abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35034992
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:32 schreef kLowJow het volgende:
sizzler... je sig... Thailand...
Hej, respect voor Notorious B.I.G. weet je.

In Thailand begin ik er maar niet aan. De mooiste vrouwen daar schijnen geboren te zijn als man. Oh, en 70% van de prostituees heeft hiv.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_35034998
quote:
Kernenergie: Hart voor het milieu
13 februari 2006

CDA-staatssecretaris Pieter van Geel (Milieu) is om. Nederland moet een nieuwe kerncentrale bouwen. Nu toont de staatssecretaris werkelijk hart voor het milieu

Simon Rozendaal

Nederland moet binnen vijf tot tien jaar minstens één nieuwe kerncentrale bouwen. Aldus staatssecretaris Pieter van Geel (Milieu, CDA) gisteren in het tv-programma Buitenhof.

Het gaat hard. Was kernenergie jarenlang onbespreekbaar, het laatste jaar gaat de ene na de andere politicus om. Nu dus ook Van Geel, die eerder te kennen had gegeven niet erg pro-kernenergie te zijn.

Met deze ommezwaai toont de staatssecretaris van Milieu aan werkelijk hart voor het milieu te hebben. Er komt geen traditionele lucht- en watervervuiling uit een kerncentrale en ook geen kooldioxide, het gas dat ervan wordt verdacht het klimaat te veranderen. Kernenergie is al veilig en er komen steeds veiliger typen aan (de zogeheten derde en vierde generaties).

Natuurlijk kent kernenergie ook nadelen: het kernafval, de mogelijkheid dat enge landen via civiele kerncentrales atoomwapens in de handen krijgen (proliferatie) plus de eindigheid van de uraniumvoorraden.

Maar op energiegebied bestaat niet zoiets als een free lunch: alle opties hebben nadelen. En de nadelen van kernenergie zijn minder groot dan die van de alternatieven, de voordelen groter.

Dus is het verstandig dat Van Geel kerncentrales wil. Of die er echt gaan komen, is de vraag. Ook in de afgelopen decennia waren er kabinetten die kerncentrales wilden –zelfs op de zelfde plaatsen die Van Geel nu noemt (Delfzijl, Rotterdam en Borssele). Dat liep elke keer toch mis.

Dat kan ook nu gebeuren. Straks komt er wellicht een kabinet, waarin de PvdA de dienst uitmaakt. Die partij wordt in gijzeling gehouden door het Tweede Kamerlid Diederik Samsom, die zijn hele leven in dienst heeft gesteld van de strijd tegen kernenergie.
De terreur van milieufanatici loopt in dit land de spuigaten uit .
  maandag 13 februari 2006 @ 14:01:23 #178
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35035026
Even de buren helpen met wat gespam: Wie volgt Mutant01 op, op NWS?
Voor de verdwaalde NWS-user.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 13 februari 2006 @ 14:03:15 #179
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35035110
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:54 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

mooi zo, nu Dekker nog afzeiken en we hebben een kans
Waarop hebben we dan een kans?
pi_35035127
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:01 schreef Sidekick het volgende:
Even de buren helpen met wat gespam: Wie volgt Mutant01 op, op NWS?
Voor de verdwaalde NWS-user.
Drie van de laatste vier NWS-mods komen uit de POL-SC... ik had misschien beter hier iets neer kunnen zetten ja. .
  maandag 13 februari 2006 @ 14:04:06 #181
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35035141
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:31 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik dacht dat we protesteerde omdat we de grootste netto-betaler waren? Dus nu maakt het netto nog steeds geen klap uit dat we minder afdragen omdat het nettobedrag nu weer rechtgetrokken wordt?
Inderdaad.
pi_35035179
Dit is dé kans voor Meki .

Sympathiek van Mutant dat hij Meki een kans geeft. Ik solliciteer wederom niet zodat Meki meer kans maakt.
  maandag 13 februari 2006 @ 14:06:48 #183
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35035265
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:03 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Drie van de laatste vier NWS-mods komen uit de POL-SC... ik had misschien beter hier iets neer kunnen zetten ja. .
Zou ik weer solliciteren?
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 13 februari 2006 @ 14:08:26 #184
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35035340
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:06 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

ik weet niet, vind Drugshond je aardig?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  maandag 13 februari 2006 @ 14:09:38 #185
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35035385
quote:
PvdA en VVD steunen splitsing energiebedrijven

DEN HAAG - PvdA en VVD hebben maandag in een marathondebat in de Tweede Kamer steun gegeven aan het wetsvoorstel van minister Brinkhorst van Economische Zaken om de energiebedrijven te splitsen.

CDA-Tweede Kamerlid Hessels wil dat de D66-bewindsman de energiebedrijven alleen verplicht tot opslitsing, zodra die geprivatiseerd worden. Dat laatste kan als de huidige aandeelhouders, provincies en gemeenten, besluiten tot verkoop. Als Brinkhorst dit overneemt, blijft wat Hessels betreft „de kern van het wetsvoorstel overeind.

Minister Brinkhorst denkt dat eerlijke en echte concurrentie op de energiemarkt alleen mogelijk is als de energiebedrijven worden opgesplitst in een commercieel deel dat de stroom en het gas levert, en een publiek deel dat het netwerk in handen houdt. Dat publieke netwerk moet dan concurrerende leveranciers toegang bieden tot leidingen en kabels.

Het debat duurt tot maandagavond laat. Maandagmiddag komen eerst de kleinere partijen aan het woord, voordat Brinkhorst gaat antwoorden.
Waar zijn de veren gebleven?
pi_35035516
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:06 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Natuurlijk.
  maandag 13 februari 2006 @ 14:18:05 #187
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35035723
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:08 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

ik weet niet, vind Drugshond je aardig?
Nee en ik heb te weinig op nieuws gepost denk ik. Hetzelfde dus als hier, maar als dat in dit geval geen punt is wil ik wel een nieuwe poging wagen.
pi_35036080
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee en ik heb te weinig op nieuws gepost denk ik. Hetzelfde dus als hier, maar als dat in dit geval geen punt is wil ik wel een nieuwe poging wagen.
(gebleken) Affiniteit met het onderdeel wordt natuurlijk altijd meegenomen in de overweging. Of het doorslaggevend is is helemaal afhankelijk van het aanbod.
pi_35036160
Waarmee ik dus wil zeggen dat hoe vaak je er post "slechts" een puntje is waar naar gekeken wordt. .
  maandag 13 februari 2006 @ 14:30:49 #190
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35036182
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:30 schreef kLowJow het volgende:
Waarmee ik dus wil zeggen dat het "slechts" een puntje is waar naar gekeken wordt. .
En je bent natuurlijk niet de enige geinteresseerde
pi_35036197
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:37 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wat vind jij hiervan, eigenlijk? http://www.vpro.nl/progra(...)5734/items/26939801/

Om de een of andere manier ben ik benieuwd naar je mening.
tja, we krijgen dus onvermijdelijk meer migranten van buiten Europa, zeker met de huidige technologische mogelijkheden wat betreft reizen over grote afstanden, Nederland heeft straks met een grote pensioenbevolking nog steeds een grote vraag naar arbeid, migratie en heel misschien ook meer geboortes kan aan die vraag voldoen. De overheid hier in Nederland en de EU kan nauwelijks de migratiestroom (van straks) tegenhouden of het moet een 'communistische' dictatuur worden (overigens dus geen 'arbeidersparadijs', want de werkenden zullen dan in het uiterste geval minstens 60 uur in de week zonder al te veel vakantie onder ruwe arbeidsomstandigheden moeten werken om de productiviteitscijfers te halen), beter ik vind dus dat Nederland en de EU die migratie moet begeleiden en wetten daarvoor soepeler moet maken, de migranten die we echt nodig hebben (vooral vraag v. bedrijven) of willen (relatie, adoptie) toelaten en faciliteren (geen 2e-rangsburgers maken van hen) en de illegale migratie (die minder groot gaat worden als de overheid de migratiewetten soepeler maakt) ontmoedigen maar dat wel humanitair houden, dus afschaffing van handelsbarrieres zodat arme landen meer kansen krijgen zich te ontwikkelen, hoe minder economische verschillen hoe minder wantoestanden wb migratie. Wat betreft geboortepolitiek vind ik een actiever beleid vd overheid onwenselijk, ik vind dat die keuze bij de mensen zelf moet liggen en niet moet worden opgedrongen vanuit de overheid of welke instantie dan ook, wel vind ik dat de kinderopvang vanuit overheid, werkgevers- en nemers verbeterd moet worden, zodat de keuzevrijheid bij mensen groter wordt wat betreft voor kinderen zorgen en het officiele arbeidsleven.

Overigens verwacht ik geen grote cijfers wat dit betreft, economisch gezien kan innovatie, toenemde efficientie ed. onze behoefte aan meer arbeid uit vooral het buitenland wat temperen

overigens, Nederland kan op dit moment zichzelf wel degelijk voeden met eigen land dacht ik (exclusief de Antillen), al zal het dieet wel nogal eenzijdig en vegetarisch zijn vrees ik, zie dus liever bananenboten ed. komen dan dat stadsparken gaan veranderen in groentevelden
  maandag 13 februari 2006 @ 14:32:07 #192
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35036230
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:30 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

En je bent natuurlijk niet de enige geinteresseerde
Nee, dat was bij POL helaas ook niet zo. Dat ze vervolgens een minder geschikte kandiaat kiezen is een andere zaak.
pi_35036241
Ik doe iig niet mee
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_35036487
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:32 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, dat was bij POL helaas ook niet zo. Dat ze vervolgens een minder geschikte kandiaat kiezen is een andere zaak.
Vriendjespolitiek .
  maandag 13 februari 2006 @ 14:41:01 #195
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35036559
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:39 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Vriendjespolitiek .
Ik vermoedde inderdaad al dat de zaak achter de schermen gemanipuleerd is.
  maandag 13 februari 2006 @ 14:47:04 #196
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35036770
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:41 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik vermoedde inderdaad al dat de zaak achter de schermen gemanipuleerd is.
Jongen, je hebt geen idee..
pi_35036845
Talpa gooit NSE alweer om

Kijk daar! Een kijker!

Mooie ondertitel .

En NSE gaat NSE Nieuws heten, oftewel Nieuws Sport Entertainment Nieuws .
  maandag 13 februari 2006 @ 14:51:23 #198
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35036934
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:47 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Jongen, je hebt geen idee..
Jawel, ik heb zo mijn bronnen binnen de moderators.
  maandag 13 februari 2006 @ 14:51:42 #199
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35036945
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:49 schreef pberends het volgende:
Talpa gooit NSE alweer om

[afbeelding]
Kijk daar! Een kijker!

Mooie ondertitel .

En NSE gaat NSE Nieuws heten, oftewel Nieuws Sport Entertainment Nieuws .
quote:
"Het programma zal zich kenmerken door een vlotte toon en wordt brutaler. Ook wordt het jonger"

Waarom noemen ze het niet gelijk flamboyant ofzo
pi_35036955
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:51 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Jawel, ik heb zo mijn bronnen binnen de moderators.
Gatver
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')