Helaas...de iMac Intel duurt zo'n 2-3 weken volgens de AppleStorequote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:28 schreef XL het volgende:
[..]
Meestal verzendklaar: 24 uur![]()
Ik vind die oude Powermac G5 nu zo ontzettend goedkoop.... 1500 euro in de studentenshop....
Ik hoop maar dat ie snel op is, want het kriebelt elke dag.
Apple Slowchat - Deel 35
Oops! Ik kijk zo vaak naar de PPC iMac dat ik automatisch daarop kliktequote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Helaas...de iMac Intel duurt zo'n 2-3 weken volgens de AppleStore
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:34 schreef XL het volgende:
[..]
Oops! Ik kijk zo vaak naar de PPC iMac dat ik automatisch daarop klikte![]()
Refresh eens dan, want ik denk dat linken naar de shop niet werkt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 09:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Huh...? Geef mij die URL 's dan: ben mij geeft ie toch echt 2-3 weken aan: ik ga dan wel via de Onderwijsstore maar dat moet toch niet uitmaken..?
Aha, ik heb nu een remote gekocht van iemand. Ben benieuwd hoe het werkt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 06:49 schreef Remzz het volgende:
[..]
Jep
Maar je kunt er niet mee het menu in zegmaar. Hij doet het alleen maar op playlist niveau dat valt me een beetje tegen. HIj reageert wel heel goed
Spannend!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
De AppleStore wordt momenteel geupdate...
...heb ik wat gemist??
Dat is bijna elke dinsdagmiddag.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
De AppleStore wordt momenteel geupdate...
...heb ik wat gemist??
Nope..een nog ellendigere prijsverlaging van de iMac G5 waardoor ik nog meer in mijn handen mag wrijven voor de prijs die ik nog voor mijn tweedehands iMac mag ontvangenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had je nou stiekem opeens een Intel PowerMac verwacht ofzo?
Het laatste jaar heb ik het niet meer meegemaakt dat er onverwacht updates waren in de computers van Apple. Daarvoor was het best gebruikelijk dat dinsdagmiddag de store down ging, uurtje later weer up en dat er dan plotseling nieuwe iBooks... of wat dan ook in stonden.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Had je nou stiekem opeens een Intel PowerMac verwacht ofzo?
Nee het was van m'n vader die had het al geïnstalleerd.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:57 schreef Geqxon het volgende:
Volgens mij kun je het uberhaupt niet via het internet delen?
En stond er toevallig bij dat je dit naar al je vrienden door moet sturen?
Veeeet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:48 schreef ChOas het volgende:
De shop is weer open... 1 GB iPod nano!
ja avatar niet!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:44 schreef super-muffin het volgende:
Hier doet die smiley het nog wel!
Idioten, en die zijn er ook. En die hebben ook een iPod nodig. Ze houden gewoon overal rekening mee, netjes tochquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:01 schreef Geqxon het volgende:
Shuffle prijsverlaging
79 voor 512mb, 109 euro voor 1gb. Beetje een rare verhouding, wie koopt er dan 512mb
Precies. Shuffles zijn best okay. Ik heb er ook een.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:23 schreef Nugget het volgende:
[..]
Idioten, en die zijn er ook. En die hebben ook een iPod nodig. Ze houden gewoon overal rekening mee, netjes toch![]()
Heul boos worden heeft geen zin, ik heb vandaag een behoorlijk lange tijd aan de telefoon gehangen met Apple, resultaat 0,0. Na 1,5 jaar is het tweede moederbord stuk (tevens is het beeld ook voorzien van lichtvlekken en doet de batterij het ook nauwelijks meer) en daar willen ze niets van weten. "Tja dat heb je met electronica" luidt een van de antwoorden. Bij Apple wil men niets weten van machines die niet werken en als je buiten je garantie valt dan heb je gewoon pech dan mag je de reparaties (die bij elkaar veel duurder zijn dan een nieuwe laptop) zelf gaan betalen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:17 schreef Tijn het volgende:
Als ik volgende week m'n iBook niet terug heb, word ik echt heul boos.
Het probleem is niet zozeer het feit dat ze stuk gaan, maar hoe er om wordt gegaan met defecte modellen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:16 schreef XL het volgende:
Natuurlijk zijn er gevallen van iBooks en Powerbooks die kapot gaan. Maar procentueel is die kans bij een laptop van bijvoorbeeld asus, acer, hp/compaq, fujitsu siemens en grote andere merken toch groter.
Ik heb het idee dat ook dat bij veel fabrikanten niet beter zal zijn. Ze zullen vrijwel allemaal proberen onder de kosten van een reparatie uit te komen als de garantie verlopen is (daarbij gebruikmakend van de onwetendheid van de consument).quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer het feit dat ze stuk gaan, maar hoe er om wordt gegaan met defecte modellen.
En dát had je hier nou niet moeten zeggenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:46 schreef Vork het volgende:
[..]
Wat mij betreft raad ik iedereen af om een gammele iBook te kopen. Spaar je geld maar op voor iets stevigers, desnoods maar geen Apple, maar ik neem aan dat als je een product als een laptop koopt, dat je dan niet wil dat je 1,5 jaar en 2 reparaties verder het zaakje maar beter gewoon bij het grofvuil kunt gooien. Nee voor kwaliteitshardware moet je helaas niet bij Apple zijn.
Jouw avatar blijft toch een van de bestequote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:56 schreef AudreyHepburn het volgende:
Echt vervelend voor je, Vork, dat het zo kut voor je uitpakt.. Daar zit echt niemand op te wachten.
Ik heb altijd films gekeken op m'n iBook. Video-connector naar m'n TV, audio-uitgang aan m'n stereoset en genieten maarquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:22 schreef Rock-shocker het volgende:
Nou moet ik al mijn films op 12" gaan kijken totdat ik een nieuwe heb
Preciesquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb altijd films gekeken op m'n iBook. Video-connector naar m'n TV, audio-uitgang aan m'n stereoset en genieten maar
Het aantal herstelprogramma's van Apple over de laatste jaren is enorm vergeleken de concurrentie, terwijl de uitval niet hoger is. Ligt er een beetje aan hoe je het wil interpreteren, maar de service is in mijn ogen erg goed.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer het feit dat ze stuk gaan, maar hoe er om wordt gegaan met defecte modellen.
Nou, ik ben nu al voor de zoveelste keer m'n iBook voor minstens 2 weken kwijt en het begint er sterk op te lijken dat ik 'em, net als het model van Vork, bij het grofvuil moet gaan zetten als het aan Apple ligt, want een reparatie is net zo duur als een nieuw model. Dat kan natuurlijk gewoon niet bij een apparaat van nog geen 2 jaar oud.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:26 schreef XL het volgende:
[..]
Het aantal herstelprogramma's van Apple over de laatste jaren is enorm vergeleken de concurrentie, terwijl de uitval niet hoger is. Ligt er een beetje aan hoe je het wil interpreteren, maar de service is in mijn ogen erg goed.
Nee, zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:27 schreef Geqxon het volgende:
Ik kan begrijpen dat je boos bent dat het even niet schommelt met Apple, maar dan had je maar het Apple Protection Plan aan moeten schaffen
Het verhaal van laptopreparaties die de kostprijs van een nieuwe laptop dekken mag ik dagelijks doen als ik moet werken. Helaas verkoop ik geen Apple.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik ben nu al voor de zoveelste keer m'n iBook voor minstens 2 weken kwijt en het begint er sterk op te lijken dat ik 'em, net als het model van Vork, bij het grofvuil moet gaan zetten als het aan Apple ligt, want een reparatie is net zo duur als een nieuw model. Dat kan natuurlijk gewoon niet bij een apparaat van nog geen 2 jaar oud.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:30 schreef XL het volgende:
[..]
Het verhaal van laptopreparaties die de kostprijs van een nieuwe laptop dekken mag ik dagelijks doen als ik moet werken. Helaas Gelukkig verkoop ik geen Apple.
Ik heb een G4 1 GHz.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:48 schreef XL het volgende:
Vork en Tijn, jullie hebben dan trouwens allebei een iBook G4 800 mHz?
14"quote:
Kun je achteraf ook AppleCare nemen?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:00 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat is behoorlijk waardeloos, Vork. Ik ben ook zeker niet van plan om deze reparatie te gaan betalen, ook al valt 'ie buiten de garantie. Ik heb namelijk helemaal niet om een reparatie gevraagd. Ik heb zelfs een bewijs gekregen waarop staat dat ik niet akkoord ben met hun aanbod, maar die lui van MacHouse hebben 'em toch opgestuurd naar Woerden om 'em te laten fixen.
Overigens is de leverancier verplicht om de helft van de reparatie te betalen, Vork. Wanneer een apparaat z'n verwachte levensduur niet haalt, is 50/50 de kosten delen wat de wet voorschrijft.
Ik ben nog niet zover dat ik van Apple af wil, in tegendeel zelfs. Maar bij alle producten die ik voortaan koop, neem ik AppleCare. Ik hoop dat dat me een hoop gezeik gaat besparen.
Ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kun je achteraf ook AppleCare nemen?
En sowieso sta ik niet voor lul. Nooit.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:55 schreef nietzman het volgende:
Ga jij nou ook een iPod halen Annie? Misschien sta je dan niet meer voor lul.
Als het goed is kun je dat afsluiten zolang je garantie hebt.quote:
Want als ik het zo hoor dan is het wel handig met mijn iBook.quote:
Hm, misschien is het wel aan te raden dan...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:21 schreef XL het volgende:
[..]
Als het goed is kun je dat afsluiten zolang je garantie hebt.
Waarom heb ik nou al je vragen zitten beantwoorden? Maak ik er ergens kans op?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:21 schreef XL het volgende:
[..]
Als het goed is kun je dat afsluiten zolang je garantie hebt.
Ik was verrast door het bestaan van een 12" 1 Ghz...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom heb ik nou al je vragen zitten beantwoorden? Maak ik er ergens kans op?
Binnen een jaar na aanschaf van je hardwarequote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kun je achteraf ook AppleCare nemen?
Sorry? Je moet toch juist blij zijn dat je niet voor Apple van dat soort walgelijke reparaties moet doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:16 schreef Furious het volgende:
Geqxon, ga je weer terugvallen met je oude vlarden anti-Apple zinnen?
Jezus. Daar moet ik een lening op zich voor nemenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:37 schreef AudreyHepburn het volgende:
Christeneziele, AppleCare voor een iBook kost gewoon 320 euro. Da's niet niks.
Een reparatie van een iBook kost 800 euro, dus jaquote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:37 schreef AudreyHepburn het volgende:
Christeneziele, AppleCare voor een iBook kost gewoon 320 euro. Da's niet niks.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een reparatie van een iBook kost 800 euro, dus ja
Ja precies. Dat betekent dus dat als je laptop na het verstrijken van de garantieperiode van 1 jaar, kapot gaat, hij gelijk total loss is. Want voor 800 euro koop je zo goed als een nieuwe. Dat is exact de situatie waarin ik en Vork nu zitten. Volkomen kut.quote:
Gefeli, ik heb em ook al aan 3 mensen aangesmeerd en die zijn nu ook aan het wachten op hun bestellingquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hartelijke dank voor uw bestelling
Zo...nu wachten op de nieuwe Intel iMac![]()
iMac 20-inch 2-GHz Intel Core Duoquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:12 schreef Hugster het volgende:
[..]
Gefeli, ik heb em ook al aan 3 mensen aangesmeerd en die zijn nu ook aan het wachten op hun bestelling
De buitenbehuizing is inderdaad veel steviger. Ik heb overigens mijn iBook 12" G4 800 MHZ twee keer moeten retourneren naar Apple, een keer betrof het een overleden harde schijf en een keer een logic board dan wel videokaart probleem vergelijkbaar met de befaamde G3 serie. Beide keren was binnen garantie en beide keren had ik hem binnen een week terug. Dat terwijl mijn iBook in Amerika gekocht is en in Nederland gebruiktquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:10 schreef Hugster het volgende:
Gelukkig heeft mijn ruim 1 jaar oude PowerBook nog geen verkeerde klap gegeven. Ik lees toch veel meer mensen die aan het kloten zijn met hun iBook + reparatieafhandelijk dan dat ik dat hoor van PowerBooks (Furious' debacel even daar gelaten)
En dat terwijl ik altijd dacht dat die iBooks degelijker zijn door hun felexibele kunststof behuizing
ook dat dock?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:34 schreef Anthraxx het volgende:
Dat is het al sinds Windows 2.0.
Nothing to see here, move along.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |