abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34708274
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 08:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

In IRM kan een machinist een noodremming al onderbreken. Als jij daar de noodrem bedient, begint de trein gelijk te remmen en krijgt de machinist een melding en een pieptoon te horen. Door de remming te onderbreken kan hij dan doorrijden naar een plek waar hulp snel kan worden gegeven, zodat je bijvoorbeeld niet midden op de Moerdijkbrug stopt, maar bij de eerstvolgende overweg.
Maar hoe weet hij wat er is? Er kan idd iemand ernstig ziek zijn, maar valt er een deur open, en hangt er iemand half open. Dan maar liever direct stoppen....
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:51:17 #153
86072 thatsme
and That's you!
pi_34715328
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:28 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar hoe weet hij wat er is? Er kan idd iemand ernstig ziek zijn, maar valt er een deur open, en hangt er iemand half open. Dan maar liever direct stoppen....
Het is juist voor de gevallen dat direct stoppen ook niet wenselijk is omdat er dan nog geen hulp verleend kan worden.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:01:06 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34715694
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:51 schreef thatsme het volgende:

[..]

Het is juist voor de gevallen dat direct stoppen ook niet wenselijk is omdat er dan nog geen hulp verleend kan worden.
Juist!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:40:12 #155
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_34717124
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Stel je voor iemand krijgt een hart aanval, wat is handiger, die trein door laten rijden met 120 of stoppen in boeren weiland?
Paar maanden geleden nog meegemaakt. Iemand die een hartaanval kreeg in de IC ergens net voorbij Harderwijk. Trein gewoon doorgekacheld naar Amersfoort.... Daar aangekomen alsnog 20 minuten op de ambulance gewacht... (en dan zeuren mensen dat de trein vaak te laat komt )

Conducteur riep wel om of er een een dokter in de trein zat en of die dan wel naar het voorste treindeel wou komen (en die was er dus ). Die dokter zou nu overigens niet ver meer komen, met die onderbroken koplopers.
Maw: het zal wel 2006 worden...
pi_34722094
Een paar plaatjes van mij, uit Duitsland. Als eerste een foto gemaakt op Hagen Hbf. Nu ik erover nadenk, vind ik het maar een vreemde foto. Het betreffende perron wordt niet meer gebruikt, en je kunt er ook niet meer komen doordat de voetgangerstunnel is afgesloten. De verlichting in het vertrektijdenbord brandt echter nog wel:


Dan een plaatje van het S-Bahnmaterieel 420, hier op de S9 bij Essen-Steele. De S-Bahn is een soort metro-trein, en daarom is de 420-reeks wat anders dan de meeste andere treinen. Het meest opvallende is dat er erg veel deuren zijn, met 4 per kant nog meer dan bij de Sprinter. Deze deuren schuiven overigens in de wand. Verder kunnen deze treinstellen erg snel optrekken omdat alle draaistellen zijn aangedreven. Vreemd genoeg kun je niet tussen de verschillende wagons heen en weer lopen, en er is ook geen WC aan boord.


Dan hier nog een plaatje van de metro in Bochum, de metrostellen zijn van het type B80D. Dat betekent dat ze maximaal 80 km/u halen, en dat ze een draaistroommotor hebben, die bij het afremmen weer stroom opwekt. De U35 is overigens een van de weinige echte metrolijnen in het Ruhrgebied. Vooral in Duesseldorf noemen ze alles wat een stukje onder de grond rijdt een metrolijn, terwijl bijvoorbeeld de U79 voor het grootste gedeelte gewoon boven de grond rijdt, soms zelfs midden op de straat - tussen de auto's.
  donderdag 2 februari 2006 @ 19:34:40 #157
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34722380
Prima foto's!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34725955
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Idd, niets is mooier dan dat . Zeker als het de eerste trein is sinds een kwartier, hele vonken regenen, en dan nog is donker .

Maar goed snap niet dat treinen anno 2006 nog gee nsoort intercom systeem hebben met de machinist of HC, dat je dan gewoon, knop indrukken voor minimaal 10 seconden.
Hoef je niet te proberen, levert je alleen maar misbruik op.
pi_34732172
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:38 schreef Tfz het volgende:

[..]

Hoef je niet te proberen, levert je alleen maar misbruik op.
Gratis telefoon nummer dan? als je herhaaldelijk misbruik pleegt kunnen ze je nummer blokkeren
pi_34760145
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 01:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Vanuit een IC probeer ik zoveel mogelijk mn behoefte achter te laten langs het perron van een station dat we voorbij rijden. Vooral Best vanuit Den Bosch/Tilburg is makkelijk: als de tunnen begint, doortrekken.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_34760568
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]Gratis telefoon nummer dan? als je herhaaldelijk misbruik pleegt kunnen ze je nummer blokkeren
Voordat je hebt uitgelegd in welke trein je zit en men contact heeft opgenomen met het treinpersoon, ben je ook wel even verder. Kun je beter noodremtrekken.
pi_34760615
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:42 schreef Tfz het volgende:

[..]

Voordat je hebt uitgelegd in welke trein je zit en men contact heeft opgenomen met het treinpersoon, ben je ook wel even verder. Kun je beter noodremtrekken.
hmm zit wat in maar ze weten toch wel welke treinstel nummers waar rijden?

lijkt me voldoende als je weet welk nummer je heb en waar tussen deze trein zou rijden
pi_34763661
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm zit wat in maar ze weten toch wel welke treinstel nummers waar rijden?

lijkt me voldoende als je weet welk nummer je heb en waar tussen deze trein zou rijden
Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekken . Niet iedere boerenlul ziet zo 1-2-3 het treinstel nummer.
pi_34764016
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekken . Niet iedere boerenlul ziet zo 1-2-3 het treinstel nummer.
Dat is in sommige gevallen erg moeilijk te vinden. Probeer maar eens snel het treinstelnummer (of stamnummer) van een ICK-bak te vinden

[ Bericht 2% gewijzigd door Carport op 05-02-2006 16:27:46 ]
pi_34764852
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekken . Niet iedere boerenlul ziet zo 1-2-3 het treinstel nummer.
treinstel nummers maar bij de noodrem ook plakken!
pi_34767649
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm zit wat in maar ze weten toch wel welke treinstel nummers waar rijden?

lijkt me voldoende als je weet welk nummer je heb en waar tussen deze trein zou rijden
In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens niet . Rijtuigen hebben binnen geen nummers staan.
pi_34767684
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef Tfz het volgende:

[..]

In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens niet . Rijtuigen hebben binnen geen nummers staan.
wat een nepperts :/

volgens mij kan je ze bij de DD-AR stammen ook zo t nummer verwisselen:?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:41:32 #168
24341 JMT
Hrmz...
pi_34777446
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef Tfz het volgende:
[..]
In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens niet . Rijtuigen hebben binnen geen nummers staan.
Wel, in ICK boven de deuren bij de rijtuigovergangen en in ICRm vlakbij de deuren op een zijpaneel
Pomtiedomtiedom...
pi_34778334
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat een nepperts :/

volgens mij kan je ze bij de DD-AR stammen ook zo t nummer verwisselen:?
Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:41 schreef JMT het volgende:

[..]

Wel, in ICK boven de deuren bij de rijtuigovergangen en in ICRm vlakbij de deuren op een zijpaneel
Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.
pi_34779255
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.
[..]

Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.
hm ja maar eh als je dan toevallig t nummer weet te gokken van de trein later? die t zelfde traject rijd en je moet t nr door geven dan zit je wel mooi in de knoei
  maandag 6 februari 2006 @ 08:13:14 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34785394
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.
[..]

Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.
Een beetje treinennerd weet natuurlijk uit zijn hoofd welke rijtuigen in welke stam lopen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34786570
quote:
Op maandag 6 februari 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een beetje treinennerd weet natuurlijk uit zijn hoofd welke rijtuigen in welke stam lopen!
Nou, voor zover ik weet en gemerkt heb houden de meeste icrmtreintjes t nog geen week vol met de hele zelfde sms, ook de stammetjes zelf hebben een eigen omloop nl, zie daarvoor www.somda.nl :-)
DDAR & VIRM is iets "gemakkelijker" daarentegen, dwz die rijden langere tijd met zelfde sms.

P.s. Tfz, u're right, de stamnummers staan idd weer net niet binnen ín de rijtuigen :x
Pomtiedomtiedom...
pi_34795400
vond nog wat plaatjes op mn telefoon (A)


oranje trein kwam langs stuiven




De Legertank trein?












beetje proberen een scherpe foto te krijgen, maarja een gsm camera is daar nou niet t beste gereedschap voor


hey? WTF? een digitaal vertrektijdenbordje?!



hm? wie weet in welke stelletjes je zo`n gangetje vind? was heerlijk rustig daar trouwens




mislukte foto van t treinstel toen t zwolle naderde :/










nieuw treinstel? de Graffiti loper? :'D!


ook iemand die een foto's maakte van de Graffiti loper? met beduidend betere camera :p

[ Bericht 17% gewijzigd door Ou-Tannu op 06-02-2006 15:22:01 ]
pi_34795979
Die `legertanktrein´ is nabij t harde waar een militair schietterrein is (vandaar ook alle bordjes ´verboden toegang, schietterrein, levensgevaar´

Meestal is er afgezien van die platte treinonderstellen niets te zien. Maar vorige week zag ik er ook iets staan...
pi_34796022
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:34 schreef the_disheaver het volgende:
Die `legertanktrein´ is nabij t harde waar een militair schietterrein is (vandaar ook alle bordjes ´verboden toegang, schietterrein, levensgevaar´

Meestal is er afgezien van die platte treinonderstellen niets te zien. Maar vorige week zag ik er ook iets staan...
weet ik later waren ze weg! anders had ik dr ook scherpere foto's van gehad, in dat treinstel kon t raampje WEL goed open maar ja toen was het al weg en er stond een smerige goederen trein met 2 ACTS locs in de weg en T harde ligt er tussen in
pi_34796053
Leuke foto's wel, ondanks de wat mindere kwaliteit

Die digitale vertrektijdenbordje is idd nieuw in Nederland, in onder andere Berlijn hangen deze dingen al op de grote stations. Scheelt een hoop gedoe wanneer er wat dingen veranderen in de treinenloop / nieuwe stations...
pi_34796087
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke foto's wel, ondanks de wat mindere kwaliteit

Die digitale vertrektijdenbordje is idd nieuw in Nederland, in onder andere Berlijn hangen deze dingen al op de grote stations. Scheelt een hoop gedoe wanneer er wat dingen veranderen in de treinenloop / nieuwe stations...
heb de digitale bordjes totzover alleen op Putten en nijkerk weten te spotten?
pi_34796363
Mja, die ´kaartenbakken´ hebben toch iets. Maar je zult idd veel meer kunnen met een digitale scherm.

Plan is om ook de gele vertrekstaten digitaal te maken. Een digitaal scherm waar alleen de treinen van voor de komende 24h gemeld staan, en ook op welke stations ze stoppen en de aankomsttijd aldaar.

Op zich wel positief. Zo makkelijk lezen zijn die vertrekstaten niet (maar als je ze eenmaal snapt, kost het geen moeite meer). maar de gehele dienstregeling zou toch wel ergens te lezen moeten zijn op het station.
pi_34796465
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:46 schreef the_disheaver het volgende:
Mja, die ´kaartenbakken´ hebben toch iets. Maar je zult idd veel meer kunnen met een digitale scherm.

Plan is om ook de gele vertrekstaten digitaal te maken. Een digitaal scherm waar alleen de treinen van voor de komende 24h gemeld staan, en ook op welke stations ze stoppen en de aankomsttijd aldaar.

Op zich wel positief. Zo makkelijk lezen zijn die vertrekstaten niet (maar als je ze eenmaal snapt, kost het geen moeite meer). maar de gehele dienstregeling zou toch wel ergens te lezen moeten zijn op het station.
mja hoeveel van die kaarten bakken zijn al niet met witte tape en een merkstift bij gewerkt / gerepareerd? wel eens opgevallen?

zal me alleen benieuwen hoelang t duurt voor de eerste mafkees besluit een LCD schermpje uit de digitale versie te slopen
pi_34796643
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja hoeveel van die kaarten bakken zijn al niet met witte tape en een merkstift bij gewerkt / gerepareerd? wel eens opgevallen?

zal me alleen benieuwen hoelang t duurt voor de eerste mafkees besluit een LCD schermpje uit de digitale versie te slopen
Idd. Alleen niet vergeten dat je straks met een LCD scherm van best wel groot door het poortje moet gaan
pi_34796760
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:54 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Idd. Alleen niet vergeten dat je straks met een LCD scherm van best wel groot door het poortje moet gaan
hm t lijken mij toch echt enkele kleine schermpjes naast elkaar?
pi_34797114
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hm t lijken mij toch echt enkele kleine schermpjes naast elkaar?
Ze zouden ongeveer dezelfde formaat krijgen als de huidige vertrekstaten.
pi_34797670
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:07 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ze zouden ongeveer dezelfde formaat krijgen als de huidige vertrekstaten.
maouw weekend tas mee
pi_34801777
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

heb de digitale bordjes totzover alleen op Putten en nijkerk weten te spotten?
Zijn wel meer stations die ze hebben, Hilversum geloof ik ook bv.
pi_34801898
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:55 schreef JMT het volgende:
Nou, voor zover ik weet en gemerkt heb houden de meeste icrmtreintjes t nog geen week vol met de hele zelfde sms, ook de stammetjes zelf hebben een eigen omloop nl, zie daarvoor www.somda.nl :-)
Ja en nee, de setjes rijtuigen worden wel uitgewisseld maar de rijtuigen binnen een setje niet zo snel. Stamnummers binnen kún je dus wel aangeven.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:28:15 #186
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34804169
Wat zijn de laatste ontwikkelingen omtrend de Hanzelijn?
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_34804444
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:28 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat zijn de laatste ontwikkelingen omtrend de Hanzelijn?
Dat het mij te lang duurt
pi_34805367
Dat gangetje waar je het over had in de foto's vind je trouwens in het stuurrijtuig van DD-AR. Het doet mij altijd een beetje overkomen als een klein schip

Treinen die trouwens zo vol onder de graffiti zitten worden normaal gesproken niet ingezet. Het is natuurlijk geen promotie om treinen zo rond te laten rijden en dus worden ze zo snel mogelijk gereinigd. Vandaar dat je ook relatief weinig treinen ziet die er besmeurd uit zien. Toevallig was er vorige maand een gigantisch tekort aan treinstellen (dat weer als gevolg van het winterse weer eind December) en heeft NS alle zeilen moeten bijzetten om nog een beetje te kunnen blijven rijden. Gevolg dus dat dit soort treinen ook werden ingezet (en het ICK uit Amsterdam en Leidschendam ook weer werden/worden ingezet).
  maandag 6 februari 2006 @ 20:32:53 #189
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34806370
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:01 schreef Carport het volgende:
Toevallig was er vorige maand een gigantisch tekort aan treinstellen
Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 februari 2006 @ 20:47:56 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_34806943
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef JDude het volgende:

[..]

Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
Ik weet het niet. Zag namelijk een trein bestaande uit 3 maal Plan V het station van Leeuwarden binnenrijden rond 18.15 uur afgelopen vrijdag. Normaal zijn dat 2 koplopers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_34807713
Volgens mij is dat altijd op vrijdag, om dat tijdstip. Heb het namelijk nogal vaker meegemaakt. Ze doen dat volgens mij voor aanvoer van Plan V's voor de komende week. Elke werkdag rijdt namelijk om 17.02 een extra stoptrein naar Zwolle. Deze wordt meestal uitgevoed met een Plan V. Vandaar
pi_34807996
Nou,je zal in die Graffitiloper zitten,dan zie je veel als je naar buiten kijkt.Niet te geloven dat ze dat ding in de omloop gooien,want hij staat zo te zien op spoor 1 dus is het de IC naar Rotterdm/Den Haag of naar Amsterdam CS/Schiphol.
Moet zeggen dat ik die Koplopers fijne treinen vind,tenminste een beetje goede stoelen.Dat kun je van DD-IRM niet zeggen.
pi_34808718
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef JDude het volgende:

[..]

Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Zag namelijk een trein bestaande uit 3 maal Plan V het station van Leeuwarden binnenrijden rond 18.15 uur afgelopen vrijdag. Normaal zijn dat 2 koplopers.
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.

[ Bericht 2% gewijzigd door Carport op 06-02-2006 21:34:35 ]
pi_34811712
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Carport het volgende:

[..]

Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
[..]

Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.
Trek is even een bak ICM af , want tussen Zutphen - Nijmegen rijdt er soms maar een Plan T en dat om 16 uur .
  maandag 6 februari 2006 @ 22:51:23 #195
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34812532
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Carport het volgende:
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.
Nee, het was de 6:27 uit Enschede dus zal dan wel 7:14 uit Deventer geweest zijn...

Wat een rare situatie trouwens op Utrecht...
Kom je vanuit Amersfoort uit de IC naar Den Haag om over te stappen naar Rotterdam... staat de IC naar Leeuwarden aan de andere zijde van het perron. Voor Rotterdam moest ik roltrap op, hal in, roltrap af. Lekker zo, in de ochtendspits.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34813188
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:34 schreef Brembo het volgende:

[..]

Trek is even een bak ICM af , want tussen Zutphen - Nijmegen rijdt er soms maar een Plan T en dat om 16 uur .
De 1624, daar ging het in het eerste geval over, rijdt tussen Enschede en Deventer met 4 bakken, daarna tot aan Amersfoort met 5 om vervolgens weer met 3 bakken richting Schiphol te gaan. De 1620 (vertrek Enschede om 6:27) doet hetzelfde overigens
En die T-tjes, dat zijn zeker stoptreintjes Ook planmatig trouwens
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:51 schreef JDude het volgende:

[..]
Wat een rare situatie trouwens op Utrecht...
Kom je vanuit Amersfoort uit de IC naar Den Haag om over te stappen naar Rotterdam... staat de IC naar Leeuwarden aan de andere zijde van het perron. Voor Rotterdam moest ik roltrap op, hal in, roltrap af. Lekker zo, in de ochtendspits.
Gezien het feit dat de NS hoofdsponsor is van het NOC*NSF en Nederlanders te weinig bewegen, heeft NS iets nieuws: ochtengymnastiek voor reizigers

Dat de sneltreinen Den Haag/Rotterdam - Arnhem/Nijmegen in de spits niet meer gecombineerd rijden heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken. Om de punctualiteit in de spits wat te verhogen, rijdt de trein sinds deze week alleen nog Den Haag - Arnhem/Nijmegen. Reizigers van en naar Rotterdam mogen extra overstappen op Utrecht of Gouda.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:07:42 #197
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34813405
Ik heb trouwens, alle waarschuwingen ten spijt, vanochtend een overtreding begaan door een stuk langs het spoor te lopen . Tja, hadden ze de straat er naast maar niet hermetisch met dranghekken moeten dichtzetten. En in een stad die ik (nog) niet zo goed ken ga ik ook niet even een blokje om zoeken en mijn trein missen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 6 februari 2006 @ 23:08:58 #198
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34813459
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:03 schreef Carport het volgende:

Dat de sneltreinen Den Haag/Rotterdam - Arnhem/Nijmegen in de spits niet meer gecombineerd rijden heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken. Om de punctualiteit in de spits wat te verhogen, rijdt de trein sinds deze week alleen nog Den Haag - Arnhem/Nijmegen. Reizigers van en naar Rotterdam mogen extra overstappen op Utrecht of Gouda.
Op zich vind ik het ook wel slim om die twee IC's te splitsen... nu reed er 11 bakken naar Rtd en 11 naar Gvc als ik me niet vergis... die laat je ook niet even gecombineerd van Amersfoort naar Utrecht kachelen

[ Bericht 1% gewijzigd door JDude op 06-02-2006 23:26:20 ]
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34813759
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijden Het maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein

't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
  maandag 6 februari 2006 @ 23:20:24 #200
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34813942
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

De Legertank trein?
Legerplaats 't Harde. Wegdek gaat nogal naar de klote door rupsvoertuigen.
quote:
hey? WTF? een digitaal vertrektijdenbordje?!
Ja, test in gebied dat bediend wordt door Amersfoort. Zijn verschillende versies van in oa Putten en Nijkerk.
quote:
hm? wie weet in welke stelletjes je zo`n gangetje vind? was heerlijk rustig daar trouwens
In een kopbak DD-AR beneden.
quote:
nieuw treinstel? de Graffiti loper? :'D!
Dader: afschieten na 500 uur treinen schrobben.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 februari 2006 @ 23:23:49 #201
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34814062
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij is dat altijd op vrijdag, om dat tijdstip. Heb het namelijk nogal vaker meegemaakt. Ze doen dat volgens mij voor aanvoer van Plan V's voor de komende week. Elke werkdag rijdt namelijk om 17.02 een extra stoptrein naar Zwolle. Deze wordt meestal uitgevoed met een Plan V. Vandaar
En volgens mij ook vooral omdat er geen ICM over is voor de drukke vrijdagavondspits, dat is hard nodig voor ritten naar Groningen en Enschede.

Ik had gisteren trouwens nog 2*ICM-III in de 3600, een aangename verrassing!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 februari 2006 @ 23:25:56 #202
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34814148
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:

't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
Scherp
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 6 februari 2006 @ 23:28:56 #203
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34814238
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:03 schreef Carport het volgende:

[..]

De 1624, daar ging het in het eerste geval over, rijdt tussen Enschede en Deventer met 4 bakken, daarna tot aan Amersfoort met 5 om vervolgens weer met 3 bakken richting Schiphol te gaan. De 1620 (vertrek Enschede om 6:27) doet hetzelfde overigens
Bedoel je niet stellen ipv bakken?
Een ICM-III heeft drie bakken, 5 ICM-III's dus 15.
quote:
En die T-tjes, dat zijn zeker stoptreintjes Ook planmatig trouwens
Die worden overal ingezet, vooral stoptreinen, maar rg. Hoorn enzo ook als sneltrein geloof ik. In 't weekend ook in de 3600 bijv.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 februari 2006 @ 23:32:09 #204
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34814375
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijden Het maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein
Het is het maximaal toegelaten aantal in de reizigers dienst, dat ligt net iets anders
Er zijn ook machinisten die met 16 bakken vertrekken als er per ongeluk een viertje in de omloop van een drietje zit bv. en hij geen zin heeft in vertraging door afkoppelen of haringen-in-ton-vervoer.

Perrons in Zl, Amf en Ut zijn daar op zich lang genoeg voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door MREn op 07-02-2006 00:39:19 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 februari 2006 @ 23:39:38 #205
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34814678
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:32 schreef MREn het volgende:
Perrons in Zl, Amf en Ut zijn daar op zich lang genoeg voor.
En anders maar even omroepen dat de achterste bak de deuren niet moet openen
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 7 februari 2006 @ 02:23:40 #206
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34818329
Hoera, vorig jaar nog maar 6.800 storingen bij ProRail, tegen 7.300 in 2004 en 8.200 in 2003. Hiermee is ProRail nog maar verantwoordelijk voor slechts 42% van alle vertragingen.

Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.

(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34818686
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 02:23 schreef MREn het volgende:
Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.

(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
Huh? Is dat echt de ambinite voor 2007? en niet voor dit jaar? (jou tekst klopt iig wel met het persbericht.

Maar 6500 in 2007 is slechts een afname van 2% per jaar... Terwijl ze dit jaar 7% hebben gehaald. Mag toch hopen dat het wel de doelstelling voor 2006 is...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 03:38:20 #208
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34818719
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 03:30 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Huh? Is dat echt de ambinite voor 2007? en niet voor dit jaar? (jou tekst klopt iig wel met het persbericht.

Maar 6500 in 2007 is slechts een afname van 2% per jaar... Terwijl ze dit jaar 7% hebben gehaald. Mag toch hopen dat het wel de doelstelling voor 2006 is...
Die doelstelling is van een paar jar geleden geloof ik, dus ze verwachten deze wel te gaan halen gezien de cijfers die ze nu halen.

Dat een zo'n aantal natuurlijk nog steeds een factor 10 te groot is, lijkt me wel duidelijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34818745
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 03:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Die doelstelling is van een paar jar geleden geloof ik, dus ze verwachten deze wel te gaan halen gezien de cijfers die ze nu halen.

Dat een zo'n aantal natuurlijk nog steeds een factor 10 te groot is, lijkt me wel duidelijk.
hmmm, tijd om die doelstellingen eens verder omlaag te brengen...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 08:28:30 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34819562
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijden Het maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein

't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?

Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34826687
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 08:28 schreef Duvel het volgende:
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?
In de dienst uit Nm/Ah komen ook wel eens twee zesjes of een zesje en een viertje terecht. Dan moet je een zesje naar Rtd sturen en een zesje of viertje naar Gvc: niet handig.
quote:
Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
Lang leve Prutsrail's ARI-assistenten.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 14:10:57 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34827704
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:36 schreef Tfz het volgende:

[..]

In de dienst uit Nm/Ah komen ook wel eens twee zesjes of een zesje en een viertje terecht. Dan moet je een zesje naar Rtd sturen en een zesje of viertje naar Gvc: niet handig.
[..]

Lang leve Prutsrail's ARI-assistenten.
De volgende sneltrein reed met ICM, dat geluk had ik niet.

ARI is inderdaad een drama op sommige momenten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:42:50 #213
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_34830615
quote:
goede link
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_34835253
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:28 schreef MREn het volgende:
Bedoel je niet stellen ipv bakken?
Een ICM-III heeft drie bakken, 5 ICM-III's dus 15.
Uhh, ja
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 02:23 schreef MREn het volgende:
Hoera, vorig jaar nog maar 6.800 storingen bij ProRail, tegen 7.300 in 2004 en 8.200 in 2003. Hiermee is ProRail nog maar verantwoordelijk voor slechts 42% van alle vertragingen.

Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.

(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
Lullig foutje van Prorail dat ze het woordje 'maar' in hun eigen persbericht zijn vergeten
"Deze positieve ontwikkelingen sterken ProRail in de gedachte dat de ambitie van 6500 storingen in 2007 zal worden gehaald."
http://www.prorail.nl/Pro(...)+ProRail+in+2005.htm
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 08:28 schreef Duvel het volgende:
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?
Klopt, dat heeft een paar jaar geleden zo inderdaad gereden. Het voordeel wat er nu gehaald wordt, is het feit dat er in Gouda niet meer gesplitst of gecombineerd hoeft te worden. Scheelt weer tijd (en moeite).
quote:
Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
Als dat structureel zo blijkt te gaan (waar ik op zich niet vreemd van op kijk), lijkt het mij slimmer om de Rotterdammer te laten stoppen op Woerden en de trein naar Den Haag ondertussen zijn eventuele vertraging te laten inlopen. Reizigers Woerden - verder dan Utrecht worden dan wel met een extra overstap opgescheept.


Ik zal trouwens ook eens kijken of ik binnenkort wat kleine tekstjes over de verschillende materieelsoorten voor de OP kan schrijven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Carport op 07-02-2006 18:29:16 ]
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:50:26 #215
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34836487
Gisteren op Dordrecht:

Jongen: "Meneer, mag deze fiets mee?"
Conducteur: "Heb je daar een kaartje voor?"
J: "Nee."
C: "Dat is dan zes + 35 is 41 euri voor de fiets, of je moet nu naar de kaartautomaat"
J: "Maar m'n vader werkt bij NS" *laat eenofandere kaart zien
C: "Oh, zet dan daar maar weg, naast de deur."

!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:52:29 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34836543
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:50 schreef JDude het volgende:
Gisteren op Dordrecht:

[..]
!
Het feit dat ik deze conversatie door een dicht raam kon volgen bevestigt overigens ook meteen de geweldige isolatie van het ICK-materieel.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34836795
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:50 schreef JDude het volgende:
Gisteren op Dordrecht:
Ja, en? Spoorpersoneel onderling (en in dit geval aantoonbaar familie van door NS-kaart) doet in de regel niet zo moeilijk (in mijn ogen terecht).

Je kon je vorige bericht ook bewerken trouwens .
pi_34836922
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:00 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ja, en? Spoorpersoneel onderling (en in dit geval aantoonbaar familie van door NS-kaart) doet in de regel niet zo moeilijk (in mijn ogen terecht).

Je kon je vorige bericht ook bewerken trouwens .
leuke aanvulling op je OV kaart
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:07:09 #219
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34837030
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

leuke aanvulling op je OV kaart
Ik denk dat ik voortaan maar met m'n stagecontract op zak 1e klas ga zitten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34837509
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:07 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voortaan maar met m'n stagecontract op zak 1e klas ga zitten.
doe ik met mn OV kaart ook zo wel
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2006 @ 20:19:47 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_34839948
Vandaag een treinongeluk op de lijn Groningen - Leeuwarden in de ochtendspits. Was een auto op de overweg vast komen te staan. Een boer probeerde de auto van de overweg te krijgen voordat de sneltrein langs zou komen. De tractor werd geschampt door de sneltrein. Vervolgens raakte de tractor de bestuurder van de auto die dacht dat hij van een veilige afstand toe stond te kijken. De man raakte zwaargewond.

De buffel is niet erg zwaar beschadigd, omdat de snelheid er vrij laag ligt, omdat de trein in Buitenpost een stop maakt. Het is wel zo dat er weer een wadloper op de sneltrein ingezet gaat worden. Dat zit niet echt comfortabel.

Het verhaal en de foto's staan op Waldnet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:46:13 #222
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34841056
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg , vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:22:25 #223
86072 thatsme
and That's you!
pi_34842541
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg , vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
is toch ook een aanrijding?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_34843066
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef thatsme het volgende:

[..]

is toch ook een aanrijding?
yep
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:36:43 #225
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34843153
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef thatsme het volgende:

[..]

is toch ook een aanrijding?
Er is een verschil tussen een voorbedachte aanrijding of gewoon een toevallig ongeluk.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_34843220
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:36 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een voorbedachte aanrijding of gewoon een toevallig ongeluk.
blijft toch een aanrijding

die trein rijd ergens tegen aan
pi_34844351
Hmzz geloof dat de NS nu redelijk materieel te kort heeft , of standplaats Zutphen/nijmegen heeft geen een treinstel meer beschikbaar?
Om 08:15 een Plan T, ja je leest het goed eeen Plan T welgeteld 50 meter als stoptrein . Nou welke boerenlul dat verzint mag zelf ook is mee rijden.
pi_34845019
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg , vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
Ik stond dus op lelystad cs (vanaf 1710..) toen was er al geen treinverkeer mee.. het zou in eerste instantie tot 1800 duren, dus er kwamen geen bussen.. om 1755 ofzo waren die er toch, in de bus gestapt, over de dijk, almere buiten > almere centrum. 1835. uiteindelijk dus een uur later ongeveer als gepland. Op het station stond dat het treinverkeer weer oke was, bij een zelfmoord zou dat toch wel langer duren?

Er kwam een trein binnen op lelystad (half 6) maar die ging naar de remise ofzo.. denk dat die een beest geraakt heb ofzo in het oostvaarderspark
pi_34846720
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:08 schreef Brembo het volgende:
Hmzz geloof dat de NS nu redelijk materieel te kort heeft , of standplaats Zutphen/nijmegen heeft geen een treinstel meer beschikbaar?
Om 08:15 een Plan T, ja je leest het goed eeen Plan T welgeteld 50 meter als stoptrein . Nou welke boerenlul dat verzint mag zelf ook is mee rijden.
Huh? Ik snap werkelijk niet wat je nu probeert te zeggen. Welke stoptrein bedoel je nu eigenlijk?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:45:45 #230
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34848342
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:07 schreef Tfz het volgende:

Huh? Ik snap werkelijk niet wat je nu probeert te zeggen. Welke stoptrein bedoel je nu eigenlijk?
Nm - Zp waarschijnlijk. Gebeurt niet zelden dat die met een Plan T wordt gereden. En ach, op die afstandjes kun je ook best even staan
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34849925
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:45 schreef JDude het volgende:

[..]

Nm - Zp waarschijnlijk. Gebeurt niet zelden dat die met een Plan T wordt gereden. En ach, op die afstandjes kun je ook best even staan
In de stoptreindienst Nm-Zp zit planmatig veel plan T, die van 8.05 uit Zp naar Nm planmatig met één T. Gisteren zat er trouwens een solo V in die dienst (en dat klopt dus niet), misschien probeert hij ons dat duidelijk te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tfz op 08-02-2006 00:45:10 ]
pi_34851461
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:34 schreef Tfz het volgende:

[..]

In de stoptreindienst Nm-Zp zit planmatig veel plan T, die van 8.05 uit Zp naar Nm planmatig met één T. Gisteren zat er trouwens een solo V in die dienst (en dat klopt dus niet), misschien probeert hij ons dat duidelijk te maken.
Sorrie ben eff in de war met Plan T en V. Het is een Plan V , Plan T kan ik me nog voorstellen. Gaat over Zutphen - Nijmegen. Denk trein van Zutphen van 08:05, Arnhem 08:30...
Denk altijd Plan T=Twee , Plan V = Vier .
pi_34856535
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:33 schreef Brembo het volgende:

[..]

Sorrie ben eff in de war met Plan T en V. Het is een Plan V , Plan T kan ik me nog voorstellen. Gaat over Zutphen - Nijmegen. Denk trein van Zutphen van 08:05, Arnhem 08:30...
Denk altijd Plan T=Twee , Plan V = Vier .
die fout maak ik ook altijd :/

en zo hadden ze t ook beter kunnen toen :p Plan T(weetje) Plan V(iertje)
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:36:02 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34856743
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die fout maak ik ook altijd :/

en zo hadden ze t ook beter kunnen toen :p Plan T(weetje) Plan V(iertje)
Dat gaat niet op, want Plan T heette in den beginne Plan TT: Treinstel Toekomst. Het eerste stel, de 501, werd al in 1961 geleverd. Het "toekomst" eraan was dat het treinstel compleet nieuw van opzet was, en dus niet koppelbaar was met het tot dan toe rijdende stroomlijnmaterieel (andere tractieinstallatie met veel grotere aanzet, TL-verlichting, etc). Toen Plan TT bleek te bevallen, is de serielevering Plan T op gang gekomen (treinstel 502 - 531). In de tussentijd is ook Plan U geleverd, dus toen er een tweedelige versie van Plan T nodig was, was de eerstvolgende vrije letter de V.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34857005
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat gaat niet op, want Plan T heette in den beginne Plan TT: Treinstel Toekomst. Het eerste stel, de 501, werd al in 1961 geleverd. Het "toekomst" eraan was dat het treinstel compleet nieuw van opzet was, en dus niet koppelbaar was met het tot dan toe rijdende stroomlijnmaterieel (andere tractieinstallatie met veel grotere aanzet, TL-verlichting, etc). Toen Plan TT bleek te bevallen, is de serielevering Plan T op gang gekomen (treinstel 502 - 531). In de tussentijd is ook Plan U geleverd, dus toen er een tweedelige versie van Plan T nodig was, was de eerstvolgende vrije letter de V.
mja maar als je hedendaags kijkt is het erg verwarrend

en Plan Utjes ? rijden die dr nog?
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:01:39 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34857409
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja maar als je hedendaags kijkt is het erg verwarrend

en Plan Utjes ? rijden die dr nog?
Alleen ritjes als er weer eens een stel Slovenen/Letten/ander Oost-Europees arm land-inwoners op bezoek komen om die oude meuk te kopen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34857554
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alleen ritjes als er weer eens een stel Slovenen/Letten/ander Oost-Europees arm land-inwoners op bezoek komen om die oude meuk te kopen.
aah

mja de T/U/V tjes zijn in weze al museum stukken dus :p
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:11:57 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34857668
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

aah

mja de T/U/V tjes zijn in weze al museum stukken dus :p
Plan U in de praktijk al, er is ook al een groen geschilderde Plan V uit een van de eerste series als museumstel, dus het schiet op. Plan T heeft nog een gruwelijke verbouwing ondergaan en rijdt daarom (op zijn laatste benen, dat wel). Vergeet niet dat Plan V geleverd is tot 1977 ongeveer. Dus de nieuwste stellen zjn nog geen 30, terwijl de oudste (en inmiddels afgevoerde) de 40 al gepasseerd zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34857812
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Plan U in de praktijk al, er is ook al een groen geschilderde Plan V uit een van de eerste series als museumstel, dus het schiet op. Plan T heeft nog een gruwelijke verbouwing ondergaan en rijdt daarom (op zijn laatste benen, dat wel). Vergeet niet dat Plan V geleverd is tot 1977 ongeveer. Dus de nieuwste stellen zjn nog geen 30, terwijl de oudste (en inmiddels afgevoerde) de 40 al gepasseerd zijn.
true

wat denk je wat er vanat utrecht CS naar t SPM rijd? de Museum trein en dat is volgens mij een Vtje:p
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:14:25 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34962052
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

true

wat denk je wat er vanat utrecht CS naar t SPM rijd? de Museum trein en dat is volgens mij een Vtje:p
Ja maar niet noodzakelijk een van de oudsten
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34962569
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja maar niet noodzakelijk een van de oudsten
hehe,
pi_34991996
Iemand vroeg een keer of er tijden bekend waren van de proefritten op de HSL.
Komende dinsdag begint men met het testen van 160 km/h, woensdag wordt waarschijnlijk de maximumsnelheid van 330 km/h bereikt. De testtrein die hiervoor gebruikt gaat worden is een omgebouwde Thalys
pi_34992560
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:11 schreef Carport het volgende:
Iemand vroeg een keer of er tijden bekend waren van de proefritten op de HSL.
Komende dinsdag begint men met het testen van 160 km/h, woensdag wordt waarschijnlijk de maximumsnelheid van 330 km/h bereikt. De testtrein die hiervoor gebruikt gaat worden is een omgebouwde Thalys
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?

Wie gaat er staan te verkleumen om foto's te maken?
  zondag 12 februari 2006 @ 12:43:08 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34994232
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

meende dat ze al die ritten met de Taures deden?

Wie gaat er staan te verkleumen om foto's te maken?
Ik zit de hele week op mijn werk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 februari 2006 @ 13:00:12 #245
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34994881
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?
Dat ÖBB ding haalt geen 330 volgens mij.
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:43 schreef Duvel het volgende:
Ik zit de hele week op mijn werk...
Zelfde probleem... jammer, want ik woon op zich vlakbij de passage Breda, Prinsenbeek etc.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_35003053
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:00 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat ÖBB ding haalt geen 330 volgens mij.
[..]

Zelfde probleem... jammer, want ik woon op zich vlakbij de passage Breda, Prinsenbeek etc.
hmm kweenie ff zoeken
pi_35004301
er zijn gerust nog volop lijnen die worden gereden met plan V of plan T. 't lijntje vanuit hoorn naar schiphol, de lijn hoorn-haarlem/den haag....

het heeft toch wel wat
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_35004366
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
er zijn gerust nog volop lijnen die worden gereden met plan V of plan T. 't lijntje vanuit hoorn naar schiphol, de lijn hoorn-haarlem/den haag....

het heeft toch wel wat
ach k ben strax wel blij als die bagger DH-1/2 stellen oprotten
  zondag 12 februari 2006 @ 16:58:46 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35004521
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ach k ben strax wel blij als die bagger DH-1/2 stellen oprotten
Dat vind ik nou juist leuke stellen
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35004629
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat vind ik nou juist leuke stellen
k zal eens mailen naar de NS/arriva als bij jou in de tuin willen achter laten
pi_35004638
de wadlopers gaan na een tijdje vervelen hoor
pi_35004690
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
de wadlopers gaan na een tijdje vervelen hoor
yep graflopers
net als die grafbussen van arriva :| vorige week 3x PECH!
pi_35004846
Ik zou niet graag alle bussen over 1 kam scheren, maar zoals de standaardbussen (de gele rijders) worden ze niet meer gemaakt...
pi_35004945
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zou niet graag alle bussen over 1 kam scheren, maar zoals de standaardbussen (de gele rijders) worden ze niet meer gemaakt...
zijn volgens mij idd de bussen uit 1 van de oudere series

die laagvloers dingen van Berkhoff zijn wel relaxed die andere uit de UK zuigen
  zondag 12 februari 2006 @ 17:51:51 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35006747
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k zal eens mailen naar de NS/arriva als bij jou in de tuin willen achter laten
Ik heb een balkon van één bij twee...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35006780
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb een balkon van één bij twee...
hmm wordt lastig dan
  zondag 12 februari 2006 @ 17:53:04 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35006789
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
de wadlopers gaan na een tijdje vervelen hoor
Ja, mensen die de godganse dag in Wadlopertjes zitten, gaan waarschijnlijk kwijlen als ze een keer in IRM zitten. Terwijl dat spul mijn neus uitkomt.

Wat echter nooit verveelt zijn de Koplopers in de huidige uitvoering.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35006958
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, mensen die de godganse dag in Wadlopertjes zitten, gaan waarschijnlijk kwijlen als ze een keer in IRM zitten. Terwijl dat spul mijn neus uitkomt.

Wat echter nooit verveelt zijn de Koplopers in de huidige uitvoering.
Dat kan ik bevestigen. Reis er al sinds mn prille jeugd mee.. En gister toch weer een fijne trip gehad.
  zondag 12 februari 2006 @ 18:10:46 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35007401
quote:
Op zondag 12 februari 2006 17:57 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen. Reis er al sinds mn prille jeugd mee.. En gister toch weer een fijne trip gehad.
Iedere werkdag, zowel heen als terug. In afwijkende gevallen een IRM en iedere keer spijt. En dat al een jaar of vijf zo. Van mij hoeven ze niet in verbouwing.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35007516
ik heb ook dire jaar elke werkdag er in mogen rijden. meestal Lwd-Heerenveen, maar ook vaak naar Den Haag, en soms naar amsterdam
  zondag 12 februari 2006 @ 18:15:25 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35007584
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:13 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb ook dire jaar elke werkdag er in mogen rijden. meestal Lwd-Heerenveen, maar ook vaak naar Den Haag, en soms naar amsterdam
Rotterdam - Utrecht
Utrecht - Rotterdam
Rotterdam - Utrecht
Utrecht - Rotterdam
Rotterdam - Utrecht
Utrecht - Rotterdam
Rotterdam - Utrecht
Utrecht - Rotterdam
Rotterdam - Utrecht
Utrecht - Rotterdam

En weer een week voorbij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35008284
* Ou-Tannu heb vaak koploper van hveen naar utrecht om daar over te stappen op een willekeurige andere trein
* Ou-Tannu reist vaak doelloos rondjes :p
pi_35011623
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu] heb vaak koploper van hveen naar utrecht om daar over te stappen op een willekeurige andere trein [/me]
[me=Ou-Tannu reist vaak doelloos rondjes :p
mn OV jaarkaart tijd ging ook zo ja alleen pakte ik ook graag de bus

gewoon naar ene busstation en de eerste de beste bus pakken
pi_35012059
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:53 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

mn OV jaarkaart tijd ging ook zo ja alleen pakte ik ook graag de bus

gewoon naar ene busstation en de eerste de beste bus pakken
Whehe bussen zijn zo sloowm

www.ou-tannu.be/nskaart-new.jpg (klad versie ondertussen)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ou-Tannu op 12-02-2006 20:50:50 ]
pi_35012799
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Whehe bussen zijn zo sloowm

www.ou-tannu.be/nskaart-new.png (klad versie ondertussen)
Die donkerblauwe lijntjes moet je nog doen?
Zal die van mij ook eens invullen dan
  zondag 12 februari 2006 @ 20:26:29 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35012846
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:24 schreef Carport het volgende:

[..]

Die donkerblauwe lijntjes moet je nog doen?
Zal die van mij ook eens invullen dan
Ik moet alleen Sauwerd - Roodeschool nog geloof ik...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35013383
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:24 schreef Carport het volgende:

[..]

Die donkerblauwe lijntjes moet je nog doen?
Zal die van mij ook eens invullen dan
donkerblauw is originele kleur ja en die moet ik nog
pi_35013859
updated torouwens nog
pi_35013926
Ik zit 'm nu ook in te vullen, maar kom er een beetje bekaaid van af
Zo'n beetje heel Groningen, Friesland, Drenthe en het oosten van Overijssel moet ik nog doen De rest van de lijnen heb ik wel bijna allemaal gehad al
pi_35014004
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:52 schreef Carport het volgende:
Ik zit 'm nu ook in te vullen, maar kom er een beetje bekaaid van af
Zo'n beetje heel Groningen, Friesland, Drenthe en het oosten van Overijssel moet ik nog doen De rest van de lijnen heb ik wel bijna allemaal gehad al
je moet eens weten hoegroot mn source file is

260MB PSD file lekker highres
pi_35014086
Ik zit lekker lijntjes in te klikken met Paint
Bestand wordt er alleen wel onwijs lelijk van trouwens als je het opgeslagen hebt
pi_35014141
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:56 schreef Carport het volgende:
Ik zit lekker lijntjes in te klikken met Paint
Photoshop :p

k kan met mn master file zo die gele lijn een ander kleurtje geven alles is gelinkt binnen t gereden gebied
  zondag 12 februari 2006 @ 23:47:08 #273
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35021562
Wat is er dan mis met onderstaande?
Daar staan de lijnen/verbindingen nog aangegeven, bv. rechtstreeks Vl-Gvc.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 15 februari 2006 @ 12:23:12 #274
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35107063
Groetjes vanuit het hol van de leeuw
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_35112662
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef MREn het volgende:
Wat is er dan mis met onderstaande?
Daar staan de lijnen/verbindingen nog aangegeven, bv. rechtstreeks Vl-Gvc.

[afbeelding]
wat boeit mij dat nou die verbindingen? :/ NS maakt er toch een puinhoop van

* Ou-Tannu wil eigenlijks zo`n kaart die ook opt station hangt
pi_35119719
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat boeit mij dat nou die verbindingen? :/ NS maakt er toch een puinhoop van
Ik vraag me eigenlijk af welk nut men nu denkt dat het her en der uitkramen van zulke onzin heeft. Kun je dat eens toelichten?
pi_35119809
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:37 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af welk nut men nu denkt dat het her en der uitkramen van zulke onzin heeft. Kun je dat eens toelichten?
nou als klant betaal je aan de NS, niet aan prorail of de aannemers.. als klant betaal ìk aan de NS, als de NS problemen heeft met zijn leveranciers ( van bijv. het netwerk) dan is dat niet mijn zaak.. dat regelt de NS maar..
dag
pi_35120656
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:39 schreef petre86 het volgende:

[..]

nou als klant betaal je aan de NS, niet aan prorail of de aannemers.. als klant betaal ìk aan de NS, als de NS problemen heeft met zijn leveranciers ( van bijv. het netwerk) dan is dat niet mijn zaak.. dat regelt de NS maar..
eigenlijks wel ja, maar om reeel te zijn zou je toch echt Prutsrail de schuld moeten geven

Goed dr zijn natuurlijk altijd nog factoren zoals VANDALEN!, STORM etc, maar een sein/wisselstoring? waar schuif je die op af? een oververhitte computer ergens?
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:58:25 #279
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35122695
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat boeit mij dat nou die verbindingen? :/ NS maakt er toch een puinhoop van
Ja, treinen die naar Venlo moeten, komen ineens totaal onverwacht in Delfzijl aan

Ik zie die puinhoop niet zo moet ik zeggen hoor. Kom anders eerst eens met een echt betoog ipv stomme populistische en inhoudsloze one-liners waar je toch inhoudelijk geen zak van snapt waar je het zelf over hebt.
quote:
* Ou-Tannu wil eigenlijks zo`n kaart die ook opt station hangt
Dit IS een kaart die ook op het station hangt, henkie.
Als je echt wil, moet je naar dat winkeltje in de stationshal richting jaarbeurs, daar verkopen ze elk jaar dat spul. Probeer het na de nieuwe diensregeling, dan worden de oude kaarten toch vervangen door nieuwe ivm nieuwe stations. Kost wel een euro of 15 meen ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35122769
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, treinen die naar Venlo moeten, komen ineens totaal onverwacht in Delfzijl aan

Ik zie die puinhoop niet zo moet ik zeggen hoor. Kom anders eerst eens met een echt betoog ipv stomme populistische en inhoudsloze one-liners waar je toch inhoudelijk geen zak van snapt waar je het zelf over hebt.


* Ou-Tannu wil eigenlijks zo`n kaart die ook opt station hangt
Dit IS een kaart die ook op het station hangt, henkie.
Als je echt wil, moet je naar dat winkeltje in de stationshal richting jaarbeurs, daar verkopen ze elk jaar dat spul. Probeer het na de nieuwe diensregeling, dan worden de oude kaarten toch vervangen door nieuwe ivm nieuwe stations. Kost wel een euro of 15 meen ik.
[/quote]

jammer dat die kaart van 2002 is en mijn kaart is van 2005 (kan ook 2004 zijn )

hmm toch maar eens in dat winkeltje loeren dan
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:14:18 #281
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35123327
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

eigenlijks wel ja, maar om reeel te zijn zou je toch echt Prutsrail de schuld moeten geven
Niet van alles hoor. Reken op zo'n 60% verwijtbaarheid ProRai.
quote:
Goed dr zijn natuurlijk altijd nog factoren zoals VANDALEN!, STORM etc, maar een sein/wisselstoring? waar schuif je die op af? een oververhitte computer ergens?
Dat ligt er maar net aan hoe ver je wil gaan met verantwoordelijkheden. Of je alleen directe of ook indirecte verantwoordelijkheden mee laat spelen.

ProRail is verantwoordelijk voor (ruwweg) beschikbaarheid van de infra, van spanning op de bovenleidingen, tot wissels en verkeersleiding. NSR is verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van materieel en personeel.

Het grootste gezeik ontstaat uiteraard op vlakken waar die twee elkaar raken, en dat is vooral bij (grotere) verstoringen. Het probleem wordt dan dat PR moet zorgen dat alle treinen zo veel mogelijk kunnen rijden, of uit de weg kunnen als er andere treinen vastlopen door die ene trein. Tegelijkertijd dient de bijsturing van NSR te weten waar de treinen zijn, en waar het personeel is. Zeker bij grotere verstoringen zal personeel dat aanwezig is, andere treinen moeten gaan rijden zodat die verder kunnen (gepland personeel staat bijv. nog ergens vast), met wel als gevolg dat treinen die voor dat personeel gepland waren alternief personeel moeten krijgen.
HET probleem is dat NSR-bijsturing niet (meer) op de PR-VKL-schermen kunnen kijken waar hun treinen zich bevinden. En PR heeft dan wel wat anders aan hun hoofd dat constant aan de telefoon hangen met NSR (en 10 andere vervoerders met een beetje pech).

Storm an sich kun je niets aan doen, maar de gevolgen wel. Dat kan enerzijds PR zijn die treinen niet meer laat rijden omdat het gevaarlijk zou zijn, maar anderszijds is NSR verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van materieel (dat ook kapot kan gaan wegens sneeuw). Of dat vervolgens gevolgen van defecte compressoren bij NSR (die heeft ze besteld), NedTrain (die onderhoud ze) of Atlas (die maakt ze) ligt, is juristenvoer op het vlak van causaliteit.

Vandalen idem dito; die figuren zijn zelf verantwoordelijk voor het in de hens steken van de trein, maar je zou ook kunnen zeggen dat je dan je treinen maar niet binnen een stad onbeheerd achter moet laten (ja, dit gaat ver, maar het gaat me om het idee).

Wisselstoringen ed. komen op het conto van prorail, terwijl sommige gevolgen op het conto van NSR komen (reizigers niet tijdig informeren over omreisroute bijvoorbeeld) of causaal toe te rekenen zijn aan de fabrikant van de pc (bij hardware storing).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:16:35 #282
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35123438
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]


jammer dat die kaart van 2002 is en mijn kaart is van 2005 (kan ook 2004 zijn )
2005 is met stations Arnhem-Zuid en Ypenburg
2004 is met station Lent

Ik vind trouwens een kaart zonder dat je de verbindingen kan zien een beetje kansloos, zo kan je niet zien waar en hoe je over moeten stappen.

Ofwel: als ik in Rotterdam sta en ik neem de trein naar Amsterdam, kom ik dan door Haarlem, of door Schiphol? Vooral handig als je verder moet bv. rg. Hoorn of Alkmaar.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35123662
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:14 schreef MREn het volgende:
*knip*
Als ik vertraging / storing tegen kom dan ist doorgaans door een sein/wisselstoring :/ of een geknapte bovenleiding..

wel eens gehad dat ik net bij Alkmaar was, en weer terug zou naar adam sloterdijk, dat er geen treinen meer reden omdat er net dr voor de Bovenleiding geknapt was bij Uitgeest
k had toen wel iets van WTF? net was die nog heel?

en ook es 2 redelijk gevulde IRMetjes in een groepje Plan Vtjes zien over laden... om 1 of andere reden mochten de IRMs niet door.. maar opt volgende station waren ze toch alweer zo goed als leeg om 1 of andere reden
pi_35123740
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:16 schreef MREn het volgende:

[..]

2005 is met stations Arnhem-Zuid en Ypenburg
2004 is met station Lent

Ik vind trouwens een kaart zonder dat je de verbindingen kan zien een beetje kansloos, zo kan je niet zien waar en hoe je over moeten stappen.

Ofwel: als ik in Rotterdam sta en ik neem de trein naar Amsterdam, kom ik dan door Haarlem, of door Schiphol? Vooral handig als je verder moet bv. rg. Hoorn of Alkmaar.
daarom loer ik toch vaak even op de reisplanner
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:49:34 #285
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35124988
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

daarom loer ik toch vaak even op de reisplanner
Maar het ging mij om het gebruik van die kaarten. En dat gebeurt natuurlijk vooral op de stations, en niet iedereen heeft een mobiele reisplanner bij zich.

Ik wel natuurlijk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:53:41 #286
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35125161
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Als ik vertraging / storing tegen kom dan ist doorgaans door een sein/wisselstoring :/ of een geknapte bovenleiding..
Ja, dat is de directe oorzaak.
Maar als je een station hier voor nog een omreisroute hebt, en deze wordt niet omgeroepen, ligt de indirecte oorzaak van de vertraging alsnog bij NSR.

Bijvoorbeeld: er rijden geen treinen tussen Dv en Aml, je komt uit de richting Ah/Ht, maar de hc roept op Zp niet om dat er geen treinen rijden tussen Dv en Aml, terwijl je -als je in Zp uit stapt- nog eerder in Hgl en Es bent ook. De meesten reizen echter via Dv omdat die treinen comfortabeler zijn en het voor Es een overstap scheelt.
quote:
k had toen wel iets van WTF? net was die nog heel?
Dat meen je niet? Een bovenleiding is altijd heel voor hij stuk gaat
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_35125208
Het zou mooi zijn als de NS een aantal aanraakschermen neerzet waarop je alleen de reisplanner kan raadplegen. Zo'n reisplanner op het station zal best vaak gebruikt worden, denk ik.
pi_35126330
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Carport het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS een aantal aanraakschermen neerzet waarop je alleen de reisplanner kan raadplegen. Zo'n reisplanner op het station zal best vaak gebruikt worden, denk ik.
......door vandalen, ja..
pi_35126457
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:20 schreef Divel het volgende:

[..]

......door vandalen, ja..
Die aanraakschermen voor kaartjes worden nu ook steeds meer geplaatst, dat slopen zal wel meevallen dan.
pi_35126538
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:23 schreef Carport het volgende:

[..]

Die aanraakschermen voor kaartjes worden nu ook steeds meer geplaatst, dat slopen zal wel meevallen dan.
kan daar geen planner bij op?
en dan gelijk de mogenlijkheid om een kaartje te kopen
dag
  FOK!fotograaf woensdag 15 februari 2006 @ 21:24:58 #291
73911 ultra_ivo
pi_35129763
Wat mij bij werkzaamheden vaak irriteert is het gebrek aan samenwerking met de buren. Als bijvoorbeeld tussen Eindhoven en Breda werkzaamheden zijn kan de NS beter in overleg met de NMBS al in Maastricht de reizigers voor Rotterdam en verder op de bus naar Hasselt zetten en ze van daar met de NMBS over Antwerpen en Roosendaal laten rijden. Is dan veel makkelijker en sneller. Maar ja, da's een andere toko, dus verdienen ze er niks aan....
pi_35137460
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Carport het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS een aantal aanraakschermen neerzet waarop je alleen de reisplanner kan raadplegen. Zo'n reisplanner op het station zal best vaak gebruikt worden, denk ik.
Ja! In Duitsland ben ik er helemaal aan gewend geraakt, bij de kaartjesautomaat even de "Fahrplanauskunft" te raadplegen. Vooral in het Ruhrgebied met zo veel overlappende lijnen echt een uitkomst!
Regelmatig reis ik over Venlo, Nijmegen en Zwolle naar Groningen. En toen stond ik dus een keer in Venlo, en daar kwam de melding van een ongeluk ten noorden van Deventer, oftewel geen treinen van Nijmegen naar Zwolle. Fijn. Nu moest ik naar het loket, omdat ik geen idee had hoe ik dan wel in Groningen moest komen.
Kijk, als ze nou eens de treinplanner in de automaat zouden stoppen, hoef ik daarvoor niet meer naar het loket. En als ze het bespaarde geld er nou eens aan uitgeven, dat ze mij eindelijk ook eens een kaartje naar Sythen kunnen verkopen, want zelfs NS Internationaal kent alleen de grote steden ofzo

En als ze in Duitsland nou ook eens een fatsoenlijk tarief-systeem maken.
Ik ga bijvoorbeeld ook wel eens over Wanne-Eickel/Dülmen/Enschede naar Groningen. Vanwege mijn abonnement in Duitsland en mijn voordeelurenkaart moet ik dan tussen Sythen (1 station voor Dülmen) en Enschede een apart kaartje hebben. En daar zijn dus drie mogelijkheden.
1. Kaartje Sythen-Enschede. Kost 12,60.
2. "Anschluß-Ticket" Sythen-Dülmen, dan kaartje Dülmen-Enschede. Kost 2,60+9,00=11,60
3. Kaartje Sythen-Dülmen, dan kaartje Dülmen-Enschede. Kost 1,90+9,00=10,90
Maar nou het domme: kaartje 3 krijg je niet in Wanne-Eickel, daar heb je slechts kaartje 2! Dus voor de goedkoopste reis zou ik in Sythen moeten uitstappen, kaartje kopen en dan een uur op de volgende trein wachten! Wat is het voor iets idioots, dat een kaartje Sythen-Dülmen ineens duurder is als ik het in Wanne-Eickel koop!?

[ Bericht 13% gewijzigd door T-lecom op 16-02-2006 00:02:02 ]
pi_35137803
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Wat mij bij werkzaamheden vaak irriteert is het gebrek aan samenwerking met de buren. Als bijvoorbeeld tussen Eindhoven en Breda werkzaamheden zijn kan de NS beter in overleg met de NMBS al in Maastricht de reizigers voor Rotterdam en verder op de bus naar Hasselt zetten en ze van daar met de NMBS over Antwerpen en Roosendaal laten rijden. Is dan veel makkelijker en sneller. Maar ja, da's een andere toko, dus verdienen ze er niks aan....
Huh, wat? Via Utrecht-Rotterdam is dan toch een stuk sneller denk ik. Ook sneller dan jouw oplossing is gewoon gebruik maken van de vervangende busdienst. Eindhoven-Breda zal overigens nooit tot hoogst zelden geheel gestremd worden.
pi_35138021
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:14 schreef MREn het volgende:

[..]

Niet van alles hoor. Reken op zo'n 60% verwijtbaarheid ProRai.
Ik betwijfel dat percentage. Domme rijweginstellingen of ander gekloot door ARI-assistenten kan ook nog wel eens aardig wat procenten opleveren en ik vermoed dat die niet zo consequent bij ProRail worden meegerekend....
  donderdag 16 februari 2006 @ 00:27:06 #295
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35138686
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

Huh, wat? Via Utrecht-Rotterdam is dan toch een stuk sneller denk ik.
Sterker nog: Eindhoven-Den Haag Centraal is sneller via Utrecht dan rechtstreeks!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 16 februari 2006 @ 00:30:35 #296
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35138805
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:53 schreef T-lecom het volgende:
Regelmatig reis ik over Venlo, Nijmegen en Zwolle naar Groningen. En toen stond ik dus een keer in Venlo, en daar kwam de melding van een ongeluk ten noorden van Deventer, oftewel geen treinen van Nijmegen naar Zwolle. Fijn. Nu moest ik naar het loket, omdat ik geen idee had hoe ik dan wel in Groningen moest komen.
Bij elke vertrekstaat hangt toch een kaart van Nederland?

Als Dv-Zl gestremd is, reis je of via Ehv-Ut-Zl of via Zp-Hgl-Zl.
Kan je erg eenvoudig zien op zo'n kaartje, en kost minder tijd dan lokettist.

Tenzij je zo vaak reist als ik en die kaart al helemaal in je kop hebt zitten
(niet alle fluttige stoptreinstationnetjes, maar wel knooppunten en de meeste verbindingen).

Zou in dit geval ivm comfort over Utecht naar Zwolle zijn gegaan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 16 februari 2006 @ 00:32:17 #297
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35138843
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:30 schreef MREn het volgende:

Zou in dit geval ivm comfort over Utecht naar Zwolle zijn gegaan.
Dat idee had ik ook meteen...
ik ken volgens mij de helft van de kaart wel van buiten ondertussen.
Alleen de uithoeken (Zeeland, Limburg, Groningen, Friesland) nog niet echt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 16 februari 2006 @ 01:13:59 #298
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35139994
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:32 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook meteen...
ik ken volgens mij de helft van de kaart wel van buiten ondertussen.
Alleen de uithoeken (Zeeland, Limburg, Groningen, Friesland) nog niet echt.
Daar valt niet veel aan te kennen.

Zeeland is één rechte lijn Roosendaal-Vlissingen, 1x IC (van/naar Asd, via Rtd/Shl), 1x stopper per uur.
Limburg is wat complexer, maar hoodzakelijk 1x IC Maastricht per uur, 1x IC naar Heerlen (beiden va Utrecht/Eindhoven) met 1x uur stoptrein Maastricht/Heerlen-Sittard en stopper Maastricht-Heerlen.

Groningen/Friesland: 2x per uur gekoppeld in Zwolle, door naar Amf-Ut/Rtd/Gv/Asd/Shl, waarvan de ene ten noorden rijdt als IC en de andere als stoptrein, plus een extra stoptrein Zwolle-Groningen.
Verder stoppers vanaf Leeuwarden en Groningen naar omliggende dorpen en op de lijn er tussen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 16 februari 2006 @ 01:20:34 #299
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35140123
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 01:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Daar valt niet veel aan te kennen.

Zeeland is één rechte lijn Roosendaal-Vlissingen, 1x IC (van/naar Asd, via Rtd/Shl), 1x stopper per uur.
Limburg is wat complexer, maar hoodzakelijk 1x IC Maastricht per uur, 1x IC naar Heerlen (beiden va Utrecht/Eindhoven) met 1x uur stoptrein Maastricht/Heerlen-Sittard en stopper Maastricht-Heerlen.

Groningen/Friesland: 2x per uur gekoppeld in Zwolle, door naar Amf-Ut/Rtd/Gv/Asd/Shl, waarvan de ene ten noorden rijdt als IC en de andere als stoptrein, plus een extra stoptrein Zwolle-Groningen.
Verder stoppers vanaf Leeuwarden en Groningen naar omliggende dorpen en op de lijn er tussen.
De lijnen weet ik inderdaad wel te liggen, maar niet alle stations.
Maar het rijtje stations van Roosendaal tot Groningen (via Nijmegen/Zwolle) van buiten kennen, tja...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 16 februari 2006 @ 01:25:57 #300
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_35140250
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 01:20 schreef JDude het volgende:

[..]

De lijnen weet ik inderdaad wel te liggen, maar niet alle stations.
Maar het rijtje stations van Roosendaal tot Groningen (via Nijmegen/Zwolle) van buiten kennen, tja...
als ik even uit het hoofd een poging mag wagen:
Roosendaal, Bergen op Zoom, Breda, Gilze-Rijen, Reeshof, Tilburg West, Tilburg, Den Bosch, -Oost, Rosmalen, Oss West, Oss, Ravenstein, Wychen, Dukenburg, Nijmegen, Lent, Elst, Arnhem-Zuid, Arnhem, -Presikhaaf, Brummen, Rheden, Dieren, Zutphen, Deventer, Olst, Wijhe, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Assen, Haren, Groningen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 16 februari 2006 @ 01:36:31 #301
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_35140434
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 01:25 schreef MREn het volgende:

[..]

als ik even uit het hoofd een poging mag wagen:
Roosendaal, Bergen op Zoom, Breda, Gilze-Rijen, Reeshof, Tilburg West, Tilburg, Den Bosch, -Oost, Rosmalen, Oss West, Oss, Ravenstein, Wychen, Dukenburg, Nijmegen, Lent, Elst, Arnhem-Zuid, Arnhem, -Presikhaaf, Brummen, Rheden, Dieren, Zutphen, Deventer, Olst, Wijhe, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Assen, Haren, Groningen.
BoZ ligt ten westen van Roosendaal, Etten Leur ligt tussen Rsd en Bd. En je vergeet Velperpoort.


Edit: ik heb geen idee waar ik de OP vandaan moet halen! Wie maakt deel 13?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')