In IRM kan een machinist een noodremming al onderbreken. Als jij daar de noodrem bedient, begint de trein gelijk te remmen en krijgt de machinist een melding en een pieptoon te horen. Door de remming te onderbreken kan hij dan doorrijden naar een plek waar hulp snel kan worden gegeven, zodat je bijvoorbeeld niet midden op de Moerdijkbrug stopt, maar bij de eerstvolgende overweg.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Idd, niets is mooier dan dat. Zeker als het de eerste trein is sinds een kwartier, hele vonken regenen, en dan nog is donker
.
Maar goed snap niet dat treinen anno 2006 nog gee nsoort intercom systeem hebben met de machinist of HC, dat je dan gewoon, knop indrukken voor minimaal 10 seconden.
Stel je voor iemand krijgt een hart aanval, wat is handiger, die trein door laten rijden met 120 of stoppen in boeren weiland?
Maar hoe weet hij wat er is? Er kan idd iemand ernstig ziek zijn, maar valt er een deur open, en hangt er iemand half open. Dan maar liever direct stoppen....quote:Op donderdag 2 februari 2006 08:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
In IRM kan een machinist een noodremming al onderbreken. Als jij daar de noodrem bedient, begint de trein gelijk te remmen en krijgt de machinist een melding en een pieptoon te horen. Door de remming te onderbreken kan hij dan doorrijden naar een plek waar hulp snel kan worden gegeven, zodat je bijvoorbeeld niet midden op de Moerdijkbrug stopt, maar bij de eerstvolgende overweg.
Het is juist voor de gevallen dat direct stoppen ook niet wenselijk is omdat er dan nog geen hulp verleend kan worden.quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar hoe weet hij wat er is? Er kan idd iemand ernstig ziek zijn, maar valt er een deur open, en hangt er iemand half open. Dan maar liever direct stoppen....
Juist!quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:51 schreef thatsme het volgende:
[..]
Het is juist voor de gevallen dat direct stoppen ook niet wenselijk is omdat er dan nog geen hulp verleend kan worden.
Paar maanden geleden nog meegemaakt. Iemand die een hartaanval kreeg in de IC ergens net voorbij Harderwijk. Trein gewoon doorgekacheld naar Amersfoort.... Daar aangekomen alsnog 20 minuten op de ambulance gewacht...quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Stel je voor iemand krijgt een hart aanval, wat is handiger, die trein door laten rijden met 120 of stoppen in boeren weiland?
Hoef je niet te proberen, levert je alleen maar misbruik op.quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Idd, niets is mooier dan dat. Zeker als het de eerste trein is sinds een kwartier, hele vonken regenen, en dan nog is donker
.
Maar goed snap niet dat treinen anno 2006 nog gee nsoort intercom systeem hebben met de machinist of HC, dat je dan gewoon, knop indrukken voor minimaal 10 seconden.
Gratis telefoon nummer dan? als je herhaaldelijk misbruik pleegt kunnen ze je nummer blokkerenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:38 schreef Tfz het volgende:
[..]
Hoef je niet te proberen, levert je alleen maar misbruik op.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 01:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Vanuit een IC probeer ik zoveel mogelijk mn behoefte achter te laten langs het perron van een station dat we voorbij rijden. Vooral Best vanuit Den Bosch/Tilburg is makkelijk: als de tunnen begint, doortrekken.
Voordat je hebt uitgelegd in welke trein je zit en men contact heeft opgenomen met het treinpersoon, ben je ook wel even verder. Kun je beter noodremtrekken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]Gratis telefoon nummer dan? als je herhaaldelijk misbruik pleegt kunnen ze je nummer blokkeren
hmm zit wat inquote:Op zondag 5 februari 2006 14:42 schreef Tfz het volgende:
[..]
Voordat je hebt uitgelegd in welke trein je zit en men contact heeft opgenomen met het treinpersoon, ben je ook wel even verder. Kun je beter noodremtrekken.
Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekkenquote:Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm zit wat inmaar ze weten toch wel welke treinstel nummers waar rijden?
lijkt me voldoende als je weet welk nummer je heb en waar tussen deze trein zou rijden
Dat is in sommige gevallen erg moeilijk te vinden. Probeer maar eens snel het treinstelnummer (of stamnummer) van een ICK-bak te vindenquote:Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekken. Niet iedere boerenlul ziet zo 1-2-3 het treinstel nummer.
treinstel nummers maar bij de noodrem ook plakken!quote:Op zondag 5 februari 2006 16:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar kijk iedere boerenlul kan aan een ding trekken. Niet iedere boerenlul ziet zo 1-2-3 het treinstel nummer.
In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens nietquote:Op zondag 5 februari 2006 14:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm zit wat inmaar ze weten toch wel welke treinstel nummers waar rijden?
lijkt me voldoende als je weet welk nummer je heb en waar tussen deze trein zou rijden
wat een nepperts :/quote:Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef Tfz het volgende:
[..]
In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens niet. Rijtuigen hebben binnen geen nummers staan.
Wel, in ICK boven de deuren bij de rijtuigovergangen en in ICRm vlakbij de deuren op een zijpaneelquote:Op zondag 5 februari 2006 18:11 schreef Tfz het volgende:
[..]
In geval van stremmingen weet men dat nog wel eens niet. Rijtuigen hebben binnen geen nummers staan.
Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.quote:Op zondag 5 februari 2006 18:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat een nepperts :/
volgens mij kan je ze bij de DD-AR stammen ook zo t nummer verwisselen:?
Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:41 schreef JMT het volgende:
[..]
Wel, in ICK boven de deuren bij de rijtuigovergangen en in ICRm vlakbij de deuren op een zijpaneel
hm ja maar eh als je dan toevallig t nummer weet te gokken van de trein later? die t zelfde traject rijd en je moet t nr door geven dan zit je wel mooi in de knoeiquote:Op zondag 5 februari 2006 23:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.
[..]
Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.
Een beetje treinennerd weet natuurlijk uit zijn hoofd welke rijtuigen in welke stam lopen!quote:Op zondag 5 februari 2006 23:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
Kan zeker, maar daarmee staat het nummer nog steeds onveranderd in tracking&tracing.
[..]
Ja uh, dúh! Die rijtuigen zitten tegenwoordig in stammen en de stamnummers staan niet binnen in de rijtuigen.
Nou, voor zover ik weet en gemerkt heb houden de meeste icrmtreintjes t nog geen week vol met de hele zelfde sms, ook de stammetjes zelf hebben een eigen omloop nl, zie daarvoor www.somda.nl :-)quote:Op maandag 6 februari 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een beetje treinennerd weet natuurlijk uit zijn hoofd welke rijtuigen in welke stam lopen!
weet ikquote:Op maandag 6 februari 2006 15:34 schreef the_disheaver het volgende:
Die `legertanktrein´ is nabij t harde waar een militair schietterrein is (vandaar ook alle bordjes ´verboden toegang, schietterrein, levensgevaar´
Meestal is er afgezien van die platte treinonderstellen niets te zien. Maar vorige week zag ik er ook iets staan...
heb de digitale bordjes totzover alleen op Putten en nijkerk weten te spotten?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke foto's wel, ondanks de wat mindere kwaliteit
Die digitale vertrektijdenbordje is idd nieuw in Nederland, in onder andere Berlijn hangen deze dingen al op de grote stations. Scheelt een hoop gedoe wanneer er wat dingen veranderen in de treinenloop / nieuwe stations...
mja hoeveel van die kaarten bakken zijn al niet met witte tape en een merkstift bij gewerkt / gerepareerd?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:46 schreef the_disheaver het volgende:
Mja, die ´kaartenbakken´ hebben toch iets. Maar je zult idd veel meer kunnen met een digitale scherm.
Plan is om ook de gele vertrekstaten digitaal te maken. Een digitaal scherm waar alleen de treinen van voor de komende 24h gemeld staan, en ook op welke stations ze stoppen en de aankomsttijd aldaar.
Op zich wel positief. Zo makkelijk lezen zijn die vertrekstaten niet (maar als je ze eenmaal snapt, kost het geen moeite meer). maar de gehele dienstregeling zou toch wel ergens te lezen moeten zijn op het station.
Idd. Alleen niet vergeten dat je straks met een LCD scherm van best wel groot door het poortje moet gaanquote:Op maandag 6 februari 2006 15:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja hoeveel van die kaarten bakken zijn al niet met witte tape en een merkstift bij gewerkt / gerepareerd?wel eens opgevallen?
zal me alleen benieuwen hoelang t duurt voor de eerste mafkees besluit een LCD schermpje uit de digitale versie te slopen
hm t lijken mij toch echt enkele kleine schermpjes naast elkaar?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:54 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Idd. Alleen niet vergeten dat je straks met een LCD scherm van best wel groot door het poortje moet gaan
Ze zouden ongeveer dezelfde formaat krijgen als de huidige vertrekstaten.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm t lijken mij toch echt enkele kleine schermpjes naast elkaar?
maouw weekend tas meequote:Op maandag 6 februari 2006 16:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ze zouden ongeveer dezelfde formaat krijgen als de huidige vertrekstaten.
Zijn wel meer stations die ze hebben, Hilversum geloof ik ook bv.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb de digitale bordjes totzover alleen op Putten en nijkerk weten te spotten?
Ja en nee, de setjes rijtuigen worden wel uitgewisseld maar de rijtuigen binnen een setje niet zo snel. Stamnummers binnen kún je dus wel aangeven.quote:Op maandag 6 februari 2006 09:55 schreef JMT het volgende:
Nou, voor zover ik weet en gemerkt heb houden de meeste icrmtreintjes t nog geen week vol met de hele zelfde sms, ook de stammetjes zelf hebben een eigen omloop nl, zie daarvoor www.somda.nl :-)
Dat het mij te lang duurtquote:Op maandag 6 februari 2006 19:28 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat zijn de laatste ontwikkelingen omtrend de Hanzelijn?
Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:01 schreef Carport het volgende:
Toevallig was er vorige maand een gigantisch tekort aan treinstellen
Ik weet het niet. Zag namelijk een trein bestaande uit 3 maal Plan V het station van Leeuwarden binnenrijden rond 18.15 uur afgelopen vrijdag. Normaal zijn dat 2 koplopers.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-IIIquote:Op maandag 6 februari 2006 20:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Het gaat kennelijk al een stuk beter... ik zat vanochtend in een Koploper die tussen Deventer en Amersfoort met vijf drietjes reed.
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.quote:Op maandag 6 februari 2006 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Zag namelijk een trein bestaande uit 3 maal Plan V het station van Leeuwarden binnenrijden rond 18.15 uur afgelopen vrijdag. Normaal zijn dat 2 koplopers.
Trek is even een bak ICM afquote:Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Carport het volgende:
[..]
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
[..]
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.
Nee, het was de 6:27 uit Enschede dus zal dan wel 7:14 uit Deventer geweest zijn...quote:Op maandag 6 februari 2006 21:27 schreef Carport het volgende:
Toevallig vertrek uit Deventer om 08.14? Die rijdt planmatig met 5x ICM-III
Op vrijdag is dat ook gebruikelijk, planmatig 3x V in de 12557. De rest van de week zijn het inderdaad twee koplopers.
De 1624, daar ging het in het eerste geval over, rijdt tussen Enschede en Deventer met 4 bakken, daarna tot aan Amersfoort met 5 om vervolgens weer met 3 bakken richting Schiphol te gaan. De 1620 (vertrek Enschede om 6:27) doet hetzelfde overigensquote:Op maandag 6 februari 2006 22:34 schreef Brembo het volgende:
[..]
Trek is even een bak ICM af, want tussen Zutphen - Nijmegen rijdt er soms maar een Plan T en dat om 16 uur
.
Gezien het feit dat de NS hoofdsponsor is van het NOC*NSF en Nederlanders te weinig bewegen, heeft NS iets nieuws: ochtengymnastiek voor reizigersquote:Op maandag 6 februari 2006 22:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Wat een rare situatie trouwens op Utrecht...
Kom je vanuit Amersfoort uit de IC naar Den Haag om over te stappen naar Rotterdam... staat de IC naar Leeuwarden aan de andere zijde van het perron. Voor Rotterdam moest ik roltrap op, hal in, roltrap af. Lekker zo, in de ochtendspits.
Op zich vind ik het ook wel slim om die twee IC's te splitsen... nu reed er 11 bakken naar Rtd en 11 naar Gvc als ik me niet vergis... die laat je ook niet even gecombineerd van Amersfoort naar Utrecht kachelenquote:Op maandag 6 februari 2006 23:03 schreef Carport het volgende:
Dat de sneltreinen Den Haag/Rotterdam - Arnhem/Nijmegen in de spits niet meer gecombineerd rijden heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken. Om de punctualiteit in de spits wat te verhogen, rijdt de trein sinds deze week alleen nog Den Haag - Arnhem/Nijmegen. Reizigers van en naar Rotterdam mogen extra overstappen op Utrecht of Gouda.
Legerplaats 't Harde. Wegdek gaat nogal naar de klote door rupsvoertuigen.quote:
Ja, test in gebied dat bediend wordt door Amersfoort. Zijn verschillende versies van in oa Putten en Nijkerk.quote:hey? WTF? een digitaal vertrektijdenbordje?!
In een kopbak DD-AR beneden.quote:hm? wie weet in welke stelletjes je zo`n gangetje vind?was heerlijk rustig daar trouwens
Dader: afschieten na 500 uur treinen schrobben.quote:nieuw treinstel? de Graffiti loper? :'D!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |