Nou ja, de feiten spreken toch wel voor zich hoor.quote:
De Fransen financieren het idd met behulp van RG.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:37 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat nationale tenniscentrum van Frankrijk werkt toch wel goed. Dat grotendeels gefinancierd kan uit de opbrengsten van Roland Garros? De Franse top is best breed.
quote:Anderzijds denk ik dat het gewoon de Nederlandse mentaliteit is. Zo'n Misa uit een gehard tennisgezin redt het makkelijk. Ok damestennis, maar dan nog. De mannentop kan in een klein landje als het onze maar moeilijk naar dat hoge internationale niveau komen. Kwestie van aantallen ook.
[..]
Vind ik niet, vind je dan dat Zwitserland de beste opleiding ter wereld heeft met toppers als federer, hingis en Schnyder?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:39 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nou ja, de feiten spreken toch wel voor zich hoor.
Hingis komt oorspronkelijk uit Slowakijequote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Vind ik niet, vind je dan dat Zwitserland de beste opleiding ter wereld heeft met toppers als federer, hingis en Schnyder?
Ze hebben de mazzel dat die 3 talenten in Zwitserland geboren zijn.
Ik had het meer over het feit dat Nederland nooit toppers heeft gehad. Dan tel ik Krajicek dus niet mee, want die heeft niet echt de Nederlandse mentaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Vind ik niet, vind je dan dat Zwitserland de beste opleiding ter wereld heeft met toppers als federer, hingis en Schnyder?
Ze hebben de mazzel dat die 3 talenten in Zwitserland geboren zijn.
Okker, Nijssen, Schapers!! Stöve, Schultzquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik had het meer over het feit dat Nederland nooit toppers heeft gehad. Dan tel ik Krajicek dus niet mee, want die heeft niet echt de Nederlandse mentaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Tom Okkerquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik had het meer over het feit dat Nederland nooit toppers heeft gehad. Dan tel ik Krajicek dus niet mee, want die heeft niet echt de Nederlandse mentaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Is ook wat voor te zeggen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:47 schreef zjroentje het volgende:
Okker is dan misschien de enige.
Maar tennissers zonder Grand Slam overwinning schaar ik persoonlijk niet echt onder de wereldtoppers.
quote:Tom Nijssen - Winnaar van de US Open in 1991 en Roland Garros in 1989 samen
met Manon Bollegraf
Oh, Davis Cup is natuurlijk alleen maar single. Stom van mijquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef zjroentje het volgende:
Ik heb het dan wel ff over de singles he.![]()
Ik toch dat het vooral met de Nederlandse mentaliteit te maken heeft. Over het algemeen genomen is de status van topsporter in Nederland nou niet echt grandioos, zie bijvoorbeeld hoe we met onze topsporters omgaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:50 schreef Elgigante het volgende:
Maar je hebt wel gelijk als je stelt dat ons land te klein is om vor toptalenten goede sparringspartners te vindenn van hun 6e tot hun 18e.
Met alleen een dubbel win je geen Davis Cup!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Oh, Davis Cup is natuurlijk alleen maar single. Stom van mij
Dat vind ik wel meevallen eigenlijk, sporters zijn in dit land volgens mij helden (zeker voetballers).quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik toch dat het vooral met de Nederlandse mentaliteit te maken heeft. Over het algemeen genomen is de status van topsporter in Nederland nou niet echt grandioos, zie bijvoorbeeld hoe we met onze topsporters omgaan.
Maar we zeiken ze ook net zo gemakkelijk af.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat vind ik wel meevallen eigenlijk, sporters zijn in dit land volgens mij helden (zeker voetballers).
Wat is daar mis mee dan? Volgens mij heb je het als topsporter in Nederland op dit moment relatief heel erg goed.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik toch dat het vooral met de Nederlandse mentaliteit te maken heeft. Over het algemeen genomen is de status van topsporter in Nederland nou niet echt grandioos, zie bijvoorbeeld hoe we met onze topsporters omgaan.
Ik persoonlijk vind bijvoorbeeld dat we best wat beter met onze topsporters om mogen gaan. Ik heb het dan niet zozeer over de financiële kant ofzo, maar meer de manier waarop we ze benaderen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee dan? Volgens mij heb je het als topsporter in Nederland op dit moment relatief heel erg goed.
Dat hoort bij het sterrendom en niet zelden is de sporter daar debet aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar we zeiken ze ook net zo gemakkelijk af.
Ik krijg toch vaker het idee van: kop ... maaiveld .... zeis...
Valt dat niet wat mee? Atje Keulen Deelstra en Sjoukje Dijkstra zijn nog altijd heldinnen, Fanny Blankers was dat tot haar dood. Ik vind het wel goed dat we er soms ook enige relativering bij plaatsen en mensen niet altijd als God blijven benaderen omdat ze hard kunnen lopen, fietsen of schaatsen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:00 schreef zjroentje het volgende:
Ik persoonlijk vind bijvoorbeeld dat we best wat beter met onze topsporters om mogen gaan. Ik heb het dan niet zozeer over de financiële kant ofzo, maar meer de manier waarop we ze benaderen.
Ach soooooo.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar we zeiken ze ook net zo gemakkelijk af.
Ik krijg toch vaker het idee van: kop ... maaiveld .... zeis...
Dat is een andere discussie maar dat klopt volgens mij ook niet. Die Quote 500, daar kickt iedereen op man.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef Elgigante het volgende:
Rijk zijn in dit land is gewoon verdacht, that's all.
Krajicek is door zijn overwinning op Wimbledon toch wel een sportheld die blijvend is hoor. Maar je noemt wel aardige voorbeelden waar van ik vind dat mijn theorie er betrekking op heeft: het heeft ook te maken met hoe de sporter zich opstelt. Verstappen, Krajicek en bv. Van Barneveld zijn het prototype van sporters die zichzelf nogal snel benadeeld vinden en iets slachtofferigs over zich hebben. Daar kan ik gewoon minder mee voelen dan bij bv. een nuchter iemand als Ids Postma of Dennis Bergkamp of Rens Blom.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef zjroentje het volgende:
Kritiek vind ik idd geen probleem. Maar ik krijg toch vaker het idee dat het iets tever doorschiet, dat de topprestaties in het verleden niet meer gewaardeerd worden.
Ik noem bijvoorbeeld een Krajicek, die werd meer afgezeken vanwege zijn prestaties in de Davis Cup, dan bejubeld om zijn overwinningen. Zelfde geldt ook voor Verstappen.
Toch ligt dat vaak ook aan de opstelling. Krajicek die klaagde over zijn schouder, terwijl je weet dat als je hard serveert ... Of Verstappen, die vrijwel immer een "Trust" auto reed en dan afgaf op de betrouwbaarheid ...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef zjroentje het volgende:
Kritiek vind ik idd geen probleem. Maar ik krijg toch vaker het idee dat het iets tever doorschiet, dat de topprestaties in het verleden niet meer gewaardeerd worden.
Ik noem bijvoorbeeld een Krajicek, die werd meer afgezeken vanwege zijn prestaties in de Davis Cup, dan bejubeld om zijn overwinningen. Zelfde geldt ook voor Verstappen.
Ik vind Melle van Gemerden wel een held. Richard Krajicek niet. Dat heldendom is natuurlijk erg persoonlijk zoals je zegt. Maar waardering heb ik wel voor ze. Maar die heb ik serieus ook voor de krantenjongen die zorgt dat iedere ochtend zorgt dat mijn krantje in de bus ligt, daar heb ik eerlijk gezegd meer aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:10 schreef zjroentje het volgende:
Maar Verstappen en Van Barneveld zijn dan wel 2 sporters die hun sport helemaal alleen in Nederland op de kaart hebben gezet. Die verdienen best wat meer credit vind ik. Dit is dan ook meer een discussie over hoe je zelf dingen ziet, hoe je ze zelf opvat. Gewoon persoonlijk dus.
Maar we drijven nu wel erg ver af van de Davis Cup...
Lammers was toch echt eerder dan Verstappen, maar beiden zijn ondergewaardeerd vind ik.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:10 schreef zjroentje het volgende:
Maar Verstappen en Van Barneveld zijn dan wel 2 sporters die hun sport helemaal alleen in Nederland op de kaart hebben gezet. Die verdienen best wat meer credit vind ik. Dit is dan ook meer een discussie over hoe je zelf dingen ziet, hoe je ze zelf opvat. Gewoon persoonlijk dus.
Maar we drijven nu wel erg ver af van de Davis Cup...
Kijk, hier verschillen we dus van mening.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:12 schreef SCH het volgende:
Ik zou niet weten waarom Verstappen krediet verdient. Hij doet gewoon zijn werk.
Dat vind ik ook wel leuk maar ook niet meer dan dat. Op die manier zijn er ook veel wetenschappers en kunstenaars die ondergewaardeerd zijn. Die vertegenwoordigen ons land ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:14 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Kijk, hier verschillen we dus van mening.
Hij zet ons landje toch wel mooi op de kaart in een sport, dat mag toch wel wat meer krediet opleveren. Noem me maar een romanticus, maar ik vind het wel tof dat zij 'ons land' zo goed vertegenwoordigen.
Helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:16 schreef SCH het volgende:
Op die manier zijn er ook veel wetenschappers en kunstenaars die ondergewaardeerd zijn. Die vertegenwoordigen ons land ook.
Dat dacht ik alquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:16 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Helemaal met je eens.
Ik heb gewoon wat meer hoe bijvoorbeeld de Amerikanen met hun sporthelden omgaan.
Ze overdrijven het misschien enigszins idd, maar ik vind het wel mooi. Het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat je daar zelf had willen staan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:17 schreef SCH het volgende:
Dat staat mij nogal tegen eigenlijk: ik vind dat de verhoudingen daar vaak nogal zoek zijn.
Nou, dat heb ik toch echt serieus niet. Maar weer wel als ik een geweldige band in Paradiso zien of iemand de Libris Literatuur Prijs zie ophalen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:18 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ze overdrijven het misschien enigszins idd, maar ik vind het wel mooi. Het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat je daar zelf had willen staan.
Tja oranje is voor iedere sponsor weer een andere kleur, hetr is ook zo'n schijnteam zo'n Daviscup team.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:41 schreef Mark het volgende:
En een break achter in de derde. Wel opvallend dat Sluiter en van Lottum 2 verschillende kleuren shirt aanhebben
Waarom?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:47 schreef zjroentje het volgende:
Nu maar hopen op wat clementie van de Russen morgen.
Laat het tennissen maar aan de zuiderburen over.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:11 schreef tong80 het volgende:
Nee Nederland als tennisland moet zich schamen dat we met alle fasciliteiten geen wereldtoppers voortbrengen.
Misschien loten we jullie voor September, zou wel gaaf zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:49 schreef Frederic het volgende:
[..]
Laat het tennissen maar aan de zuiderburen over.
beetje jammer dat het nergens uitgezonden wordt..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |