abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 februari 2006 @ 08:06:47 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34705934
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Idd, niets is mooier dan dat . Zeker als het de eerste trein is sinds een kwartier, hele vonken regenen, en dan nog is donker .

Maar goed snap niet dat treinen anno 2006 nog gee nsoort intercom systeem hebben met de machinist of HC, dat je dan gewoon, knop indrukken voor minimaal 10 seconden.

Stel je voor iemand krijgt een hart aanval, wat is handiger, die trein door laten rijden met 120 of stoppen in boeren weiland?
In IRM kan een machinist een noodremming al onderbreken. Als jij daar de noodrem bedient, begint de trein gelijk te remmen en krijgt de machinist een melding en een pieptoon te horen. Door de remming te onderbreken kan hij dan doorrijden naar een plek waar hulp snel kan worden gegeven, zodat je bijvoorbeeld niet midden op de Moerdijkbrug stopt, maar bij de eerstvolgende overweg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34708274
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 08:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

In IRM kan een machinist een noodremming al onderbreken. Als jij daar de noodrem bedient, begint de trein gelijk te remmen en krijgt de machinist een melding en een pieptoon te horen. Door de remming te onderbreken kan hij dan doorrijden naar een plek waar hulp snel kan worden gegeven, zodat je bijvoorbeeld niet midden op de Moerdijkbrug stopt, maar bij de eerstvolgende overweg.
Maar hoe weet hij wat er is? Er kan idd iemand ernstig ziek zijn, maar valt er een deur open, en hangt er iemand half open. Dan maar liever direct stoppen....
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:51:17 #153
86072 thatsme
and That's you!
pi_34715328
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:28 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar hoe weet hij wat er is? Er kan idd iemand ernstig ziek zijn, maar valt er een deur open, en hangt er iemand half open. Dan maar liever direct stoppen....
Het is juist voor de gevallen dat direct stoppen ook niet wenselijk is omdat er dan nog geen hulp verleend kan worden.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:01:06 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34715694
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:51 schreef thatsme het volgende:

[..]

Het is juist voor de gevallen dat direct stoppen ook niet wenselijk is omdat er dan nog geen hulp verleend kan worden.
Juist!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 februari 2006 @ 16:40:12 #155
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_34717124
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Stel je voor iemand krijgt een hart aanval, wat is handiger, die trein door laten rijden met 120 of stoppen in boeren weiland?
Paar maanden geleden nog meegemaakt. Iemand die een hartaanval kreeg in de IC ergens net voorbij Harderwijk. Trein gewoon doorgekacheld naar Amersfoort.... Daar aangekomen alsnog 20 minuten op de ambulance gewacht... (en dan zeuren mensen dat de trein vaak te laat komt )

Conducteur riep wel om of er een een dokter in de trein zat en of die dan wel naar het voorste treindeel wou komen (en die was er dus ). Die dokter zou nu overigens niet ver meer komen, met die onderbroken koplopers.
Maw: het zal wel 2006 worden...
pi_34722094
Een paar plaatjes van mij, uit Duitsland. Als eerste een foto gemaakt op Hagen Hbf. Nu ik erover nadenk, vind ik het maar een vreemde foto. Het betreffende perron wordt niet meer gebruikt, en je kunt er ook niet meer komen doordat de voetgangerstunnel is afgesloten. De verlichting in het vertrektijdenbord brandt echter nog wel:


Dan een plaatje van het S-Bahnmaterieel 420, hier op de S9 bij Essen-Steele. De S-Bahn is een soort metro-trein, en daarom is de 420-reeks wat anders dan de meeste andere treinen. Het meest opvallende is dat er erg veel deuren zijn, met 4 per kant nog meer dan bij de Sprinter. Deze deuren schuiven overigens in de wand. Verder kunnen deze treinstellen erg snel optrekken omdat alle draaistellen zijn aangedreven. Vreemd genoeg kun je niet tussen de verschillende wagons heen en weer lopen, en er is ook geen WC aan boord.


Dan hier nog een plaatje van de metro in Bochum, de metrostellen zijn van het type B80D. Dat betekent dat ze maximaal 80 km/u halen, en dat ze een draaistroommotor hebben, die bij het afremmen weer stroom opwekt. De U35 is overigens een van de weinige echte metrolijnen in het Ruhrgebied. Vooral in Duesseldorf noemen ze alles wat een stukje onder de grond rijdt een metrolijn, terwijl bijvoorbeeld de U79 voor het grootste gedeelte gewoon boven de grond rijdt, soms zelfs midden op de straat - tussen de auto's.
  donderdag 2 februari 2006 @ 19:34:40 #157
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34722380
Prima foto's!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34725955
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Idd, niets is mooier dan dat . Zeker als het de eerste trein is sinds een kwartier, hele vonken regenen, en dan nog is donker .

Maar goed snap niet dat treinen anno 2006 nog gee nsoort intercom systeem hebben met de machinist of HC, dat je dan gewoon, knop indrukken voor minimaal 10 seconden.
Hoef je niet te proberen, levert je alleen maar misbruik op.
pi_34732172
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 12:38 schreef Tfz het volgende:

[..]

Hoef je niet te proberen, levert je alleen maar misbruik op.
Gratis telefoon nummer dan? als je herhaaldelijk misbruik pleegt kunnen ze je nummer blokkeren
pi_34760145
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 01:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Vanuit een IC probeer ik zoveel mogelijk mn behoefte achter te laten langs het perron van een station dat we voorbij rijden. Vooral Best vanuit Den Bosch/Tilburg is makkelijk: als de tunnen begint, doortrekken.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_34760568
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]Gratis telefoon nummer dan? als je herhaaldelijk misbruik pleegt kunnen ze je nummer blokkeren
Voordat je hebt uitgelegd in welke trein je zit en men contact heeft opgenomen met het treinpersoon, ben je ook wel even verder. Kun je beter noodremtrekken.
pi_34760615
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:42 schreef Tfz het volgende:

[..]

Voordat je hebt uitgelegd in welke trein je zit en men contact heeft opgenomen met het treinpersoon, ben je ook wel even verder. Kun je beter noodremtrekken.
hmm zit wat in maar ze weten toch wel welke treinstel nummers waar rijden?

lijkt me voldoende als je weet welk nummer je heb en waar tussen deze trein zou rijden
pi_34763661
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm zit wat in maar ze weten toch wel welke treinstel nummers waar rijden?

lijkt me voldoende als je weet welk nummer je heb en waar tussen deze trein zou rijden
Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekken . Niet iedere boerenlul ziet zo 1-2-3 het treinstel nummer.
pi_34764016
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekken . Niet iedere boerenlul ziet zo 1-2-3 het treinstel nummer.
Dat is in sommige gevallen erg moeilijk te vinden. Probeer maar eens snel het treinstelnummer (of stamnummer) van een ICK-bak te vinden

[ Bericht 2% gewijzigd door Carport op 05-02-2006 16:27:46 ]
pi_34764852
quote:
Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekken . Niet iedere boerenlul ziet zo 1-2-3 het treinstel nummer.
treinstel nummers maar bij de noodrem ook plakken!
pi_34767649
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm zit wat in maar ze weten toch wel welke treinstel nummers waar rijden?

lijkt me voldoende als je weet welk nummer je heb en waar tussen deze trein zou rijden
In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens niet . Rijtuigen hebben binnen geen nummers staan.
pi_34767684
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef Tfz het volgende:

[..]

In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens niet . Rijtuigen hebben binnen geen nummers staan.
wat een nepperts :/

volgens mij kan je ze bij de DD-AR stammen ook zo t nummer verwisselen:?
  zondag 5 februari 2006 @ 22:41:32 #168
24341 JMT
Hrmz...
pi_34777446
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef Tfz het volgende:
[..]
In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens niet . Rijtuigen hebben binnen geen nummers staan.
Wel, in ICK boven de deuren bij de rijtuigovergangen en in ICRm vlakbij de deuren op een zijpaneel
Pomtiedomtiedom...
pi_34778334
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat een nepperts :/

volgens mij kan je ze bij de DD-AR stammen ook zo t nummer verwisselen:?
Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:41 schreef JMT het volgende:

[..]

Wel, in ICK boven de deuren bij de rijtuigovergangen en in ICRm vlakbij de deuren op een zijpaneel
Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.
pi_34779255
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.
[..]

Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.
hm ja maar eh als je dan toevallig t nummer weet te gokken van de trein later? die t zelfde traject rijd en je moet t nr door geven dan zit je wel mooi in de knoei
  maandag 6 februari 2006 @ 08:13:14 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34785394
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:02 schreef Tfz het volgende:

[..]

Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.
[..]

Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.
Een beetje treinennerd weet natuurlijk uit zijn hoofd welke rijtuigen in welke stam lopen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34786570
quote:
Op maandag 6 februari 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een beetje treinennerd weet natuurlijk uit zijn hoofd welke rijtuigen in welke stam lopen!
Nou, voor zover ik weet en gemerkt heb houden de meeste icrmtreintjes t nog geen week vol met de hele zelfde sms, ook de stammetjes zelf hebben een eigen omloop nl, zie daarvoor www.somda.nl :-)
DDAR & VIRM is iets "gemakkelijker" daarentegen, dwz die rijden langere tijd met zelfde sms.

P.s. Tfz, u're right, de stamnummers staan idd weer net niet binnen ín de rijtuigen :x
Pomtiedomtiedom...
pi_34795400
vond nog wat plaatjes op mn telefoon (A)


oranje trein kwam langs stuiven




De Legertank trein?












beetje proberen een scherpe foto te krijgen, maarja een gsm camera is daar nou niet t beste gereedschap voor


hey? WTF? een digitaal vertrektijdenbordje?!



hm? wie weet in welke stelletjes je zo`n gangetje vind? was heerlijk rustig daar trouwens




mislukte foto van t treinstel toen t zwolle naderde :/










nieuw treinstel? de Graffiti loper? :'D!


ook iemand die een foto's maakte van de Graffiti loper? met beduidend betere camera :p

[ Bericht 17% gewijzigd door Ou-Tannu op 06-02-2006 15:22:01 ]
pi_34795979
Die `legertanktrein´ is nabij t harde waar een militair schietterrein is (vandaar ook alle bordjes ´verboden toegang, schietterrein, levensgevaar´

Meestal is er afgezien van die platte treinonderstellen niets te zien. Maar vorige week zag ik er ook iets staan...
pi_34796022
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:34 schreef the_disheaver het volgende:
Die `legertanktrein´ is nabij t harde waar een militair schietterrein is (vandaar ook alle bordjes ´verboden toegang, schietterrein, levensgevaar´

Meestal is er afgezien van die platte treinonderstellen niets te zien. Maar vorige week zag ik er ook iets staan...
weet ik later waren ze weg! anders had ik dr ook scherpere foto's van gehad, in dat treinstel kon t raampje WEL goed open maar ja toen was het al weg en er stond een smerige goederen trein met 2 ACTS locs in de weg en T harde ligt er tussen in
pi_34796053
Leuke foto's wel, ondanks de wat mindere kwaliteit

Die digitale vertrektijdenbordje is idd nieuw in Nederland, in onder andere Berlijn hangen deze dingen al op de grote stations. Scheelt een hoop gedoe wanneer er wat dingen veranderen in de treinenloop / nieuwe stations...
pi_34796087
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke foto's wel, ondanks de wat mindere kwaliteit

Die digitale vertrektijdenbordje is idd nieuw in Nederland, in onder andere Berlijn hangen deze dingen al op de grote stations. Scheelt een hoop gedoe wanneer er wat dingen veranderen in de treinenloop / nieuwe stations...
heb de digitale bordjes totzover alleen op Putten en nijkerk weten te spotten?
pi_34796363
Mja, die ´kaartenbakken´ hebben toch iets. Maar je zult idd veel meer kunnen met een digitale scherm.

Plan is om ook de gele vertrekstaten digitaal te maken. Een digitaal scherm waar alleen de treinen van voor de komende 24h gemeld staan, en ook op welke stations ze stoppen en de aankomsttijd aldaar.

Op zich wel positief. Zo makkelijk lezen zijn die vertrekstaten niet (maar als je ze eenmaal snapt, kost het geen moeite meer). maar de gehele dienstregeling zou toch wel ergens te lezen moeten zijn op het station.
pi_34796465
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:46 schreef the_disheaver het volgende:
Mja, die ´kaartenbakken´ hebben toch iets. Maar je zult idd veel meer kunnen met een digitale scherm.

Plan is om ook de gele vertrekstaten digitaal te maken. Een digitaal scherm waar alleen de treinen van voor de komende 24h gemeld staan, en ook op welke stations ze stoppen en de aankomsttijd aldaar.

Op zich wel positief. Zo makkelijk lezen zijn die vertrekstaten niet (maar als je ze eenmaal snapt, kost het geen moeite meer). maar de gehele dienstregeling zou toch wel ergens te lezen moeten zijn op het station.
mja hoeveel van die kaarten bakken zijn al niet met witte tape en een merkstift bij gewerkt / gerepareerd? wel eens opgevallen?

zal me alleen benieuwen hoelang t duurt voor de eerste mafkees besluit een LCD schermpje uit de digitale versie te slopen
pi_34796643
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja hoeveel van die kaarten bakken zijn al niet met witte tape en een merkstift bij gewerkt / gerepareerd? wel eens opgevallen?

zal me alleen benieuwen hoelang t duurt voor de eerste mafkees besluit een LCD schermpje uit de digitale versie te slopen
Idd. Alleen niet vergeten dat je straks met een LCD scherm van best wel groot door het poortje moet gaan
pi_34796760
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:54 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Idd. Alleen niet vergeten dat je straks met een LCD scherm van best wel groot door het poortje moet gaan
hm t lijken mij toch echt enkele kleine schermpjes naast elkaar?
pi_34797114
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hm t lijken mij toch echt enkele kleine schermpjes naast elkaar?
Ze zouden ongeveer dezelfde formaat krijgen als de huidige vertrekstaten.
pi_34797670
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:07 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ze zouden ongeveer dezelfde formaat krijgen als de huidige vertrekstaten.
maouw weekend tas mee
pi_34801777
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

heb de digitale bordjes totzover alleen op Putten en nijkerk weten te spotten?
Zijn wel meer stations die ze hebben, Hilversum geloof ik ook bv.
pi_34801898
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:55 schreef JMT het volgende:
Nou, voor zover ik weet en gemerkt heb houden de meeste icrmtreintjes t nog geen week vol met de hele zelfde sms, ook de stammetjes zelf hebben een eigen omloop nl, zie daarvoor www.somda.nl :-)
Ja en nee, de setjes rijtuigen worden wel uitgewisseld maar de rijtuigen binnen een setje niet zo snel. Stamnummers binnen kún je dus wel aangeven.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:28:15 #186
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34804169
Wat zijn de laatste ontwikkelingen omtrend de Hanzelijn?
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_34804444
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:28 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat zijn de laatste ontwikkelingen omtrend de Hanzelijn?
Dat het mij te lang duurt
pi_34805367
Dat gangetje waar je het over had in de foto's vind je trouwens in het stuurrijtuig van DD-AR. Het doet mij altijd een beetje overkomen als een klein schip

Treinen die trouwens zo vol onder de graffiti zitten worden normaal gesproken niet ingezet. Het is natuurlijk geen promotie om treinen zo rond te laten rijden en dus worden ze zo snel mogelijk gereinigd. Vandaar dat je ook relatief weinig treinen ziet die er besmeurd uit zien. Toevallig was er vorige maand een gigantisch tekort aan treinstellen (dat weer als gevolg van het winterse weer eind December) en heeft NS alle zeilen moeten bijzetten om nog een beetje te kunnen blijven rijden. Gevolg dus dat dit soort treinen ook werden ingezet (en het ICK uit Amsterdam en Leidschendam ook weer werden/worden ingezet).
  maandag 6 februari 2006 @ 20:32:53 #189
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34806370
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:01 schreef Carport het volgende:
Toevallig was er vorige maand een gigantisch tekort aan treinstellen
Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 februari 2006 @ 20:47:56 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_34806943
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef JDude het volgende:

[..]

Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
Ik weet het niet. Zag namelijk een trein bestaande uit 3 maal Plan V het station van Leeuwarden binnenrijden rond 18.15 uur afgelopen vrijdag. Normaal zijn dat 2 koplopers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_34807713
Volgens mij is dat altijd op vrijdag, om dat tijdstip. Heb het namelijk nogal vaker meegemaakt. Ze doen dat volgens mij voor aanvoer van Plan V's voor de komende week. Elke werkdag rijdt namelijk om 17.02 een extra stoptrein naar Zwolle. Deze wordt meestal uitgevoed met een Plan V. Vandaar
pi_34807996
Nou,je zal in die Graffitiloper zitten,dan zie je veel als je naar buiten kijkt.Niet te geloven dat ze dat ding in de omloop gooien,want hij staat zo te zien op spoor 1 dus is het de IC naar Rotterdm/Den Haag of naar Amsterdam CS/Schiphol.
Moet zeggen dat ik die Koplopers fijne treinen vind,tenminste een beetje goede stoelen.Dat kun je van DD-IRM niet zeggen.
pi_34808718
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef JDude het volgende:

[..]

Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Zag namelijk een trein bestaande uit 3 maal Plan V het station van Leeuwarden binnenrijden rond 18.15 uur afgelopen vrijdag. Normaal zijn dat 2 koplopers.
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.

[ Bericht 2% gewijzigd door Carport op 06-02-2006 21:34:35 ]
pi_34811712
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Carport het volgende:

[..]

Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
[..]

Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.
Trek is even een bak ICM af , want tussen Zutphen - Nijmegen rijdt er soms maar een Plan T en dat om 16 uur .
  maandag 6 februari 2006 @ 22:51:23 #195
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34812532
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Carport het volgende:
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.
Nee, het was de 6:27 uit Enschede dus zal dan wel 7:14 uit Deventer geweest zijn...

Wat een rare situatie trouwens op Utrecht...
Kom je vanuit Amersfoort uit de IC naar Den Haag om over te stappen naar Rotterdam... staat de IC naar Leeuwarden aan de andere zijde van het perron. Voor Rotterdam moest ik roltrap op, hal in, roltrap af. Lekker zo, in de ochtendspits.
pi_34813188
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:34 schreef Brembo het volgende:

[..]

Trek is even een bak ICM af , want tussen Zutphen - Nijmegen rijdt er soms maar een Plan T en dat om 16 uur .
De 1624, daar ging het in het eerste geval over, rijdt tussen Enschede en Deventer met 4 bakken, daarna tot aan Amersfoort met 5 om vervolgens weer met 3 bakken richting Schiphol te gaan. De 1620 (vertrek Enschede om 6:27) doet hetzelfde overigens
En die T-tjes, dat zijn zeker stoptreintjes Ook planmatig trouwens
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:51 schreef JDude het volgende:

[..]
Wat een rare situatie trouwens op Utrecht...
Kom je vanuit Amersfoort uit de IC naar Den Haag om over te stappen naar Rotterdam... staat de IC naar Leeuwarden aan de andere zijde van het perron. Voor Rotterdam moest ik roltrap op, hal in, roltrap af. Lekker zo, in de ochtendspits.
Gezien het feit dat de NS hoofdsponsor is van het NOC*NSF en Nederlanders te weinig bewegen, heeft NS iets nieuws: ochtengymnastiek voor reizigers

Dat de sneltreinen Den Haag/Rotterdam - Arnhem/Nijmegen in de spits niet meer gecombineerd rijden heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken. Om de punctualiteit in de spits wat te verhogen, rijdt de trein sinds deze week alleen nog Den Haag - Arnhem/Nijmegen. Reizigers van en naar Rotterdam mogen extra overstappen op Utrecht of Gouda.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:07:42 #197
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34813405
Ik heb trouwens, alle waarschuwingen ten spijt, vanochtend een overtreding begaan door een stuk langs het spoor te lopen . Tja, hadden ze de straat er naast maar niet hermetisch met dranghekken moeten dichtzetten. En in een stad die ik (nog) niet zo goed ken ga ik ook niet even een blokje om zoeken en mijn trein missen.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:08:58 #198
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34813459
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:03 schreef Carport het volgende:

Dat de sneltreinen Den Haag/Rotterdam - Arnhem/Nijmegen in de spits niet meer gecombineerd rijden heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken. Om de punctualiteit in de spits wat te verhogen, rijdt de trein sinds deze week alleen nog Den Haag - Arnhem/Nijmegen. Reizigers van en naar Rotterdam mogen extra overstappen op Utrecht of Gouda.
Op zich vind ik het ook wel slim om die twee IC's te splitsen... nu reed er 11 bakken naar Rtd en 11 naar Gvc als ik me niet vergis... die laat je ook niet even gecombineerd van Amersfoort naar Utrecht kachelen

[ Bericht 1% gewijzigd door JDude op 06-02-2006 23:26:20 ]
pi_34813759
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijden Het maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein

't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
  maandag 6 februari 2006 @ 23:20:24 #200
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34813942
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

De Legertank trein?
Legerplaats 't Harde. Wegdek gaat nogal naar de klote door rupsvoertuigen.
quote:
hey? WTF? een digitaal vertrektijdenbordje?!
Ja, test in gebied dat bediend wordt door Amersfoort. Zijn verschillende versies van in oa Putten en Nijkerk.
quote:
hm? wie weet in welke stelletjes je zo`n gangetje vind? was heerlijk rustig daar trouwens
In een kopbak DD-AR beneden.
quote:
nieuw treinstel? de Graffiti loper? :'D!
Dader: afschieten na 500 uur treinen schrobben.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')