Bij intensieve neerslag valt de temperatuur lager uit. Verder vriest het in zowat heel Europa, alleen wind van pal over zee laat het 4 graden worden. Vooralsnog ziet het er voor het hele land gunstig uit, maar uiteraard maakt het oosten/zuidoosten de beste kans.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:28 schreef Omaha het volgende:
4 graden overdag = drab
Wat wordt voorspeld sinds oktober?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 15:23 schreef N.icka het volgende:
Ach , dat voorspellen ze nu al vanaf oktober![]()
Ik hoop het dit keer niet eigenlijk.. aan het begin van de winter was het leuk maar nu ben ik toch wel erg aan de lente toe.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:12 schreef IkWilbert het volgende:
Ik hoop het Keromane, ik houd het al een paar dagen in de gaten en hoop dat het inderdaad feest wordt!
Nou extreme koude winter en sneeuw. en wat krijgen we? Een flutwinter , geen geschaats op natuurijs geen geslee, helemaal niks.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:11 schreef Keromane het volgende:
[..]
Wat wordt voorspeld sinds oktober?
Tweemaal is er sneeuw voorspeld zoals we komende week waarschijnlijk weer gaan zien. Tweemaal is die verwachting uitgekomen, al waren er soms grote verschillen op korte afstand. Woon je in het westen dan heb je helaas minder kans op winterweer dan aan de oostgrens. Zo gaan die dingen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:50 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nou extreme koude winter en sneeuw. en wat krijgen we? Een flutwinter , geen geschaats op natuurijs geen geslee, helemaal niks.
Ik geloof er niet meer in![]()
Wat doe jij voorn werk?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:26 schreef Keromane het volgende:
Rondje actuele modellen, het ziet er goed uit. Koersen van systemen zijn gunstig voor aflandige wind, flinke neerslagverwachtingen blijven. Eens kijken wat het KNMI gaat doen, die gingen nog uit van westenwinden. Bij aflandige wind valt de temperatuur lager uit en kan ook het westen een tapijtje tegemoet zien.
Sneeuwprognose voor het noorden van het land zit momenteel op 22 cm.
---
Nog iets, we kunnen als het een beetje meezit een vrij zeldzaam fenomeen gaan zien. Een spektakel. In het zuiden temperaturen ver boven nul, in het noorden temperaturen onder nul en een vorstgrens die gestaag zuidwaards trekt met veel neerslag. Een maart2005 scenario, maar dan met grote temperatuurverschillen en een dik pak sneeuw voor het hele land bij bulderende oostenwinden. Dit zou vrijdag kunnen optreden wanneer een dooiaanval na aanvankelijk succes keihard wordt afgeslagen. Mocht dit inderdaad gebeuren dan zal er sprake zijn van een sneeuwstorm, te vergelijken met 78/79.
Morgen komt het in het noorden wellicht tot de eerste vlokken. In de loop van maandag komt het serieuze werk op gang. De rest van de dagen zeer wisselvallig en vrij koud weer. Vrijdag belooft een echt spektakel te worden, al is het nog wel ver vooruit. Volgens de laatste run blijft het in het hele land vriezen en valt de sneeuw dan met bakken uit de lucht en mag je rekenen op een decimeters dik tapijt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
wanneer is dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |