abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34656996
Nou, ik ga even naar het toilet en daarna douchen. Als ik terugkeer, zal ik misschien proberen uit te leggen waarom ik eenzelfde soort tweestrijd in mij heb over de relevantie van de NAVO.
pi_34657022
Ik zag vanochtend trouwens die video met Jill Caroll. Dramatisch, .
pi_34657029
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

De inschijftermijn 2 dagen geleden.
Nou en. Als je goed bent doen inschrijftermijnen er niet toe.
pi_34657093
quote:
Kennis

commentaar door Ruurd Ubels

Des te makkelijker werknemers ontslagen kunnen worden, des te beter dat is voor de werkgelegenheid.Deze stelling lijkt een innerlijke tegenstrijdigheid, maar helemaal onzinnig is de redenering niet. Hoe eenvoudiger werkgevers personeel naar huis kan sturen, hoe aantrekkelijker het kan zijn mensen aan te nemen. Je weet immers dat je er in tijden van tegenslag niet aan vastgeketend zit. In een onderzoek van Van Lanschot Bankiers en bureau Motivaction zegt tachtig procent van de bedrijven meer mensen aan te nemen, als het ontslagrecht wordt versoepeld.

Waar of niet, volgens de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) is de 'rigide' ontslagbescherming een belangrijke reden voor het feit dat in ons land de werkgelegenheid en economische groei minder is dan in diverse andere EU-lidstaten.

In Denemarken bijvoorbeeld is ontslag makkelijker is dan in ons land. Nu is Denemarken absoluut geen arbeidersparadijs, maar feit is wel dat langdurige werkloosheid er minder hardnekkig is dan bij ons.

Momenteel ruziën werkgevers- en werknemersorganisaties over versoepeling van het ontslagrecht. Vrijdag kwam voorzitter Doekle Terpstra van de HBO-raad met een voorstel om deze impasse te doorbreken. Personeel, aldus Terpstra, moet zich regelmatig bijscholen en werkgevers moeten dat financieel mogelijk maken. Als werknemers hiervan niets willen weten en later werkloos raken, wordt de vergoeding die de rechter bij ontslag toekent, lager. Werkgevers die die bijscholing weigeren te faciliteren, moeten bij een ontslagronde hogere vergoedingen betalen.

Terpstra sluit hiermee aan bij een idee van het CDA-kamerlid Gerda Verburg. Het sterke punt is dat een beroep wordt gedaan op de eigen verantwoordelijkheid van werknemers. Ondernemersorganisatie VNO-NCW reageerde echter negatief. Dat is jammer. Als ondernemers een flexibeler arbeidsmarkt willen, dan leidt dat tot extra onzekerheid bij werknemers. Daar mag dan wel wat tegenover staan, zoals hulp bij scholing.

Het voorstel van Terpstra is bedoeld om het debat over het ontslagrecht vlot te trekken. Maar op de achtergrond speelt nog iets anders mee: scholing vergemakkelijkt niet alleen het vinden van een andere baan, maar helpt ook mensen langer (en met plezier) aan het werk te houden. Ook dat is in het voordeel van werkgevers.

De voorzitter van de HBO-raad hamert er bovendien al langer op dat in Nederland een kennisachterstand dreigt te ontstaan. Nergens in West-Europa verlaten zoveel jongeren zonder voldoende opleiding hun school als in Nederland. En vorige week werd bekend dat Organon (medicijnen) in China aan de slag gaat, omdat ons land te weinig bèta-onderzoekers telt.

Dit geeft te denken. Het kennistekort verdient, net als het aloude financieringstekort, prioriteit op de politieke agenda.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=66584
pi_34657095
pi_34657314
PvdA positiever over Uruzgan-missie

PvdA wil definitief geen links kabinet, over 2 jaar als die missie nog bezig is, zou het wel raar zijn met de GroenLinks en SP aan de macht .
pi_34657402
ligt al vast dan welke PvdA'ers in 2007 in het parlement komen dan?
pi_34657518
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:50 schreef zakjapannertje het volgende:
ligt al vast dan welke PvdA'ers in 2007 in het parlement komen dan?
Nee, wel in het kabinet.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:56:09 #110
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34657591
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:25 schreef Johan_de_With het volgende:
Kan iedereen die deaud schrijft, de pijp aan Maarten geven?
Nu doe je het zelf ook.
pi_34657725
Vreemd, komen die dingen ook voor normale pc's?
pi_34657945
43%
pi_34657996
lijkt me niet, daarvoor is het te duur en richt het zich te veel op specifieke taken ipv algemene taken, en moet je Windows ed. daarop helemaal aanpassen, misschien komt het op een uitbreidingskaart ofzo
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:09:13 #115
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34658182
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:57 schreef Monidique het volgende:
Wat heb ik toch weer een extreem-rechts, conservatief, VVD-esque bericht geplaatst, zeg.
Ik walg van je.

Maar toch blijft het genieten wanneer je dan weer wordt verweten dat je een baggeraar bent door users die schrikken van het feit dat ze het met je eens zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_34658457
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik walg van je.

Maar toch blijft het genieten wanneer je dan weer wordt verweten dat je een baggeraar bent door users die schrikken van het feit dat ze het met je eens zijn.
.
pi_34658479
Monidique, nieuwe president van Noord-Amerika.
pi_34658823
[upd] Bommelding bij redactie Jyllands-Posten
quote:
In Gazastad bestormden woedende Palestijnen maandag het kantoor van de EU in Gazastad, terwijl ze anti-Deense leuzen schreeuwden en Deense vlaggen verbrandden.
Waarom zagen we dit soort dingen niet bij de publicatie van Submission?? Of columns van Van Gogh?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:27:10 #119
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34658888
Maar maar dat POLL lijstje klopt helemaal niet.
Achter de schermen wordt gesproken over heel andere kandidaten.

En ja hoor... de rook is nog steeds pikzwart vol met koolmonoxide.
pi_34658950
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:35 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het wachten is op nog zo'n fabuleuze conclusie van RQ.
Je bent eigenlijk een neger met een Duitse helm. . Nou niet zuur gaan doen omdat ik speculeer hè, hoort erbij.

[ Bericht 7% gewijzigd door RichardQuest op 31-01-2006 20:53:32 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:41:12 #121
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34659427
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:27 schreef Drugshond het volgende:

Waarom ben ik dan nog niet gebeld
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:43:44 #122
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34659518
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:23 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dan houd ik er ook over op. Ik moet trouwens toch gaan. Groetjes aan Bas. .
Er wordt toch nog een me gedacht
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34659556
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:41 schreef George-Butters het volgende:
Waarom ben ik dan nog niet gebeld
Ze hebben je nummer niet.
pi_34659561
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:27 schreef Drugshond het volgende:

Ah ze gaan dus allemaal dood. Tijd voor een heel nieuw modteam dus.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_34659589
tvlxd wordt het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')