quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:39 schreef Belana het volgende:
Liam zit wel steeds te mekkeren dat ie zijn luier niet om wil, moet je daar nou aan toegeven dan?
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:52 schreef E.T. het volgende:
[..]
Saskia wilde ook al een hele tijd geen luier om, maar bewust plassen op de wc had ze nog niet gedaan.
toen ze vorige week heel bewust op de wc plaste die keren dat ze er op zat, kreeg ze door wat ze moest doen om te plassen.
ze moest alleen nog even leren dat ze op moest letten met 't voelen aankomen. En dat had ze na een paar keer een paar druppels in d'r broek door
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:36 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik was tien centimeter groter
zo stoer in d'r hemd en onderbroek. En ze is wel twee keer daar naar de wc geweest![]()
Nou, dan ga ik het misschien toch maar proberen ook? Moet ik wel onderbroekjes hebben ook dus.quote:
Het is idd een flink blok! het gips is ook nog eens 10 cm langer als zijn vingers, waarom dat is weet ik eigenlijk nietquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:50 schreef Jonnetje het volgende:
Jordy! Held!
Ik hoop dat de pijnbestrijding 'm goed helpt. Wat vind hij trouwens van dat rare "blok" aan zijn linkerarm? Kan hij (zo) wel wat spelen/lopen/kruipen, dat hij zich er wel op aanpast zeg maar?
quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:01 schreef Lishe het volgende:
Luuke is weer snotverkouden. En eigenlijk heb ik het zo gehad met dat ziek zijn van d'r. Ze is super aanhankelijk, wil alleen maar bij mij zijn. Op het moment heet ik niet mama, maar "mehmeh", het klinkt ook nog eens vreselijk zeurderig. Ik weet wel dat het over gaat, en dat ze de afgelopen tijd veel aandacht heeft gehad (vanwege dat ziek zijn dus) maar ik moet er gewoon even over mopperen.
Thijs ging maar half dagje maar ging wel lekker als ik marco mag gelovenquote:Op woensdag 15 februari 2006 20:43 schreef Anitra het volgende:
Hoe ging het met Thijs op het KDV vandaag?
Ik heb er echt geen idee van Poemojn waarom ze dat zo doen, maar het zal welquote:Bar, fijn dat 't kdv leuk was. Ik snap alleen niet waarom 't cb het spelen wil observeren, daar heeft het kdv toch ook genoeg ervaring mee? Je zou denken dat het hen ook wel opvalt als dat afwijkt oid.
Nee nog niet. Maar 's ochtends had ie niet geslapen en 's middags naar kdv waar ie dus wel had geslapen. En 's avonds was ie moequote:Op woensdag 15 februari 2006 21:23 schreef Githa het volgende:
Tex, hoe is het vandaag met Noah gegaan ? ... heeft hij al wat meer stapjes durven/kunnen zetten. Als ze het eenmaal door hebben gaat het snel hoor!
Leuk hoor !
Een schrale troost misschien: dit was het meest complexe handje toch? Dus hopelijk heeft ie er met het 2e handje wat minder last van. Maar ja het blijft een hele happening natuurlijkquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:23 schreef Githa het volgende:
Ik lag vannacht nog te denken of het dit allemaal wel waard is voor het kleine mannetjeen dan moeten we nog een keer
![]()
Volgens mij dénk je dat ze dat zeggen. Maar idd sommige mensen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:35 schreef Githa het volgende:
Vandaag mocht hij ook even mee naar de supermarkt, maar mensen kijken en mompelen wel van 'oooooh, dat kleintje heeft zijn arm gebroken, wat zal die moeder in godsnaam met hem hebben uitgevoerd![]()
'
je bent niet de enige.. ik ook nog dagelijksquote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:05 schreef Belana het volgende:
* Belana nog steeds onder de indruk is van saskia
Niet gaan klagen nou hequote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:46 schreef E.T. het volgende:
't is zelfs zo erg dat ze niet meer onder de douche wil plassen.. dan moet ze per se op de wc zitten..
en als ze een luier aanheeft maakt dus niks uit.. Zeggen dat ze 't in die luier mag doen werkt niet.. Luier moet uit en ze moet op de wc.. (zo handig als ze d'r slaapzak al aanheeft om te gaan slapen)
Nou, dat zou ik toch niet te hard zeggen hoor Dutch. Mijn halfbroertje is toen ie nog geen jaar was een keer van de bank gevallen en verkeerd terecht gekomen. Armpje gebroken en dus in het gips. En je krijgt dus echt serieus soms héle rare blikken en ook héle rare reactiesquote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:53 schreef dutchie het volgende:
[..]
Volgens mij dénk je dat ze dat zeggen. Maar idd sommige mensen.
Noah was dit weekend bij mijn ouders logeren en daar hebben ze ook lekker zijn neus gesprayed idd. Zij hebben hem niet echt aan zijn oor zien frutten, ik de dagen daarvoor wel. Dus hopelijk helpt het...quote:Op zondag 19 februari 2006 14:11 schreef bixister het volgende:
noah... ai!! beterschap jochie! piet lijkt ook wat last van z'n oren te hebben, maar de ene keer wel en de andere keer niet. ik spray maar veel met neusspray en verder kijken we 't nog even aan. ik ging es even googlen wat je zoal kunt doen tegen oorpijn en moest erg lachen om de 'www.omaweetraad.nl' tips. zeer uiteenlopend maar ook zeer onaanbevelenswaard volgens mij. (variërend van 'blaas sigarettenrook in 't oor' tot 'stop een knoflookteentje in 't oor'). volgens de iets verantwoordere apothekers-site moet je juist niks in 't oor stoppen, ook geen watje omdat dat alleen maar extra risico op ontsteking geeft (kan pluisjes achterlaten).
Herhalen, herhalen, herhalen. In het begin lijkt het alsof ze zich er niks van aantrekken, maar uiteindelijk gaat het wel werken. Hier wel tenminste. Dan ging Noah al nee schudden als ie ergens aan wilde komen waarvan ie weet dat het niet magquote:Op zondag 19 februari 2006 18:08 schreef Xanthe het volgende:
Verder lijkt ze de laatste paar dagen oost-indisch doof , steeds daaraan gaan zitten waar ze niet aan mag zitten en niet op of omkijken. Weg pakken helpt niet want het volgende moment gaat er dood leuk weer op af. Vind het wel eens moeilijk hoe ik dr dan moet aanpakken en vraag me af wat andere mama's doen.
In de box zetten is voor mij geen optie , ik wil de box niet als strafmaatregel gaan gebruiken.
Isis weet dondersgoed wat nee betekend, ze heeft ook periodes dat ze al met ondeugende ogen ergens heen gaat en al met dr hoofd schud voordat ik iets zeg. Bij mijn ouders luisterd ze redelijk goed. Maar als ze hier iets doet en we zeggen nee ,lijkt het wel alsof dat juist de vrij brief is om het wel te doen.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:40 schreef texelonia het volgende:
[..]
Herhalen, herhalen, herhalen. In het begin lijkt het alsof ze zich er niks van aantrekken, maar uiteindelijk gaat het wel werken. Hier wel tenminste. Dan ging Noah al nee schudden als ie ergens aan wilde komen waarvan ie weet dat het niet magEn dan nog gebeurt het wel eens, maar als ik dan 'nee' zeg dan luistert ie wel beter dan dat ie in het begin deed. En het is hier vaak ook bepaalde periodes dat ie vaker stoute dingen doet en slecht luistert.
Nou dat zeg je nu wel, maar dat hoeft echt niks te zeggen. Mijn zus at tot ze 2 was álles, en daarna bijna niks meer. Ze is groot geworden op brood.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:23 schreef coolbabe het volgende:
Als hij altijd goed heeft gegeten hoef je je er geen zorgen om te maken dat gij zich ineens uit gaat hongeren. Als hij trek heeft komt hij echt wel
Die van mij (13,5 maanden) krijgt eigenlijk de hele dag door alleen melk te drinken (alleen bij het avondeten wat diksap) maar hij vindt het lekker. Vanaf een jaar MOGEN ze gewone melk met toevoeging van vitamine D. Ik geef hem nog steeds Nutrilon 3, ook in de pap, omdat ik het idee heb dat hij dan toch iets meer gezonde voedingsstoffen binnenkrijgt dan gewone melk. Wel iets duurder, maar goed. Denk dat ik dit ook nog wel een maand of 2 zo hou.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:47 schreef Xanthe het volgende:
Voedings vraagje... Isis krijgt s'morgens pap (uit een bakje) en smiddags een broodje met wat te drinken , tussendoor wat fruit en aan het eind van de middag warm eten en dan voor het slapen gaan nog een flesje melk.
We gebruiken voor de pap en fles nog opvolgmelk en we vragen ons eigenlijk af hoelang je dat moet geven of dat ze ook al gewone melk mag en zoja wat voor melk (mager , halfvol of vol).
Kregen van de week nl. peutermelk toegestuurd en daar zit gewone magere melk in. Isis vond het trouwens smerig
Hadden ze hier niet op waterbasis , zowel bij de apotheek als bij de kruidvat.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:22 schreef bixister het volgende:
er zijn ook vit-D-druppels op waterbasis, die geven wij. die in olie vind ik erg vies.
Denk vanwege het vetgehalte.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:23 schreef texelonia het volgende:
Wij geven Noah ook halfvolle melk, dit werd zo aangeraden door het consultatiebureau. geen ide waarom eigenlijk...
Liam is nog steeds dol op de opvolgmelk nr. 3 hoor, hij krijgt nog zo'n 2 a 3 flessen van 180 cc per dag, die de ene keer op gaan en de andere keer niet. Hij vind gewone melk echt niet lekker en op deze manier krijgt ie goed zijn vitamine binnen, ik zie er niet zoveel fout in. Gaat vanzelf over denk ik dan. Misschien dat ik het binnenkort eens in een gewone beker ga geven ofzo, dat dan wel.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:32 schreef Lishe het volgende:
En,, ik raar weer helemaal in de war van jullie melk-eten-ontbijt verhalen. Zolang het voor mij goed voelt om Luuke nog 3 keer per dag een (kleine) fles te geven, mag dat dan gewoon? Ze heeft nooit pap ontbeten, en krijgt ook geen vitamine D ....Hieeeeeee, zou ze daarom steeds ziek zijn?
![]()
![]()
Nee, gelukkig valt het zo met medicatie en gips reuze mee. Morgen gaat alleen het gips eraf en moeten de gaasjes tussen zijn vingers uit. Dat zal zeker erg pijnlijk zijn en dan even bekijken hoe het eruit ziet en dan gips of verband.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:29 schreef livelink het volgende:
Arme Noah en Jordy. Een kusje voor jullie allebei. Heeft Jordy verder nog veel pijn, Githa?
Oh nou ik moest eigenlijk ook lachen hoor maar heb gezegd dat ze zulke dingen niet mag zeggen. Daarna doorgelopen, glimlachend de andere kant op gekeken. Ik voelde aan de manier waarop ze m'n hand vast had dat ze opwinding een beetje rendequote:Op maandag 20 februari 2006 21:29 schreef livelink het volgende:
Die JolieVoor een buitenstaander is dit alleen maar leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |