend
"Dong" HC heeft zijn sleutel teruggedraaid, alle deuren zijn gesloten, behalve zijn eigen deur
Als de HC zijn eigen deur ook heeft gesloten, gaat er in de Cabine een Groene Lamp branden, en weet de machinist dat alle deuren zijn vergrendeld.
De Dodemans bel volgens mij, elke keer als dat belletje afgaat moet hij op 'n grote rode knop drukken.. Doet hij dat niet stopt de trein direct. Beveiliging voor als de machinist in slaap of flauwvalt oid.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:53 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat ik me afvraag, als je in de trein zit en dan vooral de wat oudere modellen. Als je dan vlak bij de deur naar de machinist zit hoor je van die belletjes rinkelen. Wat is dat precies?
Zowel op de Hofplein-lijn/Zoetermeer stadslijn en de oude dubbeldekker treinen gehoord.
Dat was vroeger de kwiteerknop. Dat was een zoemer die bij een snelheid onder de 40 km/uur iets een twee keer per minuut moest worden ingedrukt. Tegenwoordig gebruikt men een intermitterende dodeman. Dat betekent dat het dodemanspedaal iedere zoveel tijd moet worden losgelaten in plaats van ingetrapt. Dit geldt ook boven de 40 km/uur.quote:Op maandag 20 februari 2006 11:00 schreef blup het volgende:
[..]
De Dodemans bel volgens mij, elke keer als dat belletje afgaat moet hij op 'n grote rode knop drukken.. Doet hij dat niet stopt de trein direct. Beveiliging voor als de machinist in slaap of flauwvalt oid.
Volgens mij niet eens overal, ik heb laatst ergens een vernieuwd stuk bovenbouw gezien, die niet 25 kV-voorbereid was gemaakt.quote:Op maandag 20 februari 2006 08:16 schreef Duvel het volgende:
De spoorverdubbeling Amsterdam - Utrecht heeft als ontwerpsnelheid 200 km/uur. Overigens wordt alle bovenleiding die nieuw wordt gebouwd als 25kV-voorbereid aangelegd. Zo krijg je dus rare situaties als bij de nieuwe Markbrug tussen Lage Zwaluwe en Breda, waar over de nieuwe brug en de opritten een heel ander soort bovenleiding hangt dan boven de rest van het traject. Daar is de aannemer die de boel mag onderhouden vast heel blij mee...
Net zoals museumvliegtuigen wel eens vliegen, zo rijden museumtreinen ook wel eens.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:53 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik zag een maand of twee geleden op station Weesp een ouderwetse stoomlocomotief, met wagons er achter.
Is dit alleen voor speciale gelegenheden, of wordt daar vaker gebruik van gemaakt?
Je Lint-verhaal kan ik nog wel volgen (hoewel de vertraging daar dan niet ontstaat door de Lint, maar door te veel reizenden dan waar zo'n ding voor ontworpen is. Wat je echter met Zwolle - Emmen probeert duidelijk te maken snap ik niet, mat '64 is het enige dat daar de rijtijden haalt en dat reed er ook in de tijd dat SM '90 nog reed, regelmatig.quote:Op maandag 20 februari 2006 03:19 schreef MREn het volgende:
In die zin is het niet direct onmogelijk om vertragingen aan materieel te wijten. Zwolle-Emmen is natuurlijk helemaal duidelijk, dat 40 jaar oud spul nog extra belast wordt omdat modern, licht en snel materieel is afgevoerd is natuurlijk ten hemel schreiend.
't Kan dat ProRail ervoor kiest om een stuk baanvak uit te rusten met het oude systeem. Overigens heb ik het hier alleen over de bovenleiding. Den baan 25kV-voorbereid uitvoeren is nog niet echt aan de orde.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:15 schreef Tfz het volgende:
[..]
Volgens mij niet eens overal, ik heb laatst ergens een vernieuwd stuk bovenbouw gezien, die niet 25 kV-voorbereid was gemaakt.
Ik denk dat bedoeld wordt dat ze nu proberen het laatste restje vermogen uit deze V'tjes te persen terwijl ze toch al aardig op leeftijd zijn en het de bedrijfszekerheid niet ten goede kan komen. Bij het lomp optrekken met een zo'n trein (met opgerekte begrenzing) krijgen de magneetschakelaars die de weerstanden afschakelen flinke klappen. Dat leidt zeker tot meer slijtage.quote:Je Lint-verhaal kan ik nog wel volgen (hoewel de vertraging daar dan niet ontstaat door de Lint, maar door te veel reizenden dan waar zo'n ding voor ontworpen is. Wat je echter met Zwolle - Emmen probeert duidelijk te maken snap ik niet, mat '64 is het enige dat daar de rijtijden haalt en dat reed er ook in de tijd dat SM '90 nog reed, regelmatig.
Ik doelde ook op de bovenleiding inderdaad.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Kan dat ProRail ervoor kiest om een stuk baanvak uit te rusten met het oude systeem. Overigens heb ik het hier alleen over de bovenleiding. Den baan 25kV-voorbereid uitvoeren is nog niet echt aan de orde.
Kan ik me indenken, maar ach. Gewoon scheuren met die zooi en goed in de gaten houden. ACTS' 1200 hebben het ook niet makkelijk.quote:Ik denk dat bedoeld wordt dat ze nu proberen het laatste restje vermogen uit deze V'tjes te persen terwijl ze toch al aardig op leeftijd zijn en het de bedrijfszekerheid niet ten goede kan komen. Bij het lomp optrekken met een zo'n trein (met opgerekte begrenzing) krijgen de magneetschakelaars die de weerstanden afschakelen flinke klappen. Dat leidt zeker tot meer slijtage.
heb jij nog nooit in de treinen van syntus gezeten duidelijkquote:Op maandag 20 februari 2006 01:05 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dus omdat die trein niet op tijd komt, ligt het aan het materieel?
Ik blijf me verwonderen over de vaardigheden die sommigen blijkbaar hebben op het gebied van conclusies trekken.![]()
lekker aan de nieuwe GTWs prutsen dus?quote:Op maandag 20 februari 2006 19:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Kan iemand me meer vertellen over Voith, en dan met name de afdeling die de Arriva treinen gaat onderhouden? Ik wil daar solliciteren bij hun nieuwe vestiging in Leeuwarden
In t (onderdelen)magazijn dacht ik meer aanquote:Op maandag 20 februari 2006 20:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lekker aan de nieuwe GTWs prutsen dus?
onderdelen hebben ze meer voor de bussen nodig denk ikquote:Op maandag 20 februari 2006 20:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In t (onderdelen)magazijn dacht ik meer aan
dan hebben ze nog wel onderdelen nodigquote:Op maandag 20 februari 2006 20:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Het onderhoud van de bussen gebeurt gewoon in eigen beheer bij Arriva.
Ja, maar nu rijdt er alleen Plan V op een traject met aardig wat enkelspoors stukken.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:15 schreef Tfz het volgende:
Je Lint-verhaal kan ik nog wel volgen (hoewel de vertraging daar dan niet ontstaat door de Lint, maar door te veel reizenden dan waar zo'n ding voor ontworpen is. Wat je echter met Zwolle - Emmen probeert duidelijk te maken snap ik niet, mat '64 is het enige dat daar de rijtijden haalt en dat reed er ook in de tijd dat SM '90 nog reed, regelmatig.
Ik ben even zo vrij geweest je quote aan te passen.Mijn vader heeft er gewerkt en ik rijd nu op de buurtbus.(Sprinter 208) en die krijgt om de 70000(!) een beurt terwijl dat 20000 moet zijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Het onderhoud van de bussen gebeurt gewoon niet bij Arriva.
Ja maar zo lang t rijd rijd het he!, dan ga je toch niet even wat nieuwe motor olie dr in gooien? das zonde van de centenquote:Op maandag 20 februari 2006 21:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik ben even zo vrij geweest je quote aan te passen.Mijn vader heeft er gewerkt en ik rijd nu op de buurtbus.(Sprinter 208) en die krijgt om de 70000(!) een beurt terwijl dat 20000 moet zijn.
Dus om het ontopic te houden: die treinen gaan ze vast ook niet volgens schema onderhouden.
Het gebeurt niet vaka genoeg, maar wel in eigen beheerquote:Op maandag 20 februari 2006 21:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik ben even zo vrij geweest je quote aan te passen.Mijn vader heeft er gewerkt en ik rijd nu op de buurtbus.(Sprinter 208) en die krijgt om de 70000(!) een beurt terwijl dat 20000 moet zijn.
Dus om het ontopic te houden: die treinen gaan ze vast ook niet volgens schema onderhouden.
Maar met versleten remblokken rijden lijkt me toch niet zo veilig. buurtbusje okey, maar met een Citaro...quote:Op maandag 20 februari 2006 21:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Ja maar zo lang t rijd rijd het he!, dan ga je toch niet even wat nieuwe motor olie dr in gooien? das zonde van de centen
Tja, alleen k heb nog altijd gehad dat de remmen t prima deden als 1 of andere bosmongool op zn fiets DOOR ROOD even voor de bus langs wouquote:Op maandag 20 februari 2006 21:25 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar met versleten remblokken rijden lijkt me toch niet zo veilig. buurtbusje okey, maar met een Citaro...
ja... en de stuur deed het van een of andere bus ook nog perfect toen ik keurig, zelfs tot 2 keer toe mijn hand naar rechts uitstak maar die buschauffeur geen zin had om te kijken, maar na de bocht wel de moeite nam om zijn handen van het stuur te halen, en de bus richting stoeprand te sturen...quote:Op maandag 20 februari 2006 21:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Tja, alleen k heb nog altijd gehad dat de remmen t prima deden als 1 of andere bosmongool op zn fiets DOOR ROOD even voor de bus langs wou![]()
En daarom race je nu met turbo-V's.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:56 schreef MREn het volgende:
Ja, maar nu rijdt er alleen Plan V op een traject met aardig wat enkelspoors stukken.
Als je eerst een vertraging had, kon je dat dicht rijden met SM'90, zodat de tegentrein met bv. mat'64 eerder verder kan dan wanneer de SM90-trein met mat'64 zou rijden.
Je moet zelf weten wat je denkt jongen.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:38 schreef Erosjuhhh het volgende:heb jij nog nooit in de treinen van syntus gezeten duidelijk
Ik denk eerder dat je niet weet waar je over praat. Het beveiligingssysteem laat zonder extra lussen geen hogere snelheid dan 10 km/h toe tot aan het sein.quote:vaak genoeg dat ze na t stoppen bij een station (oldenzaal bijv. ) ze niet uit de 1ste versnelling kunnen komen dat je ze lopend nog inhaald
En dat is daarom representatief?quote:, de deuren helemaal niet dicht willen, ding gewoon spontaan uitvalt
echt... heb t al zo vaak gehad bij die treinen
mja in die 4 zits blokjes wil je niet zitten als die bus ineens van 40 bats op de rem moetquote:Op maandag 20 februari 2006 21:44 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ja... en de stuur deed het van een of andere bus ook nog perfect toen ik keurig, zelfs tot 2 keer toe mijn hand naar rechts uitstak maar die buschauffeur geen zin had om te kijken, maar na de bocht wel de moeite nam om zijn handen van het stuur te halen, en de bus richting stoeprand te sturen...
daarom roept de machinist om dat er iets mis mee is? en rijd hij van oldenzaal tot hengelo (goede 11 km) met een kutsnelheid?quote:Op maandag 20 februari 2006 21:47 schreef Tfz het volgende:
Ik denk eerder dat je niet weet waar je over praat. Het beveiligingssysteem laat zonder extra lussen geen hogere snelheid dan 10 km/h toe tot aan het sein.
heb ik t ooit over representatie gehad?quote:En dat is daarom representatief?
Daar zei je net niks over. Je moet niet je geëmmer gaan verdedigen met informatie die je net niet gaf.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:58 schreef Erosjuhhh het volgende:
daarom roept de machinist om dat er iets mis mee is? en rijd hij van oldenzaal tot hengelo (goede 11 km) met een kutsnelheid?
Er was toch "vaak iets mis mee". Zo'n uitspraak moet je dan wel staven, aan enkele waarnemingen hebben we niks. Misschien trek je wel onheil aan of zo.quote:heb ik t ooit over representatie gehad?
dat jij het zo interpreteerd en daardoor ineens fel reageerd ??quote:Op maandag 20 februari 2006 23:18 schreef Tfz het volgende:
[..]
Daar zei je net niks over. Je moet niet je geëmmer gaan verdedigen met informatie die je net niet gaf.
[..]
Er was toch "vaak iets mis mee". Zo'n uitspraak moet je dan wel staven, aan enkele waarnemingen hebben we niks. Misschien trek je wel onheil aan of zo.
heb ook niet gezegd dat t over een afstand was van paar honderd meter, niet te snel je conclusies trekken dusquote:Op maandag 20 februari 2006 23:18 schreef Tfz het volgende:
[..]
Daar zei je net niks over. Je moet niet je geëmmer gaan verdedigen met informatie die je net niet gaf.
ik samen met heel oldenzaal / denekamp / de lutte wat allemaal in de trein zit zeker?quote:[..]
Er was toch "vaak iets mis mee". Zo'n uitspraak moet je dan wel staven, aan enkele waarnemingen hebben we niks. Misschien trek je wel onheil aan of zo.
Ehm, wie hangt er sterke verhalen op? Je geeft geen enkele aanwijzing dat er echt iets loos zou zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:38 schreef Erosjuhhh het volgende:heb ook niet gezegd dat t over een afstand was van paar honderd meter, niet te snel je conclusies trekken dus
Makkelijk.quote:ik samen met heel oldenzaal / denekamp / de lutte wat allemaal in de trein zit zeker?
Allebei niet (reizigerstreinen zijn suf), iemand met een grondige hekel aan volk dat niet in staat is iets duidelijk te vermelden en meent op basis van kwatsj conclusies te moeten trekken. En leer Nederlands.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:29 schreef petre86 het volgende:
[..]
dat jij het zo interpreteerd en daardoor ineens fel reageerd ??
als dat zijn ervaring is.. waarom mag hij dat niet vermelden?
gefrustreerde lint-aanhanger of klantenservicemedewerker bij syntus?
Je vervalt weer in oude gewoontes, niet doen. En iemand die continu over quatsch praat en als naam Tfz heeft, is niet heel geloofwaardig als ie anderen op hun Nederlands aanvalt.quote:
right, je bent nietwijsquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:42 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ehm, wie hangt er sterke verhalen op? Je geeft geen enkele aanwijzing dat er echt iets loos zou zijn.
[..]
Makkelijk.
Húh? Moet dat geloofwaardig zijn? Ze maken zich er toch echt zelf belachelijk mee.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:22 schreef Duvel het volgende:Je vervalt weer in oude gewoontes, niet doen. En iemand die continu over quatsch praat en als naam Tfz heeft, is niet heel geloofwaardig als ie anderen op hun Nederlands aanvalt.
Nee jongen, je snapt duidelijk het punt weer niet. De interesse ergens in is totaal niet relevant bij het melden van iets, de conclusies die dat geval hier boven trekt raken kant nog wel gezien de redenering daarachter. Dat 'ie zich vervolgens wil redden met "je werkt zeker bij syntus of bent Lint-fan" zegt iets over zijn vermogen om een fatsoenlijke discussie te voeren. Of je interesse dan bij cargo of reizigers liggen is daarvoor in het geheel niet relevant, maar wil hij (en jij) er blijkbaar wel weer bij betrekken.quote:Verder heeft eenieder zijn liefhebberij. De jouwe is goederentreinen, de ander vindt reizigerstreinen leuk. De mensen die in dit topic komen, en ik hoop dat ze blijven komen, zijn geen hardcore hobbyisten, die zoeken wel een andere plek op (Roland, bijv.). Hou daar dus rekening mee.
Ja precies, dus kun je er net zo goed eens over ophouden.quote:Maar goed, dit heb ik allemaal al vaker gezegd in deze reeks.
't Is gewoon je toon. Heel simpel. Als je daar wat aan zou doen, zou 't een heel stuk minder rot overkomen. Maar ga vooral zo door. Maak een nieuwe kloon aan, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:40 schreef Tfz het volgende:
Ja precies, dus kun je er net zo goed eens over ophouden.
Tegen wie heb je het nu?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Als je een fatsoenlijke discussie wilt, waarom behandel je de andere discussierende mensen dan niet met respect?
Zat.... Morgen misschien in Heerenveen wat foto's maken, weet niet hoe lang ik op de bus naar Appelscha moet wachten (bedankt MREn).quote:
als je met de trein komt dan ongeveer een kwartier meen ikquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zat.... Morgen misschien in Heerenveen wat foto's maken, weet niet hoe lang ik op de bus naar Appelscha moet wachten (bedankt MREn).
En om de sfeer wat om te buigen maar weer eens archiefplaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Henschel
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht: Veemarkthallen
Datum: 02-10-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens Mack en speciaal transportdag
geen idee dan, kom er zelden, rij liever om dat ik met de trein kanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:23 schreef Alexxxxx het volgende:
nee, met de bus.
vaak werkt een setje sleutels ook welquote:Op woensdag 22 februari 2006 00:57 schreef RealZeus het volgende:
Omdat het bij ons op het werk rustig was en ik dus vrij besloot ik vandaag weer eens een keer de trein in te duiken.
Wat Koplopers,DD-IRM en Plan V/T passeerden de revue.
Op een gegeven moment wil ik met de lightrail van Alphen a/d Rijn naar Gouda.
Helaas waren daar werkzaamheden en kon het lage perron niet gebruikt worden,dus stond plan V 812 voor mijn neus.Maar wat wel leuk was;de deur naar de cabine stond wagenwijd open dus deze foto moest ik maken.
[afbeelding]
Leve de NS met kapotte deurtjes.Kan dit ook nog een keer bij ander materieel?Een Koploper of zo.
Tot je ermee gepakt wordt. Volgens mij zijn ze dan niet blij met je, aangezien er wel eens een malloot is geweest die voor de lol de deuren alvast sloot met zijn sleutel. M.a.w: leuk als hebbeding, nooit gebruiken.quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vaak werkt een setje sleutels ook wel![]()
Lijn 16 naar Assenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:23 schreef Alexxxxx het volgende:
nee, met de bus.
De MrEN-familietoer! Zijn daar ook aparte kaartjes voor te koop?quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Lijn 16 naar Assen
Vertrek elk uur rond .45 meen ik. Komt rond .12 door het geboortedorp van mn vrouw, en langs het huis van mn schoonmoeder
ach, setje dopsleutels zijn ook geschikt om de deuren van de trein mee dicht te krijgenquote:Op woensdag 22 februari 2006 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tot je ermee gepakt wordt. Volgens mij zijn ze dan niet blij met je, aangezien er wel eens een malloot is geweest die voor de lol de deuren alvast sloot met zijn sleutel. M.a.w: leuk als hebbeding, nooit gebruiken.
De deursleutel is een holle driehoek volgens mij, met een pal eraan. Die pal heb je niet aan een dopsleutel zitten, toch? Maar goed, ik heb het nooit geprobeerd en voel ook niet echt de behoefte.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach, setje dopsleutels zijn ook geschikt om de deuren van de trein mee dicht te krijgen![]()
dopsleutels zijn universeel
klopt, lijn 28 naar Heerenveen, en dan lijn 16...quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:29 schreef MREn het volgende:
[..]
Lijn 16 naar Assen
Vertrek elk uur rond .45 meen ik. Komt rond .12 door het geboortedorp van mn vrouw, en langs het huis van mn schoonmoeder
dopsleutel is een 6 kant,., en wat past er altijd in een 6kant? juist een 3hoekquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
De deursleutel is een holle driehoek volgens mij, met een pal eraan. Die pal heb je niet aan een dopsleutel zitten, toch? Maar goed, ik heb het nooit geprobeerd en voel ook niet echt de behoefte.
als ik dat combineer met die bellen bij de machinist.. denk ik dat die de belletjes doen rinkelen bij de machinist als de deuren dicht gaan..quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dopsleutel is een 6 kant,., en wat past er altijd in een 6kant? juist een 3hoek
die pal doet volgens mij niet veel, maar zo als je zegt weinig behoefte om dat uit te proberen,
sja :p staat de HC ineens nog opt perron rijd die wegquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:03 schreef petre86 het volgende:
[..]
als ik dat combineer met die bellen bij de machinist.. denk ik dat die de belletjes doen rinkelen bij de machinist als de deuren dicht gaan..
Is weleens voorgekomen geloof ik. Ik heb ook een keer meegemaakt dat een machinist op de Zoetermeerlijn vertrok zonder de deuren eerst te sluiten. Helaas voor hem zat er een controleploeg op de trein die rapport opmaakte.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
sja :p staat de HC ineens nog opt perron rijd die weg![]()
in die serie bij de SBS6 nogquote:Op woensdag 22 februari 2006 18:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
sja :p staat de HC ineens nog opt perron rijd die weg![]()
quote:Machinisten rijden minder door rood
Voor het eerst in jaren zijn minder machinisten door rood gereden. Vorig jaar gingen machinisten 249 keer in de fout. Dat was 35 keer minder dan het jaar ervoor.
Minister Peijs zegt dat de daling het gevolg is van de maatregel om minder treinen op één spoor te laten rijden in de buurt van stations. Daarmee is het werk voor machinisten overzichtelijker geworden.
Op dit moment worden alleen treinen die harder rijden dan 40 km/u automatisch afgeremd als ze door rood rijden. Over twee jaar komt er een systeem dat ook langzamere treinen afremt.
ik ook, conducteur was zo aardig mij te helpen met wat non standaard bagage uit te ladenquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb in Heerenveen ook wel eens een trein zonder conducteur weg zien rijden![]()
Ik ook wel eens in Almelo of, een conducteur binnen, de andere buiten, maar trein reed al weg.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb in Heerenveen ook wel eens een trein zonder conducteur weg zien rijden![]()
Geweldig hè!quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:11 schreef MREn het volgende:
En geloof het of niet, maar er zijn nu echt zes plan U's verkocht aan een spoorwegmaatschappij in slowakije.
Twee geloof ikquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
en hoeveel Plan U's staan dr nou nog weg te rotten dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |