quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:40 schreef Xanthe het volgende:
Hahaha idd zoals je het zegt herkenbaar , ach kan dr wel van genieten , maar er zijn ook momenten dat het wel eens vervelend is (meer doordat ik erg moe en misselijk ben door dat brusje in mijn buik). Isis in de box zetten is op zo'n moment een ramp , dan word ze boos omdat je haar uit haar "doel" haalt en dat resulteerd in een bijna hysterisch kind (ik hou mijn hart vast voor als ze wat groter is) gillen , gieren en brullen en alles uit de box willen gooien. Ik negeer dr dan volkomen (ga soms zelfs even de kamer uit omdat dat gegil zeer doet in mijn oren) en dan is het vaak ook zo over. Madammeke weet gewoon wat ze wil en wil dat doel dus ook behalen.
Volgens mij een goede eigenschap voor als ze wat groter is.
Als ik het zo lees zou ik haast denken dat ik zeer moeilijk kind heb... maar de momenten dat ze heel erg lief is en loopt te lachen of lekker bezig is met spelen en onderzoeken zijn vele malen groter hoor...
Idd ja!quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:53 schreef texelonia het volgende:
Xanthe ik vind het niet klinken alsof Isis moeilijk is hoor, eerder een gezonde bijna-dreumesEn berg je maar, want het kan nog veel erger worden
ik zit te denken huhh visite? word Isis al 1 jaarquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:08 schreef Xanthe het volgende:
Moet tenslotte wel lekker fris zijn als alle visite van het weekend hier komt...
Yep!quote:Op woensdag 1 februari 2006 19:59 schreef Lois het volgende:
Saffier is er al nieuws?
We hebben toevallig nog geld gekregen voor Kim. We gaan die fles gewon uitproberen, want het klinkt idd logisch.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:01 schreef Xanthe het volgende:
Of het een goede fles is weet ik niet , maar ik denk dat ik m wel zou willen proberen. Het klinkt wel logisch eigenlijk... Maar voor Isis hoeven we hem niet meer aan te schaffen...
Bijna niet voor te stellen dat Isis dinsdag alweer 1 word...
De difrax werkt redelijk. Ze heeft nu ook nog geen speen die echt goed werkt. Ik denk niet dat ze het vervelend vind.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 14:41 schreef Githa het volgende:
Werkt de difrax fles ook niet goed dan Ingrid?
Weer een nieuw merk fles betekend voor Kim ook weer een nieuw merk speen, zal ze dat niet vervelend vinden?
2 maandenWauw wat gata dat hard he!
Xanthe, nog 3 daagjes;) heb je alles al gepland ?![]()
Nog 2 nachtjes mogen we hier blijven hoor...quote:Op zondag 5 februari 2006 19:42 schreef Lishe het volgende:
Isis, jij bent ook al bijna 1, vrolijke tante!! Joehoe, het welkomstcomitee staat klaar aan de andere kant!!!!
Ja wel foto's , maar ff geen zin om nu de kabels te pakken en aan de slag te gaan. Drukke dag en begin weer last van afscheiding te krijgen , dus even rustig aan en met de voetjes omhoog. Morgen even rustig de foto's bekijken en meteen wat online zetten.quote:Op zondag 5 februari 2006 19:46 schreef Githa het volgende:
Ohw, dat blazen was hier ook geen succes hoor .... logisch ook, waarom zou je blazen als je ook kunt happen![]()
Fijn dat het goed gegaan is, heb je ook foto\'s ???
Lieverds,quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:57 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Hier volgt weer ff een update over Kady:
Dat doet Kim ook!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:40 schreef _evenstar_ het volgende:
jullie ook zo een kreunerdgrappig is dat he
hier ook zo een varkentje hihi
madammeke heeft sinds de laatste week wat nieuws.. zodra je tijdens het voeden de fiep eruit haalt om der te laten boeren zet ze toch een keel opop den duur begon ze dit ook aan het eind van de fles te doen en hebben de voeding dus verhoogd naar 150 cc en dat vijf keer... qua gewicht mag ze het hebben en ze is veel voldaner en tevredener..
![]()
Er zit nog niet echt regelmaat in , maar meestal krijgt ze 5 voedingen, soms 6. Ze drinkt 135cc, meer wil ze niet. Ik ga gewoon elke dag wat meer proberen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Het Cb geeft een goede leidraad maar uiteindelijk weten jullie wel wat beter is..
Ik zou het haar wel gewoon telkens aanbieden laat ze het staan prima drinkt ze het wel mooi!
krijgt kim nog zes voedingen of vijf?
Met Arwenquote:Op donderdag 9 februari 2006 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
Evenstar? Hoe is het vandaag met Amber?
Evenstar, Darkmanta en Arwenquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:21 schreef _evenstar_ het volgende:
Morgen moeten we naar de kinderarts in het zkh. Ha maakte zich toch ook wel zorgen dat ze zo minimaal was aangekomen.
Vandaag geen plaats voor opname en de kinderarts zelf had wel het idee dat het kon wachten tot morgenvroeg.
vandaag maar om de 2 uur kleine beetjes blijven aanbieden en maar hopen dat ze er iets van binnen blijft houdenben blij dat er iig morgen naar gekeken wordt
![]()
Dat zou best waterpokken kunnen zijn, even in de gaten houden of ht blaasjes worden. Myhron had een maandje geleden ook waterpokken, ik heb er niet zoveel aan gedaan behalve beetje talkpoeder erop doen voor het slapen. Ze heeft het ook in vrij lichte mate gehad dus had ze niet zo ontzettend veel last, maar 't was toch een heel zielig gezicht.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:36 schreef Fuente het volgende:
Evenstar, beterschap voor Arwen!
Vicky, raar he die sprongetjes? Wij hadden/hebben vaak dat Sara een paar dagen 'off' is, veel jengelen, niet slapen enz. Dan bedenken we na 3 dagen om eens in het 'oei ik groei' boek te kijken (niet dat ik daar blind vanuit gaen dan heeft ze precies zo'n sprongetje
Op het kdv van Sara heerst waterpokjes, net in haar babygroep. Nou had Sara vanmiddag op haar buikje rode vlekjes zei de leidster, en ze heeft die nu nog steeds. Kan dit een voorbode zijn van waterpokken? Wat is handig om in huis te hebben, en waar moet ik op letten?
Ze is rond 3.00 in slaap gevallen en heeft toen gelukkig wel doorgeslapen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ingrid... wat naar dat ze ineens weer zo van slag is...
Heeft ze verder vannacht nog wel wat geslapen?
Evenstar! Succes vandaag!
Ik vind dat je een kindje best wel eens mag laten huilen. en dan langer als vijf minuutjes.quote:Ingrid en Djeez, ik zou Kim echtniet gewoon laten huilen hoor Beetje rae reactie van het CB vind ik... Zeker als ze ook last heeft van krampjes, dan al helemaal niet laten huilen.
je kunt ze niet verwennen maar wel gewennen. Als jij een kindje nooit laten huilen en zodra het een kik geeft gaat troosten, merkt een kindje dat zeer zeker wel.quote:Als ze zo jong zijn hebben ze nog niet door dat als ze gaat huilen dat papa of mama dan komt. Dus ze gaat dan nog niet huilen om aandacht, echt alleen omdat er iets is. Dat besef komt pas ongeveer met een maand of 6.
al was die voeding 100 euro per pak dan nog kreeg ze die vopeding, ze krijgt wat ze nodig heeft .quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:03 schreef poemojn het volgende:
Wat vervelend
Op marktplaats wordt ook altijd Nutramigen verkocht. Misschien kun je daar nog iets mee, het is er dacht ik wel goedkoop maar zonder bonnetjes kun je 't waarschijnlijk weer niet declareren bij de verzekering tzt.
Ontwikkeling van de longetjes vind ik ook onzin en achterhaald idd.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik vind dat je een kindje best wel eens mag laten huilen. en dan langer als vijf minuutjes.
De longetjes moeten ook ontwikkelen en ze moeten ook hun frustraties e.d. kwijt kunnen en tegen krampjes kun je vrij weinig doen buiten abc dophilus of cinabby oid dergelijks proberen.
je kunt ze niet verwennen maar wel gewennen. Als jij een kindje nooit laten huilen en zodra het een kik geeft gaat troosten, merkt een kindje dat zeer zeker wel.
nog niet.. omdat we eerst moeten wachten of dit aanslaat. tot op heden nog geen verandering maar dat zou erg vroeg zijnquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:13 schreef snoopy het volgende:
Heeft jouw apotheek het nu besteld Evenstar?
Nu maar hopen dat ze er wat aan heeft, sterkte!
hier ook bij elke voeding verschonen we de luier wle of niet wat gedaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:19 schreef Leah het volgende:
Je verschoont sowieso altijd na het voeden toch? tenminste, dat deed ik wel indertijd. Even navragen maar...maar je rotgevoel kan ik heel goed begrijpen.
Ja dan weet je het wel zeker...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:16 schreef Jelief het volgende:
Igraine, ze hebben heel andere luiers dan wij thuis hebben, vandaar. We gaan maandag maar even bellen. Het is jammer want ik had echt heel veel vertrouwen in de meiden daar.
is wel beveiligd hoor, alleen zijn 't van die doorzichtige dingetjes dus je ziet 't inderdaad niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:16 schreef Sugar het volgende:
Bix, leuk verslagje! En leuke foto's!
Maar is het stopcontact bij de box wel beveiligd? Lijkt van niet, maar kan me niet voorstellen haast?
In het februari nummer? Waar waar waar??? * owlet pakt hem er meteen bijquote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:58 schreef Vicky het volgende:
Amber staat deze maand in de ouders van nu
Hmmm.. Is het bij het stukje over "gemengde moedergevoelens?" (kindje in groen capuchontruitje)?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:38 schreef Vicky het volgende:
Er staan 2 fototjes in, en dan een verhaaltje van mijn vriendin....
Potjes zijn soms gewoon makkelijk. Ik merk wel dat als ik heel druk ben op m;n werk en geen weekend heb (en dat gebeurt nog wel eens) ik gewoon minder tijd heb voor zelf prakjes maken, en dan krijgt ze een keer wat potjes.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:30 schreef renzell het volgende:
Wat cool Vicky!Ik ga ook even spieken als ik een boekwinkeltje voorbij loop.
Goed he Fuente?! Nu moet ik zeggen dat ik de afgelopen tijd best periodes heb gehad van veel pottenkoperij, maar dit was ivm de algehele drukte hier in huis. Zelf maken is toch gewoon beter en lekkerder ja.![]()
S'avonds vette babyolie erop en s'ochtends even met draaiende beweging gaan borstelen. Ook wordt er wel gistdodende shampoo aangeraden alleen let hier bij wel op dat het prikt in de oogjes.quote:Op zondag 12 februari 2006 08:59 schreef Fuente het volgende:
Nog even een vraag voor ik moet werken. Sara heeft veel last van Berg, op zich niet erg, maar bij haar raakt het telkens ontstoken en slaat het door naar exceem. Nou hebben we eerst vaseline geprobeerd, maar dat mag dus niet meer omdat ze daar ook uitslag van krijgt. Toen met anti-bergpads, maar die helpt maar tijdelijk, een dag later zit het er weer. De schilfers van de Berg worden ook steeds groter (en grote witte korsten nu). Ze heeft er zelf geen last van, maar het kan dus zo doorslaan naar een ontstoken prut. De huisarts wist eigenlijk ook niet wat we ermee moesten, behalve anti-berg pads, maar die werken dus niet goed. Iemand nog andere tips?
Dit werkt prima hoorquote:Op zondag 12 februari 2006 15:44 schreef Rottdog het volgende:
[..]
S'avonds vette babyolie erop en s'ochtends even met draaiende beweging gaan borstelen.
Ik kijk het nog even aan. Misschien beter ok er toch een week overheen te laten gaan zodat ons beeld ook beter is. Misschien dat ik het woensdag bij het CB even aankaart tijdens het inloopspreekuur, aangezien ik er dan toch weer moet zijn om te kijken of het wild vlees in het naveltje echt weg is en weer eens wegen of hij goed bijkomt van de BV.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:31 schreef _evenstar_ het volgende:
en randa hoe gaat het met merlijntje? al contatc gehad met ostheopaat/manueel therapeut ?
Met onze Emma gaat het goed, ze heeft vandaag bij mijn moeder eindelijk goed gedronken, pak van mijn hart weerquote:Op maandag 13 februari 2006 13:31 schreef _evenstar_ het volgende:
en hoe gaat het met de emma's?
Dat lijkt wel erg op wat Noa had, met dat wondvocht... maar Noa krabte ook op haar hoofdje, daardoor werd het natuurlijk ook erger.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:18 schreef Fuente het volgende:
Het is ook niet zozeer de berg zelf. MAar op haar wangen heeft ze open plekjes (exceem) en op haar lijfje droge rode plekken (nu wel minder dan voorheen gelukkig,alhoewel het langzaam lijkt terug te komen).
Maar de berg ontsteekt telkens, waardoor ze op haar bolletje ook open plekjes heeft. Dan haal ik d'r bijvoorbeeld uit bedje en dan zit de hydrofiel luier onder het bloed en wondvocht.
En het lijkt wel alsof wanneer we de hormoonzalf op haar wangetjes smeren, haar berg minder wordt. Vandaar.
Ingrid is nergens voor nodig lieverd.. en kan me je angst voorstellen. misschien eerste paar keer weer dat djeez achter je loopt met trap op en voor je loopt met trap af ?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:51 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik voelde me wel schuldig en nog steeds. Ik heb nog wel last van mijn voet.
Ik vind het nu wel eng om met Kim van de trap te lopen. We houden haar goed in de gaten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |