abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 februari 2006 @ 23:23:49 #201
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34814062
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij is dat altijd op vrijdag, om dat tijdstip. Heb het namelijk nogal vaker meegemaakt. Ze doen dat volgens mij voor aanvoer van Plan V's voor de komende week. Elke werkdag rijdt namelijk om 17.02 een extra stoptrein naar Zwolle. Deze wordt meestal uitgevoed met een Plan V. Vandaar
En volgens mij ook vooral omdat er geen ICM over is voor de drukke vrijdagavondspits, dat is hard nodig voor ritten naar Groningen en Enschede.

Ik had gisteren trouwens nog 2*ICM-III in de 3600, een aangename verrassing!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 februari 2006 @ 23:25:56 #202
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34814148
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:

't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
Scherp
  maandag 6 februari 2006 @ 23:28:56 #203
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34814238
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:03 schreef Carport het volgende:

[..]

De 1624, daar ging het in het eerste geval over, rijdt tussen Enschede en Deventer met 4 bakken, daarna tot aan Amersfoort met 5 om vervolgens weer met 3 bakken richting Schiphol te gaan. De 1620 (vertrek Enschede om 6:27) doet hetzelfde overigens
Bedoel je niet stellen ipv bakken?
Een ICM-III heeft drie bakken, 5 ICM-III's dus 15.
quote:
En die T-tjes, dat zijn zeker stoptreintjes Ook planmatig trouwens
Die worden overal ingezet, vooral stoptreinen, maar rg. Hoorn enzo ook als sneltrein geloof ik. In 't weekend ook in de 3600 bijv.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 februari 2006 @ 23:32:09 #204
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34814375
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijden Het maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein
Het is het maximaal toegelaten aantal in de reizigers dienst, dat ligt net iets anders
Er zijn ook machinisten die met 16 bakken vertrekken als er per ongeluk een viertje in de omloop van een drietje zit bv. en hij geen zin heeft in vertraging door afkoppelen of haringen-in-ton-vervoer.

Perrons in Zl, Amf en Ut zijn daar op zich lang genoeg voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door MREn op 07-02-2006 00:39:19 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 6 februari 2006 @ 23:39:38 #205
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34814678
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:32 schreef MREn het volgende:
Perrons in Zl, Amf en Ut zijn daar op zich lang genoeg voor.
En anders maar even omroepen dat de achterste bak de deuren niet moet openen
  dinsdag 7 februari 2006 @ 02:23:40 #206
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34818329
Hoera, vorig jaar nog maar 6.800 storingen bij ProRail, tegen 7.300 in 2004 en 8.200 in 2003. Hiermee is ProRail nog maar verantwoordelijk voor slechts 42% van alle vertragingen.

Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.

(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34818686
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 02:23 schreef MREn het volgende:
Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.

(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
Huh? Is dat echt de ambinite voor 2007? en niet voor dit jaar? (jou tekst klopt iig wel met het persbericht.

Maar 6500 in 2007 is slechts een afname van 2% per jaar... Terwijl ze dit jaar 7% hebben gehaald. Mag toch hopen dat het wel de doelstelling voor 2006 is...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 03:38:20 #208
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_34818719
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 03:30 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Huh? Is dat echt de ambinite voor 2007? en niet voor dit jaar? (jou tekst klopt iig wel met het persbericht.

Maar 6500 in 2007 is slechts een afname van 2% per jaar... Terwijl ze dit jaar 7% hebben gehaald. Mag toch hopen dat het wel de doelstelling voor 2006 is...
Die doelstelling is van een paar jar geleden geloof ik, dus ze verwachten deze wel te gaan halen gezien de cijfers die ze nu halen.

Dat een zo'n aantal natuurlijk nog steeds een factor 10 te groot is, lijkt me wel duidelijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_34818745
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 03:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Die doelstelling is van een paar jar geleden geloof ik, dus ze verwachten deze wel te gaan halen gezien de cijfers die ze nu halen.

Dat een zo'n aantal natuurlijk nog steeds een factor 10 te groot is, lijkt me wel duidelijk.
hmmm, tijd om die doelstellingen eens verder omlaag te brengen...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 08:28:30 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34819562
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijden Het maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein

't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?

Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34826687
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 08:28 schreef Duvel het volgende:
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?
In de dienst uit Nm/Ah komen ook wel eens twee zesjes of een zesje en een viertje terecht. Dan moet je een zesje naar Rtd sturen en een zesje of viertje naar Gvc: niet handig.
quote:
Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
Lang leve Prutsrail's ARI-assistenten.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 14:10:57 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34827704
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:36 schreef Tfz het volgende:

[..]

In de dienst uit Nm/Ah komen ook wel eens twee zesjes of een zesje en een viertje terecht. Dan moet je een zesje naar Rtd sturen en een zesje of viertje naar Gvc: niet handig.
[..]

Lang leve Prutsrail's ARI-assistenten.
De volgende sneltrein reed met ICM, dat geluk had ik niet.

ARI is inderdaad een drama op sommige momenten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:42:50 #213
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_34830615
quote:
goede link
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_34835253
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:28 schreef MREn het volgende:
Bedoel je niet stellen ipv bakken?
Een ICM-III heeft drie bakken, 5 ICM-III's dus 15.
Uhh, ja
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 02:23 schreef MREn het volgende:
Hoera, vorig jaar nog maar 6.800 storingen bij ProRail, tegen 7.300 in 2004 en 8.200 in 2003. Hiermee is ProRail nog maar verantwoordelijk voor slechts 42% van alle vertragingen.

Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.

(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
Lullig foutje van Prorail dat ze het woordje 'maar' in hun eigen persbericht zijn vergeten
"Deze positieve ontwikkelingen sterken ProRail in de gedachte dat de ambitie van 6500 storingen in 2007 zal worden gehaald."
http://www.prorail.nl/Pro(...)+ProRail+in+2005.htm
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 08:28 schreef Duvel het volgende:
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?
Klopt, dat heeft een paar jaar geleden zo inderdaad gereden. Het voordeel wat er nu gehaald wordt, is het feit dat er in Gouda niet meer gesplitst of gecombineerd hoeft te worden. Scheelt weer tijd (en moeite).
quote:
Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
Als dat structureel zo blijkt te gaan (waar ik op zich niet vreemd van op kijk), lijkt het mij slimmer om de Rotterdammer te laten stoppen op Woerden en de trein naar Den Haag ondertussen zijn eventuele vertraging te laten inlopen. Reizigers Woerden - verder dan Utrecht worden dan wel met een extra overstap opgescheept.


Ik zal trouwens ook eens kijken of ik binnenkort wat kleine tekstjes over de verschillende materieelsoorten voor de OP kan schrijven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Carport op 07-02-2006 18:29:16 ]
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:50:26 #215
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34836487
Gisteren op Dordrecht:

Jongen: "Meneer, mag deze fiets mee?"
Conducteur: "Heb je daar een kaartje voor?"
J: "Nee."
C: "Dat is dan zes + 35 is 41 euri voor de fiets, of je moet nu naar de kaartautomaat"
J: "Maar m'n vader werkt bij NS" *laat eenofandere kaart zien
C: "Oh, zet dan daar maar weg, naast de deur."

!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:52:29 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34836543
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:50 schreef JDude het volgende:
Gisteren op Dordrecht:

[..]
!
Het feit dat ik deze conversatie door een dicht raam kon volgen bevestigt overigens ook meteen de geweldige isolatie van het ICK-materieel.
pi_34836795
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:50 schreef JDude het volgende:
Gisteren op Dordrecht:
Ja, en? Spoorpersoneel onderling (en in dit geval aantoonbaar familie van door NS-kaart) doet in de regel niet zo moeilijk (in mijn ogen terecht).

Je kon je vorige bericht ook bewerken trouwens .
pi_34836922
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:00 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ja, en? Spoorpersoneel onderling (en in dit geval aantoonbaar familie van door NS-kaart) doet in de regel niet zo moeilijk (in mijn ogen terecht).

Je kon je vorige bericht ook bewerken trouwens .
leuke aanvulling op je OV kaart
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:07:09 #219
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34837030
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

leuke aanvulling op je OV kaart
Ik denk dat ik voortaan maar met m'n stagecontract op zak 1e klas ga zitten.
pi_34837509
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:07 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voortaan maar met m'n stagecontract op zak 1e klas ga zitten.
doe ik met mn OV kaart ook zo wel
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2006 @ 20:19:47 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_34839948
Vandaag een treinongeluk op de lijn Groningen - Leeuwarden in de ochtendspits. Was een auto op de overweg vast komen te staan. Een boer probeerde de auto van de overweg te krijgen voordat de sneltrein langs zou komen. De tractor werd geschampt door de sneltrein. Vervolgens raakte de tractor de bestuurder van de auto die dacht dat hij van een veilige afstand toe stond te kijken. De man raakte zwaargewond.

De buffel is niet erg zwaar beschadigd, omdat de snelheid er vrij laag ligt, omdat de trein in Buitenpost een stop maakt. Het is wel zo dat er weer een wadloper op de sneltrein ingezet gaat worden. Dat zit niet echt comfortabel.

Het verhaal en de foto's staan op Waldnet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:46:13 #222
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34841056
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg , vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:22:25 #223
86072 thatsme
and That's you!
pi_34842541
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg , vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
is toch ook een aanrijding?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_34843066
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef thatsme het volgende:

[..]

is toch ook een aanrijding?
yep
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:36:43 #225
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34843153
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef thatsme het volgende:

[..]

is toch ook een aanrijding?
Er is een verschil tussen een voorbedachte aanrijding of gewoon een toevallig ongeluk.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_34843220
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:36 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een voorbedachte aanrijding of gewoon een toevallig ongeluk.
blijft toch een aanrijding

die trein rijd ergens tegen aan
pi_34844351
Hmzz geloof dat de NS nu redelijk materieel te kort heeft , of standplaats Zutphen/nijmegen heeft geen een treinstel meer beschikbaar?
Om 08:15 een Plan T, ja je leest het goed eeen Plan T welgeteld 50 meter als stoptrein . Nou welke boerenlul dat verzint mag zelf ook is mee rijden.
pi_34845019
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg , vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
Ik stond dus op lelystad cs (vanaf 1710..) toen was er al geen treinverkeer mee.. het zou in eerste instantie tot 1800 duren, dus er kwamen geen bussen.. om 1755 ofzo waren die er toch, in de bus gestapt, over de dijk, almere buiten > almere centrum. 1835. uiteindelijk dus een uur later ongeveer als gepland. Op het station stond dat het treinverkeer weer oke was, bij een zelfmoord zou dat toch wel langer duren?

Er kwam een trein binnen op lelystad (half 6) maar die ging naar de remise ofzo.. denk dat die een beest geraakt heb ofzo in het oostvaarderspark
pi_34846720
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:08 schreef Brembo het volgende:
Hmzz geloof dat de NS nu redelijk materieel te kort heeft , of standplaats Zutphen/nijmegen heeft geen een treinstel meer beschikbaar?
Om 08:15 een Plan T, ja je leest het goed eeen Plan T welgeteld 50 meter als stoptrein . Nou welke boerenlul dat verzint mag zelf ook is mee rijden.
Huh? Ik snap werkelijk niet wat je nu probeert te zeggen. Welke stoptrein bedoel je nu eigenlijk?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:45:45 #230
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34848342
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:07 schreef Tfz het volgende:

Huh? Ik snap werkelijk niet wat je nu probeert te zeggen. Welke stoptrein bedoel je nu eigenlijk?
Nm - Zp waarschijnlijk. Gebeurt niet zelden dat die met een Plan T wordt gereden. En ach, op die afstandjes kun je ook best even staan
pi_34849925
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:45 schreef JDude het volgende:

[..]

Nm - Zp waarschijnlijk. Gebeurt niet zelden dat die met een Plan T wordt gereden. En ach, op die afstandjes kun je ook best even staan
In de stoptreindienst Nm-Zp zit planmatig veel plan T, die van 8.05 uit Zp naar Nm planmatig met één T. Gisteren zat er trouwens een solo V in die dienst (en dat klopt dus niet), misschien probeert hij ons dat duidelijk te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tfz op 08-02-2006 00:45:10 ]
pi_34851461
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:34 schreef Tfz het volgende:

[..]

In de stoptreindienst Nm-Zp zit planmatig veel plan T, die van 8.05 uit Zp naar Nm planmatig met één T. Gisteren zat er trouwens een solo V in die dienst (en dat klopt dus niet), misschien probeert hij ons dat duidelijk te maken.
Sorrie ben eff in de war met Plan T en V. Het is een Plan V , Plan T kan ik me nog voorstellen. Gaat over Zutphen - Nijmegen. Denk trein van Zutphen van 08:05, Arnhem 08:30...
Denk altijd Plan T=Twee , Plan V = Vier .
pi_34856535
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 01:33 schreef Brembo het volgende:

[..]

Sorrie ben eff in de war met Plan T en V. Het is een Plan V , Plan T kan ik me nog voorstellen. Gaat over Zutphen - Nijmegen. Denk trein van Zutphen van 08:05, Arnhem 08:30...
Denk altijd Plan T=Twee , Plan V = Vier .
die fout maak ik ook altijd :/

en zo hadden ze t ook beter kunnen toen :p Plan T(weetje) Plan V(iertje)
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:36:02 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34856743
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die fout maak ik ook altijd :/

en zo hadden ze t ook beter kunnen toen :p Plan T(weetje) Plan V(iertje)
Dat gaat niet op, want Plan T heette in den beginne Plan TT: Treinstel Toekomst. Het eerste stel, de 501, werd al in 1961 geleverd. Het "toekomst" eraan was dat het treinstel compleet nieuw van opzet was, en dus niet koppelbaar was met het tot dan toe rijdende stroomlijnmaterieel (andere tractieinstallatie met veel grotere aanzet, TL-verlichting, etc). Toen Plan TT bleek te bevallen, is de serielevering Plan T op gang gekomen (treinstel 502 - 531). In de tussentijd is ook Plan U geleverd, dus toen er een tweedelige versie van Plan T nodig was, was de eerstvolgende vrije letter de V.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34857005
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat gaat niet op, want Plan T heette in den beginne Plan TT: Treinstel Toekomst. Het eerste stel, de 501, werd al in 1961 geleverd. Het "toekomst" eraan was dat het treinstel compleet nieuw van opzet was, en dus niet koppelbaar was met het tot dan toe rijdende stroomlijnmaterieel (andere tractieinstallatie met veel grotere aanzet, TL-verlichting, etc). Toen Plan TT bleek te bevallen, is de serielevering Plan T op gang gekomen (treinstel 502 - 531). In de tussentijd is ook Plan U geleverd, dus toen er een tweedelige versie van Plan T nodig was, was de eerstvolgende vrije letter de V.
mja maar als je hedendaags kijkt is het erg verwarrend

en Plan Utjes ? rijden die dr nog?
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:01:39 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34857409
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja maar als je hedendaags kijkt is het erg verwarrend

en Plan Utjes ? rijden die dr nog?
Alleen ritjes als er weer eens een stel Slovenen/Letten/ander Oost-Europees arm land-inwoners op bezoek komen om die oude meuk te kopen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34857554
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alleen ritjes als er weer eens een stel Slovenen/Letten/ander Oost-Europees arm land-inwoners op bezoek komen om die oude meuk te kopen.
aah

mja de T/U/V tjes zijn in weze al museum stukken dus :p
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:11:57 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34857668
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

aah

mja de T/U/V tjes zijn in weze al museum stukken dus :p
Plan U in de praktijk al, er is ook al een groen geschilderde Plan V uit een van de eerste series als museumstel, dus het schiet op. Plan T heeft nog een gruwelijke verbouwing ondergaan en rijdt daarom (op zijn laatste benen, dat wel). Vergeet niet dat Plan V geleverd is tot 1977 ongeveer. Dus de nieuwste stellen zjn nog geen 30, terwijl de oudste (en inmiddels afgevoerde) de 40 al gepasseerd zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34857812
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Plan U in de praktijk al, er is ook al een groen geschilderde Plan V uit een van de eerste series als museumstel, dus het schiet op. Plan T heeft nog een gruwelijke verbouwing ondergaan en rijdt daarom (op zijn laatste benen, dat wel). Vergeet niet dat Plan V geleverd is tot 1977 ongeveer. Dus de nieuwste stellen zjn nog geen 30, terwijl de oudste (en inmiddels afgevoerde) de 40 al gepasseerd zijn.
true

wat denk je wat er vanat utrecht CS naar t SPM rijd? de Museum trein en dat is volgens mij een Vtje:p
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:14:25 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34962052
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

true

wat denk je wat er vanat utrecht CS naar t SPM rijd? de Museum trein en dat is volgens mij een Vtje:p
Ja maar niet noodzakelijk een van de oudsten
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34962569
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja maar niet noodzakelijk een van de oudsten
hehe,
pi_34991996
Iemand vroeg een keer of er tijden bekend waren van de proefritten op de HSL.
Komende dinsdag begint men met het testen van 160 km/h, woensdag wordt waarschijnlijk de maximumsnelheid van 330 km/h bereikt. De testtrein die hiervoor gebruikt gaat worden is een omgebouwde Thalys
pi_34992560
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:11 schreef Carport het volgende:
Iemand vroeg een keer of er tijden bekend waren van de proefritten op de HSL.
Komende dinsdag begint men met het testen van 160 km/h, woensdag wordt waarschijnlijk de maximumsnelheid van 330 km/h bereikt. De testtrein die hiervoor gebruikt gaat worden is een omgebouwde Thalys
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?

Wie gaat er staan te verkleumen om foto's te maken?
  zondag 12 februari 2006 @ 12:43:08 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34994232
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

meende dat ze al die ritten met de Taures deden?

Wie gaat er staan te verkleumen om foto's te maken?
Ik zit de hele week op mijn werk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 februari 2006 @ 13:00:12 #245
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34994881
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?
Dat ÖBB ding haalt geen 330 volgens mij.
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:43 schreef Duvel het volgende:
Ik zit de hele week op mijn werk...
Zelfde probleem... jammer, want ik woon op zich vlakbij de passage Breda, Prinsenbeek etc.
pi_35003053
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:00 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat ÖBB ding haalt geen 330 volgens mij.
[..]

Zelfde probleem... jammer, want ik woon op zich vlakbij de passage Breda, Prinsenbeek etc.
hmm kweenie ff zoeken
pi_35004301
er zijn gerust nog volop lijnen die worden gereden met plan V of plan T. 't lijntje vanuit hoorn naar schiphol, de lijn hoorn-haarlem/den haag....

het heeft toch wel wat
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_35004366
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
er zijn gerust nog volop lijnen die worden gereden met plan V of plan T. 't lijntje vanuit hoorn naar schiphol, de lijn hoorn-haarlem/den haag....

het heeft toch wel wat
ach k ben strax wel blij als die bagger DH-1/2 stellen oprotten
  zondag 12 februari 2006 @ 16:58:46 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_35004521
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ach k ben strax wel blij als die bagger DH-1/2 stellen oprotten
Dat vind ik nou juist leuke stellen
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_35004629
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat vind ik nou juist leuke stellen
k zal eens mailen naar de NS/arriva als bij jou in de tuin willen achter laten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')