 
		 
			 
			
			
			En volgens mij ook vooral omdat er geen ICM over is voor de drukke vrijdagavondspits, dat is hard nodig voor ritten naar Groningen en Enschede.quote:Op maandag 6 februari 2006 21:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij is dat altijd op vrijdag, om dat tijdstip. Heb het namelijk nogal vaker meegemaakt. Ze doen dat volgens mij voor aanvoer van Plan V's voor de komende week. Elke werkdag rijdt namelijk om 17.02 een extra stoptrein naar Zwolle. Deze wordt meestal uitgevoed met een Plan V. Vandaar
 
			 
			
			
			Scherpquote:Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
 
			 
			
			
			Bedoel je niet stellen ipv bakken?quote:Op maandag 6 februari 2006 23:03 schreef Carport het volgende:
[..]
De 1624, daar ging het in het eerste geval over, rijdt tussen Enschede en Deventer met 4 bakken, daarna tot aan Amersfoort met 5 om vervolgens weer met 3 bakken richting Schiphol te gaan. De 1620 (vertrek Enschede om 6:27) doet hetzelfde overigens![]()
Die worden overal ingezet, vooral stoptreinen, maar rg. Hoorn enzo ook als sneltrein geloof ik. In 't weekend ook in de 3600 bijv.quote:En die T-tjes, dat zijn zeker stoptreintjesOok planmatig trouwens
 
			 
			
			
			Het is het maximaal toegelaten aantal in de reizigers dienst, dat ligt net iets andersquote:Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijdenHet maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein
![]()
 
			 
			
			
			En anders maar even omroepen dat de achterste bak de deuren niet moet openenquote:Op maandag 6 februari 2006 23:32 schreef MREn het volgende:
Perrons in Zl, Amf en Ut zijn daar op zich lang genoeg voor.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Huh? Is dat echt de ambinite voor 2007? en niet voor dit jaar? (jou tekst klopt iig wel met het persbericht.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 02:23 schreef MREn het volgende:
Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.
(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
 
			 
			
			
			Die doelstelling is van een paar jar geleden geloof ik, dus ze verwachten deze wel te gaan halen gezien de cijfers die ze nu halen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 03:30 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Huh? Is dat echt de ambinite voor 2007? en niet voor dit jaar? (jou tekst klopt iig wel met het persbericht.
Maar 6500 in 2007 is slechts een afname van 2% per jaar... Terwijl ze dit jaar 7% hebben gehaald. Mag toch hopen dat het wel de doelstelling voor 2006 is...
 
			 
			
			
			hmmm, tijd om die doelstellingen eens verder omlaag te brengen...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 03:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Die doelstelling is van een paar jar geleden geloof ik, dus ze verwachten deze wel te gaan halen gezien de cijfers die ze nu halen.
Dat een zo'n aantal natuurlijk nog steeds een factor 10 te groot is, lijkt me wel duidelijk.
 
			 
			
			
			Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?quote:Op maandag 6 februari 2006 23:15 schreef Carport het volgende:
Dat verhaal van die sneltreinen is pas sinds deze week, de intercity's reden in de spits sowieso al los van elkaar, dacht ik. Veels te veel inderdaad om in één keer te rijdenHet maximale aantal bakken ICM is 15, ook zullen veel perrons niet veel langer dan dat zijn. 15 bakken ICM is al zo'n 400 meter trein
![]()
't is trouwens naar Gvc, Gv = Hollands Spoor
 
			 
			
			
			In de dienst uit Nm/Ah komen ook wel eens twee zesjes of een zesje en een viertje terecht. Dan moet je een zesje naar Rtd sturen en een zesje of viertje naar Gvc: niet handig.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:28 schreef Duvel het volgende:
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?
Lang leve Prutsrail's ARI-assistenten.quote:Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
 
			 
			
			
			De volgende sneltrein reed met ICM, dat geluk had ik niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:36 schreef Tfz het volgende:
[..]
In de dienst uit Nm/Ah komen ook wel eens twee zesjes of een zesje en een viertje terecht. Dan moet je een zesje naar Rtd sturen en een zesje of viertje naar Gvc: niet handig.
[..]
Lang leve Prutsrail's ARI-assistenten.
 
			 
			
			
			goede linkquote:Op maandag 23 januari 2006 17:11 schreef ikke_ook het volgende:
Leuk linkje:
Foto overzicht van de aanleg van de HSL-zuid
 
			 
			
			
			Uhh, jaquote:Op maandag 6 februari 2006 23:28 schreef MREn het volgende:
Bedoel je niet stellen ipv bakken?
Een ICM-III heeft drie bakken, 5 ICM-III's dus 15.
Lullig foutje van Prorail dat ze het woordje 'maar' in hun eigen persbericht zijn vergetenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 02:23 schreef MREn het volgende:
Hoera, vorig jaar nog maar 6.800 storingen bij ProRail, tegen 7.300 in 2004 en 8.200 in 2003. Hiermee is ProRail nog maar verantwoordelijk voor slechts 42% van alle vertragingen.
Gelukkig barsten ze van de ambitie, want in 2007 willen ze nog maar 6500 storingen hebben. Gelukkig slechts 18 per dag.
(aldus persbericht prestaties prorail 2005)
Klopt, dat heeft een paar jaar geleden zo inderdaad gereden. Het voordeel wat er nu gehaald wordt, is het feit dat er in Gouda niet meer gesplitst of gecombineerd hoeft te worden. Scheelt weer tijd (en moeite).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:28 schreef Duvel het volgende:
Die aparte sneltreinen zijn juist een tijd geleden opgedoekt (ik geloof met de invoering van de dienstregeling 2005). Ze konden toen gekoppeld rijden, want het ICM in die dienst werd vervangen door IRM. Blijkbaar zat het Haagse deel toch nog zo vol dat ze nu weer apart rijden. Voor zover ik echter kon zien gisteren, reed de sneltrein Ut - Rtd van 16.01u met één VIRM-4 en de sneltrein Ut - Gvc van 16.03u met twee VIRM-4. Vorige week was het nog één trein van drie VIRM-4. Dus wat ze hier nou mee opschieten?
Als dat structureel zo blijkt te gaan (waar ik op zich niet vreemd van op kijk), lijkt het mij slimmer om de Rotterdammer te laten stoppen op Woerden en de trein naar Den Haag ondertussen zijn eventuele vertraging te laten inlopen. Reizigers Woerden - verder dan Utrecht worden dan wel met een extra overstap opgescheept.quote:Overigens was de Rotterdamse trein bijna leeg. En omdat ie vóór de Haagse uitrijdt, is ie veel te vroeg in Gouda (geen stop in Woerden en niet hoeven te ontkoppelen levert een zee van tijd op). Dus om 16.18u voor een rood sein voor Gouda gestrand, vijf minuten te vroeg dat kon blijkbaar niet...
 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Het feit dat ik deze conversatie door een dicht raam kon volgen bevestigt overigens ook meteen de geweldige isolatie van het ICK-materieel.quote:
 
			 
			
			
			Ja, en? Spoorpersoneel onderling (en in dit geval aantoonbaar familie van door NS-kaart) doet in de regel niet zo moeilijk (in mijn ogen terecht).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:50 schreef JDude het volgende:
Gisteren op Dordrecht:
 
			 
			
			
			leuke aanvulling op je OV kaartquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:00 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ja, en? Spoorpersoneel onderling (en in dit geval aantoonbaar familie van door NS-kaart) doet in de regel niet zo moeilijk (in mijn ogen terecht).
Je kon je vorige bericht ook bewerken trouwens.
 
			 
			
			
			doe ik met mn OV kaart ook zo welquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voortaan maar met m'n stagecontract op zak 1e klas ga zitten.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			is toch ook een aanrijding?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg, vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
![]()
 
			 
			
			
			Er is een verschil tussen een voorbedachte aanrijding of gewoon een toevallig ongeluk.quote:
 
			 
			
			
			blijft toch een aanrijdingquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:36 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een voorbedachte aanrijding of gewoon een toevallig ongeluk.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik stond dus op lelystad cs (vanaf 1710..) toen was er al geen treinverkeer mee.. het zou in eerste instantie tot 1800 duren, dus er kwamen geen bussen.. om 1755 ofzo waren die er toch, in de bus gestapt, over de dijk, almere buiten > almere centrum. 1835. uiteindelijk dus een uur later ongeveer als gepland. Op het station stond dat het treinverkeer weer oke was, bij een zelfmoord zou dat toch wel langer duren?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Wat was er vandaag tussen Lelystad-Centrum ende Almere-Oostvaarders gebeurt?
Er stond dat er een aanrijding had plaats gevonden maar daar is helegaar geen overweg, vast en zeker weer iemand zichzelf voor de trein gegooid?
![]()
 
			 
			
			
			Huh? Ik snap werkelijk niet wat je nu probeert te zeggen. Welke stoptrein bedoel je nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:08 schreef Brembo het volgende:
Hmzz geloof dat de NS nu redelijk materieel te kort heeft, of standplaats Zutphen/nijmegen heeft geen een treinstel meer beschikbaar?
Om 08:15 een Plan T, ja je leest het goed eeen Plan T welgeteld 50 meter als stoptrein. Nou welke boerenlul dat verzint mag zelf ook is mee rijden.
 
			 
			
			
			Nm - Zp waarschijnlijk. Gebeurt niet zelden dat die met een Plan T wordt gereden. En ach, op die afstandjes kun je ook best even staanquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:07 schreef Tfz het volgende:
Huh? Ik snap werkelijk niet wat je nu probeert te zeggen. Welke stoptrein bedoel je nu eigenlijk?
 
			 
			
			
			In de stoptreindienst Nm-Zp zit planmatig veel plan T, die van 8.05 uit Zp naar Nm planmatig met één T. Gisteren zat er trouwens een solo V in die dienst (en dat klopt dus niet), misschien probeert hij ons dat duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Nm - Zp waarschijnlijk. Gebeurt niet zelden dat die met een Plan T wordt gereden. En ach, op die afstandjes kun je ook best even staan
 
			 
			
			
			Sorrie ben eff in de war met Plan T en V. Het is een Plan Vquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
In de stoptreindienst Nm-Zp zit planmatig veel plan T, die van 8.05 uit Zp naar Nm planmatig met één T. Gisteren zat er trouwens een solo V in die dienst (en dat klopt dus niet), misschien probeert hij ons dat duidelijk te maken.
 
			 
			
			
			die fout maak ik ook altijd :/quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sorrie ben eff in de war met Plan T en V. Het is een Plan V, Plan T kan ik me nog voorstellen. Gaat over Zutphen - Nijmegen. Denk trein van Zutphen van 08:05, Arnhem 08:30...
Denk altijd Plan T=Twee , Plan V = Vier.
 
			 
			
			
			Dat gaat niet op, want Plan T heette in den beginne Plan TT: Treinstel Toekomst. Het eerste stel, de 501, werd al in 1961 geleverd. Het "toekomst" eraan was dat het treinstel compleet nieuw van opzet was, en dus niet koppelbaar was met het tot dan toe rijdende stroomlijnmaterieel (andere tractieinstallatie met veel grotere aanzet, TL-verlichting, etc). Toen Plan TT bleek te bevallen, is de serielevering Plan T op gang gekomen (treinstel 502 - 531). In de tussentijd is ook Plan U geleverd, dus toen er een tweedelige versie van Plan T nodig was, was de eerstvolgende vrije letter de V.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die fout maak ik ook altijd :/
en zo hadden ze t ook beter kunnen toen :p Plan T(weetje) Plan V(iertje)
 
			 
			
			
			mja maar als je hedendaags kijkt is het erg verwarrendquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat gaat niet op, want Plan T heette in den beginne Plan TT: Treinstel Toekomst. Het eerste stel, de 501, werd al in 1961 geleverd. Het "toekomst" eraan was dat het treinstel compleet nieuw van opzet was, en dus niet koppelbaar was met het tot dan toe rijdende stroomlijnmaterieel (andere tractieinstallatie met veel grotere aanzet, TL-verlichting, etc). Toen Plan TT bleek te bevallen, is de serielevering Plan T op gang gekomen (treinstel 502 - 531). In de tussentijd is ook Plan U geleverd, dus toen er een tweedelige versie van Plan T nodig was, was de eerstvolgende vrije letter de V.
 
			 
			
			
			Alleen ritjes als er weer eens een stel Slovenen/Letten/ander Oost-Europees arm land-inwoners op bezoek komen om die oude meuk te kopen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja maar als je hedendaags kijkt is het erg verwarrend
en Plan Utjes ? rijden die dr nog?![]()
 
			 
			
			
			aahquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen ritjes als er weer eens een stel Slovenen/Letten/ander Oost-Europees arm land-inwoners op bezoek komen om die oude meuk te kopen.
 
			 
			
			
			Plan U in de praktijk al, er is ook al een groen geschilderde Plan V uit een van de eerste series als museumstel, dus het schiet op. Plan T heeft nog een gruwelijke verbouwing ondergaan en rijdt daarom (op zijn laatste benen, dat wel). Vergeet niet dat Plan V geleverd is tot 1977 ongeveer. Dus de nieuwste stellen zjn nog geen 30, terwijl de oudste (en inmiddels afgevoerde) de 40 al gepasseerd zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aah
mja de T/U/V tjes zijn in weze al museum stukken dus :p
 
			 
			
			
			truequote:Op woensdag 8 februari 2006 11:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Plan U in de praktijk al, er is ook al een groen geschilderde Plan V uit een van de eerste series als museumstel, dus het schiet op. Plan T heeft nog een gruwelijke verbouwing ondergaan en rijdt daarom (op zijn laatste benen, dat wel). Vergeet niet dat Plan V geleverd is tot 1977 ongeveer. Dus de nieuwste stellen zjn nog geen 30, terwijl de oudste (en inmiddels afgevoerde) de 40 al gepasseerd zijn.
 
			 
			
			
			Ja maar niet noodzakelijk een van de oudstenquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
true![]()
wat denk je wat er vanat utrecht CS naar t SPM rijd? de Museum trein en dat is volgens mij een Vtje:p
 
			 
			
			
			hehe,quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar niet noodzakelijk een van de oudsten
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			meende dat ze al die ritten met de Taures deden?quote:Op zondag 12 februari 2006 11:11 schreef Carport het volgende:
Iemand vroeg een keer of er tijden bekend waren van de proefritten op de HSL.
Komende dinsdag begint men met het testen van 160 km/h, woensdag wordt waarschijnlijk de maximumsnelheid van 330 km/h bereikt. De testtrein die hiervoor gebruikt gaat worden is een omgebouwde Thalys
 
			 
			
			
			Ik zit de hele week op mijn werk...quote:Op zondag 12 februari 2006 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?
Wie gaat er staan te verkleumen om foto's te maken?
 
			 
			
			
			Dat ÖBB ding haalt geen 330 volgens mij.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
meende dat ze al die ritten met de Taures deden?
Zelfde probleem... jammer, want ik woon op zich vlakbij de passage Breda, Prinsenbeek etc.quote:
 
			 
			
			
			hmm kweeniequote:Op zondag 12 februari 2006 13:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat ÖBB ding haalt geen 330 volgens mij.
[..]
Zelfde probleem... jammer, want ik woon op zich vlakbij de passage Breda, Prinsenbeek etc.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			ach k ben strax wel blij als die bagger DH-1/2 stellen oprottenquote:Op zondag 12 februari 2006 16:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
er zijn gerust nog volop lijnen die worden gereden met plan V of plan T. 't lijntje vanuit hoorn naar schiphol, de lijn hoorn-haarlem/den haag....
het heeft toch wel wat
 
			 
			
			
			Dat vind ik nou juist leuke stellenquote:Op zondag 12 februari 2006 16:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach k ben strax wel blij als die bagger DH-1/2 stellen oprotten

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |