Je hebt de termen inderdaad verwisseld, maar ik begrijp je bezwaren. Horizontale werking van grondrechten kan best praktisch zijn, mits het met voorzichtigheid wordt gebruikt. Het feit dat de Grondwet een hogere regeling is dan 'normale' wetten maakt dat de balans snel weg kan zijnquote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Artikel 1 was bedoeld als horizontaal, dat is dankzij het ERVM uitgebreid naar een vertikaal recht. (Vergeef me als ik de termen verkeerd om gebruik, geen tijd om na te zoeken, je weet wat ik bedoel). Ten onrechte, wat mij betreft. De staat moet allen gelijk behandelen, niet allen moeten allen gelijk behandelen. Daar krijg je enge uitwassen van, zoals mensen die menen dat je verplicht zowel mannen als vrouwen een hand moet geven.
In welke zin vind je het strijdig met artikel 1? De wetgever zal niet zo snel wetgeving aannemen die ook maar mogelijk in strijd is met de Grondwetquote:[..]
Het artikel is van een stuitende discriminerendheid, het is strijdig met artikel 1. Principieel. Het zou met de grond gelijk gemaakt moeten worden.
Jammer maar helaas.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik had er een vraagteken achter willen plaatsen. Maar ze zijn kennelijk wel echt;
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4676524.stm
Dan zie je de gevolgen pas (in).quote:
Reya, ik moet naar bed, en ik weet niet of ik voor vertrek (vakantiequote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Je hebt de termen inderdaad verwisseld, maar ik begrijp je bezwaren. Horizontale werking van grondrechten kan best praktisch zijn, mits het met voorzichtigheid wordt gebruikt. Het feit dat de Grondwet een hogere regeling is dan \\\'normale\\\' wetten maakt dat de balans snel weg kan zijn![]()
[..]
In welke zin vind je het strijdig met artikel 1? De wetgever zal niet zo snel wetgeving aannemen die ook maar mogelijk in strijd is met de Grondwet![]()
Ok, veel plezier op vakantiequote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Reya, ik moet naar bed, en ik weet niet of ik voor vertrek (vakantie) eraan toekom.
Maar het lijkt me kristalhelder dat dat artikel 137 voor sommige mensen (behorend tot gespecificeerde groep) een speciale behandeling regelt. Zoals ik al zie, bisexuelen pissen naast de pot. Roodharigen zijn straffeloos beledigbaar, als groep. Dat kan de wetgever niet maken, op basis van die grondwet.
Ik wil het er graag nog een keer grondig over hebben, maar als het er nu niet meer van komt, ik ben het over een maand nog niet vergeten..
Het is niet deze rel die het nu bij mij oproept.
Onze wiskundestudent....quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:03 schreef McCarthy het volgende:
als slechts 3 mlijoen het geld verdienen dan kloppen die 30 zetels wel waar de VVD al jarenlang rond schommelt.![]()
quote:Europarlement wil standaardmaten koffie, melk
Een meerderheid van het Europees Parlement heeft donderdag besloten dat binnenkort in heel Europa alle basale levensmiddelen zoals koffie, rijst en melk slechts in standaardmaten als 1 kilo, 200 gram of 1 liter verkocht mogen worden. Daarmee wil het parlement een einde maken aan de vele afwijkende verpakkingen.
Het zal echter waarschijnlijk niet zover komen, omdat de EU-ministers vrijwel zeker tegen de maatregel zullen stemmen.
VVD\'er Manders, die tegen deze verplichting heeft gestemd, liet weten: \"Hoe kunnen ze van mij verwachten dat ik nog een keer campagne ga voeren voor de Europese grondwet als we vanuit Brussel de hoeveelheden koffie gaan bepalen?\" Voorstanders van deze maatregel denken dat standaardmaten de zwakke consument beschermt. \"Onzin\", zegt tegenstander Doorn (CDA). \"Het is een bescherming van de Franse verpakkingsindustrie.\"
De verpakking van levensmiddelen zijn in Nederland sinds 2000 geliberaliseerd. Fabrikanten mogen daardoor bijvoorbeeld zelf weten of ze pakjes boter van 200 of 250 gram leveren. Als het aan het Europarlement ligt, komt aan die vrijheid een einde. De standaardmaten zouden volgens het parlement moeten gelden voor melk, brood, suiker, boter, zout, koffie, wijn en rijst. Er is wel een uitzondering gemaakt voor de Britse \'pint\' (0,568 liter), bekend uit de kroeg.
De Nederlandse branchevereniging van supermarkten CBL is verbijsterd over de invoering van standaardmaten. \"Een staaltje van overbodige regelgeving. De bureaucraten moeten zich niet zo in detail met de markt bemoeien\", meent M. Jansen, hoofd Consument en Kwaliteit bij het CBL.
De bedoeling van de Europese Commissie, die het voorstel geformuleerd had, was om juist allerlei nationale verplichtingen te schrappen. Men wilde slechts voor enkele producten standaardmaten, maar het Parlement heeft de lijst behoorlijk uitgebreid.
Ja, gister al gehoord, en is ook een topic over in NWS of POL, door McCarthy, maar ik kan het natuurlijk niet linken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is dit hier al voorbij gekomen?
[..]
Kan wel hoor, gewoon de url-tags gebruiken.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, gister al gehoord, en is ook een topic over in NWS of POL, door McCarthy, maar ik kan het natuurlijk niet linken.
Liever een boerka.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:02 schreef pberends het volgende:
Harmke Pijpers met niqaab op tv
[afbeelding]
Moet ze vaker doen!
Hier dusquote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Kan wel hoor, gewoon de url-tags gebruiken.
Het is en blijft handig spul. Ik ga er morgen een dynamo mee bouwen, denk ik.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:19 schreef MrX1982 het volgende:
Meer lego kopen.
Wat mij betreft meest geniale speelgoed ooit.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:35 schreef Yildiz het volgende:
Het is en blijft handig spul. Ik ga er morgen een dynamo mee bouwen, denk ik.
Je bent geen verantwoording schuldig hoorquote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Pberends, je krijgt morgen mijn antwoord van onze mailwisseling.
Dat me denken aan toen een of andere rapper dood ging, dat veel mensen een x voor hun MSN-naam zetten.quote:
Wat voor msn contacten heb jijquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:05 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat me denken aan toen een of andere rapper dood ging, dat veel mensen een x voor hun MSN-naam zetten.
Ik ken niet zoveel mensen die rappers kennenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:05 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat me denken aan toen een of andere rapper dood ging, dat veel mensen een x voor hun MSN-naam zetten.
Contacten die een x voor hun naam zetten als rappers doodgaan....en ook mensen die een Deense vlag als usericon hebbenquote:
quote:Uitzending : zondag 5 februari, ca. 12.05-13.05 uur, Nederland 3. Herhaling zondagnacht in de 'carrousel' op Nederland 3 en maandagmiddag 13.45 op Nederland 1
// Buitenhof
> Te koop?
Te gast in Buitenhof Wouter van Dieren, milieugoeroe en voormalig lid van de club van Rome. Zijn goede naam staat ter discussie nu hij wordt beschuldigd van lobbyen voor de energiebedrijven.
> Vrijheid van meningsuiting:
De cartoons in een Deense krant waarin de profeet Mohammed werd afgebeeld hebben tot woedende reacties geleid in de islamitische wereld. Wanneer gaat vrijheid van meningsuiting over in godslastering en moeten we in het Westen meer rekening houden met religieuze gevoelens? Een debat tussen uitgever Wouter van Oorschot, voormalig eurocommissaris Hans van den Broek en Ayhan Tonca, voorzitter van het contactorgaan Moslims en Overheid (CMO).
> Crisis D66:
Is met het vertrek van Boris Dittrich als fractievoorzitter de crisis binnen D66 bezworen? En is er nog een list te bedenken om de komende gemeenteraadsverkiezingen met vertrouwen tegemoet te zien. Een gesprek hierover met twee D66-ers: Boele Staal, Commissaris van de Koningin in Utrecht, en Mea van Ravesteyn, fractievoorzitter in Rotterdam.
p.s. de genoemde onderwerpen zijn onder voorbehoud, en kunnen door ontwikkelingen in de actualiteit nog veranderen.
Presentatie:
Rob Trip
Columnist:
Ronald Plasterk
R3sTeCp!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Contacten die een x voor hun naam zetten als rappers doodgaan....en ook mensen die een Deense vlag als usericon hebben.
Touchéquote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Contacten die een x voor hun naam zetten als rappers doodgaan....en ook mensen die een Deense vlag als usericon hebben.
Die ga ik kijken, nu ga ik, later!quote:
AAAAAAAH! Why?quote:
Jij toch?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:21 schreef du_ke het volgende:
Wie wordt nu in hemelsnaam die nieuwe mod?
Ik snap ook niet waarom we een mod nodig hebben, God kan toch alleen oordelen?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:24 schreef MrX1982 het volgende:
De profeet.
Pedofeet.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:24 schreef MrX1982 het volgende:
De profeet.
word jij door god geleid?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:25 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom we een mod nodig hebben, God kan toch alleen oordelen?
Ze zeggen dat de Paus de plaatsvervanger van God is op aarde. In deze nieuwe tijd zijn dat misschien de mods?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:25 schreef RichardQuest het volgende:
Ik snap ook niet waarom we een mod nodig hebben, God kan toch alleen oordelen?
Dat lijkt me duidelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
\'t Wordt natuurlijk een rechtse lul. (nu kan ik dat wel zeggen)
Dat zijn jouw woorden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:25 schreef pberends het volgende:
Pedofeet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |