Maar hoe weet hij wat er is? Er kan idd iemand ernstig ziek zijn, maar valt er een deur open, en hangt er iemand half open. Dan maar liever direct stoppen....quote:Op donderdag 2 februari 2006 08:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
In IRM kan een machinist een noodremming al onderbreken. Als jij daar de noodrem bedient, begint de trein gelijk te remmen en krijgt de machinist een melding en een pieptoon te horen. Door de remming te onderbreken kan hij dan doorrijden naar een plek waar hulp snel kan worden gegeven, zodat je bijvoorbeeld niet midden op de Moerdijkbrug stopt, maar bij de eerstvolgende overweg.
Het is juist voor de gevallen dat direct stoppen ook niet wenselijk is omdat er dan nog geen hulp verleend kan worden.quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar hoe weet hij wat er is? Er kan idd iemand ernstig ziek zijn, maar valt er een deur open, en hangt er iemand half open. Dan maar liever direct stoppen....
Juist!quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:51 schreef thatsme het volgende:
[..]
Het is juist voor de gevallen dat direct stoppen ook niet wenselijk is omdat er dan nog geen hulp verleend kan worden.
Paar maanden geleden nog meegemaakt. Iemand die een hartaanval kreeg in de IC ergens net voorbij Harderwijk. Trein gewoon doorgekacheld naar Amersfoort.... Daar aangekomen alsnog 20 minuten op de ambulance gewacht...quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Stel je voor iemand krijgt een hart aanval, wat is handiger, die trein door laten rijden met 120 of stoppen in boeren weiland?
Hoef je niet te proberen, levert je alleen maar misbruik op.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Idd, niets is mooier dan dat. Zeker als het de eerste trein is sinds een kwartier, hele vonken regenen, en dan nog is donker
.
Maar goed snap niet dat treinen anno 2006 nog gee nsoort intercom systeem hebben met de machinist of HC, dat je dan gewoon, knop indrukken voor minimaal 10 seconden.
Gratis telefoon nummer dan? als je herhaaldelijk misbruik pleegt kunnen ze je nummer blokkerenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:38 schreef Tfz het volgende:
[..]
Hoef je niet te proberen, levert je alleen maar misbruik op.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 01:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Vanuit een IC probeer ik zoveel mogelijk mn behoefte achter te laten langs het perron van een station dat we voorbij rijden. Vooral Best vanuit Den Bosch/Tilburg is makkelijk: als de tunnen begint, doortrekken.
Voordat je hebt uitgelegd in welke trein je zit en men contact heeft opgenomen met het treinpersoon, ben je ook wel even verder. Kun je beter noodremtrekken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]Gratis telefoon nummer dan? als je herhaaldelijk misbruik pleegt kunnen ze je nummer blokkeren
hmm zit wat inquote:Op zondag 5 februari 2006 14:42 schreef Tfz het volgende:
[..]
Voordat je hebt uitgelegd in welke trein je zit en men contact heeft opgenomen met het treinpersoon, ben je ook wel even verder. Kun je beter noodremtrekken.
Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekkenquote:Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm zit wat inmaar ze weten toch wel welke treinstel nummers waar rijden?
lijkt me voldoende als je weet welk nummer je heb en waar tussen deze trein zou rijden
Dat is in sommige gevallen erg moeilijk te vinden. Probeer maar eens snel het treinstelnummer (of stamnummer) van een ICK-bak te vindenquote:Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekken. Niet iedere boerenlul ziet zo 1-2-3 het treinstel nummer.
treinstel nummers maar bij de noodrem ook plakken!quote:Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekken. Niet iedere boerenlul ziet zo 1-2-3 het treinstel nummer.
In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens nietquote:Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm zit wat inmaar ze weten toch wel welke treinstel nummers waar rijden?
lijkt me voldoende als je weet welk nummer je heb en waar tussen deze trein zou rijden
wat een nepperts :/quote:Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef Tfz het volgende:
[..]
In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens niet. Rijtuigen hebben binnen geen nummers staan.
Wel, in ICK boven de deuren bij de rijtuigovergangen en in ICRm vlakbij de deuren op een zijpaneelquote:Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef Tfz het volgende:
[..]
In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens niet. Rijtuigen hebben binnen geen nummers staan.
Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat een nepperts :/
volgens mij kan je ze bij de DD-AR stammen ook zo t nummer verwisselen:?
Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:41 schreef JMT het volgende:
[..]
Wel, in ICK boven de deuren bij de rijtuigovergangen en in ICRm vlakbij de deuren op een zijpaneel
hm ja maar eh als je dan toevallig t nummer weet te gokken van de trein later? die t zelfde traject rijd en je moet t nr door geven dan zit je wel mooi in de knoeiquote:Op zondag 5 februari 2006 23:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.
[..]
Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.
Een beetje treinennerd weet natuurlijk uit zijn hoofd welke rijtuigen in welke stam lopen!quote:Op zondag 5 februari 2006 23:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.
[..]
Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.
Nou, voor zover ik weet en gemerkt heb houden de meeste icrmtreintjes t nog geen week vol met de hele zelfde sms, ook de stammetjes zelf hebben een eigen omloop nl, zie daarvoor www.somda.nl :-)quote:Op maandag 6 februari 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een beetje treinennerd weet natuurlijk uit zijn hoofd welke rijtuigen in welke stam lopen!
weet ikquote:Op maandag 6 februari 2006 15:34 schreef the_disheaver het volgende:
Die `legertanktrein´ is nabij t harde waar een militair schietterrein is (vandaar ook alle bordjes ´verboden toegang, schietterrein, levensgevaar´
Meestal is er afgezien van die platte treinonderstellen niets te zien. Maar vorige week zag ik er ook iets staan...
heb de digitale bordjes totzover alleen op Putten en nijkerk weten te spotten?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke foto's wel, ondanks de wat mindere kwaliteit
Die digitale vertrektijdenbordje is idd nieuw in Nederland, in onder andere Berlijn hangen deze dingen al op de grote stations. Scheelt een hoop gedoe wanneer er wat dingen veranderen in de treinenloop / nieuwe stations...
mja hoeveel van die kaarten bakken zijn al niet met witte tape en een merkstift bij gewerkt / gerepareerd?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:46 schreef the_disheaver het volgende:
Mja, die ´kaartenbakken´ hebben toch iets. Maar je zult idd veel meer kunnen met een digitale scherm.
Plan is om ook de gele vertrekstaten digitaal te maken. Een digitaal scherm waar alleen de treinen van voor de komende 24h gemeld staan, en ook op welke stations ze stoppen en de aankomsttijd aldaar.
Op zich wel positief. Zo makkelijk lezen zijn die vertrekstaten niet (maar als je ze eenmaal snapt, kost het geen moeite meer). maar de gehele dienstregeling zou toch wel ergens te lezen moeten zijn op het station.
Idd. Alleen niet vergeten dat je straks met een LCD scherm van best wel groot door het poortje moet gaanquote:Op maandag 6 februari 2006 15:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja hoeveel van die kaarten bakken zijn al niet met witte tape en een merkstift bij gewerkt / gerepareerd?wel eens opgevallen?
zal me alleen benieuwen hoelang t duurt voor de eerste mafkees besluit een LCD schermpje uit de digitale versie te slopen
hm t lijken mij toch echt enkele kleine schermpjes naast elkaar?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:54 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Idd. Alleen niet vergeten dat je straks met een LCD scherm van best wel groot door het poortje moet gaan
Ze zouden ongeveer dezelfde formaat krijgen als de huidige vertrekstaten.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm t lijken mij toch echt enkele kleine schermpjes naast elkaar?
maouw weekend tas meequote:Op maandag 6 februari 2006 16:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ze zouden ongeveer dezelfde formaat krijgen als de huidige vertrekstaten.
Zijn wel meer stations die ze hebben, Hilversum geloof ik ook bv.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb de digitale bordjes totzover alleen op Putten en nijkerk weten te spotten?
Ja en nee, de setjes rijtuigen worden wel uitgewisseld maar de rijtuigen binnen een setje niet zo snel. Stamnummers binnen kún je dus wel aangeven.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:55 schreef JMT het volgende:
Nou, voor zover ik weet en gemerkt heb houden de meeste icrmtreintjes t nog geen week vol met de hele zelfde sms, ook de stammetjes zelf hebben een eigen omloop nl, zie daarvoor www.somda.nl :-)
Dat het mij te lang duurtquote:Op maandag 6 februari 2006 19:28 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat zijn de laatste ontwikkelingen omtrend de Hanzelijn?
Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:01 schreef Carport het volgende:
Toevallig was er vorige maand een gigantisch tekort aan treinstellen
Ik weet het niet. Zag namelijk een trein bestaande uit 3 maal Plan V het station van Leeuwarden binnenrijden rond 18.15 uur afgelopen vrijdag. Normaal zijn dat 2 koplopers.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-IIIquote:Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Zag namelijk een trein bestaande uit 3 maal Plan V het station van Leeuwarden binnenrijden rond 18.15 uur afgelopen vrijdag. Normaal zijn dat 2 koplopers.
Trek is even een bak ICM afquote:Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Carport het volgende:
[..]
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
[..]
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.
Nee, het was de 6:27 uit Enschede dus zal dan wel 7:14 uit Deventer geweest zijn...quote:Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Carport het volgende:
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.
De 1624, daar ging het in het eerste geval over, rijdt tussen Enschede en Deventer met 4 bakken, daarna tot aan Amersfoort met 5 om vervolgens weer met 3 bakken richting Schiphol te gaan. De 1620 (vertrek Enschede om 6:27) doet hetzelfde overigensquote:Op maandag 6 februari 2006 22:34 schreef Brembo het volgende:
[..]
Trek is even een bak ICM af, want tussen Zutphen - Nijmegen rijdt er soms maar een Plan T en dat om 16 uur
.
Gezien het feit dat de NS hoofdsponsor is van het NOC*NSF en Nederlanders te weinig bewegen, heeft NS iets nieuws: ochtengymnastiek voor reizigersquote:Op maandag 6 februari 2006 22:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Wat een rare situatie trouwens op Utrecht...
Kom je vanuit Amersfoort uit de IC naar Den Haag om over te stappen naar Rotterdam... staat de IC naar Leeuwarden aan de andere zijde van het perron. Voor Rotterdam moest ik roltrap op, hal in, roltrap af. Lekker zo, in de ochtendspits.
Op zich vind ik het ook wel slim om die twee IC's te splitsen... nu reed er 11 bakken naar Rtd en 11 naar Gvc als ik me niet vergis... die laat je ook niet even gecombineerd van Amersfoort naar Utrecht kachelenquote:Op maandag 6 februari 2006 23:03 schreef Carport het volgende:
Dat de sneltreinen Den Haag/Rotterdam - Arnhem/Nijmegen in de spits niet meer gecombineerd rijden heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken. Om de punctualiteit in de spits wat te verhogen, rijdt de trein sinds deze week alleen nog Den Haag - Arnhem/Nijmegen. Reizigers van en naar Rotterdam mogen extra overstappen op Utrecht of Gouda.
Legerplaats 't Harde. Wegdek gaat nogal naar de klote door rupsvoertuigen.quote:
Ja, test in gebied dat bediend wordt door Amersfoort. Zijn verschillende versies van in oa Putten en Nijkerk.quote:hey? WTF? een digitaal vertrektijdenbordje?!
In een kopbak DD-AR beneden.quote:hm? wie weet in welke stelletjes je zo`n gangetje vind?was heerlijk rustig daar trouwens
Dader: afschieten na 500 uur treinen schrobben.quote:nieuw treinstel? de Graffiti loper? :'D!
En volgens mij ook vooral omdat er geen ICM over is voor de drukke vrijdagavondspits, dat is hard nodig voor ritten naar Groningen en Enschede.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij is dat altijd op vrijdag, om dat tijdstip. Heb het namelijk nogal vaker meegemaakt. Ze doen dat volgens mij voor aanvoer van Plan V's voor de komende week. Elke werkdag rijdt namelijk om 17.02 een extra stoptrein naar Zwolle. Deze wordt meestal uitgevoed met een Plan V. Vandaar
Scherpquote:Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
Bedoel je niet stellen ipv bakken?quote:Op maandag 6 februari 2006 23:03 schreef Carport het volgende:
[..]
De 1624, daar ging het in het eerste geval over, rijdt tussen Enschede en Deventer met 4 bakken, daarna tot aan Amersfoort met 5 om vervolgens weer met 3 bakken richting Schiphol te gaan. De 1620 (vertrek Enschede om 6:27) doet hetzelfde overigens![]()
Die worden overal ingezet, vooral stoptreinen, maar rg. Hoorn enzo ook als sneltrein geloof ik. In 't weekend ook in de 3600 bijv.quote:En die T-tjes, dat zijn zeker stoptreintjesOok planmatig trouwens
Het is het maximaal toegelaten aantal in de reizigers dienst, dat ligt net iets andersquote:Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijdenHet maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein
![]()
En anders maar even omroepen dat de achterste bak de deuren niet moet openenquote:Op maandag 6 februari 2006 23:32 schreef MREn het volgende:
Perrons in Zl, Amf en Ut zijn daar op zich lang genoeg voor.
Huh? Is dat echt de ambinite voor 2007? en niet voor dit jaar? (jou tekst klopt iig wel met het persbericht.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 02:23 schreef MREn het volgende:
Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.
(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
Die doelstelling is van een paar jar geleden geloof ik, dus ze verwachten deze wel te gaan halen gezien de cijfers die ze nu halen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 03:30 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Huh? Is dat echt de ambinite voor 2007? en niet voor dit jaar? (jou tekst klopt iig wel met het persbericht.
Maar 6500 in 2007 is slechts een afname van 2% per jaar... Terwijl ze dit jaar 7% hebben gehaald. Mag toch hopen dat het wel de doelstelling voor 2006 is...
hmmm, tijd om die doelstellingen eens verder omlaag te brengen...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 03:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Die doelstelling is van een paar jar geleden geloof ik, dus ze verwachten deze wel te gaan halen gezien de cijfers die ze nu halen.
Dat een zo'n aantal natuurlijk nog steeds een factor 10 te groot is, lijkt me wel duidelijk.
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?quote:Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijdenHet maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein
![]()
't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
In de dienst uit Nm/Ah komen ook wel eens twee zesjes of een zesje en een viertje terecht. Dan moet je een zesje naar Rtd sturen en een zesje of viertje naar Gvc: niet handig.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:28 schreef Duvel het volgende:
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?
Lang leve Prutsrail's ARI-assistenten.quote:Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
De volgende sneltrein reed met ICM, dat geluk had ik niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:36 schreef Tfz het volgende:
[..]
In de dienst uit Nm/Ah komen ook wel eens twee zesjes of een zesje en een viertje terecht. Dan moet je een zesje naar Rtd sturen en een zesje of viertje naar Gvc: niet handig.
[..]
Lang leve Prutsrail's ARI-assistenten.
goede linkquote:Op maandag 23 januari 2006 17:11 schreef ikke_ook het volgende:
Leuk linkje:
Foto overzicht van de aanleg van de HSL-zuid
Uhh, jaquote:Op maandag 6 februari 2006 23:28 schreef MREn het volgende:
Bedoel je niet stellen ipv bakken?
Een ICM-III heeft drie bakken, 5 ICM-III's dus 15.
Lullig foutje van Prorail dat ze het woordje 'maar' in hun eigen persbericht zijn vergetenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 02:23 schreef MREn het volgende:
Hoera, vorig jaar nog maar 6.800 storingen bij ProRail, tegen 7.300 in 2004 en 8.200 in 2003. Hiermee is ProRail nog maar verantwoordelijk voor slechts 42% van alle vertragingen.
Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.
(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
Klopt, dat heeft een paar jaar geleden zo inderdaad gereden. Het voordeel wat er nu gehaald wordt, is het feit dat er in Gouda niet meer gesplitst of gecombineerd hoeft te worden. Scheelt weer tijd (en moeite).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:28 schreef Duvel het volgende:
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?
Als dat structureel zo blijkt te gaan (waar ik op zich niet vreemd van op kijk), lijkt het mij slimmer om de Rotterdammer te laten stoppen op Woerden en de trein naar Den Haag ondertussen zijn eventuele vertraging te laten inlopen. Reizigers Woerden - verder dan Utrecht worden dan wel met een extra overstap opgescheept.quote:Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
Het feit dat ik deze conversatie door een dicht raam kon volgen bevestigt overigens ook meteen de geweldige isolatie van het ICK-materieel.quote:
Ja, en? Spoorpersoneel onderling (en in dit geval aantoonbaar familie van door NS-kaart) doet in de regel niet zo moeilijk (in mijn ogen terecht).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:50 schreef JDude het volgende:
Gisteren op Dordrecht:
leuke aanvulling op je OV kaartquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:00 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ja, en? Spoorpersoneel onderling (en in dit geval aantoonbaar familie van door NS-kaart) doet in de regel niet zo moeilijk (in mijn ogen terecht).
Je kon je vorige bericht ook bewerken trouwens.
Ik denk dat ik voortaan maar met m'n stagecontract op zak 1e klas ga zitten.quote:
doe ik met mn OV kaart ook zo welquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voortaan maar met m'n stagecontract op zak 1e klas ga zitten.
is toch ook een aanrijding?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg, vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
![]()
Er is een verschil tussen een voorbedachte aanrijding of gewoon een toevallig ongeluk.quote:
blijft toch een aanrijdingquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:36 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een voorbedachte aanrijding of gewoon een toevallig ongeluk.
Ik stond dus op lelystad cs (vanaf 1710..) toen was er al geen treinverkeer mee.. het zou in eerste instantie tot 1800 duren, dus er kwamen geen bussen.. om 1755 ofzo waren die er toch, in de bus gestapt, over de dijk, almere buiten > almere centrum. 1835. uiteindelijk dus een uur later ongeveer als gepland. Op het station stond dat het treinverkeer weer oke was, bij een zelfmoord zou dat toch wel langer duren?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg, vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
![]()
Huh? Ik snap werkelijk niet wat je nu probeert te zeggen. Welke stoptrein bedoel je nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:08 schreef Brembo het volgende:
Hmzz geloof dat de NS nu redelijk materieel te kort heeft, of standplaats Zutphen/nijmegen heeft geen een treinstel meer beschikbaar?
Om 08:15 een Plan T, ja je leest het goed eeen Plan T welgeteld 50 meter als stoptrein. Nou welke boerenlul dat verzint mag zelf ook is mee rijden.
Nm - Zp waarschijnlijk. Gebeurt niet zelden dat die met een Plan T wordt gereden. En ach, op die afstandjes kun je ook best even staanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:07 schreef Tfz het volgende:
Huh? Ik snap werkelijk niet wat je nu probeert te zeggen. Welke stoptrein bedoel je nu eigenlijk?
In de stoptreindienst Nm-Zp zit planmatig veel plan T, die van 8.05 uit Zp naar Nm planmatig met één T. Gisteren zat er trouwens een solo V in die dienst (en dat klopt dus niet), misschien probeert hij ons dat duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Nm - Zp waarschijnlijk. Gebeurt niet zelden dat die met een Plan T wordt gereden. En ach, op die afstandjes kun je ook best even staan
Sorrie ben eff in de war met Plan T en V. Het is een Plan Vquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
In de stoptreindienst Nm-Zp zit planmatig veel plan T, die van 8.05 uit Zp naar Nm planmatig met één T. Gisteren zat er trouwens een solo V in die dienst (en dat klopt dus niet), misschien probeert hij ons dat duidelijk te maken.
die fout maak ik ook altijd :/quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sorrie ben eff in de war met Plan T en V. Het is een Plan V, Plan T kan ik me nog voorstellen. Gaat over Zutphen - Nijmegen. Denk trein van Zutphen van 08:05, Arnhem 08:30...
Denk altijd Plan T=Twee , Plan V = Vier.
Dat gaat niet op, want Plan T heette in den beginne Plan TT: Treinstel Toekomst. Het eerste stel, de 501, werd al in 1961 geleverd. Het "toekomst" eraan was dat het treinstel compleet nieuw van opzet was, en dus niet koppelbaar was met het tot dan toe rijdende stroomlijnmaterieel (andere tractieinstallatie met veel grotere aanzet, TL-verlichting, etc). Toen Plan TT bleek te bevallen, is de serielevering Plan T op gang gekomen (treinstel 502 - 531). In de tussentijd is ook Plan U geleverd, dus toen er een tweedelige versie van Plan T nodig was, was de eerstvolgende vrije letter de V.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die fout maak ik ook altijd :/
en zo hadden ze t ook beter kunnen toen :p Plan T(weetje) Plan V(iertje)
mja maar als je hedendaags kijkt is het erg verwarrendquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat gaat niet op, want Plan T heette in den beginne Plan TT: Treinstel Toekomst. Het eerste stel, de 501, werd al in 1961 geleverd. Het "toekomst" eraan was dat het treinstel compleet nieuw van opzet was, en dus niet koppelbaar was met het tot dan toe rijdende stroomlijnmaterieel (andere tractieinstallatie met veel grotere aanzet, TL-verlichting, etc). Toen Plan TT bleek te bevallen, is de serielevering Plan T op gang gekomen (treinstel 502 - 531). In de tussentijd is ook Plan U geleverd, dus toen er een tweedelige versie van Plan T nodig was, was de eerstvolgende vrije letter de V.
Alleen ritjes als er weer eens een stel Slovenen/Letten/ander Oost-Europees arm land-inwoners op bezoek komen om die oude meuk te kopen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja maar als je hedendaags kijkt is het erg verwarrend
en Plan Utjes ? rijden die dr nog?![]()
aahquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen ritjes als er weer eens een stel Slovenen/Letten/ander Oost-Europees arm land-inwoners op bezoek komen om die oude meuk te kopen.
Plan U in de praktijk al, er is ook al een groen geschilderde Plan V uit een van de eerste series als museumstel, dus het schiet op. Plan T heeft nog een gruwelijke verbouwing ondergaan en rijdt daarom (op zijn laatste benen, dat wel). Vergeet niet dat Plan V geleverd is tot 1977 ongeveer. Dus de nieuwste stellen zjn nog geen 30, terwijl de oudste (en inmiddels afgevoerde) de 40 al gepasseerd zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aah
mja de T/U/V tjes zijn in weze al museum stukken dus :p
truequote:Op woensdag 8 februari 2006 11:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Plan U in de praktijk al, er is ook al een groen geschilderde Plan V uit een van de eerste series als museumstel, dus het schiet op. Plan T heeft nog een gruwelijke verbouwing ondergaan en rijdt daarom (op zijn laatste benen, dat wel). Vergeet niet dat Plan V geleverd is tot 1977 ongeveer. Dus de nieuwste stellen zjn nog geen 30, terwijl de oudste (en inmiddels afgevoerde) de 40 al gepasseerd zijn.
Ja maar niet noodzakelijk een van de oudstenquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
true![]()
wat denk je wat er vanat utrecht CS naar t SPM rijd? de Museum trein en dat is volgens mij een Vtje:p
hehe,quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar niet noodzakelijk een van de oudsten
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?quote:Op zondag 12 februari 2006 11:11 schreef Carport het volgende:
Iemand vroeg een keer of er tijden bekend waren van de proefritten op de HSL.
Komende dinsdag begint men met het testen van 160 km/h, woensdag wordt waarschijnlijk de maximumsnelheid van 330 km/h bereikt. De testtrein die hiervoor gebruikt gaat worden is een omgebouwde Thalys
Ik zit de hele week op mijn werk...quote:Op zondag 12 februari 2006 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?
Wie gaat er staan te verkleumen om foto's te maken?
Dat ÖBB ding haalt geen 330 volgens mij.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?
Zelfde probleem... jammer, want ik woon op zich vlakbij de passage Breda, Prinsenbeek etc.quote:
hmm kweeniequote:Op zondag 12 februari 2006 13:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat ÖBB ding haalt geen 330 volgens mij.
[..]
Zelfde probleem... jammer, want ik woon op zich vlakbij de passage Breda, Prinsenbeek etc.
ach k ben strax wel blij als die bagger DH-1/2 stellen oprottenquote:Op zondag 12 februari 2006 16:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
er zijn gerust nog volop lijnen die worden gereden met plan V of plan T. 't lijntje vanuit hoorn naar schiphol, de lijn hoorn-haarlem/den haag....
het heeft toch wel wat
Dat vind ik nou juist leuke stellenquote:Op zondag 12 februari 2006 16:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach k ben strax wel blij als die bagger DH-1/2 stellen oprotten
yepquote:Op zondag 12 februari 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
de wadlopers gaan na een tijdje vervelen hoor![]()
zijn volgens mij idd de bussen uit 1 van de oudere seriesquote:Op zondag 12 februari 2006 17:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zou niet graag alle bussen over 1 kam scheren, maar zoals de standaardbussen (de gele rijders) worden ze niet meer gemaakt...
Ik heb een balkon van één bij twee...quote:Op zondag 12 februari 2006 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k zal eens mailen naar de NS/arriva als bij jou in de tuin willen achter laten
hmm wordt lastig danquote:Op zondag 12 februari 2006 17:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een balkon van één bij twee...
Ja, mensen die de godganse dag in Wadlopertjes zitten, gaan waarschijnlijk kwijlen als ze een keer in IRM zitten. Terwijl dat spul mijn neus uitkomt.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
de wadlopers gaan na een tijdje vervelen hoor![]()
Dat kan ik bevestigen. Reis er al sinds mn prille jeugd mee.. En gister toch weer een fijne trip gehad.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, mensen die de godganse dag in Wadlopertjes zitten, gaan waarschijnlijk kwijlen als ze een keer in IRM zitten. Terwijl dat spul mijn neus uitkomt.
Wat echter nooit verveelt zijn de Koplopers in de huidige uitvoering.
Iedere werkdag, zowel heen als terug. In afwijkende gevallen een IRM en iedere keer spijt. En dat al een jaar of vijf zo. Van mij hoeven ze niet in verbouwing.quote:Op zondag 12 februari 2006 17:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen. Reis er al sinds mn prille jeugd mee.. En gister toch weer een fijne trip gehad.
Rotterdam - Utrechtquote:Op zondag 12 februari 2006 18:13 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb ook dire jaar elke werkdag er in mogen rijden. meestal Lwd-Heerenveen, maar ook vaak naar Den Haag, en soms naar amsterdam
mn OV jaarkaart tijd ging ook zo jaquote:Op zondag 12 februari 2006 18:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu] heb vaak koploper van hveen naar utrecht om daar over te stappen op een willekeurige andere trein[/me]
[me=Ou-Tannu reist vaak doelloos rondjes :p
Whehequote:Op zondag 12 februari 2006 19:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
mn OV jaarkaart tijd ging ook zo jaalleen pakte ik ook graag de bus
![]()
gewoon naar ene busstation en de eerste de beste bus pakken
Die donkerblauwe lijntjes moet je nog doen?quote:Op zondag 12 februari 2006 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Whehebussen zijn zo sloowm
www.ou-tannu.be/nskaart-new.png(klad versie ondertussen)
Ik moet alleen Sauwerd - Roodeschool nog geloof ik...quote:Op zondag 12 februari 2006 20:24 schreef Carport het volgende:
[..]
Die donkerblauwe lijntjes moet je nog doen?
Zal die van mij ook eens invullen dan
donkerblauw is originele kleur jaquote:Op zondag 12 februari 2006 20:24 schreef Carport het volgende:
[..]
Die donkerblauwe lijntjes moet je nog doen?
Zal die van mij ook eens invullen dan
je moet eens weten hoegroot mn source file isquote:Op zondag 12 februari 2006 20:52 schreef Carport het volgende:
Ik zit 'm nu ook in te vullen, maar kom er een beetje bekaaid van af![]()
Zo'n beetje heel Groningen, Friesland, Drenthe en het oosten van Overijssel moet ik nog doenDe rest van de lijnen heb ik wel bijna allemaal gehad al
Photoshop :pquote:Op zondag 12 februari 2006 20:56 schreef Carport het volgende:
Ik zit lekker lijntjes in te klikken met Paint![]()
wat boeit mij dat nou die verbindingen? :/ NS maakt er toch een puinhoop vanquote:Op zondag 12 februari 2006 23:47 schreef MREn het volgende:
Wat is er dan mis met onderstaande?
Daar staan de lijnen/verbindingen nog aangegeven, bv. rechtstreeks Vl-Gvc.
[afbeelding]
Ik vraag me eigenlijk af welk nut men nu denkt dat het her en der uitkramen van zulke onzin heeft. Kun je dat eens toelichten?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat boeit mij dat nou die verbindingen? :/ NS maakt er toch een puinhoop van
nou als klant betaal je aan de NS, niet aan prorail of de aannemers.. als klant betaal ìk aan de NS, als de NS problemen heeft met zijn leveranciers ( van bijv. het netwerk) dan is dat niet mijn zaak.. dat regelt de NS maar..quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:37 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk af welk nut men nu denkt dat het her en der uitkramen van zulke onzin heeft. Kun je dat eens toelichten?
eigenlijks wel ja, maar om reeel te zijn zou je toch echt Prutsrail de schuld moeten gevenquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:39 schreef petre86 het volgende:
[..]
nou als klant betaal je aan de NS, niet aan prorail of de aannemers.. als klant betaal ìk aan de NS, als de NS problemen heeft met zijn leveranciers ( van bijv. het netwerk) dan is dat niet mijn zaak.. dat regelt de NS maar..
Ja, treinen die naar Venlo moeten, komen ineens totaal onverwacht in Delfzijl aanquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat boeit mij dat nou die verbindingen? :/ NS maakt er toch een puinhoop van
Dit IS een kaart die ook op het station hangt, henkie.quote:* Ou-Tannu wil eigenlijks zo`n kaart die ook opt station hangt
Dit IS een kaart die ook op het station hangt, henkie.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, treinen die naar Venlo moeten, komen ineens totaal onverwacht in Delfzijl aan![]()
Ik zie die puinhoop niet zo moet ik zeggen hoor. Kom anders eerst eens met een echt betoog ipv stomme populistische en inhoudsloze one-liners waar je toch inhoudelijk geen zak van snapt waar je het zelf over hebt.
* Ou-Tannu wil eigenlijks zo`n kaart die ook opt station hangt
Niet van alles hoor. Reken op zo'n 60% verwijtbaarheid ProRai.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
eigenlijks wel ja, maar om reeel te zijn zou je toch echt Prutsrail de schuld moeten geven![]()
Dat ligt er maar net aan hoe ver je wil gaan met verantwoordelijkheden. Of je alleen directe of ook indirecte verantwoordelijkheden mee laat spelen.quote:Goed dr zijn natuurlijk altijd nog factoren zoals VANDALEN!, STORM etc, maar een sein/wisselstoring? waar schuif je die op af? een oververhitte computer ergens?
2005 is met stations Arnhem-Zuid en Ypenburgquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jammer dat die kaart van 2002 isen mijn kaart is van 2005 (kan ook 2004 zijn
)
Als ik vertraging / storing tegen kom dan ist doorgaans door een sein/wisselstoring :/ of een geknapte bovenleiding..quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:14 schreef MREn het volgende:
*knip*
daarom loer ik toch vaak even op de reisplannerquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:16 schreef MREn het volgende:
[..]
2005 is met stations Arnhem-Zuid en Ypenburg
2004 is met station Lent
Ik vind trouwens een kaart zonder dat je de verbindingen kan zien een beetje kansloos, zo kan je niet zien waar en hoe je over moeten stappen.
Ofwel: als ik in Rotterdam sta en ik neem de trein naar Amsterdam, kom ik dan door Haarlem, of door Schiphol? Vooral handig als je verder moet bv. rg. Hoorn of Alkmaar.
Maar het ging mij om het gebruik van die kaarten. En dat gebeurt natuurlijk vooral op de stations, en niet iedereen heeft een mobiele reisplanner bij zich.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daarom loer ik toch vaak even op de reisplanner
Ja, dat is de directe oorzaak.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Als ik vertraging / storing tegen kom dan ist doorgaans door een sein/wisselstoring :/ of een geknapte bovenleiding..
Dat meen je niet? Een bovenleiding is altijd heel voor hij stuk gaatquote:k had toen wel iets van WTF? net was die nog heel?
......door vandalen, ja..quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Carport het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS een aantal aanraakschermen neerzet waarop je alleen de reisplanner kan raadplegen. Zo'n reisplanner op het station zal best vaak gebruikt worden, denk ik.
Die aanraakschermen voor kaartjes worden nu ook steeds meer geplaatst, dat slopen zal wel meevallen dan.quote:
kan daar geen planner bij op?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:23 schreef Carport het volgende:
[..]
Die aanraakschermen voor kaartjes worden nu ook steeds meer geplaatst, dat slopen zal wel meevallen dan.
Ja! In Duitsland ben ik er helemaal aan gewend geraakt, bij de kaartjesautomaat even de "Fahrplanauskunft" te raadplegen. Vooral in het Ruhrgebied met zo veel overlappende lijnen echt een uitkomst!quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:54 schreef Carport het volgende:
Het zou mooi zijn als de NS een aantal aanraakschermen neerzet waarop je alleen de reisplanner kan raadplegen. Zo'n reisplanner op het station zal best vaak gebruikt worden, denk ik.
Huh, wat? Via Utrecht-Rotterdam is dan toch een stuk sneller denk ik. Ook sneller dan jouw oplossing is gewoon gebruik maken van de vervangende busdienst. Eindhoven-Breda zal overigens nooit tot hoogst zelden geheel gestremd worden.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Wat mij bij werkzaamheden vaak irriteert is het gebrek aan samenwerking met de buren. Als bijvoorbeeld tussen Eindhoven en Breda werkzaamheden zijn kan de NS beter in overleg met de NMBS al in Maastricht de reizigers voor Rotterdam en verder op de bus naar Hasselt zetten en ze van daar met de NMBS over Antwerpen en Roosendaal laten rijden. Is dan veel makkelijker en sneller. Maar ja, da's een andere toko, dus verdienen ze er niks aan....
Ik betwijfel dat percentage. Domme rijweginstellingen of ander gekloot door ARI-assistenten kan ook nog wel eens aardig wat procenten opleveren en ik vermoed dat die niet zo consequent bij ProRail worden meegerekend....quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Niet van alles hoor. Reken op zo'n 60% verwijtbaarheid ProRai.
Sterker nog: Eindhoven-Den Haag Centraal is sneller via Utrecht dan rechtstreeks!quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
Huh, wat? Via Utrecht-Rotterdam is dan toch een stuk sneller denk ik.
Bij elke vertrekstaat hangt toch een kaart van Nederland?quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:53 schreef T-lecom het volgende:
Regelmatig reis ik over Venlo, Nijmegen en Zwolle naar Groningen. En toen stond ik dus een keer in Venlo, en daar kwam de melding van een ongeluk ten noorden van Deventer, oftewel geen treinen van Nijmegen naar Zwolle. Fijn. Nu moest ik naar het loket, omdat ik geen idee had hoe ik dan wel in Groningen moest komen.
Dat idee had ik ook meteen...quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:30 schreef MREn het volgende:
Zou in dit geval ivm comfort over Utecht naar Zwolle zijn gegaan.
Daar valt niet veel aan te kennen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook meteen...
ik ken volgens mij de helft van de kaart wel van buiten ondertussen.
Alleen de uithoeken (Zeeland, Limburg, Groningen, Friesland) nog niet echt.
De lijnen weet ik inderdaad wel te liggen, maar niet alle stations.quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Daar valt niet veel aan te kennen.
Zeeland is één rechte lijn Roosendaal-Vlissingen, 1x IC (van/naar Asd, via Rtd/Shl), 1x stopper per uur.
Limburg is wat complexer, maar hoodzakelijk 1x IC Maastricht per uur, 1x IC naar Heerlen (beiden va Utrecht/Eindhoven) met 1x uur stoptrein Maastricht/Heerlen-Sittard en stopper Maastricht-Heerlen.
Groningen/Friesland: 2x per uur gekoppeld in Zwolle, door naar Amf-Ut/Rtd/Gv/Asd/Shl, waarvan de ene ten noorden rijdt als IC en de andere als stoptrein, plus een extra stoptrein Zwolle-Groningen.
Verder stoppers vanaf Leeuwarden en Groningen naar omliggende dorpen en op de lijn er tussen.
als ik even uit het hoofd een poging mag wagen:quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:20 schreef JDude het volgende:
[..]
De lijnen weet ik inderdaad wel te liggen, maar niet alle stations.
Maar het rijtje stations van Roosendaal tot Groningen (via Nijmegen/Zwolle) van buiten kennen, tja...
BoZ ligt ten westen van Roosendaal, Etten Leur ligt tussen Rsd en Bd. En je vergeet Velperpoort.quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:25 schreef MREn het volgende:
[..]
als ik even uit het hoofd een poging mag wagen:
Roosendaal, Bergen op Zoom, Breda, Gilze-Rijen, Reeshof, Tilburg West, Tilburg, Den Bosch, -Oost, Rosmalen, Oss West, Oss, Ravenstein, Wychen, Dukenburg, Nijmegen, Lent, Elst, Arnhem-Zuid, Arnhem, -Presikhaaf, Brummen, Rheden, Dieren, Zutphen, Deventer, Olst, Wijhe, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Assen, Haren, Groningen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |