Ik denk dat je hem nu hebt weggejaagdquote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:05 schreef dimage het volgende:
* hellmondunited slappert SpeedyGJ
FLIK JE HET WEER . doe eens ff melden dat je de boel sluit en een nieuwe topic opent gek
voorstraf geen onweer voor jou dit jaar
Moet je maar even wat sneller zijn, ik zal zo nog wel even door gaan, deze begin post lijkt me erg handig om te beginnenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:05 schreef dimage het volgende:
* SpeedyGJ slappert SpeedyGJ
FLIK JE HET WEER . doe eens ff melden dat je de boel sluit en een nieuwe topic opent gek
voorstraf geen onweer voor jou dit jaar
Utrecht: wolkjes en af en toe een zonnetjequote:Op zaterdag 10 juli 2004 08:05 schreef Nuongirl het volgende:
Alkmaar, regen
En het is aangekomen. Dank je Flesquote:Op zaterdag 10 juli 2004 08:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Utrecht: wolkjes en af en toe een zonnetje![]()
* Nuongirl klein doosje blijheid naar Alkmaar schuift
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 08:32 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
En het is aangekomen. Dank je Fles
jammer voor je de zon is wegquote:Op zaterdag 10 juli 2004 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
![]()
Steeds meer zon hier trouwensVanmiddag met de blanke bast in 't gras liggen
Nu, dat zit er hier niet inquote:Op zaterdag 10 juli 2004 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
![]()
Steeds meer zon hier trouwensVanmiddag met de blanke bast in 't gras liggen
Kom maar op, schop ik jou schoonmoeder het huis uit, lekker huis alleen voor mijquote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:55 schreef dimage het volgende:
schoonmoeder komt weekend logereniemand ruilen van huis ??
1 week 24/7 onweer hier nu
Natuur, echt onvoorspelbaar.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 22:06 schreef drelletje het volgende:
bagger zooi stomme kut wolk! Ik haat het dat die dingen zo snel kunnen veranderen eerst was het echt een giga machtig ding en nu zo een beetje een half cool iets. Wel groot enzo. Maar de zon volt er niet meer op enzo.
kan / wil iemand dit persoon even een ban op leggenquote:Op zondag 11 juli 2004 00:23 schreef Againzender het volgende:
En via deze verkapte tvp wil ik even melden dat het weer hier flink tegenvalt na drie weken Frankrijk
sarcasme???quote:Op zondag 11 juli 2004 06:12 schreef dimage het volgende:
[..]
kan / wil iemand dit persoon even een ban op leggen![]()
reden:
sarcasme
Ik ga volgende week vrijdag ook naar Frankrijk, naar Les Gets.. maximumtemperatuur zaterdag is 8 graden celsius, met kans op sneeuw.. Heel leuk als je net voor 300 euro zomerinkopen hebt gedaanquote:Op zondag 11 juli 2004 00:23 schreef Againzender het volgende:
En via deze verkapte tvp wil ik even melden dat het weer hier flink tegenvalt na drie weken Frankrijk
Mijn ervaring in de de bergen was ook dat het er behoorlijk onstabiel was. De ene dag 30 graden in het dal, de andere dag was het nog 15 graden, en op 2000m was het helemaal steenkoud!quote:Op zondag 11 juli 2004 14:59 schreef Jaystified het volgende:
[..]
Ik ga volgende week vrijdag ook naar Frankrijk, naar Les Gets.. maximumtemperatuur zaterdag is 8 graden celsius, met kans op sneeuw.. Heel leuk als je net voor 300 euro zomerinkopen hebt gedaan
Idd mooie luchten vandaag, helaas geen foto's kunnen nemen.quote:Op maandag 12 juli 2004 19:32 schreef drelletje het volgende:
hey ik zag vandaag veel mamantus... of iig ik dacht at ik het zag. Weet iemand wat dit eigenlijk is en hoe het komt en waar hebt op wijst??
Verder was het wel een vet mooie wolken lucht vandaag
Als je betaalde hebt ben je wel heel duur uit zeg het maar even, maar dan ben je ook actueel en zelfs tot 2 uur kan je vooruit kijken.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Hallo.
Ik ben op zoek naar freeware weeramateur software. Ik heb namelijk sindskort een externe monitor. Het lijkt me wel gaaf om op deze monitor het weer te volgen. Dus een programmatje dat contstant alles in de gaten houdt via satelliet, wolkenontwikkelingen boven de Aarde enzovoort.
Betaalde software mag ook wel.
Dan heb je ze niet actueel, sommige lopen 15-30 min achter, je kan ook een dag abbonee pakken voor 90 euro-cent per dag. (Zie begin post)quote:Op maandag 12 juli 2004 20:29 schreef drelletje het volgende:
kan je ook een weerbeeld gebruiken voor alleen actuele waarnemingen? DUs dat je dan niet hoeft te betalen
damn ik krijg dat progje niet werkende.. zuchtquote:Op maandag 12 juli 2004 20:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan heb je ze niet actueel, sommige lopen 15-30 min achter, je kan ook een dag abbonee pakken voor 90 euro-cent per dag. (Zie begin post)
aah okay dat is het!... iig ik heb zoiets het zelfde iddquote:Op maandag 12 juli 2004 23:58 schreef JoeKurr het volgende:
Net ff dat weerbeeld geprobeerd, maar dat werkt alleen als je een analoog modem hebt.
Je moet inbellen bij Meteo Consult voor 70 eurocent per minuut, en dat lukt niet erg met een adsl modem...
Nope niet waar, als je eens goed leest moet je een abbo hebben om toegang te krijgen om die programma werkend te krijgen, in die abbo zit alles in wat je nodig hebt.quote:Op maandag 12 juli 2004 23:58 schreef JoeKurr het volgende:
Net ff dat weerbeeld geprobeerd, maar dat werkt alleen als je een analoog modem hebt.
Je moet inbellen bij Meteo Consult voor 70 eurocent per minuut, en dat lukt niet erg met een adsl modem...
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:57 schreef plankie het volgende:
Ik kreeg nog via via een plaatje van het onweer op 8-7... let op het aantal inslagen totaal en het enorm actieve complex bij tsjechië
[afbeelding]
quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:10 schreef plankie het volgende:
mooie links Oom!
Die gaan bij de verzameling
tja zaterdag ga ik net weg. Maar mooi dat we in zwitserland mooiere onweersbuien hebben en we ook redelijk hoog zitten en dus super uitzicht hebbenquote:Op woensdag 14 juli 2004 10:46 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Okidokie.........
Vanaf zaterdag temperaturen rond de 25 graden (binnenland) en wat kans op zomerse onweersbuitjes.
Oke ik zal het bij de volgende openings topic erbij zetten.quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:29 schreef plankie het volgende:
@SpeedyGJ: die vraagtekens in de OP mogen wel vervangen worden door iedereen, de meeste links komen nl deze reeks
Inderdaad,quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:35 schreef plankie het volgende:
Voor zaterdagmiddag zie ik hele mooie waarden bij cape en lifted index:
Lifted index -7
Cape > 2500 ?
[afbeelding]
Dat belooft wat of...?
Volgens de uitleg van Oom Agent: Cape >1200, Lifted index < -3 en vochtige lucht zijn de ingredienten voor een goeie onweersbui.... Alleen de vochtige lucht weet ik niet :/
Ziet er lekker onstabiel uitquote:BIJZONDERHEDEN:
Enkele members komen met neerslaghoeveelheden van 20 mm of meer
(met als uitschieter op woensdag een hoeveelheid van 52 mm) -->
MCS-achtige storingen in de opgaande tak van de hoogtetrog.
Zondag en maandag geven veel members al een behoorlijk aantal
members 10-20 mm en daarmee samenvallend ook pieken in de
windpluim (=gemiddelde 10mwind) tot 12 m/s.
Kracht 11/12 zal wonder doenquote:Op donderdag 15 juli 2004 17:07 schreef hellmondunited het volgende:
t word tijd dat er een flinke storm over nederland gaat razen, dit is zo saai
Idd, met flinke regen!quote:Op donderdag 15 juli 2004 17:07 schreef hellmondunited het volgende:
t word tijd dat er een flinke storm over nederland gaat razen, dit is zo saai
Het is ook nooit een keer goed hequote:Op donderdag 15 juli 2004 19:17 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Idd, met flinke regen!
Ik word nu wel een beetje moe van al die zon, hahahaha!!!
al die zon? waar hang jij uitquote:Op donderdag 15 juli 2004 19:17 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Idd, met flinke regen!
Ik word nu wel een beetje moe van al die zon, hahahaha!!!
agreed!quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:11 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
al die zon? waar hang jij uit![]()
beter een stortbui dan wat gemieze de hele dag, toch?![]()
Gebruik MSN zelf zeer sporadisch, maar als je iets wilt vragen, mailen kan via: sferics10@yahoo.comquote:Op woensdag 14 juli 2004 23:50 schreef plankie het volgende:
Oom_Agent Zou je mij toe kunnen voegen op MSN (als je dat gebruikt?)
En uit de ECMWF guidance:quote:Zaterdag geven zowel Hirlam als ECMWF (en 10 EPS leden) meer dan 5 mm neerslag (in de vorm van onweersbuien, mogelijk met hagel en windstoten volgens Ivens tot 30 knopen: Boyden van 97 en ThetaW850 = 16 graden).
Ik ga mijn laarsen vast opzoekenquote:BIJZONDERHEDEN:
Zondag en maandag geven veel members (30%) meer dan 10 mm en de grote spreiding in de neerslaghoeveelheden kunnen we verklaren aan de hand van de plaatselijke karakter van buien.
SAMENVATTING
Meerdaagse weerbericht:
De eerste dagen enkele regen- of onweersbuien (plaatselijk wateroverlast mogelijk), warmer en 's nachts kans op mistbanken, later meer zon en overwegend droog.
Noem dat maar bezurenquote:Op vrijdag 16 juli 2004 09:27 schreef dimage het volgende:
Goedenmorgen Nederlands!!
Vandaag nog redelijk grijs weer kleine kans op regen. Morgen snel oplopende temperaturen ( soms wel 27graden of hoger ) maar dat moeten wij dus weer bezuren met in de avond/nacht/en zondag regen en onweerbuien vanuit het zuide
hier geen spatjes regen, wel af en toe zon voor het eerst in 2 dagen. Eindhoven Airportquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:45 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven... benauwd, af en toe een spatje regen en af en toe zon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |