Wat is dan een tennisland?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:43 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Recreatief ja. Ik heb het meer over de topsport.
En dan is Nederland geen tennisland. Het heeft die cultuur niet en die zal het ook nooit krijgen denk ik.
Ik denk dat het vooral aan het feit ligt hoe er met de jeugd wordt omgesprongen. In de VS, maar ook bv in Spanje en Frankrijk gaan kinderen toch al op jonge leeftijd naar een tennisschool, om aan een carriere te werken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:49 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat is dan een tennisland?
Australie, Duitsland, frankrijk, Verenigde Staten hebben allemaal toppers voortgebracht, maar zijn ook geen tennislanden.
Leg eens uit dan?
Ook Nederlandse kinderen gaan naar sportscholen hoor, ook die van Bolletieri in Miami, alleen zijn de faciliteiten hier vaak zķ goed dat er geen noodzaak voor is.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:52 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral aan het feit ligt hoe er met de jeugd wordt omgesprongen. In de VS, maar ook bv in Spanje en Frankrijk gaan kinderen toch al op jonge leeftijd naar een tennisschool, om aan een carriere te werken.
Hier is dat helemaal niet zo.
Ik heb een stuk van Sluiter tegen Toersnov gezien en van Gemerden tegen Davydenko, maar Nederland hoeft zich niet te schamen over het spel vind ik, beide Nederlanders kwamen aardig mee.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef pfaf het volgende:
Kansloos, maar dat was van te voren te verwachten natuurlijk, als je alleen de rankings al vergelijkt....
Ik moet bekennen dat ik ook niet alles gezien heb, maar Sluiter was toch echt een ruime maat kleiner. En dan heb je het over de nr 1 van NL tegen de nr 5 van Rusland.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik heb een stuk van Sluiter tegen Toersnov gezien en van Gemerden tegen Davydenko, maar Nederland hoeft zich niet te schamen over het spel vind ik, beide Nederlanders kwamen aardig mee.
250 tegen 16 miljoen inwoners.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik ook niet alles gezien heb, maar Sluiter was toch echt een ruime maat kleiner. En dan heb je het over de nr 1 van NL tegen de nr 5 van Rusland.
Maar ze kweek je dus geen toppers.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:56 schreef Elgigante het volgende:
Wij zijn gewoon wat beter ontwikkeld en geinfrastructureerd dan Frankrijk, Spanje of de VS (waar met name de grote van het land een probleem is)
Dat weet ik niet, als je echt een topper in spe bent én er alles voor over hebt slaag je hier net zo makkelijk als in de VS, Rusland, Spanje of waar dan ook waar ze topfaciliteiten hebben.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:32 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar ze kweek je dus geen toppers.
Dat nationale tenniscentrum van Frankrijk werkt toch wel goed. Dat grotendeels gefinancierd kan uit de opbrengsten van Roland Garros? De Franse top is best breed. Anderzijds denk ik dat het gewoon de Nederlandse mentaliteit is. Zo'n Misa uit een gehard tennisgezin redt het makkelijk. Ok damestennis, maar dan nog. De mannentop kan in een klein landje als het onze maar moeilijk naar dat hoge internationale niveau komen. Kwestie van aantallen ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:32 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar ze kweek je dus geen toppers.
Je hebt daar betere financiering, een andere - meewerkende - publieksopinie, en meer voorbeelden (helden)quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, als je echt een topper in spe bent én er alles voor over hebt slaag je hier net zo makkelijk als in de VS, Rusland, Spanje of waar dan ook waar ze topfaciliteiten hebben.
Nou ja, de feiten spreken toch wel voor zich hoor.quote:
De Fransen financieren het idd met behulp van RG.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:37 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat nationale tenniscentrum van Frankrijk werkt toch wel goed. Dat grotendeels gefinancierd kan uit de opbrengsten van Roland Garros? De Franse top is best breed.
quote:Anderzijds denk ik dat het gewoon de Nederlandse mentaliteit is. Zo'n Misa uit een gehard tennisgezin redt het makkelijk. Ok damestennis, maar dan nog. De mannentop kan in een klein landje als het onze maar moeilijk naar dat hoge internationale niveau komen. Kwestie van aantallen ook.
[..]
Vind ik niet, vind je dan dat Zwitserland de beste opleiding ter wereld heeft met toppers als federer, hingis en Schnyder?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:39 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nou ja, de feiten spreken toch wel voor zich hoor.
Hingis komt oorspronkelijk uit Slowakijequote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Vind ik niet, vind je dan dat Zwitserland de beste opleiding ter wereld heeft met toppers als federer, hingis en Schnyder?
Ze hebben de mazzel dat die 3 talenten in Zwitserland geboren zijn.
Ik had het meer over het feit dat Nederland nooit toppers heeft gehad. Dan tel ik Krajicek dus niet mee, want die heeft niet echt de Nederlandse mentaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Vind ik niet, vind je dan dat Zwitserland de beste opleiding ter wereld heeft met toppers als federer, hingis en Schnyder?
Ze hebben de mazzel dat die 3 talenten in Zwitserland geboren zijn.
Okker, Nijssen, Schapers!! Stöve, Schultzquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik had het meer over het feit dat Nederland nooit toppers heeft gehad. Dan tel ik Krajicek dus niet mee, want die heeft niet echt de Nederlandse mentaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Tom Okkerquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik had het meer over het feit dat Nederland nooit toppers heeft gehad. Dan tel ik Krajicek dus niet mee, want die heeft niet echt de Nederlandse mentaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Is ook wat voor te zeggen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:47 schreef zjroentje het volgende:
Okker is dan misschien de enige.
Maar tennissers zonder Grand Slam overwinning schaar ik persoonlijk niet echt onder de wereldtoppers.
quote:Tom Nijssen - Winnaar van de US Open in 1991 en Roland Garros in 1989 samen
met Manon Bollegraf
Oh, Davis Cup is natuurlijk alleen maar single. Stom van mijquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef zjroentje het volgende:
Ik heb het dan wel ff over de singles he.![]()
Ik toch dat het vooral met de Nederlandse mentaliteit te maken heeft. Over het algemeen genomen is de status van topsporter in Nederland nou niet echt grandioos, zie bijvoorbeeld hoe we met onze topsporters omgaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:50 schreef Elgigante het volgende:
Maar je hebt wel gelijk als je stelt dat ons land te klein is om vor toptalenten goede sparringspartners te vindenn van hun 6e tot hun 18e.
Met alleen een dubbel win je geen Davis Cup!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Oh, Davis Cup is natuurlijk alleen maar single. Stom van mij
Dat vind ik wel meevallen eigenlijk, sporters zijn in dit land volgens mij helden (zeker voetballers).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik toch dat het vooral met de Nederlandse mentaliteit te maken heeft. Over het algemeen genomen is de status van topsporter in Nederland nou niet echt grandioos, zie bijvoorbeeld hoe we met onze topsporters omgaan.
Maar we zeiken ze ook net zo gemakkelijk af.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat vind ik wel meevallen eigenlijk, sporters zijn in dit land volgens mij helden (zeker voetballers).
Wat is daar mis mee dan? Volgens mij heb je het als topsporter in Nederland op dit moment relatief heel erg goed.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik toch dat het vooral met de Nederlandse mentaliteit te maken heeft. Over het algemeen genomen is de status van topsporter in Nederland nou niet echt grandioos, zie bijvoorbeeld hoe we met onze topsporters omgaan.
Ik persoonlijk vind bijvoorbeeld dat we best wat beter met onze topsporters om mogen gaan. Ik heb het dan niet zozeer over de financiële kant ofzo, maar meer de manier waarop we ze benaderen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee dan? Volgens mij heb je het als topsporter in Nederland op dit moment relatief heel erg goed.
Dat hoort bij het sterrendom en niet zelden is de sporter daar debet aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar we zeiken ze ook net zo gemakkelijk af.
Ik krijg toch vaker het idee van: kop ... maaiveld .... zeis...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |