abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34796053
Leuke foto's wel, ondanks de wat mindere kwaliteit

Die digitale vertrektijdenbordje is idd nieuw in Nederland, in onder andere Berlijn hangen deze dingen al op de grote stations. Scheelt een hoop gedoe wanneer er wat dingen veranderen in de treinenloop / nieuwe stations...
pi_34796087
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke foto's wel, ondanks de wat mindere kwaliteit

Die digitale vertrektijdenbordje is idd nieuw in Nederland, in onder andere Berlijn hangen deze dingen al op de grote stations. Scheelt een hoop gedoe wanneer er wat dingen veranderen in de treinenloop / nieuwe stations...
heb de digitale bordjes totzover alleen op Putten en nijkerk weten te spotten?
pi_34796363
Mja, die ´kaartenbakken´ hebben toch iets. Maar je zult idd veel meer kunnen met een digitale scherm.

Plan is om ook de gele vertrekstaten digitaal te maken. Een digitaal scherm waar alleen de treinen van voor de komende 24h gemeld staan, en ook op welke stations ze stoppen en de aankomsttijd aldaar.

Op zich wel positief. Zo makkelijk lezen zijn die vertrekstaten niet (maar als je ze eenmaal snapt, kost het geen moeite meer). maar de gehele dienstregeling zou toch wel ergens te lezen moeten zijn op het station.
pi_34796465
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:46 schreef the_disheaver het volgende:
Mja, die ´kaartenbakken´ hebben toch iets. Maar je zult idd veel meer kunnen met een digitale scherm.

Plan is om ook de gele vertrekstaten digitaal te maken. Een digitaal scherm waar alleen de treinen van voor de komende 24h gemeld staan, en ook op welke stations ze stoppen en de aankomsttijd aldaar.

Op zich wel positief. Zo makkelijk lezen zijn die vertrekstaten niet (maar als je ze eenmaal snapt, kost het geen moeite meer). maar de gehele dienstregeling zou toch wel ergens te lezen moeten zijn op het station.
mja hoeveel van die kaarten bakken zijn al niet met witte tape en een merkstift bij gewerkt / gerepareerd? wel eens opgevallen?

zal me alleen benieuwen hoelang t duurt voor de eerste mafkees besluit een LCD schermpje uit de digitale versie te slopen
pi_34796643
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja hoeveel van die kaarten bakken zijn al niet met witte tape en een merkstift bij gewerkt / gerepareerd? wel eens opgevallen?

zal me alleen benieuwen hoelang t duurt voor de eerste mafkees besluit een LCD schermpje uit de digitale versie te slopen
Idd. Alleen niet vergeten dat je straks met een LCD scherm van best wel groot door het poortje moet gaan
pi_34796760
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:54 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Idd. Alleen niet vergeten dat je straks met een LCD scherm van best wel groot door het poortje moet gaan
hm t lijken mij toch echt enkele kleine schermpjes naast elkaar?
pi_34797114
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hm t lijken mij toch echt enkele kleine schermpjes naast elkaar?
Ze zouden ongeveer dezelfde formaat krijgen als de huidige vertrekstaten.
pi_34797670
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:07 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ze zouden ongeveer dezelfde formaat krijgen als de huidige vertrekstaten.
maouw weekend tas mee
pi_34801777
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

heb de digitale bordjes totzover alleen op Putten en nijkerk weten te spotten?
Zijn wel meer stations die ze hebben, Hilversum geloof ik ook bv.
pi_34801898
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:55 schreef JMT het volgende:
Nou, voor zover ik weet en gemerkt heb houden de meeste icrmtreintjes t nog geen week vol met de hele zelfde sms, ook de stammetjes zelf hebben een eigen omloop nl, zie daarvoor www.somda.nl :-)
Ja en nee, de setjes rijtuigen worden wel uitgewisseld maar de rijtuigen binnen een setje niet zo snel. Stamnummers binnen kún je dus wel aangeven.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:28:15 #186
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34804169
Wat zijn de laatste ontwikkelingen omtrend de Hanzelijn?
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_34804444
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:28 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat zijn de laatste ontwikkelingen omtrend de Hanzelijn?
Dat het mij te lang duurt
pi_34805367
Dat gangetje waar je het over had in de foto's vind je trouwens in het stuurrijtuig van DD-AR. Het doet mij altijd een beetje overkomen als een klein schip

Treinen die trouwens zo vol onder de graffiti zitten worden normaal gesproken niet ingezet. Het is natuurlijk geen promotie om treinen zo rond te laten rijden en dus worden ze zo snel mogelijk gereinigd. Vandaar dat je ook relatief weinig treinen ziet die er besmeurd uit zien. Toevallig was er vorige maand een gigantisch tekort aan treinstellen (dat weer als gevolg van het winterse weer eind December) en heeft NS alle zeilen moeten bijzetten om nog een beetje te kunnen blijven rijden. Gevolg dus dat dit soort treinen ook werden ingezet (en het ICK uit Amsterdam en Leidschendam ook weer werden/worden ingezet).
  maandag 6 februari 2006 @ 20:32:53 #189
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34806370
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:01 schreef Carport het volgende:
Toevallig was er vorige maand een gigantisch tekort aan treinstellen
Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 februari 2006 @ 20:47:56 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_34806943
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef JDude het volgende:

[..]

Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
Ik weet het niet. Zag namelijk een trein bestaande uit 3 maal Plan V het station van Leeuwarden binnenrijden rond 18.15 uur afgelopen vrijdag. Normaal zijn dat 2 koplopers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_34807713
Volgens mij is dat altijd op vrijdag, om dat tijdstip. Heb het namelijk nogal vaker meegemaakt. Ze doen dat volgens mij voor aanvoer van Plan V's voor de komende week. Elke werkdag rijdt namelijk om 17.02 een extra stoptrein naar Zwolle. Deze wordt meestal uitgevoed met een Plan V. Vandaar
pi_34807996
Nou,je zal in die Graffitiloper zitten,dan zie je veel als je naar buiten kijkt.Niet te geloven dat ze dat ding in de omloop gooien,want hij staat zo te zien op spoor 1 dus is het de IC naar Rotterdm/Den Haag of naar Amsterdam CS/Schiphol.
Moet zeggen dat ik die Koplopers fijne treinen vind,tenminste een beetje goede stoelen.Dat kun je van DD-IRM niet zeggen.
pi_34808718
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef JDude het volgende:

[..]

Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Zag namelijk een trein bestaande uit 3 maal Plan V het station van Leeuwarden binnenrijden rond 18.15 uur afgelopen vrijdag. Normaal zijn dat 2 koplopers.
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.

[ Bericht 2% gewijzigd door Carport op 06-02-2006 21:34:35 ]
pi_34811712
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Carport het volgende:

[..]

Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
[..]

Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.
Trek is even een bak ICM af , want tussen Zutphen - Nijmegen rijdt er soms maar een Plan T en dat om 16 uur .
  maandag 6 februari 2006 @ 22:51:23 #195
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34812532
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Carport het volgende:
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.
Nee, het was de 6:27 uit Enschede dus zal dan wel 7:14 uit Deventer geweest zijn...

Wat een rare situatie trouwens op Utrecht...
Kom je vanuit Amersfoort uit de IC naar Den Haag om over te stappen naar Rotterdam... staat de IC naar Leeuwarden aan de andere zijde van het perron. Voor Rotterdam moest ik roltrap op, hal in, roltrap af. Lekker zo, in de ochtendspits.
pi_34813188
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:34 schreef Brembo het volgende:

[..]

Trek is even een bak ICM af , want tussen Zutphen - Nijmegen rijdt er soms maar een Plan T en dat om 16 uur .
De 1624, daar ging het in het eerste geval over, rijdt tussen Enschede en Deventer met 4 bakken, daarna tot aan Amersfoort met 5 om vervolgens weer met 3 bakken richting Schiphol te gaan. De 1620 (vertrek Enschede om 6:27) doet hetzelfde overigens
En die T-tjes, dat zijn zeker stoptreintjes Ook planmatig trouwens
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:51 schreef JDude het volgende:

[..]
Wat een rare situatie trouwens op Utrecht...
Kom je vanuit Amersfoort uit de IC naar Den Haag om over te stappen naar Rotterdam... staat de IC naar Leeuwarden aan de andere zijde van het perron. Voor Rotterdam moest ik roltrap op, hal in, roltrap af. Lekker zo, in de ochtendspits.
Gezien het feit dat de NS hoofdsponsor is van het NOC*NSF en Nederlanders te weinig bewegen, heeft NS iets nieuws: ochtengymnastiek voor reizigers

Dat de sneltreinen Den Haag/Rotterdam - Arnhem/Nijmegen in de spits niet meer gecombineerd rijden heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken. Om de punctualiteit in de spits wat te verhogen, rijdt de trein sinds deze week alleen nog Den Haag - Arnhem/Nijmegen. Reizigers van en naar Rotterdam mogen extra overstappen op Utrecht of Gouda.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:07:42 #197
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34813405
Ik heb trouwens, alle waarschuwingen ten spijt, vanochtend een overtreding begaan door een stuk langs het spoor te lopen . Tja, hadden ze de straat er naast maar niet hermetisch met dranghekken moeten dichtzetten. En in een stad die ik (nog) niet zo goed ken ga ik ook niet even een blokje om zoeken en mijn trein missen.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:08:58 #198
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34813459
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:03 schreef Carport het volgende:

Dat de sneltreinen Den Haag/Rotterdam - Arnhem/Nijmegen in de spits niet meer gecombineerd rijden heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken. Om de punctualiteit in de spits wat te verhogen, rijdt de trein sinds deze week alleen nog Den Haag - Arnhem/Nijmegen. Reizigers van en naar Rotterdam mogen extra overstappen op Utrecht of Gouda.
Op zich vind ik het ook wel slim om die twee IC's te splitsen... nu reed er 11 bakken naar Rtd en 11 naar Gvc als ik me niet vergis... die laat je ook niet even gecombineerd van Amersfoort naar Utrecht kachelen

[ Bericht 1% gewijzigd door JDude op 06-02-2006 23:26:20 ]
pi_34813759
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijden Het maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein

't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
  maandag 6 februari 2006 @ 23:20:24 #200
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34813942
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

De Legertank trein?
Legerplaats 't Harde. Wegdek gaat nogal naar de klote door rupsvoertuigen.
quote:
hey? WTF? een digitaal vertrektijdenbordje?!
Ja, test in gebied dat bediend wordt door Amersfoort. Zijn verschillende versies van in oa Putten en Nijkerk.
quote:
hm? wie weet in welke stelletjes je zo`n gangetje vind? was heerlijk rustig daar trouwens
In een kopbak DD-AR beneden.
quote:
nieuw treinstel? de Graffiti loper? :'D!
Dader: afschieten na 500 uur treinen schrobben.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')