]http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/02/nederland_wil_submission_2.html[/quote][/url]quote:Uit een enquête van RTL Nieuws blijkt dat 84 procent van de Nederlandse bevolking vindt dat VVD-Tweede Kamerlid Hirsi Ali door moet gaan met het maken van haar film Submission 2. Ongeveer 73 procent van de ondervraagden verwacht dat de woede van een significant deel van de islamitische wereld zich op Nederland zal richten en slechts 36 procent vindt de film zelf goed. Een meerderheid vindt echter dat de film gemaakt moet worden omdat dit hoort bij de persvrijheid.
[url=http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/02/nederland_wil_submission_2.html
Ze ? en wat hadden we moeten leren dat moslims een stelletje kleinzerige hypocriete geweldadige gasten zijn die niet tegen kritiek kunnen ? wisten we al denk ik zo .....quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben erg geschrokken
84 procent wilt het weer dat het uit de hand gaat lopen
kennelijk hebben ze niks geleerd van zaak Denemarken
Hirsi heeft al sinds haar illegale ingang in Nederland steeds constant oorlog gevoerd tegen de moslims en ze gaat maar door en Submission 3 gaat over Allah en dat zal alles uitbarstenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:53 schreef pindaatje81 het volgende:
Kennelijk ben jij een sukkel
Wij laten ons niet snel bang maken door schapies
Misschien stapt ze daarna de pr0n business in. :/quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:55 schreef Toeps het volgende:
Ik ken de film inhoudelijk niet, maar ik vind ook dat ze door moet gaan. Je moet de vrijheid hebben een film te maken over wat je maar wilt.
Ja. Maar je hoeft ook niet van elke vrijheid die je hebt gebruik te maken. Tokkies hebben ook de vrijheid zich voort te planten...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:55 schreef Toeps het volgende:
Je moet de vrijheid hebben een film te maken over wat je maar wilt.
Mits er geen blatante onwaarheden als feitelijke waarheden gepresenteerd worden.... eenschquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:55 schreef Toeps het volgende:
Ik ken de film inhoudelijk niet, maar ik vind ook dat ze door moet gaan. Je moet de vrijheid hebben een film te maken over wat je maar wilt.
Als zij die film wil maken moet ze dat gewoon doen. Elke andere discussie is ondergeschikt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:56 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja. Maar je hoeft ook niet van elke vrijheid die je hebt gebruik te maken. Tokkies hebben ook de vrijheid zich voort te planten...
V.
Waarmee met provocatie en belediging??quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:55 schreef Toeps het volgende:
* [ deleted : note ++ ] *quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Hirsi heeft al sinds haar illegale ingang in Nederland steeds constant oorlog gevoerd tegen de moslims en ze gaat maar door en Submission 3 gaat over Allah en dat zal alles uitbarsten
Deportatie van Hirsi Ali naar 10 km onder grond zou ons goed doen
Hoezo, kun je het anders niet aan?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
Mischien omdat ze daar geen ervaring mee heeft ???quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarmee met provocatie en belediging??
Waarom zegt die gestoorde ezel niks over Joden ???
Ja dat doet H.Ali al jaren ja, en jullie doet al jaren druk maken om haar, waarom datte doen? Jullie jezelf voor blok zetten, laat haar toch lullen man gek.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Hirsi heeft al sinds haar illegale ingang in Nederland steeds constant oorlog gevoerd tegen de moslims en ze gaat maar door en Submission 3 gaat over Allah en dat zal alles uitbarsten
Vind ik niet. Dit topic gaat over 'dat Nederland wil dat ze doorgaat'. Ik neem aan dat mijn mening dan ook gegeven mag worden. Ik vind het kolder, want ze lost er geen hol mee op.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als zij die film wil maken moet ze dat gewoon doen. Elke andere discussie is ondergeschikt.
Je laat je ook wel heel makkelijk provoceren en beledigen hè?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarmee met provocatie en belediging??
Waarom zegt die gestoorde ezel niks over Joden ???
Hebben we nou iets geleerd van Denemarken-effect ????quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:59 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hoezo, kun je het anders niet aan?
Heb je nooit geleerd dingen naast je neer te leggen? Tot tien tellen en weer verder gaan? Denken: "Ach, laat maar zitten, ik weet wel beter"?
Of je het verstandig en carrièretechnisch goed vindt dat ze die film maakt daar valt over te twisten. Maar de vrijheid óm die film te maken heeft ze.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vind ik niet. Dit topic gaat over 'dat Nederland wil dat ze doorgaat'. Ik neem aan dat mijn mening dan ook gegeven mag worden. Ik vind het kolder, want ze lost er geen hol mee op.
Het is gewoon jezelf koste wat kost in the picture willen spelen. Ik zou het prettiger vinden als ze haar werk als parlementariër wat serieuzer zou oppakken, in plaats van dit martelaarachtige Jeanne D'Arc-gedoe.
V.
kijk, en dat mag jij dan ook weer zeggenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
Persoonlijke aanvallen en schelden staat een ban voorquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef pindaatje81 het volgende:
[ * deleted *]
Ja, dat sommige Moslims nergens tegen kunnen. Moeten we ons daaraan gaan aanpassen? Dacht het niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Hebben we nou iets geleerd van Denemarken-effect ????
Met je muil houden ook nietquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Vind ik niet. Dit topic gaat over 'dat Nederland wil dat ze doorgaat'. Ik neem aan dat mijn mening dan ook gegeven mag worden. Ik vind het kolder, want ze lost er geen hol mee op.
Of aandacht vragen wat in haar ogen een groot probleem is. De nierstichting doet het ook, alleen is dat wat minder controversieel.quote:Het is gewoon jezelf koste wat kost in the picture willen spelen.
Ze is een gekozen. Indien 'men' vind dat ze het kut doet, zal ze vanzelf parlementariër af zijn.quote:Ik zou het prettiger vinden als ze haar werk als parlementariër wat serieuzer zou oppakken, in plaats van dit martelaarachtige Jeanne D'Arc-gedoe.
V.
Weet je wat een mens Hirsi ali is ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:00 schreef Toeps het volgende:
[..]
Je laat je ook wel heel makkelijk provoceren en beledigen hè?
En al zou ze wat over Joden zeggen, wat dan? Voel je je dan beter? Dat zou wel extreem triest zijn hoor.
Dude, het zou wat worden als de Belgen zich na jaren van Belgenmoppen beledigd zouden voelen.
Je hoort mij dan ook niets anders beweren.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:02 schreef Toeps het volgende:
Maar de vrijheid óm die film te maken heeft ze.
En waarom kunnen ze nergens tegen Omdat jullie constant bezig zijn met Islaam te beledigenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:03 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja, dat sommige Moslims nergens tegen kunnen. Moeten we ons daaraan gaan aanpassen? Dacht het niet.
Wat doet ze in de Tweede kamer ???quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:02 schreef Toeps het volgende:
[..]
Of je het verstandig en carrièretechnisch goed vindt dat ze die film maakt daar valt over te twisten. Maar de vrijheid óm die film te maken heeft ze.
meki kom op jonge , even het hoofd gebruiken hierbijquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben erg geschrokken
84 procent wilt het weer dat het uit de hand gaat lopen
kennelijk hebben ze niks geleerd van zaak Denemarken
'jullie'?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef Meki het volgende:
[..]
En waarom kunnen ze nergens tegen Omdat jullie constant bezig zijn met Islaam te beledigen
In hoe verre gaat ze dan onzuiver met haar vrijheden om? Wij ventileren hier onze mening op een openbaar forum, zij doet het op iets grotere podia. Wezenlijk verschilt het eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je hoort mij dan ook niets anders beweren.
Het enige waar ik voorstander van ben is dat mensen ook zuiver met hun vrijheden omgaan.
V.
Steun jij haar kruistocht tegen de Islaamquote:
Wie, ikke?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef Meki het volgende:
[..]
En waarom kunnen ze nergens tegen Omdat jullie constant bezig zijn met Islaam te beledigen
De bron geeft Nederlanders aanquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
meki kom op jonge , even het hoofd gebruiken hierbij
dit is natuurlijk compleet gelul
het zijn de ondervraagden (wss in rotterdam de enquete gehouden oid)
de nieuwslezers verspraken zich ook al een paar keer
zo was het dan weer de ondervraagden , dan weer *de nederlanders*
het is niet de nederlanders die submission 2 willen , maar 80+ procennt van de ondervraagden , dit zegt absoluut niks over de nederlanders in zn geheel (al zou je op fokforum soms anders denken)
dit weet je zelf toch ook wel.
(ik ben overigens zwaar tegen deze corrupte enquete presentaties)
Dacht jij dat het hard werken was dan als kamerlid?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:07 schreef popolon het volgende:
Zo'n film moet gewoon kunnen natuurlijk.
Ik vraag me alleen af waarom Ali dat zou moeten doen, heeft ze nou echt niks anders te doen
je kan best achter haar recht om iets te zeggen staan, zonder de inhoud van wat ze zegt te steunen...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Steun jij haar kruistocht tegen de Islaam
Tsja, ze is kamerlid inderdaad. Ik betwijfel of dat het juiste podium voor haar is.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:07 schreef popolon het volgende:
Zo'n film moet gewoon kunnen natuurlijk.
Ik vraag me alleen af waarom Ali dat zou moeten doen, heeft ze nou echt niks anders te doen
Een beetje kamerlid wel ja.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dacht jij dat het hard werken was dan als kamerlid?
Mensen die dit graag willen dat Hirsi Ali haar kruistocht kan uitvoeren tegen de Islaamquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wie, ikke?
Tevens is de Islam een geloof, met een boek, nou, wat zal dat boek een verdriet hebben. Verder vraag ik me ook af, als jullie geloven in een almachtige Allah, waarom je je dan nog druk maakt. Als je echt in Allah zou vertrouwen, dan zou je toch denken dat het vanzelf wel goed komt? Dat de persoon die die tekeningetjes heeft gemaakt ineens een meteoriet op zijn kop krijgt of zo? Kortom, waar maak je je druk om?
Verder, als je zo tegen het beledigen bent, hoe verklaar je dan dat sommige Moslims precies hetzelfde terug doen? Erger zelfs nog? "Wat u niet wilt dat u geschiedt..."
Nee. Verder wil ik ook absoluut niet gaan twisten óf ze wel of niet een kruistocht tegen de Islam houdt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Steun jij haar kruistocht tegen de Islaam
dat syndroom is meer aanwewzig in het westen... mischien teveel mobieltjesquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:06 schreef RichardQuest het volgende:
De laatste weken hebben laten zien dat een aggressieve vorm van het syndroom van down zich verspreidt over de Arabische wereld dus ik hoop dat AHA beter weet.
En uit deze enquette blijkt dat dat voor een groot deel van de Nederlanders zo is.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:08 schreef Abbadon het volgende:
[..]
je kan best achter haar recht om iets te zeggen staan, zonder de inhoud van wat ze zegt te steunen...
Jij stelt de Islam in het zwarte daglicht met je oneindige en herhaaldelijke gezever.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Mensen die dit graag willen dat Hirsi Ali haar kruistocht kan uitvoeren tegen de Islaam
Waar ik me druk om dat Nederland toelaat dat Hirsi Ali constant bezig is om de Islaam in de zwarte daglicht te stellen
Jammer dat Rien Poortvliet niet meer leeft. Die had direkt inspiratie voor een heel nieuw kabouter boekquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:09 schreef Toeps het volgende:
Ook al ging het over kabouters en aliëns.
ieder z'n hobbyquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:09 schreef Meki het volgende:
Mensen die dit graag willen dat Hirsi Ali haar kruistocht kan uitvoeren tegen de Islaam
Waar ik me druk om dat Nederland toelaat dat Hirsi Ali constant bezig is om de Islaam in de zwarte daglicht te stellen
Dacht dat jij enquetes niet erg serieus nam?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En uit deze enquette blijkt dat dat voor een groot deel van de Nederlanders zo is.
Noemde je dat een meningquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:07 schreef GnAgn het volgende:
Hirsi is tenminste geen schijterd, als je jou eigen mening niet eens meer kan uiten kun je beter je bek houden en alvast in een grafkist gaan liggen
Ow? Dat is nieuw voor mij. Kan je me vertellen wanneer ik dat geventileerd heb?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dacht dat jij enquetes niet erg serieus nam?
Ik neem engeutes serieus omdat zij het beeld aangeven over heel Nederlandquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dacht dat jij enquetes niet erg serieus nam?
bij alle enquetes doen ze dat , omdat die mensen graag positief generaliseren om dingen door te drukken , een van de redenen waarom ik walg van de media.quote:
gossie. Even mijn viool pakken hoor voor het juiste achtergrond muziekje.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Noemde je dat een mening
Hirsi heeft het elke keer tegen de Moslims en ze beledigt elke keer enkel de Moslims![]()
En dat is een gevaar voor onze samenlevingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
bij alle enquetes doen ze dat , omdat die mensen graag positief generaliseren om dingen door te drukken , een van de redenen waarom ik walg van de media.
Nee, omdat nederlanders voor vrijheid van meningsuiting zijn, schep je radicalen. Logischquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik neem engeutes serieus omdat zij het beeld aangeven over heel Nederland
waarbij ik erg geschrokken ben . Vind je het gek dat er radicalen zijn
ik neem enquetes juist niet serieus , ik neem berichtgeving van de westerse nieuwsgroepen amper nog serieus , ik raad je aan dat ook te doen , het is allemaal stemmingmakerij , conditionering , en jij weet het . ze willen mensen juist opfokken zodat ze weer publiek hun gelijk kunnen omroepen dat *de moslims* zo haatdragend zijn of meer van dat soort gelul.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee, zo denkt iedereen dat men voor vrijheid van meningsuiting is.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:12 schreef Meki het volgende:
Zo denkt iedereen dat Nederland Anti-islaam is
Dat zeggen ze enkel tegen Moslims dan gebruiken ze vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, omdat nederlanders voor vrijheid van meningsuiting zijn, schep je radicalen. Logisch.
jij klinkt anders ook vrij radicaal in je anti-media-houdingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:14 schreef BaajGuardian het volgende:
ik neem enquetes juist niet serieus , ik neem berichtgeving van de westerse nieuwsgroepen amper nog serieus , ik raad je aan dat ook te doen , het is allemaal stemmingmakerij , conditionering , en jij weet het . ze willen mensen juist opfokken zodat ze weer publiek hun gelijk kunnen omroepen dat *de moslims* zo haatdragend zijn of meer van dat soort gelul.
en ik vind het in de context niet gek dat er radicalen zijn.
(geen idee wat de andere fokkers vinden)
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik neem enquetes juist niet serieus , ik neem berichtgeving van de westerse nieuwsgroepen amper nog serieus , ik raad je aan dat ook te doen , het is allemaal stemmingmakerij , conditionering , en jij weet het . ze willen mensen juist opfokken zodat ze weer publiek hun gelijk kunnen omroepen dat *de moslims* zo haatdragend zijn of meer van dat soort gelul.
en ik vind het in de context niet gek dat er radicalen zijn.
(geen idee wat de andere fokkers vinden)
Het is niet vreemd dat men opgefokt kan worden door een bepaalde mening, als je hem onrespectvol naar voren brengt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, zo denkt iedereen dat men voor vrijheid van meningsuiting is.
Je moet even twee dingen los zien Meki.
Je kunt iemand respecteren, maar het niet eens zijn met diens mening.
Een mening en een persoon, dat zijn twee verschillende zaken.
Elke persoon heeft recht op zijn of haar mening.
precies! ook al ben ik het niet met Meki eens, ik vind absoluut dat hij alles mag zeggen wat hij wil!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou vind ik persoonlijk die wet tegen antisemitisme ook onzin. Als iemand wil beweren dat er geen Joden zijn afgemaakt in WO2, moet 'ie dat lekker doen. Ik zal het waarschijnlijk een debiel standpunt vinden, maar als iemand dat wil vinden, mij best.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat zeggen ze enkel tegen Moslims dan gebruiken ze vrijheid van meningsuiting
Tegen joden als je dat zegt gebruiken ze antisemitisme
juistquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:12 schreef Meki het volgende:
[..]
En dat is een gevaar voor onze samenleving
Ik weet niet waarom Nederland dit toelaat
Zo denkt iedereen dat Nederland Anti-islaam is
Wat vind je van mensen die vrijheid van meningsuiting misbruikenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
100% mee eens.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:17 schreef Meki het volgende:
[..]
En de stemmingmakerij maakt juist de Islaam slechter . Vaak gaan mensen slechter denken over de Moslims omdat ze constact Moslims horen in de media terwijl dat niet waar is . en dat heeft gevolgen tot tegen elke moslims die met een andere gezicht op aangekeken
Ik weet niet in hoeverre je dat kan misbruiken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat vind je van mensen die vrijheid van meningsuiting misbruiken
'ze' ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:21 schreef BaajGuardian het volgende:
speel nooit de media spelletjes mee , dat willen ze juist.
Ik was alleen teleurgesteld en woedend dat Nederland ook Anti-islaam gaat wordenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:21 schreef BaajGuardian het volgende:
maar meki probeer jezelf dan ook een beetje in te houden hoe je een topic begint , want terug slaan is natuurlijk niet hoe je dit soort gedoe tegenwerkt , want wat je zegt word altijd tegen je gebruikt.
de eerste post vond ik dus niet goed , de laatste paar zoals ik zei mee eens.
moet ik dit als compliment zien?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:17 schreef Abbadon het volgende:
[..]
jij klinkt anders ook vrij radicaal in je anti-media-houdingen dat kennelijk geheel zonder invloed van de media...volstrekt op eigen houtje bereikt! da's ook een kwaliteit!
Volgens mij zit je in het verkeerde subforum...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:21 schreef BaajGuardian het volgende:
maar meki probeer jezelf dan ook een beetje in te houden hoe je een topic begint , want terug slaan is natuurlijk niet hoe je dit soort gedoe tegenwerkt , want wat je zegt word altijd tegen je gebruikt.
de eerste post vond ik dus niet goed , de laatste paar zoals ik zei mee eens.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:21 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre je dat kan misbruiken.
Maar iemand die in jou ogen een debiele mening ventileert, daar prik je toch gewoon doorheen? (Nee, niet letterlijk.)
Als iemand continu beweert dat alle vegetariërs stom zijn, en veganisten moordenaars zijn, dan heb ik medelijden met die persoon en zijn gebrek aan relativeringsvermogen, en leef ik vrolijk verder op de manier die ik goed acht. Ik ga mijn energie daar toch zeker niet aan verspillen.
dat laat ik geheel en al aan jouw eigen inschatting overquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:23 schreef BaajGuardian het volgende:
moet ik dit als compliment zien?
Denk er wel even aan dat als Nederland al anti-islam zou worden dat dat wordt veroorzaakt door het gedrag van bepaalde moslims. Maak dus niet de fout te beweren dat de radicalisering van de islam de schuld is van de westerse houding t.o.v. de islam, want dan zet je de wereld echt op zijn kop.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik was alleen teleurgesteld en woedend dat Nederland ook Anti-islaam gaat worden
wat moet ik daarmee '???. Ik woon in Nederland en ik wil helemaal niet dat mensen tegen elkaar gaan staan. dat is verkeerd en daar gaan wij die kant op
Dan ga je toch naar de Arabische wereld? Weet ik veel waar jij graag zou willen wonen...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dat syndroom is meer aanwewzig in het westen... mischien teveel mobieltjes
Dat betekent niet dat 83% het ook eens is met de inhoud van de film.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Hirsi misbruikt de vrijheid van meningsuiting om Moslims aan te vallen ? en dan stemt 83 % van Nederland mee
dus dan vraag ik van mezelf Hebben we dan niks geleerd van 39-45
Vind ik van niet. Een mening is prima zo lang je geen blatante onwaarheden verkondigt In het geval van bevolkingsgroepen noemen we dat dan racisme, anti-semitisme, etc. Bij personen heet het smaad en laster.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:18 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou vind ik persoonlijk die wet tegen antisemitisme ook onzin. Als iemand wil beweren dat er geen Joden zijn afgemaakt in WO2, moet 'ie dat lekker doen. Ik zal het waarschijnlijk een debiel standpunt vinden, maar als iemand dat wil vinden, mij best.
Waarom haal je nou weer de tweede wereldoorlog erbij?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Hirsi misbruikt de vrijheid van meningsuiting om Moslims aan te vallen ? en dan stemt 83 % van Nederland mee
Haha . De radicalisering is slecht het gevolg door Hirsi Ali etc.. en daar is het aanleiding ervanquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:25 schreef Jalu het volgende:
[..]
Denk er wel even aan dat als Nederland al anti-islam zou worden dat dat wordt veroorzaakt door het gedrag van bepaalde moslims. Maak dus niet de fout te beweren dat de radicalisering van de islam de schuld is van de westerse houding t.o.v. de islam, want dan zet je de wereld echt op zijn kop.
Jawel, daarom mag ze die film makenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:24 schreef Meki het volgende:
De groep die in 39-45 werd aangevallen bracht dan ook niet radicale groeperingen voort die om de haverklap aanslagen op onschuldigen pleegden onder het mom van hun religie.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
da's geen misbruik hoor...en jij hebt precies hetzelfde recht op vrije meningsuiting om haar mening aan te vallen...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:24 schreef Meki het volgende:
Dat haatzaaien mag?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel, daarom mag ze die film maken
Om jullie te laten zien dat we die kant opgaanquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Waarom haal je nou weer de tweede wereldoorlog erbij?
Nee Meki. Hirsi Ali is het gevolg van een radicale islam.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Haha . De radicalisering is slecht het gevolg door Hirsi Ali etc.. en daar is het aanleiding ervan
Nou ja, als iemand meent aanleiding te hebben om dat te denken, dan mag deze persoon wat mij betreft zijn bevindingen op tafel leggen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vind ik van niet. Een mening is prima zo lang je geen blatante onwaarheden verkondigt In het geval van bevolkingsgroepen noemen we dat dan racisme, anti-semitisme, etc. Bij personen heet het smaad en laster.
En dat is gelukkig bij wet gewoon verboden.
En dat geldt voor Joden EN voor Moslims. Hirsi Ali verkondigde met Submission 1 geen onwaarheden en waarschijnlijk zal ze dat met submission2 ook niet doen. Of het beeld misschien eenzijdig is doet niets af dat feit.
Kortom, je mag best zeggen dat Joden vaker betrokken zijn bij eeehmz... ehh... het oprichten van VOF's maar je mag niet beweren dat de holocaust niet heeft plaats gevonden.
Dus ik heb vrijheid van meningsuiting om Nederlanders steeds te beledigen en kwetsenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:27 schreef Abbadon het volgende:
[..]
da's geen misbruik hoor...en jij hebt precies hetzelfde recht op vrije meningsuiting om haar mening aan te vallen...
dat het onderwerp waar het hier om gaat toevallig een religie is doet wat betreft het recht op vrije meningsuiting volstrekt niet ter zake....wat je in feite zegt is: iedereen mag alles zeggen, behalve als ik het er niet mee eens ben...
en zo werkt het nou net niet
be my guestquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Dus ik heb vrijheid van meningsuiting om Nederlanders steeds te beledigen en kwetsen
Dus ik heb vrijheid om te gaan radicaliseren ????
We gaan helemaal niet die kant op.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Om jullie te laten zien dat we die kant opgaan
Nederland steunt massaal Hirsi Ali?s oorlog tegen de Islaam
Ik wou dat ze overal op de wereld oorlog voerden als Hirsi Ali. Weg met de wapens, allemaal films maken!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Om jullie te laten zien dat we die kant opgaan
Nederland steunt massaal Hirsi Ali´s oorlog tegen de Islaam
Onzin . Waarom keur je Hirsi Ali gedachten goed ???quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:28 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee Meki. Hirsi Ali is het gevolg van een radicale islam.
Nee hoor.quote:
ik zal je vertellen , elke dag dat ik op fok topics over moslims dit en moslims dat lees , word ik echt moe van het klimaat dat heerst , het word steeds verder opgevoerd , ik weet ook niet meer wat er aan op te lossen is , het enige wat ik kan doen is proberen mensen te laten her-nadenken over de zaak (en moeilijk is het omdat het zoveel is , soms lijkt het net tegen muren oplopen) , vandaar ook dat ik mijn *de kettingreactie* topic heb gestart in POL.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik was alleen teleurgesteld en woedend dat Nederland ook Anti-islaam gaat worden
wat moet ik daarmee '???. Ik woon in Nederland en ik wil helemaal niet dat mensen tegen elkaar gaan staan. dat is verkeerd en daar gaan wij die kant op
Denk er maar even goed over na wat je zegt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja hoor, doe wat je niet laten kan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Dus ik heb vrijheid van meningsuiting om Nederlanders steeds te beledigen en kwetsen
Zolang als je niemand lastigvalt met je radicale ideeën ga je je gang toch lekker?quote:Dus ik heb vrijheid om te gaan radicaliseren ????
Jawel ik zie het wel aankomen . En jammer dat Nederland ( 83 % ) dat goedkeurtquote:
Ik heb nergens gezegd dat er niet over gediscussieerd mag worden. Maar simpelweg zeggen, zonder enige onderbouwing dat het niet heeft plaats gevonden, is bij wet verboden. En terecht.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:28 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou ja, als iemand meent aanleiding te hebben om dat te denken, dan mag deze persoon wat mij betreft zijn bevindingen op tafel leggen.
Zo kunnen anderen die bevindingen weer weerleggen, zodat je tot een wetenschappelijk oordeel komt.
Want het zou zomaar kunnen dat er minder joden zijn omgekomen. Je weet het niet. Niet dat het veel uit zou maken, maar goed, zo'n houding dat er niet over gediscussieerd mag worden vind ik verkeerd.
Goed, da's offtopic.
De film is een eenzijdig beeld van vrouwen ( inclusief hirsi ali) die subjectief een boodschap naar voren te brengen over de islam geregisseerd door een man die al jaren oorlog voert tegenover te islam. Wat mij betreft zou hij naast "de eeuwige jood" moeten komen in lijstje van verboden filmsquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor.
Je suggereerd dat de film haatzaaiend is. Ik vraag of de film verboden is.
Wanneer de film verboden is, zou hij namelijk als haatzaaiend betitelt kunnen worden. In elk ander geval is het interpretatie.
Ik ben ook geen fan van Hirsi Ali, maar als je dat zo ervaart kun je naar de rechter stappen. Heel simpelquote:
Klopt, maar om nou al dat moeite te nemenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van Hirsi Ali, maar als je dat zo ervaart kun je naar de rechter stappen. Heel simpel.
Replique autolog:quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van Hirsi Ali, maar als je dat zo ervaart kun je naar de rechter stappen. Heel simpel.
Waar zeg ik dat? Het is haar goed recht echter om te doen wat zij vindt dat ze moet doen; ze heeft vooralsnog niemand kwaad gedaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin . Waarom keur je Hirsi Ali gedachten goed ???
En hoe zou het komen, Meki, dat Hirsi Ali, die zelf moslima was, zich zo gekeerd heeft tegen de islam?quote:enkel alleen het is gericht tegen de Islaam
weg peace, is het dan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:29 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik wou dat ze overal op de wereld oorlog voerden als Hirsi Ali. Weg met de wapens, allemaal films maken!
Peace.
*de ondervraagden*quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel ik zie het wel aankomen . En jammer dat Nederland ( 83 % ) dat goedkeurt
Wat ben ik blij om dit te horenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik zal je vertellen , elke dag dat ik op fok topics over moslims dit en moslims dat lees , word ik echt moe van het klimaat dat heerst , het word steeds verder opgevoerd , ik weet ook niet meer wat er aan op te lossen is , het enige wat ik kan doen is proberen mensen te laten her-nadenken over de zaak (en moeilijk is het omdat het zoveel is , soms lijkt het net tegen muren oplopen) , vandaar ook dat ik mijn *de kettingreactie* topic heb gestart in POL.
en ik daar ook zovaak naar verwijs.
al weet ik dat het zelfs in fok ondergesneeuwd gaat worden door alle moslimhaat , en het 't zogenaamde publiek nooit zal bereiken.
ga iig nooit mee in het spelletje.
dat is mijn persoonlijke tip.
blijf vechten voor menselijkheid.
Als iedereen nou zo dacht, zou Hirsi Ali een film maken, waar nog geen handje vol naar komt kijken en iedereen zijn schouders over ophaalt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, maar om nou al dat moeite te nemen
Want?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:31 schreef BaajGuardian het volgende:
de film van hirsi ali is generalisatie en provocatief.
ik vind dat die films geboycot moeten worden.
submission 1 EN 2.
Door de domme gedachten van veel mensenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Het is haar goed recht echter om te doen wat zij vindt dat ze moet doen; ze heeft vooralsnog niemand kwaad gedaan.
[..]
En hoe zou het komen, Meki, dat Hirsi Ali, die zelf moslima was, zich zo gekeerd heeft tegen de islam?
Moeten we de 'opzij' dan ook maar verbieden wegens haatzaaierij richting 'de man'?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De film is een eenzijdig beeld van vrouwen ( inclusief hirsi ali) die subjectief een boodschap naar voren te brengen over de islam geregisseerd door een man die al jaren oorlog voert tegenover te islam. Wat mij betreft zou hij naast "de eeuwige jood" moeten komen in lijstje van verboden films
Ofwel, wie de schoen past, trekke hem aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als iedereen nou zo dacht, zou Hirsi Ali een film maken, waar nog geen handje vol naar komt kijken en iedereen zijn schouders over ophaalt.
Ergo... er is geen probleem, behalve wat degene die zich aangesproken voelen er van maken.
ben ik het niet met je eens, film wordt gewoon letterlijk in je gezicht gedrukt. Ik als moslim heb geen behoefte om het te zien, maar toch elke actualiteit programma destijds toonde (scenes) er van.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als iedereen nou zo dacht, zou Hirsi Ali een film maken, waar nog geen handje vol naar komt kijken en iedereen zijn schouders over ophaalt.
Ergo... er is geen probleem, behalve wat degene die zich aangesproken voelen er van maken.
Exact.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:35 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ofwel, wie de schoen past, trekke hem aan.
Ja en als ik SBS teletext aanzet zie ik sex reclames.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ben ik het niet met je eens, film wordt gewoon letterlijk in je gezicht gedrukt. Ik als moslim heb geen behoefte om het te zien, maar toch elke actualiteit programma destijds toonde (scenes) er van.![]()
Welke kant? Welke domme gedachteb?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Door de domme gedachten van veel mensen
maar wil jij die kant opgaan ?
ik betwijfel of zij zelf moslim was , naar mijn ziens is ze duidelijk een mishandeld vrouwtje dat nu alles generaliseerd in haar haat erdoor. , als ik door een turk word geslagen dat mn oog dicht zit , ga ik toch ook niet de politiek in omdat er meer geweldadige turken zijn ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Het is haar goed recht echter om te doen wat zij vindt dat ze moet doen; ze heeft vooralsnog niemand kwaad gedaan.
[..]
En hoe zou het komen, Meki, dat Hirsi Ali, die zelf moslima was, zich zo gekeerd heeft tegen de islam?
als je eventueel zou kunnen tonen dat mensen oprecht op grote schaal gekwetst voelen, natuurlijkquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Moeten we de 'opzij' dan ook maar verbieden wegens haatzaaierij richting 'de man'?
Steun jij Hirsi Ali de strijd tegen de Islaamquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:36 schreef Jalu het volgende:
[..]
Welke kant? Welke domme gedachteb?
En probeer nou alstjeblieft een beetje duidelijker te zijn en niet zo zwart/wit te denken, want jij bent in je eentje meer polariserend bezig dan heel moslim-hatend Fok!....
manieren uitlokken voor provocatie mbt voorbeeld dat ik gaf.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en als ik SBS teletext aanzet zie ik sex reclames.
Your point being?
Dat vind ik een enge redenering. Het zou namelijk uiteindelijk betekenen dat er voor geen enkele afwijkende mening meer ruimte is en iedereen maar moet zeggen wat de grote massa vind.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als je eventueel zou kunnen tonen dat mensen oprecht op grote schaal gekwetst voelen, natuurlijk
Dat denk ik niet, ik denk dat ze de Nederlanders scherp houdt voor een reëel gevaar. Er is namelijk een stroming binnen de islam die de hele wereld, desnoods met geweld, wil onderwerpen. Deze stroming is de grootste bedreiging voor de wereldvrede sinds de 2e wereldoorlog, in mijn ogen. En dus heeft Hirsi Ali gelijk dat ze de westerse wereld wijst op dit gevaar.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik betwijfel of zij zelf moslim was , naar mijn ziens is ze duidelijk een mishandeld vrouwtje dat nu alles generaliseerd in haar haat erdoor. , als ik door een turk word geslagen dat mn oog dicht zit , ga ik toch ook niet de politiek in omdat er meer geweldadige turken zijn ?
er zijn ook geweldadige , en vooral vrouwen mishandelende nederlanders , en joden , en amerikanen , en denen , en engelsen , en fransen , daar hoor je hirsi ali niet over
je hoort haar enkel over de moslims , elke fking keer weer.
dat mensen zit er om kritiek te geven vanuit haar eigen trauma.
dat figuur hoort niet in de politiek , ze hoort in een kliniek.
Waarom zou het dat betekenen?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat vind ik een enge redenering. Het zou namelijk uiteindelijk betekenen dat er voor geen enkele afwijkende mening meer ruimte is en iedereen maar moet zeggen wat de grote massa vind.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik betwijfel of zij zelf moslim was , naar mijn ziens is ze duidelijk een mishandeld vrouwtje dat nu alles generaliseerd in haar haat erdoor. , als ik door een turk word geslagen dat mn oog dicht zit , ga ik toch ook niet de politiek in omdat er meer geweldadige turken zijn ?
er zijn ook geweldadige , en vooral vrouwen mishandelende nederlanders , en joden , en amerikanen , en denen , en engelsen , en fransen , daar hoor je hirsi ali niet over
je hoort haar enkel over de moslims , elke fking keer weer.
dat mensen zit er om kritiek te geven vanuit haar eigen trauma.
dat figuur hoort niet in de politiek , ze hoort in een kliniek.
Zo een universeel moreel moeten komen voor kleine/grote groepen mensen. Cursus beledigen/kritiek/mening duidelijk kunnen onderscheiden, naar mijn mening houdt vrijheid van meningsuiting op wanneer je de ander (opzettelijk ) kwetstquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat vind ik een enge redenering. Het zou namelijk uiteindelijk betekenen dat er voor geen enkele afwijkende mening meer ruimte is en iedereen maar moet zeggen wat de grote massa vind.
Onzin, je wordt af en toe onbedoeld geconfronteerd met meningen en uitdragingen waar je geen boodschap of behoefte aan hebt. Dan zap je weg, of je verbreekt de verbinding wanneer het een telefonische verkoper betreft, of je doet de deur dicht als er een jehova met een tractaatje staat, of je zegt 'geen interesse' wanneer een straatkrant verkoper je vastzet bij de uitgang van Donner, etc....quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
manieren uitlokken voor provocatie mbt voorbeeld dat ik gaf.
Ik lust ook geen cola of koffie, maar man, dat wordt je toch ook zo in het gezicht gedrukt! En wat dacht je van vlees?! Daar maken ze keiveel reclame voor, en ze insinueren zelfs dat het slecht is voor je gezondheid als je het niet eet. En die "Een op de 10 vrouwen krijgt borstkanker" posters wil ik ook niet zien!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ben ik het niet met je eens, film wordt gewoon letterlijk in je gezicht gedrukt. Ik als moslim heb geen behoefte om het te zien, maar toch elke actualiteit programma destijds toonde (scenes) er van.![]()
Nee, maar ik vind wel dat er ruimte moet zijn voor afwijkende meningen. Zeker wanneer die niet direkt op de man gespeeld worden EN geen blatante onwaarheden bevatten.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zou het dat betekenen?
Jij wordt toch ook niet graag gekwetst?
blijkbaar kijk jij niet veel tv tijdens Submission/ 2 november 2004. Overal waar je zapte was er sprake van submission en Islam, "haat religie" etc. Daden van minderheden die ze niet kunnen oppaken worden verspreid over gematigde meerderheden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Onzin, je wordt af en toe onbedoeld geconfronteerd met meningen en uitdragingen waar je geen boodschap of behoefte aan hebt. Dan zap je weg, of je verbreekt de verbinding wanneer het een telefonische verkoper betreft, of je doet de deur dicht als er een jehova met een tractaatje staat, of je zegt 'geen interesse' wanneer een straatkrant verkoper je vastzet bij de uitgang van Donner, etc....
Welkom in een democratie met verregaande vrijheden voor iedereen.
Dat is toch heel subjectief - of het op de man gespeeld wordt en onwaarheden bevat?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind wel dat er ruimte moet zijn voor afwijkende meningen. Zeker wanneer die niet direkt op de man gespeeld worden EN geen blatante onwaarheden bevatten.
Zo iets hebben we al, dat heet de wet, en er zijn rechters die toetsen of de wet overtreden wordt of niet. Goed hè?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zo een universeel moreel moeten komen voor kleine/grote groepen mensen. Cursus beledigen/kritiek/mening duidelijk kunnen onderscheiden, naar mijn mening houdt vrijheid van meningsuiting op wanneer je de ander (opzettelijk ) kwetst
Dan kun je alles wel gaan verbieden: Cartoons over politici, Youp van 't Hek, Freek de Jonge etc...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zo een universeel moreel moeten komen voor kleine/grote groepen mensen. Cursus beledigen/kritiek/mening duidelijk kunnen onderscheiden, naar mijn mening houdt vrijheid van meningsuiting op wanneer je de ander (opzettelijk ) kwetst
Niet helemaal. Zolang de mening geen onwaarheden bevat.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
schat, een naakte vrouw met koran verzen op haar lichaam zonder enige vorm van tegenkritiek 5 uur per dag op TV uitzenden, zelfs in Italiaans/Frans media is provocerend. Het provoceerd mij niet dat dat wordt gedaan, wel wordt ik geprovoceerd als ik wordt aangekeken alsof ik Mo B wasquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:42 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik lust ook geen cola of koffie, maar man, dat wordt je toch ook zo in het gezicht gedrukt! En wat dacht je van vlees?! Daar maken ze keiveel reclame voor, en ze insinueren zelfs dat het slecht is voor je gezondheid als je het niet eet. En die "Een op de 10 vrouwen krijgt borstkanker" posters wil ik ook niet zien!
Iedereen heeft daar last van.
Klopt en daar hebben we een rechterlijke macht voor om dat te toetsenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is toch heel subjectief - of het op de man gespeeld wordt en onwaarheden bevat?
Dat is altijd subjectiefquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet helemaal. Zolang de mening geen onwaarheden bevat.
subjectieve mening was hetquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat loop je je dan druk te maken:?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:45 schreef Triggershot het volgende:
Het provoceerd mij niet
Sommige mensen gaan liever dreigenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Klopt en daar hebben we een rechterlijke macht voor om dat te toetsen
hen vind ik wel kunnen, humor enzoquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:44 schreef basilisk het volgende:
[..]
Dan kun je alles wel gaan verbieden: Cartoons over politici, Youp van 't Hek, Freek de Jonge etc...
De film kreeg inderdaad enorm veel meer aandacht nadat de maker ervan door een radicale moslim met veel te lange tenen was vermoord. Gek he?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
blijkbaar kijk jij niet veel tv tijdens Submission/ 2 november 2004. Overal waar je zapte was er sprake van submission en Islam, "haat religie" etc. Daden van minderheden die ze niet kunnen oppaken worden verspreid over gematigde meerderheden.
Welkom in een hypocriete democratie zonder grenzen waar het toegestaan is ten onrechte iemand te kwetsen
Druk of discussieren?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat loop je je dan druk te maken:?
tot er een wet wordt afgewezen een debiel opstaat meent in mijn religies naam van Gogh neer te knallen en men mij aan kijkt?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:43 schreef Toeps het volgende:
[..]
Zo iets hebben we al, dat heet de wet, en er zijn rechters die toetsen of de wet overtreden wordt of niet. Goed hè?
Ook dan zijn er stappen welke je kunt ondernemen.quote:
nogalquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
De film kreeg inderdaad enorm veel meer aandacht nadat de maker ervan door een radicale moslim met veel te lange tenen was vermoord. Gek he?
Nee, het heeft vaak met interpretatie te maken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou nee, onwaarheden zijn in de regel ZEER eenvoudig te controleren.
Ja, maar er zijn ook mensen die zich er beledigd door voelen. En dus zou je dat volgens jouw definitie moeten verbieden. Er is nl altijd wel iemand die er niet om kan lachen/zich beledigd voeltquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hen vind ik wel kunnen, humor enzo
Feitelijke onwaarheden zijn niet te controleren?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, het heeft vaak met interpretatie te maken.
Zeker met cryptische films als submission, niks eenvoudig aan.
Je steunt dus de moslims die klagen over submission of je bent hypocriet en vindt dat je wel mag klagen als jij het vervelend vindt. Omdat het in jouw mening niet kanquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook dan zijn er stappen welke je kunt ondernemen.
Maar dat gebeurt in de regel pas wanneer de andere partij feitelijke onwaarheden verkondigt. Over pedofilie enzo.
Je weet wel datgene wat in mijn mening NIET kan.
Natuurlijk heb je die vrijheid, maar het strookt niet helemaal met het beeld van normen en waarden waarover we de laatste tijd zo onze mond vol van hebben en die we allochtonen, waaronder moslims, proberen duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, niet altijd. Dat zag je bij Submission. Daar werden koranteksten uit de context gehaald en misbruikt - had niet veel met waarheid te maken natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Feitelijke onwaarheden zijn niet te controleren?
als men zich beledigd voeld vind ik het hen goed recht om actie te ondernemen, je gaat er natuurlijk niet van opkijken als een radicale naar wapens grijpt en een gematigde naar de rechter stapt, maar uiteindelijk wijzen alle vingers weer naar een religie die begint met een Iquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:48 schreef basilisk het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn ook mensen die zich er beledigd door voelen. En dus zou je dat volgens jouw definitie moeten verbieden. Er is nl altijd wel iemand die er niet om kan lachen/zich beledigd voelt
jonge je weet niet wat je zegt , echt waar..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:40 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, ik denk dat ze de Nederlanders scherp houdt voor een reëel gevaar. Er is namelijk een stroming binnen de islam die de hele wereld, desnoods met geweld, wil onderwerpen. Deze stroming is de grootste bedreiging voor de wereldvrede sinds de 2e wereldoorlog, in mijn ogen. En dus heeft Hirsi Ali gelijk dat ze de westerse wereld wijst op dit gevaar.
nee dat is duidelijk , je uit hier meer dat moslims de nieuwe '40 duitsers zijn.quote:En hier uit ik geen moslimhaat; er is geen enkele religie die ik haat. Ik heb echter wel de pest aan het misbruiken van religie voor politieke doeleinden.
Daar ging Submission nou juist over. Je hebt de film in ieder geval een klein beetje begrepen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, niet altijd. Dat zag je bij Submission. Daar werden koranteksten uit de context gehaald en misbruikt - had niet veel met waarheid te maken natuurlijk.
Eh nee, je leest niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Je steunt dus de moslims die klagen over submission of je bent hypocriet en vindt dat je wel mag klagen als jij het vervelend vindt. Omdat het in jouw mening niet kan
Ah, dus Mohammed tekenen met een bom als tulband is net zo erg als zegen dat homo's minder zijn als varkens en dat die met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw gegooid zouden moeten worden?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je die vrijheid, maar het strookt niet helemaal met het beeld van normen en waarden waarover we de laatste tijd zo onze mond vol van hebben en die we allochtonen, waaronder moslims, proberen duidelijk te maken.
Waar waren de voorstanders van de vrijheid van meningsuiting toen El Moumni wat minder aardige dingen zei over homo's ? Toen was de tendens meer van "oprotten met die gast, uitzetten, laat ie lekker in de zandbak over homo's ouwehoeren". Dat is toch, uhm, vreemd ?
nou nou veel te lang , het had ook een jood kunnen zijn (of ken je de opmerkingen van theo aan de joden niet) , duidelijk geescaleerd , losgeslagen ja , en een slechte naam bezorgend.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
De film kreeg inderdaad enorm veel meer aandacht nadat de maker ervan door een radicale moslim met veel te lange tenen was vermoord. Gek he?
Nee, dat was juist de zwakte van de film. Ayaan maakte haar eigen waarheid - ze gaf aan de Koran heel belangrijk te vinden en tegelijkertijd beschimpt ze die. Dat zie je vaak bij mensen die orthodox zijn opgevoed, die kunnen eigenlijk niet loskomen van het geloof en gaan er op een wat verkrampte manier mee om.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Daar ging Submission nou juist over. Je hebt de film in ieder geval een klein beetje begrepen.
Hij mag zeggen een hekel te hebben aan homo's. Hij mag niet oproepen ze te vermoorden door ze head first van een flat te gooien.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je die vrijheid, maar het strookt niet helemaal met het beeld van normen en waarden waarover we de laatste tijd zo onze mond vol van hebben en die we allochtonen, waaronder moslims, proberen duidelijk te maken.
Waar waren de voorstanders van de vrijheid van meningsuiting toen El Moumni wat minder aardige dingen zei over homo's ? Toen was de tendens meer van "oprotten met die gast, uitzetten, laat ie lekker in de zandbak over homo's ouwehoeren". Dat is toch, uhm, vreemd ?
Het kan net zo kwetsend zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:51 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ah, dus Mohammed tekenen met een bom als tulband is net zo erg als zegen dat homo's minder zijn als varkens en dat die met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw gegooid zouden moeten worden?
Dan stap je toch naar de rechter?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, je leest niet.
Wanneer er feitelijke onwaarheden verkondigt worden is het bij wet verboden.
En persoonlijk heb ik er ook moeite mee wanneer mensen feitelijke onwaarheden over mij verspreiden, zoals jij letterlijk zei dat ik pedofiel zou zijn. Ja dan waarschuw ik je inderdaad.
"Net zo erg" is natuurlijk uiterst subjectief, het zijn echter beide meningen die toch evenveel verdedigd zouden moeten worden door de voorstanders van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:51 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ah, dus Mohammed tekenen met een bom als tulband is net zo erg als zegen dat homo's minder zijn als varkens en dat die met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw gegooid zouden moeten worden?
Zoals ik al zei: wie de schoen past, trekke hem aan...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Het kan net zo kwetsend zijn inderdaad.
Mohammed beledigen dus om iets wat 1 imam heeft gezegt?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij mag zeggen een hekel te hebben aan homo's. Hij mag niet oproepen ze te vermoorden door ze head first van een flat te gooien.
Ik zie niet in wat er zo moeilijk is aan die stelling eigenlijk
Het was geen oproep tot, hij is immers ook vrigesproken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij mag zeggen een hekel te hebben aan homo's. Hij mag niet oproepen ze te vermoorden door ze head first van een flat te gooien.
Ik zie niet in wat er zo moeilijk is aan die stelling eigenlijk
Neequote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:53 schreef _The_General_ het volgende:
Gelly, SCH doe toch eens wat aan die usericons, zien jullie dat zelf niet?
Ja, dat gebeurt toch ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:53 schreef Jalu het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: wie de schoen past, trekke hem aan...
Misschien boeit het me niet zo Generaalquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:53 schreef _The_General_ het volgende:
Gelly, SCH doe toch eens wat aan die usericons, zien jullie dat zelf niet?
Dat kan. Ik koos voor een wat direktere benadering. Als je daar mee zit heb JIJ weer de mogelijkheid om naar de rechter te stappen.quote:
quote:Alsof ik dat trouwens gezegd heb
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:34 schreef SCH het volgende:
Als jij niet zo hoereert met dat kind dan heb ik het er niet over hoor![]()
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe us lief BE, je neemt het indirect nu wel voor die incestueuze Swets op![]()
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens Swets is iedereen pedo, dat slaat vooral op hemzelf terug als jonge vader![]()
Sorry? Ik vraag me af of je de film wel gezien hebt?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat was juist de zwakte van de film. Ayaan maakte haar eigen waarheid - ze gaf aan de Koran heel belangrijk te vinden en tegelijkertijd beschimpt ze die. Dat zie je vaak bij mensen die orthodox zijn opgevoed, die kunnen eigenlijk niet loskomen van het geloof en gaan er op een wat verkrampte manier mee om.
Submission 1 was qua vorm een statement en vooal een provocatie, echte inhoud was er niet.
Los van religie. Beledigen van mannen met een staartje, Friezen, noem maar op. Volgens jou houdt vrijheid van meningsuiting dan op omdat mensen zich beledig voelen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als men zich beledigd voeld vind ik het hen goed recht om actie te ondernemen, je gaat er natuurlijk niet van opkijken als een radicale naar wapens grijpt en een gematigde naar de rechter stapt, maar uiteindelijk wijzen alle vingers weer naar een religie die begint met een I
Preciesquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Het was geen oproep tot, hij is immers ook vrigesproken.
Daar gaat de film helemaal niet over- dat is puur jouw interpretatie.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Sorry? Ik vraag me af of je de film wel gezien hebt?
De film gaat over maar één vraag: Allah, als je bestaat, waarom gebeuren er dan in jouw naam dingen met vrouwen die in je geschriften juist niet worden toegestaan? Ik gedraag me zoals me wordt geleerd in de Koran, en toch wordt ik gestrafd? Mannen gedragen zich niet, en komen daar mee weg? Waarom?
OK, iets meer dan één vraag, maar je begrijpt het punt hopelijk
Dus zijn het beide meningen die evenveel verdedigd zouden moeten worden. Er gebeurde echter wat anders, men wilde zijn recht tot spreken afnemen en hem het liefst deporteren.quote:
Wat voor nut zie je om bijv friezen te beledigen?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:58 schreef basilisk het volgende:
[..]
Los van religie. Beledigen van mannen met een staartje, Friezen, noem maar op. Volgens jou houdt vrijheid van meningsuiting dan op omdat mensen zich beledig voelen.
Ah. Enlighten me then please.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar gaat de film helemaal niet over- dat is puur jouw interpretatie.
En het gebeurt niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus zijn het beide meningen die evenveel verdedigd zouden moeten worden. Er gebeurde echter wat anders, men wilde zijn recht tot spreken afnemen en hem het liefst deporteren.
Was een sketch van Freek de Jonge die grap maakte over volkssporten van de Friezen en dat in het extreme doortrok. Erg grappig, maar wellicht voor sommige Friezen niet zo leuk dat hun folklore belachelijk werd gemaaktquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor nut zie je om bijv friezen te beledigen?
sorry, laat ik het algemeen houden.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:03 schreef basilisk het volgende:
[..]
Was een sketch van Freek de Jonge die grap maakte over volkssporten van de Friezen en dat in het extreme doortrok. Erg grappig, maar wellicht voor sommige Friezen niet zo leuk dat hun folklore belachelijk werd gemaakt
Nou niet meer dan dat, jij vindt dat de film daar over gaat, ik vind dat de film over iets anders gaat en weer een derde vindt dat hij over nog iets anders gaat. Je kunt eenvoudigweg bij een kunstwerk niet zeggen: daar gaat het over. Misschien zie jij inde Mona Lisa een gewone mooie vrouw en ik de verlichting.quote:
Wat voor de een een grap is, is voor de andere een belediging.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sorry, laat ik het algemeen houden.
Wat is nut van beledigen?
Het punt dat ik wil maken is dat het dezelfde figuren waren die zich nu zo als voorstanders van die vrijheid van meningsuiting tonen. Infantielen met een Deens vlaggetje als usericon.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En het gebeurt niet.
Mooi he, vrijheid van meningsuiting en een onpartijdige macht welke de boel controleert
kwetsen van mensen is humor? Hoe humaanquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:05 schreef basilisk het volgende:
[..]
Wat voor de een een grap is, is voor de andere een belediging.
Ik was me er niet van bewust dat ik een deens vlaggetje als usericon hadquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Het punt dat ik wil maken is dat het dezelfde figuren waren die zich nu zo als voorstanders van die vrijheid van meningsuiting tonen. Infantielen met een Deens vlaggetje als usericon.
Er zijn inderdaad ook infantielen zonder Deens vlaggetje, daar heb je geiljk inquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik was me er niet van bewust dat ik een deens vlaggetje als usericon had.
wat is de grap van submissionquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:05 schreef basilisk het volgende:
[..]
Wat voor de een een grap is, is voor de andere een belediging.
Ik vraag me af waarom je je dan toch aangesproken voelt ?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik was me er niet van bewust dat ik een deens vlaggetje als usericon had.
dat moslims geen gevoel voor humor hebben ofzoquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wat is de grap van submission
Er zijn altijd mensen te vinden zonder gevoel voor humor. Ik neem aan dat meeste Friezen ook wel om die grap van Freek konden lachen. Omdat sommige dat niet kunnen moet je die grap maar helemaal niet maken?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
kwetsen van mensen is humor? Hoe humaan![]()
Ik vraag me af waarom je zo generaliseerd?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je je dan toch aangesproken voelt ?
ach nog 500 jaar en ze zijn wel zover tot die tijd!...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat moslims geen gevoel voor humor hebben ofzo![]()
wat is nou blijvender, irritatie of humor?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:08 schreef basilisk het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen te vinden zonder gevoel voor humor. Ik neem aan dat meeste Friezen ook wel om die grap van Freek konden lachen. Omdat sommige dat niet kunnen moet je die grap maar helemaal niet maken?
hahaquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:08 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ach nog 500 jaar en ze zijn wel zover tot die tijd!...![]()
Je kan dat vlaggetje dan ook net zo goed WEL nemen SCHquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad ook infantielen zonder Deens vlaggetje, daar heb je geiljk in![]()
Ik vind Denemarken een prachtig land maar ik snap niet waarom Denemarken ineens als lichtend voorbeeld zou dienen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan dat vlaggetje dan ook net zo goed WEL nemen SCH.
dat is geen antwoord op m'n vraagquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat is nou blijvender, irritatie of humor?
ik kies ervoor om dan dus helemaal geen soortgelijke grappen te maken.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:10 schreef basilisk het volgende:
[..]
dat is geen antwoord op m'n vraag
Btw islam is voor vrijheid van meningsuiting hoor, daar niet vanquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:10 schreef basilisk het volgende:
[..]
dat is geen antwoord op m'n vraag
Jij doet nu toch precies hetzelfdequote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:11 schreef gelly het volgende:
Vragen doet leven Swets. Ik stoor me alleen een beetje aan de selectiviteit als het om de vrijheid van meningsuiting aankomt, en nog meer aan de figuren die zich erop beroepen als het hen uitkomt. That's it.
Dat zou inderdaad de ideale situatie zijn. Als je geloof sterk is, waarom zou je je dan door een prentje van slag laten brengen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:10 schreef ChOas het volgende:
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. -- Evelyn Hall
Scheld me maar uit voor wat je wil, trap elk geloof wat ik heb de grond in. Ik sta er boven.
Zo wordt niet meer gedacht tegenwoordig blijkbaar, of het staat nergens geschreven
Het is een persoonlijke mening die ik hopelijk niet als feit heb gepresenteerd.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij doet nu toch precies hetzelfde
Je hebt een hekel aan generaliseren wanneer het jou uitkomt. IN dit topic generaliseer je erop los mbt deense avatars en welke soorten mensen daar dan blijkbaar bijhoren.
Dat kan ik nou humor noemen, ik moest er om lachenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar ik ga slapen, ik ga die slappe kut film toch niet kijken.
Tieten schieten helicopters, anders is het de moeite van een torrent niet waard
OK, dat is duidelijk. Ik kies daar niet voor. Een van mijn favoriete films is Life of Brian. Die zou dan ook niet meer uitgezonden mogen worden.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik kies ervoor om dan dus helemaal geen soortgelijke grappen te maken.
Zijn genoeg grappen waar Friezen en Nederlanders om kunnen lachen die niet tenkoste van iemand gaat
Wederom....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is een persoonlijke mening die ik hopelijk niet als feit heb gepresenteerd.
lees mijn post der onder Nederland wil graag Submission 2quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:14 schreef basilisk het volgende:
[..]
OK, dat is duidelijk. Ik kies daar niet voor. Een van mijn favoriete films is Life of Brian. Die zou dan ook niet meer uitgezonden mogen worden.![]()
Ik hou d'r niet tegen maar ik zal er niet naar kijken, ik vond submission 1 eigenlijk ook te saai voor woorden.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:55 schreef Toeps het volgende:
Het is een prachtig en krachtig iets waarbij veel verantwoordelijkheid komt kijken. Het is helaas zo dat het momenteel wordt gehanteerd als een kleuter dat een volautomatisch wapen in z'n klauwtjes heeft gekregen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wederom....
Mooi he die vrijheid van meningsuiting.
ow niet leuk? ben je een moslim ofzo?quote:
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ow niet leuk? ben je een moslim ofzo?![]()
ja wat dan?quote:
Jemig ik wordt al nerveus als ik een moslim online tegenkom ken je nagaan!quote:
..behalve als er iemand beledig word. Bij Life of Brian zijn dat sommige Christenen. Er is altijd wel iemand te vinden die iets als beledigend ervaart.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
lees mijn post der onder Nederland wil graag Submission 2
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Jemig ik wordt al nerveus als ik een moslim online tegenkom ken je nagaan!![]()
dit is toch wel heel intens triest of niet?
Wat vind jij daar nu van of is dit de bedoeling ofzo?
dus je vind de strips niet zo leuk? Maar wat vind je dan van alle commotie eromheen? Vind je dat normaal of? Is het een ietsiepietsie overdreven?quote:
maak je maar geen zorgen hoor, als die radicalen zich vervelen en Mohammed wordt niet meer beledigd, dan gaan ze toeslaan bij Life of brianquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:20 schreef basilisk het volgende:
[..]
..behalve als er iemand beledig word. Bij Life of Brian zijn dat sommige Christenen. Er is altijd wel iemand te vinden die iets als beledigend ervaart.
maar dat had ik al gezegd
Mijn mening staat gelijk aan dat van de koran he, verdragen die handel dus.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:21 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
dus je vind de strips niet zo leuk? Maar wat vind je dan van alle commotie eromheen? Vind je dat normaal of? Is het een ietsiepietsie overdreven?
Heel europa is nu kut omdat er in een krant in denemarken 12 strips stonden? bedoel sorry maar
![]()
dusquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
nee aub zeg, geen groter kloof![]()
Jij bent dus echt een l**. Wij houden niet van het woord deportatie, want dat doet ons Europeanen denken aan de Holocaust die volgens sommigen van jullie nooit is gebeurd. En deze doodswens aan het adres van Hirsi Ali bevalt de meesten van ons ook niet. Ayaan komt uit Somalië, is (of was) een moslima, en weet hoeveel pijn jullie "vredige" godsdienst vrouwen doet. En nogmaals: wij hebben niks met allah en die mohammed van jullie. De Holocaust is geen verzinsel, die heeft echt plaatsgevonden, en of jullie Mohammed echt heeft bestaan weet niemand concreet. Dat heet "geloven"; en de meeste Europeanen geloven nou toevallig net in een andere vorm van allah die hier God genoemd wordt. Wanneer dringt het nou eens tot jullie botte koppen door dat wij hier een vijheid van meningsuiting, pers en godsdienst hebben. Wij laten ons geen islam opdringen. En als jou en je vriendjes dat niet bevalt heb je gewoon pech gehad. Begrepen, meki?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Mijn vader zei : "als je het hier niet naar je zin hebt oprotten dan" ( tegen me oom )quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
dus
wat moet er gebeuren? las net iets over maastricht, kids die de deense vlag in de fik staken
bedoel halloooooo dit is hier ongekend hoor zoiets daar wordt het niet beter van allemaal!
laten we verdorie met zijn allen demonstreren voor de vrede!
heb je die film gezien?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
maak je maar geen zorgen hoor, als die radicalen zich vervelen en Mohammed wordt niet meer beledigd, dan gaan ze toeslaan bij Life of brian
Welke radicalen? Die film is al bijna 30 jaar oud. Geen moord om gepleegd.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
maak je maar geen zorgen hoor, als die radicalen zich vervelen en Mohammed wordt niet meer beledigd, dan gaan ze toeslaan bij Life of brian
nopez, mag ik ook niet he, Jezus blijft een religieus personage in de islam.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:23 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
heb je die film gezien?die is echt heel erg grappig!
niks mis mee, daar kijk je doorheen enzo
Radicalen die nu pogen vrijheid in te perkenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:24 schreef basilisk het volgende:
[..]
Welke radicalen? Die film is al bijna 30 jaar oud. Geen moord om gepleegd.
moderne pa..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn vader zei : "als je het hier niet naar je zin hebt oprotten dan" ( tegen me oom )
Waarom vertellen mensen belgen moppen ?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad de ideale situatie zijn. Als je geloof sterk is, waarom zou je je dan door een prentje van slag laten brengen.
Maar waarom zou je zonder dat het een doel dient mensen van slag willen brengen met een prentje?
dan raad ik je echt aan om het te gaan zienquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nopez, mag ik ook niet he, Jezus blijft een religieus personage in de islam.
quote:
Waarom weg gaan als je kunt klagen, voor alle voorzieningen dat je krijgt.quote:ik zou dat ook zeggen tegen iemand die zou zeiken over maakt niet uit wat eigenlijk
staat het je niet aan
de weg is vrij om te gaan waar je wilt
is dat dan de issue? dan is het toch logisch dat men booskijkt?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
zou ik niet zeggen.
[..]
Waarom weg gaan als je kunt klagen, voor alle voorzieningen dat je krijgt.![]()
ik zal eens een paar reviews/ storyline chekken voor ik een besluit neem, anders ben ik natuurlijk hypocriet bezig. Eerst rellen over cartoons/submission en dat Life of brian kijkenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:26 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
dan raad ik je echt aan om het te gaan zien
tis puur humor! niks verkeerds aan
het gaat niet eens echt om jezus zelf
hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:28 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
is dat dan de issue? dan is het toch logisch dat men booskijkt?
Zou ik zeker doenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik zal eens een paar reviews/ storyline chekken voor ik een besluit neem, anders ben ik natuurlijk hypocriet bezig. Eerst rellen over cartoons/submission en dat Life of brian kijken
ondertussen is script voor sub 3 klaarquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:30 schreef venomsnake het volgende:
pleur op met submission, who cares.. fucking B film.
Nederlanders worden steeds dommer lijkt het wel, krijg soms gewoon een plaatsvervangende schaamte...![]()
Want wat schieten we op met Submission2???? GEEN HOL!!!!!
je weet toch wij zijn zuinig enzoquote:
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:31 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je weet toch wij zijn zuinig enzo
Nou als buitenlanders hier wonen en gebruik maken van de zorgstaat hier, en dit is algemeen bekend hoor, dat men dit in de verste verten der werelddelen weet, dan gaat men booskijken.
Ik ken ook wat *buitenlanders* een ervan zei, laat ze mij maar uitbetalen!
Als dank voor de olie die ons land jullie gaf..ja jeetje hallowww?
![]()
ik denk dat je dan meer snapt van onze humor!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik zal eens een paar reviews/ storyline chekken voor ik een besluit neem, anders ben ik natuurlijk hypocriet bezig. Eerst rellen over cartoons/submission en dat Life of brian kijken
IRAN?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
, dan wil ik ook wel uitbetaald worden voor alle tulpen die "we" "jullie" gaven
Maar ik snap het wel! snappie? het is fucking moeilijk om te wennen hier, omdat alles hier veel vrijer is en zo intens anders!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
, dan wil ik ook wel uitbetaald worden voor alle tulpen die "we" "jullie" gaven
maar desondanks groeit een kloof tussen sommige groepen moslims waardoor alle moslims in NL in algemeen moeilijk krijgen he, men is gewoon een identiteit aan het vormen in NL en wanneer er dan iets over Mohammed wordt gesproken/afgebeeld als terrorist, terwijl de islam uit een terreur reputatie probeert te kruipen.. Tsjaah dan heb je poppetjes aan dansen .quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik denk dat je dan meer snapt van onze humor!
Die is anders en minder zwaartillend... en dit is echt ook een probleem de kloof die er is, buitenlanders die hier komen wonen! Kunnen op den duur geen kant meer op!
Ze kunnen niet meer terug omdat ze te modern zijn maar hier aarden ze ook niet omdat ze toch niet helemaal zichzelf zijn hier...dit is echt heel zwaar!
ik onderschat dit dus echt niet!
nederlanders eigen he? dat weet je toch?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
maar desondanks groeit een kloof tussen sommige groepen moslims waardoor alle moslims in NL in algemeen moeilijk krijgen he, men is gewoon een identiteit aan het vormen in NL en wanneer er dan iets over Mohammed wordt gesproken/afgebeeld als terrorist, terwijl de islam uit een terreur reputatie probeert te kruipen.. Tsjaah dan heb je poppetjes aan dansen .
klopt idd, mijn vader heeft zich nooit kunnen aanpassen aan NL.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:34 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Maar ik snap het wel! snappie? het is fucking moeilijk om te wennen hier, omdat alles hier veel vrijer is en zo intens anders!
in eigen land wordt men meteen dood gemaakt bij een afwijkende mening..hier niet?
Jemig man dat is pas fijn maar hier komt ook eigen verantwoording kijken!
dat is anders..dat kan soms heel moeilijk zijn
ow nou uit mijn bronnen eh komen ze uit iranquote:
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:37 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ow nou uit mijn bronnen eh komen ze uit iran
LOL![]()
dat is echt heel moeilijk..ken er genoeg die hier moeite mee hebben.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
klopt idd, mijn vader heeft zich nooit kunnen aanpassen aan NL.
Mijn moeder aan andere kant.. Tsjaah een typische zuid-hollandse inclusief plat hollands accent. En dan zit je daar tussen hutspot en spruitjes Allah akbar te roepen.![]()
helemaal mee eens, met brandende foto's van wapensquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:37 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
laten we met zijn allen demonstreren voor vrede en vrijheid!
graag, ben alleen bang dat je weinig support krijgt met dit rare sfeertje wat er momenteel in dit land hangt.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:37 schreef zhe-devilll het volgende:
kanten water bij de wijn moeten doen!
MOET!
laten we met zijn allen demonstreren voor vrede en vrijheid!
Lees dit dan maaar eens een keer door.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik denk dat je dan meer snapt van onze humor!
Die is anders en minder zwaartillend... en dit is echt ook een probleem de kloof die er is, buitenlanders die hier komen wonen! Kunnen op den duur geen kant meer op!
Ze kunnen niet meer terug omdat ze te modern zijn maar hier aarden ze ook niet omdat ze toch niet helemaal zichzelf zijn hier...dit is echt heel zwaar!
ik onderschat dit dus echt niet!
JAAHHHHHHHHHHHHHHHH!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
helemaal mee eens, met brandende foto's van wapens
Rot voor het meisje, mijn nichtje zou ook uitgehuwelijkt worden. Meisje helemaal kapot enzo, tot imaam van de moskee. afkeurde en zich tegen haar vader rug toe keerde ( imam had een hoog positie)quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:39 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
dat is echt heel moeilijk..ken er genoeg die hier moeite mee hebben.
o.a een schat van een meid, 24 jaar oud, en opeens zonder dat ze dit wist uitgehuwelijkt...man man wat erg voor haar..maar ze moest wel, had geen enkele keus ik denk nog vaak aan haar..zij is hier geboren...
het is misschien gemakkelijker om van onvrijheid naar vrijheid te gaan dan andersom..![]()
misschien is alles opzetquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:40 schreef typtypo het volgende:
[..]
Lees dit dan maaar eens een keer door.
Dan wordt er een heel ander licht geworpen op de term discussie hoe wij dat begrijpen en hoe onze vrienden het begrijpen.
Taqiyya and kitman
Javier guzman:quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
JAAHHHHHHHHHHHHHHHH!
PEACEEEEEEEE
tijd voor de oude demonstraties van jaren geleden!
mensen verzamelt u!
het is tijd om op te staan!
wow gelukkigvoor haar danquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Rot voor het meisje, mijn nichtje zou ook uitgehuwelijkt worden. Meisje helemaal kapot enzo, tot imaam van de moskee. afkeurde en zich tegen haar vader rug toe keerde ( imam had een hoog positie)
Zo is het gelukkig vreedzaam opgelost
Net zo min dat ik jouw " bijdrage" aan de discussie toongevend vind voor de Nederlander is de willekeurige mening van een moslim dat ook. Gelukkig maar. Figuren als jij misbruiken de situatie alleen maar in eigen belang om je beknepen xenofobie te ventileren en kunnen we eigenlijk missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:40 schreef typtypo het volgende:
[..]
Lees dit dan maaar eens een keer door.
Dan wordt er een heel ander licht geworpen op de term discussie hoe wij dat begrijpen en hoe onze vrienden het begrijpen.
Taqiyya and kitman
uwv?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Javier guzman:
"kunnen we niet uitzendbureau bellen ofzo"![]()
Hoe duidelijk wil je het hebben?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:42 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
misschien is alles opzet
van de illuminati
2e kamerleden/koningshuis voeren ze ook nog eens wat uit.quote:
ik bedoel eigenlijk het is simpel om negatief te denken, maar probeer het eens om te draaienquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:42 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
wow gelukkigvoor haar dan
kijk en jij geeft nu hele positieve voorbeelden van de islam weer
dat is belangrijk!
extreemmmmmmmmmmquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:44 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hoe duidelijk wil je het hebben?
[afbeelding]
krijg jij betaald ofzo, voor elke x dat te plaatsen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:44 schreef typtypo het volgende:
[..]
Hoe duidelijk wil je het hebben?
[afbeelding]
oke ik geloof jequote:
er heerst angst!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
krijg jij betaald ofzo, voor elke x dat te plaatsen.![]()
en de media werkt hieraan mee..zou ieder mens aanraden om geen nieuws meer te kijkenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
er heerst angst!
dat is gewoon wel duidelijk en dat moet weg!
ok maar om elke x in elke topic te plaatsen, maakt ook niet beter opquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:45 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
er heerst angst!
dat is gewoon wel duidelijk en dat moet weg!
je kan altijd nog al-jazeera bekijkenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:46 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
en de media werkt hieraan mee..zou ieder mens aanraden om geen nieuws meer te kijken
is ook zo! dat is tegen het zere been keer op keer van beide kanten uit!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ok maar om elke x in elke topic te plaatsen, maakt ook niet beter op
Krijg jij betaald om ons de hele dag te spammen over hoe geweldig de islam wel niet is, als een soort jahova?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
krijg jij betaald ofzo, voor elke x dat te plaatsen.![]()
duh wie?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je kan altijd nog al-jazeera bekijken
haha alles wat ik zou willen zeggen, heb je zelf vermeld/beantwoordquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
is ook zo! dat is tegen het zere been keer op keer van beide kanten uit!
dit moet gewoon stoppen!
HOU ERMEE OP
alsof dit helpt?![]()
maar wie weet![]()
media moet op zijn flikker krijgen, ze doen dit enkel om geld te verdienen en kijkcijfers..
kijk ik vond het weersbericht kijken ooit leuk maar tegenwoordig?![]()
en dan straks het weer..5 minuten reclame en dan krijg je een half uur geleuter over het weer? dus ik kijk maar naar belgisch weer..
bedoel maar overdreven en overtrokken allemaal![]()
tis mijn religiequote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
Krijg jij betaald om ons de hele dag te spammen over hoe geweldig de islam wel niet is, als een soort jahova?
Ik en vele met mij zijn niet in jouw dawah geinteresseerd en toch blijf jij baggeren topic na topic.![]()
http://www.dawanet.com/methods/publicschool.dawapublic.asp
Ik geloof in God..hoe hij ook heet hoe hij er ook uitziet of niet..het is mijn God..niemand zal mij beinvloeden ook al proberen ze dit dus ik heb er geen enkele moeite mee als anderen dit zouden proberen nml.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
Krijg jij betaald om ons de hele dag te spammen over hoe geweldig de islam wel niet is, als een soort jahova?
Ik en vele met mij zijn niet in jouw dawah geinteresseerd en toch blijf jij baggeren topic na topic.![]()
http://www.dawanet.com/methods/publicschool.dawapublic.asp
Dus de kwetsbare positie van Moslims in Nederland moet ons verletten kritiek te uiten op een van de grootste geloofsovertuigingen wereldwijd? Beetje krom. Ik snap best dat Moslims het zwaar te verduren hebben in Nederland, maar de vraag is of ze dat ook niet zelf hadden kunnen beletten.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
maar desondanks groeit een kloof tussen sommige groepen moslims waardoor alle moslims in NL in algemeen moeilijk krijgen he, men is gewoon een identiteit aan het vormen in NL en wanneer er dan iets over Mohammed wordt gesproken/afgebeeld als terrorist, terwijl de islam uit een terreur reputatie probeert te kruipen.. Tsjaah dan heb je poppetjes aan dansen .
Yep, die user heeft zijn eerste note(s) al te pakken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:02 schreef Meki het volgende:
Persoonlijke aanvallen en schelden staat een ban voor![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |