ik dacht dat we dat punt wel gepasseerd hadden meki, dat moest toch van twee kanten komen?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:29 schreef Meki het volgende:
[..]
RESPECT hebben is toch niet veel gevraagd![]()
Eenzijdig respect voor islamitishce dogma`s eisen maar geen respect tonen voor de Westerse vrijheden is te zot voor woorden.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee mekiquote:Op maandag 6 februari 2006 12:22 schreef Meki het volgende:
[..]
dan gaan we daarheen
het verbod stellen van mensen beledigen
God, het is alsof je tegen een muur zit te lullen.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:29 schreef Meki het volgende:
[..]
1) spot en beledigen zijn twee verschillende dingenquote:Op maandag 6 februari 2006 12:29 schreef Meki het volgende:
[..]
spot is hetzelfde als het beledigen van mensen
het moet verboden worden om mensen te laten beledigen in hun waarde
Respect heb je nodig om met elkaar te levenquote:Op maandag 6 februari 2006 12:30 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Eenzijdig respect voor islamitishce dogma`s eisen maar geen respect tonen voor de Westerse vrijheden is te zot voor woorden.
Respect voor personen okee, maar onvoorwaardelijk respect voor een ideologie waar je niets mee hebt gaat inderdaad te ver.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:30 schreef N.icka het volgende:
Gisteren hoorde ik ook zo'n mooie uitspraak , Je moet respect hebben voor elkanders Godsdienst.
Ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten
quote:Op maandag 6 februari 2006 12:31 schreef typtypo het volgende:
[..]
Nee meki
wij blijven hier en JIJ gaat richting marokko.
Respecteer dan de vrijheden die de Denen hebben om dergelijke spotprenten te maken.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Respect heb je nodig om met elkaar te leven
precies, alles wat het vrije westen vraagt is respect voor de vrijheid van meningsuitingquote:Op maandag 6 februari 2006 12:29 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:
Gognondechristeneziele. Hoeveel topics doe je nu al niet mee? En hoeveel keer is dit wel niet voorbij gekomen?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Respect heb je nodig om met elkaar te leven
Amenquote:Op maandag 6 februari 2006 12:31 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Respect voor personen okee, maar onvoorwaardelijk respect voor een ideologie waar je niets mee hebt gaat inderdaad te ver.
dat maakt niet uitquote:Op maandag 6 februari 2006 12:32 schreef Poncho het volgende:
[..]
Gognondechristeneziele. Hoeveel topics doe je nu al niet mee? En hoeveel keer is dit wel niet voorbij gekomen?
Recalcitrantie. Allereerst dat. Ik ervaar die karaktertrek als een zegen.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:09 schreef SCH het volgende:
Misschien geef je in dit topic wel antwoord Ringo, in plaats van de martelaar van het vrije woord te blijven uithangen.
Dat je het recht hebt is evident. Maar waarom moet het perse? Waarom wil je anderen perse beledigen als je vantevoren weet dat je dat doet, wat is je inzet, je winst?
Dat klopt. Het is dan ook wel zuur dat die extremistische stroming vooral gevoed wordt door landen die genoeg olie hebben om de hele bevolking een rijk leven te kunnen verschaffen, maar dat het juist de overheden zijn die hun bevolking arm houden en zo een voedingsbodem creëeren voor extremisme.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien, misschien niet. Het ligt er maar net aan hoe de overheden aldaar te werk gaan. Saoedie-Arabie promoot natuurlijk het wahabisme. Dat moet je tegen zien te werken, landen als Tunesie en Marokko hebben jarenlange ervaring ermee (met het tegenwerken), en zelfs daar gaat het wel eens mis (zie Casablanca). Ik denk dat armoede een factor is die nodig is voor het Wahabisme om te groeien.
Moorden en brandstichten mag ook niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Meki het volgende:
[..]
dat maakt niet uit
jullie moeten weten dat beledigen niet mag en dat kwest alleen moslims ermee
die is leuk. Dat heet dus zelfspot. Het zou fijn zijn als de opstandige moslims dat ook zouden aanleren.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:32 schreef 61neorej het volgende:
[..]
![]()
(zegt iemand in een rolstoel...)
of moet ik nu mensen met dit shirt de keel door snijden?
Beledigen mag best wel hoorquote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Meki het volgende:
[..]
dat maakt niet uit
dat is een excuus om te gaan beledigen geen enkele land kent een vrijheid om mensen te kwetsenquote:Op maandag 6 februari 2006 12:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
precies, alles wat het vrije westen vraagt is respect voor de vrijheid van meningsuiting
Edoch zijn de extremisten ook de grootste vijanden van die overheden, het is niet zo dat die overheden met extremisten door 1 deur kunnen.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is dan ook wel zuur dat die extremistische stroming vooral gevoed wordt door landen die genoeg olie hebben om de hele bevolking een rijk leven te kunnen verschaffen, maar dat het juist de overheden zijn die hun bevolking arm houden en zo een voedingsbodem creëeren voor extremisme.
Zo kunnen we bezig blijven. Je weigert te nuanceren en te relativeren.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Meki het volgende:
[..]
dat maakt niet uit
brandstichten . Als beledigen mag dan mag brandstichten ook in Midden oostenquote:Op maandag 6 februari 2006 12:34 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Moorden en brandstichten mag ook niet.
Dik he, die plaat.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Meki het volgende:
dat maakt niet uit
bullshit, het is geen beledigen en brandstichten mag nietquote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef Meki het volgende:
[..]
brandstichten . Als beledigen mag dan mag brandstichten ook in Midden oosten
dat is het logica van Europa
Nee, dat is jouw logica.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef Meki het volgende:
[..]
OMG! Bron? Waar staat dat dat de logica van Europa is?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef Meki het volgende:
[..]
dus je geeft het toe onnodig mensen kwetsen wel mag in Europaquote:
Als je vanuit de ruimte de Chinese muur zou zien, zou je Meki er met zijn gezicht tegenaan geduwd zien.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
plaat? Da's nog voorzichtig uitgedrukt.
Even kijken wat koran over respect zegt?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:32 schreef Poncho het volgende:
[..]
Gognondechristeneziele. Hoeveel topics doe je nu al niet mee? En hoeveel keer is dit wel niet voorbij gekomen?
precies. zo hadden wij als kinderen op school al een versje dat je vast wel kent:quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Recalcitrantie. Allereerst dat. Ik ervaar die karaktertrek als een zegen.
Nee goed. Met zo'n antwoord neem jij toch geen genoegen.
Ik vind, artistiek gezien, de vraag "hoe zou jij Mohammed afbeelden?" een hele zinnige vraag. De islam, en daarmee zijn profeet, is zó actueel, dat, naast schrijvers, politici, sociologen, ook beeldend kunstenaars zich in de discussie zouden mogen mengen.
Wat betekent religie voor jou? Hoe kijk jij tegen de islam aan? Wat is een profeet? Waarom heeft één man uit het verre verleden zo'n verstrekkende invloed?
Het is legitiem voor een kunstenaar zich het recht toe te eigenen een afbeelding van Mohammed te maken. Die afbeelding KAN shockerend zijn, beledigend, maar het HOEFT niet.
Misschien is Mohammed in mijn ogen wel een vriendelijke, knappe jongeman met reebruine ogen en een gebronsde huid. Misschien geef ik hem niet eens een gezicht. Misschien is hij naakt.
Wat het beeld nu precies is, dat doet niet terzake, en of het nu tot felle discussies leidt ook niet zozeer, maar WEL dat het 100% geoorloofd is.
Dat hele volksstammen niet kunnen verdragen dat mijn perceptie van de profeet niet overeenstemt met de hunne, is niet mijn zorg. Ik ben in elk geval niet aan hen verplicht mijn visie daarop aan te passen.
Het recht van de kunstenaar. Wat moet ik er verder nog over zeggen?
quote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef Meki het volgende:
[..]
als jullie beledigen goedkeuren dan keur ik brandstichtingen goed als protestquote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
bullshit, het is geen beledigen en brandstichten mag niet
Maar daar zit nu het probleem wat betreft deze demonstraties. En dan met name die uit de hand zijn gelopen. De mensen zijn arm, worden gevoed door extremistische (wahabistische) imams, daarnaast ook nog eens censuur over de media, die allemaal in handen is van de staat etc etc. Je ziet dat landen die niet geinfecteerd zijn met het wahabisme veel normaler reageren.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is dan ook wel zuur dat die extremistische stroming vooral gevoed wordt door landen die genoeg olie hebben om de hele bevolking een rijk leven te kunnen verschaffen, maar dat het juist de overheden zijn die hun bevolking arm houden en zo een voedingsbodem creëeren voor extremisme.
\quote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef Poncho het volgende:
[..]
OMG! Bron? Waar staat dat dat de logica van Europa is?
Nee, het woordje homo als zodanig niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Koran is voor de moslims bedoeld en daarin staat niks over homo´s in
quote:De 'hedd' in het islamitisch recht
De tweede categorie van misdrijven, de misdrijven waarop een vaste straf is gesteld, spelen een grote rol in het bewustzijn van de gelovigen. Pas wanneer deze hedd-straffen volledig geïmplementeerd worden, zo meent menigeen, mag de gemeenschap Islamitisch genoemd worden. De zogenaamde Hedd straffen mogen alleen ten uitvoer gelegd worden door rechters.
De Weg van de Moslim bestaat uit 3 delen. In deel 3 vinden we in het hoofdstuk wettelijke straffen de gewraakte uitlating aangaande straffen die zouden moeten volgen op sodomie.
Ter illustratie vindt u hier de tekst over van de definitie die in het hoofdstuk wordt gegeven over de ‘hedd’ (= wettelijk straf):
De ‘hedd’ is het opleggen van een lichamelijke straf, van geseling tot doodstraf, aan degene, die een door Allah verboden handeling heeft verricht, om af te schrikken. De ‘hedd’ is ook de grens van de goddelijke wetten, die men nooit moet overschrijden zelfs niet naderen.
In het hoofdstuk worden achtereenvolgens voorwaarden, doel en wijze van straffen en het opleggen daarvan gegeven aangaande feiten als drinken van alcoholische dranken, ontucht, overspel, diefstal en sodomie.
Over sodomie staat op p. 226 van deel 3 het volgende:
'"Opmerkingen: De ‘hedd’ voor sodomie is steniging tot de dood, of men wel of niet getrouwd is. De profeet (vzmh) zei: "Wie u ook maar schuldig vindt aan sodomie, doodt hem evenals degene, die zich hiervoor laat misbruiken."
Aboe Daoud en Tirmidi'
"Ten aanzien van de wijze, waarop ze te doden, levert men over dat compagnons van de Profeet (vzmh) dit op verschillende manieren hebben gedaan. Sommigen hebben ze gedood met vuur, anderen hebben ze gestenigd tot de dood. Ibn Abbes zei: men zoekt de hoogste constructie, waarvan men ze vanaf het terras met het hoofd naar beneden gooit, vervolgens doodt men ze met stenen"
Ik geloof best wel dat de Koran een kei tof boek is voor sommigen. Maar zo'n boek, net als de bijbel, kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. 'In de godsdienst is er geen dwang', en al die vrouwenonderdrukking dan?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even kijken wat koran over respect zegt?
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)![]()
Ik mag jou best een domme sukkel vinden en ik zeg het ook , ga je me nu strafrechtelijk aanpakken?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:36 schreef Meki het volgende:
[..]
dus je geeft het toe onnodig mensen kwetsen wel mag in Europa
dus van Europa mag je beginnen met holocaust ontkennen etc. homo´s en joden kwetsen
je mag dat nu wel gaan doen ??
precies. en daar gaat het nu al 14 topics over.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:36 schreef Meki het volgende:
[..]
als jullie beledigen goedkeuren dan keur ik brandstichtingen goed als protest
Volgens mij begrijp jij mijn post verkeerd, of ik begrijpt die van jou niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:37 schreef progrock het volgende:
[..]
\
Kijk 's goed naar het nieuws. Vind jij het in de fik steken van consulaten, ambassades en vlaggen een uiting van logica dan?
van 1,40m gewapend beton en stalen hulsquote:
Moet dat niet zijn: Allah is een lul van 1 meter 80?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies. zo hadden wij als kinderen op school al een versje dat je vast wel kent:
allah is groot,
allah is machtig,
en heeft een pik van 1 meter 80.
Weet je wel uit welk boek je dat hebt of niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, het woordje homo als zodanig niet.
Maar sodomie is wel strafbaar.
[..]
Nee, want dat kan hem dan weer niet boeien.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:38 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik mag jou best een domme sukkel vinden en ik zeg het ook , ga je me nu strafrechtelijk aanpakken?
jawel, het gehele vrije westen. Als dat je niet bevalt, verhuis je lekker naar de VS waar je iedereen succesvol kan aanklagen omdat hij/zij je gekwetst heeft.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:34 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is een excuus om te gaan beledigen geen enkele land kent een vrijheid om mensen te kwetsen
Het is zo jammer dat er een categorie moslims bestaat die ofwel een andere Koran hebben dan jij; ofwel er gemakshalve maar overheen lezen.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even kijken wat koran over respect zegt?
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23)![]()
zou best kunnen, er gaat wel vaker iets fout in overleveringen.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet dat niet zijn: Allah is een lul van 1 meter 80?
Hoezo? Wil jij beweren dat dit niet waar is, dan?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weet je wel uit welk boek je dat hebt of niet.
Scherp!quote:Op maandag 6 februari 2006 12:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou best kunnen, er gaat wel vaker iets fout in overleveringen.![]()
quote:Op maandag 6 februari 2006 12:36 schreef Poncho het volgende:
[..]
Als je vanuit de ruimte de Chinese muur zou zien, zou je Meki er met zijn gezicht tegenaan geduwd zien.
Sharia is de wetgeving gebaseerd op de Koran.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat is Sharia ???
Sharia is alleen geldig in Iran etc.
NIET in MAROKKO of andere landen
vrouwenonderdrukking in de koran?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:38 schreef Poncho het volgende:
[..]
Ik geloof best wel dat de Koran een kei tof boek is voor sommigen. Maar zo'n boek, net als de bijbel, kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. 'In de godsdienst is er geen dwang', en al die vrouwenonderdrukking dan?
Zo kun je bezig blijven, mijn bezig bijtje![]()
enkelE land?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:34 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is een excuus om te gaan beledigen geen enkele land kent een vrijheid om mensen te kwetsen
maar dat is alweer heel wat anders dan je net zei. Dat jij iets goedkeurt houdt niet in dat het wettelijk mag natuurlijk. (Gelukkig niet zeg, dat zou me een leuke boel worden)quote:Op maandag 6 februari 2006 12:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik denk dat de demonstraties best wel normaal zijn, ze mogen best demonstreren en protesteren. Dat recht hebben ze, ze uitten dan ook slechts hun mening over de zaken. Wat niet kan is mensen doden of gebouwen in de fik steken. Mensen weigeren echter deze groepen van elkaar af te scheiden. Nee het zijn per defenitie achterlijken, etc etc.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:40 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat er een categorie moslims bestaat die ofwel een andere Koran hebben dan jij; ofwel er gemakshalve maar overheen lezen.
Alleen deze twee verzen tonen aan hoe belachelijk de commotie van de afgelopen dagen is...
Babe, ik bedoel niet in de Koran. Ik bedoel dat veel mannen in zulke landen hun vrouwen onderdrukken. Mijn fout, ik had het anders moeten verwoorden. Vergeef mijquote:Op maandag 6 februari 2006 12:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vrouwenonderdrukking in de koran?
Misschien moet je maar even De positie van de man en de vrouw in de islam doornemen![]()
het gaat hier om een universeel vertaling, een true extremist tracht zelfs teletubbie-verhalen radicaal te interpreteren. Enkel verschil is dat hij probeert met de koran te rechtvaardigen.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:40 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat er een categorie moslims bestaat die ofwel een andere Koran hebben dan jij; ofwel er gemakshalve maar overheen lezen.
Alleen deze twee verzen tonen aan hoe belachelijk de commotie van de afgelopen dagen is...
ik denk dat de welwillende zich wat minder aangesproken moeten voelen dan.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat de demonstraties best wel normaal zijn, ze mogen best demonstreren en protesteren. Dat recht hebben ze, ze uitten dan ook slechts hun mening over de zaken. Wat niet kan is mensen doden of gebouwen in de fik steken. Mensen weigeren echter deze groepen van elkaar af te scheiden. Nee het zijn per defenitie achterlijken, etc etc.
Wat nu Coca Cola ¤1,25? *Woesj*quote:Op maandag 6 februari 2006 12:42 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
maar dat is alweer heel wat anders dan je net zei. Dat jij iets goedkeurt houdt niet in dat het wettelijk mag natuurlijk. (Gelukkig niet zeg, dat zou me een leuke boel worden)
GEWOON (??????) verboden? Dus in Europa is het ongewoon niet verboden? Hoezo integreren?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:41 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Sharia is de wetgeving gebaseerd op de Koran.
Overigens is homosexualiteit gewoon verboden in Marokko...
[afbeelding]
![]()
Same story met vrouwenbesnijdenis, het is een cultureel traditie. Islam heeft geen leer dat vrouwen onderdrukt.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:43 schreef Poncho het volgende:
[..]
Babe, ik bedoel niet in de Koran. Ik bedoel dat veel mannen in zulke landen hun vrouwen onderdrukken. Mijn fout, ik had het anders moeten verwoorden. Vergeef mij
Het is niet bij wet geregeld. En de Sharia is niet-verplichte en vaak ook niet-toepasselijke wetgeving.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:41 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Sharia is de wetgeving gebaseerd op de Koran.
Overigens is homosexualiteit gewoon verboden in Marokko...
[afbeelding]
![]()
Een beeld wat men maar al te graag bevestigd ziet, en wat bepaalde lieden ook maar al te graag bevestigen. Maar het is niet zo dat dergelijke vooroordelen uit de lucht zijn komen vallen, extrmisten dragen zeker hun steentje bij om de beeldvorming rond islam negatief te beinvloeden.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat de demonstraties best wel normaal zijn, ze mogen best demonstreren en protesteren. Dat recht hebben ze, ze uitten dan ook slechts hun mening over de zaken. Wat niet kan is mensen doden of gebouwen in de fik steken. Mensen weigeren echter deze groepen van elkaar af te scheiden. Nee het zijn per defenitie achterlijken, etc etc.
Dat gaat moeilijk als er in een debat gegeneraliseerd wordt.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat de welwillende zich wat minder aangesproken moeten voelen dan.
we hebben het hier over Mohammed, emir al-moeminoen toch?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet bij wet geregeld. En de Sharia is niet-verplichte en vaak ook niet-toepasselijke wetgeving.
Daar zit zeker wat in.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:14 schreef MrBean het volgende:
Wat vinden jullie van die opmerking van Rob Trip gister bij Buitenhof, om de discussie tussen de gasten op een ander spoor te brengen? Hij zei: "Misschien kun je het ook anders zien. Je kan de cartoons ook zien dat de terroristen de islam hebben misbruikt voor hun eigen doeleinden. Dat ze een bom hebben gemaakt van de profeet Mohammed."
Ik vond dat een goede theorie. De moslims die nu in Beiroet staan te rellen zien gewoon in de cartoons wat ze er in willen zien.
Vrouwenonderdrukking is een culturele traditie? Ben ik een blij dat ik in Nederland woon.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Same story met vrouwenbesnijdenis, het is een cultureel traditie. Islam heeft geen leer dat vrouwen onderdrukt.
Men handelt via cultuur en religie en als ze nooit in de islam verdiepen denken ze dat beiden met elkaar verbonden en niet te scheiden zijn.
ur forgiven .![]()
nee ik denk dat mensen die zich nu aangevallen voelen te weinig afstand nemen en teveel begrip tonen voor de rellen. niemand hier kan, net als het verbieden van de vrije mening, demonstraties verbieden.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat gaat moeilijk als er in een debat gegeneraliseerd wordt.
De groep Deense moslims werd geleid door imam Ahmed Akkari en dat weet de Deense regering ook.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:36 schreef progrock het volgende:
Die plaatjes zijn dus al 6 maanden geleden geplaatst? En nu is er pas een radicale iman op het idee gekomen zijn broeders ermee om de oren te gaan slaan? Die vent is dus gewoon uit op een zg. heilige oorlog. Kan niemand achterhalen wie dat was? Dan kan de Deense regering 'm misschien even op het matje roepen en 'm naar Guantanamo Bay begeleiden, waar-ie thuis hoort.
Shar'ia is niet verplicht in veel landen, maar in een aantal landen wordt deze wel als eerste geraadpleegd.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet bij wet geregeld. En de Sharia is niet-verplichte en vaak ook niet-toepasselijke wetgeving.
Idd. Zolang er mensen rondlopen die het niet functioneren van een breedbeeld-tv aanleiding vinden om een heel kantoorgebouw te gijzelen, is het niet zo gek om te stellen dat vrijheid van meningsuiting niet moet worden afgeschaft wanneer iemand zich ergens door beledigd zou kunnen voelen...quote:
Ik denk dat de extremisten het hun geen reet kan schelen hoe de Islam in het Westen belicht wordt. Het gaat hen puur en alleen om de macht, men heeft een leger bestaande uit arme (en denk eraan ook vaak ANALFABETE) moslims. Er steekt zo veel meer achter deze uitbarstingen dat de cartoons in die zin helemaal naar de achtergrond verschuiven.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:45 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Een beeld wat men maar al te graag bevestigd ziet, en wat bepaalde lieden ook maar al te graag bevestigen. Maar het is niet zo dat dergelijke vooroordelen uit de lucht zijn komen vallen, extrmisten dragen zeker hun steentje bij om de beeldvorming rond islam negatief te beinvloeden.
tot voor kort was het in NL niet zo veel anders hoor. Vrouwen rechten waren ver 8ergesteldquote:Op maandag 6 februari 2006 12:48 schreef Poncho het volgende:
[..]
Vrouwenonderdrukking is een culturele traditie? Ben ik een blij dat ik in Nederland woon.
Maar dat gaat andersom net zo op. Of wordt er door de demonstranten niet gegeneraliseerd door zo ongeveer te protesteren tegen alles wat westers is vanwege de publicatie van die prentjes in willekeurige kranten?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat gaat moeilijk als er in een debat gegeneraliseerd wordt.
Je keurt iets goed of je keurt iets af. Je keurt iets niet goed omdat.....(etc.) Zou mooie boel worden. "Ik ben tegen mensen doodschieten, maar als je op mijn stoep schijt schiet ik je dood". Daarnaast is brandstichten (niet brandstichtingen, die bestaan niet, misschien wel een idee trouwens voor in het midden oosten, stichtingen die brandenstichten) bij de wet verboden, en beledigen niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:36 schreef Meki het volgende:
[..]
hetgeen wat niets met Sharia te maken heeftquote:Op maandag 6 februari 2006 12:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Shar'ia is niet verplicht in veel landen, maar in een aantal landen wordt deze wel als eerste geraadpleegd.
En dus?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Shar'ia is niet verplicht in veel landen, maar in een aantal landen wordt deze wel als eerste geraadpleegd.
Je wilt me toch niet zeggen dat dit je nu pas ter ore komt?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:48 schreef Poncho het volgende:
[..]
Vrouwenonderdrukking is een culturele traditie? Ben ik een blij dat ik in Nederland woon.
quote:Op maandag 6 februari 2006 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hetgeen wat niets met Sharia te maken heeft
Toch vind ik dat je dat niet met elkaar kan vergelijken. In Nederland was het lang niet zo erg als in Afrika of het MO.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tot voor kort was het in NL niet zo veel anders hoor. Vrouwen rechten waren ver 8ergesteld
Sharia raadplegen is haramquote:Op maandag 6 februari 2006 12:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
aanvulling op je tekst dat Shar'ia niet verplicht is.
Ik zag het gewoon nooit als culturele traditie. That's it.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je wilt me toch niet zeggen dat dit je nu pas ter ore komt?
Ik denk dat je gewoon een beetje raar overkwam op ons beiden kennelijkquote:
De koningin mocht geen bezit hebben of handelen, ze was onbekwaam zonder haar mans handtekening.. De koningin...Laat staan normale volkquote:Op maandag 6 februari 2006 12:51 schreef Poncho het volgende:
[..]
Toch vind ik dat je dat niet met elkaar kan vergelijken. In Nederland was het lang niet zo erg als in Afrika of het MO.
quote:Op maandag 6 februari 2006 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In hoeverre kan je Sharia raadplegen zonder commissie van geleerden/kalifaat bestuur?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon een beetje raar overkwam op ons beiden kennelijk![]()
ook primaquote:Op maandag 6 februari 2006 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon een beetje raar overkwam op ons beiden kennelijk![]()
Ja dat klopt, maar ik blijf van mening dat dat dus een slecht iets is en het debat daarmee gewoon eerder een soort strijd wordt in plaats van een echte discussie.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:49 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar dat gaat andersom net zo op. Of wordt er door de demonstranten niet gegeneraliseerd door zo ongeveer te protesteren tegen alles wat westers is vanwege de publicatie van die prentjes in willekeurige kranten?
linkCentraal Ophef over 'EU' Spotprenten #14quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |