Het hele bed onder bloed. Allemaal van die zogende kleintjes om je heen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:13 schreef deedeetee het volgende:
Och als 't ff meezit krijgt Pluimpje ze gezellig bij ElisaB in bed en dan zal die toch écht wel wakker worden hoor !![]()
Ik zou het geweldig vindenquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:31 schreef ymme het volgende:
Het hele bed onder bloed. Allemaal van die zogende kleintjes om je heen.![]()
Toppiequote:Op donderdag 30 maart 2006 19:56 schreef Rewimo het volgende:
Enne, envelop is aangekomenBen er erg blij mee!
Ja hoor, weer een OUD-modje dat met perssmileys aan komt zettenquote:
Pers dan toch mee!quote:
Ow ja, die kan ookquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:42 schreef Rewimo het volgende:
De juiste tekst is: deze wee komt nooit meer terug
Ik ga slapen. Jij niet. Ik verwacht poesjes als ik morgenochtend rond kwart voor 7 online kom![]()
Ik vinnut knapquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:48 schreef Brighteyes het volgende:
Met een tabel in word of Excel gaat het vrij snel sbientje.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:59 schreef Brighteyes het volgende:
Alles voor Pluim en haar kindjes natuurlijk!
Toch nesteldrang denk ikquote:
Grappig dat je dat zegt, want als je daar aan de linkerkant voelt, hangt er inderdaad eentje over het randje; die wurmt zich soms een beetje naar het randje toequote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:43 schreef Ieneminie het volgende:
ze moet maar oppassen dat de poezekinders er niet afvallen, zo als ze over dat randje puilen!
M'n beeb is vannacht nog even gaan kijken en toen lag ze in haar (kartonnen) kraamhotelletje, maar inderdaad: nog nix dusquote:Maareh, nog steeds niks?
De mini-Pluimen stellen teleur.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:41 schreef ElisaB het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar nog steeds nix dus
Ik denk dat ik gewoon verkeerd geteld heb. Of misschien heeft Pluim wel een heel klein nestje en draagt ze daarom langer. Of vindt ze het gewoon leuk om jullie en ons een beetje aan het lijntje te houden.quote:
Ik zou het geweldig vinden; ik denk dat ik er uren aan een stuk naar ga zitten kijken. Moet geweldig zijn zo'n schommelende half-blinde mini-Pluimquote:
Even weer met twee beentjes op aarde. Dit gaat het worden volgens pumpkin_Ruby. Ik doe het ervoor hoorquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik ga proberen te voorspellen wat er wel kan door de genen die ik kan zien, en de genen die ik erbij gok.
Ik ga nu een nestje gokken (met alle genen véél te keurig verdeeld);
Kitten 1: aaDDLlssXoY- Kortharig zwart katertje
Kitten 2: AaDDLlSsXoY- Kortharig zwart katertje met streepjes en ongeveer de helft wit
Kitten 3: aaDDLlSsXOXo Kortharig zwart/rood tortiepoesje met ongeveer de helft wit
Kitten 4 :AaDDLlSSXOXo Kortharig zwart/rode tortietabbypoesje met veel wit (type Xena)
Dat waren maar vier van de mogelijkheden hoor, waarschijnlijk zijn er 12 mogelijkheden (ik gok erop dat pa tabby is, als pa geen tabby is 6, als hij wel tabby is en verdunning draagt 24, en als hij ook nog eens langhaar draagt 48)quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Even weer met twee beentjes op aarde. Dit gaat het worden volgens pumpkin_Ruby. Ik doe het ervoor hoor![]()
Zwartbruine cypers kan dus, silvertabby - als je grijs bedoelt zoals Moshi van Inso - gaat niet lukken, rood kan ook niet.quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:46 schreef ElisaB het volgende:
Hoewel ik ook al vrolijke fantasieen heb over cypertjes in het zwart / grijs of rood / wit. Geen idee of dat genetisch mogelijk is, maar dat lijkt me zo mal uit een zwart / witte moeder.
Lapjespoes kan dus.quote:Of een lapjespoes. Ik heb nog nooit een lapjespoes gehad; zou ook grappig zijn.
Het lijkt wel de verfmixer van de Gammaquote:Op zaterdag 1 april 2006 11:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb het even helemaal uitgeschreven
[KNIP]
Lapjespoes kan dus.
hihi,ja als je dat ziet duurt het wachten altijd langquote:Op zaterdag 1 april 2006 12:11 schreef ElisaB het volgende:
Nu ben ik helemaal ongeduldug.... Wat is het toch zalig spul
Die ligt er ook lekker charmant bijquote:Op zondag 2 april 2006 00:54 schreef frontignan het volgende:
hier een foto van bella haar buikje
Hup, persen Pluim.quote:Op zondag 2 april 2006 01:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Die ligt er ook lekker charmant bij
Ik zal Pluim nog een beetje aansporen!
Tulukquote:
quote:Mijn kat is zwanger. Al is heel de dag al onrustig en blijft in haar doos liggen.
Ze heeft al bloed verloren en ik wou vragen of u mij kunt uitleggen wat ik moet doen en hoe de bevalling gaat.
Als alles goed gaat en dat is over het algemaan zo, hoef je weinig te doen. Als de kleintjes geboren zijn let dan goed op af ze allemaal goed bij de moeder drinken. Soms zijn er wat zwakke kittens die door de sterkere weggeduwd worden.
De kittens moeten elke dag gewogen worden om na te gaan of ze wel in gewicht toenemen. Ze moeten elke dag een beetje zwaarder worden. Kittens die gewicht verliezen of na 3 dagen nog op hetzelfde gewicht zitten moeten bijgevoerd worden.
Laat de poes zoveel mogelijk met rust als ze bij de kittens is. Ze zal tijdens de periode dat ze melk geeft meer eten nodig hebben dan normaal.
quote:Als regel draagt een kat 65 dagen, gerekend vanaf de eerste dekking, maar het kan een paar dagen korter of langer zijn
Ik las ergens dat je de huid rond de tepels kaal moet knippen. Ik zie me dat nog niet zo heel hard doen eigenlijk, omdat Pluim me dat vast niet toestaat. Enig idee of het zo hard nodig is dat er de DA voor moet laten komen?quote:Op zondag 2 april 2006 00:54 schreef frontignan het volgende:
dus kom op pluim dan kan bella daarna ook![]()
Tis wel steeds een beetje een dooie mus hèquote:Op zondag 2 april 2006 15:35 schreef deedeetee het volgende:
En ik krijg elke keer dat ElisaB post een vreselijke haast om hier te kijken......![]()
Die tepels vinden ze echt wel, hoor. Dat is juist zooo'n lief gezicht, als ze als blinde kipjes zich een weg graven naar de tepels.quote:Op zondag 2 april 2006 18:06 schreef frontignan het volgende:
nee ik ga niet knipen bij bella
ik kan de tepels goed voelen dus zal het voor de kittens denk ik ook geen probleem zijn
ik ben alleen wel benieuwd hoeveel het er zijn,jij ook
Nee hoor.quote:Op zondag 2 april 2006 17:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tis wel steeds een beetje een dooie mus hè
Ik vroeg me al af hoe ze dat anders in de vrije natuur zouden doenquote:Op zondag 2 april 2006 18:06 schreef frontignan het volgende:
nee ik ga niet knipen bij bella
ik kan de tepels goed voelen dus zal het voor de kittens denk ik ook geen probleem zijn
Ja, egwel! Pluim is een erg klein poesje en ik kan me niet voorstellen dat het er meer dan drie zijn. Maar je weet het nooit. Vanavond zullen we eens kijken of we haar kunnen wegen. Doe we daarna de voorspellingquote:ik ben alleen wel benieuwd hoeveel het er zijn,jij ook
Ik dacht het dus eigenlijk ook. En knippen kan altijd nog als ze het niet voor elkaar krijgen!quote:Op zondag 2 april 2006 18:22 schreef CartWOman het volgende:
Die tepels vinden ze echt wel, hoor. Dat is juist zooo'n lief gezicht, als ze als blinde kipjes zich een weg graven naar de tepels.![]()
En eenmaal goed aangezogen zijn ze nog groter. Soms moet je een kleintje even helpen, als ze onder de staart zitten te zoeken, of door z'n zusjes en broertjes worden weggedrukt, ligt eraan hoe groot het gezinnetje is.![]()
LOL ik kan er nog steeds om lachen hoor, die Puim die vrolijk de tijd er voor neemtquote:Op zondag 2 april 2006 17:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tis wel steeds een beetje een dooie mus hè
Nog steeds elke morgen en elke avondquote:Op zondag 2 april 2006 20:54 schreef Nilasha het volgende:
Wat een geweldig topic dit!!![]()
Komt die lieve dikke papapoes nu Pluim zwanger is ook nog elke keer langs om door het raam te kijken? Vind het zo'n mooi ventje.![]()
Wat een lieverdquote:Op zondag 2 april 2006 20:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nog steeds elke morgen en elke avond
In het begin holde hij weg zodra er binnen beweging was. Nu zit ie met zn dikke hoofdje voor het raam en geeft heul harde kopjes als ik tegen het raam tik. Zodra Pluim in beeld komt, wordt ie helemaal enthousiast. Dat ventje is gewoon straalverliefd
Tuurlijk welquote:Op zondag 2 april 2006 23:38 schreef Brighteyes het volgende:
Wat heerlijk, zo'n echte romance!
Nog geen serenades onder het raam geweest?
Lieve kleine Pluimpjes, zucht .....kittens....quote:Op zondag 2 april 2006 23:34 schreef ElisaB het volgende:
Ow ja deedeetee, natúúrlijk maak ik een nieuw topic als deze vol is; we moeten toch showen met de kleine Pluimpjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |