abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:08:01 #201
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35237109
Ja ik vind poep echt zo vies, ook van mijn eigen kind (ja het kan echt) als het in die luier zit is het enkel dichtvouwen en afvegen. Dit is echt veel goorder. Jolie weet wel hoe het moet, kijkt het af bij de oppas maar ze snapt nog niet wanneer ze moet natuurlijk. Dus ze zit vaak voor de lol er op, ze vindt het interessant. Maar ja na vanavond ipv dat ik juichend naast d'r zit moet ik kotsen maar toen ik d'r later een compliment gaf was ze het al vergeten volgens mij. 'Nee poep. Nie mij' dus
pi_35237202
Jordy stoere kerel !!!
Janneke beterschap
Anna leuk he stappen
Djulian goed zo ...

Thijs ziet er gehavend uit, een korst op zijn neus, rode neus en dan zielig staande oogjes, waar zo nu en dan ook het snot uit komt.
Het slapen gaat gelukkig weer wel, dus Thijs komt weer beetje aan zijn rust toe, en wij ook
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:15:37 #203
30488 coolbabe
My little pwny
pi_35237411
Tom heeft allemaal nieuwe trucen geleerd, en ik geloof niet dat ik er heel blij mee ben
Hij springt steeds overal van af. En dan niet van de drempel of de stoeprand, nee; van de bank of de eetstoelen Zo hóóg! Het gaat wel steeds goed maar ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als hij verkeerd terecht komt :-/
Hij kan zichzelf nu ook (razendsnel) uitkleden en het aankleden gaat ook best goed. Hij kan al tellen en weet hoe hij zijn naam moet stempelen
Bestaat er ook een soort knopje om de tijd stil te zetten? Hij gaat veel te hard!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:32:16 #204
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35238026
Oeh Coolbabe, heftig! en je naam stempelen lief!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:34:40 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_35238108
Wat goed zeg van Tom!! Echt knap!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 18 februari 2006 @ 22:49:11 #206
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35238758
Tom!
En zieke kindjes..
LB, Saskia had/heeft ook best moeite met poepen (ze moet er tenminste echt haar best voor doen). Vruchtensap drinken scheelt al best wat

Saskia heeft vandaag voor 't eerst ook op de wc gepoept.. (tot vandaag wist ze maar niet goed wat ze daar mee aan moest) maar aangezien ze nog behoorlijk 'in' de wc hangt met die minibilletjes van d'r (nee, ze wil geen bril-verkleiner) en 't was dunnig/plakkerig.. Ze zat behoorlijk onder Liggend schoonmaken is dan een stuk handiger dan staand En ik ga ff zacht, vochtig toiletpapier kopen.

Komende week ga ik nog eens goed die luier van 't middagslaapje bekijken, maar de afgelopen dagen was die steeds droog (ze plast voor ze 'm aankrijgt en zodra ze wakker is ook weer). Anders kan ik die ook wel laten zitten binnenkort. 's Nachts zit d'r luier nog echt bomvol, dus dat gaat nog niet werken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 23:05:23 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_35239623
* Belana nog steeds onder de indruk is van saskia
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 18 februari 2006 @ 23:44:20 #208
3011 E.T.
pi_35240989
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 23:05 schreef Belana het volgende:
* Belana nog steeds onder de indruk is van saskia
je bent niet de enige.. ik ook nog dagelijks

Vanmiddag op een kinderverjaardag trok 't ook wel bekijks.. en dan ben ik ook wel bere-trots op d'r
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 23:45:19 #209
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35241023
En terecht!
  zaterdag 18 februari 2006 @ 23:46:45 #210
3011 E.T.
pi_35241066
't is zelfs zo erg dat ze niet meer onder de douche wil plassen.. dan moet ze per se op de wc zitten..
en als ze een luier aanheeft maakt dus niks uit.. Zeggen dat ze 't in die luier mag doen werkt niet.. Luier moet uit en ze moet op de wc.. (zo handig als ze d'r slaapzak al aanheeft om te gaan slapen )
pi_35241180
echt super van saskia!!!
  zondag 19 februari 2006 @ 08:23:36 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_35247016
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 23:46 schreef E.T. het volgende:
't is zelfs zo erg dat ze niet meer onder de douche wil plassen.. dan moet ze per se op de wc zitten..
en als ze een luier aanheeft maakt dus niks uit.. Zeggen dat ze 't in die luier mag doen werkt niet.. Luier moet uit en ze moet op de wc.. (zo handig als ze d'r slaapzak al aanheeft om te gaan slapen )
Niet gaan klagen nou he
stormy waters...
sailin'
  zondag 19 februari 2006 @ 13:21:24 #213
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35251714
Ik denk dat Noah weer oorontsteking heeft Hij zat de laatste dagen weer enorm aan zn oren te frutten, en hij heeft nu ook koorts/verhoging en is helemaal zieligjes enzow...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 19 februari 2006 @ 13:33:21 #214
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35252179
Noahtje, wat zielig!
pi_35253382
noah... ai!! beterschap jochie! piet lijkt ook wat last van z'n oren te hebben, maar de ene keer wel en de andere keer niet. ik spray maar veel met neusspray en verder kijken we 't nog even aan. ik ging es even googlen wat je zoal kunt doen tegen oorpijn en moest erg lachen om de 'www.omaweetraad.nl' tips. zeer uiteenlopend maar ook zeer onaanbevelenswaard volgens mij. (variërend van 'blaas sigarettenrook in 't oor' tot 'stop een knoflookteentje in 't oor'). volgens de iets verantwoordere apothekers-site moet je juist niks in 't oor stoppen, ook geen watje omdat dat alleen maar extra risico op ontsteking geeft (kan pluisjes achterlaten).
  zondag 19 februari 2006 @ 16:37:36 #216
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35257705
Oei Noah. Beterschap jongen.

E.T. volgens mij vieren jullie vandaag Saskia's verjaardag toch? Veel plezier nog!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_35260878
Isis is weer eens verkouden. Slaapt dus erg moeilijk , maar oke als ze nu s'avonds nog even flink huilt halen we dr er toch even uit. Neusje schoonmaken met daro en een beetje drinken en knuffelen doet wonderen. En dan weer lekker terug in bed.
Verder lijkt ze de laatste paar dagen oost-indisch doof , steeds daaraan gaan zitten waar ze niet aan mag zitten en niet op of omkijken. Weg pakken helpt niet want het volgende moment gaat er dood leuk weer op af. Vind het wel eens moeilijk hoe ik dr dan moet aanpakken en vraag me af wat andere mama's doen.
In de box zetten is voor mij geen optie , ik wil de box niet als strafmaatregel gaan gebruiken.

Verder is ze ineens een stuk knuffeliger geworden , wil vaak even op schoot en kruipt dan soms even helemaal tegen je aan , maar niet te lang hoor... (helaas haha).
Ze begint steeds meer klanken na te doen , zo is de tafel al "ta" en als ze iets ziet is het "da" .
Vanmiddag was ze moe en had ze even geslapen , haar deur heeft raampjes erin zitten en we stonden even naar binnen te kijken terwijl ze in bed zat met dr rug naar ons toe.
Ze keek op een gegeven moment achterom en begon meteen naar ons te zwaaien
  Hoofdredactie Fotografie zondag 19 februari 2006 @ 18:28:04 #218
95752 crew  Chell
Kluns
pi_35261716
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:53 schreef dutchie het volgende:

[..]

Volgens mij dénk je dat ze dat zeggen. Maar idd sommige mensen.
Nou, dat zou ik toch niet te hard zeggen hoor Dutch. Mijn halfbroertje is toen ie nog geen jaar was een keer van de bank gevallen en verkeerd terecht gekomen. Armpje gebroken en dus in het gips. En je krijgt dus echt serieus soms héle rare blikken en ook héle rare reacties
pi_35266280
Mensen hebben al snel hun mening klaar hoor... Zielig gewoon.

Zag het gisteren in een andere situatie... Jongetje van 4 was zijn mama kwijt. Van buitenlandse afkomst. We waren er al zeker een kwartier bij hem en geen moeder te vinden. Politie ondertussen gebeld en toen die gearriveerd was komt er iemand voorbij lopen en begint het al van "heb je je woordenboek wel bij je?" En "ja buitenlanders , die letten nooit op hun kinderen." "zijn moeder had er vast al te veel moest van hem af" Zielig gewoon voor zo'n kind om op te groeien met zulke opmerkingen. (Oke moeder was er uiteindelijk ook niet echt van onder de indruk dat ze dr zoon kwijt was )
  zondag 19 februari 2006 @ 20:36:26 #220
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35267227
quote:
Op zondag 19 februari 2006 14:11 schreef bixister het volgende:
noah... ai!! beterschap jochie! piet lijkt ook wat last van z'n oren te hebben, maar de ene keer wel en de andere keer niet. ik spray maar veel met neusspray en verder kijken we 't nog even aan. ik ging es even googlen wat je zoal kunt doen tegen oorpijn en moest erg lachen om de 'www.omaweetraad.nl' tips. zeer uiteenlopend maar ook zeer onaanbevelenswaard volgens mij. (variërend van 'blaas sigarettenrook in 't oor' tot 'stop een knoflookteentje in 't oor'). volgens de iets verantwoordere apothekers-site moet je juist niks in 't oor stoppen, ook geen watje omdat dat alleen maar extra risico op ontsteking geeft (kan pluisjes achterlaten).
Noah was dit weekend bij mijn ouders logeren en daar hebben ze ook lekker zijn neus gesprayed idd. Zij hebben hem niet echt aan zijn oor zien frutten, ik de dagen daarvoor wel. Dus hopelijk helpt het...

Zat me wel al af te vragen of het niet voorkomen worden, oren goed schoonhouden, of zoiets. Maar oren te vaak schoonmaken is ook niet goed dacht ik, dus tja.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:40:02 #221
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35267370
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:08 schreef Xanthe het volgende:
Verder lijkt ze de laatste paar dagen oost-indisch doof , steeds daaraan gaan zitten waar ze niet aan mag zitten en niet op of omkijken. Weg pakken helpt niet want het volgende moment gaat er dood leuk weer op af. Vind het wel eens moeilijk hoe ik dr dan moet aanpakken en vraag me af wat andere mama's doen.
In de box zetten is voor mij geen optie , ik wil de box niet als strafmaatregel gaan gebruiken.
Herhalen, herhalen, herhalen. In het begin lijkt het alsof ze zich er niks van aantrekken, maar uiteindelijk gaat het wel werken. Hier wel tenminste. Dan ging Noah al nee schudden als ie ergens aan wilde komen waarvan ie weet dat het niet mag En dan nog gebeurt het wel eens, maar als ik dan 'nee' zeg dan luistert ie wel beter dan dat ie in het begin deed. En het is hier vaak ook bepaalde periodes dat ie vaker stoute dingen doet en slecht luistert.
©Dumbo
pi_35268574
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:40 schreef texelonia het volgende:

[..]

Herhalen, herhalen, herhalen. In het begin lijkt het alsof ze zich er niks van aantrekken, maar uiteindelijk gaat het wel werken. Hier wel tenminste. Dan ging Noah al nee schudden als ie ergens aan wilde komen waarvan ie weet dat het niet mag En dan nog gebeurt het wel eens, maar als ik dan 'nee' zeg dan luistert ie wel beter dan dat ie in het begin deed. En het is hier vaak ook bepaalde periodes dat ie vaker stoute dingen doet en slecht luistert.
Isis weet dondersgoed wat nee betekend, ze heeft ook periodes dat ze al met ondeugende ogen ergens heen gaat en al met dr hoofd schud voordat ik iets zeg. Bij mijn ouders luisterd ze redelijk goed. Maar als ze hier iets doet en we zeggen nee ,lijkt het wel alsof dat juist de vrij brief is om het wel te doen.
Tis echt een uitdagertje , dat wisten we al wel.
Zelf denk ik dat Isis voor een sprongetje staat , ze is "moeilijker" de laatste dagen.
Snel huilen en hangeriger en super vervelend door alles te doen wat niet mag.
pi_35270786
wij komen ons officieel melden hier!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_35271881
welkom in dreumesland dylan!

tex, inderdaad, je moet juist niet teveel in dat oor purken. liefst zelfs helemaal niet. zie hier. eigenlijk wordt daar aanbevolen om in geval van oorpijn bij jonge kinderen er sowieso even een arts naar te laten kijken, omdat die kan zien om wat voor oorontsteking het gaat. bij middenoorontsteking moet je heel anders handelen dan bij een uitwendige oorontsteking.

xanthe, wij gebruiken in geval van te vaak achter elkaar niet luisteren toch de box. niet zozeer als straf, maar wel om haar even echt los te maken van het verboden object/gedrag. ze vindt het vaak eerst even vervelend, maar uiteindelijk meestal ook wel fijn omdat dit 'niet luisteren' meestal pas optreedt als ze toch al wat moe is. de box geeft haar dan weer even een veilig afgebakende ruimte. werkt hier heel goed! ze komt er dan echt tot rust. heeft ook wel te maken met de wisselwerking tussen piet en anna. die twee kunnen elkaar natuurlijk soms lekker opfokken en als 1 van de 2 dan even in de box moet verbreek je meteen ook het onderlinge gesteggel.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:34:44 #225
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_35271911
welkom dylan

kreeg gisteren een oproep van de ggd voor kyllian
dan krijgt hij weer prikjes is in april
dus ik vertelde hem het
en hij vroeg doet dat pijn?
dus ik ja dat kan een beetje pijn doen.
hij : waar prikken ze dan?
ja in de arm of in je been .
oh krijg je dan te horen
ben beniuewt hoe dat gaat straks ..

hij is op dit moment weer heerlijk verkouden
en heeft een beetje ontstoken ogen er blijft groene soep uitkomen en ze zijn best rood.
maak ze elke keer wel schoon maar naar 5 min zitten ze weer vol echt sneu..
pi_35272439
Hmm bix zoals jij het zegt nooit echt over nagedacht. Ik heb de box als straf gezien bij zwager en schoonzus en dat wilde ik dus pertinent niet.
Ik kan het allicht toch eens proberen. Ik zet dr nu vaak wel even bij dr speeltafel (staat al dr little people speelgoed) en dat werkt wel even , maar dan wil ze weer even op schoot en gaat ze na 2 minuten weer van voren af aan beginnen. (het is ook alleen bij de salon tafel op het moment).
  Licht Ontvlambaar zondag 19 februari 2006 @ 23:07:29 #227
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35272978
Allereerst een dikke voor alle zieke kindjes en voor Jordy in het bijzonder.

Isa gaat morgen voor de laatste keer naar de 'baby/dreumes'groep op het kdv. Vanaf 1 maart mag ze naar de peuters... Nu is het zo dat hier bij verjaardagen en bij wisseling van groep getrakteerd wordt. Dus ben ik aan de slag gegaan... Voor de leidsters heb ik een lekkere sachertorte gebakken en versiert met smarties, voor de kindjes heb ik cakejes gebakken met appel en abrikoos. De cakejes heb ik in folie gedaan en er een fotootje van Isa en een gelukspoppetje aangehangen. Voor de leidsters heb ik een vilten vlindertje met een fotootjes eraan erbij gedaan...

Zie hier het resultaat van een trotse mama

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 19 februari 2006 @ 23:13:35 #228
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_35273169
oh dat ziet er leuk uit zeg de juffen en de kinderen zullen heerlijk smullen...
pi_35273696
wat een werk sjeen, en 't ziet er heerlijk uit!
ik ben laatst de juffen helemaal vergeten bij de traktaties voor anna's verjaardag...
  maandag 20 februari 2006 @ 09:48:37 #230
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35279818
Noah is afgevallen Net terug van cb. In 3 maanden tijd is Noah 2,2 cm gegroeid en bijna 200 gram afgevallen... Waarschijnlijk vanwege ziek zijn en actiever geworden. Z'n ene oorte was idd geïrriteerd/ontstoken. Hij zou eigenlijk 2 prikken krijgen, maar daar wachten we nu even mee, omdat ie dus niet helemaal lekker is.

Bah ik baal er wel van hoor. Had het helemaal niet in de gaten. Avondeten gaat soms wel erg slecht, maar pap 'sochtends en brood 's middags gaat altijd goed. Maar ja we zijn natuurlijk ook nog met die laatste fles gestopt in de tussentijd.

Het cb maakte zich er overigens helemaal niet druk om
©Dumbo
pi_35279971
Joh Tex als het CB er zich niet druk over maakt zou ik het ook niet doen als ik jou was. Als het echt erg zou zijn zouden ze zich er wel druk over maken. Als ze actiever worden is het toch normaal dat het babyspek verdwijnt ? Tenminste dat heb ik altijd begrepen. Balen dat ie weer last heeft van zijn oortjes Krijgt hij nu weer antibiotica ?
  maandag 20 februari 2006 @ 09:59:26 #232
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35280026
Nee maar ja. Het gewicht kan wel wat hebben zeiden ze. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat dat zo blijft, of erer wordt. En aangezien hij zo dramatisch doet met avondeten de laatste tijd Maar goed, we zien wel hoe het zal gaan. Over 2 weken krijgt ie de prikjes en dan kunnen we meteen weer even wegen.

Nee geen antibiotica (nog). Veel neussprayen (zeker 5 keer per dag). Hopelijk helpt dat. En anders maar weer naar de huisarts.
©Dumbo
pi_35280141
Ja da's waar Tex. Moeilijk hoor. Ik heb het gevoel dat Myrthe ook eerder afgevallen dan aangekomen is, ik zal haar straks eens even op de weegschaal zetten. Drinkt Noah nog wel uit de fles ? Myrthe zit sinds twee weken weer op de koemelkvrije voeding en wil ook niets meer eten, toen ze opvolgmelk kreeg at ze opeens wel heel goed. Dus probeer ik me er ook maar niet druk om te maken.

Heeft ie al kiezen ?
  maandag 20 februari 2006 @ 10:13:44 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35280323
Hij heeft één kies. En hij krijgt alleen 's ochtends nog een papfles, en die drinkt ie meestal we goed. 's Middags brood met bekertje melk, en dat is echt een drama. Brood is prima maar die melk wil ie echt niet.... 's Avonds eten is dus meestal ook drama. Soms eet ie goed, soms wil ie niet eens 5 happen. Als je dan blijft proberen kotst ie het gewoon uit Yoghurt daarna gaat wel altijd goed, mits er geen stukjes in zitten...

Nou ja hij heeft nog zeker geen ondergewicht ofzow, dus zal me er ook maar niet te druk om maken. Kan hem toch niet dwingen te eten, dus blijf het maar gewoon proberen en hopen dat het beter gaat.
©Dumbo
  maandag 20 februari 2006 @ 10:23:45 #235
30488 coolbabe
My little pwny
pi_35280521
Zulke dingen komen altijd tegelijk tex Net als ze gaan lopen, waardoor ze meer verbruiken, worden ze ook ziek en hebben daardoor weinig trek.
Niet te veel zorgen om maken, het komt vanzelf weer in orde!
Als hij altijd goed heeft gegeten hoef je je er geen zorgen om te maken dat gij zich ineens uit gaat hongeren. Als hij trek heeft komt hij echt wel
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2006 @ 10:35:40 #236
81992 Githa
pi_35280773
Beterschap voor de kleine Noah
Ik zou me ook niet te druk maken om 200 gram hoor tex, zeker niet nu hij idd zo actief is.
Hoe gaat het met lopen .... krijgt hij er al meer lef in?

Jordy is 2 weken helemaal van de papfles af. Hij krijgt s'morgens en s'middags broodmet melk en s' avonds eet hij gewoon met ons mee.
Nu eet hij de laatste dagen niet altijd even goed, maar het schijnt dat hij idd misselijk kan zijn van de diclofynac.
Hij lijkt zo'n beetje weer de oude te worden gelukkig!
Na het ziekenhuisavontuur is hij wel veel meer op 'mama' gericht. Lijkt eenkenniger te zijn en kroelt en kust me de hele dag wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind Ik denk dat hij toch een beetje het vertrouwen in andere mensen kwijt is en juist meer een band met mij heeft opgebouwd. Hopelijk heeft dat niet al te veel effect op zijn tweede opame.
  maandag 20 februari 2006 @ 10:43:27 #237
105888 renzell
pi_35280964
Githa, wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan met je kleine man! Heel begrijpelijk dat ie alleen maar lekker met jou wil kroelen en knuffelen. En gelukkig maar!!!
En 's ochtends brood, vind je dat niet onhandig? Wij geven die papfles altijd lekker in bed, vandaar dat ik het vraag. Op die manier kunnen we nog even een beetje doorsoezen. Of deden jullie dat sowieso al niet? Wel stoer man, zo'n jongetje dat gewoon lekker met de pot mee eet. Hij wordt groot, je zoontje!

Tex; Julius stuurt 3 kilo heerlijke tuinboontjes met kip jullie kant op. Smikkelen maar Noah!
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2006 @ 10:47:09 #238
81992 Githa
pi_35281074
Renzell, het leek me wel heel onhandig jah de papfles kreeg hij ook in bed en moest hij dan ook heel driftig hebben rond 7.00, maar nu hij brood eet heeft hij ineens niet zo'n haast meer Hij slaapt nu dus ook weer tot 8.00/8.30 en dan eet hij een lekker boterhammetje no problemo!

Renzell, ik wilde nog even zeggen dat ik je sms-je en je bedoelingen heel lief vond heb er toen eigenlijk niet meer op gereageerd in het ziekenhuis
pi_35281085
Voedings vraagje... Isis krijgt s'morgens pap (uit een bakje) en smiddags een broodje met wat te drinken , tussendoor wat fruit en aan het eind van de middag warm eten en dan voor het slapen gaan nog een flesje melk.

We gebruiken voor de pap en fles nog opvolgmelk en we vragen ons eigenlijk af hoelang je dat moet geven of dat ze ook al gewone melk mag en zoja wat voor melk (mager , halfvol of vol).
Kregen van de week nl. peutermelk toegestuurd en daar zit gewone magere melk in. Isis vond het trouwens smerig
  maandag 20 februari 2006 @ 10:49:12 #240
105888 renzell
pi_35281132
Ha, nou, fijn! Ik baalde zelf vooral dat het niet meer lukte allemaal en voelde me dus eigenlijk vooral een beetje lullig.

Wat goed trouwens zeg, dat ie nu ook ineens langer doorslaapt. Luxe!
  Licht Ontvlambaar maandag 20 februari 2006 @ 11:02:49 #241
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35281494
Xanthe, wij zijn met een jaar overgestapt op halfvolle melk, wel met de toevoeging van druppels vitamine D (in eerste instantie vitamine AD om zo Isa's luchtwegen een beetje te versterken).
  maandag 20 februari 2006 @ 11:11:02 #242
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35281723
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:23 schreef coolbabe het volgende:
Als hij altijd goed heeft gegeten hoef je je er geen zorgen om te maken dat gij zich ineens uit gaat hongeren. Als hij trek heeft komt hij echt wel
Nou dat zeg je nu wel, maar dat hoeft echt niks te zeggen. Mijn zus at tot ze 2 was álles, en daarna bijna niks meer. Ze is groot geworden op brood.
En op het CB zeiden ze ook dat het waarschijnlijk kwam door ziek zijn en actiever geworden. Maar het moet wel weer rechtgetrokken worden zeg maar. En dat slechte eten is niet alleen met ziek zijn. Maar goed, ik hoop nog steeds dat het een fase is

Xanthe, wij zijn ook met 1 jaar halfvolle melk gaan geven, en dan idd vitmanine D geven. Werd ons ook zo verteld op het CB.

Jordy wat fijn dat je weer de oude begint te worden
Wanneer mag het gips er nou af? En komt er dan nog verband om?

Oh en het lopen Noah nog niet weer herhaald. Komt vanzelf wel weer een keer
©Dumbo
  Licht Ontvlambaar maandag 20 februari 2006 @ 11:14:40 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_35281826
Tex, ik zet Isa wel een op de weegschaal hier... Ze is sinds juli vorig jaar niet meer naar Cb geweest namelijk. Ze weegt nu al een paar maanden zo rond de 10,5 kilo, maar ze groeit wel in de lengte... Eten gaat hier met vlagen heel goed, de afgelopen week stukken minder maar toen was ze ook weer ziek. En Ze heeft energie voor tien
pi_35282797
Xanthe, wij hebben bij Piet ook nog een aantal maanden opvolgmelk gegeven na z'n 1e verjaardag, al 'mogen' ze vanaf 1 geloof ik wel al gewone melk. maar hij lustte het eerst ook niet zo graag. ik gaf 'm gewoon bij 't brood een beker koude melk, zo kon hij aan de smaak wennen, en na 't brood gaf ik 'm alsnog een fles warme opvolgmelk, zodat ie toch genoeg binnenkreeg want van die koude melk dronk hij in 't begin niet zo veel. en de melk voor de pap mengden wij: een beetje gewone melk, een beetje opvolg. en dan de verhouding steeds een tikkeltje opschuiven naar gewone melk. daar hebben we vrij lang over gedaan hoor, en dan ook nog lange tijd alleen maar volle melk gebruikt, geen halfvolle. Anna laat ik nu soms ook wat proeven van onze gewone melk bij 't brood eten.
pi_35282814
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:47 schreef Xanthe het volgende:
Voedings vraagje... Isis krijgt s'morgens pap (uit een bakje) en smiddags een broodje met wat te drinken , tussendoor wat fruit en aan het eind van de middag warm eten en dan voor het slapen gaan nog een flesje melk.

We gebruiken voor de pap en fles nog opvolgmelk en we vragen ons eigenlijk af hoelang je dat moet geven of dat ze ook al gewone melk mag en zoja wat voor melk (mager , halfvol of vol).
Kregen van de week nl. peutermelk toegestuurd en daar zit gewone magere melk in. Isis vond het trouwens smerig
Die van mij (13,5 maanden) krijgt eigenlijk de hele dag door alleen melk te drinken (alleen bij het avondeten wat diksap) maar hij vindt het lekker. Vanaf een jaar MOGEN ze gewone melk met toevoeging van vitamine D. Ik geef hem nog steeds Nutrilon 3, ook in de pap, omdat ik het idee heb dat hij dan toch iets meer gezonde voedingsstoffen binnenkrijgt dan gewone melk. Wel iets duurder, maar goed. Denk dat ik dit ook nog wel een maand of 2 zo hou.

Aan een modje: mag mijn dreumus ook in het lijstje? Randy, geboren op 31 december 2004.
pi_35282873
Die manier werkt idd goed denk ik, Bix... dat heb ik gedaan met borstvoeding omdat hij geen flesmelk 'bliefte'
pi_35283062
Morris krijgt vanaf zijn eerste verjaardag halfvolle melk. 's ochtends als ontbijt met Bambix en tussen de middag bij z'n brood. Na het avondeten meestal nog yoghurt.
En we geven hem idd vitamine D tabletjes.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_35283636
Vitamine tabletjes lijken mij ook beter , de druppels zijn opgelost in olie en schijnen daardoor minder goed opgenomen te worden.
pi_35283736
Beetje stomme vraag misschien Snoopy... maar waarom kies je voor halfvolle i.p.v. volle? Heb die twijfel ook altijd bij de toetjes. Enneh... vitamine D TABLETJES? Hoe geef je die dan?
pi_35283765
er zijn ook vit-D-druppels op waterbasis, die geven wij. die in olie vind ik erg vies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')