Okay!quote:Op zondag 5 februari 2006 12:22 schreef Pearly het volgende:
uhhh Halloo,
Beetje meer respect voor eerste probeersels als het kan!!
Wat ik eigelijk met m'n reactie wilde zeggen is dat je weinig hebt aan alleen positieve kritiek, omdat je dan zelf niet het idee hebt dat je jezelf moet gaan verbeteren, iets wat toch wel prettig is om het te leren. Nou zit met fotografie iedereen natuurlijk in een leerproces, maargoed.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:36 schreef RonaldV het volgende:
Blijkbaar kunnen sommigen het niet laten. Probeer de FOT-FAQ eens te lezen voor je post.![]()
Edit: En weer open. Je links of commentaar op foto\'s (mits specifiek) kunnen hieronder.
Hey een ex-achternaam genoot! Familie?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:48 schreef Gizz het volgende:
http://www.gizzah.net
Is wel al een beetje verouderd, ben bijvoorbeeld geen 19 meer
quote:Op maandag 6 februari 2006 22:50 schreef blackbully het volgende:
[..]
www.pdehoog.nl
veel intressanter![]()
Ik niet. Maar mijn Opa wel toen hij met gezin van Katwijk naar de Veluwe is verhuisd.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:22 schreef Gizz het volgende:
Heb je je naam laten veranderen?
We zullen verre familie zijn misschien, maar dan is weer de vraag hoe ver?
en dat is precies wat ik bedoelde (en zei), dat zie je er duidelijk aan af. niet bedoelt om je de grond in te stampen, maar het voegt echt niets toe boven normale vakantiefoto's (en dat zijn het dus ookquote:Op zondag 5 februari 2006 14:10 schreef NMZ het volgende:
Bedankt voor de postivieve reacties, erg leuk.
De meeste foto\'s heb ik gemaakt op vakanties met een canon S50 en er nooit bij nagedacht en gewoon stom weg foto \'s gemaakt.
Maar nadat ik in New York was geweest en iemand mijn foto \'s had laten zien en diegene mijn foto\'s erg goed vond ben ik me gaan realiseren dat ik het eigenlijk heel leuk vind om foto \'s te maken.
Ik heb pasgeleden een canon eos350d gekocht en ik ben nu van plan me meer te gaan verdiepen in fotografie. Vond het gewoon leuk om een website te leren maken en daar mijn foto \'s op te zetten.
Hahaquote:Op maandag 6 februari 2006 22:50 schreef blackbully het volgende:
[..]
www.pdehoog.nl
veel intressanter![]()
Gelukkig niet zo'n veel voorkomende naam in Katwijkquote:Op dinsdag 7 februari 2006 07:25 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Ik niet. Maar mijn Opa wel toen hij met gezin van Katwijk naar de Veluwe is verhuisd.
Dit ziet er inderdaad zeer netjes uit !quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:52 schreef djengizz het volgende:
Ik ben vandaag en gisteren met JAlbum aan het spelen geweest. Erg makkelijk is dat![]()
Naar een foldertje wijzen, commentaar toevoegen, stijl kiezen en poef: website.
Ik wou eerst zelf iets gaan maken, maar op deze manier scheelt het wel erg veel tijd.
Lekker is ook dat veel skins aanpasbaar zijn en sommige zelfs erg uitgebreidt (flas, exif, print-orders, gastenboek, etc.)
In ieder geval genoeg over het programma en hier zijn de eerste resultaten (domeintje moet nog komen):
Mijn sitie
Leuke site, maar misschien moet je ff kijken naar het openen van nieuwe venstersquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:37 schreef Foxxy het volgende:
Mooie sites hier! Ik ben ook een beetje aan het klooien met simpleviewer, dus binnenkort heb ik een nieuwe site. Nu moeten jullie het even met mijn oude site doen:
www.stephanievanbaaijen.nl
Staan nog maar weinig foto's op.
Iemand die die van mij nog wilt checken?quote:Op maandag 6 februari 2006 20:53 schreef cyberrobin het volgende:
En die van mij! http://www.design-xs.nl
Ik zou best willen, maar hij zegt "Cannot Find Server"quote:Op zondag 12 februari 2006 11:00 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
Iemand die die van mij nog wilt checken?![]()
Nu weer wel toch?quote:Op zondag 12 februari 2006 12:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou best willen, maar hij zegt "Cannot Find Server"
Checkquote:
Ik maakte voorheen nog foto's met een camera die niet waarbij je niet eens de sluitertijd enz. in kon stellenquote:Op zondag 12 februari 2006 01:47 schreef Kamermans het volgende:
Foxxy:
eerste indruk was heel erg goed. lekker frisse, simpele en overzichtelijke site.
minpuntje is idd wat PdeHoog al zei over de niuew vensters die geopend worden.
veder vind ik het jammer dat je niet wat meer info over je projecten en fotos er op hebt staan. bijvoorbeeld zie ik dat je ook schilderijen maakt, zet er bij wel voor een papier je gebruikt, zet bij je fotos je sluitertijden, iso-waardens, zet bij de losse ontwerpen met welk programme je aan de slag bent geweest. ect
over algemeen vind ik het dus een goede site maar heeft toch paar verbeterpuntjes![]()
De foto- afdeling is een onderdeel van mijn website (zie link undersign). Het is idd vooral voor vrienden en bekenden, maar het leek me interessant om feedback op de Barcelona pics te ontnagen. Wat betreft de achtergrond heb je waarschijnlijk gelijk, ik zal eens kijken of ik een geschikte vervanging kan vinden.quote:Op zondag 12 februari 2006 01:47 schreef Kamermans het volgende:
(ik vind dit meer een ropic waar we over de website zelf praten dan over de fotos die er op staan dus mijn cometaar is dan eigelijk ook alleen op de site)
Pauline:
Als je een site maakt moet je altijd een rustige achtergrond nemen die geen aandacht trekt, je wilt juist dat je texten of in dit geval de fotos de volle aandacht krijgt. Dus ik raad aan om een rustige achtergrond te nemen
veder geeft het ook een betere indruk als je wat text er bij zet bijvoorbeeld hoe je de fotos hebt gemaakt, wat voor een technieken je gebruikt hebt en de camera instellingen. (dit is meer voor art-fotografie dan voor snapshots)
als je website toch meer bedoeld is voor wat fotos op te zetten om aan vrienden/familie te laten zien is het veder wel goed. lekkere grote thumbs waar je meteen ziet wat er op de foto afspeeld is daarvoor erg geschikt
Ha! Dan heb ik ook een irritante site.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Leuke site, maar misschien moet je ff kijken naar het openen van nieuwe venstersElk linkje waar ik op klik, opent een nieuw scherm en dat kan best irritant zijn
Die is idd vrij irritant jaquote:Op maandag 13 maart 2006 10:23 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ha! Dan heb ik ook een irritante site.![]()
![]()
Hij is onlangs vernieuw btw
En volgens mij klopt hij nu helemaal!quote:Op maandag 13 maart 2006 08:13 schreef An24 het volgende:
Bedankt kamermans...de beginpagina wil ik nog aanpasssen, ik wil namelijk mijn portretje aan allebei de kanten zodat de tekst in het midden staat. Nog ff puzzelen dus.
Verder heb ik je andere puntjes ook gezien. Die hoop ik deze week nog op te lossen. Maar ben blij met je kritiek!![]()
Via javascript kan je de rechtmuis-klik uitschakelen, maar dit is redelijk eenvoudig te omzeilen. Een waterdichte beveiliging is er volgens mij niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:04 schreef An24 het volgende:
Zeg luitjes, ff een vraagje tussendoor, misschien weet Kamermans het? Hoe kan ik mijn foto's op mijn site beveiligen, dus dat mensen ze niet meer rechtstreeks van mijn site kunnen afhalen? Tips?
thanks, maar ben een leekjequote:Op maandag 20 maart 2006 21:26 schreef thomas26 het volgende:
[..]
Via javascript kan je de rechtmuis-klik uitschakelen, maar dit is redelijk eenvoudig te omzeilen. Een waterdichte beveiliging is er volgens mij niet.
Als je ze op het internet zet zijn ze te kopieren naar een harde schijf. Beperkte beveiliging kun je vragen in DIG, daar zwerven ook website-bouwers rond.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:04 schreef An24 het volgende:
Zeg luitjes, ff een vraagje tussendoor, misschien weet Kamermans het? Hoe kan ik mijn foto's op mijn site beveiligen, dus dat mensen ze niet meer rechtstreeks van mijn site kunnen afhalen? Tips?
Had al zo'n idee ja. Nou ja, beter iets dan niets, thanks!quote:Op maandag 20 maart 2006 21:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je ze op het internet zet zijn ze te kopieren naar een harde schijf. Beperkte beveiliging kun je vragen in DIG, daar zwerven ook website-bouwers rond.
Jezus, dat is niet nix....maar zit me nu wel te bedenken, ik heb paint shop pro X, daar heb ik ook een plugin van digimarc inzitten om een watermerk in te sluiten. Zou ik er daarmee zijn? Is dat wat je bedoelt prupke?quote:Op maandag 20 maart 2006 21:41 schreef prupke het volgende:
Ik dacht het zou wel stoer op een watermerk in onze foto's te doen. Dan kunnen ze wel gewoon gekopieerd worden maar verder kunnen ze er niet veel mee.
Dus ik ff informeren wat me dat ging kosten. Je hebt er dus bv photoshop 9 voor nodig om zon watermerk te kopen en ik moest echt ff gaan zitten toen ik de prijs hoorde van dat progje : ¤ 1099,=
ik denk dat we daar nog maar ff mee wachten
Photoshop is een beetje overkill om enkel watermerken te zetten. Daar zijn genoeg gratis alternatieven voor. Voorbeeldquote:Op maandag 20 maart 2006 21:41 schreef prupke het volgende:
Ik dacht het zou wel stoer op een watermerk in onze foto's te doen. Dan kunnen ze wel gewoon gekopieerd worden maar verder kunnen ze er niet veel mee.
Dus ik ff informeren wat me dat ging kosten. Je hebt er dus bv photoshop 9 voor nodig om zon watermerk te kopen en ik moest echt ff gaan zitten toen ik de prijs hoorde van dat progje : ¤ 1099,=
ik denk dat we daar nog maar ff mee wachten
Zitten echt schitterende platen bij aapstok, superquote:Op maandag 20 maart 2006 23:25 schreef aapstok het volgende:
www.florianvanroekel.com
Portretten vooral![]()
Ik vind de site zelf erg mooi gemaakt, knap stukje werk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:34 schreef 4Vita het volgende:
ik fotografeer nu sinds enkele weken. Heb deze week een porto gemaakt. Hijs alleen verre van af, dat door gebrek aan ervaring en materiaal. Maar je kan wel twee collages terug zien. Dus niet op de hoofdkoppen klikken svp:
Klik hier
Euhhhh, moet ik maar eens weg halen dan, ben al drie jaar afgestudeerd, haha. Maar nu bezig met MWD dus?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:26 schreef aapstok het volgende:
4Vita: dat is een van de honden van mn ouders, die snurkt met zn ogen nog open als hij moe is.
Dankje An, volgens mij studeren wij allebei hetzelfde als ik je profiel zietoevallig zeg
Deze is coolquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:09 schreef vanDaal het volgende:
Die van mij.
http://www.JeroenvanDaal.nl/
Vooral landschapjes dus.
Zo, eindelijk tijd om te kijken...Wat een sfeertje zet jij neer met je plaatenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:09 schreef vanDaal het volgende:
Die van mij.
Vooral landschapjes dus.
De beste manier is om ze onaantrekkelijk te maken. Op mijn website beslaan de plaatjes een hele pagina, dus inclusief de linkjes naar vervolgpagina's enzo. Dat maakt hotlinken een stuk minder leuk, want dan krijg je bijvoorbeeld:quote:Op maandag 20 maart 2006 21:04 schreef An24 het volgende:
Heeeeeeeeey, das nog eens een goede tip. Weet alleen niet hoe ik dat moet doen met mijn pagina opzetquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:44 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
De beste manier is om ze onaantrekkelijk te maken. Op mijn website beslaan de plaatjes een hele pagina, dus inclusief de linkjes naar vervolgpagina's enzo. Dat maakt hotlinken een stuk minder leuk, want dan krijg je bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Ja, ik weet dat ie niet aan de Fok-maten voldoet, maar dat is hier juist handig om mn punt te maken.
Wegens de educatieve waarde laat ik hem staanquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:44 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
De beste manier is om ze onaantrekkelijk te maken. Op mijn website beslaan de plaatjes een hele pagina, dus inclusief de linkjes naar vervolgpagina's enzo. Dat maakt hotlinken een stuk minder leuk, want dan krijg je bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Ja, ik weet dat ie niet aan de Fok-maten voldoet, maar dat is hier juist handig om mn punt te maken.
Valt wel mee geloof ik. Ik denk niet bijzonder veel meer dan gemiddeld.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:33 schreef An24 het volgende:
Zo, eindelijk tijd om te kijken...Wat een sfeertje zet jij neer met je plaatensuper. STiekum wel aardig bewerkt of nie
![]()
Werkt niet echt hoor, ik krijg een melding "sorry, no right-click funtion", maar de functie zelf werkt nog wel. (in Firefox)quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:49 schreef An24 het volgende:
By the way, inmiddels wel de rechter-muis-klink-tip toegepast....
Netschaapje gaat ook dwars door de beveiliging heen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:00 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Werkt niet echt hoor, ik krijg een melding "sorry, no right-click funtion", maar de functie zelf werkt nog wel. (in Firefox)
[dit had ik kunnen hotlinken]http://www.ansphotography.nl/Website%20fotos/IMG_6661.JPG[/dinges]
Als je deze foto in PS via canvas vergroten links en rechts met 300 pixels verbreed in de kleur zwart wordt ie een stuk minder aantrekkelijk voor hotlinkers, zonder dat je layout eraan gaat.
Niets doen we je aan hoor.. hoogstens je Bitsie-iemaagoo afbrekenquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:35 schreef An24 het volgende:
Luitjes, wat doen jullie me aan![]()
@vliegvrager...ik ga het het deze week ff op jou manier proberen, bedankt![]()
Grrrrrrauwquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:38 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Niets doen we je aan hoor.. hoogstens je Bitsie-iemaagoo afbreken![]()
Staat mooi werk op je sitequote:Op maandag 6 februari 2006 15:48 schreef Gizz het volgende:
http://www.gizzah.net
Is wel al een beetje verouderd, ben bijvoorbeeld geen 19 meer
Ook nice! zitten mooie plaatjes tussenquote:Op maandag 20 maart 2006 23:25 schreef aapstok het volgende:
www.florianvanroekel.com
Portretten vooral![]()
ik gebruik ook simpleviewer, maar hoe heb jij dat 'reclame'blokje weggehaald ? Ik bedoel die simpleviewer link die er rechtsonder normaal bij staat ?quote:
Printscreen is echt de coolste knop die je kan verzinnenquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:44 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Printscreen is echt de coolste knop die je kan verzinnenEn Paint het coolste programma
Zoooo eenvoudig: ik neem de pagina zoals jij hem net hebt voorgesteld. Ik doe printscreen, open paint en druk ctrl-v. De hele pagina staat nu in MSPaint. Met een tooltje knip ik fe foto eruit open een tweede sessie MSPaint, en daar plak ik hem ik. Even opslaan als... en klaar!quote:
Ik zou me er niet al te druk om maken Anquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:40 schreef An24 het volgende:
Jullie gaan het me ook echt niet makeijk maken he!![]()
Of hopen dat er (naast de fokkers) alleen maar debielen naar mijn site kijkenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou me er niet al te druk om maken AnJe kan het nog zo goed beveiligen, maar via internet is er ALTIJD wel omheen te komen. Het enigste wat je kunt doen is je foto's in lowres op je site zetten zodat er weinig mee kan worden gedaan
Ach, het is meer werk dan rechtstreeks opslaan, en dat stelt me gerust. Zorg dat je slot beter is dan dat van de buurman.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zoooo eenvoudig: ik neem de pagina zoals jij hem net hebt voorgesteld. Ik doe printscreen, open paint en druk ctrl-v. De hele pagina staat nu in MSPaint. Met een tooltje knip ik fe foto eruit open een tweede sessie MSPaint, en daar plak ik hem ik. Even opslaan als... en klaar!Bijna net zo makkelijk als rechtstreeks vanaf de pagina opslaan, zelfs met jouw manier van posten.
dit is geen handleiding, maar toont slechts aan hoe eenvoudig het is om "beveiligingen te omzeilen met standaard Windows-functionaliteit
Het is niet echt een foto-website hequote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:24 schreef struukduukers het volgende:
Link verwijderd
Foto's van DPZ zijn een uitdagingquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:48 schreef Subhuman het volgende:
Als je een foto kunt tonen op je beeldscherm, dan kun je hem ook opslaan. Ook al moet dit door alle beveiligingen via de banale methode van PrintScreen, het is wel mogelijk. Dit is met alles zo; kan je het binnenhalen op je computer dan kan je het ook bewaren.
En eerlijk gezegd, als ik een foto zie die ik wil opslaan, en hij is beveiligd, dan ga ik alleen maar extra m'n best doen om die foto op m'n harde schijf te krijgen. Kijken of ik de beveiliging kan omzeilen. En dat is me tot nu toe nog altijd gelukt, zonder PrintScreen!![]()
De beste beveiliging is wat dat betreft nog al je foto's in een Flash-animatie plaatsen. Er zijn volgens mij wel Flash-decompilers maar PrintScreen is dan zo ongeveer de enige optie die je hebt.
Da's geen beveiliging tochquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:22 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik heb de ultieme antwoord tegen hotlinking: 250 GB bandbreedte per maand
Voorkomen kan ik het niet. Daarom zijn mijn foto's maar 640 lang of hoog. Voorts beschikt mijn provider over statistics waardoor ik kan zien waar mijn foto's allemaal naar doorgelinkt worden, en kan ik deze IP's bannen als ik wil.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:39 schreef PdeHoog het volgende:
Da's geen beveiliging toch![]()
Dat is gewoon het kwaad de vrije hand geven op een manier dat het je geen cent extra kost
Bijna afgestudeerdquote:Op woensdag 22 maart 2006 08:08 schreef An24 het volgende:
[..]
Euhhhh, moet ik maar eens weg halen dan, ben al drie jaar afgestudeerd, haha. Maar nu bezig met MWD dus?
Bedankt voor het compliment...als beginnertje leuk om te horen. Je bedoelde mijn zelfportret? Ik heb en zwart doek gebruikt en mijn kamer donker gemaakt en een tikkeltje onderbelicht. Het licht komt van een raam. Het kan soms zo geweldig simpel zijn!quote:Op zondag 26 maart 2006 01:38 schreef aapstok het volgende:
[..]
Bijna afgestudeerdAMW stage. Je hebt mooie foto's op je site trouwens. Heb je dat zwarte verkregen door een zwarte achtergrond of een felle lamp?
haha idd had ff neit gezien dat het om fotografie websits ging;)quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:24 schreef struukduukers het volgende:
Link verwijderd
Edit RonaldV: Niet echt een fotografie website
mooiquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:09 schreef vanDaal het volgende:
Die van mij.
Vooral landschapjes dus.
Alleen als het links zijn naar FOT fotografen.. Anders wordt je gevierendeeld.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:40 schreef Esto het volgende:
Helaas nog geen echte site... Dus daarom maar hier:
http://www.esto.fotopic.net
Ik vroeg me trouwens af of je zomaar Site's van andere fotografen op je Web-log onder het kopje 'Links' mag plaatsen? Of krijg ik dan problemen?
Juridisch is het plaatsen van een link geen enkel probleem. Wel zo netjes om het de betreffende persoon eerst te vragen natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:23 schreef Esto het volgende:
Ik bedoelde ook FOT fotografenZie hier mooie site's voorbij komen waar ik wel linkjes van op m'n Web-log wil zetten.. Maar kan begrijpen dat sommige dat niet zo prettig vinden
Btw. Iemand vertelde net over MSN dat ik het gewoon moet doen. Diegene heeft er zelf nog nooit problemen mee gehad. Dus...
http://www.fotosoep.comquote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:20 schreef RonaldV het volgende:
Zullen we weer gewoon onze eigen foto-websites linken hier?
Volgens mij valt dat wel mee, ik heb nog nooit iemand daar een probleem van zien maken....quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:23 schreef Esto het volgende:
Ik bedoelde ook FOT fotografenZie hier mooie site's voorbij komen waar ik wel linkjes van op m'n Web-log wil zetten.. Maar kan begrijpen dat sommige dat niet zo prettig vinden
Iemand? We willen namen zien!!quote:Btw. Iemand vertelde net over MSN dat ik het gewoon moet doen. Diegene heeft er zelf nog nooit problemen mee gehad. Dus...
Whehe. Diegene heeft al boven Vliegvrager gereageerdquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
http://www.fotosoep.com
[..]
Volgens mij valt dat wel mee, ik heb nog nooit iemand daar een probleem van zien maken....
[..]
Iemand? We willen namen zien!!
Ik heb er geen probleem mee hoor als je een kinkje naar mijn site(s) plaatst.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:23 schreef Esto het volgende:
Btw. Iemand vertelde net over MSN dat ik het gewoon moet doen. Diegene heeft er zelf nog nooit problemen mee gehad. Dus...
Gave serie van die Heidelberg, mooi model ook, erg fotogeniek!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:40 schreef eL. het volgende:
Mijn foto's vind je hier : http://elcastel.fotopic.net/
Gewoon een gallery site en er staat eigenlijk van alles, probeerseltjes, snapshots, blablabla ...
Nette sitequote:Op zondag 2 april 2006 13:21 schreef Jacqiekr het volgende:
Heb sinds vandaag ook mijn eigen foto website.
Ben og maar een beginner dus zo erg veel staan er niet op.
Maar ben benieuwd naar jullie opbouwende kritiek.
Jacqueline's foto site
Volgens mij moet je je gewoon uitlevenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:54 schreef Esto het volgende:
Ik bedoelde veel mensjes van FOT en die in dit topic gepost hebben! Dus ook jij ja
Netjes hoor, komt rustig over, relaxte foto's!quote:Op zondag 2 april 2006 13:21 schreef Jacqiekr het volgende:
Heb sinds vandaag ook mijn eigen foto website.
Ben og maar een beginner dus zo erg veel staan er niet op.
Maar ben benieuwd naar jullie opbouwende kritiek.
Jacqueline's foto site
Be my guestquote:Op zondag 9 april 2006 17:54 schreef An24 het volgende:
Iemand problemen als ik links naar jullie site's invoeg op mijn site?
Gr. An
Nee hoor, wees mijn gastquote:Op zondag 9 april 2006 17:54 schreef An24 het volgende:
By the way, luitjes. Ik wilde mijn site ff updaten, Esto vroeg het laatst ook al. Iemand problemen als ik links naar jullie site's invoeg op mijn site?
Gr. An
uhuh, ik neem aan dat mensen hier posten om hun site te showen.. linkjes uitruilen is dan ook handig jahquote:
inderdaad, ook de mijnequote:
Haha, psies, verwacht dan ook een tegenprestatiequote:Op maandag 10 april 2006 15:12 schreef petre86 het volgende:
[..]
uhuh, ik neem aan dat mensen hier posten om hun site te showen.. linkjes uitruilen is dan ook handig jah
Donequote:Op maandag 10 april 2006 20:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Haha, psies, verwacht dan ook een tegenprestatie![]()
![]()
Ik zal het eens vragen aan de programmeur. Zal wel ff op zich laten wachten, ivm zijn emigratie.quote:Op maandag 10 april 2006 20:09 schreef An24 het volgende:
Haha, psies, verwacht dan ook een tegenprestatie![]()
![]()
Wat hij zegt dus.quote:
Ik op iets langere termijn. Moet eerst mijn onkosten declaratie-vergoeding binnen hebben voor ik een nieuwe webserver ga aanschaffen. Dan kan ik me gaan concentreren op vernieuweing en uitbreiding van mijn site/forum/overige.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:35 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Wat hij zegt dus.
Op korte termijn zal ik bezig gaan met een nieuwe portfolio site en zal ik mijn link list ook weer updaten.
Wel erg irritant, die pop-up ontduikende scriptjes. En nog in een belachelijk formaat ook.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:39 schreef DISC0 het volgende:
mijn eigen fotowebsite:
http://nocountryclub.com
en samen met twee vrienden heb ik nog:
http://thecoolshoeshine.com
ja, dat komt door die irritante Nedstat-teller, ik denk dat ik die inderdaad maar eens vervang door iets andersquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wel erg irritant, die pop-up ontduikende scriptjes. En nog in een belachelijk formaat ook.
Thanksquote:
Origineel of niet, je zet neer wat jou ligt, het gaat om de plaatjes en die maken het geheel leuk. Goed gedaan dus.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:37 schreef Yoni het volgende:
[..]
ThanksBen er ook wel tevreden mee. Tis misschien niet zo origineel met die simpleviewer, maar wel mooi vind ik.
kijk es naar statcounter. (www.statcounter.com) die kun je er zelfs invisible opzettenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:21 schreef DISC0 het volgende:
[..]
ja, dat komt door die irritante Nedstat-teller, ik denk dat ik die inderdaad maar eens vervang door iets anders
Je nieuwe layout is leuk geworden Kamermans.quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:07 schreef Kamermans het volgende:
zo ik heb maar eens niuew layout van www.kamermans.net gemaakt, mijn website is nu trouwens ook te bezoeken via www.kamermans.eu
Ziet er heel mooi uit, je kunst ook trouwensquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:07 schreef Kamermans het volgende:
zo ik heb maar eens niuew layout van www.kamermans.net gemaakt, mijn website is nu trouwens ook te bezoeken via www.kamermans.eu
Inderdaad heel netjes en origineel. Mooie rustige kleuren, heerlijk om naar te kijken!quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:07 schreef Kamermans het volgende:
Wow, wat een werk moet daar in zitten zeg. Ik vind hem top. Alleen het feit dat de plaatjes "bewegen" vind ik jammer. Ik wil persoonlijk in alle rust een foto kunnen bekijken. Verderquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:29 schreef MaNiC_MiNd het volgende:
www.manic-mind.nl
Al een tijdje zo, ben bezig met een andere
Mag ik u bedanken voor deze zeer waardevolle informatie?quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:58 schreef Gizz het volgende:
An24: dat flashalbum is standaard software die je zo kan downloaden, dus dat werk valt wel mee.
Hier kan je het kopen en dit is bijvoorbeeld een andere site die deze software gebruikt.
Dat flashalbum geeft me alleen wel 't gevoel dat m'n computertje met me aan de haal gaat. Ik vergeet haast naar 't plaatje te kijken, door alle bliepjes en bewegende dingetjes onder m'n muis... Ik vind 't nét niet het daardoor, in elk geval niet voor een portfolio waar het plaatje centraal moet staan, in plaats van de beleving. Ik vind SimpleView daaardoor wel charmant, of Lightbox.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:58 schreef Gizz het volgende:
An24: dat flashalbum is standaard software die je zo kan downloaden, dus dat werk valt wel mee.
Hier kan je het kopen en dit is bijvoorbeeld een andere site die deze software gebruikt.
Eensch, fotografen (en modellen) verliezen zich nog wel eens in leuke technische gadgets, terwijl een portfolio over foto's zou moeten gaan. More is less in dit geval.quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:21 schreef Hayk het volgende:
[..]
Dat flashalbum geeft me alleen wel 't gevoel dat m'n computertje met me aan de haal gaat. Ik vergeet haast naar 't plaatje te kijken, door alle bliepjes en bewegende dingetjes onder m'n muis... Ik vind 't nét niet het daardoor, in elk geval niet voor een portfolio waar het plaatje centraal moet staan, in plaats van de beleving. Ik vind SimpleView daaardoor wel charmant, of Lightbox.
Daar kan ik me als bezoeker nou niet echt aan storenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:40 schreef Gizz het volgende:
, het staat niet mooi dat een foto DSC_XXXX-border heet en het is ook niet echt interessant voor je bezoekers.
ik vind flash gedoe nog geen eens zo super storend,.. veder vind ik wel dat je veel van het zelfde op je site hebt staan, bij een portfolio moet je eigleijk een selectie maken van je fotos, als je toch alles wilt laten zien maak dan een showcase waar je je fotos in zet waar je trots op bent en een archieve waar je alles in zet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:49 schreef MaNiC_MiNd het volgende:
Zo eindelijk een nieuw design en CMS, nu het album weer aanvullen...
http://www.manic-mind.nl
lekkere simpele en zeer overzichtelijke sitequote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:02 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Laat ik de mijne ook maar showen, alle aanmerkingen zijn welkom, het is de eerste site die ik gemaakt heb, helemaal zelf met frontpage.
Ik moet alleen eens gaan updaten, geloof ik.
http://www.karinfoto.nl
Hoe bedoel je dit precies, ik heb mijn site bewust strak gehouden omdat het om de foto's gaat.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:36 schreef Kamermans het volgende:
[..]
lekkere simpele en zeer overzichtelijke site, alleen vind ik zelf altijd bij dit soort meer kunstzinnige sites dat de site zelf een soort van visiete kaartje is,.. misschien geld dit meer voor grapichs designers maar ja.
iets meer aankleding, en bijv. een voorbeeldfoto op de startpagina..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:46 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit precies, ik heb mijn site bewust strak gehouden omdat het om de foto's gaat.
Had je liever een kleurtje in de layout gezien of zo?
Sorry, maar ik vind het een beetje een boomknuffelaarssite/geitenwollensokkensite.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:02 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Laat ik de mijne ook maar showen, alle aanmerkingen zijn welkom, het is de eerste site die ik gemaakt heb, helemaal zelf met frontpage.
Ik moet alleen eens gaan updaten, geloof ik.
http://www.karinfoto.nl
hij is hier alleen enorm traag. Boomknuffelaarssites kunnen er dope uitzien hoor, check de mijne maar:quote:Op zondag 2 juli 2006 03:42 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind het een beetje een boomknuffelaarssite/geitenwollensokkensite.
Misschien dat het door de 'soort' foto's komt of de website zelf.![]()
![]()
![]()
maar die foto's zijn gewoon ook vet! Vooral die aan Egmond aan zee.....zeer mooiquote:Op zondag 2 juli 2006 08:33 schreef ChatChewbacca het volgende:
[..]
hij is hier alleen enorm traag. Boomknuffelaarssites kunnen er dope uitzien hoor, check de mijne maar:
http://simon.delacourt.co.uk
weer up, naar verhuizing van m'n server naar ip2
Sinds kort ben ik me ook op andere dingen als natuur aan het richten dus ik hoop dat daar verandering in komt, maar als je tips heb hoor ik het graag.quote:Op zondag 2 juli 2006 03:42 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind het een beetje een boomknuffelaarssite/geitenwollensokkensite.
Misschien dat het door de 'soort' foto's komt of de website zelf.![]()
![]()
![]()
Zit er erg mooi uit, mooie foto's ook.quote:Op zondag 2 juli 2006 08:33 schreef ChatChewbacca het volgende:
[..]
hij is hier alleen enorm traag. Boomknuffelaarssites kunnen er dope uitzien hoor, check de mijne maar:
http://simon.delacourt.co.uk
weer up, naar verhuizing van m'n server naar ip2
"eigen foto website" flickr is dat niet eigenlijkquote:Op zondag 2 juli 2006 12:12 schreef Kremers het volgende:
http://flickr.com/photos/jornk
Wou eerst een site gaan bouwen in PHP en MySQL e.d., maar heb daar geen zin inPlus dat dit een stukje goedkoper is dan hosten
Ik zou het even zo veranderen dat een gallery gewoon in hetzelfde browservenster komt te staan. Nu gooit je site elke keer een nieuw venster open als je een gallery kiest. Hinderlijk en imho overbodigquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:18 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Ik wil eerdaags toch gaan updaten misschien gooi ik hem wel helemaal om. Bedankt voor de tip en ik blijf hier wel volgen, alle extra info is welkom.
Hoe bewerk jij eigenlijk je foto's, want ik vind ze er echt magnifiek uitzien?quote:Op zondag 2 juli 2006 10:51 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
[..]
Zit er erg mooi uit, mooie foto's ook.
ik?quote:Op zondag 2 juli 2006 13:40 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Hoe bewerk jij eigenlijk je foto's, want ik vind ze er echt magnifiek uitzien?
Simpel, doch voldoende voor jouw doeleinden denk ikquote:Op zondag 9 juli 2006 22:17 schreef taxibabe het volgende:
Maar goed, ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden
die popups worden veroorzaakt door de webstats .. die moet ik nog steeds weghalenquote:Op zondag 9 juli 2006 22:39 schreef Gizz het volgende:
[..]
Kritiekpuntjes: je site zorgt voor popups met ringtone reclame (waarom?) en in browsers anders dan Internet explorer zakken de categorie teksten half achter de plaatjes (iig bij firefox).
Ziet er goed uit Estoquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:12 schreef Esto het volgende:
Ik heb ook een nieuwe websiteEindelijk een echte
Te vinden op: www.esto-fotografie.nl
Thanksquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit EstoWilde iets achterlaten in je gastenboek, maar dat gaat niet helemaal goed geloof ik.....
![]()
Ik fijn heel verhaaltje afsteken....gedrukt op plaatsen en toen....en toen.....zei hij dat het gastenboek niet meer bestondquote:
Nou zegquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:25 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik fijn heel verhaaltje afsteken....gedrukt op plaatsen en toen....en toen.....zei hij dat het gastenboek niet meer bestond![]()
Jammer dat je niet op de kleine foto'tjes onderaan kunt klikken. Da's het eerste wat ik deedquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:42 schreef PiperMaru het volgende:
Nu ik een nieuw design heb durf ik 'em eindelijk online te zetten:
www.visuels.nl
Thx voor de tip, ik zal de kleine fotootjes klikbaar makenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:33 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Jammer dat je niet op de kleine foto'tjes onderaan kunt klikken. Da's het eerste wat ik deed
Maar voor de rest erg mooi![]()
Ik zie steeds meer sites met zo'n soort flashviewer.quote:
Uhh, geen idee...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:45 schreef M3CABRIO het volgende:
[..]
Ik zie steeds meer sites met zo'n soort flashviewer.
Maar hoe kun je die foto's makkelijk opslaan als bezoeker zonder een screendump te maken?
Geld brengt het sowieso niet op, want dit topic gaat duidelijk over niet-commerciele websites, zoals in de TT te lezen is.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:52 schreef M3CABRIO het volgende:
Maar het voordeel wanneer iedereen je foto's kan "lenen" is wel dat er veel reclame wordt gemaakt.
Zolang je je eigen "Tag" maar duidelijk watermerkt is er nix aan de hand.
Alles wat ze willen jatten jatten ze toch wel.
Ik heb liever dat er elke maand 100.000 man van mijn pics genieten dan 5 verdwaalde bezoekers.
Geld brengt het toch niet op
hele beveiligen tegen jatten is eigenlijk onzin verhaal, heb ik wels met collega fotografen besproken, en zij (werken pro voor grote organisatie) zeggen, dat jatten alleen erg is als 't groot formaat is en commercieel. De rest van 't jatwerk moet je als compliment zien. Zorg daarom dat je foto's die je niet gejat wil hebben er gewoon niet te groot op staan. Je kan 't moeilijker maken, door flash dingen te doen, of duffe javascriptjes die je met 1 click disablet. Of een ingewikkelde java applet, met anti printscreen overlays. Maar uiteindelijk zorg je er alleen voor dat je kijkers wegjaagt en diegene die die foto graag voor nop willen hebben, krijgen 'm dan toch wel. Als je 'm klein aanbiedt heb je er voor commercieel groot gebruik niets aan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:05 schreef WurM het volgende:
[..]
Geld brengt het sowieso niet op, want dit topic gaat duidelijk over niet-commerciele websites, zoals in de TT te lezen is.
Daarnaast is mijn website niet bedoelt om duizenden bezoekers te trekken. Als dat wel het geval was, had ik zelf wel een domeinnaam aangevraagd, in plaats van de domeinnaam+hosting van mijn band te gebruiken.
Ik maak op dit moment geen denderende foto's, maar als dat ooit wel het geval zou worden, zie ik liever dat ze op een website staan die redelijk 'beveiligd' is tegen jatten, in plaats van dat ze overal maar rond kunnen slingeren en iedereen ze kan gebruiken met kwaadaardige bedoelingen.
Mijn gedachte ook, alleen, waar trek je de grens met groot formaat?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:40 schreef ChatChewbacca het volgende:
hele beveiligen tegen jatten is eigenlijk onzin verhaal, heb ik wels met collega fotografen besproken, en zij (werken pro voor grote organisatie) zeggen, dat jatten alleen erg is als 't groot formaat is en commercieel. De rest van 't jatwerk moet je als compliment zien. Zorg daarom dat je foto's die je niet gejat wil hebben er gewoon niet te groot op staan. Je kan 't moeilijker maken, door flash dingen te doen, of duffe javascriptjes die je met 1 click disablet. Of een ingewikkelde java applet, met anti printscreen overlays. Maar uiteindelijk zorg je er alleen voor dat je kijkers wegjaagt en diegene die die foto graag voor nop willen hebben, krijgen 'm dan toch wel. Als je 'm klein aanbiedt heb je er voor commercieel groot gebruik niets aan.
Mooie foto'squote:Op zondag 27 augustus 2006 12:22 schreef NMZ het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens een update!!
http://www.nielsvanderzwan.nl/
Ik vind hem erg leuk. De layout doe ik je niet na, erg creatief. Verder spreken mij vooral je minimalistische platen erg aan...top!quote:Op woensdag 6 september 2006 20:24 schreef DISC0 het volgende:
ik heb 'm al eens gepost, maar nu heb ik een nieuw adres:
http://davidvlietstra.nl
Mooiquote:Op vrijdag 8 september 2006 12:10 schreef mootjemo het volgende:
hallo
Mijn website is www.moniquebleijenberg.nl
Looks verry nice, the pictures are great, only the site is as slow a hell.quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:26 schreef digitalfrog het volgende:
Added a section with my favourites + vote + comments... Warning, some mild nudity.
feedback welcome.
http://www.digitalfrog.nl/exhibit
[afbeelding]
Ik krijg een foutmelding en niet de site te zien, kan dat?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:43 schreef snakelady het volgende:
Ik heb ook een website!!
KD-fotografie
En krijg binnenkort een nietwe domeinnaam.
Nog op of aanmerkingen?
Klopt, hij is vandaag overgezet naar de nieuwe link.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik krijg een foutmelding en niet de site te zien, kan dat?
Mooie site, leuke foto'squote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Klopt, hij is vandaag overgezet naar de nieuwe link.
http://www.kd-fotografie.nl dus.
Dank je, ik vind jouw site ook erg leuk en de foto van de olifant in de antwerpse zoo is super.quote:
lekker simpel noemt ie datquote:Op maandag 30 oktober 2006 00:38 schreef GenesiZ het volgende:
Hierbij ook mijn website met mijn "portfolio"
http://www.genesiz.nl
Elke werkdag een nieuwe foto en lekker simpel opgebouwd.
Ben je er nog niet uit Puckzzz?quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:19 schreef Puckzzz het volgende:
lekker simpel noemt ie datmooie site
allemaal mooie sites trouwens mensen (ja heb op elke link geklikt)
ik heb de mijne wat bijgewerkt, design iets minder lomp en wat updates erbij
http://members.home.nl/puckzzwordt echt tijd voor een fatsoenlijke domeinnaam
uhm, ja op zich wel, maar vergeet elke keer dat ding te registreren enzoquote:
Even offtopic, maar die foto die er heel vaak opstaat (met die lampen), waar is dat?quote:Op woensdag 20 december 2006 18:21 schreef bergkampf het volgende:
Ik ben pas begonnen met: http://home.versatel.nl/m.kruyk
Ik vroeg me alleen af hoe ik met het programma simpleviewer, bijvoorbeeld de link naar sport dat er niet automatisch de foto`s van Foto erbij komen regel.
Is dat niet de standaard foto die bij simpleviewer komt?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:15 schreef Elefes het volgende:
[..]
Even offtopic, maar die foto die er heel vaak opstaat (met die lampen), waar is dat?
Ah oke, ik meende het te herkennenquote:Op woensdag 20 december 2006 21:47 schreef bergkampf het volgende:
Ja die zit standaard bij simpleviewer, moet ik er nog uitgooien. Ik heb dus geen idee
ahhh oke, ja daar twijfelde ik een beetje over. maar ik zal de marge wat aanpassenquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:01 schreef LekkerApart het volgende:
Puckzzz ik zou de tekst aan de rechterzijde nog wat verder naar rechts laten beginnen. De eerste letters vallen bij nu over het zwart/grijze randje en zijn daardoor niet echt lekker te lezen!
Wauw, dat is echt fantastisch! Dankjewel. Daar was ik nou precies naar op zoek!.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:09 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
http://www.fotopic.net/ is een optie je krijgt hier 250 mb te gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |