Het Vigeland Park ook wel Frogner-parken parken is inderdaad heel mooi.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:13 schreef Sirre het volgende:
Hallo,
Ik weet niet of ik goed zit. Heb gezocht maar kon niks vinden.
Ik ga volgende maand een weekend naar Oslo.
We zitten in het Tulip Inn Rainbow Hotel Astoria oid. Is vrij dicht bij het station.
Klopt het dat dat dan heel dicht bij de winkel-area zit?
Weet er iemand nog een leuke kroeg waar we heen moeten?
Andere dingen die we per se moeten gaan zien?
We kregen al de tip van het Open Lucht Museum bijvoorbeeld.
Tulip Inn Rainbow Hotel Astoria heet tegenwoordig Thon Astoria, en ligt om de hoek van Karl Johans gate, de hoofdstraat van Oslo. Het hotel ligt in Dronningensgate en da's niet bepaald een straat waar je 's avonds even gezellig gaat wandelen omdat het er krioelt van de hoeren en junks (ik heb zelf een jaar in deze straat gewoond, en het onveilige gevoel was de reden om te verhuizen). Als je het hotel nog om kan boeken, kies dan voor Thon Munch hotel in Munchsgate, is net zo goedkoop, ligt ook zeer centraal, maar in een veel betere buurt!quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:13 schreef Sirre het volgende:
Hallo,
Ik weet niet of ik goed zit. Heb gezocht maar kon niks vinden.
Ik ga volgende maand een weekend naar Oslo.
We zitten in het Tulip Inn Rainbow Hotel Astoria oid. Is vrij dicht bij het station.
Klopt het dat dat dan heel dicht bij de winkel-area zit?
Weet er iemand nog een leuke kroeg waar we heen moeten?
Andere dingen die we per se moeten gaan zien?
We kregen al de tip van het Open Lucht Museum bijvoorbeeld.
Mocht het niet lukken, ga dan in ieder geval 's avonds niet rechtsaf uit de receptie, maar meteen linksaf Karl Johan op waar het al een stuk beter toeven is (nog geen 100 meter lopen vanaf het hotel).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:55 schreef Sirre het volgende:
Fogel, bedankt voor de tips.
Ik ga even kijken of we nog iets met het hotel kunnen dan.
Eind April heb je nog grote kans op slecht weer, inlusief hagel en sneeuw. Eind juni is het weer meestal wat beter (in ieder geval geen sneeuw meerquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:39 schreef DutchTrain het volgende:
Ik denk er over om ofwel eind april of eind juni Oslo eens te gaan bezoeken. Wat zou de beste tijd zijn?
Weet iemand bijvoorbeeld of er rond midzomernacht iets te beleven valt in Oslo?
Leuke festivals, concerten, feesten ofzo, of zit iedereen dan ergens buiten de stad, zoals in Finland?
Dan zit ik al weer ergens anders in Europaquote:17 mei is de nationale feestdag en 16 mei zit half Noorwegen in de kroeg/is aan het feesten.
Uiteraard kies ik voor low cost: Sterlingticket, nu rechtstreeks voor 94 euro retour inclusief taxquote:PS Wat je ook doet, en hoe goedkoop ze misschien ook zijn in de periode wanneer je wil vliegen: kies _niet_ voor SAS.
Die dagrandverbinding is er dus niet meer in juni. De ochtendvlucht is dan verdwenenquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:08 schreef Douwe het volgende:
Én een dagrandverbinding!
Ik ga zelf in augustus naar Oslo, voor een weekend, ook met Sterling.
08.08 Kraftwerk Sentrum Scene Konsertquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:08 schreef Douwe het volgende:
Én een dagrandverbinding!
Ik ga zelf in augustus naar Oslo, voor een weekend, ook met Sterling.
Fogel >> Ik mis de knop 'English' op die site, en kan ook zo gauw in mn beste Noors geen augustus vinden. Weet jij toevallig of er dan iets is, of is het dan uitgestorven?
NOK 455 voor een ticket... ook het overwegen waard....quote:
De trein naar Gøtenborg is een toeristische attractie op zich, het is een oude herriende rammelbak uit omstreeks 1960 met stoffen stoelen (die overigens wel reclinable zijn) en houten interieur. Stoelen zijn wel comfortabel, maar neem een ipod ofzo mee!quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En dan meteen een combinatie maken met de trein naar Goteborg en terug met www.flyme.com
Ik ben nog nooit in Reykjavik en weet ook niet helemaal wat je bedoelt met 'Noord-Europese sfeer'.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:42 schreef Boeman het volgende:
Is Oslo nou een echte Europese stad? Of heerst er toch meer de Noord-Europese sfeer (zoals in Reykjavik)?
Ja qua subjectiviteit heb je gelijkquote:Op maandag 10 april 2006 23:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in Reykjavik en weet ook niet helemaal wat je bedoelt met 'Noord-Europese sfeer'.
Wat zorgt voor de sfeer? Het uitgaansleven, de mensen, de architectuur, de combinatie van dit?
En, wat is typerend voor een 'echte Europese stad'? Valt Amsterdam er onder, en Madrid, Parijs, London, Kopenhagen? En zo ja, waarom?
Tell me more, en ik kan je hopelijk een goed antwoord geven (al vrees ik dat sfeerbeleving vrij subjectief is).
Jaquote:
Afgelopen zomer ook een paar dagen geweest. Erg leuke stadquote:
I know, dat is ook een van de reden dat ik er een huis heb gekocht.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Afgelopen zomer ook een paar dagen geweest. Erg leuke stad.
Wat is jouw reden geweest dan om te verhuizen naar Noorwegen? (ik neem aan dat je eerst in Nederland woondequote:Op dinsdag 11 april 2006 19:39 schreef Fogel het volgende:
[..]
I know, dat is ook een van de reden dat ik er een huis heb gekocht.
Het is een stuk kleiner dan Oslo en een stuk idyllischer. Het lijkt me (en mijn vrouw) een betere omgeving voor mijn kinderen om op te groeien dan Oslo.
Samenvatting van een lang verhaal:quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:17 schreef Boeman het volgende:
[..]
Wat is jouw reden geweest dan om te verhuizen naar Noorwegen? (ik neem aan dat je eerst in Nederland woonde)
Stockholm is veel mooier dan Oslo, Helsinki vind ik persoonlijk niet echt boeiend.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:13 schreef k_man het volgende:
Ik overweeg binnenkort eens een lang weekendje naar Oslo te gaan.
Ik heb alleen niet echt een idee of daar nou zo veel te doen is. Ik krijg soms het idee dat het een beetje gezien wordt als het saaie zusje van Stockholm en Helsinki?
En wat is er qua (moderne) architectuur, kunst en design zoal te doen? Zijn die Munchs eigenlijk al weer terug?
Nou ja, tips dus graag!![]()
"... wat weer open is maar zonder Madonna en Skrik." Nee dus.quote:
Uit het Munch museum slechts twee. Maar eerder dat jaar waren er al enkele gestolen van Refsnes gård (maar dat was een prive-collectie).quote:Op woensdag 12 april 2006 00:11 schreef k_man het volgende:
Jaja, maar er waren er meer gestolen toch?
Dat is zeker interessant. Misschien dan toch maar even wachten tot het af is voor een bezoek aan Oslo...quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:46 schreef Fogel het volgende:
De nieuwe opera in aanbouw is misschien ook iets voor architectuurfreaks?
Zie hier voor fotos: http://www.statsbygg.no/opera/bilder/
Het ding zou in december 2007 klaar moeten zijn en de openingsvoorstelling is 12 april 2008. Ze zijn nu bezig met de steunen voor de marmeren platen aan de voorkant aan het maken (ik rij er twee keer per dag voorbij). Ik neem aan dat de buitenkant ruim vantevoren klaar is, dus die kan je al voor 2007 bekijken.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:04 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is zeker interessant. Misschien dan toch maar even wachten tot het af is voor een bezoek aan Oslo...
Een paar toevoegingen:quote:Op woensdag 19 april 2006 19:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vigelandsparken![]()
tip1: neem je eigen eten mee. De broodjes in het park zijn om te janken en vreselijk duur.
tip2: Laat je het verhaal achter het park uitleggen, het is de moeite waard.
tip3: Als het lekker weer is, ga dan op een terrasje aan de baai van Oslo ztten met je neus naar het water en bestel een emmertje garnalen.
tip4: Bier is duur. Of eigenlijk: bier is duur2. En dat geldt voor alle alcohol. Neem voldoende geld mee of blijf nuchter.
quote:Affordable Europe: Oslo
* Sign In to E-Mail This
* Reprints
* Save
Article Tools Sponsored By
By BRUCE BAWER
Published: April 23, 2006
Though Oslo has the dubious honor of being called one of the world's most expensive cities, it's possible to minimize the damage to your pocketbook while making the most of what the "Tiger City" (as it calls itself) has to offer.
Skip to next paragraph
Enlarge This Image
Morten Andersen for The New York Times
Statues by Gustav Vigeland in Frogner Park in Oslo. More Photos »
Affordable Europe
How to keep costs down while living it up in 16 European cities.
Multimedia
Slide Show: Affordable Europe
Slide Show: Affordable Europe
Where to Eat Cheaply
The most reasonably priced places tend to be the Indian, Thai, and Vietnamese restaurants near Youngstorget, a downtown square, and in the immigrant neighborhoods of Gronland and Toyen. Perhaps the best and most conveniently located of these places (all of which are more or less shabby) is Saigon Lille Café, Mollergata 32C, (47-22-11-48-13, a family-run spot with excellent fare and generous portions, a rarity in Norway (chicken in sweet and sour sauce costs 69 kroner, about $10.50 at 6.6 kroner to the dollar. Want a good deal (by Oslo standards) on something rather more glamorous? Take in the Sunday prix-fixe jazz brunch at the Grand Hotel's Grand Cafe (Karl Johans Gate, 47-23-21-20-00), whose high windows face the Parliament. Served between noon and 4 p.m., the brunch will set you back 225 kroner a head — not bad for a splendid meal and a couple of hours of terrific live jazz at a great historic cafe.
Share your suggestions | Read comments
Lodging for Under 100 Euros
Tucked away in a quiet corner of town that feels out of the way but that's only a five-minute stroll from Karl Johans Gate, the Thon Hotel Munch (Munchs ate 5, 47-23-21-96-00; www.thonhotels.no/munch), is comfortable and pleasant. Budget double rooms run from 750 kroner (about 97 euros or $114) a night.
Best Deal on a Cultural Event
The small candlelit multilevel Underwater Pub (Dalsbergstein 4; 47-22-46-05-26) offers a remarkable free bonus: live opera music performed by students from the Norwegian Academy of Music. There's no cover or minimum, and a glass of wine or a half-liter of beer goes for 46 kroner. The caliber of the performances, which begin at around 7:30 p.m. on Tuesdays and 9:15 p.m. on Thursdays, is surprisingly high, the atmosphere at once serious and fun.
Share your suggestions
Best Things to Do Free
Spend the morning taking in the entire sweep of Norwegian art history at the National Gallery (Universitetsgata 13, 47-22-20-04-04; www.nasjonalmuseet.no), then amble through the charming upscale neighborhood of Frogner to Frogner Park. There, you can wander amid the extraordinary statues of nudes by Gustav Vigeland, who lived from 1869 to 1943 (www.museumsnett.no/vigelandmuseet). Walk back downtown along Hegdehausveien-Bogstadveien, the main drag of the Majorstuen district (the premier window-shopping street), and then through the Royal Palace Park. You'll get back to Karl Johans Gate just in time to pay seven bucks for a beer.
Best Money-Saving Tip
Skip restaurants altogether. Instead, grab a fresh calzone at Bit (Universitetsgata 20, facing the National Gallery) or a sandwich at Deli DeLuca (Karl Johans Gate 33) and scarf it down in Eidsvoll Plass, the strip of park between the Parliament and National Theater. Or pick up a single-use grill at a grocery store and barbecue burgers on the beach at Huk (a 13-minute ride on the No. 30 bus from the National Theater), on one of the islands in the Oslo Fjord (a 10-minute ferry ride from Vippetangen), or beside the picturesque brook in St. Hanshaugen Park.
Je kan direct vliegen met KLM, of via Kopenhagen met SAS.quote:Op zondag 7 mei 2006 13:40 schreef DIA het volgende:
Wat is het beste/snelste reizen? trein-vliegen-auto
Direct van Schiphol naar Oslo kan ook met de SAS (maar soms is via Kopenhagen goedkoper).quote:Op maandag 29 mei 2006 13:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Je kan direct vliegen met KLM, of via Kopenhagen met SAS.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:13 schreef Delicieux het volgende:
Ik vond Oslo een extreem saaie stad. Laatst een lang weekend geweest. Munch museum had leuk moeten zijn, maar de schilderijen waren gejat. Voor de rest veel sjacherijnige Noren, en al helemaal niet iets van een feeststemming. Het eten was over het algemeen niet lekker, het bier was duur en het was half donker de hele dag. (Het was afgelopen november)
Het beste van de hele trip was onze thuiskomst in Parijs! wat een fijne stad is dat toch...!
Mee eens, behalve dat het contrast nóg groter is tussen Parijs en Stockholm!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er is was voor mij geen groter contrast mogelijk tussen twee Europese hoofdsteden, van het vieze, ongezellige Parijs naar het schone, rustige Oslo.
http://www.ankerhostel.no/?lang=44quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:50 schreef Boeman het volgende:
Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde hostels daar?
Hostels, omdat ik niet veel geld te besteden heb aan overnachtingen.
Ze hebben het online gezet: http://edition.cnn.com/vi(...)nrise.sunset.mov.cnnquote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:27 schreef Fogel het volgende:
Zaterdag 14. juni om 15.30 en 20.30 heeft CNN een special over Oslo waar ze laten zien of en zo ja hoe het mogelijk is om Oslo low-budget aan te doen.
Behalve dan in strakke outfits in het park...quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:56 schreef Fogel het volgende:
Ik denk dat het samen te vatten is met een quote van mijn moeder "ik heb nog nooit een Noor zien rennen"...
Ligt eraan uit welk deel van het land je komtquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:16 schreef Lemans24 het volgende:
Hoe spreek je Oslo nu eigenlijk correct uit in het Noors?
Het lijkt erop dat ze meestal 'Oesloe' zeggen, of misschien 'Oesloh' ?
Da's joggenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Behalve dan in strakke outfits in het park...
Er komt ook nog 210 kroner (+/- 27 euro) bij voor een retourtje per Ryanair bus van/naar Oslo. En je moet natuurlijk nog naar Eindhoven.quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:29 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik zie dat ik voor een appel en een ei naar Oslo kan vliegen. Weliswaar vanaf Eindhoven naar Rygge, maar toch: ¤ 20 is geen geld.
Misschien over een paar weken toch maar eens een bliksembezoekje doen. Dat zou dan neerkomen op donderdag laat in de middag aankomen en zaterdag laat in de ochtend weer vliegen. Effectief eigenlijk dus maar één volle dag de tijd, maar dat moet voldoende zijn voor het operagebouw en het Nationaal Museum, lijkt me.
Ik vond 120 kr per enkeltje, dus dat komt nagenoeg op hetzelfde neer. Parkeren in Eindhoven (¤ 38) komt er ook nog bij. Los van de benzine zit ik dus al op ¤ 38 + 20 + 27 = ¤ 85 voor de reis. Is nog steeds niet duur. Zie maar eens goedkoper in Oslo te komenquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:10 schreef Lemans24 het volgende:
Er komt ook nog 210 kroner (+/- 27 euro) bij voor een retourtje per Ryanair bus van/naar Oslo. En je moet natuurlijk nog naar Eindhoven.
Norwegian.com is inderdaad 5 euro duurder vanaf Schiphol naar Gardermoen, maar dan vertrek je vrijdagavond laat en kom je zaterdag begin van de avond weer terugquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vond 120 kr per enkeltje, dus dat komt nagenoeg op hetzelfde neer. Parkeren in Eindhoven (¤ 38) komt er ook nog bij. Los van de benzine zit ik dus al op ¤ 38 + 20 + 27 = ¤ 85 voor de reis. Is nog steeds niet duur. Zie maar eens goedkoper in Oslo te komen
Dat zal wel meevallen. Het gebouw moet natuurlijk ook vanuit elke denkbare hoek gefotografeerd worden.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:57 schreef Fogel het volgende:
De opera van buiten bekijken ben je zo meer klaar.
Goede tips, vooral dat hotel.quote:En op de aankomstdag kan je al beginnen met een diner op Ekeberg http://www.ekebergrestauranten.com/no/, een van de belangrijkere functionalistische iconen.
En aangezien er maar 1 designhotel is in Oslo, is de keus snel gemaakthttp://www.firsthotels.co(...)-Hotel-Grims-Grenka/
Hmm, ik had even op Skyscanner gekeken naar goedkope vluchten en die vindt dus alleen Ryanair. Als wat jij zegt ook kan op de data dat ik zou willen, is dat natuurlijk aantrekkelijker. In ieder geval qua prijs. Qua tijden wordt het wel heel krap.quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Norwegian.com is inderdaad 5 euro duurder vanaf Schiphol naar Gardermoen, maar dan vertrek je vrijdagavond laat en kom je zaterdag begin van de avond weer terug
OK, als je vanuit echt alle hoeken wil fotograferen, moet je ook het water op natuurlijk, of hele fatsoenlijke telelenzen meenemen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Het gebouw moet natuurlijk ook vanuit elke denkbare hoek gefotografeerd worden.
Vervolgens is er nog de guided tour, om ook binnen te kunnen kijken.
[..]
1500NOK voor 2 nachten is zelfs nog relatief goedkoop te noemen voor Oslo, ik betaal dat ook voor 1 nacht... meteen boekenquote:Goede tips, vooral dat hotel.Ik had al even gekeken op booking.com en vergeleken met wat ik daar tegen kwam is dit ook nog niets duur. Ik zie een aanbieding van twee nachten voor ca. 1.500 kr. Lijkt me een goede deal.
Da's de aanbieding inderdaad: twee nachten voor de prijs van één.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:51 schreef Fogel het volgende:
1500NOK voor 2 nachten is zelfs nog relatief goedkoop te noemen voor Oslo, ik betaal dat ook voor 1 nacht... meteen boeken![]()
Goede verklaringquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's de aanbieding inderdaad: twee nachten voor de prijs van één.
Ah, de Akerselva... Dat was best een leuk wandeltochtje, heuvelop. Van drugsdealers tot hippies tot studenten, van watervallen tot oude fabrieken en watermolens. En natuurlijk de joggers.quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Goede verklaring
En voor vanaf het water fotograferen kan je een kano huren ergens aan de Akerselva, herinner me alleen niet precies meer waar.
Was er vanuit gegaan dat het 20 euro exclusief inchecken en betaalkosten zou zijn, maar dat is inderdaad niet zo. Norwegian komt na wat doorklikken uiteindelijk uit op 100 euro voor het laagste tarief. Dat zal het verschil in parkeerkosten en benzinekosten niet goed maken waarschijnlijk..quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:31 schreef k_man het volgende:
Edit: het klopt dus niet. Ik zie bij Norwegian als laagste tarief in juni ¤ 38 enkele reis en dan nog niet eens op de dagen dat ik zou willen. Bij Ryanair kan het voor ¤ 20 retour.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:25 schreef Lemans24 het volgende:
Ah, de Akerselva... Dat was best een leuk wandeltochtje, heuvelop. Van drugsdealers tot hippies tot studenten, van watervallen tot oude fabrieken en watermolens. En natuurlijk de joggers.
Geen kanoverhuur gezien, overigens.
Leuker om te fietsen, dan heb je minder last van al dat tuig daarquote:Op woensdag 26 mei 2010 21:38 schreef DutchTrain het volgende:
Inderdaad leuke wandeling, heb er wel ergens een kanoverhuur gezien, maar leek me wel een erg korte tocht.
Rond Oslo nietquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:17 schreef HomoSaabiens het volgende:
Nu het topic toch gekicked is: ik was afgelopen week in Oslo, wat rondgetourd door het land ook. Wordt de automatische tol in de stad/op de snelweg ook daadwerkelijk geind?
Ik heb ervaring met beide.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:47 schreef Evi_90 het volgende:
Iemand ervaring met het Viking en Fram museum?
Ik ben geen groot museum liefhebber maar kan een mooi museum wel waarderen.
beide cool. Tegenover fram zit de kontiki. Dat is ook een heel gaaf ding.quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:47 schreef Evi_90 het volgende:
Iemand ervaring met het Viking en Fram museum?
Ik ben geen groot museum liefhebber maar kan een mooi museum wel waarderen.
bier drinken wil je er ook niet...quote:Op donderdag 22 september 2016 17:32 schreef Evi_90 het volgende:
Hmmm, ik ben waarschijnlijk maar iets meer dan een dag in Oslo en wil niet alleen maar musea bezoeken dus moet dat even beperken.
Jawel hoor.quote:Op maandag 26 september 2016 01:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
bier drinken wil je er ook niet...
¤ 10 voor 40 cl?quote:Op maandag 26 september 2016 10:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Bij St Lars, Amundsen of Gamle Major.
Als je voor pils gaat kan het iets goedkoper. Maar de bierselectie is wat interessanter dan dat (en duurder). Bij Gamle Major gaat het om de kroeg zelf, ze hebben een leuk thema.quote:
Ja, dat was gewoon een verwijzing naar de prijs. Ik wil niks liever dan pills drinken in dat fotomodellen land. Ik kan het alleen niet betalen.quote:Op maandag 26 september 2016 10:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Bij St Lars, Amundsen of Gamle Major.
Oh, dit zijn normale Noorse prijzen. Deze ga ik even opslaan. Thanks.quote:Op maandag 26 september 2016 13:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je voor pils gaat kan het iets goedkoper. Maar de bierselectie is wat interessanter dan dat (en duurder). Bij Gamle Major gaat het om de kroeg zelf, ze hebben een leuk thema.
Maar ik zie dat ze tegenwoordig ook een aardige bierselectie hebben: http://www.gamlemajor.no/beer.html
Top tip, bedankt. Betaalde nu ongeveer 5 euro voor een bakje koffie. Maar konden heerlijk rustig zitten.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:14 schreef Fogel het volgende:
Tip: als je geen zin hebt om in alle drukte een kop koffie te kunnen nuttigen op Holmenkollen, ga dan niet naar Holmenkollen restaurant waar je moet vechten om een goede plek (met uitzicht), maar naar het Soria Moria hotel, wat vlakbij ligt. Uitzicht is prima, en er zijn veel meer 'uitzichtplaatsen' beschikbaar. "zal wel veel duurder zijn dan": Nee, 2 koppen koffie en 2 thee was maar 70 kroon bij elkaar (zo'n 9 euro), een hele normale prijs voor Oslo.
En wat fotos:
Uitzicht
[ afbeelding ]
Het hotel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |