quote:On Wed, 8 Feb 2006, Sten Oomen wrote:
> Geachte Jan Willem Nienhuys en Rob Nanninga.
>
> Gisteren heeft Robbert van den Broeke in een interview aangegeven dat
> hij nog nooit door wetenschappers is benaderd voor onderzoek. Ik meen te
> mogen stellen dat dit niet klopt.
>
Inderdaad, wij hebben op 13 december 2005 aan eriszoveelmeer@rtl4.nl
ge-e-maild dat wij Robbert wilden onderzoeken, en du moment dat we
de nonnenfoto's hadden ontraadseld hebben wij bij herhaling Moors haar
bureau opgebeld en notabene expres publicatie uitgesteld (waarna de
Fokkers hetzelfde kort daarna ontdekten).
> http://www.omroepbrabant.nl/podcast.aspx
>
> Anyway, hij heeft aangegeven wel degelijk met wetenschappers te willen
> samenwerken. Het lijkt mij dat hij jullie nu niet meer kan weigeren. Als
> hij de pee in jullie heeft ;-), kunnen jullie misschien een paar andere
> wetenschappers vragen die hij wel wil ontvangen? Het lijkt mij dat
> jullie toch wel over een netwerk beschikken dat nu misschien
> aangesproken mag worden?
Ik heb zojuist een interview voor RTL-Boulevard weggegeven waarin
ik vertel dat wij R. graag willen onderzoeken, maar dan wel onder
gecontroleerde omstandigheden, en als het even kan met een parapsycholoog
erbij. Dan kunnen wij hem meteen eens vragen hoe je met drie flitsen
vier flitsfoto's kunt maken.
Het wordt vanavond uitgezonden, waarschijnlijk met een
authentieke Robbert-bollenfoto, onze imitatie daarvan en wellicht
met mijn commentaar dat Robberts geesten zich toch wel opvallend
goed aan de wetten van de optica houden. Op de vraag of hij ons
voor het lapje houdt, heb ik gezegd dat ik dat niet weet, maar
dat er voldoende reden lijkt om e.e.a. eens onder gecontroleerde
omstandigheden te bestuderen.
Ik hoop dat er nog wat van overblijft, waarschijnlijk maar een paar
zinnetjes.
JW
>
> Vriendelijke groeten,
>
> Sten Oomen
Waar ben jij mede-redacteur van, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:22 schreef seriewoordenaar het volgende:
Weet je, Indirah, ik plaats de brief niet. Het is misschien te sensationeel voor pikki en daarnaast zijn mijn mede-redacteuren er misschien niet blij mee als ik het vrijgeef zonder toestemming. Wat ook speelt is dat het om Robbert gaat en niet om DossierX of mij.
Maar met wat geduld zul je die brief nog wel zien. Ik kan je wel vertellen dat wij niets te verbergen hebben en niet gebaat zijn bij leugens. Waarom dat plots vermoed wordt is me een beetje onduidelijk. Het woord van 3 personen tegen dat van 1 persoon is sowieso nogal vreemd.
We hebben ook op tape dat Robbert vroeger meerdere malen naar DossierX-radio heeft gebeld. Wat zeg je daar dan van? Ook onzin?
klinkt groot, 't is niets professioneels ofzo. (Hoewel, qua tijdsbesteding...)quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:24 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Waar ben jij mede-redacteur van, als ik vragen mag?
Okquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:25 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
klinkt groot, 't is niets professioneels ofzo. (Hoewel, qua tijdsbesteding...)
Ik ben mede-redacteur van dossierx.nl en ook van grenswetenschap.nl en dan nog mijn eigen site.
Dat zal wel heel lang gelden zijn, hoor .quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:22 schreef seriewoordenaar het volgende:
Weet je, Indirah, ik plaats de brief niet. Het is misschien te sensationeel voor pikki en daarnaast zijn mijn mede-redacteuren er misschien niet blij mee als ik het vrijgeef zonder toestemming. Wat ook speelt is dat het om Robbert gaat en niet om DossierX of mij.
Maar met wat geduld zul je die brief nog wel zien. Ik kan je wel vertellen dat wij niets te verbergen hebben en niet gebaat zijn bij leugens. Waarom dat plots vermoed wordt is me een beetje onduidelijk. Het woord van 3 personen tegen dat van 1 persoon is sowieso nogal vreemd.
We hebben ook op tape dat Robbert vroeger meerdere malen naar DossierX-radio heeft gebeld. Wat zeg je daar dan van? Ook onzin?
Beste seriewoordenaar,quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:22 schreef seriewoordenaar het volgende:
Oh ok! Was het een voorstukje?quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:27 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Komt nog!!!!!!!!!!! Blijven kijken.
Jaquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:28 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Oh ok! Was het een voorstukje?
quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:15 schreef Indirah het volgende:
[..]
een brief is iets anders dan een adres
en ik mail robbert niet hij zit naast mij
Ok mooi. Kreeg in de loop der topicreeks al vaker het gevoel met de Spaanse Inquisitie te maken te hebben. Daarom dat ik ook stellig pas dit keer.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:27 schreef Mirage het volgende:
[..]
Beste seriewoordenaar,
jouw betrouwbaarheid staat hier wat mij betreft absoluut niet ter discussie.
Als jij zegt dat jullie hem uitgenodigd hebben, dan kan men dat geloven of niet.
We gaan terug naar RvdB.
Is dat alleen internetradio, en is DossierX vooral een site? Of is het zonder Internet te beluisteren?quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:22 schreef seriewoordenaar het volgende:
Top Jur! Sterkte met de drukte, het wordt mij ook even te veel nou (SBS 6 pruttelt op de achtergrondquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:35 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Ok mooi. Kreeg in de loop der topicreeks al vaker het gevoel met de Spaanse Inquisitie te maken te hebben. Daarom dat ik ook stellig pas dit keer.
Eltjo Hasselhof heeft trouwens de aangetekende brief teruggevonden die de van den Broekes hem hadden gestuurd (zie Nieuwe Revu). Binnenkort zullen we die ook nog wel zien opduiken, dus.
Wat een dag, er is nog meer gebeurd vandaag, maar dat kan ik niet zeggen, discretie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:35 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Jamaar Robbert, joehoe!
![]()
Indirah, waar ben je![]()
Ik ben ongelofelijk neiuwsgierig, can't help it![]()
er is zoooveel meer!quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:40 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wat een dag, er is nog meer gebeurd vandaag, maar dat kan ik niet zeggen, discretie.Er is meer haha!
![]()
Vroeger was dat een radioprogramma, nu alleen een site. Robbert was toen 15 of 16, dus een hele tijd geleden. Ik weet niet precies van wanneer tot wanneer het programma liep, maar het was gewoon radio, geen internetradio.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:36 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Is dat alleen internetradio, en is DossierX vooral een site? Of is het zonder Internet te beluisteren?
Indien het laatste vraag ontkennend beantwoord wordt werpt dat weer een bedenkelijk licht op Robberts beweringen over Internet.
Idd het was allemaal al heeeel lang geleden , en nu wordt alles weer opgerakeldquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:43 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Vroeger was dat een radioprogramma, nu alleen een site. Robbert was toen 15 of 16, dus een hele tijd geleden. Ik weet niet precies van wanneer tot wanneer het programma liep, maar het was gewoon radio, geen internetradio.
Wat dat betreft geen verdachte dingen hoor. Mijn vriend en collega die alles op band heeft herinnert zich hem op een positieve manier. Wat bijbleef was dat hij het toen ook vaak over zijn 'gave' had. Het was in de periode (schat ik) net na de eerste graancirkels.
Ik ga fok weer een tijdje verlaten, mensen. Anders blijf ik hier hangen en ik moet me van hogerhand (mijn vrouw en klanten) even met werk bezighouden.
Het verleden maakt deels het heden, Pikkiquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:45 schreef pikki het volgende:
[..]
Idd het was allemaal al heeeel lang geleden , en nu wordt alles weer opgerakeld....
We weten het niet zekerquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:46 schreef syntaxerror het volgende:
is robbert hier ook , of leest die mee? sorry maar ik had toetsweek, kunnen jullie even heel snel antwoord op mn vraag geven, hoeft dus niet uitgebreid.
thnx
Indirah liet ontvallen dat Robbert naast haar zat. En ik denk dat dit waar kan zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:46 schreef syntaxerror het volgende:
is robbert hier ook , of leest die mee? sorry maar ik had toetsweek, kunnen jullie even heel snel antwoord op mn vraag geven, hoeft dus niet uitgebreid.
thnx
Euh ja? Wist je het al, vertel ik iets nieuws of niet? Of ben je pertinent tegen alles wat ik zeg omdat ik het zeg?quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:45 schreef pikki het volgende:
[..]
Idd het was allemaal al heeeel lang geleden , en nu wordt alles weer opgerakeld....
Inderdaad. dat wordt een klassieker.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:49 schreef -jos- het volgende:
"Hun hebben geen enkel bewijs dat het nep is, want dat kan niet, want het is echt"
Uh...![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:35 schreef Indirah het volgende:
ow jah ik wil nog graag even de geboortetijd van Robbert als dat mag!
SVP
Hmm maar waarom vraag je mensen hier dan om zijn geboortetijd?quote:
quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:52 schreef Stenny het volgende:
[..]
Indirah liet ontvallen dat Robbert naast haar zat. En ik denk dat dit waar kan zijn.
Net Robbert's verweer gezien. Duivels noemde hij de reactie van Skepis.nl.
Ja duivels klinkt meteen weer zo 'zweverig' voor veel mensenquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:52 schreef Stenny het volgende:
[..]
Indirah liet ontvallen dat Robbert naast haar zat. En ik denk dat dit waar kan zijn.
Net Robbert's verweer gezien. Duivels noemde hij de reactie van Skepis.nl. Nou komop Robbert, dat is toch geen verweer? Wat is er duivels aan kritisch? Wat heb je met de foto van de non van Singraven gedaan, Robbert?BTW: jij vindt mij best leuk he? Ik jou ook, maar alleen als je volkomen open boek geeft.
Het valt me nog mee dat het hem nog niet zo hoog in z'n bolleke gestegen is om het godslastering te noemenquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:52 schreef Stenny het volgende:
Net Robbert's verweer gezien. Duivels noemde hij de reactie van Skepis.nl.
Het feit dat hij zich (voor veel mensen) onvoorstelbare gaves aanmeet vind ik op zich niet zo'n probleem. Zelf geloof ik zeker dat er een heleboel mogelijk is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:53 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Euh ja? Wist je het al, vertel ik iets nieuws of niet? Of ben je pertinent tegen alles wat ik zeg omdat ik het zeg?
Vind je het relevante verleden oprakelen vreemd tijdens het schetsen van een figuur die zich gaves aanmeet die (zeker qua combinatie) zo speciaal zijn dat hij ofwel gestoord ofwel een existentieel hoger wezen is?
Je bent een beetje heel erg contra aan het doen, he? Waar heb ik de eer van jouw irritatie aan te danken, als ik vragen mag? Of doe je altijd zo bokkig in een conversatie?
ik hoef geen antwoord, Pikki. Het gaat me niet om het antwoord. Ik ben trouwens nu écht weg. Het werk roept.
Niet helemaal waar. Hij zei dat hij commotie wel verwacht had, maar niet in deze mate. Juist deze mate vond hij 'des duivels'.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:57 schreef Mdk het volgende:
Hij viel wel door de mand op SBS zeg...
Met een verschrikkelijke stiekeme glimlach vertelt ie dat ie wist dat er zo'n hoop commotie zou komen, en met diezelfde glimlach verkondigde hij dat hij het niet vond kunnen, en het des duivels was.
Leuke woordspeling, moet ik toegevenquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
of blijft-ie er lekker omheen (graan)cirkelen?
Dat zal hiij nooit doen. Nooit.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het valt me nog mee dat het hem nog niet zo hoog in z'n bolleke gestegen is om het godslastering te noemen.
Maar goed, gaat-ie nou meewerken aan een wetenschappelijke experiment, of blijft-ie er lekker omheen (graan)cirkelen?
Indirah is goed in fotoshoppen, heeft zij een paar producties van Robbert gedaan?quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:58 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ja duivels klinkt meteen weer zo 'zweverig' voor veel mensen![]()
Oeh Sten![]()
![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:02 schreef Stenny het volgende:
[..]
Indirah is goed in fotoshoppen, heeft zij een paar producties van Robbert gedaan?Vraag!
Ik vond haar fotoshopjes van Robbert en mij al zo typisch, ik dacht al zoiets. Vond ze wel lief, lief maar verdacht.![]()
Onderzoeken zijn op zich prima natuurlijk, het punt wmb is alleen dat het falen van een onderzoek niet per definitie bewijst dat het níet waar is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:05 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ik vraag me toch af hoe zo'n onderzoek in zijn werking gaat. Weet iemand daar iets over te vertellen? Want ik denk namelijk dat het nog niet echt gelukt is om de paranormale wereld te bewijzen, om de doodsimpele reden dat de wereld op zijn kop zal staan, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ja, noem me maar gek, debiel, verward, naïef, dom, zweverig enzovoorts![]()
Mee eens.....bewijzingsdrang.....zonde!quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:14 schreef Mirage het volgende:
[..]
Onderzoeken zijn op zich prima natuurlijk, het punt wmb is alleen dat het falen van een onderzoek niet per definitie bewijst dat het níet waar is.
Mijn ervaring is is dat sommige (voor mij veel) zaken niet op commando oproepbaar zijn.
Nou is dat in het geval van R. natuurlijk niet helemaal aan de orde, want hij doet het zoals ik het opvat wel voorkomen dat het bij hem oproepbaar is.
Ze kent hem helemaal niet, ze zit maar wat te kwakken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:12 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Vraagje.....waarom moet Indirah dat aan iemand vragen, als ze Robbert toch persoonlijk zou kennen?
quote]Op woensdag 8 februari 2006 17:35 schreef Indirah het volgende:
ow jah ik wil nog graag even de geboortetijd van Robbert als dat mag!
SVP
Als dat zo is, ik vat zulke mensen niet hoor. Koste wat het kost mensen overtuigen, met liegen erbijquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:18 schreef Liefsten het volgende:
[..]
Ze kent hem helemaal niet, ze zit maar wat te kwakken.![]()
Wat voor mij dan een grotere indicatie is dat er iig delen niet zuiver zijn van de show van R., is alles wat we wèl zien.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:17 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Mee eens.....bewijzingsdrang.....zonde!
ook als een dergelijk onderzoek 'mislukt'.
Ik vind dat dit goed door moet dringen bij de die hard sceptici hier. Maar zij zien alleen hun eigen standpunten.....
Dat is inderdaad erg jammer.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:26 schreef senesta het volgende:
Ja, precies, plus dat je het hele paranormale wereldje weer eens lekker in een kwaad daglicht stelt.
Klopt. Maar hij gaf in het interview aan dat ie dat bewust had gedaan......en dat hij er ver boven staat om ze 'terug te pakken'. Als hij dat echt zo meent vind ik het wel wijsquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:22 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wat voor mij dan een grotere indicatie is dat er iig delen niet zuiver zijn van de show van R., is alles wat we wèl zien.
Enkele dingen zijn gewoon echt dubieus.
Daar werd niet op gereageerd.
Er werd van alles afgeblazen rondom R..
En er wordt totaal geen begrip getoont van hem uit.
Het is toch niet meer dan logisch dat mensen kritisch zijn als er erg vreemde zaken aan het licht komen, de "verspreking" om maar iets te noemen.
Als ik beschuldigd zou worden van oplichting terwijl dat níet het geval is, dan zou ik kijken naar de réden waarom men vraagtekens zet bij mij.
En als die reden begrijpelijk ( maar uiteindelijk dus onjuist) is, dan zou ik meteen opstaan en zeggen..Ik begrijp het.
Hoe het kanGeen idee, maar zus en zo is echt zoals het gegaan is.
Ik kan er verder ook geen verklaring voor geven.
Of als ik die wel kan bedenken zou ik de verklaring geven.
Maar heel onbegripvol met termen als "Duivels" smijten ( àls je na wéken al een reactie geeft )![]()
Je doet er toch niks tegen, zo is de wereld.....quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:30 schreef pikki het volgende:
Ik begin meer en meer de brui te hebben aan allerlei sites ...., die uit zijn op senstie, en over opnames beshikken van Robbert, die misc... destijds kontakt met hen heeft opgenomen, zij gebruiken dit nu om velerlei redenen, het zijn echte haaien die mannen, , die nu mee werken met skepsis, ik baal er gewoon van .....
Zo wijs is het niet. Het hebben over een zwarte vlek op hun ziel, een slechte Albert Verlinde imitatie doen en ze 'des duivels' wegzetten, is ook een vorm van terugpakken of minstens een teken dat hij er niet zover boven staat als hij doet voorkomen. Of heeft hij meer in huis om ze 'terug te pakken'?quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:28 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Klopt. Maar hij gaf in het interview aan dat ie dat bewust had gedaan......en dat hij er ver boven staat om ze 'terug te pakken'. Als hij dat echt zo meent vind ik het wel wijs![]()
ik zou het zelf niet kunnen![]()
Maar die mensen hebben hem gewoon betrapt toch?quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:28 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Klopt. Maar hij gaf in het interview aan dat ie dat bewust had gedaan......en dat hij er ver boven staat om ze 'terug te pakken'. Als hij dat echt zo meent vind ik het wel wijs![]()
ik zou het zelf niet kunnen![]()
Helleuhquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:33 schreef Gorian het volgende:
[..]
Zo wijs is het niet. Het hebben over een zwarte vlek op hun ziel, een slechte Albert Verlinde imitatie doen en ze 'des duivels' wegzetten, is ook een vorm van terugpakken of minstens een teken dat hij er niet zover boven staat als hij doet voorkomen. Of heeft hij meer in huis om ze 'terug te pakken'?
Ik denk dat hij ze alleen terug kan pakken door zich te laten testen, en daar zijn gaven te laten ontluiken. En zolang hij dat niet doet (om welke reden dan ook) zal hij moeten leren leven met dit soort kritiek.
Ja, hij zei dat hij het echt 'van boven' doorkreeg.....hij zag letterlijk genverbander...je moet het interview maar eens beluisteren (in 1 van de vorige delen...)quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar die mensen hebben hem gewoon betrapt toch?
Ik zie niet hoe hij hun terug kan pakken.
Ik bedoel dat hele genverbrander verhaal is gewoon te toevallig!
Is hij er uberhaubt al wel eens op terug gekomen dan?
Albert Verlinde....niet omdat hij homo is maar hij irriteert inderdaad. Heel onsympathiek mannetje vind ikquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:55 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik ben weer bijgelezeninteressant allemaal. Ik heb RTL Boulevard niet gezien, was te laat thuis, in welk programma hebben ze het over Robbert op Ned 2 vanavond?
Overigens ben ik ook geen fan van Albert Verlinde. En ik vind de manier waarop hij over Robbert praat idd erg respectloos. Gister meende hij ook al een of ander stom geintje te moeten maken over hem.![]()
tuurlijk niet omdat hij homo is, of mensen nou he, ho, bi of hi zijn- wat maakt het uit. Als iedereen maar gelukkig is enzo en een beetje lief tegen mekaarquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:58 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Albert Verlinde....niet omdat hij homo is maar hij irriteert inderdaad. Heel onsympathiek mannetje vind ik![]()
thanx voor de tipquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:00 schreef syntaxerror het volgende:
effe off topic weer voor de mensen die willen kijken, nu over 1 uurtje ongeveer komt weer 'A Hauting' op Discovery Channel, dus om 22:00, is altijd wel interesant, dus voor de mensen veel kijkplezier. nog steeds lees ik dit gedeelte over RvdB graag , ga zo door:D!!!
Jezus, was ik het bijna vergetenquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:00 schreef syntaxerror het volgende:
effe off topic weer voor de mensen die willen kijken, nu over 1 uurtje ongeveer komt weer 'A Hauting' op Discovery Channel, dus om 22:00, is altijd wel interesant, dus voor de mensen veel kijkplezier. nog steeds lees ik dit gedeelte over RvdB graag , ga zo door:D!!!
Ja, ik snap ook niet waarom ik dat zei. Overbodig, eigenlijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:00 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
tuurlijk niet omdat hij homo is, of mensen nou he, ho, bi of hi zijn- wat maakt het uit. Als iedereen maar gelukkig is enzo en een beetje lief tegen mekaar![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:08 schreef Stenny het volgende:
Jongens meisjes, ik doe het vanavond even rustig aan, was wel een beetje veel voor één dag, en er is dus nog een aspect wat mij geraakt heeft, maar wat ik dus hier niet kan vertellen wegens discretie.
je maakt me nieuwsgierigquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:08 schreef Stenny het volgende:
Jongens meisjes, ik doe het vanavond even rustig aan, was wel een beetje veel voor één dag, en er is dus nog een aspect wat mij geraakt heeft, maar wat ik dus hier niet kan vertellen wegens discretie.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:08 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet waarom ik dat zei. Overbodig, eigenlijk
maar veel kijkplezier straks, is echt een leuk programma op Discovery, weleens gezien?
Dit is nu al de tweede keer dat je dat nadrukkelijk meldt. Volgens mij wil je het gewoon heel graag kwijt. Kom op, laat je gaan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:08 schreef Stenny het volgende:
jij ook alquote:
zeker interessant, met name de rol van de journalist die dat eerste artikel schreef..alleen heb ik het eind gemist want ik viel in slaap op de bank en werd wakker toen het al afgelopen wasquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:17 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
jij ook alwas spannend, niet?
Ja Sten, deel het met onsquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:16 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Dit is nu al de tweede keer dat je dat nadrukkelijk meldt. Volgens mij wil je het gewoon heel graag kwijt. Kom op, laat je gaan.
Whahaha je lijkt mij wel, ik val ook altijd in slaap op de bank...vindt mijn vriend leukquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:21 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
zeker interessant, met name de rol van de journalist die dat eerste artikel schreef..alleen heb ik het eind gemist want ik viel in slaap op de bank en werd wakker toen het al afgelopen was![]()
Word een beetje een oud wijf die haar slaapjes hard nodig heeft op een gewone doordeweekse dag![]()
volgens mij sliep ik toen alquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:25 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Whahaha je lijkt mij wel, ik val ook altijd in slaap op de bank...vindt mijn vriend leuknot dus...
maar hierbij niet![]()
Die ene paragnost hoe heet ie nou...ja! Hans Holzer was er ook in te zien. Enge man, maar daar moet je doorheen kijken
Gelukkig, want jij had hem zéker eng gevondenquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:34 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
volgens mij sliep ik toen alik kan me hem niet herinneren iig.
Brabanders praten anders!quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:06 schreef NoSigar het volgende:
Net even de herhaling van SBS6 gezien: hij zegt dus letterlijk 'duivels'.
Hoe luidde die zin dan ongeveer ...?quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:09 schreef Indirah het volgende:
[..]
Brabanders praten anders!
Hij benoemde duivels niet als een enkelvoudig woord, maar in een zin!
Hij zei toendertijd ook genverbrander maar ook het woord trapper daar is niemand over gevallen?
dat kun je nog beluisteren in de link van dat radioprogramma!quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:12 schreef pikki het volgende:
[..]
Hoe luidde die zin dan ongeveer ...?
Ik woon mijn hele leven al in Brabantquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:09 schreef Indirah het volgende:
[..]
Kan echt niet om die kwalbert lachenquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:15 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Trouwens net Boulevard gezien: erg geestig toch wel, had ik niet verwacht "boven is boos"![]()
Vind langer haar toch altijd mooier staan bij mannen, maar ja dat is persoonlijk hequote:Op woensdag 8 februari 2006 23:39 schreef Peekaboo het volgende:
viel mij op dat hij gewoon weer lekker zichzelf is...
dat geblondeerde en gefohnde haar vond ik ook weer zoiets van, ik kom op tv, dus ik moet er "goed" uitzien....
vond 'm wel iets dikker geworden....maar ja, het zal niet leuk voor hem zijn geweest, al die negatievieteit.
Maar gelukkig kan hij nog wel lachen.
ja maar ik had echt het gevoel dat dat kapsel wat opgedrongen was..niet van hem zelf uit zeg maar...quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:56 schreef Indirah het volgende:
[..]
Vind langer haar toch altijd mooier staan bij mannen, maar ja dat is persoonlijk he
Leg jij eerst eens uit hoe je erbij kwam dat Robbert naast je zatquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:09 schreef Indirah het volgende:
[..]
Hij zei toendertijd ook genverbrander maar ook het woord trapper daar is niemand over gevallen?
pseudo-psycholoogquote:Op donderdag 9 februari 2006 00:56 schreef Netflier het volgende:
Ik heb het al 's eerder gepost, maar aangezien deze discussie een heel lang 44-delig staartje heeft vind ik het niet overbodig er opnieuw mee aan te komen.
Hoe komt het dat er nog zoveel adoratie is voor Robbert van den Broeke? Waarom zijn er nog steeds zoveel mensen die in hem geloven?
Ik zet de feiten in het kort op een rij. Robbert beweert over bijzondere gaven te beschikken. Als bewijzen daarvoor komt hij met foto's met transparante bollen of figuurtjes en ook beweert hij dat er graancirkels in verband met zijn gaven zijn ontstaan. Die bewijzen hadden al vanaf het begin een gebrek aan overtuiginskracht, maar dat werd later nog stúkken minder toen personen met een (gezonde) hoeveelheid skepsis aantoonden dat de 'bewijzen' door iedereen zelf gemaakt kunnen worden en dat je daar dus géén bijzondere gaven voor nodig hebt. Daarbij is óók nog aangetoond - o.a. hier op Fok! - dat Robbert daadwerkelijk de boel heeft belazerd. Mijn conclusie (en ook die van vele anderen) is dat het aannemelijker is dat Robbert's gaven verzonnen zijn dan dat hij de waarheid spreekt.
Voor degenen hier die Robbert blijven geloven: waarom? Het is een feit dat er charlatans op de wereld zijn die beweren dat ze iets bijzonders kunnen maar daarmee gewoon de boel belazeren (en in veel gevallen ook zichzelf). Waarom nemen jullie aan dat Robbert geen charlatan is terwijl dat voor bijna 100% wel het geval is? Zijn jullie misschien bang dat als Robbert afvalt er niemand meer overblijft die écht over bijzondere paranormale gaven beschikt en zodoende jullie perceptie op het leven een stuk saaier zal worden?
nee, kwalbert is stomquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:40 schreef Peekaboo het volgende:
[..]
Kan echt niet om die kwalbert lachen![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:02 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Marietje ik ben gisteren halverwege de uitzending van A Haunting in slaap gevallen![]()
ik kan me wel voorstellen dat hij er niet helemaal boven staat, Robbert is tenslotte ook maar een mens. En er zijn toch wel hele nare dingen gezegd. Kritisch zijn ok, maar ik vond het veel verder gaan dan dat.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:33 schreef Gorian het volgende:
[..]
Zo wijs is het niet. Het hebben over een zwarte vlek op hun ziel, een slechte Albert Verlinde imitatie doen en ze 'des duivels' wegzetten, is ook een vorm van terugpakken of minstens een teken dat hij er niet zover boven staat als hij doet voorkomen. Of heeft hij meer in huis om ze 'terug te pakken'?
dat denk ik ook. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat niet makkelijk is. Ik zou ook het liefst zien dat hij met een objectieve wetenschapper aan de slag gaat, maar ajb niet met die lui van Skepsisquote:Ik denk dat hij ze alleen terug kan pakken door zich te laten testen, en daar zijn gaven te laten ontluiken. En zolang hij dat niet doet (om welke reden dan ook) zal hij moeten leren leven met dit soort kritiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |