abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35121270
Ik vind dat je verstand moet hebben van de juridische zaken daaromheen voordat je zoiets zegt.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35121311
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:21 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vind dat je verstand moet hebben van de juridische zaken daaromheen voordat je zoiets zegt.
Ja mag als leraar daar in de klas toch wel over praten?
pi_35121389
Als je het juridische kader uiteenzet, maar wat is er belangrijk aan dat ene meisje?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35121406
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:24 schreef RichardQuest het volgende:
Als je het juridische kader uiteenzet, maar wat is er belangrijk aan dat ene meisje?
Dat het breed uitgemeten is in de pers. En het is naast de deur .
pi_35121618
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:10 schreef RM-rf het volgende:
Nee, secularisatie is geen eenzijdig denkvbeeld, dat religie per definitie gevaarlijk is, en door de staat gecontroleerd moet worden ....

het is enkel een scheiding van overheid, die zorg draagt voor wetgeving en een uitvoerende macht is, en religie wat een individuele keuze is ...

In zeker zin is seculier denken de grootste revolutie sinds de uitvinding van het Monotheisme door Zoroaster ... vanuit het monotheistisch denken ontstond het idee ook dat de wetgeving een relgieuze bezigheid is (een grondprcipe van zowel de Joodse, christelijke en mohammedaanse godsdienst, die immers religieuze geschriften als 'wet' ziet) ...

Seculier denken maakt het mogelijk dat een monotheistische gemeenschap kan bestaan zonder dat de wetgeving op religieuze basis dient te gebeuren, maar deze kan liberale principes volgen ('liberaal': bevrijd van religieuze tendenzen) ...

Je ziet nu dat er ook vanuit de liberalen er een contra-beweging ontstaat, die eigenlijk de overheid zelf als instantie ziet, die ook bepalend zou moeten optreden omtrend allerleid inidividuele keuzes en religieuze afwegingen ...
Zoals Robbespierre ooit een 'eigen nieuwe godsdienst' wilde uitvinden, die door de verlichtte staat gecontroleerd kon worden.

Op het moment als een overheid kennelijk het nodig vind voor zijn burgers te bepalen of ze wel of niet bepaalde kleding mogen dragen, is deze overheid zelf bezig op religieus terrein ... iets wat ins eculier denkbeeld nu juist ruimte moet bieden voor individuele en vrije keuze van de mensen zelf, al dan niet uit religieuze perspectieven
Oh ok dat is me duidelijk. De theorie is makkelijk tussen secularisatie en niet maar dan de praktijk.
Als je in Frankrijk geen hoofddoekje mag dragen op een openbare school is dat (volgens jou) inbreuk op de scheiding tussen kerk en staat. Als dat meisje wel een hoofddoek mag dragen kan iemand die ongelovig is daar aanstoot aannemen en het opvatten alsof de staat een religie voor trekt, wat ook een inbreuk is op de scheiding tussen kerk en staat.

Waar ligt dan de grens en wanneer ga je er overheen.
pi_35121774
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:30 schreef MrX1982 het volgende:

Als je in Frankrijk geen hoofddoekje mag dragen op een openbare school is dat (volgens jou) inbreuk op de scheiding tussen kerk en staat. Als dat meisje wel een hoofddoek mag dragen kan iemand die ongelovig is daar aanstoot aannemen en het opvatten alsof de staat een religie voor trekt, wat ook een inbreuk is op de scheiding tussen kerk en staat.

Waar ligt dan de grens en wanneer ga je er overheen.
Ik vind dat geen enkele zaak van de wetgevende macht en als er weinig wetten zijn die zulke vormen van aanstoot verbieden, is het verder geen zaak van de uitvoerende en orde-handhavende macht ...
Het is nu niet zo dat iedereen die zich ook maar om het minste geringste 'beledigd' voelt, gelijk anderen hun wil op mag leggen ... anderszijds, het is ook niet zo dat _alles_ is toegestaan

blijft over ... de mensen zelf ....

Als je gelooft in de kracht van het individu, geef je hem ook het krediet dat hij zulke zaken zelf individueel kan regelen ...
dus geen zaak van de overheid om zijn morele wetten op te leggen...

Overigens, ik zeg niet dat 100% seculiere overheden per definitie geheel beter zijn .... in een bepaalde mate kan ik me goed voorstellen dat er wetten kunnen komen die ook de kledingvrijheid aan banden legt ... ik denk enkel daat daarbij 'praktische bezwaren' sterker zouden moeten spelen, dan puur 'morele bezwaren' tegen hoofddoekjes
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_35122055
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:34 schreef RM-rf het volgende:
in zekere zin is dat geen enkele zaak van de wetgevende macht en als er weinig wetten zijn die zulke vormen van aanstoot verbieden, is het verder geen zaak van de uitvoerende en orde-handahavende macht ...

blijft over ... de mensen zelf ....

Als je gelooft in de kracht van het individu, geef je hem ook het krediet dat hij zulke zaken zelf individueel kan regelen ...
dus geen zaak van de overheid om zijn morele wetten op te leggen...

Overigens, ik zeg niet dat 100% seculiere overheden per definitie geheel beter zijn .... in een bepaalde mate kan ik me goed voorstellen dat er wetten kunnen komen die ook de kledingvrijheid aan banden legt ... ik denk enkel daat daarbij 'praktische bezwaren' sterker zouden moeten spelen, dan puur 'morele bezwaren' tegen hoofddoekjes
Op dat moment komt de rechterlijke macht dan om de hoek kijken om te beoordelen of dat soort zaken legitiem zijn.
Het verbod in Frankrijk lijkt me legitiem of zou er nog niemand naar de rechter zijn gestapt. In Turkije werd een aanklacht tegen het verbod op hoofddoekjes afgewezen.
pi_35122332
Hoofddoekjes horen niet bij kerntaken van de overheid.
pi_35124347
quote:
Minister Italië draagt T-shirt met spotprent Mohammed

ROME - De Italiaanse minister van Bestuurlijke Vernieuwing, Roberto Calderoli, heeft T-shirts laten drukken met daarop de spotprenten van de profeet Mohammed die in de islamitische wereld voor zoveel verontwaardiging hebben gezorgd.

"Ik zal ze zelf vanaf vandaag dragen", zei de bewindsman van de separatistische Lega Nord dinsdag tegen het Italiaanse persbureau ANSA. "Ik zou dit initiatief geen provocatie willen noemen, maar een uitnodiging tot dialoog."

Calderoli vindt tevens dat "een einde moet worden gemaakt aan het hypocriete onderscheid tussen terroristische islam en vreedzame islam".
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_35124369
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:21 schreef RichardQuest het volgende:
Ach zij noemt zichzelf al redelijk ervaringsdeskunindig omdat haar broer in Afganistan met britten heeft gedient. Let wel, dat maakt haar ervaringsdeskundig.

Edit: Ervarings deskundig over het gedrag van Britse troepen dus.

Om maar aan te geven hoe ze over andere zaken zal denken
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_35124373

pi_35124504
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:37 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]

Wat staat er in die vlag lieve Sizz
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_35124563
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Wat staat er in die vlag lieve Sizz
Zeg het eens?
pi_35124592
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Zeg het eens?
Geen idee, ik spreek geen arabisch
pi_35124634
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:41 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Geen idee, ik spreek geen arabisch
"Allah is groot"

Gok ik.
pi_35124850
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:42 schreef sizzler het volgende:

[..]

"Allah is groot"

Gok ik.
Is dat een streep of een zwaard onder de tekst?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35124908
quote:
Op de groene achtergrond staat een Arabische tekst in witte letters, geschreven in het Thuluth-schrift, met daaronder een zwaard. De tekst is de shahada of de islamitische geloofsbelijdenis:

لا إله إلا الله محمد رسول الله
La ilaha Ila Allah Muhammada Rasulu allah
Er is geen andere god dan God; Mohammed is de boodschapper van God
pi_35124914
Dat Amerikaans imperalisme wordt nu toch echt te zot voor woorden, gaan ze de Lego pretparken van Lego overkopen zodat Lego ze vervolgens weer kan gaan leasen. Wat crapshit is dat weer.
pi_35124959
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:46 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Is dat een streep of een zwaard onder de tekst?
Ziet er eerder uit als een uitgerekte strap-on

maar das mijn perverse geest weer
pi_35124984
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ziet er eerder uit als een uitgerekte strap-on

maar das mijn perverse geest weer
Met zo'n lekker spannend donkergroen kleurtje, oeh
pi_35124985
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]
quote:
Er is geen andere god dan God
Logica onder de moslims ?
pi_35125023
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:37 schreef sizzler het volgende:

Allah is machtig, Mohammed had een pik van 2 meter 80
pi_35125052
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:49 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

Logica onder de moslims ?
Allah is dus de enige. Monetheïstische godsdienst he.
pi_35125056
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Allah is machtig, Mohammed had een pik van 2 meter 80
kromzwaard..

Trouwens, wie heeft de nieuwe VVD spot al gezien? Nieuwe TV-spotjes VVD
pi_35125765
* Mr.X luistert Joe Cocker - With a little help from my friends.
pi_35126005
quote:
.
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:17:13 #105
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_35126175
quote:
ABCNEWS PLANS AIRING OF SADDAM TAPES TONIGHT: Saddam talking with his advisors about hitting Washington with WMD, hiding weapons, etc... Developing...
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:17:40 #106
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_35126198
* Duritz luistert Arctic Monkeys - When The Sun Goes Down
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_35126284
Grappig?
pi_35126320
* RichardQuest speelt Ramones - I Wanna Be Sedated

Bepepepepe
pi_35126378
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:17 schreef Duritz het volgende:

[..]
Met z'n AK47's zeker.
pi_35126430
quote:

[..]
In 1991 ofzo, ja, en dat men het maar niet moest doen... Staatspropaganda. De verkiezingen komen er aan, de regering ligt onder vuur, elke dag nieuwe schandalen.
pi_35126523
Goedemorgen.

Speciaal voor mijn POL-vriendjes heb ik een cadeautje meegenomen.

pi_35126675
Dinsdag 21 februari - debat met Zalm over de Nederlandse economie.

Minimeet anyone?
pi_35126677
Wat lief.

Hier heb je er eentje terug

pi_35126757
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:27 schreef sizzler het volgende:

Minimeet anyone?
Sorry, ABN AMRO Toernooi voor mij
pi_35126784
joh, dan post ik er toch gewoon eentje van het andere voetbalteam

pi_35126791
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:27 schreef RichardQuest het volgende:
Wat lief.

Hier heb je er eentje terug

[afbeelding]
Merci, ik raak er helemaal opgewonden van.

pi_35126823
Ik ben godverredomme borsten gewend hier, geen mannen in oranje pakken :S
pi_35126830
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:27 schreef sizzler het volgende:

Minimeet anyone?
Waar en hoe laat?
pi_35126851
pi_35126970
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Waar en hoe laat?
Gouda centrum (5 min lopen vanaf centraal). Vanaf 20:00 in café De Zalm (toepasselijk). Weet niet tot hoelaat. Misschien leuk om om 19:00 af te spreken op centraal, een biertje te drinken in de Zalm en dan naar het debat.
pi_35126981
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

[afbeelding]
Vrijheid
pi_35127084
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

[afbeelding]
Hij's nog wel aan het bidden!
pi_35127149
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hij's nog wel aan het bidden!
Deze ook! Gekke moslims...

pi_35127200
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:33 schreef sizzler het volgende:

[..]

Gouda centrum (5 min lopen vanaf centraal). Vanaf 20:00 in café De Zalm (toepasselijk). Weet niet tot hoelaat. Misschien leuk om om 19:00 af te spreken op centraal, een biertje te drinken in de Zalm en dan naar het debat.
Klinkt leuk...
pi_35127234
Gouda dat is hier vlakbij .
pi_35127275
Gouda is nét even te ver weg op nét de verkeerde dag.
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:39:08 #127
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35127279
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:25 schreef Airelle het volgende:
http://www.taida.tk/ .
Dubbel, ze bedondert de boel. En toch krijgt ze de steun. Om vervolgens te miepen dat de regering geld over de balk gooit.

Vreselijk dat meten met 2 maten
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35127291
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:38 schreef MrX1982 het volgende:
Gouda dat is hier vlakbij .
Dus we zijn al met zijn drieën?
pi_35127357
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:39 schreef sizzler het volgende:

[..]

hohoho, ik zeg het volgende week wel.
pi_35127366
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:39 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wanneer zou dit plaats moeten vinden?
pi_35127414
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wanneer zou dit plaats moeten vinden?
a.s. dinsdagavond. 19:00 op Gouda centraal, 19:30 in De Zalm, 20:00 debat met minister Zalm.
pi_35127416
quote:

[..]
quote:
At one point Saddam muses how vulnerable D.C. would be to a "biological" attack, but adds that Iraq wouldn't do it. (...) But intel agencies are skeptical. The tapes were taken without permission from an FBI-run translation center, officials say, and are years old. Two government officials, requesting anonymity because of the sensitive subject, say the tapes in no way prove that WMD stockpiles or programs existed at the time of the U.S. invasion or were moved to another country before U.S. troops arrived.
[ bron ]

.
pi_35127439
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Kijk maar. Ik ga sowieso.
pi_35127441
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:40 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

in dat geval klinkt het inderdaad goed

Sorry Sizzler, ik ben wel geinteresseerd in jou, maar niet in Zalm noch Gouda
pi_35127461
Ik ben alleen wel bang voor RQ.
pi_35127462
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:42 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

in dat geval klinkt het inderdaad goed

Sorry Sizzler, ik ben wel geinteresseerd in jou, maar niet in Zalm noch Gouda
Dan ga je na het biertje toch weer weg?
pi_35127463
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:41 schreef sizzler het volgende:

[..]

a.s. dinsdagavond. 19:00 op Gouda centraal, 19:30 in De Zalm, 20:00 debat met minister Zalm.
Sorry, dan kan ik niet.
pi_35127484
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:42 schreef sizzler het volgende:

[..]

Kijk maar. Ik ga sowieso.
Daarom.
pi_35127498
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:42 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dan ga je na het biertje toch weer weg?
Nah, misschien als M gaat.
pi_35127554
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:42 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben alleen wel bang voor RQ.
Ik ga je Abugraiben
pi_35127591
Nou ja, woensdag sta ik om 6.00 op... sja, en de laatste trein gaat waarschijnlijk om half vier 's middags weer naar het noorden.
pi_35127621
Da's te verkiezen boven Ge-Abu M.'d worden...
pi_35127651
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:44 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, woensdag sta ik om 6.00 op... sja, en de laatste trein gaat waarschijnlijk om half vier 's middags weer naar het noorden.
Jou moet ik hebben. Kom je ooit nog naar Leiden?
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:46:19 #144
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_35127663
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

[ bron ]

.
Hmm...
pi_35127666
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:44 schreef RichardQuest het volgende:
Ik ga je Abugraiben
Tussen al die rechtse rakkers?

Dat wordt eerder andersom .
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:46:45 #146
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35127687
14.gif Gouda is duidelijk te ver weg.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35127732
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:46 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Jou moet ik hebben. Kom je ooit nog naar Leiden?
Ik geef geen commentaar dan "de onzuiverheid is in mij".
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:47:52 #148
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35127748
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:44 schreef Monidique het volgende:
om 6 uur opstaan is stoer.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35127793
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Sorry, dan kan ik niet.
Zit je dan weer in de UB?
pi_35127814
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik geef geen commentaar dan "de onzuiverheid is in mij".
Bij vrouwen beschouw ik dat als ''ja'', bij jou dus ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')