abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34953042
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat weet ik niet
Nou ja, de feiten spreken toch wel voor zich hoor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_34953084
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:37 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat nationale tenniscentrum van Frankrijk werkt toch wel goed. Dat grotendeels gefinancierd kan uit de opbrengsten van Roland Garros? De Franse top is best breed.
De Fransen financieren het idd met behulp van RG.
quote:
Anderzijds denk ik dat het gewoon de Nederlandse mentaliteit is. Zo'n Misa uit een gehard tennisgezin redt het makkelijk. Ok damestennis, maar dan nog. De mannentop kan in een klein landje als het onze maar moeilijk naar dat hoge internationale niveau komen. Kwestie van aantallen ook.
[..]
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_34953197
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:39 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Nou ja, de feiten spreken toch wel voor zich hoor.
Vind ik niet, vind je dan dat Zwitserland de beste opleiding ter wereld heeft met toppers als federer, hingis en Schnyder?
Ze hebben de mazzel dat die 3 talenten in Zwitserland geboren zijn.
Yeah baby Yeah!
pi_34953242
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:43 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Vind ik niet, vind je dan dat Zwitserland de beste opleiding ter wereld heeft met toppers als federer, hingis en Schnyder?
Hingis komt oorspronkelijk uit Slowakije
pi_34953286
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:43 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik had het meer over het feit dat Nederland nooit toppers heeft gehad. Dan tel ik Krajicek dus niet mee, want die heeft niet echt de Nederlandse mentaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
pi_34953309
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik had het meer over het feit dat Nederland nooit toppers heeft gehad. Dan tel ik Krajicek dus niet mee, want die heeft niet echt de Nederlandse mentaliteit. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Okker, Nijssen, Schapers!! Stöve, Schultz
pi_34953324
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:45 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Tom Okker
Yeah baby Yeah!
pi_34953356
Okker is dan misschien de enige.

Maar tennissers zonder Grand Slam overwinning schaar ik persoonlijk niet echt onder de wereldtoppers.
pi_34953442
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:47 schreef zjroentje het volgende:
Okker is dan misschien de enige.

Maar tennissers zonder Grand Slam overwinning schaar ik persoonlijk niet echt onder de wereldtoppers.
Is ook wat voor te zeggen.
Maar je hebt wel gelijk als je stelt dat ons land te klein is om vor toptalenten goede sparringspartners te vindenn van hun 6e tot hun 18e.
Yeah baby Yeah!
pi_34953460
quote:
Tom Nijssen - Winnaar van de US Open in 1991 en Roland Garros in 1989 samen
met Manon Bollegraf

Eltingh / Haarhuis was ook top natuurlijk
pi_34953512
Ik heb het dan wel ff over de singles he.
pi_34953537
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef zjroentje het volgende:
Ik heb het dan wel ff over de singles he.
Oh, Davis Cup is natuurlijk alleen maar single. Stom van mij
pi_34953566
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:50 schreef Elgigante het volgende:

Maar je hebt wel gelijk als je stelt dat ons land te klein is om vor toptalenten goede sparringspartners te vindenn van hun 6e tot hun 18e.
Ik toch dat het vooral met de Nederlandse mentaliteit te maken heeft. Over het algemeen genomen is de status van topsporter in Nederland nou niet echt grandioos, zie bijvoorbeeld hoe we met onze topsporters omgaan.
pi_34953577
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef okee6 het volgende:

[..]

Oh, Davis Cup is natuurlijk alleen maar single. Stom van mij
Met alleen een dubbel win je geen Davis Cup!
pi_34953626
Het is wel goed als Nederland weer even op zijn plaats wordt gezet.

Kan dat oranje volk een andere hobby zoeken en komen we over een jaar of 5 wel terug als de volgende generatie er staat. Met deze tennissers hebben we niks in de wereldgroep te zoeken.
pi_34953689
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:53 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik toch dat het vooral met de Nederlandse mentaliteit te maken heeft. Over het algemeen genomen is de status van topsporter in Nederland nou niet echt grandioos, zie bijvoorbeeld hoe we met onze topsporters omgaan.
Dat vind ik wel meevallen eigenlijk, sporters zijn in dit land volgens mij helden (zeker voetballers).
Yeah baby Yeah!
pi_34953748
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:56 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat vind ik wel meevallen eigenlijk, sporters zijn in dit land volgens mij helden (zeker voetballers).
Maar we zeiken ze ook net zo gemakkelijk af.

Ik krijg toch vaker het idee van: kop ... maaiveld .... zeis...
pi_34953754
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:53 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan? Volgens mij heb je het als topsporter in Nederland op dit moment relatief heel erg goed.
pi_34953808
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan? Volgens mij heb je het als topsporter in Nederland op dit moment relatief heel erg goed.
Ik persoonlijk vind bijvoorbeeld dat we best wat beter met onze topsporters om mogen gaan. Ik heb het dan niet zozeer over de financiële kant ofzo, maar meer de manier waarop we ze benaderen.

Ik heb het dan niet zozeer over de voetballers. Die worden idd veel meer als helden gezien, zoals Elgigante terecht opmerkt.
pi_34953818
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dat hoort bij het sterrendom en niet zelden is de sporter daar debet aan.

Wie hoog...kan laag...enz...het hangt ook erg van de sporter zelf af. Babel zal sneller afgezeken worden dan Aissatti en dat heeft alles met hun eigen opstelling te maken.

Bovendien mag je sporters toch gewoon kritisch bejegenen? Als Bowie een beroerde cd maakt dan zeg ik dat ook hardop
pi_34953916
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:00 schreef zjroentje het volgende:
Ik persoonlijk vind bijvoorbeeld dat we best wat beter met onze topsporters om mogen gaan. Ik heb het dan niet zozeer over de financiële kant ofzo, maar meer de manier waarop we ze benaderen.
Valt dat niet wat mee? Atje Keulen Deelstra en Sjoukje Dijkstra zijn nog altijd heldinnen, Fanny Blankers was dat tot haar dood. Ik vind het wel goed dat we er soms ook enige relativering bij plaatsen en mensen niet altijd als God blijven benaderen omdat ze hard kunnen lopen, fietsen of schaatsen.

Wat bedoel je dan precies met de manier waarop we ze benaderen?
pi_34953955
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:58 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ach soooooo.
Ja maar die mentaliteit zie ik minder als het om waardering van sporters gaat , maar smaken verschillen.
Rijk zijn in dit land is gewoon verdacht, that's all.
Yeah baby Yeah!
pi_34953970
Kritiek vind ik idd geen probleem. Maar ik krijg toch vaker het idee dat het iets tever doorschiet, dat de topprestaties in het verleden niet meer gewaardeerd worden.

Ik noem bijvoorbeeld een Krajicek, die werd meer afgezeken vanwege zijn prestaties in de Davis Cup, dan bejubeld om zijn overwinningen. Zelfde geldt ook voor Verstappen.
pi_34953999
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef Elgigante het volgende:
Rijk zijn in dit land is gewoon verdacht, that's all.
Dat is een andere discussie maar dat klopt volgens mij ook niet. Die Quote 500, daar kickt iedereen op man.
pi_34954114
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef zjroentje het volgende:
Kritiek vind ik idd geen probleem. Maar ik krijg toch vaker het idee dat het iets tever doorschiet, dat de topprestaties in het verleden niet meer gewaardeerd worden.

Ik noem bijvoorbeeld een Krajicek, die werd meer afgezeken vanwege zijn prestaties in de Davis Cup, dan bejubeld om zijn overwinningen. Zelfde geldt ook voor Verstappen.
Krajicek is door zijn overwinning op Wimbledon toch wel een sportheld die blijvend is hoor. Maar je noemt wel aardige voorbeelden waar van ik vind dat mijn theorie er betrekking op heeft: het heeft ook te maken met hoe de sporter zich opstelt. Verstappen, Krajicek en bv. Van Barneveld zijn het prototype van sporters die zichzelf nogal snel benadeeld vinden en iets slachtofferigs over zich hebben. Daar kan ik gewoon minder mee voelen dan bij bv. een nuchter iemand als Ids Postma of Dennis Bergkamp of Rens Blom.
pi_34954226
Maar Verstappen en Van Barneveld zijn dan wel 2 sporters die hun sport helemaal alleen in Nederland op de kaart hebben gezet. Die verdienen best wat meer credit vind ik. Dit is dan ook meer een discussie over hoe je zelf dingen ziet, hoe je ze zelf opvat. Gewoon persoonlijk dus.

Maar we drijven nu wel erg ver af van de Davis Cup...
pi_34954280
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:04 schreef zjroentje het volgende:

Toch ligt dat vaak ook aan de opstelling. Krajicek die klaagde over zijn schouder, terwijl je weet dat als je hard serveert ... Of Verstappen, die vrijwel immer een "Trust" auto reed en dan afgaf op de betrouwbaarheid ...

Nederlanders steken graag de draak met succes. Dat is niet de eer en voetstuk die men in andere landen voor zo iemand heeft klaar staan.
pi_34954330
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:10 schreef zjroentje het volgende:
Maar Verstappen en Van Barneveld zijn dan wel 2 sporters die hun sport helemaal alleen in Nederland op de kaart hebben gezet. Die verdienen best wat meer credit vind ik. Dit is dan ook meer een discussie over hoe je zelf dingen ziet, hoe je ze zelf opvat. Gewoon persoonlijk dus.

Ik vind Melle van Gemerden wel een held. Richard Krajicek niet. Dat heldendom is natuurlijk erg persoonlijk zoals je zegt. Maar waardering heb ik wel voor ze. Maar die heb ik serieus ook voor de krantenjongen die zorgt dat iedere ochtend zorgt dat mijn krantje in de bus ligt, daar heb ik eerlijk gezegd meer aan.
Ik zou niet weten waarom Verstappen krediet verdient. Hij doet gewoon zijn werk.
pi_34954343
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:10 schreef zjroentje het volgende:

Lammers was toch echt eerder dan Verstappen, maar beiden zijn ondergewaardeerd vind ik.
Ok DavisCup:

Waardeloos toernooi natuurlijk omdat tennis nu eenmaal geen teamsport is en het winnen van de Daviscup komt nog onder het winnen in Ahoi.
Yeah baby Yeah!
pi_34954419
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:12 schreef SCH het volgende:
Ik zou niet weten waarom Verstappen krediet verdient. Hij doet gewoon zijn werk.
Kijk, hier verschillen we dus van mening.

Hij zet ons landje toch wel mooi op de kaart in een sport, dat mag toch wel wat meer krediet opleveren. Noem me maar een romanticus, maar ik vind het wel tof dat zij 'ons land' zo goed vertegenwoordigen.
pi_34954486
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:14 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Kijk, hier verschillen we dus van mening.

Hij zet ons landje toch wel mooi op de kaart in een sport, dat mag toch wel wat meer krediet opleveren. Noem me maar een romanticus, maar ik vind het wel tof dat zij 'ons land' zo goed vertegenwoordigen.
Dat vind ik ook wel leuk maar ook niet meer dan dat. Op die manier zijn er ook veel wetenschappers en kunstenaars die ondergewaardeerd zijn. Die vertegenwoordigen ons land ook.
pi_34954519
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:16 schreef SCH het volgende:

Op die manier zijn er ook veel wetenschappers en kunstenaars die ondergewaardeerd zijn. Die vertegenwoordigen ons land ook.
Helemaal met je eens.

Ik heb gewoon wat meer met hoe bijvoorbeeld de Amerikanen met hun sporthelden omgaan.
pi_34954544
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:16 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Helemaal met je eens.

Ik heb gewoon wat meer hoe bijvoorbeeld de Amerikanen met hun sporthelden omgaan.
Dat dacht ik al

Dat staat mij nogal tegen eigenlijk: ik vind dat de verhoudingen daar vaak nogal zoek zijn.
pi_34954584
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:17 schreef SCH het volgende:

Dat staat mij nogal tegen eigenlijk: ik vind dat de verhoudingen daar vaak nogal zoek zijn.
Ze overdrijven het misschien enigszins idd, maar ik vind het wel mooi. Het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat je daar zelf had willen staan.
pi_34954648
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:18 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ze overdrijven het misschien enigszins idd, maar ik vind het wel mooi. Het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat je daar zelf had willen staan.
Nou, dat heb ik toch echt serieus niet. Maar weer wel als ik een geweldige band in Paradiso zien of iemand de Libris Literatuur Prijs zie ophalen.
pi_34966638
Prachtige lob van Van Lottum zeg

Deze set pakken jongens
pi_34966865
Set gepakt. 1-1 .
sig verwijderd door FA
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:41:11 #288
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_34967335
En een break achter in de derde. Wel opvallend dat Sluiter en van Lottum 2 verschillende kleuren shirt aanhebben
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:16:02 #289
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_34968128
Zal niet lang meer duren....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_34968293
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:41 schreef Mark het volgende:
En een break achter in de derde. Wel opvallend dat Sluiter en van Lottum 2 verschillende kleuren shirt aanhebben
Tja oranje is voor iedere sponsor weer een andere kleur, hetr is ook zo'n schijnteam zo'n Daviscup team.
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:36:29 #291
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34968646
Achja Nederland heeft geen toptennis opleiding. Als je echt goed wil worden moet je in ieder geval niet bij de knltb wezen. Stelletje amateurs. De ene die het op dit moment gaat maken is Misa, wel toevallig dat die dan net haar eigen weg buiten de bond om heeft gekozen.

Onthoud, sporters zijn geen helden, maar mensen die goed een spelletje kunnen spelen.
pi_34968690
HUPSVENHUPSVENHUPSVENHUPSVENHUPSVENHUPSVENHUPSVENHUPSVEN
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:46:19 #293
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_34968947
Over en Sluiter maar weer

HUPSVEN
Dommage arachide-fromage
pi_34968967
Helaas. Gelopen zoals verwacht dus.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_34968998
Nu maar hopen op wat clementie van de Russen morgen.
pi_34969033
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:47 schreef zjroentje het volgende:
Nu maar hopen op wat clementie van de Russen morgen.
Waarom?
Nederland heeft wel een puntje verdiend dat is waar, maar we komen duidelijk tekort (geen schande) en dat is topsport.
Yeah baby Yeah!
pi_34970922
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 20:11 schreef tong80 het volgende:
Nee Nederland als tennisland moet zich schamen dat we met alle fasciliteiten geen wereldtoppers voortbrengen.
Laat het tennissen maar aan de zuiderburen over.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 16:56:39 #298
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34971158
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:49 schreef Frederic het volgende:

[..]

Laat het tennissen maar aan de zuiderburen over.
Misschien loten we jullie voor September, zou wel gaaf zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:49:31 #299
30919 mitt
Michael Corleone
pi_34981010
Morgen het debuut van Jesse
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zondag 12 februari 2006 @ 12:22:47 #300
54279 vanilla
in het huisje! \o/
pi_34993659
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:49 schreef mitt het volgende:
Morgen het debuut van Jesse
beetje jammer dat het nergens uitgezonden wordt..
He'd better be careful. It's dangerous to be a honest man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')