onweer? In het Brabantse heb ik nog niets gehoord vandaagquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:14 schreef i2Them2 het volgende:
Eindelijk weer is echte onweersbuien. Niet in de buurt (Brabant/Noord-Limburg) maar toch. Zit trouwens maar weinig onweer in. Dat krijg je he, met deze temperaturen. Al genoeg energie voor wat fikse buien.
[afbeelding]
Heb al echt zin in de zomer![]()
quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
onweer? In het Brabantse heb ik nog niets gehoord vandaag![]()
Idd alleen de hele ochtend en stukje van de middag regen, regen en nog eens regen. Zeiknat was ikquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
onweer? In het Brabantse heb ik nog niets gehoord vandaag![]()
paar rommeltjes dus.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:34 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Moet je je oren open doen![]()
jep, en nu is het alweer een tijdje droogquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:36 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Idd alleen de hele ochtend en stukje van de middag regen, regen en nog eens regen. Zeiknat was ik
Is toch nog een aardig stevige bui gewordenquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:34 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die paarse in Nederland was hier in Deventer.quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:34 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Bron: knmiquote:Verwachting morgen:
Overdag is het wisselend bewolkt en vallen er enkele buien, vooral in de middag mogelijk met hagel en onweer. De middagtemperatuur ligt rond de 8 graden en de matige, aan de kust vrij krachtige wind blijft in de zuidwesthoek zitten.
Zielig hoorquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vooral het zuiden maakt kans op onweer en hagel....ik kan maar weer toe kijken..
Joh ik zal voortaan wel niks meer melden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Zielig hoor![]()
Hey, het licht gaat uit hier.![]()
troost je, hier is het nog altijd droog.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vooral het zuiden maakt kans op onweer en hagel....ik kan maar weer toe kijken..
Leverde hier een korte maar hevige regenbui op. Helaas niet meer dan dat.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Flinke buienlijn trekt van ZW naa NO!!!
Nieuwe radar
Zag hem op weerwoord staan ja. Staat bij mijn favorieten. De buien zwakke nu aardig af.quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Flinke buienlijn trekt van ZW naa NO!!!
Nieuwe radar
Het wordt wellicht een stukje kouder, droger en rustiger qua wind.quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:37 schreef fratsman het volgende:
Iemand al enig idee hoe het weer voor volgend weekend eruit ziet?
Gister ook al, dikke buien, denk je goed te zitten, homaar. 0.5mm maarliefst WOW!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Buien die niet veel opleveren? Hier regent het er toch flink uit af en toe. Helaas zat ik er net in.
Iddquote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
En weer een zooi buien wat hier weer niks gaat opleveren, ik verwacht er in iedergeval niet veel van. Laat hier straks de grote sneeuwval maar weer vallen zodat dan het zuiden dan alleen maar kan toe kijken net als in maart 2005
Ach ja, het blijft Nederland he. Maar ik vind het wel prima zo. De buien zijn kort en redelijk hevig soms.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Gister ook al, dikke buien, denk je goed te zitten, homaar. 0.5mm maarliefst WOW!dit bedoel ik dus
Ach ik gun het jullie wel hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ach ja, het blijft Nederland he. Maar ik vind het wel prima zo. De buien zijn kort en redelijk hevig soms.
open maar een KLB topicquote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:31 schreef TommyGun het volgende:
Vies vuil hoerige KUT weer! KUT REGEN!
Waar? Hier niet.. Hier scheen net het zonnetje.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 13:31 schreef TommyGun het volgende:
Vies vuil hoerige KUT weer! KUT REGEN!
hier net ook .... 1 streepjequote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:06 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Waar? Hier niet.. Hier scheen net het zonnetje.
Beter 2x heftig weer dan 10x simpel regenbuitje toch?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ach ik gun het jullie wel hoormijn dagje komt nog wel.
17 juli 2004: 64mm, de meeste neerslag van heel NL![]()
2 maart 2005: Zegt genoeg
Bij mij zit het meestal erg tegen, maar als het hier los gaat, dan gaat het ook heel goed los!
Volgende onderwerpquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:43 schreef Party_P het volgende:
[..]
Beter 2x heftig weer dan 10x simpel regenbuitje toch?
En 17 juli, ja dat was heftig. Ow wat mooi toen die rolwolk ineens over dak van het huis ging en me overviel toen ik er stond met me camera
Juist, dat was ook de dag dat ik jarig was.. steker nog, rond de tijd dat ik geboren werd ookquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:43 schreef Party_P het volgende:
[..]
Beter 2x heftig weer dan 10x simpel regenbuitje toch?
En 17 juli, ja dat was heftig. Ow wat mooi toen die rolwolk ineens over dak van het huis ging en me overviel toen ik er stond met me camera
Geldrop, Eindhovenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:06 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Waar? Hier niet.. Hier scheen net het zonnetje.
Dat klinkt goed voor de carnaval!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 07:04 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het wordt wellicht een stukje kouder, droger en rustiger qua wind.
da's hier toch iets anders.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:19 schreef aloa het volgende:
Lekker weer buiten. Geen zuchtje wind te bekennen en droog.![]()
Hier ook, heerlijke zon, je zou bijna naar buiten gaan.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:19 schreef aloa het volgende:
Lekker weer buiten. Geen zuchtje wind te bekennen en droog.![]()
ja das helemaal mooi. Lekker zomertje weer en dan 's avonds een heftig onweerquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:46 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Volgende onderwerp![]()
![]()
HIer vanmiddag een kwartiertje zon. Heb liever veel zon en soms een bui, maar ja.
Viel me gisteren hier in Maastricht ook al op jaquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:07 schreef Bloody_Hell het volgende:
De maas staat hier erg hoog, normaal op de plaats waar wij staan zo'n 7 meter onder het hoogste punt en nu nog maar ongeveer een meter.
Dat probleem met te weinig water is voor de maas dus in elk geval opgelost....
Dat is natuurlijk ook maar zéér tijdig van aard.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:07 schreef Bloody_Hell het volgende:
De maas staat hier erg hoog, normaal op de plaats waar wij staan zo'n 7 meter onder het hoogste punt en nu nog maar ongeveer een meter.
Dat probleem met te weinig water is voor de maas dus in elk geval opgelost....
Nou dat weet ik nog niet hoor. Het is nu al 2 weken iedere dag een beetje aan het stijgen. Voor zover ik weet staat de sluis open dus meer afvoer zal er niet komen. En veel meer erbij kan ook niet meer.quote:Op zondag 19 februari 2006 10:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook maar zéér tijdig van aard.
Jep alleen maar regen, regen, regen hier. Weer zeik en zeik nat en zal morgen niet anders zijnquote:Op maandag 20 februari 2006 08:36 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Wat een baggerweer de laatste dagen in Eindhoven. Het blijft maar regenen. Gistermiddag heb ik Nijmegen m'm 1e terrasje gepakt....heerlijk.
vieze koude wind inderdaad, maar wel al de hele dag droog in Amsterdam.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:04 schreef Evil-Cherry het volgende:
Geen spatje regen gezien tot nu toe. Wel echt verrot koud door die wind.
ik ben benieuwd of dat nog sneeuw gaat worden later vanavond/vannacht....quote:Op maandag 20 februari 2006 19:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier in Maastricht regen.
bron piet paulusmaquote:10 daagse: Volgende week: Het ziet er naar uit dat de bovenlucht vanaf dinsdag flink koud gaat worden. Samen met de komst van depressies ontstat er dan een noordelijk stroming. Deze ontwikkeling kan wel eens flink wat sneeuw brengen. Het is nog afwachten hoe dit gaat uitpakken, want het is ver weg. Wel vind ik het een situatie die wij goed in het oog moeten houden,
Men kan niet wachten op mijn verjaardag?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:47 schreef Richard_Zutphen het volgende:
En dan een paar maandjes en dan is het weer 17 juli
Historische dag he... 17-7-2004quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:47 schreef Richard_Zutphen het volgende:
En dan een paar maandjes en dan is het weer 17 juli
En in Amsterdam zaten we lekker de hele dag buiten, in het zuiden zagen we af en toe wat weerlichtquote:Op woensdag 22 februari 2006 07:13 schreef indahnesia.com het volgende:
Koninginnedag 2004 ja.. meesterlijk veel water en een complete overstroming![]()
Geweldig om dat terug te lezenquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
En in Amsterdam zaten we lekker de hele dag buiten, in het zuiden zagen we af en toe wat weerlicht
Beleef het allemaal nog een keer:
De atmosfeer staat op ontploffen (deel 25)
Leuk om het nog een keer te "beleven"quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
En in Amsterdam zaten we lekker de hele dag buiten, in het zuiden zagen we af en toe wat weerlicht
Beleef het allemaal nog een keer:
De atmosfeer staat op ontploffen (deel 25)
zo veel ja?quote:Op donderdag 23 februari 2006 08:50 schreef Evil-Cherry het volgende:
Nog steeds een heel klein beetje sneeuw. Er ligt een centimeter of 3 op de auto's![]()
ik eigenlijk niet, het is al bijna maart.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:02 schreef N.icka het volgende:
Ik wacht nog steeds op die koude winter met veel sneeuw![]()
Dat was me ook een gigantische buiquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Historische dag he... 17-7-2004
Of 30-4-2004... Een monster van een bui die over Eindhoven trok!
2004 was een goed jaar
Ziet er mooi uitquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:15 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Mooie zon hier:
[afbeelding]
[afbeelding]
idd maar vind het een mooie kaartquote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Da's 2 weken vooruit... voor hetzelfde geld vriest 't dan gewoon![]()
Heb t gelezen. Van mij mag er weer een pak sneeuw liggen op mijn verjaardag.quote:
Hier is wel wat gevallen, maar geen idee wat. De straat is iig nat. Wel jammer dat die radar van de Gibo-groep het niet meer doet. Maar op de wetteronline-radar is te zien dat er wat buitjes aankomen vanuit het noorden. Kom maar op met die wintersebuien en sneeuwquote:Op zondag 26 februari 2006 19:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Sneeuw hagel sneeuw hagel etcvanmiddag nog wel
![]()
Eindhoven-noord 0,8 gr en geen sneeuw te zienquote:Op zondag 26 februari 2006 21:38 schreef TommyGun het volgende:
Beetje natte sneeuw hier langs Eindhoven
quote:maandag 27 februari 2006 11.18 uur, geldig tot woensdag 01 maart 2006, 00 UTC.
Marco Nolet
Guidance weerbeeld voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee gebaseerd op de HIRLAM run van 06 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling
Hirlam analyse komt goed met de actualiteit overeen en de prognose van Hirlam komt goed (in grote lijnen) overeen met die van andere modellen.
Lagedrukgebied bij de Noorse zuidwestkust trekt langzaam in de richting van Noord-Denemarken, komt daar vannacht aan en blijft daar tot aan het eind van de Hirlam forecastperiode liggen. Het bijbehorende frontensysteem trekt over de Noordzee onze richting uit en passeert vanavond en vannacht ons land. Morgen dan aanvoer van polaire lucht over de Noordzee. De bovenlucht wordt in de loop van de dag kouder en kouder. Temperatuur op 500 hPa daalt naar waardes van 40 graden en lager (morgenavond).
Aandachtspunten
NEERSLAG:
Hirlam geeft het m.i. goed weer. Vandaag af en toe een klein (winters) buitje. Vanavond komt de frontale neerslag ons land binnen. Na frontpassage (in de ochtend) buiige neerslag vanaf de Noordzee. Morgen laat Hirlam boven zee verschillende buienlijnen ontstaan die allemaal keurig evenwijdig in de stroming komen te liggen. UKRM geeft dit allemaal wat minder aan, maar laat morgen ook wel een lijntje langs de Engelse Oostkust het zuidwesten van ons land binnenkomen. Op zo'n termijn vooruit moet je deze informatie enigszins voorzichtig interpreteren, en niet al te letterlijk nemen.
Wat betreft de neerslagsoort: Vandaag af en toe een winters buitje. Thetaw850 waardes liggen onder nul, dus rekening houden met winterse neerslag. Met passage van het frontensysteem komt tijdelijk mindere koude lucht ons land binnen. Thetaw850 waardes lopen op naar waardes van ca. 1 graad boven nul. Sneeuwkansen moeten dan (iets) kleiner worden, maar blijven wel aanwezig. Vooral verder landinwaarts en voor het oosten van het land zou het vannacht nog wel kunnen. Neso geeft dit ook allemaal aardig weer, evenals de FGT. Die geeft vannacht vooral sneeuwkansen over of net ten oosten van ons land. Als we morgen eenmaal in de koude lucht komen (thetaw850 -1 of lager) wordt de sneeuwkans bijzonder groot.
Wanneer er dan ook nog mooie buienlijnen evenwijdig in de stroming het land op komen kan dat lokaal overlast veroorzaken (misschien wel weeralarm waardig?!). Het is dan waarschijnlijk al wel dinsdagavond of woensdagnacht.
WIND:
In grote lijnen kan Hirlam gevolgd worden. Lokaal pakt Hirlam wat forser uit dan UKRM met 40 kts boven de Noordzee, maar gezien de onstabiliteit en de kans op vorming van buienlijnen blijft dit wel iets om rekening mee te houden.
Wat betreft windstoten lijkt me dat we de Ivens-methode morgen wel kunnen gebruiken. Er is voldoende uitwisseling met de bovenlucht (zeker boven zee). Morgen overdag windstoten 35-40 kts (boven zee), 30-35 boven land. Hirlam laat morgen later op de dag kleine troggetjes (buienstoringen) zien met daarbij kleinschalige sterke windbandjes. UKRM heeft een veel meer gladgestreken drukpatroon. Mijn ervaring met Hirlam is dat dit model deze buienstoringen met windbandjes beter kan representeren dan UKRM. Wel moet opgemerkt worden dat Hirlam hier soms (iets) te enthousiast in is.
het word kantje boord denk ikquote:Op maandag 27 februari 2006 12:55 schreef Againzender het volgende:
Zal het dan nog wat worden met die sneeuw? Er zijn kansen als ik zo de guidance zie!
[..]
Dat is alweer een stukje verder weg, dus daar durf ik nog niet naar te kijkenquote:Op maandag 27 februari 2006 13:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
donderdag/vrijdag word ook intressant met zuiderlijke laag(jes) met mogenlijk sneeuw en ijzel
mwa 5 dagen is normaal gesproken goed te voorspellen, alleen de laatste tijd is het vaak last minut iddquote:Op maandag 27 februari 2006 13:06 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat is alweer een stukje verder weg, dus daar durf ik nog niet naar te kijken
Ik weet waar de echte winter isquote:A deep area of low pressure swept across Newfoundland, Canada on Saturday afternoon bringing with it heavy snow and strong winds, causing major disruption to the island throughout the weekend.
The eastern side of the island was worst hit by intense blizzards which dumped an incredible 70cm of snow during Saturday afternoon, blocking many roads, shutting the island’s international airport for several hours and paralysing the capital city of St John’s.
Snow was not the only problem, but also very strong winds which caused some structural damage to buildings. During the storm winds gusted up to 80mph, blowing the snow into drifts, which measured as high as 1.5 metres burying cars and blocking shop windows.
The Meteorological Service of Canada is expecting the weather to stay very cold with a series of low pressure systems set to swing through during the coming week, bringing more heavy snow. On Monday, alone an additional 10-15cm of snow is expected to fall in some parts of the island bringing yet more travel headaches. Many parts of Ontario and Quebec already have warnings in force for very high wind chills and blizzard conditions, which is all heading eastwards toward Newfoundland…
ach ja virtueel gezien hadden we een prachtwinterquote:Op maandag 27 februari 2006 15:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.bbc.co.uk/weather/world/news/27022006news.shtml :
[..]
Ik weet waar de echte winter is.
Isobaren zijn lijnen op de weerkaart die de punten aangeven waar de luchtdruk gelijk is. Liggen de isobaren dicht bij elkaar dan moet er over een korte afstand veel luchtdrukverschil weggewerkt worden wat veel wind oplevert. Meestal is dat het geval bij depressiekernen, maar ook grote verschillen tussen een hoog en een vlakbij passerend laag kunnen ervoor zorgen dat de isobaren dicht bij elkaar geperst worden. Daartegenover, in een hoog liggen de isobaren ver uit elkaar, is er geen groot drukverschil en derhalve vaak nauwelijks wind.quote:Op maandag 27 februari 2006 09:12 schreef _Flea_ het volgende:
Wat zijn die isobaren nu precies. Hoor altijd dat het hard gaat waaien als de isobaren die bij elkaar liggen. Mijn idee was dat wanneer de isobaren dicht bij elkaar liggen de luchtdruk ook snel daalt en het daarom gaat waaien. Hoe het begint te waaien vraag ik me eigenlijk ook af. Beetje noob vragen misschien, maar ja.
die hagelbui in Delft duurde niet erg lang, ongeveer een minuutquote:Op maandag 27 februari 2006 16:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
Af en toe regent het hier. Heel lang heeft de zon geschenen, maar die is pleite. Geen sneeuw, niet eens natte. Ik hoop dat die hagelbui uit Delft straks hierlangs komt. Ik lig wel op de lijn, dus we wachten af.
in Zuid Limburg zo te zienquote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:03 schreef man_in_love het volgende:
Zuid Limburg meldt zich, zonder sneeuw en met hier een daar een spettertje. Meer doden door schietpartijen dan sneeuw in Zuidelijk Limburg vandaag...
Afwachten dus maarquote:Aandachtspunten
NEERSLAG:
Hirlam geeft het op frontpassage regen en/of natte sneeuw. Deze frontale neerslag wordt goed berekend door het model. De convectieve neerslag is een ander verhaal. De opeenvolgende runs vertonen tamelijk grote afwijkingen van de buiige neerslag vanaf de Noordzee. Hirlam laat boven zee verschillende buienlijnen ontstaan die allemaal keurig evenwijdig in de stroming liggen, maar de positie wijkt van run tot run af en ook laat UKRM00 andere posities en intensiteiten zien.
Er is echter een grote gemene deler: Evenals in de voorgaande run toont Hirlam, net als UKRM en ECMWF, vanmiddag een voorkeur voor een aanhoudende buienlijn langs de Engelse Oostkust richting het zuidwesten van ons land. In Hirlam gaat het om aanzienlijke hoeveelheden, de andere modellen zijn wat rustiger. Op zo'n termijn vooruit moet je deze informatie wel voorzichtig interpreteren en zeker nu nog niet al te letterlijk nemen.
Wat betreft de neerslagsoort:
Als we achter het koufront eenmaal in de koude lucht terecht zijn gekomen (Thetaw850 van - 2) wordt de sneeuwkans groot. Wanneer er dan ook nog buienlijnen evenwijdig aan de stroming het land opkomen kan dat lokaal overlast veroorzaken, de kans daarop lijkt nu voor het zuidwesten van het land het grootst. Dat is waarschijnlijk pas vanavond of de komende nacht het geval.
WIND:
In grote lijnen kan Hirlam gevolgd worden. Lokaal pakt Hirlam wat forser uit dan UKRM met 40 kts boven de Noordzee, maar gezien de onstabiliteit en de kans op vorming van buienlijnen blijft dit wel iets om rekening mee te houden. Wat betreft de windstoten lijkt me dat we de Ivens-methode kunnen gebruiken. Er is voldoende uitwisseling met de bovenlucht (zeker boven zee). In de loop van de dag windstoten 35-40 knopen (boven zee), 25-35 boven land.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:03 schreef man_in_love het volgende:
Zuid Limburg meldt zich, zonder sneeuw en met hier een daar een spettertje. Meer doden door schietpartijen dan sneeuw in Zuidelijk Limburg vandaag...
en heb je daar nog een plaats bij? Wel zo duidelijkquote:
Landgraaf, Zuid Limburg,quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
en heb je daar nog een plaats bij? Wel zo duidelijk
quote:De modellen HiRLAM, UKRM en ECMWF berekenen de buien vooral langs de oostkust van Engeland en het uiterste zuidwesten van ons land. Het zwaartepunt zal daar zeker komen te liggen, maar ook in de rest van het land zal het op veel plaatsen (zie HiRLAM) wit worden. De kans op het halen van de criteria voor een weeralarm zijn niet groot. Nogmaals de kans erop is het grootst in Zeeland, maar met veel wind en temperaturen die daar nauwelijks onder nul komen is het de vraag of je de 3mm per uur en/of 10mm per 6 uur, een op een, naar een sneeuwdek van 3 cq 10 cm kunt vertalen.
Wat nou 'helaas'quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:00 schreef _Flea_ het volgende:
Hier in Malden ook een flinke sneeuwbui.
Uurtje geleden ook, ging toen gepaard met hagel en regen en uiteindelijk sneeuw.
Blijft helaas niet liggen
Ik krijg zelfs meldingen over onweer daarquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:56 schreef EminemRulezz het volgende:
Nou hier in Zuid-Limburg sneeuwt het nu enorm
correct, that isquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik krijg zelfs meldingen over onweer daar
Ga er maar niet van uit.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:33 schreef KillerDream het volgende:
Kunnen we nog onweer verwachten vannavond in Groningen?
Hm, daar sneeuwt 't dan toch redelijk. Hier in Maastricht duidelijk niet meerquote:Bussen tussen Sittard en Heerlen vertraagd door sneeuwval
Het busvervoer tussen Sittard en Heerlen vertraagd door de hevige sneeuwval.
Volgens een woordvoerder van busvervoerder Hermes is er op dit moment sprake van vertragingen tot maximaal een half uur. De sneeuwval is niet zo ernstig dat overwogen wordt de bussen binnen te houden. Hermes gaat er ook vanuit dat de overlast over een aantal uren voorbij zal zijn.
Niks voor het noordoosten?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Morgen kans op 3 tot 5 cm sneeuw in westen/zuidwesten van het land. Aldus Reinier van der Berg bij het RTL Nieuws zojuist.
Voorlopig lijkt het meeste inderdaad richting het zuidwesten te trekken, maar je weet het nooit in dit soort situaties. Gisterenavond dachten wij dat wij hier in het westen alleen maar regen zouden krijgen, terwijl ik vanmorgen door een hele witte wereld naar mijn werk ben gefietstquote:
pics!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:22 schreef WinkelKar het volgende:
5 a 6 cm hier in landgraaf, Zuid Limburg
wegen vol met sneeuw, ijsbanen op de hoofdwegen, auto's tegen verkeerslichten
net een mooie winterwandeling gemaakt met een stel vrienden
top![]()
Ik wil net zoveel als 2 maart 2005!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt het meeste inderdaad richting het zuidwesten te trekken, maar je weet het nooit in dit soort situaties. Gisterenavond dachten wij dat wij hier in het westen alleen maar regen zouden krijgen, terwijl ik vanmorgen door een hele witte wereld naar mijn werk ben gefietst
jullie hebben al genoeg gehad, nu is Limburg aan de beurtquote:
Dat wil ik ook wel, in Amsterdam lag er ook een flink pak toen, fantastisch om doorheen te fietsenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:38 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ik wil net zoveel als 2 maart 2005!![]()
Ja, dus niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:38 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ik wil net zoveel als 2 maart 2005!![]()
Zuidwesten van Nederland kan zomaar meer dan 5cm sneeuw krijgen. Dat is het algehele plaatje.... verder kan er overal een bui vallen. Maar het zwaartepunt ligt voorlopig boven het ZW.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, dus niet.![]()
Weet iemand hoeveel er nog te verwachten is vannacht en morgen ochtend?
wel een paar satbeelden met een buientrein vanaf de Noorse kust, die door het tolletje boven zuid Noorwegen aangevoerd wordt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:47 schreef Bloody_Hell het volgende:
Heeft niemand een mooi radarplaatje ofzo?
Mag ik dat ook vertellen ??quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:56 schreef Againzender het volgende:
Oom_Agent
Is het al wit in Nijmegen?
Hoe meer rapporten hoe beterquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:07 schreef -chefke- het volgende:
[..]
Mag ik dat ook vertellen ??
zo ja:
Der is net een sneeuwbuitje gevallen maar het meeste blijft niet liggen.![]()
tempratuur -0.1 luchtdruk 986 mbar.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:56 schreef Againzender het volgende:
Oom_Agent
Is het al wit in Nijmegen?
quote:
er trekt inderdaad een hele dikke echo vanaf zee de kust op bij jouquote:Op woensdag 1 maart 2006 08:56 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wat een enorme hoeveelheid sneeuw komt er nu uit de lucht zetten. Zicht is veel minder dan 200 meter en dat al 10 minuten lang. Hier kan de dooi niet tegenop, want alles is weer wit![]()
*EC is helemaal hysterisch*
quote:Op woensdag 1 maart 2006 08:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
er trekt inderdaad een hele dikke echo vanaf zee de kust op bij jou
Die heeft nu zeker die bui van mij net? In dat geval vind ik het erg verstandigquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:28 schreef Againzender het volgende:
Rotterdam Airport is tijdelijk dicht ivm. de sneeuwval
ja, dat zal diezelfde bui zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Die heeft nu zeker die bui van mij net? In dat geval vind ik het erg verstandig![]()
quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Die heeft nu zeker die bui van mij net? In dat geval vind ik het erg verstandig![]()
klopt : weg tussen drachten en leeuwarden was afgesloten, het ging behoorlijk te keer hierquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:06 schreef man_in_love het volgende:
Net op het nieuws dat in Midden Fryslân een aantal hoofdwegen zijn afgesloten wegens gladheid door overmatige sneeuwval
Dat ziet er een stuk gezelliger uit dan hier in amsterdamquote:
Nogal ja, hier lag vanmorgen misschien 4-5 cm.quote:Op woensdag 1 maart 2006 06:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier amper wat, echt jaloers ben ik niet, gisteravond hadden ze mogelijk 15cm in het zuiden verwacht, nu blijkt alles daar vies tegen te vallen![]()
het houd met <5 cm wel op
ja, die paar vlokhjes die nu vallen hier schiet niet opquote:Op woensdag 1 maart 2006 10:50 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Dat ziet er een stuk gezelliger uit dan hier in amsterdam![]()
Ah, gelukkig. Beetje winter is nooit weg.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, die paar vlokhjes die nu vallen hier schiet niet op
Maar er komt meer aan volgens de radar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |