Helaas...de iMac Intel duurt zo'n 2-3 weken volgens de AppleStorequote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:28 schreef XL het volgende:
[..]
Meestal verzendklaar: 24 uur![]()
Ik vind die oude Powermac G5 nu zo ontzettend goedkoop.... 1500 euro in de studentenshop....
Ik hoop maar dat ie snel op is, want het kriebelt elke dag.
Apple Slowchat - Deel 35
Oops! Ik kijk zo vaak naar de PPC iMac dat ik automatisch daarop kliktequote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Helaas...de iMac Intel duurt zo'n 2-3 weken volgens de AppleStore
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:34 schreef XL het volgende:
[..]
Oops! Ik kijk zo vaak naar de PPC iMac dat ik automatisch daarop klikte![]()
Refresh eens dan, want ik denk dat linken naar de shop niet werkt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Huh...? Geef mij die URL 's dan: ben mij geeft ie toch echt 2-3 weken aan: ik ga dan wel via de Onderwijsstore maar dat moet toch niet uitmaken..?
Aha, ik heb nu een remote gekocht van iemand. Ben benieuwd hoe het werkt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 06:49 schreef Remzz het volgende:
[..]
Jep
Maar je kunt er niet mee het menu in zegmaar. Hij doet het alleen maar op playlist niveau dat valt me een beetje tegen. HIj reageert wel heel goed
Spannend!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
De AppleStore wordt momenteel geupdate...
...heb ik wat gemist??
Dat is bijna elke dinsdagmiddag.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
De AppleStore wordt momenteel geupdate...
...heb ik wat gemist??
Nope..een nog ellendigere prijsverlaging van de iMac G5 waardoor ik nog meer in mijn handen mag wrijven voor de prijs die ik nog voor mijn tweedehands iMac mag ontvangenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had je nou stiekem opeens een Intel PowerMac verwacht ofzo?
Het laatste jaar heb ik het niet meer meegemaakt dat er onverwacht updates waren in de computers van Apple. Daarvoor was het best gebruikelijk dat dinsdagmiddag de store down ging, uurtje later weer up en dat er dan plotseling nieuwe iBooks... of wat dan ook in stonden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had je nou stiekem opeens een Intel PowerMac verwacht ofzo?
Nee het was van m'n vader die had het al geïnstalleerd.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:57 schreef Geqxon het volgende:
Volgens mij kun je het uberhaupt niet via het internet delen?
En stond er toevallig bij dat je dit naar al je vrienden door moet sturen?
Veeeet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:48 schreef ChOas het volgende:
De shop is weer open... 1 GB iPod nano!
ja avatar niet!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:44 schreef super-muffin het volgende:
Hier doet die smiley het nog wel!
Idioten, en die zijn er ook. En die hebben ook een iPod nodig. Ze houden gewoon overal rekening mee, netjes tochquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:01 schreef Geqxon het volgende:
Shuffle prijsverlaging
79 voor 512mb, 109 euro voor 1gb. Beetje een rare verhouding, wie koopt er dan 512mb
Precies. Shuffles zijn best okay. Ik heb er ook een.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:23 schreef Nugget het volgende:
[..]
Idioten, en die zijn er ook. En die hebben ook een iPod nodig. Ze houden gewoon overal rekening mee, netjes toch![]()
Heul boos worden heeft geen zin, ik heb vandaag een behoorlijk lange tijd aan de telefoon gehangen met Apple, resultaat 0,0. Na 1,5 jaar is het tweede moederbord stuk (tevens is het beeld ook voorzien van lichtvlekken en doet de batterij het ook nauwelijks meer) en daar willen ze niets van weten. "Tja dat heb je met electronica" luidt een van de antwoorden. Bij Apple wil men niets weten van machines die niet werken en als je buiten je garantie valt dan heb je gewoon pech dan mag je de reparaties (die bij elkaar veel duurder zijn dan een nieuwe laptop) zelf gaan betalen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:17 schreef Tijn het volgende:
Als ik volgende week m'n iBook niet terug heb, word ik echt heul boos.
Het probleem is niet zozeer het feit dat ze stuk gaan, maar hoe er om wordt gegaan met defecte modellen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:16 schreef XL het volgende:
Natuurlijk zijn er gevallen van iBooks en Powerbooks die kapot gaan. Maar procentueel is die kans bij een laptop van bijvoorbeeld asus, acer, hp/compaq, fujitsu siemens en grote andere merken toch groter.
Ik heb het idee dat ook dat bij veel fabrikanten niet beter zal zijn. Ze zullen vrijwel allemaal proberen onder de kosten van een reparatie uit te komen als de garantie verlopen is (daarbij gebruikmakend van de onwetendheid van de consument).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer het feit dat ze stuk gaan, maar hoe er om wordt gegaan met defecte modellen.
En dát had je hier nou niet moeten zeggenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:46 schreef Vork het volgende:
[..]
Wat mij betreft raad ik iedereen af om een gammele iBook te kopen. Spaar je geld maar op voor iets stevigers, desnoods maar geen Apple, maar ik neem aan dat als je een product als een laptop koopt, dat je dan niet wil dat je 1,5 jaar en 2 reparaties verder het zaakje maar beter gewoon bij het grofvuil kunt gooien. Nee voor kwaliteitshardware moet je helaas niet bij Apple zijn.
Jouw avatar blijft toch een van de bestequote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:56 schreef AudreyHepburn het volgende:
Echt vervelend voor je, Vork, dat het zo kut voor je uitpakt.. Daar zit echt niemand op te wachten.
Ik heb altijd films gekeken op m'n iBook. Video-connector naar m'n TV, audio-uitgang aan m'n stereoset en genieten maarquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:22 schreef Rock-shocker het volgende:
Nou moet ik al mijn films op 12" gaan kijken totdat ik een nieuwe heb
Preciesquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb altijd films gekeken op m'n iBook. Video-connector naar m'n TV, audio-uitgang aan m'n stereoset en genieten maar
Het aantal herstelprogramma's van Apple over de laatste jaren is enorm vergeleken de concurrentie, terwijl de uitval niet hoger is. Ligt er een beetje aan hoe je het wil interpreteren, maar de service is in mijn ogen erg goed.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer het feit dat ze stuk gaan, maar hoe er om wordt gegaan met defecte modellen.
Nou, ik ben nu al voor de zoveelste keer m'n iBook voor minstens 2 weken kwijt en het begint er sterk op te lijken dat ik 'em, net als het model van Vork, bij het grofvuil moet gaan zetten als het aan Apple ligt, want een reparatie is net zo duur als een nieuw model. Dat kan natuurlijk gewoon niet bij een apparaat van nog geen 2 jaar oud.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:26 schreef XL het volgende:
[..]
Het aantal herstelprogramma's van Apple over de laatste jaren is enorm vergeleken de concurrentie, terwijl de uitval niet hoger is. Ligt er een beetje aan hoe je het wil interpreteren, maar de service is in mijn ogen erg goed.
Nee, zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:27 schreef Geqxon het volgende:
Ik kan begrijpen dat je boos bent dat het even niet schommelt met Apple, maar dan had je maar het Apple Protection Plan aan moeten schaffen
Het verhaal van laptopreparaties die de kostprijs van een nieuwe laptop dekken mag ik dagelijks doen als ik moet werken. Helaas verkoop ik geen Apple.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik ben nu al voor de zoveelste keer m'n iBook voor minstens 2 weken kwijt en het begint er sterk op te lijken dat ik 'em, net als het model van Vork, bij het grofvuil moet gaan zetten als het aan Apple ligt, want een reparatie is net zo duur als een nieuw model. Dat kan natuurlijk gewoon niet bij een apparaat van nog geen 2 jaar oud.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:30 schreef XL het volgende:
[..]
Het verhaal van laptopreparaties die de kostprijs van een nieuwe laptop dekken mag ik dagelijks doen als ik moet werken. Helaas Gelukkig verkoop ik geen Apple.
Ik heb een G4 1 GHz.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:48 schreef XL het volgende:
Vork en Tijn, jullie hebben dan trouwens allebei een iBook G4 800 mHz?
14"quote:
Kun je achteraf ook AppleCare nemen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:00 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat is behoorlijk waardeloos, Vork. Ik ben ook zeker niet van plan om deze reparatie te gaan betalen, ook al valt 'ie buiten de garantie. Ik heb namelijk helemaal niet om een reparatie gevraagd. Ik heb zelfs een bewijs gekregen waarop staat dat ik niet akkoord ben met hun aanbod, maar die lui van MacHouse hebben 'em toch opgestuurd naar Woerden om 'em te laten fixen.
Overigens is de leverancier verplicht om de helft van de reparatie te betalen, Vork. Wanneer een apparaat z'n verwachte levensduur niet haalt, is 50/50 de kosten delen wat de wet voorschrijft.
Ik ben nog niet zover dat ik van Apple af wil, in tegendeel zelfs. Maar bij alle producten die ik voortaan koop, neem ik AppleCare. Ik hoop dat dat me een hoop gezeik gaat besparen.
Ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kun je achteraf ook AppleCare nemen?
En sowieso sta ik niet voor lul. Nooit.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:55 schreef nietzman het volgende:
Ga jij nou ook een iPod halen Annie? Misschien sta je dan niet meer voor lul.
Als het goed is kun je dat afsluiten zolang je garantie hebt.quote:
Want als ik het zo hoor dan is het wel handig met mijn iBook.quote:
Hm, misschien is het wel aan te raden dan...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:21 schreef XL het volgende:
[..]
Als het goed is kun je dat afsluiten zolang je garantie hebt.
Waarom heb ik nou al je vragen zitten beantwoorden? Maak ik er ergens kans op?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:21 schreef XL het volgende:
[..]
Als het goed is kun je dat afsluiten zolang je garantie hebt.
Ik was verrast door het bestaan van een 12" 1 Ghz...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom heb ik nou al je vragen zitten beantwoorden? Maak ik er ergens kans op?
Binnen een jaar na aanschaf van je hardwarequote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kun je achteraf ook AppleCare nemen?
Sorry? Je moet toch juist blij zijn dat je niet voor Apple van dat soort walgelijke reparaties moet doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:16 schreef Furious het volgende:
Geqxon, ga je weer terugvallen met je oude vlarden anti-Apple zinnen?
Jezus. Daar moet ik een lening op zich voor nemenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:37 schreef AudreyHepburn het volgende:
Christeneziele, AppleCare voor een iBook kost gewoon 320 euro. Da's niet niks.
Een reparatie van een iBook kost 800 euro, dus jaquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:37 schreef AudreyHepburn het volgende:
Christeneziele, AppleCare voor een iBook kost gewoon 320 euro. Da's niet niks.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een reparatie van een iBook kost 800 euro, dus ja
Ja precies. Dat betekent dus dat als je laptop na het verstrijken van de garantieperiode van 1 jaar, kapot gaat, hij gelijk total loss is. Want voor 800 euro koop je zo goed als een nieuwe. Dat is exact de situatie waarin ik en Vork nu zitten. Volkomen kut.quote:
Gefeli, ik heb em ook al aan 3 mensen aangesmeerd en die zijn nu ook aan het wachten op hun bestellingquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hartelijke dank voor uw bestelling
Zo...nu wachten op de nieuwe Intel iMac![]()
iMac 20-inch 2-GHz Intel Core Duoquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:12 schreef Hugster het volgende:
[..]
Gefeli, ik heb em ook al aan 3 mensen aangesmeerd en die zijn nu ook aan het wachten op hun bestelling
De buitenbehuizing is inderdaad veel steviger. Ik heb overigens mijn iBook 12" G4 800 MHZ twee keer moeten retourneren naar Apple, een keer betrof het een overleden harde schijf en een keer een logic board dan wel videokaart probleem vergelijkbaar met de befaamde G3 serie. Beide keren was binnen garantie en beide keren had ik hem binnen een week terug. Dat terwijl mijn iBook in Amerika gekocht is en in Nederland gebruiktquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:10 schreef Hugster het volgende:
Gelukkig heeft mijn ruim 1 jaar oude PowerBook nog geen verkeerde klap gegeven. Ik lees toch veel meer mensen die aan het kloten zijn met hun iBook + reparatieafhandelijk dan dat ik dat hoor van PowerBooks (Furious' debacel even daar gelaten)
En dat terwijl ik altijd dacht dat die iBooks degelijker zijn door hun felexibele kunststof behuizing
ook dat dock?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:34 schreef Anthraxx het volgende:
Dat is het al sinds Windows 2.0.
Nothing to see here, move along.
eeeej. neppert, leef jij ook nog?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:33 schreef i-spy24 het volgende:
>:O zijn we weer...![]()
Hebben jullie de interface van dat 'Vista' gebeuren al gezien?
moet je eens kijken
Zeg nou eerlijk: Dit is toch gewoon jatwerk van OSX?![]()
Dat dacht ik nou ook: ik dacht dat ie zowaar een life-long ban had gekregenquote:
ik dacht dat ik vanmiddag toch echt maar 18 postst in zijn postgeschiedenis zag.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dat dacht ik nou ook: ik dacht dat ie zowaar een life-long ban had gekregen
I?m glad Microsoft is embracing translucency in Vista?s interface. With any luck, I?ll be able to make their atrocious user interface completely invisible.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:01 schreef nietzman het volgende:
http://rentzsch.com/suck/stopStopStopHurtingTheInternet
True ende so true.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:01 schreef nietzman het volgende:
http://rentzsch.com/suck/stopStopStopHurtingTheInternet
True ende so true.
Adium niet iig?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:12 schreef iDex het volgende:
Msn stuk?
Ach ja, dat jatwerk... Het is natuurlijk ook bijna onmogelijk om anno 2006 (15 jaar na de eerste webbrowser* ) nog met echt nieuwe features te komen. Ik vind het beter dat MS maar gewoon overneemt wat er vandaag de dag standaard thuishoort in een browser, ook al is dat misschien niet zo origineel.quote:
neuh die eikel die zogenaamde dacht mij te hebben ontmaskert en de kwestie verder te hebben doorgevoerd is er wel voor 'life' uitgeflikkerd en die andere klojo vd weblog krijgt te samen met die eruit geflikerd is nog een naheffing om te laten zien dat we niet van dit soort geintjes houden op het internet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 om 20:46 uur schreef 'Walter_Sobchak' het volgende:
Dat dacht ik nou ook: ik dacht dat ie zowaar een life-long ban had gekregen
O, was jij dat niet?quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:04 schreef i-spy24 het volgende:
ene 'ruben'
Je bent een mongool Ruben. En niet zo'n kleintje ook.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:04 schreef i-spy24 het volgende:
neuh die eikel die zogenaamde dacht mij te hebben ontmaskert en de kwestie verder te hebben doorgevoerd is er wel voor 'life' uitgeflikkerd en die andere klojo vd weblog krijgt te samen met die eruit geflikerd is nog een naheffing om te laten zien dat we niet van dit soort geintjes houden op het internet.
Ik neem aan dat je het nu tegen mij hebt? Ik moet nog maar zien wat er met m'n iBook gebeurt. Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat ik 'em terug krijg met minimale kosten en dat m'n MacBook ergens half maart binnen is. Ik geef m'n iBook dan aan m'n zusje zodat zij ervan overtuigd kan raken dat haar oude Wintel laptop vervangen kan worden door een Mac. Waarschijnlijk koopt ze dan een nieuwe, en wat ik dan met die iBook doe, zie ik dan wel. Misschien hou ik 'em wel gewoon als backup computer. Ik zit nu namelijk zonder laptop en daar baal ik flink van.quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:16 schreef i-spy24 het volgende:
Jij gaat zeker die iGHZ oude iBook van je gelijk verkopen of heb je die al verkocht aangezien eind deze maand de nieuwe MacBook pro's binnenkomen?
Of wacht je netzo als ik gewoon tot eind van het jaar eer je de overstap waagt..
Check! Weltrustenquote:Op woensdag 8 februari 2006 03:30 schreef XL het volgende:
Middernacht animo check!
quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je bent een mongool Ruben. En niet zo'n kleintje ook..
Ga je nou in je stoere motorpak op je Spartamet het hele land door op zoek naar de mannen die je fictieve leventje om zeep hebben geholpen?
quote:Op woensdag 8 februari 2006 02:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je bent een mongool Ruben. En niet zo'n kleintje ook..
Ga je nou in je stoere motorpak op je Spartamet het hele land door op zoek naar de mannen die je fictieve leventje om zeep hebben geholpen?
Jaquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:30 schreef Tomasso het volgende:
Ik was net blij dat we die gast kwijt waren, komt hij weer terug
ijspij terug en powerbook15 weer weg.... what's the difference?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:30 schreef Tomasso het volgende:
Ik was net blij dat we die gast kwijt waren, komt hij weer terug
quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:37 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ja
En achteraf gezien ken ik mensen die hem persoonlijk kennen, dus hij kan hier gaan lullen als brugman, maar het is allemaal luchtDus als je weer zijn heftige verdedigingen zit te lezen, vergeet dan even niet te lachen
Je denkt nog steeds dat ik i-spy24 ben?quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:38 schreef XL het volgende:
[..]
ijspij terug en powerbook15 weer weg.... what's the difference?
Powerbook wist in een minuut of 10 mijn sympathie te winnen. Dat zie ik ijspij niet zo snel doenquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:38 schreef XL het volgende:
[..]
ijspij terug en powerbook15 weer weg.... what's the difference?
ik twijfelde ook nog even aan tonksquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:45 schreef PowerBook15 het volgende:
[..]
Je denkt nog steeds dat ik i-spy24 ben?
Ow ja...die is ook nog geband. Ze hebben wel eenzelfde soort van communiceren in ieder gevalquote:
en hij gebruikt typische FOK-woorden, maar komt alleen hierquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ow ja...die is ook nog geband. Ze hebben wel eenzelfde soort van communiceren in ieder geval
quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:48 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Powerbook wist in een minuut of 10 mijn sympathie te winnen. Dat zie ik ijspij niet zo snel doen
ik zou een poolse schoonmaakster inhuren die dat pakket voor je gaat aannemenquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Goed..eispei is terug en we hebben geen kloon van hem ontdekt in Apple-SC. So be it.
iMac wordt vandaag waarschijnlijk verstuurd; ben ik morgen en vrijdag niet thuis![]()
Goeie tip, hoewel ik wel kan raden wat mijn grote schijfruimte-rover isquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:04 schreef Hugster het volgende:
Handige tool bij een volslippende harddisk is WhatSize
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21149
Hij indexeerd je hele harddisk en de grootste mappen komen bovenaan te staan, zo kan je heel simpel en snel de grootste schijfruimte rovers terug vinden [afbeelding]
Sjoewe is bezig geweest met de t-shirts, ik weet niet hoe het er nu mee staat. Als hij vandaag online komt zal ik het hem ff vragenquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Goeie tip, hoewel ik wel kan raden wat mijn grote schijfruimte-rover is![]()
Btw: hoe zit het met de 190D T-shirts? Wordt alweer bijna zomer en dus T-shirt-weer
quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:11 schreef Hugster het volgende:
[..]
Sjoewe is bezig geweest met de t-shirts, ik weet niet hoe het er nu mee staat. Als hij vandaag online komt zal ik het hem ff vragen
Ik heb volgens mij exact dezelfde als Tijn, een 1Ghz G4 iBook, 12". M'n broertje heeft (of beter gezegd had) wel een 800Mhz iBook (ook 12") maar die heeft inmiddels alweer een nieuwe, aangezien de ouwe ook wat problemen heeft veroorzaakt (HD is o.a. vervangen).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:48 schreef XL het volgende:
Vork en Tijn, jullie hebben dan trouwens allebei een iBook G4 800 mHz?
Ik zet meestal de boel klaar voordat ik ga maffen en als ik dan 's nachts een keer moet pissen dan wandel ik ff langs de Mac en druk op verzenden. 's Nachts meer kans maar nog steeds niet genoeg. Collega van me won zo'n ding bij de eerste poging om 10 uur 's ochtends.quote:
Darwine werkte al langer hoorquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:21 schreef Hugster het volgende:
et is gelukt
http://forum.osx86project.org/index.php?showtopic=8699
Wine op de intel Mac!!
[afbeelding]
Om dezelfde reden dat je soms Windows applicaties wilt kunnen draaien onder Linux. Ik heb van school bijvoorbeeld een simulator voor een chip die alleen onder Windows gedraaid. Ik zou het handig vinden als ik het ook onder OSX zou kunnen draaien.quote:
's Nachts verzendenquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik zet meestal de boel klaar voordat ik ga maffen en als ik dan 's nachts een keer moet pissen dan wandel ik ff langs de Mac en druk op verzenden. 's Nachts meer kans maar nog steeds niet genoeg. Collega van me won zo'n ding bij de eerste poging om 10 uur 's ochtends.
1 gig terug gevonden!quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:04 schreef Hugster het volgende:
Handige tool bij een volslippende harddisk is WhatSize
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21149
Hij indexeerd je hele harddisk en de grootste mappen komen bovenaan te staan, zo kan je heel simpel en snel de grootste schijfruimte rovers terug vinden [afbeelding]
Ik vond nog een enorme collectie dmg's terug bij mij, stond nog ergens diep een map waar ik ze ooit geplaatst hadquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:32 schreef XL het volgende:
[..]
1 gig terug gevonden!
Ooit eens 17 gig teruggevonden omdat ik een project in iMovie niet had afgesloten. Dat was pas goed nieuws![]()
Anders lees je die site ff goed en klik je hier. Zegt niets over totale aantallen maar de relatieve aantallen liggen 's nachts dus het laagst.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:32 schreef Geqxon het volgende:
[..]
's Nachts verzenden
Dat denkt iedereen dus, 's nachts is het duidelijk het drukstNet als dat de Route du Soleil 's nachts helemaal vol zit.
Fair enough: ik geloof ze welquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:41 schreef Geqxon het volgende:
Ik ken die getalen, maar ik geloof er niks van. Als er zo duidelijk op de site staat dat je goed moet kijken wanneer je je code submit, waarom submit iedereen zijn code dan op 22 uur (ofwel de chipstijd)??
Die grafiekjes zijn totale bullshit.
Die flexibele behuizing is juist de oorzaak van de meeste problemen bij de iBook. Het magnesium frame dat voor de noodzakelijke stijfheid van de laptop moet zorgen is niet sterk genoeg, waardoor de behuizing van een iBook behoorlijk onderhevig is aan torsie. Wat na verloop van tijd weer problemen oplevert met het logicboard, omdat kwetsbare verbindingen onder te hoge fysieke spanning komen te staan en daardoor ontstaan er contactproblemen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:10 schreef Hugster het volgende:
Gelukkig heeft mijn ruim 1 jaar oude PowerBook nog geen verkeerde klap gegeven. Ik lees toch veel meer mensen die aan het kloten zijn met hun iBook + reparatieafhandelijk dan dat ik dat hoor van PowerBooks (Furious' debacel even daar gelaten)
En dat terwijl ik altijd dacht dat die iBooks degelijker zijn door hun felexibele kunststof behuizing
We hebben een expert in de zaalquote:Op woensdag 8 februari 2006 12:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Die flexibele behuizing is juist de oorzaak van de meeste problemen bij de iBook. Het magnesium frame dat voor de noodzakelijke stijfheid van de laptop moet zorgen is niet sterk genoeg, waardoor de behuizing van een iBook behoorlijk onderhevig is aan torsie. Wat na verloop van tijd weer problemen oplevert met het logicboard, omdat kwetsbare verbindingen onder te hoge fysieke spanning komen te staan en daardoor ontstaan er contactproblemen.
Dus eigenlijk houden de de meeste iBooks die mobiel gebruikt worden er na een jaar of wat mee op?quote:Op woensdag 8 februari 2006 12:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Die flexibele behuizing is juist de oorzaak van de meeste problemen bij de iBook. Het magnesium frame dat voor de noodzakelijke stijfheid van de laptop moet zorgen is niet sterk genoeg, waardoor de behuizing van een iBook behoorlijk onderhevig is aan torsie. Wat na verloop van tijd weer problemen oplevert met het logicboard, omdat kwetsbare verbindingen onder te hoge fysieke spanning komen te staan en daardoor ontstaan er contactproblemen.
Holy shit dat is snelquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hierbij informeren wij u over de levering van een of meer producten die u bij de Apple Store hebt besteld. Uw bestelling is verzonden en zal binnenkort op het door u opgegeven adres worden afgeleverd
Very nice![]()
Ik ookquote:Op woensdag 8 februari 2006 13:38 schreef Tijn het volgende:
Ze laten me vast zo lang wachten omdat ik 'em via de onderwijs-store heb gekocht
quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:37 schreef iDex het volgende:
macbook zal ispy24 al wel hebben toch?
Ik ook; twaalf om precies te zijn. Ik had er al twaalf dus nu heb ik voor elk uur van de dag een PB.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:05 schreef i-spy24 het volgende:
Heb trouwens pas nog een nieuwe PB erbij gekocht dusss..
12 maar?quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik ook; twaalf om precies te zijn. Ik had er al twaalf dus nu heb ik voor elk uur van de dag een PB.
![]()
Ik vind dat dat heel aardig gaat eigenlijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:08 schreef Marty26 het volgende:
Mensen Allemaal graag OT blijven he! het is een Apple SC!
Dank u voor de medewerking
Laat de foto's eens zien? Toe..quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik ook; twaalf om precies te zijn. Ik had er al twaalf dus nu heb ik voor elk uur van de dag een PB.
![]()
Kreeg er klachten overquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:19 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik vind dat dat heel aardig gaat eigenlijk
Het is wat mij betreft heel simpel: de PPC gaat eruit, dus als je nu een machine koopt en daar een paar jaar mee vooruit wil, is dat geen PPC.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:05 schreef i-spy24 het volgende:
Trouwens begrijp enerzijds wel waarom mensen graag die nieuwe PB willen maar anderzijds is ook al naar buiten gekomen dat het met die snelheid waar Jobs het over had echt wel meeviel en verder e.e.a ook aan schorte ivg de huidige generatie PB's.
Daar heeft meneer het zelf naar gemaaktquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:25 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Kreeg er klachten overin FB dus vandaar ff de melding.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:37 schreef i-spy24 het volgende:
Onzin. Wat geweest is geweest. Dat hebben de FOK beleidsbepalers al medegedeeld en het nodige al weggehaald om deze onzin te stoppen. Als sommigen dan nog doorgaan en willen blijven etteren voor het minste geringste dan wordt daar tegenopgetreden. Dit is een AC geen vete chat om door te etteren.
Als jij na al die fanta-verhalen van je in je derde of vierde post in SC gelijk weer van wal steekt dat je onlangs een nieuwe PB hebt gekocht dan vraag je er m.i. om.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:37 schreef i-spy24 het volgende:
Onzin. Wat geweest is geweest. Dat hebben de FOK beleidsbepalers al medegedeeld en het nodige al weggehaald om deze onzin te stoppen. Als sommigen dan nog doorgaan en willen blijven etteren voor het minste geringste dan wordt daar tegenopgetreden. Dit is een AC chat en geen vete chat om door te etteren.
ON-TOPIC:
zal me niks verbazen als de 2GHZ PB's dit jaar al uitkomen of tenminsten met een G5 processor erin want die G4 begint nu echt oud te worden.![]()
Er komt geen PowerBook met een G5. Nooit. Het lukt ze gewoon niet. Dat is een van de belangrijkste redenen geweest om voor Intel te kiezen en ook de reden dat de MacBook zo snel is uitgebracht.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:37 schreef i-spy24 het volgende:
ON-TOPIC:
zal me niks verbazen als de 2GHZ PB's dit jaar al uitkomen of tenminste met een G5 processor erin want die G4 begint nu echt 'oud' te worden.![]()
Ik ga hier verder niet op in omdat het een AC is en jullie zo alleen maar je zin krijgen met dit soort terugkerende vragen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 om 14:40 uur schreef 'Walter_Sobchak' het volgende:
Als jij na al die fanta-verhalen van je in je derde of vierde post in SC gelijk weer van wal steekt dat je onlangs een nieuwe PB hebt gekocht dan vraag je er m.i. om.
Ik heb een mac mini. en nee hij doet het nog primaquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:42 schreef i-spy24 het volgende:
Als je verder serieus nog vragen hebt: i-spy24@hotmail.com.
Vertel heb jij eigenlijk wel een Mac en zoja wat voor 1 en is die niet aan revisie/vervanging toe?
Ik had er twee, ik heb er nu een en morgen/overmorgen weer twee. Die zijn dus niet aan revisie toe maar ik denk dat de CPU en HD in jouw bol de millenniumbug niet hebben overleefd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:42 schreef i-spy24 het volgende:
Als je verder serieus nog vragen hebt: i-spy24@hotmail.com.
Vertel heb jij eigenlijk wel een Mac en zoja wat voor 1 en is die niet aan revisie/vervanging toe?
Ik ook. Verderop zit een lelijke HP-laptop en de eigenaar kijkt jaloers naar mijquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:43 schreef AudreyHepburn het volgende:
Waarom, waarom, waarom denkt iedereen hier toch de hele tijd dat het echt leuk is om de honderdste keer gewoon nóg een keer een opmerking over Gexqon/ispy24/boskleedjes te maken ? Dat je dan op reageren drukt en denkt "Hee, als ik nou iets zeg over EXIFdata, dan moet iedereen vast ontzettend hard lachen !" Rot toch op.
En niemand is specifiek schuldig, het is meer dat iedereen hier maar op elkaar blijft happen.
---. Wireless in de Universiteitsbieb.
.
Ja, zo werkt "the real world" helaas nog vaakquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
de verregaande intolerantie van de Universiteit hier voor alles dat geen Windows of Internet Explorer is
Zit je ook op de Uithof ? Ik zit in Centrumgebouw Noord mee te zweven op het netwerk uit de bieb.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:47 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ook. Verderop zit een lelijke HP-laptop en de eigenaar kijkt jaloers naar mij![]()
Tutorials voor de mac zijn er hier in Tilburg genoeg.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zo werkt "the real world" helaas nog vaak
Grappig genoeg is het bij mij op school zo ongeveer het tegenover gestelde. Ik ben lid van een mailinglist van een van de vakken die ik volg en als je daar over Windows begint, word je direct van alle kanten uitgekotst
Wel in de bieb van de universiteit, niet in Utrecht.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:50 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Zit je ook op de Uithof ? Ik zit in Centrumgebouw Noord mee te zweven op het netwerk uit de bieb.. En we hebben hier alle drie een iBook, dus geen jaloerse blikken hier. Het begon met 1 vriend die een iBook kocht, vervolgens kocht zijn beste vriend er een, en diens vriendin vervolgens ook. En da's dan weer mijn beste vriendin, en nu heb ik er ook een.
.
ff vraagje: ik moet over anderhalve week bij M&S in CGZ zijn. Kan ik daar gewoon zonder wachtwoord inloggen op het wireless?quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:50 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Zit je ook op de Uithof ? Ik zit in Centrumgebouw Noord mee te zweven op het netwerk uit de bieb.. En we hebben hier alle drie een iBook, dus geen jaloerse blikken hier. Het begon met 1 vriend die een iBook kocht, vervolgens kocht zijn beste vriend er een, en diens vriendin vervolgens ook. En da's dan weer mijn beste vriendin, en nu heb ik er ook een.
.
IBM heeft PowerPC versie 6 aangekondigt die tot 4 Ghz konden en minder warmte genereerde, door van materiaal te veranderen. Althans, dat stond op Slashdot gisteren.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er komt geen PowerBook met een G5. Nooit. Het lukt ze gewoon niet. Dat is een van de belangrijkste redenen geweest om voor Intel te kiezen en ook de reden dat de MacBook zo snel is uitgebracht.
Je hebt je studentnummer en Soliswachtwoord nodig om hier in te kunnen loggen op de Wireless. En dat wachtwoord heb jij dan als niet-UU-student niet, en dan kan jij hier idd niet inloggen, vrees ik.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
ff vraagje: ik moet over anderhalve week bij M&S in CGZ zijn. Kan ik daar gewoon zonder wachtwoord inloggen op het wireless?
Tsja. Het lijkt me niet dat Apple daar nog iets aan heeft.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
IBM heeft PowerPC versie 6 aangekondigt die tot 4 Ghz konden en minder warmte genereerde, door van materiaal te veranderen. Althans, dat stond op Slashdot gisteren.
http://apple.slashdot.org/article.pl?sid=06/02/07/2045218
M'n zusje zit ook op zo'n Windows-only school. Deste leuker als ze mijn iBook mee gaat nemen om presentaties enzo mee te geven. Moet 'ie het natuurlijk wel weer goed doenquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:55 schreef Tomasso het volgende:
Bij mij op school maar 2 Mac's, beide een iBook 12" . Komt nog een MacBook Pro bij van een klasgenoot van me, maar dat duurt nog wel even.
Verder is inholland Delft 1 grote windowskoepel.
Printen moet bij ons btw ook via vaste pc's of een windows laptop volgens mij
Alleen is geluid niet echt gepast in de bieb en is niet iedereen nerd genoeg voor die reclame.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:56 schreef i-spy24 het volgende:
Als je in de buurt van mensen met een DELL zit moet je eens voor de gein die nieuwe trailer van Apple met de Intel-processor even keihard laten horen Je weetwel die " dull little ...doing dull tasks " Wedden dat ze je dan raar aankijken?
Klopt...had ik ooit ook toen ik ergens moest zijn voor een lezing. Maarrr...als het goed is kan de IT boy je wel een tijdelijke gast-account/toegangsnummer/ID geven zodat je zonder al veel problemen het netwerk op kan. Gewoon ff kortsluiten met die veredelde magazijnboys en hun MCSEquote:Op woensdag 8 februari 2006 om 14:56 uur schreef 'AudreyHepburn' het volgende:
Je hebt je studentnummer en Soliswachtwoord nodig om hier in te kunnen loggen op de Wireless. En dat wachtwoord heb jij dan als niet-UU-student niet, en dan kan jij hier idd niet inloggen, vrees ik.
Misschien mijn oud UU-studentnummer enzo nog..? Of worden studentnummers met 98.... tegenwoordig al automatisch geblokkeerd..?quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:56 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Je hebt je studentnummer en Soliswachtwoord nodig om hier in te kunnen loggen op de Wireless. En dat wachtwoord heb jij dan als niet-UU-student niet, en dan kan jij hier idd niet inloggen, vrees ik.
Precies, dat is hier ook zoquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
M'n zusje zit ook op zo'n Windows-only school. Deste leuker als ze mijn iBook mee gaat nemen om presentaties enzo mee te geven. Moet 'ie het natuurlijk wel weer goed doen
Stijlvolquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:01 schreef Tomasso het volgende:
[..]
En ik eindig elke presentatie met een slide waarop staat: Gemaakt met Apple's Keynote, terwijl er dan een Apple logo naar beneden komt stuiteren met het opstartgeluidje erbij![]()
.
Dat gaat me dan persoonlijk weer iets te ver hoorquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:01 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Precies, dat is hier ook zo. Ik doe werkelijk alles met m'n iBook. Krijg ook na presentaties ook altijd te horen dat het er zo mooi etc. uitziet
.
En ik eindig elke presentatie met een slide waarop staat: Gemaakt met Apple's Keynote, terwijl er dan een Apple logo naar beneden komt stuiteren met het opstartgeluidje erbij![]()
. Promoten lukt al aardig, zijn er opeens veel meer geïnteresseerd in Mac
Tja, het was zegmaar iets wat een vriend van me er opeens in had gedaan, en nu moest het elke keerquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:08 schreef Hugster het volgende:
[..]
Dat gaat me dan persoonlijk weer iets te ver hoor![]()
Je hebt mail.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Niets schandaligs aan. iMac G3 of PM G3?
iMac G3quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Niets schandaligs aan. iMac G3 of PM G3?
Draai je Mac OS X ?quote:
Dan zou je een keer iets meer dan mp3 moeten gaan doen op dat trage beest.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:44 schreef Marty26 het volgende:
jah ik draai nog OS X ook :$ wel wat traag overgens... Maar ik heb gelezen dat als je bij die oude G3tjes jumpertje verzet dat die nog wel eens harder wil gaan lopen.
@audrey
Hey is vintage ja
Ja.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:45 schreef Geqxon het volgende:
Mijn eerst mac ervaring was een iMac G4
En ik herinner mij er helemaal niks van. Werden die eigenlijk altijd al standaard met OSX verkocht?
De laatste welquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:45 schreef Geqxon het volgende:
Mijn eerst mac ervaring was een iMac G4
En ik herinner mij er helemaal niks van. Werden die eigenlijk altijd al standaard met OSX verkocht?
Had ik die maar die zijn tofquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ècht hip ben je natuurlijk met een iBook G3 "clamshell"
[afbeelding]
Mén, die heeft het zelfs gehaald tot in Sex & The City, over hipheid gesproken. (quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die vind ik dus echt niet mooi, persoonlijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
[afbeelding]
Misschien past een andere kleur beter bij je?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:57 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Die vind ik dus echt niet mooi, persoonlijk.
Damn, ik baal ervan dat ik mij dat allemaal niet meer herinnerquote:
Is het niet zo dat het net als bij de Wanadoo reclame slecht te zien is?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:07 schreef AudreyHepburn het volgende:
Op m'n studie hangt er dus een poster van Bol, over het bestellen van studieboeken. Op die poster zie je een meisje op bed liggen met een laptop. Nou is dat dus HARSTIKKE, OVERDUIDELIJK, NIET TE MISSEN een iBook. Maar zonder appeltje. Een of andere designer van die reclame vond een Apple blijkbaar wel stylish genoeg om te gebruiken in die reclame, maar dan moesten mensen maar niet zien dat het er daadwerkelijk eentje was, want dan gingen ze straks allemaal denken dat je zonder Apple niet bij Bol mag bestellen ofzo..
Klik hier voor het plaatje in het heel klein.
Verder: Wat, for the love of God, heeft ze áán op dat plaatje ?
Op de poster bij ons is het duidelijk te zien dat er bewust aan gesoept is. Ik ben het met je eens dat het niet helemaal duidelijk is op dit plaatje.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Is het niet zo dat het net als bij de Wanadoo reclame slecht te zien is?
Die mensen moeten dokken aan Apple als ze het erin stoppenquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:07 schreef AudreyHepburn het volgende:
Op m'n studie hangt er dus een poster van Bol, over het bestellen van studieboeken. Op die poster zie je een meisje op bed liggen met een laptop. Nou is dat dus HARSTIKKE, OVERDUIDELIJK, NIET TE MISSEN een iBook. Maar zonder appeltje. Een of andere designer van die reclame vond een Apple blijkbaar wel stylish genoeg om te gebruiken in die reclame, maar dan moesten mensen maar niet zien dat het er daadwerkelijk eentje was, want dan gingen ze straks allemaal denken dat je zonder Apple niet bij Bol mag bestellen ofzo..
Hahahahahahha wat een uberlelijke jaren tachtig outfitquote:Klik hier voor het plaatje in het heel klein.
Topje in black: my favorite color!quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:07 schreef AudreyHepburn het volgende:
quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:15 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Die mensen moeten dokken aan Apple als ze het erin stoppen
In de meeste reclames waar PB's of iB's worden gebruikt worden ze eruit geshopt
Ging jij niet ooit die ene presentatie nog online zetten?quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:01 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Precies, dat is hier ook zo. Ik doe werkelijk alles met m'n iBook. Krijg ook na presentaties ook altijd te horen dat het er zo mooi etc. uitziet
.
. Promoten lukt al aardig, zijn er opeens veel meer geïnteresseerd in Mac
Een kekke roze trainingsbroek die ze in haar hoge zwarte laarzen heeft geproptquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:07 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hmm, zou ik volgens mij inderdaad doen he?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ging jij niet ooit die ene presentatie nog online zetten?
Op je Powerbook toch juist?quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij zou ik Furious ook nog vertellen of EarthDesk veel geheugen in beslag neemt op mijn iMac. Die dus inmiddels niet meer van mij is....![]()
Oh ja, dat is waar ookquote:Op woensdag 8 februari 2006 16:58 schreef snoopy het volgende:
Tijn, misschien heb je in een vorig deel al gereageerd op mijn vraag over de kwaliteit van het Apple fotoalbum. Maar het gaat hier zo snel, dat ik het gemist kan hebben.
Viel het mee?
quote:Op zondag 5 februari 2006 10:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Geen idee; ik heb het op de iMac staan maar ik werk nu op de PB. Zal deze week wel ff checken.
Terwijl die Vaio's soms best mooi zijn......quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:54 schreef Tijn het volgende:
OMG, hoe lelijk is dat ding
[afbeelding]
En één van de allereerste Appleslowchats heb ik nog eens een screenshot geplaatst waarin ik Irfanview in Wine draaide. En dat was vorig jaar Augustus ofzo.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:21 schreef Hugster het volgende:
et is gelukt
http://forum.osx86project.org/index.php?showtopic=8699
Wine op de intel Mac!!
[afbeelding]
Mijn moeder wil al heel lang een berg foto's van mijn kind hebben en ik dacht dat het misschien leuk was haar zo'n boek voor haar verjaardag te geven. Ik heb een slechte ervaring met een ander bedrijf die die dingen op internet aanbood. Echte superslechte prints en er zat een ringbandje in dat er na een week al uitviel. Na een klacht kreeg ik nog een album in precies dezelfde belabberde kwaliteit toegestuurdquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:23 schreef Tijn het volgende:
Het is zeker tof om zo'n boek te hebben, maar ik zou niet te pas en te onpas zo'n boek bestellen, want 40 euro is toch wel een hoop geld voor zo'n ding.
Ik heb er zojuist, samen met een Tucano Microfiber, bewaard voor later in de Apple Store.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:13 schreef Blaxje het volgende:
Wanneer gaan de eerste Nederlandertjes hun MacBook Pro ontvangen?
Oh nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. De foto's zien er netjes uit (al is het dus duidelijk uitgeprint en geen "echte" foto vanwege het matte papier) en het boek voelt degelijk aan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:50 schreef snoopy het volgende:
[..]
Mijn moeder wil al heel lang een berg foto's van mijn kind hebben en ik dacht dat het misschien leuk was haar zo'n boek voor haar verjaardag te geven. Ik heb een slechte ervaring met een ander bedrijf die die dingen op internet aanbood. Echte superslechte prints en er zat een ringbandje in dat er na een week al uitviel. Na een klacht kreeg ik nog een album in precies dezelfde belabberde kwaliteit toegestuurd![]()
![]()
Jep.quote:Dat album dat jij hebt is ingebonden toch?
Gewoon HTTP aanvinken in de sharingopties van de System Preferences.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:50 schreef super-muffin het volgende:
Het lukt me niet om een webserver op te zetten op mn Powerbook, wie kan me helpen?
Ah, nu heb ik je IP-adres!!!quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:54 schreef nietzman het volgende:
[afbeelding]
Het vinkje bij "Personal Web Sharing". Simpeler kun je het niet krijgen..
Apache zit standaard in Mac OS X.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:51 schreef Geqxon het volgende:
Je werkt met Apache?
Gadver, ik zie allemaal blote vrouwen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:55 schreef super-muffin het volgende:
http://10.0.1.2/~danieldevries/index.htm
Deze doet het zeker niet?
Voor ons niet, wij zitten niet in jouw IPrange.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:55 schreef super-muffin het volgende:
Nee, da's je interne IP, als je naar http://www.whatismyip.com gaat zie je je externe IP... daar kan iedereen meer mee... als dan geen router gebruikt (of portforward).quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:55 schreef super-muffin het volgende:
Als je wil dat anderen je computer benaderen, moet je wel je externe IP-adres geven (het IP-adres waarmee je het internet op gaat). Een adres dat begint met 10. is een intern adres, alleen geschikt voor interne netwerken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:55 schreef super-muffin het volgende:
Nee, het internet stuurt mij helaas niet door naar jou prive netwerk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:55 schreef super-muffin het volgende:
Als je een class B of A gebruikt zit je zeker wel in z'n IP range met je 10.0.0.164quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Voor ons niet, wij zitten niet in jouw IPrange.
Gerechtigheidquote:
Ja, dat andere woord dus.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:57 schreef ChOas het volgende:
Als je een class B of A gebruikt zit je zeker wel in z'n IP range met je 10.0.0.164
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |