klopt omdat we tennistoppers hebben, maar helaas die zijn er nu niet. Met een Schalken, Verkerk en Sluiter in vorm kan je de Davis Cup zo winnen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:37 schreef tong80 het volgende:
De kans is er maar Nederland is de laatste jaren wel een echt Daviscup land geworden.
Davydenko gewoon wel toch?quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Jammer dat Safin en Davydenko er niet bij zijn.
Sorry. My mistake. Ik dacht gehoord te hebben dat hij niet meedeed.quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:08 schreef mitt het volgende:
[..]
Davydenko gewoon wel toch?
Nederland normaal gesproken kansloos, of Sluiter moet z'n hype weer eens waar maken.
quote:De helden van de Daviscup
Toptennis in Amsterdam dankzij 140 zwoegende vmbo’ers
door PIETER KLEIN BEERNINK
AMSTERDAM, donderdag Ze zullen nauwelijks in beeld zijn tijdens het Daviscupduel tegen de Russen in Amsterdam. Maar zonder de vmbo-leerlingen van het ROC van Amsterdam zou de internationale krachtmeting op vrijdag 10, zaterdag 11 en zondag 12 februari in de RAI onmogelijk zijn. Terwijl de tennissers zwoegen voor de camera’s werken 140 scholieren zich in het zweet achter de schermen.
„Ik zorg voor de naamkaarten op de stoelen en breng de gasten naar hun plaats”, zegt Roy Asiamah. „Ik ontvang de mensen in de hal”, vervolgt Maarten Groot. „Ik loop in de bediening met drankjes en hapjes”, meldt Lino Westerink. De helft van de leerlingen doet zo werkervaring op tijdens hun opleiding Sport/ Dienstverlening/Veiligheid. De rest komt vrijwillig. „Vrijwillig? Mijn docent zei gewoon dat ik moest komen!” verzekert Maarten. „Met aantrekkelijke stages proberen we om jongeren te motiveren de opleiding af te maken”, verwijst Ad Veen namens de school naar de hoge schooluitval op het vmbo. „Leerlingen werken hier ook als beveiliger en als chauffeur om de spelers op en neer te brengen vanuit hun hotel.”
De school is ook in gesprek met Joop van den Ende, voor hand en spandiensten in zijn nieuwe theater aan de Europaboulevard. „De achterbuurman van onze nieuwbouw tegenover de RAI”, kijkt Veen vooruit. De school verwierf al bekendheid met het College Hotel in Amsterdam Zuid, dat gerund wordt door leerlingen. „In Amsterdam beginnen we ook een schoonheidscentrum. Zo zijn er heel wat bedrijfsmotoren waarin we met onze leerlingen wat benzine kunnen spuiten.” En dat voor een prikkie: een leerling kost per uur maar ¤3,50 aan stagevergoeding.
„Zonder hen had de tennisbond dit nooit kunnen organiseren”, denkt Peter Jansen, directeur van het Johan Cruyff College. Dit onderdeel van het ROC stuurde wat leerlingen van de opleiding Marketing en Communicatie. „Ze komen kijken hoe je zo’n evenement moet organiseren”, legt hij uit. Maar tennisleerling Andoni Kapnisakis haalt zijn schouders op. Hij hoopt met medeleerling Remi Groenendaal, Nederlands jeugdkampioen tennis, aan de tennisclinic mee te doen: „Geen idee wat we moeten organiseren, dan.” Jansen wist het wel: „Het Cruyff Forum, dat al in juni plaatsvindt in Amsterdam. Dan komen alle Cruyff-organisaties bij elkaar. En een maand later de WK rolstoelbasketbal in de Sporthallen Zuid!”
quote:Wessels geblesseerd
AMSTERDAM (ANP) - Peter Wessels doet niet mee aan de Daviscupwedstrijd tegen Rusland. De geroutineerde tennisser heeft weer last gekregen van een borstspier, een oude blessure. Jesse Huta Galung is door deze tegenvaller vlak voor de loting opgenomen in de selectie van captain Tjerk Bogtstra.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:06 schreef zjroentje het volgende:
Wat een knurft die Bogstra. Roep gewoon Wassen op.
Sjeng Schalken speelt toch weer?quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:06 schreef zjroentje het volgende:
Wat een knurft die Bogstra. Roep gewoon Wassen op.
Wassen werd vervangen volgens mij door Van Gemerden, omdat Bogstra meer kans wilde maken in de singles.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:09 schreef mitt het volgende:
[..]
nu je het zegt, die had er natuurlijk sowieso bij moeten zitten.
Dat lijkt me wel duidelijk ja.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:11 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wassen werd vervangen volgens mij door Van Gemerden, omdat Bogstra meer kans wilde maken in de singles.
Dat is op zich al een discutabele beslissing, maar dat ie 'm nu passeert is echt lachwekkend. Als ik Rogier dan kon Bogstra fijn in de stront zakken.
Voor het eerst sinds weet ik niet hoe lang ja. Die ga je toch niet oproepen na 1 partijtje.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:10 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Sjeng Schalken speelt toch weer?
Sjeng had zich rond deze tijd vorig jaar al afgemeld hoorquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:12 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Voor het eerst sinds weet ik niet hoe lang ja. Die ga je toch niet oproepen na 1 partijtje.
Da's wel mooi op tijd. Netjes van Sjeng.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:12 schreef mitt het volgende:
[..]
Sjeng had zich rond deze tijd vorig jaar al afgemeld hoor
Of 0-3.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:30 schreef SCH het volgende:
Ach, we hebben het al zo druk met sport dit weekend, laat Nederland gewoon zaterdag op 3-0 voorstaan.
Of is het Melle als tweede man?quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:50 schreef Vector_SLD het volgende:
Wie spelen er nu de singels bij Nederland dan? Raemon en Jesse?
quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:59 schreef Norrage het volgende:
doorbreaken
Sjeng heeft er al twee gewonnen, morgen zijn derde helaas, in de kwart tegen Sanguinettiquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:12 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Voor het eerst sinds weet ik niet hoe lang ja. Die ga je toch niet oproepen na 1 partijtje.
De verliezer van dit duel speelt voor promo/degradatie tegen de verliezer van Duitsland - Frankrijkquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:31 schreef mitt het volgende:
[..]
Of 0-3.
Mogen we weer naar Ecuador over een paar maanden maar dan winnen we misschien wel *UO*
Van Gemerden die van Davydenko wintquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:21 schreef SCH het volgende:
We komen met 2-0 voor en dan gaat Sluiter zaterdag door zijn rug.
daar heb ik geen zorgen overquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Klasse game
Boez zal het ook wel naar z'n zin hebben
En op duece elke keer een dubbele foutquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoe krijgt die Rus het voor elkaar, toch weer een prima eerste service op zo'n punt...
Krajicek? Op welke zender?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Daar ben ik het niet met Krajicek eens, er lag een berg ruimte...
Oh, hoorde alleen Mesker en Siemerinkquote:
Idd ja. De enige partij met reëele winkansen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:08 schreef sampoo het volgende:
Dat wordt met 5-0 naar huis. Dit was de makkelijkste partij voor ons op papier.
Wat een onzinquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:38 schreef sampoo het volgende:
Die lijnrechters moeten eens het gevoel bijgebracht worden dat ze wel eens een pak slaag zouden kunnen krijgen. Ze zitten daar te veilig en een beetje misplaatst alles te doen om maar niet partijdig over te komen.
maar wel knap gered...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Nou, nog 6-5... Laffe service van Sluier was dat zeg...
Arie op rij 5 met z'n toeterquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:49 schreef Da_Sandman het volgende:![]()
de reactie van Sluiter is fantastisch...
arie komt er morgen niet meer inquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:49 schreef pekel het volgende:
Het komt allemaal door Arie!
gaat inderdaad het voetbal achterna: als je je niet als een complete idioot gedraagt, hoor je er niet meer bij.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:50 schreef SCH het volgende:
Ik begin het wel minder leuk te vinden, al die bejaarden met een oranje leeuw op hun kop
Maak van dat voetbal maar schaatsenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:00 schreef Mark het volgende:
[..]
gaat inderdaad het voetbal achterna: als je je niet als een complete idioot gedraagt, hoor je er niet meer bij.
Hopelijk wordt het morgen 0-3, kan mevrouw Mark tenminste aan de boemel![]()
3-2 hij serveert zelfquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:43 schreef Da_Sandman het volgende:
Nog niet veel van gezien, maar hij heeft één break?
Yup, speelt echt heel goed.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:43 schreef Da_Sandman het volgende:
Nog niet veel van gezien, maar hij heeft één break?
Timingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:55 schreef mitt het volgende:
van Gemerden vooralsnog een break voor in de eerste set.
ej dikke Kafelnikovquote:
Mooi om te zien, een echte levensgenieter geworden denk ik zoquote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Whehe... ik wist dat ie was aangekomen hoor, maar dit
Pokerenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:02 schreef Chepke het volgende:
[..]
Mooi om te zien, een echte levensgenieter geworden denk ik zo
waarom eromheen lopen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:28 schreef snellejelle het volgende:
6-7, melle gaat serveren, bal tegen de net rand
hij loopt de hele tijd om zijn backhand heen. maar slim ook.quote:
hij wou alleen terugslaan, dat kan hij met z'n backhand ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:32 schreef snellejelle het volgende:
[..]
hij loopt de hele tijd om zijn backhand heen. maar slim ook.
hij moet es een week gaan oefenen op zijn backhand daar kan hij nu niets mee...
Na voetbal de grootste sport in Nedrland elk dorpm heeft een tennisbaan. En 's winters zijn er vele binnenbanen om te spelen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:11 schreef zjroentje het volgende:
Nederland is geen tennisland.
Wij laten hier meisjes van 15 en 16 nogmaals kiezen wat ze met hun carriere willen doen, in een land als Amerika is dat ondenkbaar en daar breken ze wél door.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:11 schreef tong80 het volgende:
Nee Nederland als tennisland moet zich schamen dat we met alle fasciliteiten geen wereldtoppers voortbrengen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat Nederland een tennisland is.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Na voetbal de grootste sport in Nedrland elk dorpm heeft een tennisbaan. En 's winters zijn er vele binnenbanen om te spelen.
Na voetbal het meest aantal leden, dus dat lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:39 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar dat wil nog niet zeggen dat Nederland een tennisland is.
Recreatief ja. Ik heb het meer over de topsport.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Na voetbal het meest aantal leden, dus dat lijkt me duidelijk.
Wat is dan een tennisland?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:43 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Recreatief ja. Ik heb het meer over de topsport.
En dan is Nederland geen tennisland. Het heeft die cultuur niet en die zal het ook nooit krijgen denk ik.
Ik denk dat het vooral aan het feit ligt hoe er met de jeugd wordt omgesprongen. In de VS, maar ook bv in Spanje en Frankrijk gaan kinderen toch al op jonge leeftijd naar een tennisschool, om aan een carriere te werken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:49 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat is dan een tennisland?
Australie, Duitsland, frankrijk, Verenigde Staten hebben allemaal toppers voortgebracht, maar zijn ook geen tennislanden.
Leg eens uit dan?
Ook Nederlandse kinderen gaan naar sportscholen hoor, ook die van Bolletieri in Miami, alleen zijn de faciliteiten hier vaak zķ goed dat er geen noodzaak voor is.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:52 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral aan het feit ligt hoe er met de jeugd wordt omgesprongen. In de VS, maar ook bv in Spanje en Frankrijk gaan kinderen toch al op jonge leeftijd naar een tennisschool, om aan een carriere te werken.
Hier is dat helemaal niet zo.
Ik heb een stuk van Sluiter tegen Toersnov gezien en van Gemerden tegen Davydenko, maar Nederland hoeft zich niet te schamen over het spel vind ik, beide Nederlanders kwamen aardig mee.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef pfaf het volgende:
Kansloos, maar dat was van te voren te verwachten natuurlijk, als je alleen de rankings al vergelijkt....
Ik moet bekennen dat ik ook niet alles gezien heb, maar Sluiter was toch echt een ruime maat kleiner. En dan heb je het over de nr 1 van NL tegen de nr 5 van Rusland.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik heb een stuk van Sluiter tegen Toersnov gezien en van Gemerden tegen Davydenko, maar Nederland hoeft zich niet te schamen over het spel vind ik, beide Nederlanders kwamen aardig mee.
250 tegen 16 miljoen inwoners.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik ook niet alles gezien heb, maar Sluiter was toch echt een ruime maat kleiner. En dan heb je het over de nr 1 van NL tegen de nr 5 van Rusland.
Maar ze kweek je dus geen toppers.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:56 schreef Elgigante het volgende:
Wij zijn gewoon wat beter ontwikkeld en geinfrastructureerd dan Frankrijk, Spanje of de VS (waar met name de grote van het land een probleem is)
Dat weet ik niet, als je echt een topper in spe bent én er alles voor over hebt slaag je hier net zo makkelijk als in de VS, Rusland, Spanje of waar dan ook waar ze topfaciliteiten hebben.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:32 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar ze kweek je dus geen toppers.
Dat nationale tenniscentrum van Frankrijk werkt toch wel goed. Dat grotendeels gefinancierd kan uit de opbrengsten van Roland Garros? De Franse top is best breed. Anderzijds denk ik dat het gewoon de Nederlandse mentaliteit is. Zo'n Misa uit een gehard tennisgezin redt het makkelijk. Ok damestennis, maar dan nog. De mannentop kan in een klein landje als het onze maar moeilijk naar dat hoge internationale niveau komen. Kwestie van aantallen ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:32 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar ze kweek je dus geen toppers.
Je hebt daar betere financiering, een andere - meewerkende - publieksopinie, en meer voorbeelden (helden)quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, als je echt een topper in spe bent én er alles voor over hebt slaag je hier net zo makkelijk als in de VS, Rusland, Spanje of waar dan ook waar ze topfaciliteiten hebben.
Nou ja, de feiten spreken toch wel voor zich hoor.quote:
De Fransen financieren het idd met behulp van RG.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:37 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat nationale tenniscentrum van Frankrijk werkt toch wel goed. Dat grotendeels gefinancierd kan uit de opbrengsten van Roland Garros? De Franse top is best breed.
quote:Anderzijds denk ik dat het gewoon de Nederlandse mentaliteit is. Zo'n Misa uit een gehard tennisgezin redt het makkelijk. Ok damestennis, maar dan nog. De mannentop kan in een klein landje als het onze maar moeilijk naar dat hoge internationale niveau komen. Kwestie van aantallen ook.
[..]
Vind ik niet, vind je dan dat Zwitserland de beste opleiding ter wereld heeft met toppers als federer, hingis en Schnyder?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:39 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nou ja, de feiten spreken toch wel voor zich hoor.
Hingis komt oorspronkelijk uit Slowakijequote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Vind ik niet, vind je dan dat Zwitserland de beste opleiding ter wereld heeft met toppers als federer, hingis en Schnyder?
Ze hebben de mazzel dat die 3 talenten in Zwitserland geboren zijn.
Ik had het meer over het feit dat Nederland nooit toppers heeft gehad. Dan tel ik Krajicek dus niet mee, want die heeft niet echt de Nederlandse mentaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Vind ik niet, vind je dan dat Zwitserland de beste opleiding ter wereld heeft met toppers als federer, hingis en Schnyder?
Ze hebben de mazzel dat die 3 talenten in Zwitserland geboren zijn.
Okker, Nijssen, Schapers!! Stöve, Schultzquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik had het meer over het feit dat Nederland nooit toppers heeft gehad. Dan tel ik Krajicek dus niet mee, want die heeft niet echt de Nederlandse mentaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Tom Okkerquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik had het meer over het feit dat Nederland nooit toppers heeft gehad. Dan tel ik Krajicek dus niet mee, want die heeft niet echt de Nederlandse mentaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Is ook wat voor te zeggen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:47 schreef zjroentje het volgende:
Okker is dan misschien de enige.
Maar tennissers zonder Grand Slam overwinning schaar ik persoonlijk niet echt onder de wereldtoppers.
quote:Tom Nijssen - Winnaar van de US Open in 1991 en Roland Garros in 1989 samen
met Manon Bollegraf
Oh, Davis Cup is natuurlijk alleen maar single. Stom van mijquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef zjroentje het volgende:
Ik heb het dan wel ff over de singles he.![]()
Ik toch dat het vooral met de Nederlandse mentaliteit te maken heeft. Over het algemeen genomen is de status van topsporter in Nederland nou niet echt grandioos, zie bijvoorbeeld hoe we met onze topsporters omgaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:50 schreef Elgigante het volgende:
Maar je hebt wel gelijk als je stelt dat ons land te klein is om vor toptalenten goede sparringspartners te vindenn van hun 6e tot hun 18e.
Met alleen een dubbel win je geen Davis Cup!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Oh, Davis Cup is natuurlijk alleen maar single. Stom van mij
Dat vind ik wel meevallen eigenlijk, sporters zijn in dit land volgens mij helden (zeker voetballers).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik toch dat het vooral met de Nederlandse mentaliteit te maken heeft. Over het algemeen genomen is de status van topsporter in Nederland nou niet echt grandioos, zie bijvoorbeeld hoe we met onze topsporters omgaan.
Maar we zeiken ze ook net zo gemakkelijk af.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat vind ik wel meevallen eigenlijk, sporters zijn in dit land volgens mij helden (zeker voetballers).
Wat is daar mis mee dan? Volgens mij heb je het als topsporter in Nederland op dit moment relatief heel erg goed.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik toch dat het vooral met de Nederlandse mentaliteit te maken heeft. Over het algemeen genomen is de status van topsporter in Nederland nou niet echt grandioos, zie bijvoorbeeld hoe we met onze topsporters omgaan.
Ik persoonlijk vind bijvoorbeeld dat we best wat beter met onze topsporters om mogen gaan. Ik heb het dan niet zozeer over de financiële kant ofzo, maar meer de manier waarop we ze benaderen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee dan? Volgens mij heb je het als topsporter in Nederland op dit moment relatief heel erg goed.
Dat hoort bij het sterrendom en niet zelden is de sporter daar debet aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar we zeiken ze ook net zo gemakkelijk af.
Ik krijg toch vaker het idee van: kop ... maaiveld .... zeis...
Valt dat niet wat mee? Atje Keulen Deelstra en Sjoukje Dijkstra zijn nog altijd heldinnen, Fanny Blankers was dat tot haar dood. Ik vind het wel goed dat we er soms ook enige relativering bij plaatsen en mensen niet altijd als God blijven benaderen omdat ze hard kunnen lopen, fietsen of schaatsen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:00 schreef zjroentje het volgende:
Ik persoonlijk vind bijvoorbeeld dat we best wat beter met onze topsporters om mogen gaan. Ik heb het dan niet zozeer over de financiële kant ofzo, maar meer de manier waarop we ze benaderen.
Ach soooooo.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar we zeiken ze ook net zo gemakkelijk af.
Ik krijg toch vaker het idee van: kop ... maaiveld .... zeis...
Dat is een andere discussie maar dat klopt volgens mij ook niet. Die Quote 500, daar kickt iedereen op man.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef Elgigante het volgende:
Rijk zijn in dit land is gewoon verdacht, that's all.
Krajicek is door zijn overwinning op Wimbledon toch wel een sportheld die blijvend is hoor. Maar je noemt wel aardige voorbeelden waar van ik vind dat mijn theorie er betrekking op heeft: het heeft ook te maken met hoe de sporter zich opstelt. Verstappen, Krajicek en bv. Van Barneveld zijn het prototype van sporters die zichzelf nogal snel benadeeld vinden en iets slachtofferigs over zich hebben. Daar kan ik gewoon minder mee voelen dan bij bv. een nuchter iemand als Ids Postma of Dennis Bergkamp of Rens Blom.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef zjroentje het volgende:
Kritiek vind ik idd geen probleem. Maar ik krijg toch vaker het idee dat het iets tever doorschiet, dat de topprestaties in het verleden niet meer gewaardeerd worden.
Ik noem bijvoorbeeld een Krajicek, die werd meer afgezeken vanwege zijn prestaties in de Davis Cup, dan bejubeld om zijn overwinningen. Zelfde geldt ook voor Verstappen.
Toch ligt dat vaak ook aan de opstelling. Krajicek die klaagde over zijn schouder, terwijl je weet dat als je hard serveert ... Of Verstappen, die vrijwel immer een "Trust" auto reed en dan afgaf op de betrouwbaarheid ...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef zjroentje het volgende:
Kritiek vind ik idd geen probleem. Maar ik krijg toch vaker het idee dat het iets tever doorschiet, dat de topprestaties in het verleden niet meer gewaardeerd worden.
Ik noem bijvoorbeeld een Krajicek, die werd meer afgezeken vanwege zijn prestaties in de Davis Cup, dan bejubeld om zijn overwinningen. Zelfde geldt ook voor Verstappen.
Ik vind Melle van Gemerden wel een held. Richard Krajicek niet. Dat heldendom is natuurlijk erg persoonlijk zoals je zegt. Maar waardering heb ik wel voor ze. Maar die heb ik serieus ook voor de krantenjongen die zorgt dat iedere ochtend zorgt dat mijn krantje in de bus ligt, daar heb ik eerlijk gezegd meer aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:10 schreef zjroentje het volgende:
Maar Verstappen en Van Barneveld zijn dan wel 2 sporters die hun sport helemaal alleen in Nederland op de kaart hebben gezet. Die verdienen best wat meer credit vind ik. Dit is dan ook meer een discussie over hoe je zelf dingen ziet, hoe je ze zelf opvat. Gewoon persoonlijk dus.
Maar we drijven nu wel erg ver af van de Davis Cup...
Lammers was toch echt eerder dan Verstappen, maar beiden zijn ondergewaardeerd vind ik.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:10 schreef zjroentje het volgende:
Maar Verstappen en Van Barneveld zijn dan wel 2 sporters die hun sport helemaal alleen in Nederland op de kaart hebben gezet. Die verdienen best wat meer credit vind ik. Dit is dan ook meer een discussie over hoe je zelf dingen ziet, hoe je ze zelf opvat. Gewoon persoonlijk dus.
Maar we drijven nu wel erg ver af van de Davis Cup...
Kijk, hier verschillen we dus van mening.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:12 schreef SCH het volgende:
Ik zou niet weten waarom Verstappen krediet verdient. Hij doet gewoon zijn werk.
Dat vind ik ook wel leuk maar ook niet meer dan dat. Op die manier zijn er ook veel wetenschappers en kunstenaars die ondergewaardeerd zijn. Die vertegenwoordigen ons land ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:14 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Kijk, hier verschillen we dus van mening.
Hij zet ons landje toch wel mooi op de kaart in een sport, dat mag toch wel wat meer krediet opleveren. Noem me maar een romanticus, maar ik vind het wel tof dat zij 'ons land' zo goed vertegenwoordigen.
Helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:16 schreef SCH het volgende:
Op die manier zijn er ook veel wetenschappers en kunstenaars die ondergewaardeerd zijn. Die vertegenwoordigen ons land ook.
Dat dacht ik alquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:16 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Helemaal met je eens.
Ik heb gewoon wat meer hoe bijvoorbeeld de Amerikanen met hun sporthelden omgaan.
Ze overdrijven het misschien enigszins idd, maar ik vind het wel mooi. Het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat je daar zelf had willen staan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:17 schreef SCH het volgende:
Dat staat mij nogal tegen eigenlijk: ik vind dat de verhoudingen daar vaak nogal zoek zijn.
Nou, dat heb ik toch echt serieus niet. Maar weer wel als ik een geweldige band in Paradiso zien of iemand de Libris Literatuur Prijs zie ophalen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:18 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ze overdrijven het misschien enigszins idd, maar ik vind het wel mooi. Het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat je daar zelf had willen staan.
Tja oranje is voor iedere sponsor weer een andere kleur, hetr is ook zo'n schijnteam zo'n Daviscup team.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:41 schreef Mark het volgende:
En een break achter in de derde. Wel opvallend dat Sluiter en van Lottum 2 verschillende kleuren shirt aanhebben
Waarom?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:47 schreef zjroentje het volgende:
Nu maar hopen op wat clementie van de Russen morgen.
Laat het tennissen maar aan de zuiderburen over.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:11 schreef tong80 het volgende:
Nee Nederland als tennisland moet zich schamen dat we met alle fasciliteiten geen wereldtoppers voortbrengen.
Misschien loten we jullie voor September, zou wel gaaf zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:49 schreef Frederic het volgende:
[..]
Laat het tennissen maar aan de zuiderburen over.
beetje jammer dat het nergens uitgezonden wordt..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |