Bij intensieve neerslag valt de temperatuur lager uit. Verder vriest het in zowat heel Europa, alleen wind van pal over zee laat het 4 graden worden. Vooralsnog ziet het er voor het hele land gunstig uit, maar uiteraard maakt het oosten/zuidoosten de beste kans.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:28 schreef Omaha het volgende:
4 graden overdag = drab
Wat wordt voorspeld sinds oktober?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 15:23 schreef N.icka het volgende:
Ach , dat voorspellen ze nu al vanaf oktober![]()
Ik hoop het dit keer niet eigenlijk.. aan het begin van de winter was het leuk maar nu ben ik toch wel erg aan de lente toe.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:12 schreef IkWilbert het volgende:
Ik hoop het Keromane, ik houd het al een paar dagen in de gaten en hoop dat het inderdaad feest wordt!
Nou extreme koude winter en sneeuw. en wat krijgen we? Een flutwinter , geen geschaats op natuurijs geen geslee, helemaal niks.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:11 schreef Keromane het volgende:
[..]
Wat wordt voorspeld sinds oktober?
Tweemaal is er sneeuw voorspeld zoals we komende week waarschijnlijk weer gaan zien. Tweemaal is die verwachting uitgekomen, al waren er soms grote verschillen op korte afstand. Woon je in het westen dan heb je helaas minder kans op winterweer dan aan de oostgrens. Zo gaan die dingen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:50 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nou extreme koude winter en sneeuw. en wat krijgen we? Een flutwinter , geen geschaats op natuurijs geen geslee, helemaal niks.
Ik geloof er niet meer in![]()
Wat doe jij voorn werk?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:26 schreef Keromane het volgende:
Rondje actuele modellen, het ziet er goed uit. Koersen van systemen zijn gunstig voor aflandige wind, flinke neerslagverwachtingen blijven. Eens kijken wat het KNMI gaat doen, die gingen nog uit van westenwinden. Bij aflandige wind valt de temperatuur lager uit en kan ook het westen een tapijtje tegemoet zien.
Sneeuwprognose voor het noorden van het land zit momenteel op 22 cm.
---
Nog iets, we kunnen als het een beetje meezit een vrij zeldzaam fenomeen gaan zien. Een spektakel. In het zuiden temperaturen ver boven nul, in het noorden temperaturen onder nul en een vorstgrens die gestaag zuidwaards trekt met veel neerslag. Een maart2005 scenario, maar dan met grote temperatuurverschillen en een dik pak sneeuw voor het hele land bij bulderende oostenwinden. Dit zou vrijdag kunnen optreden wanneer een dooiaanval na aanvankelijk succes keihard wordt afgeslagen. Mocht dit inderdaad gebeuren dan zal er sprake zijn van een sneeuwstorm, te vergelijken met 78/79.
Morgen komt het in het noorden wellicht tot de eerste vlokken. In de loop van maandag komt het serieuze werk op gang. De rest van de dagen zeer wisselvallig en vrij koud weer. Vrijdag belooft een echt spektakel te worden, al is het nog wel ver vooruit. Volgens de laatste run blijft het in het hele land vriezen en valt de sneeuw dan met bakken uit de lucht en mag je rekenen op een decimeters dik tapijt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
wanneer is dat
Correctie .... er is geschaatst op natuurijs voor meedere dagenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:50 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nou extreme koude winter en sneeuw. en wat krijgen we? Een flutwinter , geen geschaats op natuurijs geen geslee, helemaal niks.
Ik geloof er niet meer in![]()
Hoe ver zuidelijk kan dit komen? Tot Brussel en Leuven? In dat geval heb ik een slecht moment voor m'n rij-examen gekozen...quote:Op zondag 26 februari 2006 00:21 schreef Keromane het volgende:
[..]
Morgen komt het in het noorden wellicht tot de eerste vlokken. In de loop van maandag komt het serieuze werk op gang. De rest van de dagen zeer wisselvallig en vrij koud weer. Vrijdag belooft een echt spektakel te worden, al is het nog wel ver vooruit. Volgens de laatste run blijft het in het hele land vriezen en valt de sneeuw dan met bakken uit de lucht en mag je rekenen op een decimeters dik tapijt.
De instituten zijn (terecht) nog voorzichtig en houden het op winterse buien en guur weer de komende week. Dat komt omdat de exacte ligging van de systemen het verschil gaat maken. Hoe dan ook gaan we zeker sneeuw zien door koude bovenluchten en de zekerheid van vorst in de nacht, maar het lijkt er dus op dat het nog wel eens fors kan gaan uitpakken.
Komt het inderdaad tot zware sneeuwval bij vorst en harde wind dan kunnen we sneeuwduinen gaan zien.
Nou dan is de kans klein dat je te hard rijdt!quote:Op zondag 26 februari 2006 01:17 schreef Doderok het volgende:
[..]
Hoe ver zuidelijk kan dit komen? Tot Brussel en Leuven? In dat geval heb ik een slecht moment voor m'n rij-examen gekozen...![]()
Belgie krijgt hetzelfde, al kunnen er altijd wat verschillen zijn.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:17 schreef Doderok het volgende:
[..]
Hoe ver zuidelijk kan dit komen? Tot Brussel en Leuven? In dat geval heb ik een slecht moment voor m'n rij-examen gekozen...![]()
Bedankt.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:28 schreef Keromane het volgende:
[..]
Belgie krijgt hetzelfde, al kunnen er altijd wat verschillen zijn.
Prachtig eensgezind ensemble met aanwijzing dat het winterweer zelfs langer aan kan houden.:
[afbeelding]
Bel even op of ze wat chemtrails shit over je stad willen strooien!@quote:Op zondag 26 februari 2006 01:47 schreef Robbiej het volgende:
Hopen dat we in Lelystad ook is wat sneeuw krijgen dan.. (klote "warme" zeewind)
lekker met de auto rondjes draaien
ik zie er zoveelquote:Op zondag 26 februari 2006 01:51 schreef Robbiej het volgende:
.. wat heb jij met chemtrails? hoaxen tot tokio.
quote:
1 week en dan een echte zomer aubquote:Op zondag 26 februari 2006 02:43 schreef Robbiej het volgende:
[..]
nee maar ff OT:
Ik hoop echt dat we VEEL sneeuw krijgen deze week!
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:22 schreef blekboks het volgende:
Keromane , bedankt voor dit geweldige topic.
Tot volgend jaar zullen we maar zeggen zo rond 1-11-2006.
Greeets![]()
![]()
Hier is het gewoon zonnigquote:Op zondag 26 februari 2006 14:09 schreef Gijsje het volgende:
Hier in Deurne valt er heel soms een vlokje uit de lucht.
Hier valt nu confetti.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:09 schreef Gijsje het volgende:
Hier in Deurne valt er heel soms een vlokje uit de lucht.
Als het nog wat moet worden dan zou ik zeggen dat het de nacht van maandag op dinsdag moet worden zoals het er nu voor ligt.quote:Op zondag 26 februari 2006 19:54 schreef N.icka het volgende:
Ik zet 10 euro op dat het gaat regenen met hier en daar een verdwaalde sneeuwvlok maar echt geen centimeters sneeuw
De week moet nog beginnen. Regen bij arctische lucht en vorst aan de grond? Het is hier en daar al wit geworden vandaag.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:31 schreef Robbiej het volgende:
Ja zo ziet het er wel naar uit
Keromane... ?
heej doe eens blazen! Ik wil ook wat!quote:
nu miezersneeuwquote:Op zondag 26 februari 2006 23:06 schreef Caesu het volgende:
hier nog geen sneeuw (zuid-holland-zuid)
De normale neerslag kan in totaal 10-15 cm opleveren, het gaat erom dat er zich ontwikkelingen kunnen voordoen in de setting waardoor er zeer veel neerslag gaat vallen.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:22 schreef Robbiej het volgende:
Keromane. denk je nog steeds dat er zo'n 20-40cm sneeuw kan vallen? *hoopt*
van KNMIquote:Maandag overdag verandert er weinig dit weerbeeld. Pas in de avond is het overal weer zwaar bewolkt en neemt de kans op grotere neerslaghoeveelheden toe. De wind draait in de loop van de dag naar west tot zuidwest en neemt daarbij geleidelijk toe. 's Middags wordt het zo'n 3 graden.
zondag 26 februari 2006 21.00 uur
Verwachting komende 5 dagen
maandag 27 februari tot en met vrijdag 03 maart 2006
Toenemende kans op sneeuw die mogelijk op dinsdag en woensdag voor overlast gaat zorgen. in de nacht licht vorst, overdag temperatuur iets boven het vriespunt.
haha, inderdaadquote:Op maandag 27 februari 2006 10:32 schreef joshus_cat het volgende:
Als dat topic net zo afloopt als onze winter zouden die engelsen beter kunnen investeren in pompen om kelders droog te pompen
Ik weet niet welk weerbericht jij leestquote:Op maandag 27 februari 2006 10:38 schreef Robbiej het volgende:
Reguliere weerberichten allemaal niks over sneeuwval.. melden alleen wat natte sneeuw...
quote:Vanavond en vannacht passeert een frontale storing met regen en sneeuw ons land en kan het hier en daar glad worden. De minima liggen dan rond het vriespunt. Na passage zoekt de wind de noordwesthoek op en wordt de aangevoerde lucht geleidelijk weer kouder. De kans op een hagel-, sneeuw- en/of een onweersbui neemt in de loop van de dag flink toe. De maximumtemperatuur ligt rond 4 graden bij een matige en aan zee nu en dan een krachtige of harde noordwestenwind.
maandag 27 februari 2006 08.19 uur
Verrek je hebt gelijk.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:38 schreef Robbiej het volgende:
Reguliere weerberichten allemaal niks over sneeuwval
Dan heb ik niks gezegd.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:46 schreef Keromane het volgende:
[..]
Verrek je hebt gelijk.
[afbeelding]
Dat was niet voor jou bedoeld.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:51 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
![]()
Maargoed, voor het westen dus regen![]()
quote:Als we morgen eenmaal in de koude lucht komen (thetaw850 -1 of lager) wordt de sneeuwkans bijzonder groot.
Wanneer er dan ook nog mooie buienlijnen evenwijdig in de stroming het land op komen kan dat lokaal overlast veroorzaken (misschien wel weeralarm waardig?!). Het is dan waarschijnlijk al wel dinsdagavond of woensdagnacht.
ie hier: http://www.knmi.nl/VinkCMS/concept_detail.jsp?id=1733quote:Op maandag 27 februari 2006 11:03 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Dan heb ik niks gezegd.
mischien een hele domme vraag hoor. maar ik vroeg me zo af. hoort Lelystad nou bij het westen? of noorden? ik weet 't niet meer
Dat is serieus mogelijk, aangezien het waterpeil van de rivieren in Nederland uitzonderlijk laag is voor het tijd van het jaar. Dat kan in de zomer leiden tot ernstige droogte.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:10 schreef Doderok het volgende:
Komt er een "Droge zomer verwacht" reeks? Of geldt dat enkel voor Engeland...
Southeast England facing 'serious drought' over continued dry spell: experts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |