Ik maak me geen zorgen, ik vraag het me af.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:42 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik zou me dan eerlijk gezegd eerder zorgen maken om de ongemakken bij de paring (bijten in de nek, geslachtziektes en de penis vol haakjes van de kater), de bevalling zelf, of hun bloedgroepen wel matchen, en al die kittens/katten waar al geen huisje voor is![]()
Sorry, ik wist er echt niks meer van. Ik heb het hele verhaal weer even opgezocht ( [CENTRAAL] Katten mét foto's deel 23 ik was het écht helemaal vergetenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik maak me geen zorgen, ik vraag het me af.
En de discussie over of er wel plaats is voor de kleine katjes hebben wij al eerder gehad. Ik heb je toen uitgebreid uitgelegd hoe de vork in de steel zit.
NP; can happenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:42 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Sorry, ik wist er echt niks meer van. Ik heb het hele verhaal weer even opgezocht ( [CENTRAAL] Katten mét foto's deel 23 ik was het écht helemaal vergeten) maar het kwam erop neer dat Pluim in te slechte conditie was om te steriliseren en ziek werd van de pil. Maar de teneur was toen dat jullie nog nadachten over sterilisatie als ze weer gezond was. Maar als ze nog niet gezond is voor sterilisatie, is zwanger zijn/bevallen dan ook niet gevaarlijk
Kunnen jullie of de DA dan nog iets doen ?
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:08 schreef ElisaB het volgende:
Pluim is sinds eind september twee keer krols geweest. Op dit moment is ze dat niet (of ze weet het goed te verbergen). Zij en haar nieuwe verkering zitten gewoon gezellig samen onder onze tuintafel naar elkaar te knip-ogen. Hij is er elke avond en vanaf dat het donker begint te worden, loopt zij de ramen af om te kijken of ie er al is. En zodra ze 'm ziet, wil ze naar buiten. Om samen te gaan zitten knip-ogen onder de tuintafel dus
Ik heb geen idee wat ze eerder hebben uitgespookt; ze is een keer ontsnapt toen ze twee weken geleden krols was. Maar wat ze nu doen is erg schattig en volgens mij onschuldig.
Wat je zegtquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Kijk over een weekje nog eens naar haar tepeltjes; zijn ze rood/roze en wat groter dan is er al gezinsuitbreiding op komst !
oh enne, heeft die kater al een goed gesprek gehad met Pluim haar papa ? Want onschuldig ? Die katers willen natuurlijk maar één ding![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2006 07:33 schreef ElisaB het volgende:
Ik zal strakjes even een picje posten, want die hebben we uiteraard gemaakt!
Nog niet gevraagd...quote:
Met Pluim weet je het nooitquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
Nog niet gevraagd...Maar ik weet eigenlijk al wel dat hij geen nee zou zeggen.
Zeker niet nu ik Pa heb gezien met wat rode invloeden.
Maar goed, het lijkt er niet op?
Hij heeft zo'n ongelofelijk braaf hoofdje! En geloof het of niet; hij lijkt op ons vorige buurmeisje (en dat is een heus mensenkindquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
Zeker niet nu ik Pa heb gezien met wat rode invloeden.
Dat beest lijkt erg veel op dat rooiige mormel dat hier ok voor de ramen loopt te sloeren. Ik zou 'm niet vertrouwen, die wil van teveel walletjes etenquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hij lijkt een groot hoofd te hebben? Hij hééft een groot hoofd
Ik vind Pluim zo leuk!quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:02 schreef ElisaB het volgende:
Met Pluim weet je het nooit
We hoeven ze - als ze er mochten komen - niet perse kwijt, maar jij mag er uiteraard eentje hebben als jullie dat zouden willen
Aha! Nu heb ik 'm in de gaten. Vroeg me al af waar ie soms al die uren naartoe was, maar het is natuurlijk best ver lopen van ons naar jullie en weer terugquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:06 schreef stinkie het volgende:
Dat beest lijkt erg veel op dat rooiige mormel dat hier ok voor de ramen loopt te sloeren. Ik zou 'm niet vertrouwen, die wil van teveel walletjes eten
Pluim is inderdaad cutequote:Op woensdag 8 februari 2006 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind Pluim zo leuk!![]()
Dus ik hoop stiekem dat de gekke genen door gegeven worden aan eventueel nageslacht.
Eigenlijk hadden we nadat Julius dood ging een soort van besloten dat 2 voorlopig gewoon genoeg was, maar ja... Wat ik al zei... Pluim is zo leuk.![]()
En als ie gaat zitten knip-ogen, dan is het ontroerend schattigquote:
Mag hoorquote:* Bluezz heeft ook wel trek in een kind van ElisaB
Eerste voorspelling:quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef Brighteyes het volgende:
Nu maar hopen dat pa en ma er samen dan ook echt wat (moois) van gaan maken!
Als het aan Pluim ligt wel, maar het hangt ervan af of pa nog langharige voorouders heeft en of hij daarvan nog het gen meedraagt.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
I don't know what you just said, maar het staat wel ongelofelijk stoer!
Beetje jammer alleen dat de katten geen pluizen krijgen... Ook niet een heel klein beetje? *lief kijkt*
Oh, en ik ga voor 2 of 3.![]()
Nahquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Kan alleen niet.
Owkee, ook goedquote:Ik ga nu een nestje gokken (met alle genen véél te keurig verdeeld);
Kitten 1: aaDDLlssXoY- Kortharig zwart katertje
Kitten 2: AaDDLlSsXoY- Kortharig zwart katertje met streepjes en ongeveer de helft wit
Kitten 3: aaDDLlSsXOXo Kortharig zwart/rood tortiepoesje met ongeveer de helft wit
Kitten 4 :AaDDLlSSXOXo Kortharig zwart/rode tortietabbypoesje met veel wit (type Xena)
Als het aan Pa ligt krijgen ze een heul groot hoofdquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:38 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Als het aan Pluim ligt wel,
quote:
Ik vind vooral die strakke facelift oogjes wel iets voor Bloemendael.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:40 schreef Bluezz het volgende:
Zeg, dat kunnen we er hier in het dorp echt niet bij hebben hoor, zo'n lid van de oranjevereniging
Stomme vraag misschien, maar heb je wel even onder z'n staart gekeken zodat je weet of hij wel vader KAN worden van de gezinsuitbreiding?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:37 schreef ElisaB het volgende:
De verkering duurt nu al een dikke twee weken en het zou zomaar kunnen dat die leuke kater de vader wordt van onze gezinsuitbreiding.
Ik ga haar goed in de gaten houden
Hele goede vraag, en het antwoord is nee. Hij is nogal schuw. We zijn nu zover dat ie rustig in de tuin blijft zitten als wij binnen bewegenquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:30 schreef TearSong het volgende:
Stomme vraag misschien, maar heb je wel even onder z'n staart gekeken zodat je weet of hij wel vader KAN worden van de gezinsuitbreiding?![]()
Heel cool!quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:40 schreef inkie1010 het volgende:
En Pumpkin_ruby wat stoer uitgewerkt allemaal!!! Wow!!
quote:
De poes van mijn broer maakte het zich gemakkelijk op de nieuwe bankquote:Op donderdag 9 februari 2006 18:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
* mental note maakt en iets mompelt over slaapkamerdeur gesloten houden
Ik zou maar een aparte kamer inrichten, waar ze op te sluiten is.quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
* mental note maakt en iets mompelt over slaapkamerdeur gesloten houden
quote:
Van de ongewenste katten, helaas..... Maar deze zijn * gewenst * en welkomquote:
En in Afrika hebben ze honger, maar toch gooi jij je oude brood wegquote:
Tot een maand of drie geleden vond de DA het helemaal geen goed idee om haar te laten steriliseren. En inderdaad: tegen de pil kan ze niet bleek na enige tijd. Dus in elk geval was tot voor kort haar vruchtbare bestaan een bewuste keuze, ingegeven door de situatie. En ja, toen hebben we moeten kiezen tussen drie opties: tóch steriliseren (met alle risico's van dien), tóch aan de pil (met alle risico's van dien) of de natuur maar op z'n beloop laten. Wij hebben voor het laatste gekozen in de wetenschap en de overtuiging dat wij prima in staat zullen zijn (vwb de ruimte, ons enthousiasme en ook financieel) om de eventuele gevolgen daarvan met veel liefde op te nemen in ons huis.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
Dit is een katje die niet tegen de pil kan en pas geholpen kan worden na 1 nestje als ik het goed heb. Dat is zelfs overlegd met de dierenarts. Dus in dit geval gaat je verhaal niet op.
Weet je wat ik denk dat the point is? Dat je ons egoistisch vindt, dat je dit een onverantwoordelijke keuze vindt; alleen maar uit op onze eigen lol. En dat laat je merken door deze onliner. Is het ooit bij je opgekomen om te vragen wat mijn verleden met poezen is? Of met mensen wellicht? Nee, want dan had je geweten dat de 7 poezen die wij tot nu toe in ons huisgezin hebben gehad (sinds mijn vroege jeugd), allemaal beesten waren die elders niet meer terecht konden. Omdat ze ziek of lastig waren, of gewoon dakloos. Of in het asiel gezet, omdat de baas een hekel had aan stofzuigen.quote:
1: Soms is het de vraag of de vader wel de vader is, ik weet niet hoe zeker dat hier was ?quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:05 schreef Bluezz het volgende:
P.Ruby? had dit al ooit aan je gevraagd in het kattentopic...
Maar hoe kan dan in godsnaam ons "type Xena" een kind zijn van een crème/heel licht rossige turkse angora (ma, die dus kortharig aandeed toen ik haar zag) en een zwarte noorse boskat (pa, die wel wat langharig is?) Het enige pluizige aan haar zijn haar oorpuntjes en nu met de wintervacht zie je ook een soort 2e laag haar die eruit steekt
Tnxx !! Ik snap het wat beter nu.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
1: Soms is het de vraag of de vader wel de vader is, ik weet niet hoe zeker dat hier was ?
2: Een Turkse Angora is normaal gesproken zeker (half)langharig, lijf hoeft niet zo langharig te zijn maar de staart, "broek" en de kraag moeten toch wel iets langer zijn. (kijk maar naar Flynn, hij is halflangharig, maar ook alleen op die plekken) Als ma Angora écht kortharig was, dan was het geen raszuivere Angora maar zal ze een kruising geweest zijn. (de plaatselijke dierenhandelaar hier bijvoorbeeld verkoopt ieder wit kitten als Angora) Pa draagt in ieder geval twee genen voor langhaar ll, als moeder langharig was moest ze ook ll hebben en moest Xena ook lang haar hebben. Ma zal dus één of twee genen voor korthaar gehad hebben, LL/Ll, dus óf alle kittens zijn kortharig geweest, of 50% lang én 50% kort. Xena heeft dan in ieder geval Ll omdat ze één gen voor langhaar van d'r papa gehad heeft, een langhaardragende korthaar heet ook wel een variant, bij de Somali/Abessijn bv hoor je wel dat een Abessijn variant een wat langere/dikkere vacht kan hebben dan een échte korthaar.
Wat is een hobby hebben toch heerlijk! Is dit 'al doende opgepikt', of ben je er beroepsmatig mee bezig?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[KNIP]
Als je ze meeneemt, dan komen wij met zn zevenen bij jullie wonenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:05 schreef Bluezz het volgende:
Elies, oppassen op kleine kittens, weet je wel wat je vraagt
Dan zie je ze noooooooooit meer terug![]()
She's having a partyquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes duimt heel stiekem datPluim
voor maart nog even lekker de bloemetjes buiten zet!
Ik vind het leuk ! Toen we Ernesto en Mimosa kregen ben ik gaan kijken hoe het kon dat zulke katjes in één nestje uit een kortharige moeder geboren werden en wat voor ras hun vader geweest kon zijn. Kruisingen zijn wat dat betreft het interessantst.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat is een hobby hebben toch heerlijk! Is dit 'al doende opgepikt', of ben je er beroepsmatig mee bezig?
Ik voel me al helemaal beschuit met muisjesquote:
Heb je tussendoor haar tepeltjes niet gecheckt ? Meestal worden die met een week of drie al groter en donkerder. Maar als ze al een buikje heeft zal ze al wel verder zijn. Geef haar nu maar lekker kittenvoer, ik weet niet wat en hoeveel je normaal voert, maar als ze zwanger is mag ze zoveel eten als ze wil, en dan liefst kittenvoer, want de urineverzuurder die in gewoon volwassenvoer zit kan slecht zijn voor de botjes van de kittens in aanbouw.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik voel me al helemaal beschuit met muisjes
Als ik dit topic begonnen ben net nadat Pluim krols was geweest, dan zitten we nu dus al op de 6 weken of zo. Maar het kan ook helemaal anders zijn. In elk geval heeft ze een bol buikje en kleine bolle tepeltjes. En ze gedraagt zich anders dan anders...
Ja, ik heb wel haar tepeltjes gecheckt. Ik dénk dat ze groter zijn geworden, maar zeker weten doe ik het niet. Bovendien wil ze helemaal niet dat ik ernaar kijk; of ik er dus maar gewoon vanaf wilde blijvenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Heb je tussendoor haar tepeltjes niet gecheckt ? Meestal worden die met een week of drie al groter en donkerder. Maar als ze al een buikje heeft zal ze al wel verder zijn.
De DA zei dat het voer dat ze krijgen op zich prima is. Zal wel zo zijn dan (hoop tenminste dat ze niet voor niets doorgeleerd hebben). Zal speciaal voor Pluim van de week wel wat littenvoer halen; kwaad kan het niet tenslotte.quote:Geef haar nu maar lekker kittenvoer, ik weet niet wat en hoeveel je normaal voert, maar als ze zwanger is mag ze zoveel eten als ze wil, en dan liefst kittenvoer, want de urineverzuurder die in gewoon volwassenvoer zit kan slecht zijn voor de botjes van de kittens in aanbouw.
Cooool...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:21 schreef frontignan het volgende:
bella is ongeveer uitgerekend op rond 16 april
nou was mijn vraag aan pumpkin-ruby of zij weet wat er ongeveer uit kan gaan komen van kleur
Thnxquote:en elisa b gefeliciteerd met de zwangere pluim![]()
nou voor mij heeft ze de hoofdprijs gewonnnenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Cooool...
Het is een beetje als Lotto-getallen voorspellenWat kan ze winnen?
[..]
Thnx
dan je voor je compliment over bellaquote:Op woensdag 22 maart 2006 00:46 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Pfoeh, boelveel info. Wanneer ik van die speciale Perzennnamen als chinchilla en shaded lees word ik al zenuwachtig, hoop dat ik geen dingen over het hoofd zie op dit uur. Ik heb even op je website gespiekt, ik dacht al te weten wie je was, ben jij niet de buurvrouw van Miss_B of vergis ik me dan ? je zit in ieder geval op kattenplaza, ik vind de foto van jouw Bella zo mooi !
quote:Even hardop denken, gaat 'ie:
Mama Bella
Tabbygen A: geen tabby dus: "aa"
Zwartgen B: ze heeft in ieder geval één B gen voor zwart, dat is dominant, zie zo gauw geen choc of cinnamon in haar voorouders, dus denk "BB"
Volledig kleurgen C: Ze is point, dat is recessief, dus "cscs"
Verdunningsgen D: Ze heeft verdunde kleuren, is ook recessief, dus "dd"
Zilvergen I: Ze zou geen zilver moeten hebben (hoewel ik supervaak hoor dat katten ten onrechte als niet zilver op de stamboom staan terwijl ze het wel zijn, vooral bij pointed katten is het moeilijk te zien) "ii"
Roodgen O: Ze is tortie, dus "XOXo"
aaBBcscsddiiXOXo
(op je site staat een foto met Bella op een tuintafel, haar voetjes zijn toch wel gewoon crème ? Ze lijken op mijn monitor wit, en dan heb ik nog een gen extra)
nou ik vind het knap op dat tijdstip,tortie shaded is er bij mijn weten nietquote:Er zit nog een verschil tussen shaded en "gewoon" silvertabby, dat heeft iets te maken met het wide-banding gen (Wb), maar ik weet niet helemaal hoe dat werkt, ik heb ook geen verstand van Perzen. Misschien dat ik het nog uitzoek, ben nu ook nieuwsgierig, maar een beetje slaperig.
Stel ze krijgt een nest van vier waarin alle genen perfect volgens kansberekening over de kitten verdeeld worden (gebeurt eigenlijk nooit):
1: AaBBCcsDdIiXOY- = redsilvertabby kater (volgens mij heet dat shell of cameo bij Perzen)
2: AaBBcscsDdiiXoY-= sealtabbypoint kater
3: AaBBCcsDdIiXoXo=blacksilvertabby poes (kan ook shaded zijn)
4: AaBBcscsDdiiXOXo= sealtortietabbypoint poes
Combinaties kunnen ook heel anders uitpakken, bij drie en vier kan bijvoorbeeld het rood anders verdeeld zijn, waardoor 3 een silvertortietabby (torbie-shaded, bestaat dat ?) zou zijn en 4 een sealtabbypoint.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.
Het is een soort kansberekening, maar dan met onbekende factoren. Vooral waar het de dominante kenmerken betreft; je weet namelijk niet zeker hoe de ouderkat genotypisch in elkaar zit. Dus kan het alsnog twee kanten op. En als dat bij beide ouders zo is, en ook nog op meerdere kenmerken, dan krijg je een bijna schier oneindige rij mogelijkheden. Het vereist kennis van het genotype achter het fenotype en dan heel veel logisch denkwerk.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:02 schreef frontignan het volgende:
vind het knap als iemand dat wel ongeveer kan voorspellen
Anders wij welquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:32 schreef frontignan het volgende:
ik ben ook zeer benieuwd naar jou fotos
van je kittens
Wat een prachtige poes is Pluim, hopelijk lijkt de offspring op moeders.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:34 schreef ElisaB het volgende:
Iemand zin in een Photosoep om de nakomelingen te voorspellen
[afbeelding]
Volgens pumpkin_Ruby is dat onmogelijk. En ik denk dat ze zomaar gelijk kan hebben. We zullen het binnenkort wetenquote:Op zondag 26 maart 2006 13:02 schreef CartWOman het volgende:
Wat een prachtige poes is Pluim, hopelijk lijkt de offspring op moeders.![]()
Succes!
Eej...onmogelijk niet, maar wel onwaarschijnlijkquote:Op zondag 26 maart 2006 13:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Volgens pumpkin_Ruby is dat onmogelijk. En ik denk dat ze zomaar gelijk kan hebben. We zullen het binnenkort weten
Dit is 'm (denk ik; deze is in elk geval straalverliefd op Pluim. Hij komt elke avond voor het raam kijken en gaat pas weg als ie héél veel kopjes tegen het raam heeft gegevenquote:Op zondag 26 maart 2006 22:35 schreef Miss_B het volgende:
En ook naar de kittens van ElisaB... (het was toch een rode kater?ik weet het niet meer)
Ik vind dat hij het moet zijn, van hem heb heb ik al uitgevogeld hoe eventuele kittens eruit kunnen zien. Als de kittens er heel anders uitzien kan ik wel helpen een profiel op te stellen van de eventuele "dader"quote:Op zondag 26 maart 2006 22:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dit is 'm (denk ik; deze is in elk geval straalverliefd op Pluim. Hij komt elke avond voor het raam kijken en gaat pas weg als ie héél veel kopjes tegen het raam heeft gegeven)
[afbeelding]
Wat een schoffie hè
Ik neem aan dat je er een stuk of vier besteld hebt ?quote:Op zondag 26 maart 2006 23:03 schreef frontignan het volgende:
zo dat word dus schijnbaar een toverballen nestje
32 verschillende jeetje hihi zolang het er maar geen 32 worden![]()
Sssst, nu krijg je tas- en zakkencontrole !quote:en miss b loki wat word hij mooi zeg ,in mei kom ik langs voor eenen doe dan een extra grote jas aan
![]()
carla
We hebben niet echt een duidelijk idee hoe lang ze nog moet. Ik dénk dat ze nu een week of 7 - 8 zwanger is, maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op zondag 26 maart 2006 23:03 schreef frontignan het volgende:
elisa b hoelang moet pluim nog enne heb je geen foto van de zwangere pluim
Ik vind het ook. Hij komt zo trouw elke dag, dus als hij het niet is, dan is ie een leuke oomquote:Op zondag 26 maart 2006 23:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik vind dat hij het moet zijn, van hem heb heb ik al uitgevogeld hoe eventuele kittens eruit kunnen zien.
Kijk, dan kunnen we alsnog verhaal gaan halenquote:Als de kittens er heel anders uitzien kan ik wel helpen een profiel op te stellen van de eventuele "dader"![]()
Ze staat hier ook wel heel erg dik opquote:
Ze is een beetje knorrig de laatste dagen. Als haar broer alleen al langsloopt, begint ze tegen hem te mopperen (schrikt hij zich een ongeluk, wat dan weer heel grappig is om te zien). Ik kijk echt uit naar de kleine stuiterballetjesquote:Ze kijkt wel heel zwanger...die van mij had die weken ook een kop als een donderwolk
Ohhh wat zul je het leuk krijgen straks...allemaal van die piepende fluffies in je huis![]()
flap flap flapquote:Op maandag 27 maart 2006 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
Pootjes eraf soepen en je hebt een alleraardigst zeehondenbabietje!![]()
Tuluk kom jij op kraamvisite; had niet anders verwachtquote:Ik wil wel een keertje op kraamvisite komen hoor!
Als dat klopt, dan betekent dat dus dat ze krols was in de laatste week van januari ongeveer. Pak 'm beet de week van 23 januari. Als ik terugtel, is ze dan nu in haar 9e week. Nou ja, het kan ook zomaar de 8e zijn!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:08 schreef ElisaB het volgende:
ze is een keer ontsnapt toen ze twee weken geleden krols was. Maar wat ze nu doen is erg schattig en volgens mij onschuldig.
Vooralsnog lijkt het erop dat ze van plan is op mijn schoot te gaan bevallenquote:Op maandag 27 maart 2006 18:49 schreef deedeetee het volgende:
Ha kittens !!![]()
![]()
Ben benieuwd waar ze besluit ze te krijgen, je bed of de bank....![]()
Ze wil je gewoon in de buurt hebbenquote:Op maandag 27 maart 2006 18:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt het erop dat ze van plan is op mijn schoot te gaan bevallen
Doet ze niet hoor, maar ik zou wel trots zijn
Gevonden (beetje lekken uit FC, maar vooruit):quote:Op maandag 27 maart 2006 18:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ja zie je wel... toen jij vorige week zei dat je niet meer wist wanneer ze krols was toen herinnerde ik me dat ik daar wel iets over had gezien/gehoord.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:34 schreef ElisaB het volgende:
Onze Pluim is weer krols, dus wie weet hebben wij er binnenkort 3 + X
Het is wel een moederskindje (en ze heeft ooit eens bedacht dat ik haar mamma ben geloof ik).quote:
quote:
quote:
Ik kon vannacht niet slapen en had dit dus de uitgelezen nacht voor Pluim gevonden om er werk van te maken. Maar zij vond van niet; ze heeft heerlijk liggen knorren. Wel wordt ze nu echt met de dag boller. Ze stijgt nog net niet op, maar veel scheelt het nietquote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:23 schreef CartWOman het volgende:
![]()
Spannend, Elies...ik ben zo benieuwd!![]()
Zeker niet verkopen! Er staan al wat vrienden te trappelen om er eentje te komen uitzoeken. Dat vinden we op zich prima. Het zal er ook een beetje vanaf hangen hoeveel het er worden. Het lijkt me namelijk erg gezellig er zelf ook één of twee te houden. En als er meer overblijven (in het onwaarschijnlijke geval dat ze een nestje van meer dan 6 produceert bijvoorbeeld), dan houden we die gewoon ookquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:15 schreef coolbabe het volgende:
Achgos
Wat ga je met de kittens doen? Verkopen. weggeven, zelf houden?
Ze is echt compleet total loss. En dat snap ik wel; kleine poesjes maken is best veel werkquote:
Ervaring?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:34 schreef ElisaB het volgende:
En dat snap ik wel; kleine poesjes maken is best veel werk
Nee, niet echt eigenlijkquote:
Kom lekker naast ons op de eerste rij zitten danquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:44 schreef Rewimo het volgende:
Warme Voeten TerugvindpostDit móet ik volgen! Poessies op komst
Ik denk dat het tijd wordt voor een weekendregeling; jij, BE, bloes... om de beurt een weekendje oppassen hier (krijgen jullie er twee kinderen bij, maar dat is niet zo erg toch?!)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:50 schreef Rewimo het volgende:
Eh nou eh, dan wil ik er vast eentje HEBBUH! Ik kan ze niet weerstaan
Kijk, opgelostquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:54 schreef Rewimo het volgende:
Neuh, met 1 kind en 2 poezenkinderen is het al gezellig, twee erbij verhoogt alleen maar de feestvreugde
Je moet golfer eerdaags nog maar even bewerken voor een zus of broer voor Xenaquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:51 schreef ElisaB het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt voor een weekendregeling; jij, BE, bloes... om de beurt een weekendje oppassen hier (krijgen jullie er twee kinderen bij, maar dat is niet zo erg toch?!)
Ik zal 'm eens bij zijn [piep] grijpenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:55 schreef Bluezz het volgende:
Je moet golfer eerdaags nog maar even bewerken voor een zus of broer voor Xena
I love it when a plan comes togetherquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:55 schreef Bluezz het volgende:
Oh, en ik ben erachter gekomen dat Rewimo hier om de hoek woont, dus daar kunnen we eventueel een gedeeld ouderschap, of hoe heette dat ook alweer, mee opzetten
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:55 schreef Bluezz het volgende:
Oh, en ik ben erachter gekomen dat Rewimo hier om de hoek woont, dus daar kunnen we eventueel een gedeeld ouderschap, of hoe heette dat ook alweer, mee opzetten
Dat bekje, zo aandoenlijk...quote:
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:48 schreef Rewimo het volgende:Buuv
Christan zit in Bloemendaal op school
Nee, de BSVquote:
Aha okquote:
OMG, hadden ze wel helmpjes opquote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:57 schreef ElisaB het volgende:
Zou zomaar kunnen Bluezz. Ze doet namelijk echt raar: ze blaast, piept, zeurt en zemelt sinds een paar uurtjes en dat doet ze anders nooit. Zojuist is ze ook nog met het hele gezin van het aanrecht afgevallen
Ik zal het je nog sterker vertellen: als er iets gebeurt, bel ik eerst mamma-ElisaB en daarna post ik hier!quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:07 schreef coolbabe het volgende:
Je hebt meldplicht vanaf nu hoorElke ochtend willen we verslag
Jij hebt andere barensnood gehad dan ikquote:Op woensdag 29 maart 2006 10:51 schreef Bluezz het volgende:
Een echte dame in barensnood, zeer herkenbaar![]()
Ik kan me nog behoorlijk goed vermaken met het rare gedrag van Pluim. Vind het wel vertederend en daardoor vermakelijk. Een beetje zielig voor Dikkertje Dap zelf, maar het zal er wel bijhoren.quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
En ik hoop trouwens niet dat het nog een paar dagen duurt, dan hebben we hier allemaal geen nagels meer.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom zie ik nou weer een Bluezz die omvergelopen word.
Het eerste topic wat ik check deze dagenquote:Ik ben zo benieuwd. En ik hoop trouwens niet dat het nog een paar dagen duurt, dan hebben we hier allemaal geen nagels meer.
Idem. Het is ook zo'n mooi poessie en Elisa vertelt er zo lief over, plus die leuke papa-foto.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:29 schreef Bluezz het volgende:
Het eerste topic wat ik check deze dagen
Ik ook niet eigenlijkquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:29 schreef Miss_B het volgende:
Oeh het komt nu toch steeds dichterbijIk ben benieuwd!! Kan niet wachten op de kittenfoto's
quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:26 schreef ElisaB het volgende:
Een update
Pluim lijkt er weer vrede mee te hebben dat het eind van de zwangerschap nadert. Nadat ze ons vannacht heeft wakkergehouden met haar geschoffel, is ze sinds vanmiddag weer de rust zelve. En ze is lief! Iedereen mag weer in de buurt komen; Plumeau is weer blij!
Het schoppen wordt frequenter en harder. Daarnet lag Pluim weer even op haar rug bij mij op schoot en de kleine van rechtsvoor vond dat nix. Ik voelde dat deze mini-Pluim gepassioneerd zijn / haar best deed het plekje voor het raam weer te bemachtigen. Wat een mal gevoel is dat
Ergo, om kort te gaan: nog geen mini-Pluimen in huize ElisaB & Co
Je zal het maar hebben: heb je je net in het donker naar een lekker plekje gefrummeld, gaat de gastvrouw *hup* op het andere kantje. Kan je weer van voorafaan beginnenquote:
quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:52 schreef coolbabe het volgende:
Zouden katten ook ananashart en tonic lusten?
Bij de laatste controle woog ze 2,6 kg (het is meer haar dan poes namelijk). Hoeveel ze nu weegt, zou ik niet weten.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat ik me afvraag, weet je toevallig hoeveel ze woog voor ze zwanger werd ? Ik las pas op internet dat een fokster zei dat haar uit ervaring gebleken was dat ieder kitten + vruchtwater, placenta etc, meestal 250 gram woog. De poes waarbij ze dat zei was 1,5 kilo aangekomen en kreeg naderhand inderdaad 6 kittens.
Misschien vind je morgenochtend wel een piepend nest op de bank.quote:Op donderdag 30 maart 2006 01:02 schreef ElisaB het volgende:
d'r uit jullie
(het zit er niet in hoor; moeders ligt heerlijk te knorren in mijn printer)
Het zou zomaar kunnenquote:Op donderdag 30 maart 2006 01:05 schreef sleepflower het volgende:
Misschien vind je morgenochtend wel een piepend nest op de bank.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:45 schreef Rewimo het volgende:
Je moet pas alert worden als ze keukenkastjes gaat uitsoppen en erop staat dat jij de ramen lapt
Het hele bed onder bloed. Allemaal van die zogende kleintjes om je heen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:13 schreef deedeetee het volgende:
Och als 't ff meezit krijgt Pluimpje ze gezellig bij ElisaB in bed en dan zal die toch écht wel wakker worden hoor !![]()
Ik zou het geweldig vindenquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:31 schreef ymme het volgende:
Het hele bed onder bloed. Allemaal van die zogende kleintjes om je heen.![]()
Toppiequote:Op donderdag 30 maart 2006 19:56 schreef Rewimo het volgende:
Enne, envelop is aangekomenBen er erg blij mee!
Ja hoor, weer een OUD-modje dat met perssmileys aan komt zettenquote:
Pers dan toch mee!quote:
Ow ja, die kan ookquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:42 schreef Rewimo het volgende:
De juiste tekst is: deze wee komt nooit meer terug
Ik ga slapen. Jij niet. Ik verwacht poesjes als ik morgenochtend rond kwart voor 7 online kom![]()
Ik vinnut knapquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:48 schreef Brighteyes het volgende:
Met een tabel in word of Excel gaat het vrij snel sbientje.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:59 schreef Brighteyes het volgende:
Alles voor Pluim en haar kindjes natuurlijk!
Toch nesteldrang denk ikquote:
Grappig dat je dat zegt, want als je daar aan de linkerkant voelt, hangt er inderdaad eentje over het randje; die wurmt zich soms een beetje naar het randje toequote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:43 schreef Ieneminie het volgende:
ze moet maar oppassen dat de poezekinders er niet afvallen, zo als ze over dat randje puilen!
M'n beeb is vannacht nog even gaan kijken en toen lag ze in haar (kartonnen) kraamhotelletje, maar inderdaad: nog nix dusquote:Maareh, nog steeds niks?
De mini-Pluimen stellen teleur.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:41 schreef ElisaB het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar nog steeds nix dus
Ik denk dat ik gewoon verkeerd geteld heb. Of misschien heeft Pluim wel een heel klein nestje en draagt ze daarom langer. Of vindt ze het gewoon leuk om jullie en ons een beetje aan het lijntje te houden.quote:
Ik zou het geweldig vinden; ik denk dat ik er uren aan een stuk naar ga zitten kijken. Moet geweldig zijn zo'n schommelende half-blinde mini-Pluimquote:
Even weer met twee beentjes op aarde. Dit gaat het worden volgens pumpkin_Ruby. Ik doe het ervoor hoorquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik ga proberen te voorspellen wat er wel kan door de genen die ik kan zien, en de genen die ik erbij gok.
Ik ga nu een nestje gokken (met alle genen véél te keurig verdeeld);
Kitten 1: aaDDLlssXoY- Kortharig zwart katertje
Kitten 2: AaDDLlSsXoY- Kortharig zwart katertje met streepjes en ongeveer de helft wit
Kitten 3: aaDDLlSsXOXo Kortharig zwart/rood tortiepoesje met ongeveer de helft wit
Kitten 4 :AaDDLlSSXOXo Kortharig zwart/rode tortietabbypoesje met veel wit (type Xena)
Dat waren maar vier van de mogelijkheden hoor, waarschijnlijk zijn er 12 mogelijkheden (ik gok erop dat pa tabby is, als pa geen tabby is 6, als hij wel tabby is en verdunning draagt 24, en als hij ook nog eens langhaar draagt 48)quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Even weer met twee beentjes op aarde. Dit gaat het worden volgens pumpkin_Ruby. Ik doe het ervoor hoor![]()
Zwartbruine cypers kan dus, silvertabby - als je grijs bedoelt zoals Moshi van Inso - gaat niet lukken, rood kan ook niet.quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:46 schreef ElisaB het volgende:
Hoewel ik ook al vrolijke fantasieen heb over cypertjes in het zwart / grijs of rood / wit. Geen idee of dat genetisch mogelijk is, maar dat lijkt me zo mal uit een zwart / witte moeder.
Lapjespoes kan dus.quote:Of een lapjespoes. Ik heb nog nooit een lapjespoes gehad; zou ook grappig zijn.
Het lijkt wel de verfmixer van de Gammaquote:Op zaterdag 1 april 2006 11:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb het even helemaal uitgeschreven
[KNIP]
Lapjespoes kan dus.
hihi,ja als je dat ziet duurt het wachten altijd langquote:Op zaterdag 1 april 2006 12:11 schreef ElisaB het volgende:
Nu ben ik helemaal ongeduldug.... Wat is het toch zalig spul
Die ligt er ook lekker charmant bijquote:Op zondag 2 april 2006 00:54 schreef frontignan het volgende:
hier een foto van bella haar buikje
Hup, persen Pluim.quote:Op zondag 2 april 2006 01:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Die ligt er ook lekker charmant bij
Ik zal Pluim nog een beetje aansporen!
Tulukquote:
quote:Mijn kat is zwanger. Al is heel de dag al onrustig en blijft in haar doos liggen.
Ze heeft al bloed verloren en ik wou vragen of u mij kunt uitleggen wat ik moet doen en hoe de bevalling gaat.
Als alles goed gaat en dat is over het algemaan zo, hoef je weinig te doen. Als de kleintjes geboren zijn let dan goed op af ze allemaal goed bij de moeder drinken. Soms zijn er wat zwakke kittens die door de sterkere weggeduwd worden.
De kittens moeten elke dag gewogen worden om na te gaan of ze wel in gewicht toenemen. Ze moeten elke dag een beetje zwaarder worden. Kittens die gewicht verliezen of na 3 dagen nog op hetzelfde gewicht zitten moeten bijgevoerd worden.
Laat de poes zoveel mogelijk met rust als ze bij de kittens is. Ze zal tijdens de periode dat ze melk geeft meer eten nodig hebben dan normaal.
quote:Als regel draagt een kat 65 dagen, gerekend vanaf de eerste dekking, maar het kan een paar dagen korter of langer zijn
Ik las ergens dat je de huid rond de tepels kaal moet knippen. Ik zie me dat nog niet zo heel hard doen eigenlijk, omdat Pluim me dat vast niet toestaat. Enig idee of het zo hard nodig is dat er de DA voor moet laten komen?quote:Op zondag 2 april 2006 00:54 schreef frontignan het volgende:
dus kom op pluim dan kan bella daarna ook![]()
Tis wel steeds een beetje een dooie mus hèquote:Op zondag 2 april 2006 15:35 schreef deedeetee het volgende:
En ik krijg elke keer dat ElisaB post een vreselijke haast om hier te kijken......![]()
Die tepels vinden ze echt wel, hoor. Dat is juist zooo'n lief gezicht, als ze als blinde kipjes zich een weg graven naar de tepels.quote:Op zondag 2 april 2006 18:06 schreef frontignan het volgende:
nee ik ga niet knipen bij bella
ik kan de tepels goed voelen dus zal het voor de kittens denk ik ook geen probleem zijn
ik ben alleen wel benieuwd hoeveel het er zijn,jij ook
Nee hoor.quote:Op zondag 2 april 2006 17:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tis wel steeds een beetje een dooie mus hè
Ik vroeg me al af hoe ze dat anders in de vrije natuur zouden doenquote:Op zondag 2 april 2006 18:06 schreef frontignan het volgende:
nee ik ga niet knipen bij bella
ik kan de tepels goed voelen dus zal het voor de kittens denk ik ook geen probleem zijn
Ja, egwel! Pluim is een erg klein poesje en ik kan me niet voorstellen dat het er meer dan drie zijn. Maar je weet het nooit. Vanavond zullen we eens kijken of we haar kunnen wegen. Doe we daarna de voorspellingquote:ik ben alleen wel benieuwd hoeveel het er zijn,jij ook
Ik dacht het dus eigenlijk ook. En knippen kan altijd nog als ze het niet voor elkaar krijgen!quote:Op zondag 2 april 2006 18:22 schreef CartWOman het volgende:
Die tepels vinden ze echt wel, hoor. Dat is juist zooo'n lief gezicht, als ze als blinde kipjes zich een weg graven naar de tepels.![]()
En eenmaal goed aangezogen zijn ze nog groter. Soms moet je een kleintje even helpen, als ze onder de staart zitten te zoeken, of door z'n zusjes en broertjes worden weggedrukt, ligt eraan hoe groot het gezinnetje is.![]()
LOL ik kan er nog steeds om lachen hoor, die Puim die vrolijk de tijd er voor neemtquote:Op zondag 2 april 2006 17:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tis wel steeds een beetje een dooie mus hè
Nog steeds elke morgen en elke avondquote:Op zondag 2 april 2006 20:54 schreef Nilasha het volgende:
Wat een geweldig topic dit!!![]()
Komt die lieve dikke papapoes nu Pluim zwanger is ook nog elke keer langs om door het raam te kijken? Vind het zo'n mooi ventje.![]()
Wat een lieverdquote:Op zondag 2 april 2006 20:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nog steeds elke morgen en elke avond
In het begin holde hij weg zodra er binnen beweging was. Nu zit ie met zn dikke hoofdje voor het raam en geeft heul harde kopjes als ik tegen het raam tik. Zodra Pluim in beeld komt, wordt ie helemaal enthousiast. Dat ventje is gewoon straalverliefd
Tuurlijk welquote:Op zondag 2 april 2006 23:38 schreef Brighteyes het volgende:
Wat heerlijk, zo'n echte romance!
Nog geen serenades onder het raam geweest?
Lieve kleine Pluimpjes, zucht .....kittens....quote:Op zondag 2 april 2006 23:34 schreef ElisaB het volgende:
Ow ja deedeetee, natúúrlijk maak ik een nieuw topic als deze vol is; we moeten toch showen met de kleine Pluimpjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |