yepquote:Op zondag 12 februari 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
de wadlopers gaan na een tijdje vervelen hoor![]()
zijn volgens mij idd de bussen uit 1 van de oudere seriesquote:Op zondag 12 februari 2006 17:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zou niet graag alle bussen over 1 kam scheren, maar zoals de standaardbussen (de gele rijders) worden ze niet meer gemaakt...
Ik heb een balkon van één bij twee...quote:Op zondag 12 februari 2006 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k zal eens mailen naar de NS/arriva als bij jou in de tuin willen achter laten
hmm wordt lastig danquote:Op zondag 12 februari 2006 17:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een balkon van één bij twee...
Ja, mensen die de godganse dag in Wadlopertjes zitten, gaan waarschijnlijk kwijlen als ze een keer in IRM zitten. Terwijl dat spul mijn neus uitkomt.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
de wadlopers gaan na een tijdje vervelen hoor![]()
Dat kan ik bevestigen. Reis er al sinds mn prille jeugd mee.. En gister toch weer een fijne trip gehad.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, mensen die de godganse dag in Wadlopertjes zitten, gaan waarschijnlijk kwijlen als ze een keer in IRM zitten. Terwijl dat spul mijn neus uitkomt.
Wat echter nooit verveelt zijn de Koplopers in de huidige uitvoering.
Iedere werkdag, zowel heen als terug. In afwijkende gevallen een IRM en iedere keer spijt. En dat al een jaar of vijf zo. Van mij hoeven ze niet in verbouwing.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen. Reis er al sinds mn prille jeugd mee.. En gister toch weer een fijne trip gehad.
Rotterdam - Utrechtquote:Op zondag 12 februari 2006 18:13 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb ook dire jaar elke werkdag er in mogen rijden. meestal Lwd-Heerenveen, maar ook vaak naar Den Haag, en soms naar amsterdam
mn OV jaarkaart tijd ging ook zo jaquote:Op zondag 12 februari 2006 18:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu] heb vaak koploper van hveen naar utrecht om daar over te stappen op een willekeurige andere trein[/me]
[me=Ou-Tannu reist vaak doelloos rondjes :p
Whehequote:Op zondag 12 februari 2006 19:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
mn OV jaarkaart tijd ging ook zo jaalleen pakte ik ook graag de bus
![]()
gewoon naar ene busstation en de eerste de beste bus pakken
Die donkerblauwe lijntjes moet je nog doen?quote:Op zondag 12 februari 2006 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Whehebussen zijn zo sloowm
www.ou-tannu.be/nskaart-new.png(klad versie ondertussen)
Ik moet alleen Sauwerd - Roodeschool nog geloof ik...quote:Op zondag 12 februari 2006 20:24 schreef Carport het volgende:
[..]
Die donkerblauwe lijntjes moet je nog doen?
Zal die van mij ook eens invullen dan
donkerblauw is originele kleur jaquote:Op zondag 12 februari 2006 20:24 schreef Carport het volgende:
[..]
Die donkerblauwe lijntjes moet je nog doen?
Zal die van mij ook eens invullen dan
je moet eens weten hoegroot mn source file isquote:Op zondag 12 februari 2006 20:52 schreef Carport het volgende:
Ik zit 'm nu ook in te vullen, maar kom er een beetje bekaaid van af![]()
Zo'n beetje heel Groningen, Friesland, Drenthe en het oosten van Overijssel moet ik nog doenDe rest van de lijnen heb ik wel bijna allemaal gehad al
Photoshop :pquote:Op zondag 12 februari 2006 20:56 schreef Carport het volgende:
Ik zit lekker lijntjes in te klikken met Paint![]()
wat boeit mij dat nou die verbindingen? :/ NS maakt er toch een puinhoop vanquote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef MREn het volgende:
Wat is er dan mis met onderstaande?
Daar staan de lijnen/verbindingen nog aangegeven, bv. rechtstreeks Vl-Gvc.
[afbeelding]
Ik vraag me eigenlijk af welk nut men nu denkt dat het her en der uitkramen van zulke onzin heeft. Kun je dat eens toelichten?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat boeit mij dat nou die verbindingen? :/ NS maakt er toch een puinhoop van
nou als klant betaal je aan de NS, niet aan prorail of de aannemers.. als klant betaal ìk aan de NS, als de NS problemen heeft met zijn leveranciers ( van bijv. het netwerk) dan is dat niet mijn zaak.. dat regelt de NS maar..quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:37 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af welk nut men nu denkt dat het her en der uitkramen van zulke onzin heeft. Kun je dat eens toelichten?
eigenlijks wel ja, maar om reeel te zijn zou je toch echt Prutsrail de schuld moeten gevenquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:39 schreef petre86 het volgende:
[..]
nou als klant betaal je aan de NS, niet aan prorail of de aannemers.. als klant betaal ìk aan de NS, als de NS problemen heeft met zijn leveranciers ( van bijv. het netwerk) dan is dat niet mijn zaak.. dat regelt de NS maar..
Ja, treinen die naar Venlo moeten, komen ineens totaal onverwacht in Delfzijl aanquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat boeit mij dat nou die verbindingen? :/ NS maakt er toch een puinhoop van
Dit IS een kaart die ook op het station hangt, henkie.quote:* Ou-Tannu wil eigenlijks zo`n kaart die ook opt station hangt
Dit IS een kaart die ook op het station hangt, henkie.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, treinen die naar Venlo moeten, komen ineens totaal onverwacht in Delfzijl aan![]()
Ik zie die puinhoop niet zo moet ik zeggen hoor. Kom anders eerst eens met een echt betoog ipv stomme populistische en inhoudsloze one-liners waar je toch inhoudelijk geen zak van snapt waar je het zelf over hebt.
* Ou-Tannu wil eigenlijks zo`n kaart die ook opt station hangt
Niet van alles hoor. Reken op zo'n 60% verwijtbaarheid ProRai.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
eigenlijks wel ja, maar om reeel te zijn zou je toch echt Prutsrail de schuld moeten geven![]()
Dat ligt er maar net aan hoe ver je wil gaan met verantwoordelijkheden. Of je alleen directe of ook indirecte verantwoordelijkheden mee laat spelen.quote:Goed dr zijn natuurlijk altijd nog factoren zoals VANDALEN!, STORM etc, maar een sein/wisselstoring? waar schuif je die op af? een oververhitte computer ergens?
2005 is met stations Arnhem-Zuid en Ypenburgquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jammer dat die kaart van 2002 isen mijn kaart is van 2005 (kan ook 2004 zijn
)
Als ik vertraging / storing tegen kom dan ist doorgaans door een sein/wisselstoring :/ of een geknapte bovenleiding..quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:14 schreef MREn het volgende:
*knip*
daarom loer ik toch vaak even op de reisplannerquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:16 schreef MREn het volgende:
[..]
2005 is met stations Arnhem-Zuid en Ypenburg
2004 is met station Lent
Ik vind trouwens een kaart zonder dat je de verbindingen kan zien een beetje kansloos, zo kan je niet zien waar en hoe je over moeten stappen.
Ofwel: als ik in Rotterdam sta en ik neem de trein naar Amsterdam, kom ik dan door Haarlem, of door Schiphol? Vooral handig als je verder moet bv. rg. Hoorn of Alkmaar.
Maar het ging mij om het gebruik van die kaarten. En dat gebeurt natuurlijk vooral op de stations, en niet iedereen heeft een mobiele reisplanner bij zich.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daarom loer ik toch vaak even op de reisplanner
Ja, dat is de directe oorzaak.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Als ik vertraging / storing tegen kom dan ist doorgaans door een sein/wisselstoring :/ of een geknapte bovenleiding..
Dat meen je niet? Een bovenleiding is altijd heel voor hij stuk gaatquote:k had toen wel iets van WTF? net was die nog heel?
......door vandalen, ja..quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Carport het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS een aantal aanraakschermen neerzet waarop je alleen de reisplanner kan raadplegen. Zo'n reisplanner op het station zal best vaak gebruikt worden, denk ik.
Die aanraakschermen voor kaartjes worden nu ook steeds meer geplaatst, dat slopen zal wel meevallen dan.quote:
kan daar geen planner bij op?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:23 schreef Carport het volgende:
[..]
Die aanraakschermen voor kaartjes worden nu ook steeds meer geplaatst, dat slopen zal wel meevallen dan.
Ja! In Duitsland ben ik er helemaal aan gewend geraakt, bij de kaartjesautomaat even de "Fahrplanauskunft" te raadplegen. Vooral in het Ruhrgebied met zo veel overlappende lijnen echt een uitkomst!quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Carport het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS een aantal aanraakschermen neerzet waarop je alleen de reisplanner kan raadplegen. Zo'n reisplanner op het station zal best vaak gebruikt worden, denk ik.
Huh, wat? Via Utrecht-Rotterdam is dan toch een stuk sneller denk ik. Ook sneller dan jouw oplossing is gewoon gebruik maken van de vervangende busdienst. Eindhoven-Breda zal overigens nooit tot hoogst zelden geheel gestremd worden.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Wat mij bij werkzaamheden vaak irriteert is het gebrek aan samenwerking met de buren. Als bijvoorbeeld tussen Eindhoven en Breda werkzaamheden zijn kan de NS beter in overleg met de NMBS al in Maastricht de reizigers voor Rotterdam en verder op de bus naar Hasselt zetten en ze van daar met de NMBS over Antwerpen en Roosendaal laten rijden. Is dan veel makkelijker en sneller. Maar ja, da's een andere toko, dus verdienen ze er niks aan....
Ik betwijfel dat percentage. Domme rijweginstellingen of ander gekloot door ARI-assistenten kan ook nog wel eens aardig wat procenten opleveren en ik vermoed dat die niet zo consequent bij ProRail worden meegerekend....quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Niet van alles hoor. Reken op zo'n 60% verwijtbaarheid ProRai.
Sterker nog: Eindhoven-Den Haag Centraal is sneller via Utrecht dan rechtstreeks!quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
Huh, wat? Via Utrecht-Rotterdam is dan toch een stuk sneller denk ik.
Bij elke vertrekstaat hangt toch een kaart van Nederland?quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:53 schreef T-lecom het volgende:
Regelmatig reis ik over Venlo, Nijmegen en Zwolle naar Groningen. En toen stond ik dus een keer in Venlo, en daar kwam de melding van een ongeluk ten noorden van Deventer, oftewel geen treinen van Nijmegen naar Zwolle. Fijn. Nu moest ik naar het loket, omdat ik geen idee had hoe ik dan wel in Groningen moest komen.
Dat idee had ik ook meteen...quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:30 schreef MREn het volgende:
Zou in dit geval ivm comfort over Utecht naar Zwolle zijn gegaan.
Daar valt niet veel aan te kennen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook meteen...
ik ken volgens mij de helft van de kaart wel van buiten ondertussen.
Alleen de uithoeken (Zeeland, Limburg, Groningen, Friesland) nog niet echt.
De lijnen weet ik inderdaad wel te liggen, maar niet alle stations.quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Daar valt niet veel aan te kennen.
Zeeland is één rechte lijn Roosendaal-Vlissingen, 1x IC (van/naar Asd, via Rtd/Shl), 1x stopper per uur.
Limburg is wat complexer, maar hoodzakelijk 1x IC Maastricht per uur, 1x IC naar Heerlen (beiden va Utrecht/Eindhoven) met 1x uur stoptrein Maastricht/Heerlen-Sittard en stopper Maastricht-Heerlen.
Groningen/Friesland: 2x per uur gekoppeld in Zwolle, door naar Amf-Ut/Rtd/Gv/Asd/Shl, waarvan de ene ten noorden rijdt als IC en de andere als stoptrein, plus een extra stoptrein Zwolle-Groningen.
Verder stoppers vanaf Leeuwarden en Groningen naar omliggende dorpen en op de lijn er tussen.
als ik even uit het hoofd een poging mag wagen:quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:20 schreef JDude het volgende:
[..]
De lijnen weet ik inderdaad wel te liggen, maar niet alle stations.
Maar het rijtje stations van Roosendaal tot Groningen (via Nijmegen/Zwolle) van buiten kennen, tja...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |