abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 19:42:19 #1
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33023795
Mijn laatste post:
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:13 schreef Elefes het volgende:
Subhuman: In het centrale topic is er minder sprake van uitholling, omdat mensen daar ook makkelijk terug kunnen lezen, mochten ze dat willen wanneer ze direct antwoord krijgen op hun vraag. Bovendien kun je dan meerdere vragen ineens beantwoorden en is het een heel stuk minder moeite omdat te doen dan 9 topics doorlezen en dan pas antwoord geven, op iedere vraag afzonderlijk.
En er is natuurlijk een aanzienlijke kans dat mensen die een topic hebben geopend dat eventjes laten rusten, maar daarna toch een kick gaan geven zodat ze misschien toch nog antwoord krijgen .
Ik zie geen verschil tussen de vragen die nu in de nieuwe topics worden gesteld en de vragen die in het centrale topic werden gesteld. Er is niets waaruit blijkt dat users daadwerkelijk teruglazen voor ze hun vraag stelden in het centrale topic.

Dat het makkelijker is een groot aantal vragen in een post te beantwoorden dan in verschillende topics beaam ik. Maar er zijn niet zo gauw negen topics tegelijk over de aanschaf van een digitale camera actief. Ik weet natuurlijk niet waar voor jou de grens ligt, maar twee of drie zoals er nu zijn lijkt mij nog wel te doen.

Nutteloze topickicks kan je natuurlijk tegen optreden als het te vaak gebeurt. Ik heb wel het idee dat het centrale topic vaker gekickt werd omdat vragen over het hoofd gezien werden door de grote hoeveelheid posts.
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:22 schreef Xilantof het volgende:

Denk dat 't punt is...
alle verschillende topics met dezelfde basisvragen (hoewel misschien anders geformuleerd) willen die vragen beantwoord zien... Op een gegeven moment is men moe van steeds dezelfde vragen beantwoorden. En met Centrale topics is het misschien/lijkt het gepaster om naar een andere post (desnoods in een ander topic van de centrale reeks) te referen dan naar een andere "los topic" die misschien over een hele andere camera gaat als je met allemaal losse topics werkt...
Het zijn niet echt basisvragen in die zin dat ieders eisen weer anders zijn. Je zult niet vaak precies dezelfde vraag moeten beantwoorden.

Verwijzing naar eerdere topics doe je met het nieuwe systeem amper. Ik verwacht niet dat iemand alle topics waar hij of zij in heeft gereageerd onthoudt, en er dan naar terug kan verwijzen. In het oude systeem was dat inderdaad makkelijker, maar hoe vaak gebeurde het? Als er binnen hetzelfde topic werd terugverwezen blijkt dat users niet teruglezen in de centrale topics. Terugverwijzen naar een ouder topic is volgens mij amper gebeurd.

Tenslotte, over die andere "centrale" topics. Die hebben we inderdaad niet gesloten, maar we hebben er ook niet meer actief naar doorverwezen. Alleen omdat er weinig vragen komen over deze onderwerpen merk je er weinig van.
pi_33024061
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:41 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ik zie geen verschil tussen de vragen die nu in de nieuwe topics worden gesteld en de vragen die in het centrale topic werden gesteld. Er is niets waaruit blijkt dat users daadwerkelijk teruglazen voor ze hun vraag stelden in het centrale topic.

Dat het makkelijker is een groot aantal vragen in een post te beantwoorden dan in verschillende topics beaam ik. Maar er zijn niet zo gauw negen topics tegelijk over de aanschaf van een digitale camera actief. Ik weet natuurlijk niet waar voor jou de grens ligt, maar twee of drie zoals er nu zijn lijkt mij nog wel te doen.

Nutteloze topickicks kan je natuurlijk tegen optreden als het te vaak gebeurt. Ik heb wel het idee dat het centrale topic vaker gekickt werd omdat vragen over het hoofd gezien werden door de grote hoeveelheid posts.
Er werd in het centrale topic nog eens gevraagd naar een vraag te kijken, maar er werd in mijn ogen niet echt gekickt, omdat het topic toch actief was.
Drie topics is al veel om bij te houden imho, omdat je toch eens terug wilt lezen of er nog reactie is op je antwoord oid. Dat is in een centraal topic makkelijker (maar goed, dat geldt misschien alleen voor mij en is dan dus niet echt relevant in deze discussie).
Een aantal users had zich wel degelijk ingelezen in het topic (met name de o.p.) voordat zij hun vraag stelden. Anderen niet, maar goed, nu doet niemand dat omdat er simpelweg geen o.p. meer is waar zij dat kunnen doen
Mijn punt is; het centrale topic was zo heerlijk overzichtelijk, ook als je bijvoorbeeld een paar dagen niet into fok bent geweest kun je dat nog bijhouden. Die losse flodders van nu absoluut niet, en dat is jammer want zo wordt er minder goed advies gegeven en minder inhoudelijk gereageerd.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 12 december 2005 @ 19:57:55 #3
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33024261
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:40 schreef Dagonet het volgende:
Ouwesok had er wat, 800?
Wie?

Toen hij mod werd was ik niet actief in FOT. En ik vroeg het mij toen ook al af, wie de n**k dat nou weer was.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 12 december 2005 @ 20:02:22 #4
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33024398
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:51 schreef Elefes het volgende:

Er werd in het centrale topic nog eens gevraagd naar een vraag te kijken, maar er werd in mijn ogen niet echt gekickt, omdat het topic toch actief was.
Dat is een verschil in interpretatie. Feit is wel dat in het centrale topic vragen nog wel eens over het hoofd gezien werden. Dat gebeurt met losse topics minder.
quote:
Drie topics is al veel om bij te houden imho, omdat je toch eens terug wilt lezen of er nog reactie is op je antwoord oid. Dat is in een centraal topic makkelijker (maar goed, dat geldt misschien alleen voor mij en is dan dus niet echt relevant in deze discussie).
Het centrale topic is zeker makkelijker om je eigen reacties nog terug te lezen, maar het doel van het topic (en de huidige losse topics) is om de topicstarters van een goede digitale camera te voorzien en niet om de mensen die advies geven terug te laten kijken.
quote:
Een aantal users had zich wel degelijk ingelezen in het topic (met name de o.p.) voordat zij hun vraag stelden. Anderen niet, maar goed, nu doet niemand dat omdat er simpelweg geen o.p. meer is waar zij dat kunnen doen
Dit is een heel goed punt, daar zullen we echt naar moeten gaan kijken.
quote:
Mijn punt is; het centrale topic was zo heerlijk overzichtelijk, ook als je bijvoorbeeld een paar dagen niet into fok bent geweest kun je dat nog bijhouden. Die losse flodders van nu absoluut niet, en dat is jammer want zo wordt er minder goed advies gegeven en minder inhoudelijk gereageerd.
Ik zie de link niet tussen de overzichtelijkheid en het minder goed advies geven en het minder inhoudelijk reageren. Okee, als je een paar dagen weg bent geweest en een los topic is wat weggezakt krijgt de topicstarter een antwoord minder. Daar is niks aan te doen.

Ik denk wel dat losse topics meer nieuwe gebruikers zal trekken, die het toevallig zien staan, of die toevallig de camera die zij ook hebben in de titel zien staan, en dan hun advies geven. Ik zie dat al gebeuren in de huidige losse topics die lopen. Dat vind ik een groot voordeel.
  maandag 12 december 2005 @ 22:30:54 #5
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33029450
Nog maar een keer, omdat er nog niemand op gereageerd had en het mij een mooie oplossing leek:
quote:
En de gulden middenweg?

Het idee van een centraal compactcamera-topic, een centraal proffessionele camera-topic etc. vind ik wel goed. Iemand die een compactcamera zoekt is toch niet echt geinteresseerd in 10x digitale zoom, spiegelreflexen en dat soort dingen, en andersom. Zo maak je centrale topics met alle hierboven genoemde voordelen, maar hou je wel een goed overzicht binnen die topics. En de 'experts' weten ook waar ze moeten zijn met hun informatie...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 12 december 2005 @ 22:47:17 #6
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33030053
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:30 schreef Foeske het volgende:
Nog maar een keer, omdat er nog niemand op gereageerd had en het mij een mooie oplossing leek:
[..]
Maar wat als iemand twijfelt of hij een spiegelreflex moet kopen of dat ie aan een uitgebreide compactcamera genoeg heeft?
  maandag 12 december 2005 @ 22:55:11 #7
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33030307
In dat enkel geval kan diegene vast bij een van die topics om advies vragen...
*´¨)
  maandag 12 december 2005 @ 23:15:03 #8
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33030873
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:55 schreef Foeske het volgende:
In dat enkel geval kan diegene vast bij een van die topics om advies vragen...
Ik betwijfel of twee losse centrale topics beter werken dan een. Het doel van losse topics is om FOT laagdrempeliger te maken. Ik denk dat met twee losse centrale topics het nog moeilijker wordt om te bepalen waar je je vraag moet stellen; dan heb ik nog liever één centraal topic.
  maandag 12 december 2005 @ 23:26:58 #9
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33031215
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:15 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ik betwijfel of twee losse centrale topics beter werken dan een. Het doel van losse topics is om FOT laagdrempeliger te maken. Ik denk dat met twee losse centrale topics het nog moeilijker wordt om te bepalen waar je je vraag moet stellen; dan heb ik nog liever één centraal topic.
Ik denk alleen dat zelf een topic aanmaken juist een hoge drempel is. Ik ben zelf best wel een newbie op Fok en als ik ergens zelf een topic wil beginnen vraag ik me altijd af of ik wel in het juiste subforum zit, of het niet ergens anders al aan bod gekomen is, of het geen domme vraag is... (uiteraard zoek ik altijd uit of het niet al ergens te vinden is, maar ook dan weet ik het nooit zeker)

Ik zie ook wel dat er al best wel wat nieuwe topics zijn gestart, maar ik gok dat dat minder nieuwe vragen zijn dan dat er in dezelfde periode in het centrale topic gesteld zouden zijn.

Ik geef je wel gelijk dat twee of drie of vier centrale deeltopics wel weer een hogere drempel zijn. Vandaar dat ik dus voor het centrale topic ben. En dan voornamelijk omdat ik daar zelf meer aan had dan in mijn eigen topic.

Overigens heb ik ondertussen een keuze kunnen maken! Heb de Panasonic DMC-FX8 gekocht en hopelijk morgen in huis! Maar dat komt dus verder weinig door de informatie hier
*´¨)
  maandag 12 december 2005 @ 23:39:16 #10
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33031605
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:26 schreef Foeske het volgende:

[..]

Ik denk alleen dat zelf een topic aanmaken juist een hoge drempel is. Ik ben zelf best wel een newbie op Fok en als ik ergens zelf een topic wil beginnen vraag ik me altijd af of ik wel in het juiste subforum zit, of het niet ergens anders al aan bod gekomen is, of het geen domme vraag is... (uiteraard zoek ik altijd uit of het niet al ergens te vinden is, maar ook dan weet ik het nooit zeker)

Ik zie ook wel dat er al best wel wat nieuwe topics zijn gestart, maar ik gok dat dat minder nieuwe vragen zijn dan dat er in dezelfde periode in het centrale topic gesteld zouden zijn.

Ik geef je wel gelijk dat twee of drie of vier centrale deeltopics wel weer een hogere drempel zijn. Vandaar dat ik dus voor het centrale topic ben. En dan voornamelijk omdat ik daar zelf meer aan had dan in mijn eigen topic.

Overigens heb ik ondertussen een keuze kunnen maken! Heb de Panasonic DMC-FX8 gekocht en hopelijk morgen in huis! Maar dat komt dus verder weinig door de informatie hier
Ten eerste gefeliciteerd met je camera! Wel je leuke foto's hier laten zien hè?

Dat het openen van een nieuw topic voor sommigen een drempel is, daar had ik niet over nagedacht. Ik kan me goed voorstellen dat dat voor een aantal mensen toch een grote stap is om te nemen. Goed punt!

Ik heb alleen niet het idee dat het aantal nieuw geopende topics verschilt met het aantal vragen dat gesteld werd in het centrale topic. Dat is alleen een wisselwerking die je nooit helemaal kan bewijzen; sommigen zouden ook nieuwe topics geopend hebben als er een centraal topic geweest zou zijn (en hun topics zouden meteen weer gesloten worden met een doorverwijzing).

Bedankt dat je zo met ons meedenkt, we gaan dit zeker meenemen als we kijken naar het verdere verloop!
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:24:00 #11
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33035721
NouNou PoePoeh...het lijkt verdorie Den Haag hier wel

Ik heb besloten me er niet meer mee te bemoeien, het besluit om me niet meer te ergeren aan al die rondfladderende topics zal wel niet lukken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2005 @ 08:36:24 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33035815
Wat Foeske zegt over het openen van een nieuw topic in een subfora waar je nog niet echt bekend bent voel ik hetzelfde. Het is gemakkelijker en veel laagdrempeliger om in een bestaand topic te reageren en je vraag te stellen dan wanneer je een nieuw topic moet openen.
Wat bij mij dat gaat meespelen is, of mensen me niet dom zullen vinden, of ik mijn OP wel goed kan formuleren etc.
Waardoor voor mij de keuze dan makkelijker is om geen nieuw topic te openen en mijn vraag dus maar niet te stellen.

Het maakt me niet veel uit of er veel topics zijn met ongeveer dezelfde vragen maar ik merk wel dat ik het gemakkelijker vind wanneer ik een topic door kan kijken of daar al ongeveer mijn vraag beantwoord is, voordat ik m ga stellen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_33035891
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:30 schreef Foeske het volgende:
[..]
Ja irritant is dat, gebeurt weleens meer. Zullen we het [CENTRAAL] feedbacktopic maar sluiten en voor iedere vraag een nieuw topic openen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:45:29 #14
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33036742
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja irritant is dat, gebeurt weleens meer. Zullen we het [CENTRAAL] feedbacktopic maar sluiten en voor iedere vraag een nieuw topic openen?

Ynske je hebt gelijk, nu maar hopen dat er naar geluisterd wordt

oeps...ik zou me er niet meer mee bemoeien
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33036910
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:45 schreef Puckzzz het volgende:
oeps...ik zou me er niet meer mee bemoeien
Goed plan, neem ik over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:04:18 #16
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33037094
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed plan, neem ik over
Me too, moderators zijn niet voor niets moderators...
*´¨)
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:31:14 #17
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33037592
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:04 schreef Foeske het volgende:

[..]

Me too, moderators zijn niet voor niets moderators...
zonder users geen forum, geen modjes hoor. Ik vind een mod niet belangrijker dan een user. een mod zou een user juist belangrijker moeten vinden en niet zichzelf
pi_33038525
Kan een modje niet dat januari-meet-topic ff ontdoen van al het offtopic geblaat nav Shark en Icicle Lijkt me wat prettiger voor de mensen die het lezen en nu een hele verkeerde indruk van de deelnemers krijgen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:31:07 #19
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33038872
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:36 schreef Ynske het volgende:
Wat Foeske zegt over het openen van een nieuw topic in een subfora waar je nog niet echt bekend bent voel ik hetzelfde. Het is gemakkelijker en veel laagdrempeliger om in een bestaand topic te reageren en je vraag te stellen dan wanneer je een nieuw topic moet openen.
Wat bij mij dat gaat meespelen is, of mensen me niet dom zullen vinden, of ik mijn OP wel goed kan formuleren etc.
Waardoor voor mij de keuze dan makkelijker is om geen nieuw topic te openen en mijn vraag dus maar niet te stellen.
Bedankt voor je reactie! We zullen deze argumenten zeker meenemen bij het evalueren.

Ik vind het wel jammer dat je geen nieuwe topics durft te openen. Zou je ook geen nieuw topic openen over een fotografisch onderwerp? Hangt er hier in FOT een bepaalde sfeer waardoor je geen nieuw topic durft te openen? Want wat mij betreft mag iedereen nieuwe topics openen en hoef je je geen zorgen te maken over of anderen je dom vinden, of dat je je OP wel goed kan formuleren. Iedereen is toch ooit begonnen met fotografie?
quote:
Het maakt me niet veel uit of er veel topics zijn met ongeveer dezelfde vragen maar ik merk wel dat ik het gemakkelijker vind wanneer ik een topic door kan kijken of daar al ongeveer mijn vraag beantwoord is, voordat ik m ga stellen.
Maar ieders eisen voor een digitale camera zijn weer anders. Het is lastig te zeggen in hoeverre iemands vraag al beantwoord werd door eerdere posts in het centrale topic, maar ikzelf acht de kans niet heel erg groot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Subhuman op 13-12-2005 11:59:40 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:31:56 #20
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33038891
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:15 schreef PdeHoog het volgende:
Kan een modje niet dat januari-meet-topic ff ontdoen van al het offtopic geblaat nav Shark en Icicle Lijkt me wat prettiger voor de mensen die het lezen en nu een hele verkeerde indruk van de deelnemers krijgen
Ik wou het eerst laten staan omdat ik het overdreven vind gelijk halve topics leeg te gooien, maar dit argument heeft me overtuigd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2005 @ 11:39:23 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33039091
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:31 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! We zullen deze argumenten zeker meenemen bij het evalueren.

Ik vind het wel jammer dat je geen nieuwe topics durft te openen. Zou je ook geen nieuw topic openen over een fotografisch onderwerp? Hangt er hier in FOT een bepaalde sfeer waardoor je geen nieuw topic durft te openen? Want wat mij betreft mag iedereen nieuwe topics openen en hoef je je geen zorgen te maken over of anderen je dom vinden, of dat je je OP wel goed kan formuleren. Iedereen is toch ooit begonnen met fotografie?
de sfeer is best gezellig, en professioneel. dat is voor mij iig de drempel. ik heb het gevoel dat het moeilijk is om ertussen te komen. ok, kan nu ff geen foto's posten omdat ik ze door omstandigheden niet kan maken maar heb vaak het gevoel dat de dingen die ik wil weten als dom overkomen. ik weet dat dat punt aan mij ligt.
tuurlijk is iedereen ooit begonnen met fotografie, alleen heb ik vaak het idee dat de mensen die hier komen een veel hoger niveau hebben, en er maar weinig mensen zijn die net komen kijken.
quote:
Maar ieders eisen voor een digitale camera zijn weer anders. Het is lastig te zeggen in hoeverre iemands vraag al beantwoord werd door eerdere posts in het centrale topic, maar ikzelf acht de kans niet heel erg groot.
tuurlijk is ieders vraag anders, maar denk je niet dat juist die mensen die nu die topics openen alleen maar voor deze vraag komen, en verder wegblijven? Ik kan me voorstellen dat juist door een centraal topic er dingen naar voren komen dat je als beginner zoiets hebt van, hey dat zou ik zo aanpakken. Terwijl bij allemaal losse topics mensen alleen maar blijven bij het topic dat zij aangemaakt hebben.
Het gaat er trouwens niet om of de vraag van iemand al eens eerder beantwoord is in een centraal topic, in mijn ogen dan. Waar het om gaat is, dat je juist van zo'n centraal topic veel leert. Zo heeft het lezen van het lenzen topic mij geholpen meer kennis op te doen, en een nieuwe lens te kopen zonder dat ik daar gepost heb. Juist door de vele info die er gegeven word, kun je je kennis verrijken. En heb je dan nog vragen, dan stel je ze toch?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_33039765
quote:

De eisen zijn anders, het basisidee/de kennis is hetzelfde.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_33040555
quote:

[..]

Ik wou het eerst laten staan omdat ik het overdreven vind gelijk halve topics leeg te gooien, maar dit argument heeft me overtuigd.
Je leert het wel
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:12:30 #24
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33042755
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:39 schreef Ynske het volgende:

de sfeer is best gezellig, en professioneel. dat is voor mij iig de drempel. ik heb het gevoel dat het moeilijk is om ertussen te komen. ok, kan nu ff geen foto's posten omdat ik ze door omstandigheden niet kan maken maar heb vaak het gevoel dat de dingen die ik wil weten als dom overkomen. ik weet dat dat punt aan mij ligt.
tuurlijk is iedereen ooit begonnen met fotografie, alleen heb ik vaak het idee dat de mensen die hier komen een veel hoger niveau hebben, en er maar weinig mensen zijn die net komen kijken.
We willen juist graag ook een forum voor beginners zijn. Ikzelf vind het erg leuk om mensen enthousiast te maken voor fotografie, en ik denk dat dat voor meer mensen hier geldt. Maar ik hoor van meer kanten dat mensen die graag willen beginnen met fotografie hier niet durven te posten. Dat vind ik erg jammer, en daar wil ik graag wat aan doen! Ik denk dat er wel meer mensen komen die net beginnen, maar die durven ook niet te posten.
quote:
tuurlijk is ieders vraag anders, maar denk je niet dat juist die mensen die nu die topics openen alleen maar voor deze vraag komen, en verder wegblijven? Ik kan me voorstellen dat juist door een centraal topic er dingen naar voren komen dat je als beginner zoiets hebt van, hey dat zou ik zo aanpakken. Terwijl bij allemaal losse topics mensen alleen maar blijven bij het topic dat zij aangemaakt hebben.
Het gaat er trouwens niet om of de vraag van iemand al eens eerder beantwoord is in een centraal topic, in mijn ogen dan. Waar het om gaat is, dat je juist van zo'n centraal topic veel leert. Zo heeft het lezen van het lenzen topic mij geholpen meer kennis op te doen, en een nieuwe lens te kopen zonder dat ik daar gepost heb. Juist door de vele info die er gegeven word, kun je je kennis verrijken. En heb je dan nog vragen, dan stel je ze toch?
Ikzelf denk dat veel mensen die een camera zoeken in centrale topics alleen maar belangstelling hebben voor hun eigen vraag. Alleen de mensen die echt interesse hebben in het onderwerp zullen andere, specialistischere topics zoals het lenzentopic bekijken. De rest kijkt alleen in het centrale topic om te zien of hun eigen vraag beantwoord is en leert er verder ook niks van.
pi_33043834
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:12 schreef Subhuman het volgende:

Ikzelf denk dat veel mensen die een camera zoeken in centrale topics alleen maar belangstelling hebben voor hun eigen vraag. Alleen de mensen die echt interesse hebben in het onderwerp zullen andere, specialistischere topics zoals het lenzentopic bekijken. De rest kijkt alleen in het centrale topic om te zien of hun eigen vraag beantwoord is en leert er verder ook niks van.
Belangstelling voor hun eigen vraag, dat zeker. Maar je hebt meer kans dat ze geinteresseerd raken via zo'n topic, dan via 10 losse topicjes waarvan ze alleen hun eigen topic bijhouden. En verder komen hier veel mensen die een "snapshot" camera willen, die maak je sowieso niet zo snel warm voor fotografie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')