die is leuk. Dat heet dus zelfspot. Het zou fijn zijn als de opstandige moslims dat ook zouden aanleren.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:32 schreef 61neorej het volgende:
[..]
![]()
(zegt iemand in een rolstoel...)
of moet ik nu mensen met dit shirt de keel door snijden?
Beledigen mag best wel hoorquote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Meki het volgende:
[..]
dat maakt niet uit
jullie moeten weten dat beledigen niet mag en dat kwest alleen moslims ermee
dat is een excuus om te gaan beledigen geen enkele land kent een vrijheid om mensen te kwetsenquote:Op maandag 6 februari 2006 12:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
precies, alles wat het vrije westen vraagt is respect voor de vrijheid van meningsuiting
Edoch zijn de extremisten ook de grootste vijanden van die overheden, het is niet zo dat die overheden met extremisten door 1 deur kunnen.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is dan ook wel zuur dat die extremistische stroming vooral gevoed wordt door landen die genoeg olie hebben om de hele bevolking een rijk leven te kunnen verschaffen, maar dat het juist de overheden zijn die hun bevolking arm houden en zo een voedingsbodem creëeren voor extremisme.
Zo kunnen we bezig blijven. Je weigert te nuanceren en te relativeren.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Meki het volgende:
[..]
dat maakt niet uit
brandstichten . Als beledigen mag dan mag brandstichten ook in Midden oostenquote:Op maandag 6 februari 2006 12:34 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Moorden en brandstichten mag ook niet.
Dik he, die plaat.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Meki het volgende:
dat maakt niet uit
bullshit, het is geen beledigen en brandstichten mag nietquote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef Meki het volgende:
[..]
brandstichten . Als beledigen mag dan mag brandstichten ook in Midden oosten
dat is het logica van Europa
Nee, dat is jouw logica.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef Meki het volgende:
[..]
OMG! Bron? Waar staat dat dat de logica van Europa is?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef Meki het volgende:
[..]
dus je geeft het toe onnodig mensen kwetsen wel mag in Europaquote:
Als je vanuit de ruimte de Chinese muur zou zien, zou je Meki er met zijn gezicht tegenaan geduwd zien.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
plaat? Da's nog voorzichtig uitgedrukt.
Even kijken wat koran over respect zegt?quote:Op maandag 6 februari 2006 12:32 schreef Poncho het volgende:
[..]
Gognondechristeneziele. Hoeveel topics doe je nu al niet mee? En hoeveel keer is dit wel niet voorbij gekomen?
precies. zo hadden wij als kinderen op school al een versje dat je vast wel kent:quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Recalcitrantie. Allereerst dat. Ik ervaar die karaktertrek als een zegen.
Nee goed. Met zo'n antwoord neem jij toch geen genoegen.
Ik vind, artistiek gezien, de vraag "hoe zou jij Mohammed afbeelden?" een hele zinnige vraag. De islam, en daarmee zijn profeet, is zó actueel, dat, naast schrijvers, politici, sociologen, ook beeldend kunstenaars zich in de discussie zouden mogen mengen.
Wat betekent religie voor jou? Hoe kijk jij tegen de islam aan? Wat is een profeet? Waarom heeft één man uit het verre verleden zo'n verstrekkende invloed?
Het is legitiem voor een kunstenaar zich het recht toe te eigenen een afbeelding van Mohammed te maken. Die afbeelding KAN shockerend zijn, beledigend, maar het HOEFT niet.
Misschien is Mohammed in mijn ogen wel een vriendelijke, knappe jongeman met reebruine ogen en een gebronsde huid. Misschien geef ik hem niet eens een gezicht. Misschien is hij naakt.
Wat het beeld nu precies is, dat doet niet terzake, en of het nu tot felle discussies leidt ook niet zozeer, maar WEL dat het 100% geoorloofd is.
Dat hele volksstammen niet kunnen verdragen dat mijn perceptie van de profeet niet overeenstemt met de hunne, is niet mijn zorg. Ik ben in elk geval niet aan hen verplicht mijn visie daarop aan te passen.
Het recht van de kunstenaar. Wat moet ik er verder nog over zeggen?
quote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef Meki het volgende:
[..]
als jullie beledigen goedkeuren dan keur ik brandstichtingen goed als protestquote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
bullshit, het is geen beledigen en brandstichten mag niet
Maar daar zit nu het probleem wat betreft deze demonstraties. En dan met name die uit de hand zijn gelopen. De mensen zijn arm, worden gevoed door extremistische (wahabistische) imams, daarnaast ook nog eens censuur over de media, die allemaal in handen is van de staat etc etc. Je ziet dat landen die niet geinfecteerd zijn met het wahabisme veel normaler reageren.quote:Op maandag 6 februari 2006 12:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is dan ook wel zuur dat die extremistische stroming vooral gevoed wordt door landen die genoeg olie hebben om de hele bevolking een rijk leven te kunnen verschaffen, maar dat het juist de overheden zijn die hun bevolking arm houden en zo een voedingsbodem creëeren voor extremisme.
\quote:Op maandag 6 februari 2006 12:35 schreef Poncho het volgende:
[..]
OMG! Bron? Waar staat dat dat de logica van Europa is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |