abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34672063
Het vervolg van ; Het grote kleine babytjes topic 70

Babietjes

17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raďsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
13 december 2005: Megan, dochter van GizartFRL (papa)
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

laatste post;
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:40 schreef Xanthe het volgende:
Hahaha idd zoals je het zegt herkenbaar , ach kan dr wel van genieten , maar er zijn ook momenten dat het wel eens vervelend is (meer doordat ik erg moe en misselijk ben door dat brusje in mijn buik). Isis in de box zetten is op zo'n moment een ramp , dan word ze boos omdat je haar uit haar "doel" haalt en dat resulteerd in een bijna hysterisch kind (ik hou mijn hart vast voor als ze wat groter is ) gillen , gieren en brullen en alles uit de box willen gooien. Ik negeer dr dan volkomen (ga soms zelfs even de kamer uit omdat dat gegil zeer doet in mijn oren) en dan is het vaak ook zo over. Madammeke weet gewoon wat ze wil en wil dat doel dus ook behalen.
Volgens mij een goede eigenschap voor als ze wat groter is.
Als ik het zo lees zou ik haast denken dat ik zeer moeilijk kind heb... maar de momenten dat ze heel erg lief is en loopt te lachen of lekker bezig is met spelen en onderzoeken zijn vele malen groter hoor...

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 09-02-2006 20:40:25 ]
pi_34672214
Xanthe ik vind het niet klinken alsof Isis moeilijk is hoor, eerder een gezonde bijna-dreumes En berg je maar, want het kan nog veel erger worden
Ik heb nu het idee dat Noah het expres doet als ie ergens boos om wordt. Bijv als ik even de kamer uit ga wordt ie boos, meestal komt ie me gewoon achterna, maar soms blijft huilen en gillen in de kamer en als ik dan terug kom zit ie in een hoekje waarvan ie dondersgoed weet dat ie daar niet mag komen!

Wij hebben trouwens geen box meer staan, en ik blijf ook altijd gewoon herhalen. Werkt meestal wel goed, alleen soms duurt het even
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_34672237
Oeh vergeet ik bijna de jarige job!

Jordy Hieperdepiep Hoera! Je bent 1 jaar! Gefeliciteerd en dat je maar een fijne dag hebt en mooie cadeaus krijgt!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:57:22 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34672289
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:53 schreef texelonia het volgende:
Xanthe ik vind het niet klinken alsof Isis moeilijk is hoor, eerder een gezonde bijna-dreumes En berg je maar, want het kan nog veel erger worden
Idd ja!
Lekker dwars zijn enzo.
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:57:45 #5
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_34672301
Hier volgt weer ff een update over Kady:

We zijn afgelopen weekend ff heerlijk helemaal weg geweest naar Port Zélande. Leuk en druk weekend gehad en maandag op de terugweg zouden we in Rotterdam een tussenstop maken om met Kady voor controle naar het Sophia te gaan. Ze groeit goed en loopt in ontwikkeling van haar gecorrigeerde leeftijd voor volgens kinderarts en CB dus wij dachten echt dat het maar een routineconrole zou worden met de mededeling:tot volgend jaar.

Niets is minder waar. De cardioloog heeft geconstateert dat het klepje van haar longslagader verder verdikt is en dat de situatie in de afgelopen 3 maanden verslechterd is. De druk in haar rechter hartkamer is onacceptabel groot en er moet 'gedotterd' worden. Kady staat nu op een wachtlijst en is over zo'n 4 a 5 weken aan de beurt.
Het gekke van het hele verhaal is dat je er helemaal niets van merkt. Ze groeit goed, drinkt goed is lekker actief, zweet niet, loopt niet blauw aan. Tis gewoon een lekkere spekkies baby aan het worden die zo heerlijk naar je lacht als ze je ziet

Maar goed, er moet iets aan gedaan worden anders wordt de schade onherstelbaar. Kady kan zo geen maanden door blijven gaan volgens de cardioloog. We wachten dus op het telefoontje.

Ik heb niet alles bij kunnen lezen, maar ik zag dat Tobias wel ff een kan gebruiken.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:57:54 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34672305
Ik ga Jordy verhuizen naar het volgende topic! Gefeliciteerd Githa!
pi_34672329
Nou ik laat de box nog mooi wel even staan , vind het ideaal want zo kan ik ook nog wat in het huishouden doen zondat dat Isis gevaar loopt omdat ze overal bij kan komen.
(We hebben een deur in de woonkamer met een groot raam en een gaskachel dus een beetje te eng.... om nog maar niet te spreken over de hond die hier natuurlijk ook los loopt en die een enorme aantrekkinskracht uitoefend op Isis).
En aangezien er straks toch een kleintje aankomt heeft het ook geen zin om de box nu uit elkaar te halen en dan over een aantal maanden weer in elkaar te zetten
pi_34672542
Githa, gefeliciteerd met Jordy's verjaardag

EW, dat was vast schrikken! Gelukkig kunnen ze er wel wat aandoen. Fijn dat Kady zo goed groeit!

Xanthe, lekker dondersteen heb je zeg

Hier gaat het lekker, Sara's wangetje knapt behoorlijk op, haar lijfje wat minder, maar dat heeft tijd nodig. Verder een heel vrolijk lief meiske hier
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:11:07 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_34672560
Xanthe, ik heb ook nog steeds de box staan en Liam (inmiddels 2) zit er nog steeds regelmatig in
stormy waters...
sailin'
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:15:37 #10
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34672672
JIPPIE, JOEPIE, JOTTUM!!!!!
JORDY IS 1!!!!
Githa en kleine GROTE MAN; GEFELICITEERD!
Maak er een heerlijk dagje van.

Dag lieve Jordy!
Julius zwaait naar je:
En ik geef je een dikke verjaardagsknal-
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:17:25 #11
105888 renzell
pi_34672717
EW- Da's schrikken zeg! Wat vervelend. Maar aan de andere kant wat heerlijk dat het verder zo goed gaat met Kady en dat ze een lekker spekbokkinkje aant worden is.
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:18:03 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34672731
He jakkes EW! Da's toch wel even balen. En schrikken! Zeker omdat je niks aan haar merkt! Kan me voorstellen dat het dan wel heel rauw op je dak komt.
Hopelijk komt snel de oproep en kan ze daarna lekker verder met spekkies kweken.
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:19:38 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_34672774
Ew sjees zeg...
stormy waters...
sailin'
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:57:15 #14
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34673597
dat is ff schrikken EW en Digger, en ook erg spannend weer de komende paar weekjes dus totdat ze geholpen kan worden. toch raar he dat zon kindje iets onder de leden kan hebben terwijl je werkelijk helemaal niks merkt veel succes en sterkte

ook hier zon dreumes die ontzettend goed aandacht kan vragen cq eisen. het gilt en gaat dramatisch op de grond liggen om maar zn zin te krijgen. het ligt er een beetje aan waar ik mee bzig ben, maar als ik bijv aan het eten koken ben negeer ik hem volkomen, en dan gaat hij nog vanzelf weg ook soms pak ik hem ook weleens op omdat het gewoon niet aan te horen is.
de box staat hier nog wel maar word gebruikt als speelgoedopbergplek ik laat hem ook staan voor de volgende wuppie die onderweg is.
pi_34673689
Jeetje wat een schrik EW! Gelukkig heeft Kady er zelf geen last van. Sterkte de komende tijd

Wij hadden hier de box even aan de kant gezet om ruimte te creëren toen we wat visite kregen, en nooit meer terug gezet En Noah wilde eigenlijk toch nooit meer langer dan 5 minuten in de box, en we vonden de ruimte toch wel weer fijn, dus maar zo gelaten
©Dumbo
pi_34673867
Op dit moment ligt ook al het speelgoed van Isis in de box , maar dat is meer omdat ik nog even voor het weekend een grote schoonmaak aan het houden ben.
Moet tenslotte wel lekker fris zijn als alle visite van het weekend hier komt...
pi_34674092
onze box is niet groot genoeg voor alle speelgoed. de la eronder zit wel propvol, en er ligt ook al heel veel (eigenlijk iets teveel) in de box zelf, maar dan nog ligt er een hele hoop speelgoed 'los' in een hoek, en in een paar van die plastic kratten. ik moet nodig weer eens een selectie gaan maken en wat spullen naar de zolder verplaatsen. maar 't is lastig, ze spelen overal graag mee!

de box zou ik nog niet willen missen hoor. zowel piet als anna zitten er nog af en toe in. piet echt op eigen verzoek!
pi_34674137
jemig, ik lees nu pas de Kady-update en schrik er van zeg. EW ik hoop dat die dotter-operatie snel kan plaatsvinden en het gewenste effect heeft.
pi_34674153
jeetje EW dat is ff schrikken zeg... Ik hoop dat het snel verholpen is

JORDY!!! Gefeliciteerd grote vent!! Fijne dag vandaag
Veel plezier in het dreumestopic..

Isis is gewoon ff lekker anti
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:51:29 #20
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34675099
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:08 schreef Xanthe het volgende:
Moet tenslotte wel lekker fris zijn als alle visite van het weekend hier komt...
ik zit te denken huhh visite? word Isis al 1 jaar ik had echt nog het idee dat zij een maandje of 10 was

ohh time flies echt gewoon
pi_34676160
Hahaha ja Isis word a.s. dinsdag ook alweer 1

Schrik me net een hoedje... Isis was al even wakker en ik haalde haar net uit bed en heeft ze ineens een blauwe plek vlak bij dr oog (tussen het oog en de wenkbrouw in). Was me vanmorgen nog niet opgevallen eigenlijk , maar nou was ik ook nog niet echt wakker op dat moment en heeft ze voor de rest rustig zitten spelen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:17:50 #22
105888 renzell
pi_34679564
Ha ha, ja Martineke.... Juul is al weer bijna een maandje of 10! En Tomas vandaag precies 10 maanden... Time flies when you're having fun.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:19:55 #23
105888 renzell
pi_34679624
Jeetje Isis, niet jezelf hoeken hoor!
Kan me voorstellen dat je schrok Xanthe!
pi_34680157
Vrijdag ga ik met Merlijn voor het eerst naar babymassage. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat ervaren. En ik hoop dat hij het fijn vindt, want dat hoeft ook nog niet eens.
De babymassage wordt gegeven waar ik ook mijn zwangerschapsyoga heb gehad.
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:07:15 #25
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34687163
Jippie!!! Jordy is 1!!!!!! Gefeliciteerd! Papa en mama ook van harte!!!!
Feestneus, we hopen dat je een leuke dag hebt, een dikke zoen van Luuke! (En van mij ook 1 hoor!!!!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_34688278
EW, wat een schrik zeg! Gelukkig heeft ze er geen last van! Gelukkig gaat het verder goed met haar!

We zijn ons net rot geschrokken van Kim. Ze stikte zowat ik haar spuug/slijm. Doodeng!
Maar nu is alles weer goed! Ze was weer erg vrolijk aan het brabbelen vandaag en superlief aan het lachen!
pi_34689215
EW, dat is ook een tegenvaller! En ook geen leuke ingreep voor jullie kleine meidje, gelukkig gaat het wel goed met haar en daarna alleen nog maar beter.

Heb je al enig idee wanneer je weer moet gaan werken?

Jordy, 1 jaar alweer! Dat is hard gegaan, van harte gefeliciteerd mooi knulletje!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_34689965
Jeetje Ingrid, dat is schrikken he.
WIj hebben het ook gehad met Amber. Gewoon gelijk oppakken en over je schouder "gooien" en zachtjes kloppen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:33:34 #29
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34689979
EW wat een schrik!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 19:45:11 #30
43556 miss_dynastie
pi_34690381
Jee, EW, wat een schrik Hoop dat Kady snel geholpen kan worden!
  Jubileum moderator woensdag 1 februari 2006 @ 19:59:51 #31
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34690975
Saffier is er al nieuws?

EW wat een schrik! Gedotterd, dat zijn toch woorden voor grote mensen met een hartkwaal, niet voor van die kleine humpies. Zo'n ingreep gaat bij haar wel onder narcose neem ik aan? (ik weet dat mijn vader bij bewustzijn moet blijven en het is echt geen prettige ingreep).
Getverdemme, ik zit plaatsvervangend met knikkende knieen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 1 februari 2006 @ 20:38:57 #32
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34692405
Kimmetje niet stikken hoor
pi_34692826
EW: jeetje, dat komt echt als een schok dan, als je een 'niks-aan-de-hand-routinecontrole' verwacht. Veel sterkte! Gelukkig gaat het verder goed met Kady.

En Jordy 1!!! Gefeliciteerd! We zien je snel terug in het dreumestopic (ik denk dat ik me daar alvast ga inlezen binnenkort)

Isis ook bijna 1. En wat staan Tomas (en Julius!) dan ineens ver bovenaan alweer...
Als ik kijk hoe snel het allemaal gaat bij Tomas nu, dan is hij ook echt bijna geen baby meer. De afgelopen paar dagen heeft hij goed rechtop leren zitten, kan hij zich optrekken tot staan aan de box en zwaait hij naar iedereen die hij tegenkomt. Als je 'klap eens in je handjes' doet klapt meneer ook mee (en dat allemaal op de 2 dagen dat ik er niet was...zaterdag en maandag!)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_34698552
EW sterkte met Kady

Het is toch wat met die kleine kindjes en krampjes. Merlijn heeft weer de hele avond ofwel gehuild ofwel aan mijn borst gelegen als troost. Heel zielig. Dat aan de borst liggen bgint hij nu daarom dan ook wel echt door te krijgen. Hij trok daarstraks gewoon mijn topje omlaag om aan de tepel te kunnen. Het was wel heel perongeluk, maar dan wel een mooi toeval. Het duurde ook niet lang voor hij die tepel gevonden had. Het is een slim ventje.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 23:55:47 #35
81992 Githa
pi_34700930
Jordy en ik gaan dit topic verlaten, het feest zit erop en de buit is binnen dus komen we even officieel afscheid nemen.
We hebben hier vreselijk genoten van alle kleine babietjes en gaan jullie dan ook erg missen...

Een hele dikke zoen en tot het volgende topic

Vicky, Girly en Rijstebuiltje heel erg bedankt voor de kaartjes Jordy vond ze geweldig !
  donderdag 2 februari 2006 @ 09:33:38 #36
105888 renzell
pi_34707039
Dag Jordy!

Tomas grote vent. En wat lief, dat zwaaien naar iedereen. Wel bedenkelijk overigens dat je dat soort dingen ineens gaat doen als je mama twee dagen weg is. Foei Tomas. Ik vind het zo leuk dat Juultje en Tomas zo lekker gelijk opgaan Tearsong! Wat worden ze al groot he?!
pi_34709250
Vandaag voor het eerst voor een echte afspraak naar het CB geweest. Merlijn weegt 3990 gram, is 54 cm en hoofdje is 37 cm. Bij zijn naveltje groeit wat wild vlees dat ze hebben aangestipt en hij heeft ook een navelbreukje. Verder is hij goedgekeurd.

Op de achtste dag woog hij 3040 gram/ geboortegewicht is 3075 gram dus is hij meer dan 900 gram aangekomen, netjes
  donderdag 2 februari 2006 @ 13:46:45 #38
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_34711061
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:59 schreef Lois het volgende:
Saffier is er al nieuws?
Yep!
Echo ging goed! Tobias bleef lief liggen en met mijn pink bleef hij tevreden. De radioloog zag op het eerste gezicht geen (ernstige of rare) afwijkingen!! Hij gaat de foto's van de echo bestuderen en volgende week woensdag daar de uitslag van. De echogravist vond het erg leuk dat hij en Tobias dezelfde voornamen hebben (Tobias Johannes) en daar hebben we nog heel ontspannen tijdens de echo over zitten praten.
Daarna zijn we even langs de ka gelopen ivm de spruw van Tobias en hij vertelde meteen dat de bloedwaarden alweer gezakt waren! Hij was tevreden over Tobias! Misschien over een paar weken weer bloedprikken om te kijken of de waardes nog verder omlaag zijn gegaan. Volgende week woensdag dus de uitslag en dan hoor ik meteen wat de verdere plannen zijn. Maar zoals het er nu naar uitziet hoeven we niet naar het kinderziekenhuis door! Vond het heel fijn dat de ka even de tijd voor ons nam terwijl we niet eens een afspraak hadden staan en ons meteen geruststelde over het bloedonderzoek!
Tobias kon nog wel even heel lief lachen naar de kinderarts!

Ik ben opgelucht
sorry, kon gisteravond niet op fok, en net lag fok eruit, vandaar nu pas update

Kimmetje, wil je je papa en mama niet zo laten schrikken?
Kady al dotteren, ik hoop maar dat je snel uitgedoktert ben en dat je ouders binnenkort volop van je kunnen gaan genieten.
Jordy zo te zien heb je een leuke dag gehad!
Merlijn, je groeit goed op de bv van je mama!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_34713154
Saffier, fijn dat het zo gaat met Tobias
pi_34713706
he gelukkig saffier!!!

anna begint nu echt heel goed woordjes na te zeggen/geluidjes na te doen. zo leuk!
pi_34713768
Amber heeft vandaag een schreeuw/jank/mekker dag... ze is niet te genieten....
Ze heeft weer last van maagzuur zo zielig...

Randa, Merlijn is lekker gegroeid

Anna, kletskousje

Saffier, wat fijn dat het goed gaat met Tobias
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34713772
Saffier, fijn dat je gerustgesteld bent, en dat het allemaal meeviel! Gelukkig!!!
pi_34714397
ik heb alle hoogt en dieptepunten gelezen maar heb niet meer te zeggen dan he wat vervelend en hoera

Emma is vanddag naar het cb geweest 5700 gram en 62 cm lang
grafiekje
Verder helemaal goedgekeurd. Kwam nog een mama tegen met een meisje dat op dezelfde dag is geboren maar dan om 4.30 uur 's morgens, toen kwam ik zo ongeveer binnen . Zij was ook zo enthousiast over hoe de bevalling was geweest in het ziekenhuis.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 2 februari 2006 @ 19:31:28 #44
3011 E.T.
pi_34722301
Wat een goede berichten, Saffier!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34727278
Afgelopen vrijdag ben ik met Merlijn naar de babymassage geweest. Toch wel heel erg leuk om hem te masseren en hij vindt het gelukkig ook best fijn. We zijn daar maar met twee kindjes dus lekker knus. Zo mooi om te zien hoe Merlijn heel vragend achterom keek omdat het andere kindje lag te huilen, helemaal snapte hij het niet.

Het schijnt dat babytjes het heel fijn vinden als je de voetjes kruist en heel langzaam naar het lichaam brengt en ook de handjes naar het lichaam brengen. Zo komen ze in de houding te liggen zoals ze ook in de buik lagen. Merlijn vindt het een fijne houding en als ik hem dan ook nog een beetje wieg wordt hij heel rustig. :
pi_34727947
Denken jullie dat deze fles goed is?

http://www.tomsbabycare.nl/NL/bfree_babyfles.html

Hier is alles ok. Lekker uitgeslapen, want Kim is gisteren met mijn ouders mee gegaan. Ik was gisteren jarig, vandaar. Iedereen vond Kim zo'n mooi, lief, schattig meisje en wilde haar op schoot. Ze was heel rustig en vond alle aandacht leuk!
pi_34728583
Of het een goede fles is weet ik niet , maar ik denk dat ik m wel zou willen proberen. Het klinkt wel logisch eigenlijk... Maar voor Isis hoeven we hem niet meer aan te schaffen...

Bijna niet voor te stellen dat Isis dinsdag alweer 1 word...
pi_34729518
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:01 schreef Xanthe het volgende:
Of het een goede fles is weet ik niet , maar ik denk dat ik m wel zou willen proberen. Het klinkt wel logisch eigenlijk... Maar voor Isis hoeven we hem niet meer aan te schaffen...

Bijna niet voor te stellen dat Isis dinsdag alweer 1 word...
We hebben toevallig nog geld gekregen voor Kim. We gaan die fles gewon uitproberen, want het klinkt idd logisch.

En Isis, alweer bijna 1! Wat gaat dat snel zeg!
Wij vinden het zelfs al snel gaan, Kim maandag 2 maanden alweer!
pi_34729677
Weet niet wat die flessen kosten , maar ben wel nieuwsgierig ernaar.
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2006 @ 14:41:58 #50
81992 Githa
pi_34729731
Werkt de difrax fles ook niet goed dan Ingrid?

Weer een nieuw merk fles betekend voor Kim ook weer een nieuw merk speen, zal ze dat niet vervelend vinden?

2 maanden Wauw wat gata dat hard he!

Xanthe, nog 3 daagjes;) heb je alles al gepland ?
pi_34729772
Ja morgen komt de visite , degene die vanmorgen zouden komen hadden de kindjes ziek , dus hebben het een weekje uitgesteld.
Mooie taart besteld en opgehaald vandaag
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2006 @ 14:46:09 #52
81992 Githa
pi_34729856
OE dus we krijgen misschien morgen al wat foto's Wens ik je vast heel veel plezier Xanthe.
pi_34730721
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:41 schreef Githa het volgende:
Werkt de difrax fles ook niet goed dan Ingrid?

Weer een nieuw merk fles betekend voor Kim ook weer een nieuw merk speen, zal ze dat niet vervelend vinden?

2 maanden Wauw wat gata dat hard he!

Xanthe, nog 3 daagjes;) heb je alles al gepland ?
De difrax werkt redelijk. Ze heeft nu ook nog geen speen die echt goed werkt. Ik denk niet dat ze het vervelend vind.

Hier nog wat info. http://www.hetrietje.nl/shop/shop.html?lang=nl&target=d148.html
En heb prijzen opgevraagd:
De Bfree fles is verkrijgbaar in een 125 ml verpakking voor ¤ 9,95, een 250 ml verpakking voor ¤ 10,95 en een 250 ml dubbelverpakking voor ¤ 20,90.
pi_34732559
Ze staan ook op d 9 maanden beurs , wie weet hebben ze daar een leuke aanbieding met die flessen. Weet alleen nog niet of ik daar wel of niet heen ga
pi_34735951
hehe eindelijk doet fok het weer.

Isis al weer bijna 1 jaar, wat gaat dat snel zeg!!

Amber heeft haar eigen stem ontdekt, ze ligt maar te kletsen en te brabbelen. Als we haar in bed liggen gaat ze eerst even liggen brabbelen en dan valt ze vanzelf in slaap en als ze dan 's ochtends wakker wordt ligt ze ook lekker te kletsen.
Nog even en ze rolt echt van haar rug naar haar buik.. scheelt niet veel.
Ze heeft ook weer iets nieuws.. af en toe schreeuwt ze de hele boel bij elkaar... oren doen er gewoon zeer van...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34737361
Ik kan op m'n eigen PC nog steeds niet op Fok en op die van manlief wel .
Hier gaat alles lekker, Sara is supervrolijk. Ze heeft alleen weer een nieuwe ik-wil-niet-drinken-periode, maar daar gaan we voorlopig niet moeilijk over doen.
Ze heeft knalrode wangen (al maanden af en aan) maar nu ook minimaal 4 poepluiers per dag, ben benieuwd of er nu een tandje door gaat komen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 5 februari 2006 @ 10:25:08 #57
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34752430
Jeetje wat heb ik veel gemist zeg

Jordy, 1 jaar, nog van harte

EW, wat een schrik zeg, zo jong en dan al dotteren. Veel sterkte

Kim, je ouders niet meer zo laten schrikken hoor! Wij hebben hier ook wel eens doodsangsten uitgestaan als Robin er tijdens een huilbui in bleef

Jelief, Emma is nu wat groter en zwaarder dan Robin, maar ze gaan vrij gelijk op, leuk hoor!

Saffier, fijn dat alles goed gaat met Tobias

Vicky, wat leuk dat Amber zich zo snel ontwikkelt

Met Robin gaat alles prima. Hij is een vrolijke vent, lacht erg veel en kan ook flink brabbelen en soms schreeuwt ie bijna Verder vindt hij het leuk om vanalles in z\'n mond te doen en is hij tv-verslaafd

Xanthe veel plezier vandaag

Fuente, spannend hoor zo\'n eerste tandje!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34758986
Vanmorgen heb ik heel lang geslapen en toen ik eindelijk wakker werd en mama me uit bed had gehaald was het hele huis ineens veranderd. Er hingen mooie gekleurde dingen die ze slingers en ballonnen noemden. Ik vond het wel erg mooi maar ook erg raar...
En uiteindelijk na heel veel om me heen gekeken te hebben moest ik er best wel even om lachen!
Ze zeggen dat die er hangen omdat het al een beetje feest is.

De 1e buit is binnen Een mooie (smoby) bal
En van papa en mama ook vandaag al het cadeautje gehad natuurlijk de boerderij van little people en 2 boekjes. En straks komen de oma's en de opa en mijn oom en tante met mijn neefje ook nog langs...
En dat terwijl ik pas over 2 dagen jarig ben!!!

Mama heeft een mooie taart voor me besteld maar die heb ik nog niet gezien en ik mag straks een kaarsje uitblazen , kan iemand me snel vertellen hoe je dat moet doen?

De rest laat ik snel weten hoor!

Groetjes Isis
pi_34759916
Als iemand foto's van Kim wil zien, laat het ff weten. Zet hier dan je email naar of mail naar ingridvanderwal@home.nl
  zondag 5 februari 2006 @ 17:29:55 #60
62233 Jelief
ikke lief!
pi_34766293
Isis! Als het blazen niet lukt (eerst diep inademen en dan pfffff doen) dan kun je altijd nog proberen of je je beker overde kaars leeg kunt gooien Heel veel plezier lief meisje!

Emma heeft gisteren voor het eerst met geluid gelachen! Ik was met 'r aan het spelen op het aankleedkussen en ze lag echt helemaal dubbel
  zondag 5 februari 2006 @ 19:42:01 #61
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34770550
Isis, jij bent ook al bijna 1, vrolijke tante!! Joehoe, het welkomstcomitee staat klaar aan de andere kant!!!!
pi_34770612
Kaarsje uitblazen was geen succes , ze ging zelfs heel hard huilen. De taart zelf vond ze wel erg lekker. Haar neefje was haar denk ik toch wat te druk want ze vond het bij opa best lekker vertoefen op schoot en kon vanaf daar goed toekijken wat hij allemaal deed.
Van oma heeft ze een slak van fisher price gehad waar je vormpjes in kunt doen. En van dr oom en tante een leuk houten speelgoedje met kraaltjes en wieltjes en van opa en oma little people dierentrein. Verwend dus.
Ze vond het wel raar zo in de belangstelling te staan en heeft veel indrukken opgedaan , hopenlijk kan ze er wel lekker van slapen.
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2006 @ 19:46:01 #63
81992 Githa
pi_34770675
Ohw, dat blazen was hier ook geen succes hoor .... logisch ook, waarom zou je blazen als je ook kunt happen

Fijn dat het goed gegaan is, heb je ook foto's ???
pi_34770773
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:42 schreef Lishe het volgende:
Isis, jij bent ook al bijna 1, vrolijke tante!! Joehoe, het welkomstcomitee staat klaar aan de andere kant!!!!
Nog 2 nachtjes mogen we hier blijven hoor...
Begin mooshy te worden haha , vorig jaar zat ze nog in mijn buik en nu zit er alweer een andere gup. En nog geen jaar geleden wisten we niet wat we zouden krijgen Isis of ..... (Nou ja die naam hou ik nog even voor mezelf want als we nu een zoon krijgen hebben we al een naam).
2 nachtjes...
pi_34770813
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:46 schreef Githa het volgende:
Ohw, dat blazen was hier ook geen succes hoor .... logisch ook, waarom zou je blazen als je ook kunt happen

Fijn dat het goed gegaan is, heb je ook foto\'s ???
Ja wel foto's , maar ff geen zin om nu de kabels te pakken en aan de slag te gaan. Drukke dag en begin weer last van afscheiding te krijgen , dus even rustig aan en met de voetjes omhoog. Morgen even rustig de foto's bekijken en meteen wat online zetten.
pi_34774362
xanthe, leuk dat isis' feestje gezellig was. en kaarsjes uitblazen is ook erg moeilijk, dat kan piet zelfs nu nog niet. zo te lezen heeft isis er aardig van genoten (op het kaarsje en het drukke neefje na), leuk! (ik ben zoooo benieuwd hoe anna het volgende week vindt! )
logisch dat je wat mooshy bent, helemaal nu er inderdaad alweer een volgend ukkie op komst is. spannend wat dat voor kindje zal zijn he, en hoe isis erop zal reageren. ben benieuwd naar de verjaardagsfoto's!

ik ben ook al volop aan 't emo-en maar dat had ik geloof ik al ergens gezegd. en arme anna werd vanmiddag ineens ziek, flinke koorts en extreem snotterig. vuurrode wangen en gewoon algeheel zielig, jammeren enzo. gelukkig heeft ze wel goed gegeten en daarna was ze ook weer even heel vrolijk. nu maar even zien hoe ze de nacht doorkomt. en ik hoop heel erg datze woensdag in ieder geval weer beter is want dan hebben wij een feestelijke dag: mijn jongste broer promoveert, en daar wil ik erg graag bij zijn (en de kinderen zouden naar 't kdv).
  zondag 5 februari 2006 @ 21:33:13 #67
105888 renzell
pi_34774764
Spannend Xanthe! En alle reden om een beetje over-ultra-emo te zijn dacht ik zo. Het is ook niet niks.... je kleine grietje bijna 1! Fijn dat de taart in ieder gveal in goede aard viel bij madam.

Juultje is zo knap. Hij kruipt en klimt de hele dag. Het kruipen is nu officieel kruipen geworden en dat ziet er heel lief houterig uit. Echt een jongetje... Hij zit ook de hele dag op zijn knietjes, zo schattig. Lekker op je knietjes voor de tv, of op je knietjes het keukenkastje leegroven, of de boekenkast, of de vaatwasser.... Optrekken naar staan doet ie alleen als ie op de bank staat. Hij is een beetje bang geworden volgens mij, omdat ie een paar keer goed onderuit is gegaan.
En..... ik heb eindelijk weer een fiets!!!! MET FIETSSTOEL!
Morgen gaan Juul en ik bij Sugar en Maria op bezoek qua grote fietstest. Ik heb er zin in! Leuk leuk leuk. Eindlijk ben ik weer mobiel..... en MET kind. Fantastisch gewoon. Morgen ook meteen die beugel van de buggy bevestigen, zodat ik ook met de buggy achterop naar de stad kan fietsen.

Verder heeft Juul nog steeds een ik-ben-ziek-geweest-dip. Hij piept en mokt veel te veel naar mijn mening. Ja echt, ik vind hem onuitstaanbaar soms (ware het niet dat ie zo verschrikkelijk lief is dat ik gewoon uit elkaar knal van verliefdheid en van de neiging hem met huid en haar te willen verslinden ). Sja.... het zal wel weer een fase zijn. Kleine piepharing!

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 05-02-2006 21:43:22 ]
pi_34774852
Isis ligt nu net op bed en zo te merken was ze daar ook wel aan toe. Als ze moe is en je legt dr in bed heeft ze nog even de grootste lol als je dr in dr slaapzak murmeld en dr slaapknuffeltje pakt. Ze kan dan echt gieren van plezier. Ze was nog even gaan zitten , maar 5 minuten later lag ze al op dr buikje te slapen.

Het drukke neefje vond ze ook wel weer leuk hoor , alleen hij is bijna 3 (3 maart) en vind delen en samen spelen nog erg moeilijk en is een beetje gewend om zijn zin te krijgen. Ondanks dat er een grotere half broer en half zus zijn (die beiden niet daar wonen) is hij dus erg gewend om toch als enigskind te worden opgevoed en dat is wel te merken soms Zo vond hij ook een paar keer dat Isis er niet bij mocht zitten en duwde haar dan hard handig weg. En als zij ergens anders mee zat te spelen moest hij daar ook ineens mee spelen (zal wel een fase zijn). Logisch dat Isis het op den duur wel gezien had , want ze kon zelf nergens rustig mee spelen. Maar heeft dat vanavond nog even lekker in gehaald en heerlijk met dr little people zitten spelen.

Heel anders dan vanmiddag toen ze met het zoontje van mijn vriendin zat te spelen , dat was echt samen spelen (lees hij speelde en Isis zat er lekker bij te kijken en had plezier).

De dochter van mijn vriendin die 2 weken geleden geboren is , jeetje wat een klein popje is dat zeg. Steeds maar zeggen dat ik me niet kan herinneren dat Isis ook zo klein was.... Nee logisch , Isis was gewoon 5,5 cm groter
Die kleine meid draagt maatje 44 en dat zit net mooi.

Anna snel beter worden!
Zielig blijf ik het vinden , die kleintjes zo ziek.
  zondag 5 februari 2006 @ 21:37:25 #69
105888 renzell
pi_34774947
Jee Annaatje; ik lees het nu pas. Een dikke snel weer beter worden kus meisje! Want op je verjaardag moet je wel een stralend zonnetje zijn (en niet van de koorts, maar van plezier aub ).
pi_34785704
Anna, dikke kus, snel beter worden hoor

Xanthe, nog 1 nachtje he?

Julius, wat goed dat je kan kruipen! Renz, fijn dat je weer een fiets hebt

Sara heeft vanmorgen tot 7:45 geslapen, heerlijk, wij dus ook .
Sara
Merel
Ukje
pi_34786021
Isis heeft tot 8.45 geslapen baas boven baas
Ze zit nu alweer lekker te spelen met dr little people speelgoed , dat vond ze toch wel het mooiste.

Nog 1 nachtje...
Zit al met tranen in mijn ogen , ik voel me raar , onrustig alsof ik heel erge problemen heb... Gek zeg dat je je zo kunt voelen alleen omdat je dochter bijna een jaar oud is
pi_34792507
De foto's even bekeken , maar kan niet echt zeggen dat ze leuk zijn geworden.
Mijn zwagre heeft gefotografeerd en zijn zoon en stiefzoon en mijn schoonmoeder staan er voornamelijk op.
En heeeeel veeeeel dezelfde foto's , kan ze niet uploaden omdat ik de kabel niet kan vinden.
  maandag 6 februari 2006 @ 13:42:04 #73
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_34792690
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:57 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Hier volgt weer ff een update over Kady:
Lieverds,

Heel veel succes en sterkte en hou me op de hoogte!!!

Dikke knuf.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_34792721
xanthe, jammer van de foto's! en net zat ik de filmpjes te bekijken van toen anna er nét was en mijn tranen waren ook niet te stoppen hoor. piet keek me bezorgd aan.
pi_34793619
Mannen snappen er volgens mij niets van. Nu even heerlijk alleen met Isis en ze is lekker aan het spelen (geen kind aan dr ) en zo kan ik rustig even emoën, vorig jaar stond ik nog druk het huishouden te doen en wist ik dat ik de volgende morgen me om half 8 moest melden in het ziekenhuis....
pi_34801572
Amber is weer behoorlijk van slag de afgelopen dagen. Vandaag is ze echt alleen maar aan het krijsen en huilen. Het spugen valt vandaag wel mee maar gister was het behoorlijk wat. Hebben de voeding maar wat verlaagd.

Net gooide ze er weer een hele lading maagzuur uit.. zo zielig, ze gilde het net uit... dan breekt je hart echt.
Ze heeft vandaag ook maar super weinig geslapen, ze is doodop, maar slapen doet ze niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2006 @ 18:42:31 #77
81992 Githa
pi_34802559
Ambertje, al dat gespuug

Anna, jij heel vlug beter worden want ziek zijn met je verjaardag kan echt niet

Xanthe, morgen de grote dag Isis officieel dreumes verklaard.

EW heel veel sterkte voor jullie wat zwaar als je kleintje al die behandelingen moet ondergaan...zo klein en al zoveel moeten.
wat jammer dat de foto's wat mislukt zijn.
pi_34820727
Wat was het heerlijk wakker worden vanmorgen. Na de voeding van 7.30 had ik Merlijn hoog tussen onze kussens ingelegd. Toen ik een half uurtje later weer wakker werd en in zijn gezichtje keek kreeg ik een grote glimlach terug.

Zondag op maandag waren eens veel later naar bed gegaan dan normaal, Superbowl! We hadden ons al eens afgevraagd of Merlijn veel geluid maakt in zijn slaap. We krijgen eigenlijk alleen de geluidjes mee voordat we gaan slapen en als we wakker worden. Nou we hadden toen de babyfoon ook maar eens goed uitgeprobeerd. Magneet heeft de gevoeligheid een stuk lager moeten zetten omdat deze de hele tijd aansloeg. Merlijn kreunt dus de hele nacht door om de paar minuten, soms is het iets langer stil maar toch. Als we hem in bed leggen of optillen lijkt het net alsof we hem mishandelen zo erg kreunt hij. Ik sta er wel van te kijken dat wij er 's nachts niet wakker van worden.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:40:39 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34826822
jullie ook zo een kreunerd grappig is dat he hier ook zo een varkentje hihi
madammeke heeft sinds de laatste week wat nieuws.. zodra je tijdens het voeden de fiep eruit haalt om der te laten boeren zet ze toch een keel op op den duur begon ze dit ook aan het eind van de fles te doen en hebben de voeding dus verhoogd naar 150 cc en dat vijf keer... qua gewicht mag ze het hebben en ze is veel voldaner en tevredener..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_34826942
Grappig is dat he, al die eigen willetje. Bij Merlijn moet ik ook niet wagen om hem af te koppelen, dan wordt hij kwaad en een keel opzetten.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:55:02 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34827261
ja super.. zo is ze erg nieuwschierig dat heeft ze van mama en kan ze erg 0ongeduldig zijn dat heeft ze van papa
Ook heeft ze de lange slanke beentjes van papa ( godzijdank niet mijn korte mollig estompjes )
en heeft ze mijn kleine flappies
pi_34828971
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:40 schreef _evenstar_ het volgende:
jullie ook zo een kreunerd grappig is dat he hier ook zo een varkentje hihi
madammeke heeft sinds de laatste week wat nieuws.. zodra je tijdens het voeden de fiep eruit haalt om der te laten boeren zet ze toch een keel op op den duur begon ze dit ook aan het eind van de fles te doen en hebben de voeding dus verhoogd naar 150 cc en dat vijf keer... qua gewicht mag ze het hebben en ze is veel voldaner en tevredener..
Dat doet Kim ook!
Kim moet van het cb nu ook 150cc hebben. Maar dat kan ze nog niet op. Ik kreeg gisteren bijna ruzie met ze.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:02:14 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34829286
Het Cb geeft een goede leidraad maar uiteindelijk weten jullie wel wat beter is..
Ik zou het haar wel gewoon telkens aanbieden laat ze het staan prima drinkt ze het wel mooi!

krijgt kim nog zes voedingen of vijf?
pi_34830679
Amber schreeuwt het ook uit als ze meot boeren...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:16:43 #85
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34831860
Robin ook hoor EN hij kreunt ook veel in z'n slaap. Dat hoor ik niet meer, alleen alstie huilt.
En Ingrid, wat evenstar zegt, aanbieden en drinkt ze het niet, dan is het ook ok.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34834298
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Het Cb geeft een goede leidraad maar uiteindelijk weten jullie wel wat beter is..
Ik zou het haar wel gewoon telkens aanbieden laat ze het staan prima drinkt ze het wel mooi!

krijgt kim nog zes voedingen of vijf?
Er zit nog niet echt regelmaat in , maar meestal krijgt ze 5 voedingen, soms 6. Ze drinkt 135cc, meer wil ze niet. Ik ga gewoon elke dag wat meer proberen.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:24:45 #87
105888 renzell
pi_34837683
Even een korte post om Isis en Xanthe uit te zwaaien!
Daahaaag meisjes!!!!
Gefeliciteerd.
En.... tot in het volgende topic.
Ik hoop dat jullie een heerlijk dagje hebben gehad.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:26:56 #88
105888 renzell
pi_34837781
Nu jullie Bix!
Hoe ist met de zenuwen en de nostalgische emotraantjes?
Mooie muts trouwens! mooi meisje ook wat eronder verscholen zat...
Boehoe..... snik sniffel... ik ga jullie missen straks.
pi_34840849
ik ga niet weg hoor. ik bedoel, ik blijf hier gerust lezen & (ontopic) ervaringen delen. daar heb ik er immers genoeg van! momenteel te druk met allerlei andere dingen om er al teveel bij stil te staan. anna is er helemaal klaar voor, ze kan heel goed 'hoera'-en, en doet dat vooral aan tafel dan ook voortdurend, want ze ligt in een deuk dat wij dan allemaal braaf mee-hoera-en.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:48:48 #90
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_34841157
De kinderarts belde vanmiddag met goed nieuws!!
De echo-foto's van Tobias' lever waren allemaal in orde. Bloed was ook verbeterd (had hij vorige week al verteld) dus wat het ook was/is, het is in elk geval niet ernstig! Waarom hij die lever disfunctie nu had weten we dus niet, maar omdat zijn bloed al zoveel beter was heeft het geen noodzaak om het verder uit te gaan zoeken, áls ze al wat kunnen vinden nu want zijn bloed was dus een stuk beter.
Volgende week woensdag of donderdag moeten we terugkomen om nog een keertje bloed te prikken om te kijken naar zijn waardes dan. De week daarna krijg ik dan weer telefonisch de uitslag van de dokter.

Ik las net over voedingen, Tobias schommelt zo tussen de 8 en de 5 voedingen per dag, meestal zijn het er 6 en laat hij me redelijk slapen 's nachts. Eergister had ik gewoon luxe, om 21.00 de laatste voeding en om 7.00 uur pas weer de eerste! Gister dan om 0.00 uur de laatste en vanmorgen weer om 6.00, maar dan wel weer doorslapen tot 11.45!!
Twee en een halve week geleden is Tobias in het zh gewogen en gemeten en daar vonden ze hem een beetje klein, maar lengte en gewicht waren goed in verhouding. Twee weken later werd hij op het cb gewogen; 58.3 cm en 4630 gram (dat was 2.3 cm groeien en 270 gram zwaarder) en daar vonden ze hem te ligt voor zijn lengte.... Niet te veel van aantrekken maar, als ik naar de grafiek kijk loopt het mooi op allemaal. Ze vroeg hoeveel ik hem te eten gaf; 'Geen idee' zei ik, toen keek ze me raar aan, tja geen idee hoeveel ml hij drinkt, hij krijgt bv, zit geen metertje op. (ze had net gevraagd of ik nog bv gaf, dus ik vond het een domme vraag) Ach, hij is lief en alert en komt zelf om zijn eten, dus het was wel goed.

Isis alweer een jaar oud! Van harte meisje!
Bix hoe gaat het met bijna-dreumes Anna?
Ingrid, trek je niet teveel aan van het cb hoor, volg je eigen instinct en biedt gewoon een volle fles aan, het ene kindje drinkt meer dan het andere kindje. Als ze voldoende plasluiers heeft gaat het goed!
Hier ook een uk die 'praat' in zijn slaapt! En een moeder die bijna overal wakker van wordt
Arme Amber, ik hoop dat het spugen snel over is. Maagzuur is helemaal niks.
Vergeet ik te vragen hoe het met Piet is! (weet wel dat hij in een ander topic 'hoort' maar wel naar Anna vragen en niet naar Piet vond ik niet zo leuk).

[ Bericht 3% gewijzigd door Saffier op 07-02-2006 20:52:19 (vergeten) ]
Ylana
  Jubileum moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 20:53:10 #91
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34841336
Wat fijn Saffier
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:06:22 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34841854
Wat een goed nieuws Saffier! Wel vreemd, maar gelukkig geen ernstige blijvende dingen oid.
pi_34841964
Saffier, wat fijn dat alles in orde is met Tobias
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_34842686
Wat een goed nieuws Saffier!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:42:25 #95
105888 renzell
pi_34843358
Fijn Saffier! Klinkt lekker allemaal. En ach.... die grafiekjes en cijfertjes..... weg ermee. Als ie het goed doet, doet ie het goed. Hoezee voor Tobias.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:17:08 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34844695
fijn saffier
pi_34845304
Joepie tobias
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 07:18:29 #98
81992 Githa
pi_34854081
Tobias wat een goed nieuws alweer .... zal een hele opluchting zijn Saffier Fijn!
pi_34854345
Isis, nog van harte gefeliciteerd

Saffier, fijn dat alles goed is ! En het CB, sjah, die hebben altijd commentaar over te licht of te zwaar zijn
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 8 februari 2006 @ 08:55:44 #100
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34854820
Xanthe & Isis, nog van harte gefeliciteerd

Saffier, gelukkig is alles goed Idd een stomme vraag zeg van het CB

Vicky, gaat het alweer wat beter met Amber?

Hier gister een kindje dat overdag absoluut niet wilde slapen en 's avonds 2x zo'n 1,5 uur lang huilde omdat hij zo moe was en niet kon slapen. Volgens mij had hij ook last van maagzuur, want ik hoorde hem de hele tijd slikken tussen het huilen door Gelukkig is hij na z'n laatste fles meteen in slaap gevallen

[ Bericht 6% gewijzigd door Wennie op 08-02-2006 09:14:00 ]
Mijn afvalstrijd!
pi_34854906
Ik wil hier helemaal nog niet weg
Mijn kind is echt nog wel een baby
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:11:20 #102
105888 renzell
pi_34855054
Nee hoor, niks ervan. Opzouten jullie!
pi_34855479
* Xanthe kijkt om zich heen , bedenkt zich niet... Gooit zich languit op de grond en begint met handen en voeten te zwiepen en heeeeeel hard te gillen "NEEEEEEHEEEEEEEHHEEEEEEE IIIIIK WWWWWWIIIIILLLLLLLL NNNNNNNNNNIIIIIIEEEEETTTTT!!!!!!"
zou het werken???
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2006 @ 09:41:31 #104
81992 Githa
pi_34855522
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:49:18 #105
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34855681
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:07:55 #106
105888 renzell
pi_34856084

Je hebt nog precies 5 minuten om je biezen te pakken en met die dreumes van je naar het bijbehorende topic te verhuizen.

En Bix; morgen ben jij aan de beurt!

Zo, we gaan er eens goed met de bezem doorheen hiero.

Hoe is het trouwens met Anna nu?
pi_34856169
Met Amber gaat het een stuk beter. We hebben de voeding aangepast. Ze krijgt nu 2x 175 en 2x 205 en dat gaat een stuk beter. Denk dat 4x 205 toch iets te veel was.

Xanthe hehehe ik denk niet dat het helpt hoor....

Saffier, wat fijn dat het goed gaat met Tobias, en idd, niet te veel van het cb aantrekken... volg je instinct!

Amber zit volgens mij midden in een sprongetje. Af en toe schreeuwt ze de hele boel bij elkaar.... GIster was ze ook hartstikke moe maar wilde niet slapen... Weer uit bed gehaald, gespeeld en een uur later haar weer in bed gelegd.. wilde ze nog niet slapen maar uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34856308
* Xanthe sputterd nog even tegen... dan mag ik in elk geval nog tot 17.59 blijven? Want Isis is op dt tijdstip geboren dus nu nog niet eens 24 uur 1 jaar oud
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:18:44 #109
105888 renzell
pi_34856345
Ok ok, maar vanaf 18.00 uur is het definitief klaar.
pi_34856526
Isis heeft gisteren nog een paar mooie cadeautjes gekregen , waarvan de mooiste toch wel van mijn ouders... Een houten krukje met haar naam , haar naam is meteen een houten puzzeltje.
Ze hadden hem in november al besteld , maar is pas maandag voor het eerst aangeboden , was nog een hele toer om hem gisteren in huis te hebben
pi_34864141
Vandaag weer naar het bureau met Merlijn. Ze moesten het wild vlees in zijn naveltje nog een keer aanstippen. Ziet er nog steeds akelig uit als ze het aanstippen met van die grijze vloeistof. Ook is hij weer gewogen. Vorige week donderdag was hij nog 3990 gram vandaag was hij 4140 gram. Dus in een week 150 gram aangekomen op de borstvoeding. Toch wel blij mee.

naar Isis

Tobias wat fijn dat alles goed is

En kindjes die niet willen slapen. Moelijk hoor.
Merlijn wil wel slapen, maar inslapen doet hij alleen in de draagdoek bij mamma. Maar verder wil meneer ook overal bij zijn en vecht hij dus tegen zijn slaap. Eigen willetjes is zo leuk bij die kindjes
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:33:42 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34883010
Hier een klein ziek meisje vanaf gisteren avond houdt ons elfje geen enkele fles binnen en drinkt geen enkele fles leeg.. en in die tijd 2 plasluiers gehad.
wat er in komt gaat er ook uit met grote golven zelfs door de neusgaatjes aan toe
Naar de HAP geweest en zelfde verhaal als vorige keer oh ze is wel wat neus verkouden dan kan dat wel eens gebeuren, en ze is verders wel helder en wieks
Nou zoals wij ons meisje kennen is ze absoluut niet helder en als het door een neusverkoudheid kwam had ze elke dag zo enorm moeten spugen

maar jah geen koorts of uitdroging nog dus ze doen niks

Is het niet zo voorkomen is beter dan genezen

morgen maar naar de eigen hap kijken of hij wat kan betekenen.
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:37:01 #113
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34883172
psst beetje laat maar nog proficiat met isis en een kusje voor merlijntje
hoe is het met de emma's en zo ?

En alvast voorbarig dan ANna mooi meisje een echte dreumes Arwen heeft erg veel plezier van de kleertjes hoor
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:52:44 #114
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34884037
Laat je vooral leiden door je moedergevoel Evenstar! Als jij het niet vertrouwd, is dat meestal ook zo.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:09:35 #115
105888 renzell
pi_34892390
Anna en Bix: gefeliciteerd!!!
Heel veel plezier met cadeau's, taart, slingers en grote gele mutsen vandaag.
Dikke verjaardagszoen van Renzell en Juultje.
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:16:09 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34892557
Evenstar? Hoe is het vandaag met Amber Arwen?

[ Bericht 14% gewijzigd door BE op 09-02-2006 11:52:27 ]
pi_34892582
BE, beetje in de war?? Ambertje is van mij, Arwen is van Evenstar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:44:06 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34893149

Idd ja! Ik zie jou naam hier staan en dacht 'volgens mij heb ik iets fout gedaan!'.

Al die A-tjes hier!
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:17:27 #119
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34893896
Evenstar, misschien wat ORS geven aan Arwen? Dan krijgt ze in ieder geval nog wat belangrijke voedingsstoffen binnen. Sterkte

Bix en Anna, gefeliciteerd

Robin is totaal niet lekker vandaag Het zwemfeest met Vicky en Amber hebben we aan ons voorbij moeten laten gaan Hij heeft 38,0 en geeft af en toewat slijm met melkstukjes op waarvan hij weer moet huilen
Hij spuugde net z'n tuinpak onder, dus ik was hem aan het omkleden (romper was nog schoon) en ik rook een bekend geurtje, poepluier! Dus ik 'm een schone luier geven en ik denk: oja, ff temperaturen! Luiertje weer los, doekje op z'n temperatuur opgenomen, ik hoor wat gekreun en ja hoor, meneer ligt fijn nog wat dikke drollen te draaien, plast het doekje onder en neemt een deel van z'n romper mee
Ondanks dat ie niet lekker is, kan hij mama nog flink bezig houden Nu ligt ie lekker te slapen
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:46:43 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34894610
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
Evenstar? Hoe is het vandaag met Amber?
Met Arwen is het nog steeds pet de laatste fles gisteren 90 cc gedaan is wonderlijk binne gebleven en leverde vanochtend een plasluier op. mocht ook wel ..
de eerste fles vanochtend is er alweer uit.. meisje blijft spugen ze ziet wit ipv het mooie rose wat ze normaal heeft ze is suffig minder beweeglijk als normaal en komt niet meer zoals normaal rond deze tijd om de fles..
vanochtend huisarst gebeld maar onze eigenste arts was er net dus cb gebeld kon wel in voerendaal maar geen vervoer daar heen dus even wachten tot mevr van Nuth er is en die belt me dan op.

wordt ze iig gewogen en misschien dat hun tips weten.
Hap enzo kunnen niets doen zonder dat ze daadwerkelijk uitgedroogd is
bah wat voel ik me machteoos
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:52:02 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34894737
He jakkes...
Zou idd iig toch maar even zorgen dat er vandaag nog iemand naar haar kijkt en je kan vertellen hoe je dan toch wat naar binnen gaat krijgen bij haar...
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:10:59 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34895315
net fles aangeboden weer met golven er uit kon ik maar..
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:14:40 #123
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34895429
Evenstar, idd snel iemand naar haar laten kijken. Kleintjes zijn zo snel uitgedroogd en zeker omdat je zegt dat ze zo suffig is...
Vaak kan je het ook zien aan het fontanelletje of ze uitgedroogd is.
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:17:40 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34895515
ja daar was volgens de hap madam niets mis mee...
en zelf lopen klooien durf ik niet echt met water en ors dus cb muts moet maar snel bellen
pi_34895553
Bah, naar Evenstar Hopelijk bellen ze snel met een goeie tip en knapt je elfje weer een beetje op
pi_34895887
ahh evenstar, wat rot zo vervelend ook dat je zelf niks kan doen

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:34:02 #127
105888 renzell
pi_34896042
Jeetje Evenstar, wat naar!!! Sterkte meis.
pi_34898216
Evenstar wat rot , beterschap aan Arwen
pi_34899325
he jeetje Evenstar, ik hoop dat het snel beter gaat met Arwen!

Vanmorgen wezen zwemmen met Amber. Hebben een klein kwartiertje in het water gelegen, toen vond ik het al weer koud worden. Amber vond het volgens mij heel leuk. Ze lag lekker om zich heen te kijken. Toen even onder de warme douche maar dat vond ze toch wel heel eng. Maar snel aankleden en toen begon het gebrul.. nou ja gekrijs. Ze heeft de hele boel bij elkaar geschreeuwd, ws. gewoon van vermoeidheid. Daarna naar mijn ouders gegaan, flesje gegeven, autosleutels gehaald en nu weer lekker thuis. Amber ligt lekker in dromenland...

Hmm te snel gezegd, ze is wakker...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_34900176
Evenstar Hopenlijk belt ze snel!
pi_34900260
Ik loop alweer enkele dagen met Merlijn in de draagdoek tot hij goed is ingeslapen. Hij slaapt anders veel te weinig voor een baby. Zeg maar eerder nauwelijks. Hij wil overal bij zijn en vecht dan ook huilend tegen zijn slaap. Zelfs bij een lange wandeling in de wandelwagen slaapt hij niet en ligt alleen maar te kijken Gisteren naar het dorp langs ons toe is hij de hele weg wakker geweest.

Iemand nog tips? Moet wel zeggen dat ik liever heb dat hij slaapt en dat het me echt niet uitmaakt dat hij bij mij in de draagdoek zit.
pi_34900925
Randa, komt me heel bekend voor. Amber slaapt ook zo slecht/weinig overdag. Dat heeft ze eigenlijk altijd gedaan. Ze vecht ook tegen de slaap en gaat dan keihard liggen brullen..

Sommige kindjes hebben echter minder slaap nodig dan anderen, je kan er niet veel aan doen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:59:17 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34901131
ZO hie rbij het BC geweest, ze was in 10 dagen maar 120 gram aangekomen.. veel te weinig uds
Ze zei gelijk al dat het HAP verhaal van verkoudheid dikke Bullshit was ..
NU verwijzing gekregen voor de huisarts, met het verzoek voor een verwijzing naar de Kinderarts.
Ze begon er over omdat de comfort ook niet de verlichting biedt die het zou moeten geven dat wellicht het maagwandje te klein/vernauwd is en begon al over een operatie .. maar dat ze daar iig naar gaan kijken.
wil de huisarts nog afwachten dan maandag weer naar het cb ..
godzij dank heb ik een cb wat me wel serieus neemt en verder kijkt
om Half vijf naar de huisarts toe, dan eens kijken wat hij zegt.
pi_34901257
Blij dat het CB je serieus neemt!!
Ik ga duimen om half 5
pi_34901258
fijn dat je serieus wordt genomen Evenstar. Ik hoop dat het gauw weer beter gaat met Arwen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:13:29 #136
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34901628
Hopelijk kan de ha je meer vertellen evenstar
Mijn afvalstrijd!
pi_34905758
Succes bij de ha Evenstar!!

pfff ik had net Operatie Amberslaap hier in huis. Mevrouw wilde dus echt niet slapen en lag de hele boel bij elkaar te brullen. Paar keer terug naar haar kamertje gegaan zonder succes. Heb haar toen opgepakt en in mijn bed gelegd. Ben er zelf naast gaan liggen en uiteindelijk is ze in slaap gevallen... Ze ligt nu nog te knorren. en ik heb ook even lekker geslapen
Ze was zo van slag, ze ligt nog steeds na te snikken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:21:34 #138
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34906561
Morgen moeten we naar de kinderarts in het zkh. Ha maakte zich toch ook wel zorgen dat ze zo minimaal was aangekomen.
Vandaag geen plaats voor opname en de kinderarts zelf had wel het idee dat het kon wachten tot morgenvroeg.

vandaag maar om de 2 uur kleine beetjes blijven aanbieden en maar hopen dat ze er iets van binnen blijft houden ben blij dat er iig morgen naar gekeken wordt
pi_34907803
Voor Arwen.

Vicky, zielig he als ze niet willen slapen. Merlijn heeft zichzelf net in slaap gehuild in zijn wieg, want tja mamma moet ook eten. Gelukkig heeft het niet lang geduurd. Hoop dat Amber ook snel beter zal slapen.
pi_34908381
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Morgen moeten we naar de kinderarts in het zkh. Ha maakte zich toch ook wel zorgen dat ze zo minimaal was aangekomen.
Vandaag geen plaats voor opname en de kinderarts zelf had wel het idee dat het kon wachten tot morgenvroeg.

vandaag maar om de 2 uur kleine beetjes blijven aanbieden en maar hopen dat ze er iets van binnen blijft houden ben blij dat er iig morgen naar gekeken wordt
Evenstar, Darkmanta en Arwen
pi_34908714
Arwen meisje toch wel lekker aankomen hoor, met al die lekkere melk
Evenstar en Darkmanta hopelijk valt het uiteindelijk allemaal reuze mee
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_34913197
Evenstar, beterschap voor Arwen!

Vicky, raar he die sprongetjes? Wij hadden/hebben vaak dat Sara een paar dagen 'off' is, veel jengelen, niet slapen enz. Dan bedenken we na 3 dagen om eens in het 'oei ik groei' boek te kijken (niet dat ik daar blind vanuit ga en dan heeft ze precies zo'n sprongetje

Op het kdv van Sara heerst waterpokjes, net in haar babygroep. Nou had Sara vanmiddag op haar buikje rode vlekjes zei de leidster, en ze heeft die nu nog steeds. Kan dit een voorbode zijn van waterpokken? Wat is handig om in huis te hebben, en waar moet ik op letten?
Sara
Merel
Ukje
pi_34913912
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:36 schreef Fuente het volgende:
Evenstar, beterschap voor Arwen!

Vicky, raar he die sprongetjes? Wij hadden/hebben vaak dat Sara een paar dagen 'off' is, veel jengelen, niet slapen enz. Dan bedenken we na 3 dagen om eens in het 'oei ik groei' boek te kijken (niet dat ik daar blind vanuit ga en dan heeft ze precies zo'n sprongetje

Op het kdv van Sara heerst waterpokjes, net in haar babygroep. Nou had Sara vanmiddag op haar buikje rode vlekjes zei de leidster, en ze heeft die nu nog steeds. Kan dit een voorbode zijn van waterpokken? Wat is handig om in huis te hebben, en waar moet ik op letten?
Dat zou best waterpokken kunnen zijn, even in de gaten houden of ht blaasjes worden. Myhron had een maandje geleden ook waterpokken, ik heb er niet zoveel aan gedaan behalve beetje talkpoeder erop doen voor het slapen. Ze heeft het ook in vrij lichte mate gehad dus had ze niet zo ontzettend veel last, maar 't was toch een heel zielig gezicht.

Tegen de jeuk helpt een havermoutbadje ook eventueel. Ik had ook mentholpoeder gekocht, maar dat is dus niet geschikt voor kinderen onder de 2 jaar, dus heb ik niet gebruikt.

Vicky, ik lees net je stukje in het 'kleine lettertjes topic" over het niet willen slapen van Amber. Hier was het de eerste paar maanden exact hetzelfde. Maar nu slaapt ze best veel, ook overdag dus het kan nog best veranderen. Als ze op het KDV is slaapt ze trouwens nog steeds heel weinig overdag, veel te bang iets te missen die nieuwsgierige tante...
  Jubileum moderator donderdag 9 februari 2006 @ 22:10:01 #144
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34917161
Evenstar succes en sterkte morgen in het ziekenhuis.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:17:03 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34917491
Evenstar, ik heb vanmiddag de hele update gemist!
Wat fijn dat ze er even serieus naar gekeken hebben vandaag. Heel veel sterkte in het ziekenhuis morgen. Ik hoop dat het mee valt.

Redactie Frontpage vrijdag 10 februari 2006 @ 02:07:25 #146
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_34925357
Evenstar beterschap met Arwen! Sterkte in het ziekenhuis. Fijn dat je nu wel serieus bent genomen.

Alles gaat goed met Kim, ze was mooi gegroeid. En doet alles goed!
Ze keuvelt en lacht nu heel veel. Erg leuk en schattig. Ze heeft nu een lievelingknuffel, die klemt ze stevig vast.

Maar sinds ze maandag het prikje heeft gehad, heeft ze besloten om niet meer te gaan slapen, maar alleen nog maar krijsen en wild om zich heen te slaan en te trappelen. Iig als het haar bedtijd is. En nu dus ook de onze.
Ik krijg haar niet rustig. Zou dat nou door de prik komen, of zou het toeval zijn?
Ze drinkt nu wel 150cc, maar doet er 45-60 minuten over. Is dat te lang? Iemand enig idee? Ook is haar ontlasting nu ineens veranderd. Vanmorgen nog vrij harde keutels en sinds vanavond ineens “ slappe poep”.
Af en toe heeft ze krampjes, maar gelukkig niet zo veel meer als in het begin.

Het CB zegt dat ik haar ‘s nachts moet laten huilen als er niks aan de hand is. Dus als ze de fles heeft gehad, schone luier, boertje etc. Bij krampjes haar bv. elk kwartier ff een aai komen geven en dan weer weg gaan.
Ik vind dat zo zielig, want ze krijst dan erg hard. Het gaat echt door merg en been.

Hebben jullie daar nog tips voor? Er werd mij aangeraden om een matras naast haar bedje te legegn en dan zo bij haar te slapen, misschien dat dat helpt. Gisteren heb ik beneden op de bank geslapen, Kim sliep toen in de kinderwagenbak, maar dat is niet ideaal. (zwakke rug)

En inbakeren word ook veel genoemd. Heeft iemand daar ervaring mee?

(Ik hoop dat het me nu niet weer kwalijk word genomen dat ik vragen stel, maar ik hoor gewoon graag ervaringen. Het CB vertrouw ik niet altijd in adviezen. Is vaak in mijn omgeving niks van terecht gekomen)

Ingrid
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_34927279
Djeez en Ingrid, wat vervelend dat Kim zoveel huilt ineens!
Laten huilen ben ik bij kleine baby's niet zo'n fan van, en het is inderdaad als ouder niet aan te horen, gaat echt door merg en been. Wij hebben Sara in totaal 8 weken ingebakerd gehad. Vanaf dat ze 6 weken oud is. Sara had veel last van krampjes als kleintje en vertikte het ook om te slapen, maar krijste wel de hele dag van moeheid. Als ze dan eindelijk sliep werd ze binnen 15 minuten weer wakker en begon alles van voor af aan.
Inbakeren, sjah, voor ons is het de oplossing geweest! Wij hebben ingebakerd met de doeken van Pacco, www.pacco.nl . We zijn bij een inbakerverpleegkundige geweest en die heeft ons alle ins en outs verteld. We konden de doeken na 2 dagen gebruiken (moesten eerst een paar keer gewassen worden) en net die dag ging Sara helemaal tot het uiterste met het gillen en niet slapen. Wij dachten dat ze veelste overstuur zou zijn voor de doeken, maar hebben het toch geprobeerd, en toen ze eenmaal 'vastlag' was ze meteen stil, viel in slaap en werd de eerste 4 uur niet wakker...
En zo is het telkens gebleven. Na 6 weken zijn we gaan afbouwen omdat we merkten dat ze veel rustiger was en na 2 weken sliep ze in een slaapzakje onder een dekentje, nu nog. Ik zou het zeker proberen! Er is ook een inbakertopic op Fok! waar ik veel info vandaan gehaald heb en bijvoorbeeld Renzell (maar ook anderen hoor) heeft altijd goed advies!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 10 februari 2006 @ 08:53:04 #148
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34927875
Inbakeren
Ingrid en Djeez, dit is een heel topic over inbakeren.

In het kort een paar tips:
  • lees "Regelmaat en Inbakeren" van Ria Blom
  • ga naar je CB voor een instructie van het inbakeren
  • gebruik óf een lakentje óf een echte inbakerdoek
  • weet wat je doet en hou je dus aan alle "regeltjes"

Dan kan het heel fijn zijn en haar helpen. Het is een best persoonlijk iets, maar misschien fijn voor jullie alledrie?
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      vrijdag 10 februari 2006 @ 09:15:11 #149
    105888 renzell
    pi_34928186
    Ha ha, Fuente, ik ben gewoon een inbakerfanaat! en zelf ook een slechte slaper, dus misschien moet ik aan vriendje vragen of ie mij voortaan ook inbakert, wellicht helpt het...

Djeez; ik heb niet meer tips voor je dan Fuente en Sugar je al gegeven hebben. Ik kan alleen maar zeggen dat wij hier hele positieve ervaringen hebben gehad met het inbakeren. Het lijkt me in jullie situatie zeker het proberen waard. Maar, zoals Sugar al zegt.... doe het niet half. Als je het doet, doe het goed. Heel veel succes met jullie klein huilend meisje. Het kan inderdaad door merg en been gaan he?! Niet fijn!
    pi_34928346
    Renz, ik heb gewoon veel aan je tips gehad toen Ennuh, ik ben inmiddels ook redelijk inbakerfanaat, vooral omdat het zovaak heel goed helpt!

Hier een beetje een rode-wangetjes-Sara. Nog steeds vlekjes op d'r buikje, maar niet erger dan gisteren ofzo, en ook geen koorts.

Evenstar, hoe isset met jullie meiske?
    Sara
    Merel
    Ukje
      vrijdag 10 februari 2006 @ 09:40:57 #151
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34928562
    Ingrid... wat naar dat ze ineens weer zo van slag is...
    Heeft ze verder vannacht nog wel wat geslapen?

Evenstar! Succes vandaag!
      vrijdag 10 februari 2006 @ 09:53:29 #152
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_34928768
    Evenstar en Darkmanta en Arwen, succes vandaag
      vrijdag 10 februari 2006 @ 09:59:17 #153
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_34928874
    Ingrid en Djeez, ik zou Kim echtniet gewoon laten huilen hoor Beetje rae reactie van het CB vind ik... Zeker als ze ook last heeft van krampjes, dan al helemaal niet laten huilen. Als ze zo jong zijn hebben ze nog niet door dat als ze gaat huilen dat papa of mama dan komt. Dus ze gaat dan nog niet huilen om aandacht, echt alleen omdat er iets is. Dat besef komt pas ongeveer met een maand of 6.

Fuente, het zouden idd best waterpokken kunnen zijn. Bij Noah op het kdv heerste het ook en ik dacht toen ook bij elk pukkeltje "owjee zou dit het zijn?" en ineens barste het dus los. En het begint ook vaak op de romp.
    Ik heb bij de apotheek gevraagd voor iets tegen de jeuk. Maar als ze zo klein zijn hebben ze er vaak geen last van, dus met een beetje geluk krijgt Sara er ook weinig last van
    ©Dumbo
    pi_34931561
    Bij ons zeiden ze ook dat we Amber maar moesten laten huilen, nou echt niet. Gister was ze zo van slag.
    Ik hanteer de 5 minuten "regel". Ik leg Amber in bedje, aai over haar neusje, geef speentje, geef kus en ga dan weg, dan laat ik haar 5 minuten gaan. Meestal valt ze wel in slaap maar soms ook niet. Dan ga ik na 5 minuten weer terug en herhaal het aaien, het speentje en doe shhhh en ga dan weer weg. Steeds laat ik er 5 minuten tussen zitten. Over het algemeen helpt het wel maar soms ook niet. Als ze helemaal doorslaat dan haal ik haar wel uit bed en dan knuffel ik haar tot ze rustig is en dan probeer ik het opnieuw.

Evenstar, heel veel succes vandaag!!

Wij hebben Amber ook ingebakerd, maar niet voor lang. Ze ging helemaal uit haar dak en krijste de hele boel bij elkaar. Ze werd pislink als ze haar armen niet kon bewegen. Nu slaapt ze in een slaapzak en dat gaat prima. Gister is ze om 21.45 naar bed gegaan en vanmorgen werd ze pm 7.15 wakker, toen lag ze te kletsen en daarna is ze nog even in slaap gevallen.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      Redactie Frontpage vrijdag 10 februari 2006 @ 13:34:30 #155
    3926 crew  Djeez
    pi_34934883
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
    Ingrid... wat naar dat ze ineens weer zo van slag is...
    Heeft ze verder vannacht nog wel wat geslapen?

Evenstar! Succes vandaag!
    Ze is rond 3.00 in slaap gevallen en heeft toen gelukkig wel doorgeslapen.
    De laatste tijd is ze ook erg onrustig met drinken. Ze draait haar hoofdje alle kanten op en slaat met haar handjes. Als ze dus in bed ligt, of eik waar dan ook, begint ze ook te maaien met haarhandjes. Dus misschien is inbakeren toch het overwegen waard. Ik zal iig contact opnemen met het cb voor een afspraak.

Gelukkig is verder alles goed met Kim! Ze zat net nog heel lief te lachen en te brabbelen. En ze houdt haar knuffeltje nu stevig vast, daar mag je niet aankomen!
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
      vrijdag 10 februari 2006 @ 14:35:39 #156
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_34936066
    Kim klein knuffelmeisje en Amber klein spookje wel goed slapen hoor
    quote:
    Ingrid en Djeez, ik zou Kim echtniet gewoon laten huilen hoor Beetje rae reactie van het CB vind ik... Zeker als ze ook last heeft van krampjes, dan al helemaal niet laten huilen.
    Ik vind dat je een kindje best wel eens mag laten huilen. en dan langer als vijf minuutjes.
    De longetjes moeten ook ontwikkelen en ze moeten ook hun frustraties e.d. kwijt kunnen en tegen krampjes kun je vrij weinig doen buiten abc dophilus of cinabby oid dergelijks proberen.

quote:
    Als ze zo jong zijn hebben ze nog niet door dat als ze gaat huilen dat papa of mama dan komt. Dus ze gaat dan nog niet huilen om aandacht, echt alleen omdat er iets is. Dat besef komt pas ongeveer met een maand of 6.
    je kunt ze niet verwennen maar wel gewennen. Als jij een kindje nooit laten huilen en zodra het een kik geeft gaat troosten, merkt een kindje dat zeer zeker wel.

Misschien is inbakeren een optie en kun je het cb of een inbakerdeskundige oid om advies vragen. En wellicht bij de bieb het boek van ria blom lenen succes ermee.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 14:38:58 #157
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34936192
    Wat zei de kinderarts Evenstar? Of zijn jullie nog niet geweest?
      vrijdag 10 februari 2006 @ 15:16:32 #158
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_34937569
    Ons dropje is nagekeken door de kinderarts ze is in een dag tijd 55 gram afgevallen maar gelukkig nog niet uitgedroogd

het kunnen drie dingen zijn.

Op de derde plek staat de maagvernauwing. Maar daarvoor spuugt ze niet extreem genoeg dus die optie is nog niet van toepassing.
    op de tweede plaats staat een heftige vorm van reflux, al had de comfort dan veel meer verlichting moeten bieden dan hij doet.
    De vermoedens van de Kinder arts n.a.v onderzoek en een hoop vragen beantwoord te hebben en aan het buikje e.d. gevoeld te hebben leiden naar koemelk allergie.
    Dus nu moeten we nutramigen proberen en mocht die niet werken neocare en anders gaan ze toch inwendig bekijken.

Eerst maar eens dit afwachten.

echter ga ik naar de optheek. Geen nutramigen. En hier in de buurt ook niet te krijgen.
    Gelukkig heb ik een lieve mama die in helmond alles heeft nagebeld en dus aan nutramigen kan komen alleen moeten we wel tot vanavonc wachten eerdre is die apotheek niet open.
    Raar gedoe hoor

Nu maar hopen dat het helpen gaat en ons meissie weer haar vrolijke zelve wordt
      vrijdag 10 februari 2006 @ 15:20:49 #159
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34937737
    Wat klote dat ze alsnog weer afgevallen is zeg!
    Maar goed, ze is iig goed nagekeken.

Hopelijk werkt die nieuwe voeding snel!
    pi_34937883
    jeetje Evenstar, hopelikj slaat de nieuwe voeding snel wat reserve vet op
    pi_34939266
    Wat vervelend
    Op marktplaats wordt ook altijd Nutramigen verkocht. Misschien kun je daar nog iets mee, het is er dacht ik wel goedkoop maar zonder bonnetjes kun je 't waarschijnlijk weer niet declareren bij de verzekering tzt.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 16:06:49 #162
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_34939402
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 16:03 schreef poemojn het volgende:
    Wat vervelend
    Op marktplaats wordt ook altijd Nutramigen verkocht. Misschien kun je daar nog iets mee, het is er dacht ik wel goedkoop maar zonder bonnetjes kun je 't waarschijnlijk weer niet declareren bij de verzekering tzt.
    al was die voeding 100 euro per pak dan nog kreeg ze die vopeding, ze krijgt wat ze nodig heeft .
    En op marktplaats zou ik zoiets dus never durven te bestellen.
    Veel te bang dat er mee gerommeld wordt oid ze slaapt nu lekker en als het echt nodig mocht zijn dan krijg ze straks nog een beetje friso onder het mum dat ze dan toch iets binnen krijgt.
    Ben erg blij dat me moeder er aan kon komen en die dus komt brengen tis toch een uur hier vandaan met de auto
    en zonder bonnetje idd niet te declareren. Echter mocht de nutramigen niet aan slaan dan krijgen we hem ook niet vergoed dus sja we zien het allemala wel.
    gewoon afwachten en maar hopen op het beste
    pi_34939580
    Als ze nu friso comfort krijgt, waarom moet je dan eigenlijk nutramigen geven ipv Friso Allergy care?

Wel fijn dat je moeder dat wil doen

/edit
    Bij deze apotheek kun je online bestellen, misschien ook handig: http://www.kwaliteitsapotheek.nl/
    & hier ook https://secure.is.nl/mijn(...)etails.asp?ID=326359
    (En wat ook vaak wordt aangeraden is meerdere kleinere voedingen te geven, omdat een ontstoken maag & darmen [door de allergie en het zure spugen] minder kunnen hebben en dan makkelijker tot rust komen.)

[ Bericht 25% gewijzigd door poemojn op 10-02-2006 16:22:56 ]
    pi_34939618
    Heeft jouw apotheek het nu besteld Evenstar?
    Nu maar hopen dat ze er wat aan heeft, sterkte!
    pi_34940455
    Vaak word nutramigen gegeven als er sprake is van ernstige KMA. De friso Allergy Care word meer gezien als een HA-voeding dan als een voeding bij KMA. Door de artsen dan.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 17:00:33 #166
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_34941332
    kleintjes moet je niet lang laten huilen. ik heb het nooit gedaan bij maxim toen hij zo superklein , en nu trouwens nog steeds niet.
    laten huilen om longetjes te laten ontwikkelen is trouwens onzin bij het leven, gaan me nekhaar van overeind staan *iekss*
    niet naar jou toe hoor evenstar maar vind dat zo stom, echt iets van vroeger.

en maar hopen dat nutramigen gaat werken, succes en een lieve mamsie hebbie
    pi_34941443
    Vergis je niet met dat huilen. Want bij Merlijn kunnen we soms de luier, krampjes en honger uitsluiten en dan wil meneer gewoon niet slapen en is wel moe en is voor hem de enige oplossing zichzelf in slaaphuilen. Dat kan soms best lang duren. Ik zorg dan wel dat de rest is uitgeloten. Als het dan een kwartiertje duurt kan dat.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 17:37:43 #168
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_34942548
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 14:35 schreef _evenstar_ het volgende:
    Ik vind dat je een kindje best wel eens mag laten huilen. en dan langer als vijf minuutjes.
    De longetjes moeten ook ontwikkelen en ze moeten ook hun frustraties e.d. kwijt kunnen en tegen krampjes kun je vrij weinig doen buiten abc dophilus of cinabby oid dergelijks proberen.

je kunt ze niet verwennen maar wel gewennen. Als jij een kindje nooit laten huilen en zodra het een kik geeft gaat troosten, merkt een kindje dat zeer zeker wel.
    Ontwikkeling van de longetjes vind ik ook onzin en achterhaald idd.
    Ik heb Noah ook heus wel eens laten huilen (soms kan het sowieso even niet anders) en pakte hem niet meteen bij de 1e kik op. Maar als een kind overstuur is, en zeker met zoiets als darm krampjes (in slaap huilen is idd weer een ander verhaal), zou ik dus echt niet zo'n klein kind maar laten huilen. Je kan er misschien niks aan doen, maar om het hem dan maar alleen uit te laten zoeken in bed
    ©Dumbo
    pi_34942894
    Wel of niet laten huilen is iets heel persoonlijks denk ik. Ik heb het nooit gedaan, en doe het nu ook niet. Waarschijnlijk zal ik het ook nooit doen, ik kan er nl helemaal niet tegen.
    Bij mijn CB was het ook een tip om haar maar te laten huilen, daar heb ik nog bijna ruzie om gehad omdat ik het er niet mee eens was. Dus die (in mijn ogen ouderwetse) adviezen geven ze wel vaker.

En ach dan verwen/gewen ik d'r toch, ben ik zelf vroeger ook en ik ben er niet slechter van geworden.
    pi_34943235
    Daar ben ik het helemaal mee eens Igraine al ben ik zelf vroeger niet "verwend", ik werd achter een dichte deur gezet
    pi_34943472
    Hmm ja Poemojn, dat is ook een manier...
    pi_34945248
    Een kind bij elke kik eruit halen vind ik dus niks. Ik heb Djen regelmatig laten huilenja ook het long verhaal en zij is daar niet slechter van geworden. Djulian daarin tegen heb ik vaak eruit gehaald en hem proberen te troosten, einde van het liedje is dat hij nu moeilijk naar bed te krijgen is en dan nog 2 uur ligt te jammeren. Hij denkt dat we bij elke kik bij hem zullen staan en word boos als dat niet zo is.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 19:19:26 #173
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_34945651
    Ik heb mijn kinderen nooit laten huilen (een minuut of 5 uitgezonderd, om het even aan te kijken) en het zijn allebei makkelijke slapers, die alleen huilen als er wat is. Iedereen moet het lekker zelf weten, alle kindjes zijn verschillend, maar ik wilde even laten weten dat je je kind niet persč "verpest" als je ze niet laat huilen.

Overigens heb ik Freek met een jaar of twee en half wel een paar avonden laten krijsen, maar dat was omdat er echt niets was, behalve gezellig beneden willen zijn .
      Jubileum moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 19:34:41 #174
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_34946103
    Er zit ook wel degelijk een verschil tussen een "ik ben zo moe maar ik kan niet slapen" huiltje en een "mama er is echt iets!'huil vind ik. Ik heb ze nooit laten huilen, maar ik heb wel slaaptraining toegepast toen ze eenmaal ouder waren. Dat is echter iets anders dan een klein babietje laten huilen, dat zou ik nooit en nimmer over mijn hart verkrijgen. Ook al kun je verder niks voor ze betekenen, je bied in ieder geval troost en veiligheid en daar kun je nooit genoeg van krijgen vind ik.
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_34946272
    Ik heb Myrthe ook nooit laten huilen. Ik denk dat het ook wel heel erg verschilt per kind, de een heeft even huilen echt nodig om in slaap te komen, de ander zeurt snel, Myrthe huilt eigenlijk alleen als er echt iets is dus dan is het ook niet zo moeilijk om er dan naar toe te gaan. Als ik merk dat ze zeurt dan wacht ik even, maar als ze echt hard gaat huilen kan ik het gewoon niet aanhoren. Maar dat is dus wel iets heeeeel anders als bij elke kik eruit halen, das weer het andere uiterste hoor..
    pi_34946435
    ik laat Thijs ook niet langer doorhuilen dan nodig is, kan daar trouwens ook niet goed tegen als je je kindje zo hoort huilen, en idd wat Lois al zegt je hebt duidelijk een verschil in het soorten huiilen.

Thijs huilt ook niet veel en vaak en snachts als ik hem eruit heb gehaald kan ik hem alle gemak er terug inleggen.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 21:31:25 #177
    3011 E.T.
    pi_34950138
    Ik hoop dat de nieuwe voeding de juiste blijkt te zijn _evenstar_!

ik heb Saskia trouwens ook nooit laten huilen. Je merkt bij die kleintjes snel genoeg of ze huilen omdat er 'iets' dwars zit of omdat ze huilen om in slaap te komen of omdat ze alleen maar aandacht willen.
    Saskia slaapt nu trouwens (over het algemeen) zeer makkelijk in, ze heeft er dus niks aan over gehouden.
    pi_34953816
    Evenstar, ik hoop dat het snel beter gaat met de Nutrigamen.

Ik wals even over de rest heen want ik ben boos.

toen ik vanavond thuis kwam vertelde Mike dat hij dacht dat het druk was geweest op het kdv omdat het schriftje niet geschreven was. Ok kan gebeuren denk ik dan. Zegt ie daarna dat toen hij haar verschoonde dat ze nog een luier van thuis aanhad (8.15 gebracht, 17.00 gehaald) Toen kwam er zo'n beetje stoom uit mijn oren. De rest van het verhaal in hoe gaat het met de moeders want dat gaat meer over mij dan over Emma...
    En nog steeds drinkt ze niet geweldig uit de fles
      vrijdag 10 februari 2006 @ 23:02:16 #179
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_34953891
    Jee, wat vervelend Jelief.. En jij weet als geen ander (en ik ook) hoe dat dan gewerkt heeft op het KDV .
    pi_34953973
    Weet je dat zeker dat ze nog een luier van thuis aanhad?? Dat kan toch haast niet?
      vrijdag 10 februari 2006 @ 23:14:59 #181
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_34954442
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 16:13 schreef snoopy het volgende:
    Heeft jouw apotheek het nu besteld Evenstar?
    Nu maar hopen dat ze er wat aan heeft, sterkte!
    nog niet.. omdat we eerst moeten wachten of dit aanslaat. tot op heden nog geen verandering maar dat zou erg vroeg zijn

en poejmon we bieden nog kleine beetjes aan vandaag om der te laten wennen. en vanaf morgenvroeg als ze de nacht doorgeslapen hjeeft toch 150 cc maar gaan absoluut niet pushen om meer te drinken oid.

en waarom niet de friso allergy care omdat die alleen schijnt te helpen als je die van begin af aan geeft, maar dat weet ik allemaal niet precies hoe dat zit.

we wcahten af
    pi_34954517
    Leah, daarom ben ik ook zo boos, hoe druk het ook is, luiers verschonen doen we altijd en mocht de luier nog droog zijn dan krijgen ze op een gegeven moment toch echt wel een nieuwe aan, en we melden dan even dat het kindje niet of weinig heeft geplast.

Igraine, ze hebben heel andere luiers dan wij thuis hebben, vandaar. We gaan maandag maar even bellen. Het is jammer want ik had echt heel veel vertrouwen in de meiden daar.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 23:19:59 #183
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_34954664
    Je verschoont sowieso altijd na het voeden toch? tenminste, dat deed ik wel indertijd. Even navragen maar...maar je rotgevoel kan ik heel goed begrijpen.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 23:21:44 #184
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_34954737
    jelief wat verschrikkelijk.

en tuurlijk si er verschil tussen jammer huilen en pijn huilen e.d. en daarop handelen we.

over dat niet laten huilen en het longetjes verhaal dat het achterhaald is en niet slechter voor de stembanden is ben ik het niet mee eens.
    Mijn oude buurvrouw haalde bij elke weeh en beeh en boeh en bah van haar eerste kindje de kleine eruit en sussen e.d. en bij de 2e idem.. beiden hebben slappe stembanden en een heze stem en kortademigheid als gevolg dat de long inhoud te klein is egworden.
    Bij een derde nadat de kinderarts bij de oudste toen inmidels 4 had vastgesteld wat het probleem was en waarom heeft ze de derde wel laten huilen en die heefr geen van boven genoemde klachten.
    Voor een ander wellicht toeval maar voor mij niet.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 23:22:20 #185
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_34954761
    Wow dat is wel erg lang idd jelief. Bij Noah is het ook een keer gebeurd, maar die ging maar halve dag. Is nog lang, maar goed.
    ©Dumbo
      vrijdag 10 februari 2006 @ 23:23:26 #186
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_34954806
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 23:19 schreef Leah het volgende:
    Je verschoont sowieso altijd na het voeden toch? tenminste, dat deed ik wel indertijd. Even navragen maar...maar je rotgevoel kan ik heel goed begrijpen.
    hier ook bij elke voeding verschonen we de luier wle of niet wat gedaan.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 23:25:26 #187
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_34954881
    Nu met mijn eigen kinderen doe ik dat niet hoor, dan kijk ik even aan de zijkant, of voel even een kind in zijn kruis , of verschonen nodig is. Maar op het KDV deed ik dat wel.
    pi_34954935
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 23:16 schreef Jelief het volgende:

Igraine, ze hebben heel andere luiers dan wij thuis hebben, vandaar. We gaan maandag maar even bellen. Het is jammer want ik had echt heel veel vertrouwen in de meiden daar.
    Ja dan weet je het wel zeker...
    Oh wat erg, een hele dag in dezelfde luier...! Arme Emma
    pi_34954952
    Wij controleren sowieso een paar keer per dag de luier, en bij die kleintjes idd bij elke voeding en voor en na het slapen (indien nodig). Wat ik ergerlijk vind is dat ze dus niet opgelet hebben of ze wel geplast heeft, vrij essentieel als je weet dat een kindje slecht drinkt. Maar goed verder gaat het lekker met ons meisje, ze vind op haar buik liggen niet zo heel erg meer en begint gericht speeltjes te pakken. Ook de babygym is leuk. Ze kan ook geweldig kirren en gillen. Vanavond hadden we een voorbereidingsbijeenkomst voor de kinderopdracht van komende zondag. We gaan dan in kerk onze dank uitspreken dat Emma er is en vragen de gemeente om ondersteuning/hulp bij de geloofsopvoeding. Het wordt een heel vrolijke dienst samen met 3 andere ouderparen.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 23:32:28 #190
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_34955143
    wat voor geloof hebben jullie dan als ik mag vragen ?

wij laten Arwen dopen ze wordt gedoopt in de doopjurk van haar peettante volgens antilliaanse traditie
    we wachten echter tot onze poolse familie wer in nederland is ( ongeveer maart) omdat voor hun geloof erg belangrijk is en wij hun er graag bij willen hebben
    pi_34955264
    We zijn Doopsgezind. Ondanks dat Emma niet gedoopt word krijgt ze wel een doopjurk aan namelijk die van mijn oma (die pas overleden is). We doen dit omdat zo twee tradities(katholiek en doopsgezind) bij elkaar komen. Ook willen we Emma wel doopsgezind opvoeden maar wel de vrijheid geven om later haar eigen keuze te maken.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 23:55:57 #192
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_34955994
    even gaat googlen op doopsgezind nog nooit van gehoord
    pi_34956044
    www.doopsgezind.nl (als ik het goed heb)
    pi_34961626
    Jeetje Jelief, niet te geloven dat ze Emma geen nieuwe luier gedaan hebben, kan me voorstellen dat je er dan geen fijn gevoel meer bij hebt!

Ik heb nog een vraag over waterpokken. Sara heeft nu nog meer plekjes dan eerst, wanneer worden dit blaasjes? De vlekjes zitten nog steeds alleen op haar buikje en rompje en gisteravond had ze heel iets verhoging, vanmorgen nog niet getempt.
    Sara
    Merel
    Ukje
      zaterdag 11 februari 2006 @ 10:36:32 #195
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_34962262
    Fuente, bij Noah ging dat ineens heel hard. Dinsdag zat ik nog te twijfelen of het waterpokken waren, maar toen ik hem 's avonds in bad deed was het wel duidelijk. Hij had er toen nog weinig last van, maar toch m'n moeder gevraagd of die woensdag kon oppassen ipv dat ie naar het kdv ging. Woensdag had ie iets verhoging maar nog weinig last, en donderdag waren het echt blaasjes en was het een hoopje ellende en had ie echt last van jeuk, etc. Maar zaterdag had ie er gelukkig alweer veel minder last van. Het duurt wel lang voor het wegtrekt vind ik, bij Noah is het nu nog niet helemaal weg. Maar geen jeuk meer dus is niet erg ofzow het duurt alleen lang vind ik
    ©Dumbo
    pi_34964338
    sjonge jelief, daar zou ik ook echt woest over zijn zeg. weet je echt heel zeker dat ze daar niet ook soms dat merk gebruiken? nou ja, ik zou 't ook op z'n minst bespreken daar.
    pi_34964576
    jeetje Jelief, daar zou ik inderdaad ook zwaar pissed over zijn. Het is toch geen dagtaak? En daarbij, dalijk heeft ze een schimmelinfectie ofzo...

Idd geljk bellen maandag!!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zaterdag 11 februari 2006 @ 13:30:18 #198
    105888 renzell
    pi_34965731
    Bix; hoe was Anna's verjaardag? Enne.... waar blijven de foto's?

Ik heb Juul in het kader van het inbakerverhaal regelmatig laten huilen, maar ik moet zeggen; met een gebroken hart! Toch hielp het om vol te houden. De huiltjes werden steeds korter en verdwenen op het laatst helemaal. Nu is ie zo oud dat ie echt alleen nog maar huilt als er echt iets is, dus ik laat hem sowieso nooit meer huilen nu, hooguit een kwartiertje mekkeren.

Juul trekt zich trouwens de hele dag op tot staan! Ik vind het zo knap van hem.
    pi_34967749
    renzell, dat vind ik ook heel knap van julius!!! en zie het verjaardagstopic voor een paar fotootjes van donderdag. en zondag vieren we 't eigenlijk pas 'echt' dus dan worden vast nog wel meer foto's gemaakt. in ieder geval is ze al heel echt jarig, erg grappig. de kadootjes werden zeer dankbaar ontvangen en ze vindt de ballonnen en slingers ook erg mooi. als we met z'n allen voor haar zingen glundert en danst ze volop mee. piet vindt het ook erg leuk, die vraagt elke dag hoopvol: 'is het nog steeds feest?' en ja, tot en met morgen is 't hier gewoon een groot verjaardagsfeest. gisteren werd het op het kinderdagverblijf gevierd, en daar hadden ze een hele mooie sesamstraat-feestmuts voor haar gemaakt, en ook een mooie pino-plaat met de namen van alle kindjes en juffen van haar groep erop. 's ochtends hebben ze er ook echt een feestje van gemaakt, met zingen en de traktaties en allemaal muziekinstrumentjes. helaas waren we vergeten de camera mee te nemen om daar te laten zodat de juffen foto's konden maken. (maar dit is in ieder geval beter dan andersom: die keer dat piet z'n eerste verjaardag bij zijn vorige kdv vierde is er gewoon nauwelijks gevierd, geen muts, geen kadootje (niet dat dat kadootje nou zo per se moet maar ze hadden er in ieder geval wel een beetje aandacht aan mogen schenken). we hadden toen wel een camera meegegeven maar daar was niks mee gedaan. ook zo'n kdv waarbij ik wel eens twijfelde over het aantal keren dat ze de luiers verschoonden trouwens.)
    pi_34968012
    Julius, stoere vent

Wat goed dat ze zulke leuke dingen doen op het kdv Bix! En zo'n kleine stralende jarige Anna is toch helemaal lief Ik moet ook zo lachen om Piet die feest wil
      zaterdag 11 februari 2006 @ 15:16:59 #201
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_34968155
    Bix, leuk verslagje! En leuke foto's!
    Maar is het stopcontact bij de box wel beveiligd? Lijkt van niet, maar kan me niet voorstellen haast?
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      zaterdag 11 februari 2006 @ 15:20:14 #202
    105888 renzell
    pi_34968226
    Leuk, die mutsen. Wat ziet ze er stralend uit, je kleine dreumes!
    Enne... ik snap Piet wel..... wat is er leuker dan 4 dagen lekker doorfeesten.

Oh Bix, die foto waar Anna haar nieuwe pop knuffelt.

ik heb nog geen enkel stopcontact beveiligd.... moet ik maar eens verdomd snel gaan doen denk ik
      zaterdag 11 februari 2006 @ 15:25:06 #203
    105888 renzell
    pi_34968351
    Ps- Julius is vandaag 10 maanden en daarom heb ik (die altijd alleen maar zunigjes van de biologische volkoren soepstengels is) 10-maanden-koek (weliswaar biologisch... ) gekocht voor meneer. En lekker dat ie het vindt!!!
    pi_34968503
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 15:16 schreef Sugar het volgende:
    Bix, leuk verslagje! En leuke foto's!
    Maar is het stopcontact bij de box wel beveiligd? Lijkt van niet, maar kan me niet voorstellen haast?
    is wel beveiligd hoor, alleen zijn 't van die doorzichtige dingetjes dus je ziet 't inderdaad niet.
    pi_34968571
    wow, 10 maanden julius alweer !
      zaterdag 11 februari 2006 @ 15:34:59 #206
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_34968605
    Aha, gelukkig! Die doorzichtige exemplaren ken ik niet eens, maar wij hebben niets beveiligd, dus ben er niet in thuis. Bij ons zit alles hoog en onbereikbaar.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      zaterdag 11 februari 2006 @ 16:07:08 #207
    105888 renzell
    pi_34969554
    Bij ons zit dus ook wel zo hier en daar iets laag en (te) bereikbaar. Stom zeg, dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Of nou ja, wel gedacht... niet naar gehandeld....

Ik heb wel net voor 2 weken eten in elkaar geflanst voor Juul. Voelt toch altijd weer goed en verantwoord. Kennen jullie dat? Hij vindt het bovendien 10 keer lekkerder dan de olvaritpottenmeuk. Hoewel sommigen daarvan behoorlijk goed weg te werken zijn vind ik zelf. Zo daar zijn; de zoete mais met kip, de lentegroenten met kalkoen en de spinazie. Maar helaas hebben mijn zoon en ik op dit vlak al enige weken een klein edoch vitaal menigsverschil. Dus.... leve de zelfkokkerellerarij.
    pi_34973115
    Amber staat deze maand in de ouders van nu
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2006 @ 18:25:38 #209
    81992 Githa
    pi_34973961
    Renzell, vind ik ook hoor. Daarbij alles wat mama maakt is gewoon lekkerder en gezonder
    Julius alweer 10 maanden WIIIIIEH! wat gaat dat hard!

Amber ik ben benieuwd, ik ga zeker kijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Githa op 11-02-2006 20:31:55 ]
    pi_34974175
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 17:58 schreef Vicky het volgende:
    Amber staat deze maand in de ouders van nu
    In het februari nummer? Waar waar waar??? * owlet pakt hem er meteen bij
    pi_34974305
    weet ff de bladzijde niet, vriendin heeft blad van me geleend
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_34974314
    Nou Sara's vlekjes lijken nu weer minder te worden, toch geen waterpokjes denk ik

Bix, wat leuk zeg jarige Anna met feestmuts!

Renzell, ik maak ook bijna altijd alles zelf, lekker veel voorraden enzo. Scheelt qua geld en Sara vindt de hele vloeibare meuk van olvarit niet bijzonder. Als ik het zelf pureer is het lang zo vloeibaar niet en eet ze veel beter

Vicky, ik ga zeker kijken, ben benieuwd!
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_34974368
    Er staan 2 fototjes in, en dan een verhaaltje van mijn vriendin....
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zaterdag 11 februari 2006 @ 20:30:03 #214
    105888 renzell
    pi_34978153
    Wat cool Vicky! Ik ga ook even spieken als ik een boekwinkeltje voorbij loop.

Goed he Fuente?! Nu moet ik zeggen dat ik de afgelopen tijd best periodes heb gehad van veel pottenkoperij, maar dit was ivm de algehele drukte hier in huis. Zelf maken is toch gewoon beter en lekkerder ja.
    pi_34979485
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 18:38 schreef Vicky het volgende:
    Er staan 2 fototjes in, en dan een verhaaltje van mijn vriendin....
    Hmmm.. Is het bij het stukje over "gemengde moedergevoelens?" (kindje in groen capuchontruitje)?
    pi_34981708
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 20:30 schreef renzell het volgende:
    Wat cool Vicky! Ik ga ook even spieken als ik een boekwinkeltje voorbij loop.

Goed he Fuente?! Nu moet ik zeggen dat ik de afgelopen tijd best periodes heb gehad van veel pottenkoperij, maar dit was ivm de algehele drukte hier in huis. Zelf maken is toch gewoon beter en lekkerder ja.
    Potjes zijn soms gewoon makkelijk. Ik merk wel dat als ik heel druk ben op m;n werk en geen weekend heb (en dat gebeurt nog wel eens) ik gewoon minder tijd heb voor zelf prakjes maken, en dan krijgt ze een keer wat potjes.
    En voor 6 maanden heb ik ook vispotjes gekocht, aangezien we dat zelf weinig eten (manlief houdt er niet van) en ik wel wil dat Sara de smaak leert kennen
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_34981867
    Zow kom ook even binnen vallen.

Toen we dinsdag op het kdv kwamen waren Chantel en nog een andere baby die net beter was de enigen in de groep. Er waren dus bijna geen kindjes aanwezig vanwege dat ze allemaal ziek waren, virusje wat de ronde deed in het kdv.

Werden we dus donderdag morgen opgebeld door de health & safety afdeling van het kdv, dat er een virus de ronde ging en dat er die nacht een kindje was overleden die ook die symptomen had. Nou ik schrok mijn eigen helemaal lek Niet te min was ik enorm verdrietig voor de familie van dat kindje, maar ik was ook doodsbenauwd dat het wat met dat virus te maken had.

Alle kinderen hebben een beetje ontlasting moeten inleveren voor onderzoek en ondertussen is het kdv gesloten tot nadere informatie. Brrr, ik vind het nog steeds eng en let angstvallig op dat er niets aan de hand is met Josh en Chantel

Chantel had dus gisteren wel een paar dunne luiers en gaf ook een paar keer over. Dus s'middags naar de dokter. Die heeft toen alles zo'n beetje nagekeken en gevoeld. Uiteindelijk bleek ook zij een oorontsteking te hebben. Dus ook voor haar een antibiotica kuurtje.

Jelief, oef wat zou ik boos zijn zeg. Zekers even gaan navragen hoor.

Ingrid, hoe is't met Kim. Alweer wat beter.

Wat zielig dat Arwen zo veel spuugt. Hopelijk heeft ze er een beetje baat bij dat ze die nieuwe voeding krijgt. Dikke

En hier word ook alleen maar gekookt en prakjes gemaakt voor Chantel. Ik heb nog nooit een potje olvarit in huis gehad.
      zaterdag 11 februari 2006 @ 23:48:54 #218
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_34985026
    tot op heden is ze vrijwel spuugvrij alleen soms wat doorzichtig en zuur ruikend spul
    maar dat is niet direct na de voeding.
    Wij beginnen een beetje te denken dat het dus idd die allergie is en dan ook wat de kinderats wel vermoede reflux erbij zou dat doorzichtige verklaren denk ik ?

ze is ook allerter en vrolijker en heeft weer der kuren

een voorzichtige oleeeej

Lewis wat moet je een schrik hebben

fuente hoe gaat het nu met sara haar wangetjes? fijn dat de bultjes minderen

hoe is het met yoram en met hannah en demi en alle andere kleine en grote babytjes die ik vergeet
    pi_34990658
    Lewis, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Hopelijk valt het allemaal mee..

Evenstar, fijn dat het wat beter gaat met Arwen!
    Sara's wangetjes zijn al een stuk beter. De hormooncreme helpt als een tierelier. Maar we merken wel dat we nu we gestopt zijn (omdat alle plekjes wegwaren) er toch weer plekjes terugkomen, dus we bellen maandag de HA weer.

Nog even een vraag voor ik moet werken. Sara heeft veel last van Berg, op zich niet erg, maar bij haar raakt het telkens ontstoken en slaat het door naar exceem. Nou hebben we eerst vaseline geprobeerd, maar dat mag dus niet meer omdat ze daar ook uitslag van krijgt. Toen met anti-bergpads, maar die helpt maar tijdelijk, een dag later zit het er weer. De schilfers van de Berg worden ook steeds groter (en grote witte korsten nu). Ze heeft er zelf geen last van, maar het kan dus zo doorslaan naar een ontstoken prut. De huisarts wist eigenlijk ook niet wat we ermee moesten, behalve anti-berg pads, maar die werken dus niet goed. Iemand nog andere tips?
    Sara
    Merel
    Ukje
      † In Memoriam † zondag 12 februari 2006 @ 09:13:21 #220
    81992 Githa
    pi_34990714
    Anti-berg heeft het hier altijd alleen maar erger gemaakt.
    Ik smeerde de plekken met berg altijd flink in met baby olie en liet dat een uurtje intrekken, dan in bad, haren wassen en heel goed uitkammen met een kammetje. Met het kammen ben je dan wel even bezig omdat alle berg dus echt los laat, maar het is dan wel weg.

Succes
      zondag 12 februari 2006 @ 09:34:04 #221
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_34990813
    He wat leuk, alle dopelingetjes! Tobias wordt 12 maart gedoopt in de doopjurk van mijn opa (90 jaar oud!) in de kerk waar wij ook in zijn getrouwd door dezelfde pastoor!

Over het huilen; ik laat Tobias ook niet (lang) huilen, soms huilt hij 5 minuten om in slaap te komen en dat huiltje kan ik precies 'aanhoren'. Duurt het langer dan ga ik hem uit zijn bedje halen want anders huilt hij zichzelf over zijn toeren heen en kan hij zeker niet meer slapen. En het verschil in huiltjes is goed duidelijk bij hem, dus sta ik zó bij hem als het anders is dan het ik-heb-nog-geen-zin-om-te-slapen-maar-ik-ben-wel-moe-huitje.

Lewis wat een schrik! Ik hoop dat Chantel snel van haar oorontsteking af is en verder niks krijgt!

Jelief ik zou ook flink boos zijn! Arme Emma.
    Kim hoe gaat het met jou? Arwen ik hoop maar dat je nieuwe voeding snel aanslaat!
    Anna ik heb leuke foto's van je gezien, wat een lang feest heb jij!

Ik heb sinds bijna een week luxe hier! Ergens tussen 20.00 en 22.00 uur krijgt Tobias zijn laatste voeding en de volgende ochtend om 8.30 hoor ik hem pas weer! En omdat deze mama dan zowat overloopt haal ik hem bij de eerste kik uit zijn bed! Hij slaapt nu trouwens anderhalve week in zijn ledikant en ik heb gemerkt dat dat matrasje veel warmer is dan dat uit zijn wiegje, dat zal wel meehelpen met het doorslapen (en nu maar hopen dat hij het schema morgen niet ineens omgooit!).
    Ylana
    pi_34992405
    Met Merlijn gaat het op het ogenblik niet lekker. Hij kan namelijk echt niet in slaap komen, of het nu in zijn eigen bedje is, of bij mij in bed. Hij heeft bijna een uur nodig om slaap tekomen terwijl hij heel moe uit zijn ogen kijkt en het enige wat hij doet is huilen. Hij wil niet liggend in slaap vallen, bij mij in de draagdoek slaapt hij wel. Steeds meer ben ik ook door andere dingetjes aan het denken dat hij iets heeft overgehouden van de vacuum. Hij ligt vooral als hij zich niet lekker voelt ook niet recht en alleen op het rechter deel van lijfje. Het linkerdeel laat hij los liggen.

Hoe hij ligt te huilen krijgen we hem eigenlijk niet getroost, het helpt wel om hem aan de borst te leggen. Het is echt zielig, zeker nu hij meer beweegt en ook zijn linkerkant meer gaat gebruiken. Ik denk dat ik maandag contact opneem met een manueel therapeut gespecialiseerd in baby's. Ben heel benieuwd of hij mij kan helpen.
      zondag 12 februari 2006 @ 12:19:13 #223
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_34993568
    Randa je weet wat ik egzegd heb beter een keer laten kijken dan heb je wat meer zekerheid

Tobias wat een slaapkoppie
    Gisteren hier weer een flink spuugfestijn. Ik ging even kijken of ze gespuugd had en werd aangekeken door een paar zielige oogjes de spuug, weeral doorzichtig lag over het matrasje en 1 meter verder tegen de commode en op de vloer haar scooongepoetst even tussen ons in gelegd en eten gegeven kind barste van de honger en terug gelegd.
    Vanochtend met de voeding weer spugen dit keer weer zoals de afgelopen week was..
    moeilijk hoor
    Wat kan je je zo machteloos voelen nu kan ze een kleien terug val krijgen enzo maar net als je een beteje durft te hopen begint het spugen weer
    pi_34995401
    he jeetje Evenstar, wat klote zeg. Ik weet precies hoe je je voelt! Amber spuugt de ene dag meer dan de andere. De laatste dagen gaat het gelukkig goed.
    Wij mogen morgen weer terug naar de ka en ga het ook even goed navragen over dat maagzuur enzo.

Owlet, het gaat over moeders die nu een andere kijk op hun werk hebben.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_35000464
    We hebben net een fruithapje geprobeerd. Half potje peer, 1e hapje, ze vond het heerlijk!! Alleen snapt ze nog niet veel van de lepel. Ze zat te blazen maar ook te smakken, zo'n lief gezicht. Zal van de week een fototje plaatsen
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zondag 12 februari 2006 @ 15:30:37 #226
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_35001182
    hmm is dta nog niet iets te vroeg
    pi_35001218
    mag vanaf 4 maanden en Amber is bijna 4 maanden. Ze zat al de hele tijd te bijten op haar speen en op onze vingers...
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zondag 12 februari 2006 @ 15:36:26 #228
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_35001389
    hmm dat bijten doet ons meissie ook dus is geen indicatie toch? je weet natuurlijk zelf wel het beste wat goed voor je meisje is maar vind het vrij vlot helemaal ze toch best maag probleempjes heeft... ons werd al gezegd dat we hier pas vanaf 6 maandne bijvoeding mogen gaan geven onder begeleiding..
    pi_35001484
    we gaan ook eerst kijken hoe ze erop reageert. kan best dat het juist goed gaat omdat het toch zwaarder is dan melk.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zondag 12 februari 2006 @ 15:44:19 #230
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_35001672
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 08:59 schreef Fuente het volgende:
    Nog even een vraag voor ik moet werken. Sara heeft veel last van Berg, op zich niet erg, maar bij haar raakt het telkens ontstoken en slaat het door naar exceem. Nou hebben we eerst vaseline geprobeerd, maar dat mag dus niet meer omdat ze daar ook uitslag van krijgt. Toen met anti-bergpads, maar die helpt maar tijdelijk, een dag later zit het er weer. De schilfers van de Berg worden ook steeds groter (en grote witte korsten nu). Ze heeft er zelf geen last van, maar het kan dus zo doorslaan naar een ontstoken prut. De huisarts wist eigenlijk ook niet wat we ermee moesten, behalve anti-berg pads, maar die werken dus niet goed. Iemand nog andere tips?
    S'avonds vette babyolie erop en s'ochtends even met draaiende beweging gaan borstelen. Ook wordt er wel gistdodende shampoo aangeraden alleen let hier bij wel op dat het prikt in de oogjes.

In feite is het gewoon een soort roos zeg maar.
      zondag 12 februari 2006 @ 15:46:49 #231
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_35001745
    lieve schat je geeft dat kind ook extra zuren ik ben bang dat het eerder een slechter effect geeft dan dat het helpen gaat...
    pi_35001786
    peer is juist niet zuur werd ons verteld
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zondag 12 februari 2006 @ 15:51:16 #233
    61800 Rottdog
    pi_35001899
    Discussie zonder einde Evenstar dit is al zo vaak herhaald, de baby heeft het niet nodig ouder vindt van wel klaar.
      zondag 12 februari 2006 @ 15:52:14 #234
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_35001930
    Ik zou het wrsch ook wel even overlegd hebben met de kinderarts, je zit daar ten slotte niet voor niets bij. Maar goed... zo'n heel klein beetje zal ook wel weer geen ramp zijn.
      zondag 12 februari 2006 @ 15:52:33 #235
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_35001938
    ik ben eigenwijs rottdog

en vicky het smaakt niet zuur maar fruit bevat zuren.. maar goed jullie keus en daar heb ik niets over te bepalen ik geef alleen het advies wacht er mee..
    pi_35002058
    ik vraag het morgen zo wie zo aan de ka en desnoods vraag ik een verwijzing voor de voedingsdeskundige in het zh.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_35017982
    quote:
    Op zondag 12 februari 2006 15:44 schreef Rottdog het volgende:

[..]

S'avonds vette babyolie erop en s'ochtends even met draaiende beweging gaan borstelen.
    Dit werkt prima hoor Zo heb ik het ook gedaan bij allebei de kids.

Chantel heeft een behoorlijk rood kontje. En het doed haar erg pijn. Nou denk ik dat het spruw is. Ze heeft geen pukkeltjes. En het gaat ook niet zomaar weg met sudocreme of andere luieruitslagzalfjes. Heeft iemand dit wel eens zo gehad?

Ik heb een paar droge plekjes op mijn borst en de wederhelft zij dat dit ook weleens spruw zou kunnen zijn Ik ga morgen in ieder geval maar even de dokter bellen.
    pi_35018253
    Lewis, dit is wel een duidelijk stukje over spruw: http://www.carlascompany.nl/bibliotheek/biblio_11_1_6.htm en dit is het candida-protocol van dr Newman: http://www.borstvoeding.com/newman/candidaprotocol.html
    Vervelend
    pi_35018335
    We hebben een uur voor het badje haar hoofd ingesmeer met een boel olie, dat vond ze wel grappig . Toen met badje gewassen en erna gewreven met een doek, en het lijkt eraf te zijn. Als het er morgen weer zit doen we de truuc van een hele nacht olie.

Lewis, wat sneu voor Chantel! Ik heb geen idee, bij Sara gaat het vaak met maizene wel weg, en met sudocreme ook, als het maar een beetje rood is.
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_35018711
    Ja dus, schilverige droge huid rond de tepelhof en Chantel knalrode billen. Haar tong is niet echt onder de spikkeltjes, maar compleet roze is het ook niet.
    pi_35018825
    Fuente, het is echt zo rood als een kreeft en ook heel rauw. Normaal gesproken werkt sudocreme ook wel, maar ik zag al dit toch wat anders was. Ze heeft het weleens eerder gehad maar dan met kleine pukkeltjes. Dat heb ik toen weggekregen met een zalf voor Spruw en dat werkte prima.

Wat goed dat je het er al zo snel hebt afgekregen. Ik had dat toen ook met Chantel geprobeerd, maar het had toch echt een nachtje nodig.
    pi_35019105
    lewis, het zou ook nog een (andere) schimmelinfectie kunnen zijn. nou ja, beter maar even naar de huisarts ermee lijkt me.

vicky, ik vind 't ook niet zo logisch dat jullie amber nu al fruit geven. maar hiet is inderdaad een al heel vaak gevoerde discussie hier, ik heb ook niet zo'n zin die weer te herhalen. je kunt 't zelf ook terugzoeken in allerlei oude baby-topics.
      zondag 12 februari 2006 @ 23:14:07 #243
    61800 Rottdog
    pi_35020357
    Spruw is een schimmelinfectie kan dus gewoon naar beneden zijn geslagen zeg maar.
    pi_35026281
    Lewis, oei dat vurige rood, ziet er ook zo zielig uit! Als het luieruitslag is wil maizena nog wel helpen hier. Ik zou de HA idd even bellen denk ik.

De berg bij Sara zit er weer, en haar wangetje ligt weer open... Ga zo de HA nog eens bellen en vragen wat we hier nu mee moeten. De hormooncreme helpt heel goed, maar zodra je stopt omdat alles weer mooi dicht en gaaf is, wordt het weer rood en gaat het weer open..En het lijkt wel of heel haar huidje (vooral op haar hoofd) dan ook meteen weer rood en vlekkig wordt.
    Sara
    Merel
    Ukje
      maandag 13 februari 2006 @ 13:31:02 #245
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_35033850
    Fuente wat vervelend.. misschien dat ze toch allergisch is voor iets ofsow?
    Ik was laatst op kma aan het googlen en daar zie je soms verschrikkelijke foto's nu weet ik niet in welke mate het bij sara is.. maar zou het toch eens benoemen bij de huisarts/cb oid

Hier vanochtend Arwen weer laten wegen en ze is nog meer afgevallen konden beter van het gewicht van donderdag uitgaan omdat de weegschalen iets verschillen en dus in die paar daagjes tijd is ze 70 gram afgevallen
    Op advies contact opnemen met het zkh want ze vond vrijdag toch te lang.. met de nutramigen is er wel wat verbetering aan het spugen maar ze krijgt nog lange niet wat ze binnen moet krijgen
    Benieuwd wat ze zo zeggen

lewis kusje voor chantel wat naar die spruw toch
    zo zielig wat die kleintjes zo vroeg al moeten doorstaan soms

Vicky hoe was het bij de KA ?

ingrid/djeez hoe gaat het met kimmetje nu?

en randa hoe gaat het met merlijntje? al contatc gehad met ostheopaat/manueel therapeut ?

en hoe gaat het met de emma's?

en met robin ?

en alle anderen die ik nu vergeet ?
    pi_35033890
    oh Evenstar, wat klote zeg! Ik hoop echt dat er snel verbetering is!

We moeten om 15.30 bij de KA zijn.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      maandag 13 februari 2006 @ 13:41:39 #247
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_35034291
    ah oke

NOu gebeld, ze wou eerst woensdag telefonisch contact doen, ik zeg lijkt me toch ook lang dan als ze van het cb zeggen vandaag nog contact op te nemen. nu morgenmiddag een afspraak in het zkh
    pi_35034388
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 13:31 schreef _evenstar_ het volgende:
    en randa hoe gaat het met merlijntje? al contatc gehad met ostheopaat/manueel therapeut ?
    Ik kijk het nog even aan. Misschien beter ok er toch een week overheen te laten gaan zodat ons beeld ook beter is. Misschien dat ik het woensdag bij het CB even aankaart tijdens het inloopspreekuur, aangezien ik er dan toch weer moet zijn om te kijken of het wild vlees in het naveltje echt weg is en weer eens wegen of hij goed bijkomt van de BV.

Wel rot dat het nog steeds niet veel beter gaat met Arwen.
    pi_35048908
    het artikel uit de OvN:

alles was goed bij de KA. Hebben een verwijzing gekregen voor een dietiste. KA raadde ons aan nog even te wachten maar als Amber echt hongerig overkomt mogen we wat hapjes peer geven.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_35057867
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 13:31 schreef _evenstar_ het volgende:
    en hoe gaat het met de emma's?
    Met onze Emma gaat het goed, ze heeft vandaag bij mijn moeder eindelijk goed gedronken, pak van mijn hart weer
    De leidinggevende van het kdv was er niet vandaag dus Mike gaat morgen even bellen (ik durf niet, denk dat ik of heel boos word of ga huilen)
    Zondag hadden we dus kinderopdracht. Het was erg goed en Emma was erg mooi in haar jurk (zie fototopic) Ik heb de tekst van het liedje 'alles' van Herman van Veen voorgelezen. half in tranen. Achteraf hoorde ik dat er meer mensen waren die tot tranen geroerd waren . Het was allemaal zo interesant dat ons meisje de hele ochtend maar twee hazeslaapjes had gedaan en om half twee als een blok in slaap viel en doorsliep tot 17.00 uur. Ze heeft ook nog een paar heel lieve boekjes gekregen en een kinderbijbel van Nico Ter Linden.
    Het was goed om op deze manier te vieren dat Emma er is.
      maandag 13 februari 2006 @ 22:39:46 #251
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_35058667
    Fuente, kan het niet zijn dat jullie te snel stoppen met smeren? Misschien helpt het als jullie een paar dagen door blijven smeren, ookal is de huid weer helemaal gaaf? Wel heel vervelend hoor.

evenstar wat vervelend dat er nog steeds niet genoeg verbetering in zit met Arwen Hopelijk hebben jullie iets aan de afspraak in het ziekenhuis morgen.

Vicky wat leuk dat artikel!
    ©Dumbo
    pi_35065894
    Evenstar, succes met Arwen in het ziekenhuis vandaag!

Tex, Sara's huidje was eigenlijk binnen 3 dagen na het smeren gaaf. Toen hebben we nog en 4 dagen gesmeerd (een weekje in totaal). Het ging een paar dagen goed en nu is het weer kapot aan het gaan. En het lijkt wel alsof haar berg ook erger wordt als we stoppen met die creme Ik bel zo iig om 8 uur ffies de HA.
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_35066078
    Fuete, heb je al geprobeert om het met babyolie goed in te smeren, laten intrekken en dan het eraf borstelen? Meestal komt het daarna niet meer terug...

sorry als de reactie al is geweest
    Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
    dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
    je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
      dinsdag 14 februari 2006 @ 09:19:17 #254
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_35066813
    Vervelend hoor Fuente. Wat zei de huisarts?
    ©Dumbo
    pi_35067842
    Daantje, vannacht hebben we de olie een nachtje laten zitten, vanmorgen een deel eruit geborsteld, gaan we komende nacht nog een keertje doen, want er kwam toch wel weer wat los!

Tex, de HA is een week weg
    Zouden jullie een vervangende HA bellen of een weekje wachten?
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_35068761
    ja.. zo hebben wij het ook gedaan! Bij Dylan duurde het 3 nachtjes toen alles eraf was en het is nooit meer terug gekomen hoop dat het Sara ook zo werkt!
      dinsdag 14 februari 2006 @ 10:56:36 #257
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_35068907
    Tja hoe dringend is het Fuente? Heeft Sara er erg veel last van? Hebben jullie nog genoeg hormoonzalf tot je naar je eigen huisarts kan? Als je een week te lang vindt duren zou ik gewoon een vervangende huisarts bellen
    ©Dumbo
    pi_35070405
    Tex, hormoonzalf zat nog En Sara heeft er zelf volgens mij nooit echt last van gehad, ze is zelfs vrolijk als altijd.
    Ik vind onze eigen HA wel onwijs aardig, neemt de tijd enz. Ik denk dat maar ff doorsmeer met de hormoonzalf en dan volgende week een afspraak maak.
    Sara
    Merel
    Ukje
      dinsdag 14 februari 2006 @ 12:10:49 #259
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_35071031
    Emma heeft ook erge last van berg op haar hoofdje...het werd erger van die watjes van Zwitsal, raar hoor. Wel vroeg hoor, om al met hormoonzalf te smeren...jammer he, als dat nodig is. Bij Noa dacht ik een tijdje dat het nodig zou zijn, maar gelukkig is het vanzelf overgegaan. Ze heeft nog wel gauw een droog huidje, maar zo eczemig als het was (ook berg op haar hoofdje, als je het weghaalde met een borsteltje na een nachtje intrekken, werd haar huid vochtig en kwam het de volgende dag net zo hard weer terug. Toen durfde ik dat helemaal niet meer te doen, maar heb het eigenlijk alleen maar ingesmeerd met vaseline, na een tijdje ging het vanzelf over. Het is ook eigenlijk alleen maar een 'vies' gezicht, dus ga er bij Emma ook niet teveel aan rommelen.

Beetje spuit elf wel, maar Vicky, ik vind het ERG vroeg om nu al met fruithapjes te beginnen, zeker omdat Amber ook nog zo spuugt... bij Noa ben ik pas met 6 maanden begonnen (vroeg zat vond ik) en bij Emma ga ik dat ook zo doen.
    Maar goed, het is idd alleen maar advies...
    pi_35071071
    Thijs had ook op een gegeven moment nogal last van berg, en niets leek te helpen, op advies van het cb, alleen gewassen met water, en toen ging het langzaam aan weg
    pi_35071281
    Het is ook niet zozeer de berg zelf. MAar op haar wangen heeft ze open plekjes (exceem) en op haar lijfje droge rode plekken (nu wel minder dan voorheen gelukkig,alhoewel het langzaam lijkt terug te komen).
    Maar de berg ontsteekt telkens, waardoor ze op haar bolletje ook open plekjes heeft. Dan haal ik d'r bijvoorbeeld uit bedje en dan zit de hydrofiel luier onder het bloed en wondvocht.
    En het lijkt wel alsof wanneer we de hormoonzalf op haar wangetjes smeren, haar berg minder wordt. Vandaar.
    Sara
    Merel
    Ukje
      dinsdag 14 februari 2006 @ 16:16:01 #262
    105888 renzell
    pi_35078736
    Lief Saartje... wat zielig klein meisje! Kusjes voor jou!
    pi_35079330
    Oh nee Sara, dat is nou weer minder Fuente. Heeft ze er zelf veel last van?
    Dikke voor haar
      Redactie Frontpage dinsdag 14 februari 2006 @ 19:36:46 #264
    3926 crew  Djeez
    pi_35085861
    Zondagavond wilde Ingrid Kim een flesje geven, en liep met Kim op haar arm van de trap af. Met nog slechts vijf treden te gaan, verzwikte Ingrid haar voet en stortte met Kim en al in de diepte. Ik zat als gewoonlijk op de WC, en veerde op bij het lawaai en trof Kim onbeweeeglijk op de grond aan. Zonder me om Ingrid te bekommeren, tilde ik Kim op en drukte haar tegen mijn borst. Haar ogen draaiden heel mal weg, maar gelukkig zette ze toen een flinke keel op. Gelukkig, mijn angst dat het nu al gebeurd was met Kim bleek ongegrond. Toch besloten we geen risico te nemen en gingen we met zijn drietjes met de auto naar de afdeling Spoedeisende Hulp in het ziekenhuis.
    Ze begonnen eerst wel te zeuren dat we via eerst naar de huisartsenpost hadden moeten gaan, maar gelukkig had Isabeau ons al aangemeld, dus werd kim wel behandeld. Ze maakten eerst een ECG en controleerden haar oppervlakkig. Ze maaide met haar armpjes, al deed haar rechterarmpje niet echt enthousiast mee. Daarom verwees de neuroloog ons door naar de röngenafdeling. Hier werden diverse foto'’ gemaakt van haar sleutelbeen en armpje. Daarna kreeg ze een CT-scan van haar hoofd. Op zowel de foto'’ als de scan was gelukkig niets te zien. Toch leek het de neuroloog raadzaam Kim een nachtje ter observatie te houden. Ze lag daar zo zielig in haar bedje, niet begrijpend wat er aan de hand was. Gelukkig lachte ze wel lief, net of ze ons wilde laten weten dat alles wel goed zat. Kim ging aan de hartbewaking en werd elk uur wakker gemaakt. Maandagmorgen hebben we haar weer opgehaald. Ze mankeert niets, maar we moeten haar wel goed in de gaten houden, en zodra er iets mis is, gelijk aan de bel trekken bij de huisarts. Ze is wel onrustig, huilt veel, maar als ze wakker is, is ze zeer helder! Hopelijk loopt allles met een sisser af. Maar het was wel heel erg schrikken!
    pi_35085999
    jeetje.. wat zullen jullie geschrokken zijn..

arm klein kimmetje!

Hopelijk gaat alles weer helemaal goed en zijn jullie alledrie snel over de schrik heen..
    pi_35086215
    Djeez en Ingrid
    Gelukkig dat ze Kim toch helemaal hebben nagekeken!!
    Een hele dikke voor jullie alle 3!
      dinsdag 14 februari 2006 @ 22:13:20 #267
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_35091918
    Owh wat een schrik... wat zielig zeg mijn moeder liet Emma een keertje vallen op de bank (er lag een stapel was op de bovenkant van de bank die naar beneden viel, dus mijn moeder greep in een reflex naar de was en liet Emma vallen) en daarvan was ik al zo geschrokken...

Hoe ist met Ingrid? Is zij ook een beetje over de schrik heen?
      Jubileum moderator dinsdag 14 februari 2006 @ 22:15:16 #268
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_35092000
    Wat een schrik Djeez! Goed gehandeld hoor om haar te laten nakijken, en ik ben blij dat alles goed is. Is Ingrid de schrik al een beetje teboven?

Evenstar hoe is het vandaag in het ziekenhuis gegaan?
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 14 februari 2006 @ 22:15:36 #269
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_35092014
    quote:
    Op dinsdag 14 februari 2006 12:18 schreef Fuente het volgende:
    Het is ook niet zozeer de berg zelf. MAar op haar wangen heeft ze open plekjes (exceem) en op haar lijfje droge rode plekken (nu wel minder dan voorheen gelukkig,alhoewel het langzaam lijkt terug te komen).
    Maar de berg ontsteekt telkens, waardoor ze op haar bolletje ook open plekjes heeft. Dan haal ik d'r bijvoorbeeld uit bedje en dan zit de hydrofiel luier onder het bloed en wondvocht.
    En het lijkt wel alsof wanneer we de hormoonzalf op haar wangetjes smeren, haar berg minder wordt. Vandaar.
    Dat lijkt wel erg op wat Noa had, met dat wondvocht... maar Noa krabte ook op haar hoofdje, daardoor werd het natuurlijk ook erger.
    Zielig voor Sara... lijkt het of ze er ook last van heeft, zoals jeuk o.i.d? Dat was voor Noa volgens mij de reden om te gaan krabben op haar hoofdje, maar weet het niet zeker.
      dinsdag 14 februari 2006 @ 22:17:53 #270
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_35092112
    djeez ingrid de ergste schrik die je in je leven mee kan maken volgens mij k zit hier met bibbers fijn dat ze haar na hebben gekeken.
    Ik hoop dat jullie wel weten en je er aan vastknopen dat dit NIET jullie schuld is en je geen schuld gevoel gaat krijgen.
    Misschien is daar geen sprake van, maar zou me voor kunnen stellen dat als ingrid dat wel heeft.
    nogmaals dikke voor jullie drietjes
      dinsdag 14 februari 2006 @ 22:21:54 #271
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_35092272
    Evenstar, hoe was het in het ziekenhuis gegaan met Arwen?
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_35092355
    ooh wat een schrik djeez & ingrid. ik zit hier helemaal mee te bibberen. goed dat ze zo grondig onderzocht / in de gaten gehouden is. pffff! en ingrid, had die zich nog bezeerd?

fuente wat rot zeg, dat sara niet goed zonder die hormoonzalf lijkt te kunnen. hopelijk vinden jullie er toch nog wat anders op, je wilt liever niet voortdurend hormoonzalf moeten smeren denk ik. maar die open plekjes etc lijken me voor haar zelf ook echt heel vervelend.
      dinsdag 14 februari 2006 @ 22:25:07 #273
    37150 livelink
    pi_35092408
    Djeez & Ingrid, het schrikbeeld van elke ouder. Gelukkig lijkt het mee te vallen, maar hou haar maar goed in de gaten, inderdaad.
      dinsdag 14 februari 2006 @ 22:28:53 #274
    105888 renzell
    pi_35092564
    Jezus Djeez en Ingrid; wat zullen jullie je rot geschrokken zijn! Wat een nachtmerriesituatie!!!
    Maar wat ontzettend fijn dat alles goed is met kleine Kim!!! Godzijdank.
    Goed ook dat jullie naar het ziekenhuis zijn gegaan. Hoe is het met Ingrid? En zijn jullie de schrik al een beetje te boven? voor jullie alledrie.
      dinsdag 14 februari 2006 @ 22:29:59 #275
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_35092608
    lief dat je ernaar vraagt livelink

we hebben nu lozec gekregen, zijn toch bets pittige maagzuurremmers
    die moeten we nu gebruiken en morgen moet ze dan spuugvrij zijn iig mondjes maat mag maar ook niet teveel mondjes..
    vrijdag afspraak blijft staan en als ze constant is gebleven met gewicht/te weinig aankomt of afgevallen is moet ze over naar de neocate.
    Tot vrijdag iig de nutramigen , omdat het wel lijkt dat ze de voedingsstoffen eruit haalt.
    Dus nog even afwachten
    gelukkig nu een brief gehad voor het cz dat ze het nu ook al moeten vergoeden omdat het anders gewoon niet te betalen is.
    Dus we duimen maar weer verder dat dit helpt en wachten af tot vrijdag
      dinsdag 14 februari 2006 @ 22:32:30 #276
    37150 livelink
    pi_35092716
    Ach, arme Arwen. Nu maar snel aankomen hoor, meidje. Je kunt het wel!
    pi_35093120
    jeetje Djeez en Ingrid, dat was even flink schrikken zeg! Gelukkig dat er niets aan de hand is. Goed dat jullie naar de EHBO gegaan zijn!

Ach gossie Arwen toch, ik hoop dat de medicijntjes helpen!! Zet hem op meis!!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_35093565
    Ik voelde me wel schuldig en nog steeds. Ik heb nog wel last van mijn voet.
    Ik vind het nu wel eng om met Kim van de trap te lopen. We houden haar goed in de gaten!
    pi_35093711
    Ingrid , je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Ongelukjes zitten helaas in een klein hoekje en die gebeuren gewoon, hoe voorzichtig je ook bent. Knuffel Kim maar lekker!!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      dinsdag 14 februari 2006 @ 22:55:37 #280
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_35093748
    quote:
    Op dinsdag 14 februari 2006 22:51 schreef Ingrid19 het volgende:
    Ik voelde me wel schuldig en nog steeds. Ik heb nog wel last van mijn voet.
    Ik vind het nu wel eng om met Kim van de trap te lopen. We houden haar goed in de gaten!
    Ingrid is nergens voor nodig lieverd.. en kan me je angst voorstellen. misschien eerste paar keer weer dat djeez achter je loopt met trap op en voor je loopt met trap af ?
    Probeer juist trots op jezelf te zijn dat je goed gehandeld heb door direct naar het zkh te gaan en je eigen pijn opdat moment aan de kant schoof.
    dat geeft alleen aan dat je zielsveel van hara hopudt en alles voor hara over hebt

kus op je enkel hoop dat je de pijn wegzakt
    pi_35093919
    Ingrid, je moet je niet schuldig voelen, dat soort dingen kunnen (helaas) nu eenmaal gebeuren, hoe voorzichtig je ook bent.

Ik ben van de trap gevallen toen ik zwanger was (terwijl ik de dag ervoor nog trots tegen iemand had zitten vertellen dat ik van de trap in dit huis nog nooooit gevallen was )
    pi_35093990
    ik heb een autoongeluk gehad toen ik zwanger was

en zoals Evenstar ook zegt, je hebt jouw pijn opzij geschoven en hebt super goed gehandeld!! Wees maar heel trots op jezelf!!

Amber is vandaag voor het eerst logeren bij opa en oma. Michel en ik moeten morgen heel vroeg weg en Amber slaapt meestal tot uurtje of 8. Vond het zo zielig om haar dan heel vroeg wakker te maken...
    Vind het wel moeilijk hoor, geen vrolijke lach morgenochtend....
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      dinsdag 14 februari 2006 @ 23:15:35 #283
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_35094724
    Ik ben twee keer met Freek gevallen De eerste keer verzwikte ik ook mijn enkel en kwakte echt met kind en al op het grasveld (dat scheelt dan weer met een trap..) en verdorie een week later gebeurde me precies hetzelfde.
    Niet schuldig voelen Ingrid!! Dit zijn van die dingen waar je helemaal niets aan kunt doen! Overigens heb ik wel altijd anti slip sokken aan tegenwoordig. Wij hebben een houten vloer, en trap dus ik zag mezelf al tuimelen.
      dinsdag 14 februari 2006 @ 23:24:48 #284
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_35095096
    Ingrid en Djeez! Wat zullen jullie geschrokken zijn!
    Wat fijn dat alles verder goed is met Kim!
    Heel veel sterkte met de bibbers de komende dagen, dat zal wel even duren voor die weg zijn!

Evenstar, hopelijk slaan deze medicijnen nu snel aan!
    pi_35095286
    Jeemig Ingrid en djeez dat is schrikken!

MikeAir heeft gebeld met het kdv vandaag. Het blijkt dat ze daar ook wel eens kruidvatluiers gebruiken. Er werd hem op het hart gedrukt dat ze echt wel verschoond was. pak van mijn hart Hij heeft ook nog even gevraagd of ze toch minstens de slaaptijden en hoeveelheden fles op willen schrijven, daar zullen ze op letten.
    Wel fijn hoor, ik breng Emma vrijdag weer met een gerust hart weg!
    pi_35095459
    Fijn Jelief!!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      dinsdag 14 februari 2006 @ 23:35:08 #287
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_35095511
    fijn jelief en gaaf dat de kinderopdracht leuk/fijn was
      dinsdag 14 februari 2006 @ 23:35:43 #288
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_35095547
    Wat een geruststelling Jelief!
    ©Dumbo
    pi_35095769
    O wat eng Djeez en Ingrid
    in de bouwmarkt hebben ze vaak wel transparante anti-slip-spray. Heb ik pas naar gekeken omdat wij binnenkort verhuizen naar een huis met een spekgladde houten trap.

Fijn Jelief!

En Arwen snel aankomen nu weer!
    pi_35098054
    Tnx. Ik zal proberen om me niet meer schuldig te voelen. Want eik weet ik ook wel dat ik er niks aan kon doen.
      woensdag 15 februari 2006 @ 08:52:06 #291
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_35101393
    Dat van die anti-slip spray wist ik niet, maar is wel ee handige tip! Wij hebben ook een houten trap zonder randje of wat dan ook.
    pi_35102040
    Oh Ingrid wat zul je geschrokken zijn! Niet schuldig voelen hoor, het kan echt iedereen gebeuren en het is niet zo dat je expres viel . Ik ben toen ik een maand of 8 zwanger was hier ook van de trap gegleden, wij hebben nu van die anti-slip strips erop, maar ik vind het nog steeds eng met Sara de trap af..

Evenstar, hopelijk helpen de remmers! Dikke knuf voor Arwen, is niet niks dat spugen...

Jelief, fijn dat je gerust gesteld bent, en idd, slaaptijden en drinkhoeveelheden zijn handig om te weten!

Vicky, ooh lijkt me ook moeilijk als je ukje voor het eerst uit logeren gaat! Ben benieuwd hoe het gegaan is, Sara gaat volgende maand voor het eerst uit logeren

Lewis , Sara lijkt er weinig last van te hebben, ze blijft eigenlijk altijd vrolijk

Suzanna, ik zie d'r eigenlijk nooit krabben, maar volgens mij doet ze het 's nachts wel, want ze lijkt van die krabkrasjes te hebben (al zie je soms het verschil niet echt tussen een wondje en een krabje). Maar overdag zie ik nooit dat ze eraan zit. Is het bij Noa vanzelf weggegaan?

Bix, ik vind het verschrikkelijk dat hormoonzalf spul. Ze heeft er baat bij, maar het klinkt zo heftig met die hormonen enzo.

Weet iemand hier trouwens vanaf welke leeftijd een kind getest kan worden op allergieen voor bijvoorbeeld katten o.i.d.?
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_35102263
    Vandaag is het de eerste keer dat ik er echt van baal dat ik aan huis gebonden met Merlijn door het slechte weer en dat terwijl hij eigenlijk naar het bureau moet voor zijn naveltje en om hem te wegen. Ook jammer voor Merlijn omdat hij niet naar buiten kan voor een wandelingetje.
      woensdag 15 februari 2006 @ 09:50:19 #294
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_35102464
    Heb je geen regenkap, Randa? Of een draagzak (en dus met plu)?
      woensdag 15 februari 2006 @ 10:29:46 #295
    105888 renzell
    pi_35103437
    Irritant is die regen he?! Ik wilde ook eigenlijk vandaag een stuk met Juul gaan fietsen om bij de tweedehands winkel wat nieuwe speeltjes voor hem te kopen, maar als het zo blijft, zit dat er niet in denk ik..... Bah bah!
    pi_35103452
    rens.. zou je me ff willen terugmailen?
      woensdag 15 februari 2006 @ 10:30:46 #297
    105888 renzell
    pi_35103456
    Trouwens.... voor jou is draagzak met plu idd geen slechte optie.... heb ik oook heel vaak gedaan. best gezellig, zo met z'n tweetjes onder de plu.
      woensdag 15 februari 2006 @ 10:31:39 #298
    105888 renzell
    pi_35103482
    Doe ik nu meteen!
    pi_35103646
    Jawel, maar het is een drie kilometer lopen door ook nog vrij open gebied, garantie op een nat pak. In de draagdoek kan wel maar het is me dan nog net iets te ver omdat het toch een dik half uur lopen is. Jammer volgende keer beter.
      woensdag 15 februari 2006 @ 10:44:30 #300
    105888 renzell
    pi_35103856
    En bussen? Of gaan die daar niet?
    pi_35104023
    Tja die rijden er wel maar maar 1 keer in het uur. Het is echt een durrep hiero. Vanuit die paar bushaltes die er zijn is het ook nog een flink end lopen. Af en toe is in een durrep wonen niet echt handig. Wat dat betreft vond ik Weert beter te doen ook met loopafstanden daar. Vanuit hier moet je meteen zo een end om ergens te komen. Ben blij als we eens naar het durrep hierlangs verhuizen zit het met die loopafstanden ook meteen een stuk beter.
    Eigenlijk moet er gewoon een fietskar/bakfiets komen dan zal het ws beter te doen zijn. Mijn schoonzusje kon net vandaag niet om mij op te halen en weg te brengen met de auto anders had ik dat nog als optie achter de hand.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')