waarom eromheen lopen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:28 schreef snellejelle het volgende:
6-7, melle gaat serveren, bal tegen de net rand
hij loopt de hele tijd om zijn backhand heen. maar slim ook.quote:
hij wou alleen terugslaan, dat kan hij met z'n backhand ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:32 schreef snellejelle het volgende:
[..]
hij loopt de hele tijd om zijn backhand heen. maar slim ook.
hij moet es een week gaan oefenen op zijn backhand daar kan hij nu niets mee...
Na voetbal de grootste sport in Nedrland elk dorpm heeft een tennisbaan. En 's winters zijn er vele binnenbanen om te spelen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:11 schreef zjroentje het volgende:
Nederland is geen tennisland.
Wij laten hier meisjes van 15 en 16 nogmaals kiezen wat ze met hun carriere willen doen, in een land als Amerika is dat ondenkbaar en daar breken ze wél door.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:11 schreef tong80 het volgende:
Nee Nederland als tennisland moet zich schamen dat we met alle fasciliteiten geen wereldtoppers voortbrengen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat Nederland een tennisland is.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Na voetbal de grootste sport in Nedrland elk dorpm heeft een tennisbaan. En 's winters zijn er vele binnenbanen om te spelen.
Na voetbal het meest aantal leden, dus dat lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:39 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar dat wil nog niet zeggen dat Nederland een tennisland is.
Recreatief ja. Ik heb het meer over de topsport.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Na voetbal het meest aantal leden, dus dat lijkt me duidelijk.
Wat is dan een tennisland?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:43 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Recreatief ja. Ik heb het meer over de topsport.
En dan is Nederland geen tennisland. Het heeft die cultuur niet en die zal het ook nooit krijgen denk ik.
Ik denk dat het vooral aan het feit ligt hoe er met de jeugd wordt omgesprongen. In de VS, maar ook bv in Spanje en Frankrijk gaan kinderen toch al op jonge leeftijd naar een tennisschool, om aan een carriere te werken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:49 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat is dan een tennisland?
Australie, Duitsland, frankrijk, Verenigde Staten hebben allemaal toppers voortgebracht, maar zijn ook geen tennislanden.
Leg eens uit dan?
Ook Nederlandse kinderen gaan naar sportscholen hoor, ook die van Bolletieri in Miami, alleen zijn de faciliteiten hier vaak zķ goed dat er geen noodzaak voor is.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:52 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral aan het feit ligt hoe er met de jeugd wordt omgesprongen. In de VS, maar ook bv in Spanje en Frankrijk gaan kinderen toch al op jonge leeftijd naar een tennisschool, om aan een carriere te werken.
Hier is dat helemaal niet zo.
Ik heb een stuk van Sluiter tegen Toersnov gezien en van Gemerden tegen Davydenko, maar Nederland hoeft zich niet te schamen over het spel vind ik, beide Nederlanders kwamen aardig mee.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef pfaf het volgende:
Kansloos, maar dat was van te voren te verwachten natuurlijk, als je alleen de rankings al vergelijkt....
Ik moet bekennen dat ik ook niet alles gezien heb, maar Sluiter was toch echt een ruime maat kleiner. En dan heb je het over de nr 1 van NL tegen de nr 5 van Rusland.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik heb een stuk van Sluiter tegen Toersnov gezien en van Gemerden tegen Davydenko, maar Nederland hoeft zich niet te schamen over het spel vind ik, beide Nederlanders kwamen aardig mee.
250 tegen 16 miljoen inwoners.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik ook niet alles gezien heb, maar Sluiter was toch echt een ruime maat kleiner. En dan heb je het over de nr 1 van NL tegen de nr 5 van Rusland.
Maar ze kweek je dus geen toppers.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:56 schreef Elgigante het volgende:
Wij zijn gewoon wat beter ontwikkeld en geinfrastructureerd dan Frankrijk, Spanje of de VS (waar met name de grote van het land een probleem is)
Dat weet ik niet, als je echt een topper in spe bent én er alles voor over hebt slaag je hier net zo makkelijk als in de VS, Rusland, Spanje of waar dan ook waar ze topfaciliteiten hebben.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:32 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar ze kweek je dus geen toppers.
Dat nationale tenniscentrum van Frankrijk werkt toch wel goed. Dat grotendeels gefinancierd kan uit de opbrengsten van Roland Garros? De Franse top is best breed. Anderzijds denk ik dat het gewoon de Nederlandse mentaliteit is. Zo'n Misa uit een gehard tennisgezin redt het makkelijk. Ok damestennis, maar dan nog. De mannentop kan in een klein landje als het onze maar moeilijk naar dat hoge internationale niveau komen. Kwestie van aantallen ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:32 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar ze kweek je dus geen toppers.
Je hebt daar betere financiering, een andere - meewerkende - publieksopinie, en meer voorbeelden (helden)quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, als je echt een topper in spe bent én er alles voor over hebt slaag je hier net zo makkelijk als in de VS, Rusland, Spanje of waar dan ook waar ze topfaciliteiten hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |