abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34533740
quote:
Taida wil haar school gewoon afmaken

Uitgegeven: 27 januari 2006 21:42
Laatst gewijzigd: 27 januari 2006 21:49

AMSTERDAM - Met een emotioneel betoog heeft Taida Pasic vrijdag voor de rechtbank in Amsterdam duidelijk gemaakt waarom zij hoopt dat de rechter instemt met de toewijzing van een voorlopige voorziening, zodat de Kosovaarse niet het land wordt uitgezet. "Ik heb hard voor mijn school en toekomst gewerkt, laat mij dit alstublieft afmaken."

De rechtbank in Amsterdam boog zich vrijdag over de uitzetting van de 18-jarige leerlinge Taida Pasic. De Kosovaarse vroeg de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) om een voorlopige verblijfsvergunning om haar vwo-opleiding in Nederland af te kunnen maken. Zij doet dit schooljaar eindexamen. De IND wees de aanvraag af, wat tot grote onrust leidde bij vooral haar medeleerlingen.

Uitzetcentrum

Sinds vorige week zit Taida in uitzetcentrum Zestienhoven bij Rotterdam. Haar advocate A. Hoftijzer hoopt met het beroep tegen de afwijzing met een voorlopige voorziening van de rechter te voorkomen dat Taida wordt uitgezet. Als de rechter het verzoek toewijst, mag de Kosovaarse de behandeling van haar bezwaar tegen haar uitzetting in Nederland afwachten.

Hoftijzer wil dat de 18-jarige nog de kans krijgt haar verhaal te doen over de situatie in Kosovo en kan aangeven waarom ze daar nu niet kan terugkeren. "Dit verzoek is alleen erop gericht dat zij haar school hier kan voltooien."

Machtiging

Landsadvocaat A. van Blankenstein ging vrijdag niet in op de vraag of Taida haar schoolopleiding mag afmaken. "De aanvraag om een verlening van een verblijfsvergunning voor het volgen van een studie is afgewezen omdat zij hier geen machtiging voor voorlopig verblijf (mvv) heeft aangevraagd. Pas als dat is gebeurd, kan de minister (Verdonk) de vraag beantwoorden of zij haar opleiding in Nederland mag afmaken". Twee eerdere verzoeken van Taida voor een mvv zijn al afgewezen. De advocaat van Taida zal niet om een derde verzoeken, omdat de situatie sindsdien niet is veranderd.

Net zoals de pleegouders van Taida, de familie Meulenkamp, waren medeleerlingen van haar van scholengemeenschap De Driemark in Winterswijk aanwezig in de rechtbank om hun steun aan haar te betuigen. De leerlingen hebben de afgelopen dagen actie gevoerd tegen haar uitzetting. De school heeft een brandbrief gestuurd naar minister Verdonk. Leerlingen hebben zich tijdens een estafetteactie per twee laten opsluiten in een kooi op de Markt in Winterswijk.

Tijdens hun actie haalden ze geld op om een busreis naar Den Haag te kunnen bekostigen om daar te demonstreren. Daar boden ze woensdag een petitie aan aan een afvaardiging van de Tweede Kamer.

Uit de klas

De 18-jarige Kosovaarse werd woensdag 18 januari uit de klas gehaald en overgebracht naar het uitzetcentrum. Haar school was erg geschokt door de wijze waarop haar vwo-leerlinge plotseling werd meegenomen door de vreemdelingenpolitie. Volgens de IND heeft een leraar haar op verzoek van de politie uit de klas gehaald en is ze na school in vreemdelingenbewaring gesteld.

De rechtbank in Groningen buigt zich maandag over de inbewaringstelling van Taida in het uitzetcentrum in Zestienhoven. De rechtbank doet uitspraak op 10 februari.
Bron.

Ben ik nou de enige die me hier heel boos om kan maken? Hoe kan het toch mogelijk zijn dat een meisje dat goed haar best doet op school en volledig Nederlands is (ze heeft ook Nederlandse pleegouders) opeens uitgezet moet worden?

Ik weet dat wet wet is, maar waarom wordt er soms zo onmenselijk gehandelt.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:54:17 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34533766
Ik denk dat er zich heel veel mensen hierover boosmaken.

Dat de grenzen niet onbeperkt open kunnen is me wel duidelijk. Maar laat dat meisje eerst ff haar school afmaken!
The End Times are wild
pi_34533803
Ja, ik weet ook dat meer mensen zich er boos om maken inderdaad, beetje stom neergezet eigenlijk.

Maar ze wordt gewoon in een cel gegooid alsof ze iets fout heeft gedaan, ik zat echt verbijsterd te kijken toen ik het op het nieuws zag.
pi_34533994
Ze zit in de zesde VWO, t schooljaar zit op de helft, zo moeilijk is het toch niet om haar dr opleiding te laten afmaken, en haar dus een half jaartje langer in Nederland te laten blijven? lang leve de wet..
pi_34534144
Beleid is beleid, simpel.
pi_34534162
Haar in een cel gooien slaat daarentegen natuurlijk dan weer nergens op.
pi_34534333
Het doet ook wel een beetje nazistisch aan. Zo'n vreemdelingendienst die vanuit het niets op een school komt om daar een meisje uit een klas te halen en haar meeneemt.
pi_34534379
Het is idd overdreven om haar de klas uit te vissen. Maar er uit is er uit.
De waarheid is hard , gelukkig is de muur nog altijd harder
pi_34534402
Beleid is inderdaad beleid, maar toch kan ik me er zo boos om maken, omdat ik het niet menselijk vind. Het in de cel gooien is tegen onderduiken, maar inderdaad zwaar overtrokken.
pi_34534538
Kijk, ik begrijp ook best wel dat het heel emotioneel is voor zo'n meisje en natuurlijk krijg ik medelijden met haar als ik haar zo op tv zie huilen en smeken. Maar daarin schuilt nu net het gevaar: sentimenteel beleid. Dat kun je niet gebruiken bij dit soort zaken: beleid is beleid. Als ze eruit moet volgens de regels, dan eruit.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:15:05 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34534580
Beleid is ook maar een stukje papier dat door iemand ooit opgeschreven is.
We doen net alsof beleid een of andere heilige tekst is. Er kan altijd een uitzondering gemaakt worden.
The End Times are wild
pi_34534652
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:15 schreef LXIV het volgende:
We doen net alsof beleid een of andere heilige tekst is. Er kan altijd een uitzondering gemaakt worden.
Daar gaat het dus altijd mis. Laten we eens lering trekken uit onze fouten en nu eens de harde hand voeren. Niets geen slappe hap, maar koester de volharding!
pi_34534693
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:15 schreef LXIV het volgende:
Probleem is dan dat het naleven van de regels een uitzondering wordt
De waarheid is hard , gelukkig is de muur nog altijd harder
pi_34534724
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:54 schreef LXIV het volgende:
Dat de grenzen niet onbeperkt open kunnen is me wel duidelijk. Maar laat dat meisje eerst ff haar school afmaken!
Waarom? Het is hier geen pretpark waar je nog even je laatste attractie wilt mogen meepikken voor de tent sluit! Ik heb geen zin om belasting te betalen voor iemand die wettelijk gezien geen recht meer heeft op onderwijs in ons land.
pi_34534805
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:14 schreef FuifDuif het volgende:
Kijk, ik begrijp ook best wel dat het heel emotioneel is voor zo'n meisje en natuurlijk krijg ik medelijden met haar als ik haar zo op tv zie huilen en smeken. Maar daarin schuilt nu net het gevaar: sentimenteel beleid. Dat kun je niet gebruiken bij dit soort zaken: beleid is beleid. Als ze eruit moet volgens de regels, dan eruit.
Ja, ik kan je hier helaas geen ongelijk in geven. En het was ook de eerste reden die ik bedacht waarom zij uitgezet moest worden. Maar vanuit mijn standpunt, gewoon als mens dus, vind ik dit echt onmenselijk en walg ik heel erg van. En dan hoop ik dat er toch een uitzondering gemaakt zou kunnen worden. Of nog beter, een wet die dit soort dingen uitsluit. Ik ben er absoluut niet voor dat we hier alles maar toe laten, maar ik vind het absoluut niet kunnen dat mensen na 18 jaar oid opeens nog uitgezet worden, als ze bewezen hebben nuttig te zijn voor deze maatschappij.
pi_34534855
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:17 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom? Het is hier geen pretpark waar je nog even je laatste attractie wilt mogen meepikken voor de tent sluit! Ik heb geen zin om belasting te betalen voor iemand die wettelijk gezien geen recht meer heeft op onderwijs in ons land.
Heb je ooit eigenlijk wel belasting betaald, harteloze?
pi_34534920
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:19 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Ja, ik kan je hier helaas geen ongelijk in geven. En het was ook de eerste reden die ik bedacht waarom zij uitgezet moest worden. Maar vanuit mijn standpunt, gewoon als mens dus, vind ik dit echt onmenselijk en walg ik heel erg van. En dan hoop ik dat er toch een uitzondering gemaakt zou kunnen worden. Of nog beter, een wet die dit soort dingen uitsluit. Ik ben er absoluut niet voor dat we hier alles maar toe laten, maar ik vind het absoluut niet kunnen dat mensen na 18 jaar oid opeens nog uitgezet worden, als ze bewezen hebben nuttig te zijn voor deze maatschappij.
Nuttig voor deze maatschappij ? Ze moet nog beginnen met studeren en dat kost de maatschappij alleen maar wat en dan nog maar hopen dat het dan op de langere termijn inderdaad iets op gaat leveren.
pi_34534947
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:20 schreef veer0318 het volgende:

[..]

Als je voor alle zieligerds in de wereld belasting moet betalen word je zelf ook een zieligerd die een beroep op liefdadigheid moet doen.
pi_34534967
quote:

[..]

Ja hoor, al een paar maandjes draag ik maandelijks wat af . Harteloze? Ik ben bepaald niet harteloos, maar ik zie wel in dat het softe beleid in Nederland eens afgelopen moet zijn. Rita Verdonk is wat mij betreft bijvoorbeeld een topvrouw. Hup, hard zijn en goed beleid voeren.
pi_34535091
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:22 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nuttig voor deze maatschappij ? Ze moet nog beginnen met studeren en dat kost de maatschappij alleen maar wat en dan nog maar hopen dat het dan op de langere termijn inderdaad iets op gaat leveren.
Ik denk dat het merendeel van de VWO leerlingen wel degelijk nuttig voor de maatschappij zullen worden ja. Het is in ieder geval niet iemand van wie je verwacht dat ze later bewust uitkering gaat zuigen / in het criminele circuit komt. Dat bedoel ik er meer mee te zeggen. Ik ken haar niet, en dit is ook puur een uitspraak op eerste indruk en achtergrondinformatie, maar zo zie ik het wel.
pi_34535116
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:26 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Ik denk dat het merendeel van de VWO leerlingen wel degelijk nuttig voor de maatschappij zullen worden ja. Het is in ieder geval niet iemand van wie je verwacht dat ze later bewust uitkering gaat zuigen / in het criminele circuit komt. Dat bedoel ik er meer mee te zeggen. Ik ken haar niet, en dit is ook puur een uitspraak op eerste indruk en achtergrondinformatie, maar zo zie ik het wel.
Nou ja goed, één meer of minder maakt wat dat betreft ook weinig uit.
pi_34535217
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:27 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is mijn punt ook niet, ik zeg niet dat als wij haar wegsturen dit een groot gemis voor de maatschappij gaat worden. Ik vind dat zij heel slecht behandeld wordt, en ik vind het heel vreemd dat mensen die meer Nederlands dan Kosovaar zijn uit dit land gezet worden.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:31:04 #23
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34535248
Erg lovenswaardig het medeleven van sommige mensen. Maar had een groot deel van diezelfde groep, ook zo gereageerd als het om een Antilliaan of Marokkaan met VMBO-niveau ging?

Ik ben daar niet geheel van overtuigd, puur gevoelsmatig..
pi_34535278
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:27 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dan heb ik een prima plan. Laten we alle kansloze jongeren het land uit trappen. Dus alle "WAO-trekkers" (die nu niet meer bestaan), iedereen die in de ziektewet zit. Allemaal het land uit. "Solidariteit? Met mezelf ja!"

Gatverdamme kots op deze extreem-individualisten, ga eens kijken hoe deze maatschappij echt haar oorsprong heeft gevonden
pi_34535317
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:30 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Dat is mijn punt ook niet, ik zeg niet dat als wij haar wegsturen dit een groot gemis voor de maatschappij gaat worden. Ik vind dat zij heel slecht behandeld wordt, en ik vind het heel vreemd dat mensen die meer Nederlands dan Kosovaar zijn uit dit land gezet worden.
Goed, dat kan inderdaad zo zijn, maar welk signaal steek je hiermee af? Inderdaad, slap beleid. Dat zullen ook de minder gewenste personen die worden uitgezet aanhalen in hun pleidooi.
pi_34535442
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:31 schreef veer0318 het volgende:

[..]

Dan heb ik een prima plan. Laten we alle kansloze jongeren het land uit trappen. Dus alle "WAO-trekkers" (die nu niet meer bestaan), iedereen die in de ziektewet zit. Allemaal het land uit. "Solidariteit? Met mezelf ja!"

Gatverdamme kots op deze extreem-individualisten, ga eens kijken hoe deze maatschappij echt haar oorsprong heeft gevonden
Wat een vergelijking .
pi_34535452
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:31 schreef veer0318 het volgende:

[..]

Ik heb een beter plan. Laten we alle arme afrikanen opnemen in Nederland. Solidariteit!
Kijk, het is best lullig voor dat meisje, maar als we iedereen die in Nederland een beter leven heeft dan in zijn of haar land van herkomst moeten opnemen, dan kan je wel inpakken,
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_34535469
quote:

[..]

wat zou jij ervan vinden als je besluit om naar de US te gaan en gewoon naar school gaat, zonder verblijfsvergunning; sterker nog; je wordt verzocht het land te verlaten en vervolgens de authoriteiten aldaar je uiteindelijk op het vliegtuig zetten omdat jij weigert uit jezelf te vertrekken? Dat is volkomen terecht toch? Nederland is geen stay-ok land. Als iedereen wil dat dat meisje blijft, betalen ze haar studie en andere kosten maar gewoon uit eigen portomonnee.
Natuurlijk is het treurig voor dat meisje. Maar ik ga ook niet betalen voor haar.
pi_34535483
quote:

[..]

Nederlands staatsburger ben je nu eenmaal door geboorte, of door verkrijging na beoordeling door een daartoe aangestelde instantie. Keer op keer is de aanvraag al afgewezen en nu alle beroepsprocedures doorlopen zijn volgt uitzetting. Neemt niet weg dat dit erg zuur is voor het individu (als ik de oordelende instantie was geweest had ik dan ook even het dossier een half jaar per ongeluk op de achterstallige stapel laten liggen).
pi_34535591
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nederlands staatsburger ben je nu eenmaal door geboorte, of door verkrijging na beoordeling door een daartoe aangestelde instantie. Keer op keer is de aanvraag al afgewezen en nu alle beroepsprocedures doorlopen zijn volgt uitzetting. Neemt niet weg dat dit erg zuur is voor het individu (als ik de oordelende instantie was geweest had ik dan ook even het dossier een half jaar per ongeluk op de achterstallige stapel laten liggen).
Maar juist bij dat laatste beginnen de problemen. Je moet erop kunnen vertrouwen dat beleidsinstanties correct te werk gaan. Als je voorkeursbehandelingen gaat bevorderen of goedkeuren, gaat het van kwaad naar erger.
pi_34535622
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
Erg lovenswaardig het medeleven van sommige mensen. Maar had een groot deel van diezelfde groep, ook zo gereageerd als het om een Antilliaan of Marokkaan met VMBO-niveau ging?

Ik ben daar niet geheel van overtuigd, puur gevoelsmatig..
Nee, klopt, daarom ook dit topic. Als er iemand wordt uitgezet die zeker weten niks gaat bereiken, weigert correct Nederlands te spreken, en vooral hun eigen cultuur aanhouden, vind ik het ook normaal dat zij worden uitgezet. Zij zijn immers niet Nederlands. Die meisje kwam daarentegen wel volkomen Nederlands op mij over.
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:32 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Goed, dat kan inderdaad zo zijn, maar welk signaal steek je hiermee af? Inderdaad, slap beleid. Dat zullen ook de minder gewenste personen die worden uitgezet aanhalen in hun pleidooi.
Dat klopt. Ik bekijk deze zaak misschien teveel met mijn gevoel. En het zal inderdaad onmogelijk zijn om alleen de gewenste personen hier te houden door middel van een wet. Daarom moeten de immigranten eigenlijk nog sterker geselecteerd worden , wat op zijn beurt ook weer erg moeilijk is. Maar ik vind dat het eerlijker is mensen te weigeren, dan ze na 18 jaar weer terug te sturen.
pi_34535643
quote:
Ik vind dat zij heel slecht behandeld wordt,
zij heeft tijdens haar verblijf kosteloos kunnen studeren, ze krijgt een vliegticket gratis, ook nadat blijkt dat haar verblijf hier niet gerechtvaardigt is. Hoezo slecht?
pi_34535707
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:40 schreef fokje het volgende:

[..]

zij heeft tijdens haar verblijf kosteloos kunnen studeren, ze krijgt een vliegticket gratis, ook nadat blijkt dat haar verblijf hier niet gerechtvaardigt is. Hoezo slecht?
Inderdaad, dit vind ik toch wel bijzondere punten. Ze heeft geteerd op kosten van de gemeenschap, ze heeft nog niets opgeleverd en volgens het duidelijke beleid dient ze te worden uitgezet. Dan lijkt het mij duidelijk.
pi_34535713
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:36 schreef fokje het volgende:

[..]

wat zou jij ervan vinden als je besluit om naar de US te gaan en gewoon naar school gaat, zonder verblijfsvergunning; sterker nog; je wordt verzocht het land te verlaten en vervolgens de authoriteiten aldaar je uiteindelijk op het vliegtuig zetten omdat jij weigert uit jezelf te vertrekken? Dat is volkomen terecht toch? Nederland is geen stay-ok land. Als iedereen wil dat dat meisje blijft, betalen ze haar studie en andere kosten maar gewoon uit eigen portomonnee.
Natuurlijk is het treurig voor dat meisje. Maar ik ga ook niet betalen voor haar.
Ik neem aan dat dit meisje zelf niet gekozen heeft naar Nederland te komen, en dat het ook niet haar fout is dat ze geen verblijfsvergunning heeft, maar die van haar biologische ouders.
pi_34535772
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:42 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit meisje zelf niet gekozen heeft naar Nederland te komen, en dat het ook niet haar fout is dat ze geen verblijfsvergunning heeft, maar die van haar biologische ouders.
En daar moet Nederland de lasten voor dragen? Wij zijn haar geen verantwoording schuldig, wij zijn niets aan haar verplicht. We hebben haar een veilig onderkomen gegeven uit onze goede wil en nu is het tijd voor haar om terug te keren.
pi_34535773
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:40 schreef fokje het volgende:

[..]

Ze wordt in een cel gegooidt alsof ze een of andere crimineel is. Ze heeft haar pleeg ouders hier in Nederland. Hoe moet dat meisje daar leven, opeens weer met nieuwe ouders?
pi_34535812
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:44 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Ze wordt in een cel gegooidt alsof ze een of andere crimineel is. Ze heeft haar pleeg ouders hier in Nederland. Hoe moet dat meisje daar leven, opeens weer met nieuwe ouders?
Dat is niet ons probleem toch?
pi_34535825
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:44 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Vraag je je niet af hoe ze hier is gekomen?
pi_34535867
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Maar juist bij dat laatste beginnen de problemen. Je moet erop kunnen vertrouwen dat beleidsinstanties correct te werk gaan. Als je voorkeursbehandelingen gaat bevorderen of goedkeuren, gaat het van kwaad naar erger.
Dat is inderdaad niet wenselijk, maar i.c. is ook sprake van verspilling - de opleiding is immers al bijna voltooid - waardoor het m.i. niet onverstandig is om in dit concrete geval nog een half jaartje te wachten.
pi_34535953
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:44 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En daar moet Nederland de lasten voor dragen? Wij zijn haar geen verantwoording schuldig, wij zijn niets aan haar verplicht. We hebben haar een veilig onderkomen gegeven uit onze goede wil en nu is het tijd voor haar om terug te keren.
Ik vind ook niet dat het meisje hier de schuld van kan krijgen. In juridische zin heb je volkomen gelijk hoor. Maar ik vind het onterecht, dat zij door haar ouders hier is gekomen, opgevoed is door Nederlandse pleegouders, een Nederlandsche school heeft gevolgd, en dat ze dan nu opeens terug moet.
pi_34536026
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:45 schreef fokje het volgende:

[..]

Vraag je je niet af hoe ze hier is gekomen?
Ja, illegaal, juist ja. Maar kan je haar daarom een crimineel noemen? Juridisch gezien misschien wel. Maar zij heeft nooit zoiets besloten, misschien was zij als zij ouder was ook hier heen gevlucht, maar haar ouders hebben dit besloten. Zou jij haar hierom een crimineel noemen?
pi_34536109
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:51 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Ja, illegaal, juist ja. Maar kan je haar daarom een crimineel noemen? Juridisch gezien misschien wel. Maar zij heeft nooit zoiets besloten, misschien was zij als zij ouder was ook hier heen gevlucht, maar haar ouders hebben dit besloten. Zou jij haar hierom een crimineel noemen?
Nee, ik niet in ieder geval... maar het begint er wel steeds meer op te lijken. Ze weet nu hoe de zaken ervoor staan en ze blijft zich verzetten... dàt maakt haar wel een crimineel.
pi_34536131
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet wenselijk, maar i.c. is ook sprake van verspilling - de opleiding is immers al bijna voltooid - waardoor het m.i. niet onverstandig is om in dit concrete geval nog een half jaartje te wachten.
het was wel aardig geweest ja. Ambtenaren zitten er echter niet om aardig te doen. Misschien kan de school een inzamelingsactie houden voor dit meisje om haar daar in Kosovo of waar dan ook in onderhoud en internetaansluiting te kunnen voorzien voor een tijdje en dan een constructie bedenken zodat ze op afstand een examen kan doen oid? Wie weet wat er allemaal mogelijk is.
pi_34536191
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:53 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, ik niet in ieder geval... maar het begint er wel steeds meer op te lijken. Ze weet nu hoe de zaken ervoor staan en ze blijft zich verzetten... dàt maakt haar wel een crimineel.
Waarom maakt dat haar crimineel? Volgens mij probeert ze niet te vluchten, ze probeert alleen via de rechtbank uitstel van uitzetting te krijgen.
pi_34536203
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:53 schreef fokje het volgende:

[..]

het was wel aardig geweest ja. Ambtenaren zitten er echter niet om aardig te doen. Misschien kan de school een inzamelingsactie houden voor dit meisje om haar daar in Kosovo of waar dan ook in onderhoud en internetaansluiting te kunnen voorzien voor een tijdje en dan een constructie bedenken zodat ze op afstand een examen kan doen oid? Wie weet wat er allemaal mogelijk is.
Mee eens.

Kijk ik ben niet tegen dat meisje ofzo. Ik vind het ook treurig voor haar. Alleen ben ik wel voor beleid dat wordt uitgevoerd zoals het is bedoeld. Als we allemaal maar uitzonderingen gaan maken omdat het oh zo zielig is, dan leidt het tot chaos en ik neem aan dat we onze lessen onderhand toch wel eens hebben geleerd.

Als mensen voor haar willen betalen als ze weer in Kosovo zit, prima, maar ik wens daar niet aan mee te betalen.
pi_34536205
quote:

[..]

Haar ouders. ok dan.
Nee ze is geen crimineel natuurlijk. Ik heb dat ook nooit genoemd.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:56:15 #47
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34536230
quote:

[..]

Ja, illegaal, juist ja. Maar kan je haar daarom een crimineel noemen? Juridisch gezien misschien wel.
Nee, illegalen zijn ook juridisch gezien geen criminelen. Tenzij het een ongewenste illegale betreft, maar in deze zaak geeft niets daar blijk van
pi_34536238
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:55 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Waarom maakt dat haar crimineel? Volgens mij probeert ze niet te vluchten, ze probeert alleen via de rechtbank uitstel van uitzetting te krijgen.
Ze verdedigt zichzelf voor het feit dat ze hier nog steeds is, terwijl ze hier niet meer mag zijn.
pi_34536298
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:55 schreef fokje het volgende:

[..]

Haar ouders. ok dan.
Nee ze is geen crimineel natuurlijk. Ik heb dat ook nooit genoemd.
Wat bedoelde je dan met je opmerking over hoe ze hier gekomen is? Dan heb ik die verkeerd opgevat.
pi_34536346
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:56 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ze verdedigt zichzelf voor het feit dat ze hier nog steeds is, terwijl ze hier niet meer mag zijn.
Ze is nog steeds niet uitgezet en verdedigd zichzelf, wat is daar illegaal aan?
pi_34536356
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:55 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Eens ben je uitgeprocedeerd; beroepsmogelijkheden zijn niet oneindig. Overigens is een illegaal natuurlijk geen crimineel, het is een aparte categorie.
pi_34536459
Ik neem terug dat ik heb gezegd dat ze een crimineel is. Dat gaat natuurlijk veel te ver. Maar ik vind wel dat ze simpelweg uitgezet moet worden.
pi_34536487
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:53 schreef fokje het volgende:

[..]

Examens op afstand zullen veel duurder zijn dan haar nog een half jaar hier laten; een examen vereist immers strenge controle teneinde onregelmatigheden te voorkomen, ik zou een Nederlands examen ook niet graag toevertrouwen aan de verantwoordelijkheid van een Kosovaar.
pi_34536534
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:02 schreef FuifDuif het volgende:
Ik neem terug dat ik heb gezegd dat ze een crimineel is. Dat gaat natuurlijk veel te ver. Maar ik vind wel dat ze simpelweg uitgezet moet worden.
Als ik via het beleid keek zou ik ook vinden dat ze uitgezet moest worden. Maar ik kijk teveel met mijn gevoel, of dat nou iets positiefs is weet ik ook niet.
pi_34536588
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:04 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Als ik via het beleid keek zou ik ook vinden dat ze uitgezet moest worden. Maar ik kijk teveel met mijn gevoel, of dat nou iets positiefs is weet ik ook niet.
Nou op zich vind ik het wel positief. Ik bedoel, uiteindelijk leiden dat soort gevoelens tot een betere wereld... maar alleen dan wanneer iedereen op die manier voelt. Punt is echter, zo zit de wereld niet in elkaar. Streng en goed beleid is nodig om zaken op orde te houden. Als dat betekent dat er van tijd tot tijd goede mensen de dupe er van worden, dan zij het zo.
pi_34536626
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:58 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Wat bedoelde je dan met je opmerking over hoe ze hier gekomen is? Dan heb ik die verkeerd opgevat.
Wellicht is ze inderdaad gestuurd door haar ouders of familie daar. Ze heeft dus ook wellicht mensen om naar terug te gaan; zij zijn immers niet naar NL gevlucht. Waarom doen ze dat? Omdat ze dat meisje een goede opleiding gunnen wellicht. Dit is overigens giswerk, maar je kan er wel vanuit gaan dat zo'n meisje niet op eigen houtje naar NL komt. Nederland kan nevernooit accepteren dat ouders hun kroost naar NL sturen voor gratis onderwijs en gratis levensbehoeftes. Dit meisje is geen 18 jaar in NL, dat bestaat niet. Ze is hier iets van een jaar of 5 ofzo. Op het moment dat een minderjarig meisje binnenkomt en zegt geen ouders meer te hebben, kan NL haar onmogelijk terug sturen totdat ze 18 is. En het is dan volkomen terecht dat ze haar dan terug sturen en dat weet zij ook. Ze is immers clever genoeg om het te beseffen als ze vwo doet.
pi_34536648
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:06 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nou op zich vind ik het wel positief. Ik bedoel, uiteindelijk leiden dat soort gevoelens tot een betere wereld... maar alleen dan wanneer iedereen op die manier voelt. Punt is echter, zo zit de wereld niet in elkaar. Streng en goed beleid is nodig om zaken op orde te houden. Als dat betekent dat er van tijd tot tijd goede mensen de dupe er van worden, dan zij het zo.
Ja dat weet ik, en daarom vraag ik mij ook af of het iets postiefs is. Als iedereen op dezelfde manier zou voelen zou het inderdaad een betere wereld zijn, maar dat is niet het geval. Teveel op je gevoel af gaan is idealistisch, en idealisme is wel een goed iets, maar niet reeel.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:38:47 #58
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_34537663
Ze wist al enkele jaren dat ze hier geen toekomst had en is toch doorgegeaan met haar school, uitzetten die hap. Ze profiteert van ons onderwijsstelsel om vervolgens naar het buitenland te gaan, nee ik krijg het hier niet warm of koud van.
pi_34537702
Echt krankjorum dat we het hier nog over hebben. Dit gaat helemaal nergens over. Laat dat meisje in ieder geval examen doen- niemand wint er iets bij om haar nu weg te sturen.
pi_34537735
Ik zag haar betoog bij RTL-nieuws en de rillingen liepen over m'n rug. Nederland is een ongevoelig kut-land aan het worden. Het is verdomme ongelooflijk dat elke lamzak hier alle steun krijgt en een meisje dat wel wil eruit geschopt dreigt te worden.
Schandelijk.
pi_34537793
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:40 schreef SCH het volgende:
Echt krankjorum dat we het hier nog over hebben. Dit gaat helemaal nergens over. Laat dat meisje in ieder geval examen doen- niemand wint er iets bij om haar nu weg te sturen.
Wat Sargon zegt!
pi_34537805
!!!!!!!! wat een onrechtvaardigheid
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:43:27 #63
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34537813
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:38 schreef Sargon het volgende:
Ze wist al enkele jaren dat ze hier geen toekomst had en is toch doorgegeaan met haar school, uitzetten die hap. Ze profiteert van ons onderwijsstelsel om vervolgens naar het buitenland te gaan, nee ik krijg het hier niet warm of koud van.
Zie het dan als een effectieve manier van ontwikkelingshulp.
Ik ga naar huis.
pi_34537827
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:40 schreef SlideAway het volgende:
Ik zag haar betoog bij RTL-nieuws en de rillingen liepen over m'n rug. Nederland is een ongevoelig kut-land aan het worden. Het is verdomme ongelooflijk dat elke lamzak hier alle steun krijgt en een meisje dat wel wil eruit geschopt dreigt te worden.
Schandelijk.
Ach ja, alsof het elders beter is... idealist.
pi_34537836
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat Sargon zegt!
Die zegt weinig, geeft geen argumenten.

Wat is toch die zogenaamde meedogenloosheid en die wil om mensen te sarren en te zieken? Wat is jouw last als dit meisje haar school hier afmaakt?
pi_34537923
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Die zegt weinig, geeft geen argumenten.

Wat is toch die zogenaamde meedogenloosheid en die wil om mensen te sarren en te zieken? Wat is jouw last als dit meisje haar school hier afmaakt?
Het simpele feit dat ik eraan meebetaal en dat zij straks, als ze helemaal is uitgestudeerd op kosten van onze samenleving, vertrekt. Zoiets kun je verwachten. En buiten dat: beleid is beleid.
pi_34538001
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Het simpele feit dat ik eraan meebetaal en dat zij straks, als ze helemaal is uitgestudeerd op kosten van onze samenleving, vertrekt. Zoiets kun je verwachten. En buiten dat: beleid is beleid.
gaat om de mens zelf, het is geen pop. Je begint toch geen vwo studie om hem vervolgens een half jaar voor het einde ervan NIET af te maken, wat is dat voor onzin
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34538014
quote:

[..]

Wat betaal jij dan aan haar? Ken je haar dan en geef je haar geld?
pi_34538033
quote:
En buiten dat: beleid is beleid.
Befehl ist ook befehl voor jou?
pi_34538041
T gaat altijd om de mens zelf, mensen die dat niet geloven voelen zich vaak leeg van binnen. Geloof je trouwens nog in god, fuifduif?
pi_34538053
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:49 schreef amornl87 het volgende:

[..]

gaat om de mens zelf, het is geen pop. Je begint toch geen vwo studie om hem vervolgens een half jaar voor het einde ervan NIET af te maken, wat is dat voor onzin
Dan had ze er niet aan moeten beginnen, ze wist dat ze behoorde tot deze procedure.
pi_34538073
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat betaal jij dan aan haar? Ken je haar dan en geef je haar geld?
Via de belastingen.
pi_34538084
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Befehl ist ook befehl voor jou?
Wel in dit soort zaken. Slappe hap leidt tot niets. Wat heb je anders aan een beleid?
pi_34538103
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:50 schreef amornl87 het volgende:
T gaat altijd om de mens zelf, mensen die dat niet geloven voelen zich vaak leeg van binnen. Geloof je trouwens nog in god, fuifduif?
Jazeker.
pi_34538112
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:51 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Via de belastingen.
Dat is een ontzettend non-argument. Dan heb je dus over iedere stoeptegel in Nederland iets te zeggen omdat je daar aan mee zou betalen?
pi_34538136
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:51 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wel in dit soort zaken. Slappe hap leidt tot niets. Wat heb je anders aan een beleid?
Beleid moet nooit een dogma zijn als het om mensen gaat - er moet altijd naar de situatie gekeken worden. Jouw befehl-neiging heeft al tot veel te veel ellende geleid.
pi_34538145
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een ontzettend non-argument. Dan heb je dus over iedere stoeptegel in Nederland iets te zeggen omdat je daar aan mee zou betalen?
Nee natuurlijk niet. Ik heb er ook niet direct iets over te zeggen. Maar ze is wel een kostenpost voor de samenleving als geheel. Er wordt door de overheid behoorlijk wat geïnvesteerd in een scholier en vervolgens student.
pi_34538154
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:50 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dan had ze er niet aan moeten beginnen, ze wist dat ze behoorde tot deze procedure.
Tuurlijk, ze had lekker op haar krent moeten blijven zitten en niks doen, dan was jij wel tevreden geweest?
pi_34538165
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:53 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Ik heb er ook niet direct iets over te zeggen. Maar ze is wel een kostenpost voor de samenleving als geheel. Er wordt door de overheid behoorlijk wat geïnvesteerd in een scholier en vervolgens student.
Daarom is het ook ontzettend on-economisch om haar haar school niet af te laten maken.
pi_34538186
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Beleid moet nooit een dogma zijn als het om mensen gaat - er moet altijd naar de situatie gekeken worden. Jouw befehl-neiging heeft al tot veel te veel ellende geleid.
De situatie is juist heel simpel: ze is hier gekomen als asielzoekster en valt daarom onder de bijbehorende procedure. Kosovo is weer veilig bevonden en nu moet ze terug. Een hele duidelijke en simpele situatie.
pi_34538197
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk, ze had lekker op haar krent moeten blijven zitten en niks doen, dan was jij wel tevreden geweest?
Ze had kunnen werken?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:55:39 #82
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34538198
quote:
Daarom is het ook ontzettend on-economisch om haar haar school niet af te laten maken.
Al helemaal omdat haar opleiding al betaald is. .
Ik ga naar huis.
pi_34538213
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:52 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Jazeker.
Wist je dat andere mensen ook iets over JOU te zeggen hebben, financieel gezien. Het is dus eigenlijk een klasse-systeem. Als er een oorlog komt, denk jij dat je dan de veiligste bunker krijgt, je bent gewoon een simpele doodgewone burger.
pi_34538234
quote:

[..]

Nee, want uiteindelijk zal ze (dat garandeer ik je) naar het buitenland vertrekken na haar afstuderen en dan verliezen we groot intellectueel kapitaal aan een ander land. Beter is het, vanuit economisch opzicht, haar ongediplomeerd weg te sturen.
pi_34538245
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

De situatie is juist heel simpel: ze is hier gekomen als asielzoekster en valt daarom onder de bijbehorende procedure. Kosovo is weer veilig bevonden en nu moet ze terug. Een hele duidelijke en simpele situatie.
Nee sufferd, zo simpel is het niet. Er zijn jaren over heen gegaan en het leven is doorgegaan. Meisje is naar school gegaan, maakt school af en gaat dan terug. Heeft die opleiding zin gehad, kan meisje verder met het leven: iedereen blij. Alsof die paar maanden ons de kop gaan kosten.

Dit soort stupide beleid maakt nou echt dat het hele asielbeleid faalt. Het is zo onlogisch en onmenselijk en bot, dat begrijpt geen hond meer behalve een paar gewetensloze rukkers die niet nadenken.
pi_34538258
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:56 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, want uiteindelijk zal ze (dat garandeer ik je) naar het buitenland vertrekken na haar afstuderen en dan verliezen we groot intellectueel kapitaal aan een ander land. Beter is het, vanuit economisch opzicht, haar ongediplomeerd weg te sturen.
Je denkt niet als mens. Je moet je principes bijstellen. Het gaat om de inhoud niet om het oppervlak.
pi_34538287
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ze had kunnen werken?
En dan een beetje in het ziekenfonds zeker van mijn centen? Mooi niet, de profiteur, hoe durft het meisje. Wat voor lef heeft ze wel niet om iets van haar leven te willen maken. Ze is een schurk en moet boeten, de trut.
pi_34538331
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee sufferd, zo simpel is het niet. Er zijn jaren over heen gegaan en het leven is doorgegaan. Meisje is naar school gegaan, maakt school af en gaat dan terug. Heeft die opleiding zin gehad, kan meisje verder met het leven: iedereen blij. Alsof die paar maanden ons de kop gaan kosten.

Dit soort stupide beleid maakt nou echt dat het hele asielbeleid faalt. Het is zo onlogisch en onmenselijk en bot, dat begrijpt geen hond meer behalve een paar gewetensloze rukkers die niet nadenken.
Nee juist niet! Die hele problematiek rondom allochtonen is voortgekomen uit slap beleid. Het is niet voor niets dat Rita Verdonk ( ) nu eens met harde hand ingrijpt. Anders verandert er nooit iets. Denk je nu echt dat Nederland hard is? Op deze manier bestuur je een land, zo hoort het. Het is nu alleen nog even wennen voor onze tere Nederlandse zieltjes, maar dat zal op den duur wel slijten.
pi_34538333
Ze heeft hier 5,5 jaar op het vwo gezeten en is een goede leerlinge. Als we haar nog een half jaar laten blijven kan ze in haar eigen land naar een prima universiteit gaan. Ik vind dat we haar dat gewoon moeten gunnen. Ten eerste omdat dat laatste half jaartje niet zoveel meer zal kosten, en ten tweede omdat ze anders voor niets 5,5 jaar op kosten van NL hier is gebleven. Er is geen gewin bij een uitzetting op dit moment.
pi_34538363
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:59 schreef erikkll het volgende:
Ze heeft hier 5,5 jaar op het vwo gezeten en is een goede leerlinge. Als we haar nog een half jaar laten blijven kan ze in haar eigen land naar een prima universiteit gaan. Ik vind dat we haar dat gewoon moeten gunnen. Ten eerste omdat dat laatste half jaartje niet zoveel meer zal kosten, en ten tweede omdat ze anders voor niets 5,5 jaar op kosten van NL hier is gebleven. Er is geen gewin bij een uitzetting op dit moment.
precies
pi_34538369
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:59 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee juist niet! Die hele problematiek rondom allochtonen is voortgekomen uit slap beleid. Het is niet voor niets dat Rita Verdonk ( ) nu eens met harde hand ingrijpt. Anders verandert er nooit iets. Denk je nu echt dat Nederland hard is? Op deze manier bestuur je een land, zo hoort het. Het is nu alleen nog even wennen voor onze tere Nederlandse zieltjes, maar dat zal op den duur wel slijten.
Als alle allochtonen zich zo gedroegen als Taida was dergelijk beleid helemaal niet noodzakelijk geweest. Zij is nu volledig de dupe van die relmarokkanen. En die hebben WEL een nederlandse status. Ik wil wel 10 van zulke lui ruilen voor 1 Taida
pi_34538386
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:59 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Je bent niet voor rede vatbaar.

Ik hoop dat je ook nog eens in een oorlog terechtkomt en hals overkop moet vluchten en dan aan je lot wordt overgelaten.
pi_34538419
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:59 schreef erikkll het volgende:
Oh jawel, en wel: aantonen dat je als beleidsmaker en beleidsuitvoerder eens doet wat je moet doen: je beleid volgen. Alleen al om die reden vind ik het gerechtvaardigd. Ik heb er een hekel aan wanneer A wordt gezegd, maar B wordt gedaan. Ik heb niets op het meisje tegen, van mij mag ze blijven, maar dan moet het beleid worden aangepast, simpel. We gaan niet voor het gemak van één individu even de regeltjes buigen.
pi_34538436
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:02 schreef FuifDuif het volgende:
Ik heb niets op het meisje tegen, van mij mag ze blijven,
Punt.

Beleid is maar papier hoor.
pi_34538461
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent niet voor rede vatbaar.

Ik hoop dat je ook nog eens in een oorlog terechtkomt en hals overkop moet vluchten en dan aan je lot wordt overgelaten.
Ik heb toch duidelijk aagegeven dat ik de situatie van dat meisje betreur en dat ik het erg vind voor haar. Maar zoals ik zal regelmatig heb gezegd: beleid is beleid.
pi_34538466
Kutbeleid.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_34538505
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Punt.

Beleid is maar papier hoor.
Wat een instelling: beleid is maar papier hoor. Wat heb je er dan aan? Met zoiets kun je toch niet aankomen in een serieuze rechtzaak? "Maar edelachtbare, die wet over dat ik een ander niet mag doden, dat is maar gewoon papier hoor."
pi_34538545
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik heb toch duidelijk aagegeven dat ik de situatie van dat meisje betreur en dat ik het erg vind voor haar. Maar zoals ik zal regelmatig heb gezegd: beleid is beleid.
Dus in jouw ogen is het gerechtvaardigd, dat het beleid zo wordt aangepast dat er staat dat in zulke gevallen een kortdurende uitzondering kan worden gemaakt?

Dan mag ze blijven? Dat zijn toch zinloze formaliteiten
pi_34538546
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:04 schreef trancethrust het volgende:
Kutbeleid.
Tja, en toen Theo van Gogh vermoord werd en bekend werd dat Mohammed B. de dader is, vond natuurlijk dat hij juist weer te slap werd aangepakt. Wat een selectieve bullshit!
pi_34538560
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat een instelling: beleid is maar papier hoor. Wat heb je er dan aan? Met zoiets kun je toch niet aankomen in een serieuze rechtzaak? "Maar edelachtbare, die wet over dat ik een ander niet mag doden, dat is maar gewoon papier hoor."
Beleid is bedoeld om uitzonderingen te maken.

Jij zou echt een hele goede nazi zijn geweest - blind de leider volgen
pi_34538575
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dit gaat over de toekomst van een persoon, waarbij die toekomst een GOEDE wending zal krijgen als het beleid gebogen wordt. Het heeft totaal niks te maken met een moordzaak.
pi_34538584
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:06 schreef erikkll het volgende:

[..]

Dus in jouw ogen is het gerechtvaardigd, dat het beleid zo wordt aangepast dat er staat dat in zulke gevallen een kortdurende uitzondering kan worden gemaakt?

Dan mag ze blijven? Dat zijn toch zinloze formaliteiten
Ja, als dat inderdaad formeel zo in het beleid wordt opgenomen, is het prima wat mij betreft. Voor mij gaat het er puur om dat het beleid, zoals bedoeld en opgesteld, wordt nageleefd.
pi_34538586
Laten we maar ophouden met reageren. Zn mening staat toch vast.
pi_34538602
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:06 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Tja, en toen Theo van Gogh vermoord werd en bekend werd dat Mohammed B. de dader is, vond natuurlijk dat hij juist weer te slap werd aangepakt. Wat een selectieve bullshit!
Het beleid dat gevoerd wordt tov criminele buitenlanders is ook veel te slap. Ik ben voor een beoordeling waarbij rekening wordt gehouden met het nut in deze maatschappij.
pi_34538612
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:07 schreef erikkll het volgende:

[..]

Dit gaat over de toekomst van een persoon, waarbij die toekomst een GOEDE wending zal krijgen als het beleid gebogen wordt. Het heeft totaal niks te maken met een moordzaak.
Natuurlijk heeft het niets te maken met een moordzaak, maar het heeft wel alles te maken met de nutteloosheid van regels als ze niet worden nageleefd omdat het even niet uitkomt.
pi_34538631
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:08 schreef erikkll het volgende:

[..]

Het beleid dat gevoerd wordt tov criminele buitenlanders is ook veel te slap. Ik ben voor een beoordeling waarbij rekening wordt gehouden met het nut in deze maatschappij.
Aha, dus jij wilt haar ook alleen maar hier houden vanuit eigenbelang? Hoe sociaal zeg.
pi_34538640
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft het niets te maken met een moordzaak, maar het heeft wel alles te maken met de nutteloosheid van regels als ze niet worden nageleefd omdat het even niet uitkomt.
In een moordzaak zullen niet veel mensen zeggen dat de regels op dat moment niet uitkomen, zou je ook niet denken?
pi_34538645
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:07 schreef amornl87 het volgende:
Laten we maar ophouden met reageren. Zn mening staat toch vast.
Ja, je zult mij echt niet kunnen overtuigen op dit onderwerp. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de uitspraak van de rechter.
pi_34538682
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Aha, dus jij wilt haar ook alleen maar hier houden vanuit eigenbelang? Hoe sociaal zeg.
Nee, maar zogauw zij een criminele misstap zou zetten, zou ze er net zo hard mogen uitvliegen als alle andere relmarokkaantjes. Zij heeft niets misdaan, en zou gewoon de kans moeten krijgen om haar opleiding af te maken.

Wil je trouwens niet mijn woorden verdraaien aub?
pi_34538691
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:10 schreef erikkll het volgende:

[..]

In een moordzaak zullen niet veel mensen zeggen dat de regels op dat moment niet uitkomen, zou je ook niet denken?
Regels zijn regels, beleid is beleid, wet is wet... wat de omstandigheden ook zijn, wie er ook schuldig is... het is zoals het is. Zo zie ik het en daarmee klaar. Als dit meisje het slachtoffer is van te star beleid dan is dat heel vervelend voor haar, maar laten we dan na haar uitzetting eens goed gaan nadenken over een verfijning van het beleid.
pi_34538696
Alleen maar roepen BELEID IS BELEID is geen discussieren en een teken van gebrek aan argumentatie.

Zinloze discussie verder.
pi_34538713
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:10 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, je zult mij echt niet kunnen overtuigen op dit onderwerp. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de uitspraak van de rechter.
Als die rechter net zo'n harteloos persoon is als jij, zul je gelijk krijgen. Maar de meeste rechters zijn links, en ik denk persoonlijk dat ze niet bijzonder veel te vrezen heeft
pi_34538718
Hoe je reageert, zegt eigenlijk toch wel wat over de persoon die je zelf bent? Klopt dat?
pi_34538747
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:11 schreef erikkll het volgende:

[..]

Nee, maar zogauw zij een criminele misstap zou zetten, zou ze er net zo hard mogen uitvliegen als alle andere relmarokkaantjes. Zij heeft niets misdaan, en zou gewoon de kans moeten krijgen om haar opleiding af te maken.
Waarom zou zij die kans moeten krijgen? Wie bepaalt dat? Er zijn duidelijke richtlijnen die worden gegeven door het beleid en die geven haar die kans niet. Als iedereen maar uit persoonlijke overtuiging gaat emmeren over het feit dat de regels daar niet aan voldoen, dan wordt het een chaos.
pi_34538754
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:12 schreef amornl87 het volgende:
Hoe je reageert, zegt eigenlijk toch wel wat over de persoon die je zelf bent? Klopt dat?
Tja, je reageert op zaken zoals je er zelf over denkt, fuifduif heeft natuurlijk recht op z'n eigen mening, alleen zal ik die niet delen
pi_34538782
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:13 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom zou zij die kans moeten krijgen? Wie bepaalt dat? Er zijn duidelijke richtlijnen die worden gegeven door het beleid en die geven haar die kans niet. Als iedereen maar uit persoonlijke overtuiging gaat emmeren over het feit dat de regels daar niet aan voldoen, dan wordt het een chaos.
De regels voldoen niet aan zaken als deze. Laat ze dan de regels maar veranderen, maar haar opleiding afmaken mag ze.
pi_34538787
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:12 schreef erikkll het volgende:

[..]

Als die rechter net zo'n harteloos persoon is als jij, zul je gelijk krijgen. Maar de meeste rechters zijn links, en ik denk persoonlijk dat ze niet bijzonder veel te vrezen heeft
We zullen zien . Ik ga er enkel vanuit dat de rechter zijn vak goed verstaat, namelijk met een zuivere maat meten en niet met twee.
pi_34538815
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:11 schreef SCH het volgende:
Alleen maar roepen BELEID IS BELEID is geen discussieren en een teken van gebrek aan argumentatie.

Zinloze discussie verder.
Het is wel argumentatie op het moment dat het relevant is. Dat betekent niet dat ik vind dat het beleid niet aangepast zou moeten kunnen worden, maar dat is voor de toekomst.
pi_34538826
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

We zullen zien . Ik ga er enkel vanuit dat de rechter zijn vak goed verstaat, namelijk met een zuivere maat meten en niet met twee.
Verdonk heeft in de tijd dat zij voor de uitvoering van het beleid al 700 uitzonderingen gemaakt, ik hoop dat de rechter met dezelfde maat meet
pi_34538831
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Een zuivere maat houdt altijd rekening met de omstandigheden. Waarom zou je het anders voor de rechter brengen, als het puur beleid=beleid is?
pi_34538849
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:14 schreef erikkll het volgende:

[..]

De regels voldoen niet aan zaken als deze. Laat ze dan de regels maar veranderen, maar haar opleiding afmaken mag ze.
Prima, als de regels veranderen, helemaal geen problemen mee. Maar laten we dat dan wel doen en niet steeds van die achterlijke uitzonderingen gaan maken omdat de regels ons net even niet helemaal uitkomen. Dat is slappe hap!
pi_34538888
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:17 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Prima, als de regels veranderen, helemaal geen problemen mee. Maar laten we dat dan wel doen en niet steeds van die achterlijke uitzonderingen gaan maken omdat de regels ons net even niet helemaal uitkomen. Dat is slappe hap!
Waarom zie je de regels veranderen niet als slappe hap, terwijl het hetzelfde effect heeft?
pi_34538936
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:06 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Appels != Peren

Wie vond dat trouwens; ik? Die gast is gearresteerd en wordt berecht, zoals het hoort. Bovendien, ook al vond ik dat hij te slap werd aangepakt, dan is er nog steeds sprake van kutbeleid. Dit hele kabinet staat voor kutbeleid. Komt natuurlijk ook door de vermeende economische malaise; maar in hoe grote mate dat invloed heeft gehad op dit kutbeleid zullen we nooit weten.
pi_34538951
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:18 schreef erikkll het volgende:

[..]

Waarom zie je de regels veranderen niet als slappe hap, terwijl het hetzelfde effect heeft?
Het veranderen van regels is heel normaal. Er kunnen zich situaties voordoen die onvoorzien waren tijdens het opstellen van de regels. Dan is het heel logisch dat je de regels daardoor aanpast. Maar op het moment dat je voorbij de regels gaat en een beslissing maakt die indruisen tegen diezelfde regels en terwijl je die regels intact laat, dan ben je wat mij betreft toch echt verkeerd bezig. Een goed voorbeeld hoor, voor de samenleving, chapeau. Regels zijn regels en wie of wat je ook bent... je hebt je er aan te houden.
pi_34538986
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:16 schreef erikkll het volgende:

[..]

Verdonk heeft in de tijd dat zij voor de uitvoering van het beleid al 700 uitzonderingen gemaakt, ik hoop dat de rechter met dezelfde maat meet
We zullen zien. Als ze het land uit moet, dan heb ik er vrede mee.
pi_34538993
Dan stel ik voor om voor Taida een uitzondering te maken en daarna nog eens goed te kijken naar de regels. Dan mag zij natuurlijk niet de dupe worden van onze eigen traagheid met het aanpassen van de regels!
pi_34539023
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:22 schreef erikkll het volgende:
Dan stel ik voor om voor Taida een uitzondering te maken en daarna nog eens goed te kijken naar de regels. Dan mag zij natuurlijk niet de dupe worden van onze eigen traagheid met het aanpassen van de regels!
Waarom niet? Het is helemaal niet zeker dat de regels daadwerkelijk veranderd zullen moeten worden. En velen zijn haar voorgegaan. Zij valt simpelweg onder de huidige procedure.
pi_34539090
maar de procedure is niet goed dus mag er best een uitzondering op gemaakt worden.

ik ga er nu niet verder over door, ik wacht wel af wat de rechter er over zegt.
pi_34539106
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:26 schreef erikkll het volgende:
maar de procedure is niet goed dus mag er best een uitzondering op gemaakt worden.
Dat is jouw persoonlijke mening.
pi_34539125
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:27 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is jouw persoonlijke mening.
Er zijn wel meer dingen die iemands persoonlijke mening zijn of eruit zijn voortgevloeid.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 01:28:42 #131
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_34539126
3

[ Bericht 58% gewijzigd door Tiemie op 29-01-2006 22:16:45 ]
pi_34539166
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:28 schreef Tiemie het volgende:
Als je nu een uitzondering maakt, dan zal ieder persoon die het land uit moet op deze manier de publiciteit krijgen. Regels zijn regels, klaar. Als ze eruit moet, dan moet ze eruit. En wel per direct.
je zou goede vrienden kunnen worden met fuifduif
pi_34539205
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:28 schreef Tiemie het volgende:
Als je nu een uitzondering maakt, dan zal ieder persoon die het land uit moet op deze manier de publiciteit krijgen. Regels zijn regels, klaar. Als ze eruit moet, dan moet ze eruit. En wel per direct.
Precies en dat is dus ook een zeer belangrijk argument: het signaal wat je ermee wordt afgestoken. Bij een veroordeling, of in dit geval uitzetting, gaat het niet enkel om de persoon in kwestie, maar vooral ook om het stellen van een voorbeeld. Ik vind het echt zo merkwaardig altijd in dit land. Massaal klagen we over de allochtonen, maar als er dan in onze eigen omgeving de lokale knuffelallochtoon dreigt uitgezet te worden, gaan we janken en demonstreren. En maar zeiken op de overheid dat ze zo hard zijn. Wat een aanstellerij.
pi_34539221
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:28 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Er zijn wel meer dingen die iemands persoonlijke mening zijn of eruit zijn voortgevloeid.
Ja, en in dit geval hebben we daar geen boodschap aan.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 01:33:35 #135
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34539263
Kijk ik heb zelf een pleuris hekel aan allochtonen.

maar dit zijn dus de zaken waar ik inzie dat er toch nog een paar goede rondlopen..

ze spreekt perfect NL. ze doet goed haar best voor haar diploma. EN DAN WORD JUIST DIE ERUIT GEZET

trap die kansloze uitkeringtrekkers eruit
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_34539267
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:31 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, en in dit geval hebben we daar geen boodschap aan.
Dat bepaalt de rechter wel hoor.
pi_34539278
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:33 schreef Robbiej het volgende:
pi_34539288
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:44 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ach ja, alsof het elders beter is... idealist.
Inderdaad, in dit geval ben ik graag een idealist. Dieptrieste zaak.
pi_34539302
quote:

maar dit zijn dus de zaken waar ik inzie dat er toch nog een paar goede rondlopen..

ze spreekt perfect NL. ze doet goed haar best voor haar diploma. EN DAN WORD JUIST DIE ERUIT GEZET

trap die kansloze uitkeringtrekkers eruit
Dat ben ik met je eens, maar toch: hoe weet je of dit een goede is? Je kent haar niet persoonlijk neem ik aan? Er wordt een hele martelaarssfeer om haar heen gecreëerd en mensen vinden het zielig en gaan meedoen met de protesthype. Maar feit is: we weten niets over haar.
pi_34539315
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat bepaalt de rechter wel hoor.
De rechter bepaalt voor mij helemaal niets. Jij was toch niet zo van het principe van Befehl ist Befehl?
pi_34539326
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:35 schreef FuifDuif het volgende:
Maar feit is: we weten niets over haar.
Over jou ook niet. Waarom mag jij eigenlijk in Nederland blijven.

Zo te lezen ben je niet echt een aanwinst voor ons land.
pi_34539342
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Over jou ook niet. Waarom mag jij eigenlijk in Nederland blijven.

Zo te lezen ben je niet echt een aanwinst voor ons land.
Ik ben hier geboren en val niet onder de procedure waar zij onder valt, heel simpel.
pi_34539352
quote:

[..]

De rechter bepaalt voor mij helemaal niets.
Oh, je bent een anarchist?
quote:
Jij was toch niet zo van het principe van Befehl ist Befehl?
Daarom is de rechter juist zo belangrijk, die toetst de praktijk aan de wet.
pi_34539359
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:36 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik ben hier geboren
So what, is dat een verdienste ofzo?
pi_34539380
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:37 schreef SCH het volgende:
Oh, je bent een anarchist?
Nee, ik heb alleen mijn eigen mening en loop niet als een schaap achter de opvattingen van een rechter aan.
quote:
Daarom is de rechter juist zo belangrijk, die toetst de praktijk aan de wet.
Nou, dan lijkt mij dat er maar één uitspraak gepast is.
pi_34539390
quote:

[..]

So what, is dat een verdienste ofzo?
Wel een conditie die mij uitsluit van de procedure waaronder Taida valt.
pi_34539407
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:38 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, ik heb alleen mijn eigen mening en loop niet als een schaap achter de opvattingen van een rechter aan.
Alleen achter Verdonk natuurlijk.
quote:
Nou, dan lijkt mij dat er maar één uitspraak gepast is.
Hoezo? Je hebt dus niks op met de beginselen van de democratie?
pi_34539416
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:38 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wel een conditie die mij uitsluit van de procedure waaronder Taida valt.
Bewijs eerst maar eens dat je het waard bent om hier te mogen blijven.
pi_34539418
Belachelijk. Volgens mij beginnen de examens in mei en de schoolonderzoeken nog eerder. Laat haar gewoon nog even blijven om dit af te maken. Waarom eigenlijk niet?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_34539437
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:39 schreef SCH het volgende:
Hoezo? Je hebt dus niks op met de beginselen van de democratie?
De verkiezingen komen eraan, dan mogen we weer onze stem uitbrengen. Maar buiten dat: ik heb inderdaad zo mijn twijfels bij de democratie. Mensen kunnen veelal niet helder nadenken en redeneren vanuit hun emoties.
pi_34539455
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Bewijs eerst maar eens dat je het waard bent om hier te mogen blijven.
Ik hoef jou niets te bewijzen. Ik val niet onder een dergelijke procecure dus zal het me verder aan mijn reet roesten. Zij daarentegen wel en die procedure schrijft heel duidelijk voor: eruit.
pi_34539461
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:39 schreef sizzler het volgende:
Belachelijk. Volgens mij beginnen de examens in mei en de schoolonderzoeken nog eerder. Laat haar gewoon nog even blijven om dit af te maken. Waarom eigenlijk niet?
Omdat we geen pretpark zijn.
pi_34539554
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En dat zijn we wel als we haar uitzet vier maanden eerder uitvoeren?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 02:01:05 #154
127956 Robbiej
pi_34539778
Volgens mij schoppen ze dr gewoon uit. en dan lijkt het allemaal heel zielig. en dan gaat iedereen weer links stemmen en dan gaan we de politieke cirkel weer rond net als elke verkiezingsperiode..

Ons volk zijn ook zulke kuddiedieren he..
  zaterdag 28 januari 2006 @ 02:04:01 #155
127956 Robbiej
pi_34539831
quote:
Kijk ik heb zelf een pleuris hekel aan niet westerse/ moslim/hindoe allochtonen.
Moet ik het wel goed zeggen

anders krijgt iedereen zo'n raar beeld van je he
pi_34540403
quote:

[..]

De rechter bepaalt voor mij helemaal niets. Jij was toch niet zo van het principe van Befehl ist Befehl?
Ok, als niemands persoonlijke mening enige waarde heeft en autoritaire machten er ook niet toe doen, wat blijft er dan over? Of ben je een beetje anarchist?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 02:35:17 #157
127956 Robbiej
pi_34540411
Ach die rechters in Nederland stellen toch geen bal voor man?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 08:27:18 #158
3542 Gia
User under construction
pi_34541884
Waarom lopen hier twee topics tegelijk over? En waarom krijgen we hier gewoon een herhaling van zetten?

Ze mag in haar eigen land alsnog het Nederlands staatsexamen doen. Dus er is geen enkele reden om haar langer hier te laten blijven. Het is niet leuk voor haar, maar ze is al zo lang bezig met deze zaak dat dit niet uit de lucht is komen vallen. Ze wist dat het er aan zat te komen.

Verder zit ze in een uitzettingscentrum, niet in een cel. Het wordt wel erger voorgesteld dan het is op die manier.
pi_34541926
Beleid?, als we nou eens slim deden mensen met veel talent hier hielden.
pi_34542333
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:20 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Het veranderen van regels is heel normaal. Er kunnen zich situaties voordoen die onvoorzien waren tijdens het opstellen van de regels. Dan is het heel logisch dat je de regels daardoor aanpast. Maar op het moment dat je voorbij de regels gaat en een beslissing maakt die indruisen tegen diezelfde regels en terwijl je die regels intact laat, dan ben je wat mij betreft toch echt verkeerd bezig. Een goed voorbeeld hoor, voor de samenleving, chapeau. Regels zijn regels en wie of wat je ook bent... je hebt je er aan te houden.
Regels worden ook wel eens gebogen, omdat toepassing in concrete gevallen zeer onwenselijke gevolgen oplevert. Als goed voorbeeld kan het bekende arrest Lindenbaum-Cohen gelden, leg de uitkomst van dit geding maar eens naast de zaak van de gesprongen Zutphense waterleiding, zie de hieronder weergegeven korte samenvatting.

1. HR 10-06-1910, ‘Zutphense waterleiding’ (ook wel bekend als de ‘Zutphense
juffrouw’).
Een eigenaar van een pakhuis vol met leren kleding ziet door een gesprongen
bovenwaterleiding zijn pakhuis vollopen met water waardoor al het leer dreigt te
bederven. Hij vraagt zijn buurvrouw die de woning boven het pakhuis bewoont om de
hoofdkraan dicht te draaien zodat zijn pakhuis met leer blijft behouden. De vrouw weigert
dit te doen, omdat zij al langere tijd een slechte verstandhouding heeft met de
pakhuiseigenaar.
De eigenaar van het pakhuis probeert schade uit onrechtmatige daad te verhalen op grond
van art. 1401 BW (oud). Deze oude regel schreef voor dat de betekenis van een
onrechtmatige daad een ‘inbreuk op een subjectief recht’ is. De rechter oordeelde
uiteindelijk dat er geen sprake van een onrechtmatige daad was in deze zaak van de kant
van de buurvrouw, omdat er geen sprake was van een subjectief recht in casu. Er was
geen wettelijke plicht om de kraan dicht te draaien. Zodoende was de ‘Zutphense
juffrouw’ niet aansprakelijk voor de ontstane schade.

2. HR 31-01-1919, ‘Lindenbaum-Cohen’.
Een arrest inzake bedrijfsspionage. Cohen had een werknemer van Lindenbaum
omgekocht in ruil voor het verstrekken van bedrijfsgeheimen. Lindenbaum kwam
hierachter en stelde vervolgens Cohen aansprakelijk tot vergoeding van de ontstane
schade. Op het eerste gezicht maakte Lindenbaum weinig kans, omdat de jurisprudentie
tot dan toe ‘onrechtmatig’ als ‘onwetmatig’ omschreef. Wat niet in de wet staat, is niet
verboden, hoe onbehoorlijk dat ook is. En dus ook niet omkoping van werknemers van de
concurrent.
De Hoge Raad ‘ging om’ in deze zaak, dat wil zeggen dat de Hoge Raad een nieuwe
richting koos in dit soort zaken. Hij bepaalde dat onrechtmatig niet alleen als een
handelen of nalaten in strijd met de wet moet worden verstaan, maar ook een handelen of
nalaten dat indruist tegen de goede zeden of tegen de zorgvuldigheid die in het
maatschappelijk verkeer gewoonlijk is tegenover een persoon of goed.
pi_34542504
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 02:01 schreef Robbiej het volgende:
Volgens mij schoppen ze dr gewoon uit. en dan lijkt het allemaal heel zielig. en dan gaat iedereen weer links stemmen en dan gaan we de politieke cirkel weer rond net als elke verkiezingsperiode..

Ons volk zijn ook zulke kuddiedieren he..
Ja, zo werkt het altijd. En dan over 8 jaar weer mekkeren dat we overspoeld worden door allochtonen .
pi_34543171
hier bewijst Nederland zich ook als onmenselijk
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34543190
quote:
alweer iemand die racistisch denkt
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34543232
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 08:27 schreef Gia het volgende:
Waarom lopen hier twee topics tegelijk over? En waarom krijgen we hier gewoon een herhaling van zetten?

Ze mag in haar eigen land alsnog het Nederlands staatsexamen doen. Dus er is geen enkele reden om haar langer hier te laten blijven. Het is niet leuk voor haar, maar ze is al zo lang bezig met deze zaak dat dit niet uit de lucht is komen vallen. Ze wist dat het er aan zat te komen.

Verder zit ze in een uitzettingscentrum, niet in een cel. Het wordt wel erger voorgesteld dan het is op die manier.
Hoe zou je het vinden als dit jouw kind overkwam. Die vraag moet je je altijd stellen!
pi_34543281
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe zou je het vinden als dit jouw kind overkwam. Die vraag moet je je altijd stellen!
Nee, die vraag moet je je juist niet stellen. De grootste fout die beleidsuitvoerders maken is dat ze met hun gevoel gaan redeneren en niet met hun verstand.
pi_34543412
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, die vraag moet je je juist niet stellen. De grootste fout die beleidsuitvoerders maken is dat ze met hun gevoel gaan redeneren en niet met hun verstand.
Dat doen beleidsuitvoerders juist veel te weinig. We kijken niet maar mensen maar naar regels en dat is een cruciale denkfout. Dit soort dingen kan iedereen overkomen, iedereen kan asielzoeker worden, of gedetineerde of wat dan ook - dus denk altijd na over jezelf voor je een grote bek hebt over een ander.
pi_34543439
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat doen beleidsuitvoerders juist veel te weinig. We kijken niet maar mensen maar naar regels en dat is een cruciale denkfout. Dit soort dingen kan iedereen overkomen, iedereen kan asielzoeker worden, of gedetineerde of wat dan ook - dus denk altijd na over jezelf voor je een grote bek hebt over een ander.
Maar natuurlijk kan iedereen een asielzoeker worden, maar feit is: wij zijn het niet. We leven op dit moment en we hebben een land te herstellen. Den Haag heeft het goed begrepen: met harde hand.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:13:38 #168
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34543452
quote:

[..]

Dat je ingaat op zo'n vervelende kloon.

Trusten schat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34543473
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:13 schreef popolon het volgende:
Trusten schat.
Dag popje, droom zacht. Ik ga naar de Albert Heijn en 2 euro geven aan de dakloze allochtoon
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:15:19 #170
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34543493
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Dag popje, droom zacht. Ik ga naar de Albert Heijn en 2 euro geven aan de dakloze allochtoon
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34543505
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:13 schreef FuifDuif het volgende:
We leven op dit moment en we hebben een land te herstellen.
Dat is waar, we hebben een bloedige oorlog achter de rug en we zien elkaar nauwelijks nog door de rokende puinhopen natuurlijk
pi_34543526
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:13 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat je ingaat op zo'n vervelende kloon.
Beetje zielig hè, om iedereen die jouw mening niet deelt voor kloon uit te maken.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:17:31 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34543533
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is waar, we hebben een bloedige oorlog achter de rug en we zien elkaar nauwelijks nog door de rokende puinhopen natuurlijk
Inderdaad, wees blij dat Marshall plan #2 goed werkt want anders ....
pi_34543537
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe niet zo achterlijk man.
pi_34543550
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:17 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Doe niet zo achterlijk man.
Pardon? Wie begint er over een land herstellen?
pi_34543557
Maar hey, als ze straks eruit moet dan zullen we wel zien hoe jullie reageren. Het verzoek is al eerder zonder pardon door de IND afgewezen, dat zal nu ook weer gebeuren.
pi_34543584
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:18 schreef FuifDuif het volgende:
Maar hey, als ze straks eruit moet dan zullen we wel zien hoe jullie reageren. Het verzoek is al eerder zonder pardon door de IND afgewezen, dat zal nu ook weer gebeuren.
Glazen bol?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:20:32 #178
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34543603
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:17 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Beetje zielig hè, om iedereen die jouw mening niet deelt voor kloon uit te maken.
Beetje zielig hè, niet posten onder je andere account.
pi_34543621
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:20 schreef popolon het volgende:

[..]

Beetje zielig hè, niet posten onder je andere account.
Wat is zijn andere account dan?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:21:51 #180
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34543628
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is zijn andere account dan?
Weet je dat niet?

pi_34543652
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:21 schreef popolon het volgende:

[..]

Weet je dat niet?

pi_34543653
Ik ben ook wel benieuwd naar dat mysterieuze andere account van mij ?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:25:06 #183
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34543708
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:22 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar dat mysterieuze andere account van mij ?
Ik ook.

Maar ik ga maffen, trusten dames.
pi_34544715
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, zo werkt het altijd. En dan over 8 jaar weer mekkeren dat we overspoeld worden door allochtonen .
Non-argument. De vraag waarover gediscussieerd wordt is niet "moet ze worden uitgezet?" maar "wanneer wordt ze uitgezet." Ik lees hier dat ze het staatsexamen ook in haar eigen land mag doen. Dat is mooi, alhoewel ik niet inzie waarom ze niet eerst hier haar examen mag doen voordat ze wordt uitgezet. Er is toch al voor haar schooljaar betaald dus wat kosten betreft maakt het niets uit. Ik denk dat het juist meer administratieve rompslomp geeft als ze haar examen daar doet.
pi_34544812
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:10 schreef sizzler het volgende:

[..]

Non-argument. De vraag waarover gediscussieerd wordt is niet "moet ze worden uitgezet?" maar "wanneer wordt ze uitgezet." Ik lees hier dat ze het staatsexamen ook in haar eigen land mag doen. Dat is mooi, alhoewel ik niet inzie waarom ze niet eerst hier haar examen mag doen voordat ze wordt uitgezet. Er is toch al voor haar schooljaar betaald dus wat kosten betreft maakt het niets uit. Ik denk dat het juist meer administratieve rompslomp geeft als ze haar examen daar doet.
Maar denk ook eens aan huisvesting en andere sociale voorzieningen die voor haar (deels) worden vergoed. Hoe verantwoord je het feit dat een illegale (dus er niet hoort te zijn) op kosten van de gemeenschap leeft in de gemeenschap aan diezelfde gemeenschap?
pi_34544849
quote:

[..]

Beleidsuitvoerders hebben slechts met de wet te maken, dat is hun vak. Als mensen het onrechtvaardig vinden voor het meisje; prima, betalen ze voor dat meisje zelf. Dat is absoluut geen overheidsplicht. Sterker nog; de overheid moet zich absoluut niet inlaten met sentimenten als deze, al is het alleen maar om willekeur te vermijden. Zieligheid dient niet te lonen. Mensen kunnen besluiten om zelf gezamelijk de portomonnee te trekken voor dit meisje en daar is imho niks mis mee.
pi_34544935
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:13 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Maar denk ook eens aan huisvesting en andere sociale voorzieningen die voor haar (deels) worden vergoed. Hoe verantwoord je het feit dat een illegale (dus er niet hoort te zijn) op kosten van de gemeenschap leeft in de gemeenschap aan diezelfde gemeenschap?
Ik weet niet hoe ze leeft of gehuisvest is, maar ik denk dat er zat medeleerlingen of docenten zijn die haar op willen vangen. De kosten lijken mij wel mee te vallen. Bovendien betaalt ze hier belasting en besteed ze hier haar geld wat ze anders meeneemt naar het buitenland. Illegaliteit is betrekkelijk. Als de rechter haar een voorlopige voorziening geeft dan is ze niet illegaal in Nederland. Je zou haar ook een visum voor een paar maanden kunnen geven. Probleem opgelost.
pi_34544951
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:14 schreef fokje het volgende:

[..]

Beleidsuitvoerders hebben slechts met de wet te maken, dat is hun vak. Als mensen het onrechtvaardig vinden voor het meisje; prima, betalen ze voor dat meisje zelf. Dat is absoluut geen overheidsplicht. Sterker nog; de overheid moet zich absoluut niet inlaten met sentimenten als deze, al is het alleen maar om willekeur te vermijden. Zieligheid dient niet te lonen. Mensen kunnen besluiten om zelf gezamelijk de portomonnee te trekken voor dit meisje en daar is imho niks mis mee.
Dit vind ik werkelijk de beste post tot nu toe.
pi_34544974
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:17 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ze leeft of gehuisvest is, maar ik denk dat er zat medeleerlingen of docenten zijn die haar op willen vangen. De kosten lijken mij wel mee te vallen. Illegaliteit is betrekkelijk. Als de rechter haar een voorlopige voorziening geeft dan is ze niet illegaal in Nederland. Je zou haar ook een visum voor een paar maanden kunnen geven. Probleem opgelost.
En waarom haar wel, maar de andere zieligerd niet? Omdat ze VWO doet???
pi_34545036
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:14 schreef fokje het volgende:

[..]

Dat soort acties zie je meer in landen waar de sociale voorzieningen veel minder zijn dan de die van verzorgingsstaat waar wij in leven. Amerika bijvoorbeeld. Als je meer van dat soort acties wilt zal je eerst de verzorgingsstaat moeten afbreken zodat het verantwoordelijkheidsgevoel van de overheid wordt overgeheveld naar de samenleving.
pi_34545090
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 01:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat is dan voor jou een goede samenleving? Hoe ziet een goede samenleving er voor jou uit?
pi_34545137
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:21 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat soort acties zie je meer in landen waar de sociale voorzieningen veel minder zijn dan de die van verzorgingsstaat waar wij in leven. Amerika bijvoorbeeld. Als je meer van dat soort acties wilt zal je eerst de verzorgingsstaat moeten afbreken zodat het verantwoordelijkheidsgevoel van de overheid wordt overgeheveld naar de samenleving.
Ja laten we dat vooral gaan doen
pi_34545166
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:19 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En waarom haar wel, maar de andere zieligerd niet? Omdat ze VWO doet???
Omdat er humanitaire gronden zijn om een wetsbepaling die voor iedereen geldt op een dusdanige manier te vertalen naar een persoonlijke situatie dat de uitzetting kan worden opgeschort. Dat is ook de taak van rechters: het toepassen van wetten op persoonlijke situaties. Daarom worden er voor dezelfde misdrijven verschillende straffen opgelegd. De algemene wetgeving moet worden aangepast aan een persoonlijke situatie. Niet iedere moordenaar krijgt dezelfde straf en niet iedere illegaal hoeft meteen te worden uitgezet.
pi_34545173
De verzorgingsstaat afbreken om een vluchteling te helpen.
pi_34545190
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:25 schreef sizzler het volgende:

[..]

Omdat er humanitaire gronden zijn om een wetsbepaling die voor iedereen geldt op een dusdanige manier te vertalen naar een persoonlijke situatie dat de uitzetting kan worden opgeschort. Dat is ook de taak van rechters: het toepassen van wetten op persoonlijke situaties. Daarom worden er voor dezelfde misdrijven verschillende straffen opgelegd. De algemene wetgeving moet worden aangepast aan een persoonlijke situatie. Niet iedere moordenaar krijgt dezelfde straf en niet iedere illegaal hoeft meteen te worden uitgezet.
AMEN!
pi_34545243
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja laten we dat vooral gaan doen
Precies.
pi_34545340
Naar mijn mening is hoe onpersoonlijker een staat is, hoe minder groei er is. De basis hoort bij de mens zelf te liggen, en niet bij de economie of iets anders. Het is toch een samenleving. Mensen moeten gedwongen worden om met elkaar te leven, dat is toch een land, een hele grote groep van mensen met eigen wetten/regels. Samenleving, is SAMEN leven. Logisch toch, als mensen gewoon samen kunnen leven, zijn er mensen minder wanhopig.

[ Bericht 10% gewijzigd door amornl87 op 28-01-2006 12:38:16 ]
pi_34551627
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:21 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waarom zo radicaal? De verzorgingsstaat hoeft niet afgebroken te worden, er hoeft slechts een grens te worden getrokken waar de overheid wel en niet in voorziet. Die grens is wat mij betreft al overschreden wanneer ouders hun kind naar NL sturen om gratis onderwijs te laten volgen. Dat is alles.
pi_34552942
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:25 schreef sizzler het volgende:

[..]

Goede post.

Waar ik gewoon over val, is dat er op dit moment inderdaad niet naar het geval wordt gekeken. Er is gewoon te veel tijd over gegaan voordat zij uitgezet is. Ze heeft hier haar leven, gezin (pleegouders iig) en vrienden. Ik weet niet hoe lang ze hier al in Nederland is, maar ze spreekt in ieder geval accentloos Nederlands, daarom vraag ik mij af of ze nog wel Kosovaars kan praten.
pi_34553671
Ze kan haar vwo toch ook gewoon daar afmaken. Daar hebben ze ook scholen
pi_34553916
ja agh, er gebeuren ergere dingen in de wereld!

Eruit is eruit . Punt
pi_34561897
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:21 schreef Gebleekte het volgende:
ja agh, er gebeuren ergere dingen in de wereld!

Eruit is eruit . Punt
Wat een ongelovelijk niet argument, wahahaha
pi_34561980
Regels zijn regels, maar eigenlijk zouden dit soort talentvolle mensen gewoon voor Nederland behouden moeten blijven. Misschien tijd om naar de potentiele bijdrage een de maatschappij te kijken bij het verstrekken van een verblijfsvergunning.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:55:54 #204
3542 Gia
User under construction
pi_34562075
Dus omdat ze vwo doet moet ze mogen blijven, maar een meisje in dezelfde situatie die maar vmbo doet, daar hebben we dan geen medelijden mee? Terwijl die in haar eigen land juist veel minder kansen heeft op een goed leven.
pi_34562203
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:55 schreef Gia het volgende:
Dus omdat ze vwo doet moet ze mogen blijven, maar een meisje in dezelfde situatie die maar vmbo doet, daar hebben we dan geen medelijden mee? Terwijl die in haar eigen land juist veel minder kansen heeft op een goed leven.
Ja, wat mij betreft wel. Als wij een kenniseconomie willen nastreven zijn hoogopgeleide nieuwskomers zeer belangrijk. Iemand die in staat is in de toekomst zonder hulp van de overheid te functioneren is van mij altijd welkom. Juist door jarenlang kansloze mensen toe te laten ontstaan er allerhande problemen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34562259
Zo doen ze het in de VS en ook een beetje in GB en daar hebben ze veel voordeel van. Als je redeneert dat asielzoekers hier voordeel komen halen kan je de stelling ook omdraaien en zeggen dat nederland haar voordeel mag doen met slimme mensen.
pi_34562339
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:01 schreef Scheepschroef het volgende:
Zo doen ze het in de VS en ook een beetje in GB en daar hebben ze veel voordeel van. Als je redeneert dat asielzoekers hier voordeel komen halen kan je de stelling ook omdraaien en zeggen dat nederland haar voordeel mag doen met slimme mensen.
Precies, daarnaast evenals GB bepaalde diploma's gewoon erkennen.
pi_34565242
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:59 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ja, wat mij betreft wel. Als wij een kenniseconomie willen nastreven zijn hoogopgeleide nieuwskomers zeer belangrijk. Iemand die in staat is in de toekomst zonder hulp van de overheid te functioneren is van mij altijd welkom. Juist door jarenlang kansloze mensen toe te laten ontstaan er allerhande problemen.
Alle autochtone VMBO-ers ook maar dumpen dan?
Wat een akelige onzin over het recht van de sterkste zeg
pi_34565682
Ik vind dat hij wel een punt heeft. Er wordt de laatste tijd een punt van gemaakt meer buitenlandse veelbelovende studenten en promovendi aan te trekken. En hier heb je een begaafde (zo het schijnt) allochtone studente die in dr eentje hierheen komt om te studeren, en wordt ze het land uit geknikkerd. Het is belachelijk in dit opzicht (en natuurlijk ook in andere).
pi_34567302
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 21:59 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wat een achterlijk argument! Alsof lager opgeleiden niet zonder het handje van de overheid kunnen! Wat een achterlijkheid om te denken dat een land kan draaien op enkel hoog opgeleiden. Wie gaat dan huizen bouwen, straten vegen, schilderen, afval ruimen, rioleringen reinigen en meer van die meest fundamentele werkzaamheden? Idioot.
pi_34572480
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:37 schreef trancethrust het volgende:
Ik vind dat hij wel een punt heeft. Er wordt de laatste tijd een punt van gemaakt meer buitenlandse veelbelovende studenten en promovendi aan te trekken. En hier heb je een begaafde (zo het schijnt) allochtone studente die in dr eentje hierheen komt om te studeren, en wordt ze het land uit geknikkerd. Het is belachelijk in dit opzicht (en natuurlijk ook in andere).
Precies, het IND voert hier domweg regels uit zonder ook maar op enige wijze te kijken naar de situatie. Het stond niet in het nieuwsbericht maar dit was dus de beste leerling van scholengemeenschap de Driemark. Vandaar ook de grote verontwaardiging in Winterswijk.
pi_34577382
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:45 schreef Scheepschroef het volgende:

[..]

Precies, het IND voert hier domweg regels uit zonder ook maar op enige wijze te kijken naar de situatie. Het stond niet in het nieuwsbericht maar dit was dus de beste leerling van scholengemeenschap de Driemark. Vandaar ook de grote verontwaardiging in Winterswijk.
Ja? Hoe kom je aan die informatie dan?
pi_34577493
Al was het de slechtse leerling, maakt geen verschil.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 januari 2006 @ 13:49:49 #214
862 Arcee
Look closer
pi_34578488
quote:
Jongen doodgestoken in Dinteloord

DINTELOORD In Dinteloord is een 16-
jarige jongen door een steekpartij om
het leven gekomen.Gisteravond werd hij
tijdens een ruzie in het bovenlichaam
gestoken.Hij werd snel naar het
ziekenhuis gebracht,waar hij vanmorgen
om 5.00 uur overleed.

De politie heeft na de steekpartij vier
Irakezen aangehouden.Het zijn mannen
van 19,22,26 en 49 jaar.Ze wonen in het
West-Brabantse Dinteloord en omgeving.

De politie is begonnen met een groot
onderzoek.Het slachtoffer is een
autochtone Nederlander,maar de politie
benadrukt dat de ruzie in elk geval
niets te maken had met discriminatie.
Deze enge Irakese messentrekkers zullen wel mogen blijven.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34578814
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Deze enge Irakese messentrekkers zullen wel mogen blijven.
Grote kans dat deze cultuurverrijkers al lang een verblijfsvergunning hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 januari 2006 @ 14:00:52 #216
862 Arcee
Look closer
pi_34578908
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:58 schreef Idiosincrasico het volgende:
Mooi moment om die in te trekken dan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34579921
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:20 schreef Hugo- het volgende:

[..]

Ja? Hoe kom je aan die informatie dan?
Stond o.a. in de Gelderlander Achterhoek bijlage, mijn ouders wonen in Winterswijk vandaar.
pi_34584558
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:58 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Als we nou ruilen, hun eruit, Taida mag blijven.

En nee, dit meen ik niet serieus, want dat kan natuurlijk ook niet.
pi_34597145
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:00 schreef DPXMT het volgende:
Ze zit in de zesde VWO, t schooljaar zit op de helft, zo moeilijk is het toch niet om haar dr opleiding te laten afmaken, en haar dus een half jaartje langer in Nederland te laten blijven? lang leve de wet..
in dit geval zeer zeker lullig. maar als je geen paal en perk stelt gaan mesen misbruik maken van dat soort mazen. en b.v. een opleiding beginnen om in dit land te blijven. zoals in veel zaken lijden de goeie onder de kwaden.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_34597231
quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:22 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat een achterlijk argument! Alsof lager opgeleiden niet zonder het handje van de overheid kunnen! Wat een achterlijkheid om te denken dat een land kan draaien op enkel hoog opgeleiden. Wie gaat dan huizen bouwen, straten vegen, schilderen, afval ruimen, rioleringen reinigen en meer van die meest fundamentele werkzaamheden? Idioot.
daar halen we dan allochtonen voor in huis net als de jaren 50-60

oftewel i agree FD

ot:
wanneer zie ik je weereens op msn?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 29 januari 2006 @ 23:20:06 #221
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34598813
gadverdamme fuifduif, ben blij dat je in nederland bent geboren en het papiertje 'nederlander' hebt . Dit meisje is exact hetzelfde als iedere andere nederlander, het enige verschil is dat ze het papiertje niet heeft.

Ikke ikke ikke en de rest kan stikke
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_34599197
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:20 schreef DionysuZ het volgende:
gadverdamme fuifduif, ben blij dat je in nederland bent geboren en het papiertje 'nederlander' hebt . Dit meisje is exact hetzelfde als iedere andere nederlander, het enige verschil is dat ze het papiertje niet heeft.

Ikke ikke ikke en de rest kan stikke
Dit meisje is asielzoekster, dat is heel wat anders dan een Nederlander. Zij valt onder een specifieke procedure en die procedure schrijft voor: eruit. Simpel toch?
pi_34599226
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:42 schreef GewoneMan het volgende:
ot:
wanneer zie ik je weereens op msn?
Ik ben vrijwel nooit op MSN de laatste tijd, maar als ik er wel ben, ben jij er nooit. Voorheen trof ik je meestal wel. Je hebt mij toch niet geblokkeerd stiekem ?
  zondag 29 januari 2006 @ 23:34:46 #224
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34599352
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:29 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dit meisje is asielzoekster, dat is heel wat anders dan een Nederlander. Zij valt onder een specifieke procedure en die procedure schrijft voor: eruit. Simpel toch?
Dit meisje is een mens, net als jij. Ik hoop dat jij nooit asielzoeker hoeft te zijn.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_34599407
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:34 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Dit meisje is een mens, net als jij. Ik hoop dat jij nooit asielzoeker hoeft te zijn.
Dus? Moeten we dan alle asielzoekers maar hier laten wonen? Wat een chaos zal dat worden zeg.
  zondag 29 januari 2006 @ 23:37:49 #226
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34599442
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:36 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dus? Moeten we dan alle asielzoekers maar hier laten wonen? Wat een chaos zal dat worden zeg.
Heb ik dat gezegd? Maar behandelen als MENS ipv een CIJFER zou een goed begin zijn.
pi_34599501
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:37 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Heb ik dat gezegd? Maar behandelen als MENS ipv een CIJFER zou een goed begin zijn.
Nou vooruit, we zullen haar een lunchpakketje meegeven en misschien ook nog wel een dinerbon om de eerste dag thuis weer door te kunnen komen .

Tjonge jonge, wie behandelt haar nu als een cijfer? Ze valt onder een bepaalde procedure. Haar verzoek is al eerder afgewezen. Er is over nagedacht en men zegt: terug naar eigen land. Wat heb je aan regels als je er toch niets mee doet?
  zondag 29 januari 2006 @ 23:48:55 #228
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34599838
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nou vooruit, we zullen haar een lunchpakketje meegeven en misschien ook nog wel een dinerbon om de eerste dag thuis weer door te kunnen komen .
quote:
Tjonge jonge, wie behandelt haar nu als een cijfer? Ze valt onder een bepaalde procedure. Haar verzoek is al eerder afgewezen. Er is over nagedacht en men zegt: terug naar eigen land. Wat heb je aan regels als je er toch niets mee doet?
Je vergeet het menselijke aspect. Je kunt een goed asielbeleid hebben waarbij je toch het menselijke aspect niet uit het oog verliest. Maar dat zie jij schijnbaar niet.
pi_34599882
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:48 schreef DionysuZ het volgende:
Je vergeet het menselijke aspect. Je kunt een goed asielbeleid hebben waarbij je toch het menselijke aspect niet uit het oog verliest. Maar dat zie jij schijnbaar niet.
Jawel hoor, maar ik zie niet in wat er onmenselijk is aan deze situatie. Haar land van herkomst is weer veilig bevonden. We sturen haar niet de dood in ofzo hoor.
  zondag 29 januari 2006 @ 23:52:46 #230
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34599980
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:50 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar ik zie niet in wat er onmenselijk is aan deze situatie. Haar land van herkomst is weer veilig bevonden. We sturen haar niet de dood in ofzo hoor.
Om vervolgens hier 5 jaar VWO weggegooid te hebben? Zonder diploma op zak? Of om jouw belastingcenten te gebruiken om haar daar examen te laten doen (want reken er maar op dat dat duurder is)? Haar school- en boekengeld is betaald en ze woont bij een gastgezin. Waar in die paar maanden kost ze jou meer belastingcenten dan als je haar nu gewoon teruggooit?
pi_34600165
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:52 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Om vervolgens hier 5 jaar VWO weggegooid te hebben? Zonder diploma op zak? Of om jouw belastingcenten te gebruiken om haar daar examen te laten doen (want reken er maar op dat dat duurder is)? Haar school- en boekengeld is betaald en ze woont bij een gastgezin. Waar in die paar maanden kost ze jou meer belastingcenten dan als je haar nu gewoon teruggooit?
Heb je op zich een punt, maar er zit ook een mentaliteitskwestie aan verbonden. Als asielzoeker weet je dat de kans groot is dat je zo snel mogelijk weer terug moet. Dan moet je niet verwachten dat je hier een heel leven op kunt bouwen. Als de tijd is aangebroken om op te zouten, dan is die tijd aangebroken. Diploma of niet. Haar school is ondergeschikt aan de procedure.
  maandag 30 januari 2006 @ 00:01:13 #232
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34600331
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:57 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Heb je op zich een punt, maar er zit ook een mentaliteitskwestie aan verbonden. Als asielzoeker weet je dat de kans groot is dat je zo snel mogelijk weer terug moet. Dan moet je niet verwachten dat je hier een heel leven op kunt bouwen. Als de tijd is aangebroken om op te zouten, dan is die tijd aangebroken. Diploma of niet. Haar school is ondergeschikt aan de procedure.
Zij heeft hier niet voor gekozen, ze was nog maar een kind toen ze hiernaartoe kwam. De rest van haar familie is al vrijwillig teruggegaan. Alsof het nog niet erg genoeg is dat ze als kind haar geboorteland moest verlaten omdat het er gevaarlijk was om vervolgens te proberen hier een leven te krijgen. En vervolgens NET voordat je je diploma haalt teruggestuurt worden om vervolgens daar weer een leven op te moeten bouwen zonder referenties.

En wat moet ze dan? In afwachting van een eventuele uitzetting maar geen school attenderen, of in een oorlogsgebied blijven wonen?
  maandag 30 januari 2006 @ 00:03:10 #233
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_34600408
op http://bincweb.nl/taida/ staat een petitie
pi_34600452
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:01 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Zij heeft hier niet voor gekozen, ze was nog maar een kind toen ze hiernaartoe kwam. De rest van haar familie is al vrijwillig teruggegaan. Alsof het nog niet erg genoeg is dat ze als kind haar geboorteland moest verlaten omdat het er gevaarlijk was om vervolgens te proberen hier een leven te krijgen. En vervolgens NET voordat je je diploma haalt teruggestuurt worden om vervolgens daar weer een leven op te moeten bouwen zonder referenties.
Tja, sorry, maar het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk. In plaats van dat ze nu blij is dat ze weer terug kan naar haar familie en veilig geboorteland, wil ze nog snel een graantje meepikken van onze welvaart.
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:01 schreef DionysuZ het volgende:
En wat moet ze dan? In afwachting van een eventuele uitzetting maar geen school attenderen, of in een oorlogsgebied blijven wonen?
Nee hoor, ze kan natuurlijk best naar school gaan, maar je kunt daar geen rechten aan ontlenen als je opeens wel uitgezet wordt. Je loopt mee met de dagelijkse gang van zaken in dit land, omdat je hier nu eenmaal bent. Het is meer gewoon bezig zijn.
pi_34600506
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:03 schreef Tiemie het volgende:
op http://bincweb.nl/taida/ staat een petitie
Alsof die acties zullen helpen . De rechter weet zelf ook heus wel wat de voors en tegens zijn en welke emoties er spelen bij het meisje en de betrokkenen. Die acties komen echt niet onverwachts voor zo'n rechter hoor.
  maandag 30 januari 2006 @ 00:08:07 #236
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34600604
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Tja, sorry, maar het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk. In plaats van dat ze nu blij is dat ze weer terug kan naar haar familie en veilig geboorteland, wil ze nog snel een graantje meepikken van onze welvaart.

[..]

Nee hoor, ze kan natuurlijk best naar school gaan, maar je kunt daar geen rechten aan ontlenen als je opeens wel uitgezet wordt. Je loopt mee met de dagelijkse gang van zaken in dit land, omdat je hier nu eenmaal bent. Het is meer gewoon bezig zijn.
pardon? Je doet alsof het een uitzuiger van de hoogste graad is. Het is een schoolgaand kind. En het schooljaar en de boeken zijn allang betaald. En ze woont bij een gastgezin. WAAR pikt ze in die paar maanden een extra graantje mee van de welvaart?
pi_34600797
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:08 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

pardon? Je doet alsof het een uitzuiger van de hoogste graad is. Het is een schoolgaand kind. En het schooljaar en de boeken zijn allang betaald. En ze woont bij een gastgezin. WAAR pikt ze in die paar maanden een extra graantje mee van de welvaart?
Niet die paar maanden, DionysuZ! Eenmaal met het diploma op zak verlaat ze dit land om nooit meer terug te keren. Het is een investering in een bodemloze put. We hebben dan geld door de plee gespoeld, terwijl een ander land erdoor in welvaart stijgt (het land waar zij zich nuttig zal maken). Maar goed, natuurlijk weet ik zelf ook heus wel dat zij echt niet zo zou redeneren. Het is ook geen aanval op haar persoon, maar wel op de situatie. Zoals ik al zo vaak heb gezegd: beleid is beleid. Ze kan geen enkel recht ontlenen aan het feit dat ze nog maar vier maanden nodig heeft om haar diploma te halen. Als de rechter in haar voordeel een uitspraak doet, dan ben ik blij voor haar (echt waar), maar als wordt bepaald dat het feest niet doorgaat, dan zij het zo en dan ga ik daar echt niet over zeiken.
pi_34600881
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Een graantje meepikken, djeez. Denk je nou eens in hoe het is als jij zelf in die situatie zou zitten. Het is toch logisch dat ze niet hopeloos gaat afwachten tot ze wordt uitgezet en zo een gedeelte van haar leven vergooid.
Het is een kleine moeite om haar toch nog een paar maanden in Nederland te laten en haar de kans te geven om een diploma te halen. Ik heb liever dat het belastinggeld naar zulke mensen gaat dan mensen die geen f*ck uitvoeren en toevallig wel geboren Nederlander zijn.
  maandag 30 januari 2006 @ 00:17:52 #239
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34600948
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:13 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Niet die paar maanden, DionysuZ! Eenmaal met het diploma op zak verlaat ze dit land om nooit meer terug te keren. Het is een investering in een bodemloze put. We hebben dan geld door de plee gespoeld, terwijl een ander land erdoor in welvaart stijgt (het land waar zij zich nuttig zal maken).
Wacht eens even. Er is al voor 6 jaar geld in haar educatie gestoken. Haar hele scholing is al betaald. Het halen van een diploma kost dus helemaal niets meer. Maar jij wil juist dat ze geen diploma krijgt zodat ze niet de welvaart in een ander land helpt stijgen?
quote:
Maar goed, natuurlijk weet ik zelf ook heus wel dat zij echt niet zo zou redeneren. Het is ook geen aanval op haar persoon, maar wel op de situatie. Zoals ik al zo vaak heb gezegd: beleid is beleid. Ze kan geen enkel recht ontlenen aan het feit dat ze nog maar vier maanden nodig heeft om haar diploma te halen. Als de rechter in haar voordeel een uitspraak doet, dan ben ik blij voor haar (echt waar), maar als wordt bepaald dat het feest niet doorgaat, dan zij het zo en dan ga ik daar echt niet over zeiken.
Beleid is beleid. Als het niet menselijk is moet het beleid aangepast worden.
pi_34601015
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:15 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Een graantje meepikken, djeez. Denk je nou eens in hoe het is als jij zelf in die situatie zou zitten.
Het is niet goed om te redeneren vanuit emotie. Ik begrijp uiteraard heel goed dat het heel emotioneel en moeilijk voor haar moet zijn. Maar als we in ons rechtsysteem ons laten leiden door emoties, kunnen we de rechtstaat direct wel afschaffen. Regels zijn regels, klaar.
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:15 schreef Jed1Gam het volgende:
Het is toch logisch dat ze niet hopeloos gaat afwachten tot ze wordt uitgezet en zo een gedeelte van haar leven vergooid.
Het is een kleine moeite om haar toch nog een paar maanden in Nederland te laten en haar de kans te geven om een diploma te halen. Ik heb liever dat het belastinggeld naar zulke mensen gaat dan mensen die geen f*ck uitvoeren en toevallig wel Nederlander zijn.
Natuurlijk is dat logisch, maar beleid is beleid. Het moment is aangebroken dat ze terug moet. Je moet overigens nooit enkel kijken naar één situatie, maar ook naar het signaal wat je met je beslissingen uitzendt. Als de rechter in haar voordeel een uitspraak doet, zullen asielzoekers die hierna dreigen te worden uitgezet ook deze weg proberen te bewandelen. En wat ga je dan zeggen? "Ja sorry, maar Taida deed VWO en jij zit alleen op de bank TV te kijken?"
pi_34601061
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:17 schreef DionysuZ het volgende:
Wacht eens even. Er is al voor 6 jaar geld in haar educatie gestoken. Haar hele scholing is al betaald. Het halen van een diploma kost dus helemaal niets meer. Maar jij wil juist dat ze geen diploma krijgt zodat ze niet de welvaart in een ander land helpt stijgen?
Ja, in feite wel. Ik bedoel er maar mee te zeggen, dat de verhouding tussen kosten en baten niet enkel berekend kunnen worden binnen de grenzen van dit land.
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:17 schreef DionysuZ het volgende:
Beleid is beleid. Als het niet menselijk is moet het beleid aangepast worden.
Over niet al te lange tijd zijn er weer verkiezingen... Deze zaak valt onder het huidige beleid.
  maandag 30 januari 2006 @ 00:25:28 #242
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34601192
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:21 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, in feite wel. Ik bedoel er maar mee te zeggen, dat de verhouding tussen kosten en baten niet enkel berekend kunnen worden binnen de grenzen van dit land.
dat had ik nou niet van je gedacht. Zou het niet veel beter zijn als de hele wereld er in welvaart op vooruit gaat? Dat iedereen tenminste goed kan leven en niet die 6% in de rijkste landen? Je gooit liever 6 jaar aan educatie weg dan dat je het aan iemand geeft die daar in een ander land ook wat aan heeft?
quote:
[..]

Over niet al te lange tijd zijn er weer verkiezingen... Deze zaak valt onder het huidige beleid.
pi_34601209
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:19 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Het is niet goed om te redeneren vanuit emotie. Ik begrijp uiteraard heel goed dat het heel emotioneel en moeilijk voor haar moet zijn. Maar als we in ons rechtsysteem ons laten leiden door emoties, kunnen we de rechtstaat direct wel afschaffen. Regels zijn regels, klaar.
[..]

Natuurlijk is dat logisch, maar beleid is beleid. Het moment is aangebroken dat ze terug moet. Je moet overigens nooit enkel kijken naar één situatie, maar ook naar het signaal wat je met je beslissingen uitzendt. Als de rechter in haar voordeel een uitspraak doet, zullen asielzoekers die hierna dreigen te worden uitgezet ook deze weg proberen te bewandelen. En wat ga je dan zeggen? "Ja sorry, maar Taida deed VWO en jij zit alleen op de bank TV te kijken?"
Als iemand alleen op de bank tv aan het kijken is kan hij gelijk uitgezet worden. Een kind dat 6 jaar een studie heeft gevolgd en net voor haar examens zit mag haar studie afmaken, en kan daarna alsnog vertrekken.

En zo moet elke zaak apart bekeken worden, per individu, met in acht name van de geldende regelgeving. Dat is ook het mooie aan het beleid, dat de persoonlijke situatie ook beschouwd word. Indien de situatie er om vraagt kan er dan een uitzondering gemaakt worden. Of ben jij voor een vorm van beleid waarbij een persoonlijke situatie geen enkel vorm van belang heeft?

Maar goed dat punt is al tig keer gemaakt in het topic.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jed1Gam op 30-01-2006 00:44:42 ]
pi_34601309
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:25 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

dat had ik nou niet van je gedacht. Zou het niet veel beter zijn als de hele wereld er in welvaart op vooruit gaat? Dat iedereen tenminste goed kan leven en niet die 6% in de rijkste landen? Je gooit liever 6 jaar aan educatie weg dan dat je het aan iemand geeft die daar in een ander land ook wat aan heeft?
Op zich heb je wel gelijk, maar het punt is: alles draait tegenwoordig om kennis en wij, Nederland, willen graag deelnemen aan de kenniseconomie. We behoren tot de top. Je intellectuele kapitaal voor noppes weggeven (en er nota bene zelf wel veel in hebben geïnvesteerd) is wel het domste wat je dan kunt doen.
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:25 schreef DionysuZ het volgende:
Je kunt wel zo teleurgesteld reageren, maar het is toch echt zo. Het huidige kabinet met haar huidige beleid is tot stand gekomen volgens een volstrekt democratisch systeem. Dat wil niet zeggen dat we alles maar hoeven slikken gedurende het bestaan ervan, maar we hoeven ook niet te verwachten dat er a la minuut wijzigingen worden doorgevoerd omdat mensen lopen te zeuren. En anders kun je altijd nog je eigen politieke partij beginnen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 januari 2006 @ 00:30:33 #245
862 Arcee
Look closer
pi_34601329
Verkeerde topic.
pi_34603375
Fuifduif ik heb ff wat interessante info die je MISSCHIEN van gedachten kan laten veranderen. Het gaat over afspraken die eerder zijn gemaakt

>>>>>Vorig jaar kreeg de familie Pasic (vader, moeder en 3 dochters) bericht
>>>>>dat ze Nederland moesten verlaten. En dat na ruim 5 jaar in Nederland
>>>>>te hebben gewoond!
>>>>>Er werd hun beloofd dat als ze vrijwillig zouden gaan, Taida de kans
>>>>>zou krijgen om terug te komen naar Nederland, om haar eindexamen VWO in
>>>>>2006 alsnog te kunnen doen. Dit hebben zij dus ook gedaan.

er worden dus eerder gemaakte afspraken geschonden... ben je in dat geval nog van mening dat ze moet worden uitgezet?
pi_34605624
Ik zou eerst wel eens een bron willen hebben van dat verhaal. Als dat werkelijk waar is, dan vind ik uiteraard dat de overheid haar afspraak moet nakomen en Taida hier haar VWO moet kunnen laten afmaken.
pi_34605663
Ik vind veel reacties nogal hypocriet. Omdat ze op de VWO zit, hoeft ze volgens velen ineens niet meteen uitgezet te worden.

Ik vind dat ze sowieso niet hoeft uitgezet te worden en dat we ook veel coulanter moeten zijn naar andere mensen die hier al jaren wonen en meedraaien in de samenleving. Dit meisje spreekt tot de verbeelding, dat is mooi -- maar er zijn veel meer van dit soort mensen in rare situaties. Ieder verhaal is er 1.

Dit verhaal is eigenlijk een filmpje uit de serie 26.000 gezichten, dat programma heeft ineens veel fans
pi_34605741
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:44 schreef FuifDuif het volgende:
Ik zou eerst wel eens een bron willen hebben van dat verhaal. Als dat werkelijk waar is, dan vind ik uiteraard dat de overheid haar afspraak moet nakomen en Taida hier haar VWO moet kunnen laten afmaken.
De bron zal wel 1 of ander vaag doorstuurmailtje zijn, gezien die >> ervoor.

Anyways, ik vind dat mensen nogal hypocriet reageren: omdat ze VWO doet en bijna gaat slagen, moet ze maar hier worden gehouden? En als ze nu een Antilliaan was, met een (kort) strafblad, die gaat slagen voor zijn MBO? Mag hij ook blijven? Of een Marrokaan, die op het punt staat zijn eigen winkel te beginnen?? Waar trekken wij de lijn mensen, gaan wij nu eindelijk eens de harde hand voeren!? De wet is nog altijd de wet!
pi_34605772
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:26 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als iemand alleen op de bank tv aan het kijken is kan hij gelijk uitgezet worden. Een kind dat 6 jaar een studie heeft gevolgd en net voor haar examens zit mag haar studie afmaken, en kan daarna alsnog vertrekken.

En zo moet elke zaak apart bekeken worden, per individu, met in acht name van de geldende regelgeving. Dat is ook het mooie aan het beleid, dat de persoonlijke situatie ook beschouwd word. Indien de situatie er om vraagt kan er dan een uitzondering gemaakt worden. Of ben jij voor een vorm van beleid waarbij een persoonlijke situatie geen enkel vorm van belang heeft?

Maar goed dat punt is al tig keer gemaakt in het topic.
Zo kan ik dan heel gemakkelijk een speelbal worden; "ik wil nog niet worden uitgezet, want ik ben van plan een cursus bij de LOI af te maken! Ik wil nog niet worden uitgezet, want ik wil me eigen marktkraam opzetten!" Denk je nou werkelijk dat niemand dan fraude zal gaan plegen?
pi_34605811
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:51 schreef Scorpie het volgende:
Anyways, ik vind dat mensen nogal hypocriet reageren: omdat ze VWO doet en bijna gaat slagen, moet ze maar hier worden gehouden? En als ze nu een Antilliaan was, met een (kort) strafblad, die gaat slagen voor zijn MBO? Mag hij ook blijven? Of een Marrokaan, die op het punt staat zijn eigen winkel te beginnen?? Waar trekken wij de lijn mensen, gaan wij nu eindelijk eens de harde hand voeren!? De wet is nog altijd de wet!
Dat vind ik dus ook precies zo! Want uiteindelijk lijkt het inderdaad te gaan om het feit dat ze VWO doet en een aanwinst kan zijn voor onze samenleving. Die gedachtegang is op zich wel logisch, maar niet rechtvaardig. Het is zoals jij het zegt: de wet is de wet en voor de wet is iedereen gelijk.
pi_34605848
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De bron zal wel 1 of ander vaag doorstuurmailtje zijn, gezien die >> ervoor.

Volgens mij willen de meeste mensen in dit topic dat ze hier haar school kan afmaken en niet dat ze voor altijd kan blijven. De vergelijking met de Marokkaan met zijn winkel gaat dus niet op. Vergelijkingen met Antillianen en Marokkanen zijn in dit topic sowieso niet relevant want dat zijn zelden asielzoekers.
pi_34605895
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij willen de meeste mensen in dit topic dat ze hier haar school kan afmaken en niet dat ze voor altijd kan blijven. De vergelijking met de Marokkaan met zijn winkel gaat dus niet op. Vergelijkingen met Antillianen en Marokkanen zijn in dit topic sowieso niet relevant want dat zijn zelden asielzoekers.
Dus eigenlijk willen we dat ze nog een half jaar steun trekt van onze belastingcenten, dan slaagt met haar VWO diploma om haar vervolgens weg te sturen zodat ze alsnog geen profijt kan zijn voor de Nederlandse Maatschappij? En dat willen de Nederlanders hier? My god, het IQ wordt steeds lager.
pi_34605897
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is waar inderdaad, maar in feite leg je hiermee een prachtige procedure in handen van asielzoekers die niet van plan zijn om snel te vertrekken: "jongens, ga een opleiding volgen, want dan zetten we je niet uit." Je zult allerlei tactieken krijgen van mensen om het land maar niet te hoeven verlaten.
pi_34605917
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus eigenlijk willen we dat ze nog een half jaar steun trekt van onze belastingcenten, dan slaagt met haar VWO diploma om haar vervolgens weg te sturen zodat ze alsnog geen profijt kan zijn voor de Nederlandse Maatschappij? En dat willen de Nederlanders hier? My god, het IQ wordt steeds lager.
Ja, daar komt het wel op neer. Ik heb dit ook al aangekaart, maar toen werd ik als een egoïstische zak afgeschilderd, omdat ik een ander land geen welvaart gun. Natuurlijk gun ik een ander land wel welvaart, maar dan moeten ze dat wel op eigen kracht verdiend hebben en niet gaan teren op de investeringen van andere landen (ons land in dit geval)!
pi_34605958
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, daar komt het wel op neer. Ik heb dit ook al aangekaart, maar toen werd ik als een egoïstische zak afgeschilderd, omdat ik een ander land geen welvaart gun. Natuurlijk gun ik een ander land wel welvaart, maar dan moeten ze dat wel op eigen kracht verdiend hebben en niet gaan teren op de investeringen van andere landen (ons land in dit geval)!
Dat niet alleen, *als* je al uitzonderingen gaat maken, dan mag je dat echt wel doen met het oog op verbetering van de maatschappij, het is OF wegsturen OF hier houden en ook haar laten mee draaien in het productieproces / belastingproces zodat de nederlandse staat ook profiteerd van haar.
pi_34605959
quote:

[..]

Jij pleit ervoor dat ze blijft begrijp ik?
Zodat ze de Nederlandse Maatschappij kan steunen.
pi_34606036
Ik vind dat tweede dus ook geen goede optie, omdat je dan te maken hebt met de grens van wie wel en wie niet. Nogmaals: voor de wet is iedereen gelijk. We gaan niet met twee maten meten. Dus ik vind: eruit. Er is slechts één uitzondering: als die belofte van de overheid (zoals eerder gepost) daadwerkelijk gedaan is.
pi_34606182
quote:

[..]

Ze zit in een gastgezin, dus ze trekt geen steun. De opleiding is ook al betaald, dus ook daar zijn geen extra kosten.
Eigenlijk is het niet eerlijk om haar iets waar ze voor betaald heeft niet af te laten maken.
Over dalend IQ gesproken...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34606203
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ze zit in een gastgezin, dus ze trekt geen steun. De opleiding is ook al betaald, dus ook daar zijn geen extra kosten.
Eigenlijk is het niet eerlijk om haar iets waar ze voor betaald heeft niet af te laten maken.
Zij heeft nergens voor betaald, over dalend IQ gesproken .
pi_34606296
quote:
Op maandag 30 januari 2006 09:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo kan ik dan heel gemakkelijk een speelbal worden; "ik wil nog niet worden uitgezet, want ik ben van plan een cursus bij de LOI af te maken! Ik wil nog niet worden uitgezet, want ik wil me eigen marktkraam opzetten!" Denk je nou werkelijk dat niemand dan fraude zal gaan plegen?
Ja zo kan je alles wel van de negatieve kant belichten. Het is niet dat ze net gestart is met een studie, of net haar winkelt opent. Nee ze zit in haar eindfase, na zes jaar studeren, dat is toch even wat anders.
pi_34606325
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:15 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Net als heel veel users op dit forum die maar al te graag ophoeren naar een "beter" land als zij hun studie hebben mogen afronden.

Gewoon dr VWO aflaten maken en dan kan ze binnenkort lekker gaan studeren via een Erasmus traject ofzo.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34606368
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Net als heel veel users op dit forum die maar al te graag ophoeren naar een "beter" land als zij hun studie hebben mogen afronden.
Dat is compleet iets anders. Wij vallen niet onder de procedure waar zij onder valt.
pi_34606376
quote:

[..]

Jep, niet iedereen is egocentrisch ingesteld in dit land.
pi_34606413
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep, niet iedereen is egocentrisch ingesteld in dit land.
moet je nu eens lezen wat jij schrijft. Je wilt de 'goeden' hier houden, maar de 'slechten' mogen wel zonder pardon direct worden verwijderd? Hoe egocentrisch is dat?
pi_34606439
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:23 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is compleet iets anders. Wij vallen niet onder de procedure waar zij onder valt.
Gelul, niet betalen is niet betalen, of ik mijn belasting geld weg zie vloeien aan nederlanders of aan buitenlanders die hier een studie doen op kosten van de staat maakt me geen zak uit. Liever dat ze dat doen dan dat ze naar tv liggen te staren de godganze dag.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34606466
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:15 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dacht je dat een aanvraag reguliere verblijfsvergunning gratis is? Of dat de Nederlandse staat betaalt voor de opleiding van zo iemand? Nee dus. Toen ze nog asielzoekster was wel misschien, maar dat is ze nu niet.
Voor haar verblijf zal ze misschien ook kost en inwoning betaald hebben bij haar gastgezin.
Maar het is iig niet zoals jij het af wilt schilderen: dat "wij" opdraaien voor haar kosten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34606527
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:25 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

moet je nu eens lezen wat jij schrijft. Je wilt de 'goeden' hier houden, maar de 'slechten' mogen wel zonder pardon direct worden verwijderd? Hoe egocentrisch is dat?
Het gaat erom dat diegene wat heeft aan haar opleiding als ze nog enkele maanden hier blijft.Het gaat om enkele maanden. Ik heb nooit beweert dat ze meer recht heeft dan een andere om hier voor altijd te blijven.
pi_34606554
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Door wie is haar opleiding betaald? Van wie krijgt het gastgezin een vergoeding? Heeft zij zelf betaald voor haar opleiding? Nee zeg je? Waarom mag ze het dan wel afmaken volgens jou?
pi_34606612
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Door wie is haar opleiding betaald? Van wie krijgt het gastgezin een vergoeding? Heeft zij zelf betaald voor haar opleiding? Nee zeg je? Waarom mag ze het dan wel afmaken volgens jou?
Alles is betaald uit een prive fonds, er is niks vergoed door de staat. Gun die meid gewoon een VWO diploma en zit niet zo egoistisch te zaniken in dit topic.
٩๏̯͡๏)۶
pi_34606624
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet. Het is in ieder geval niet betaald door de staat, want ze is geen vluchtelinge meer. Vluchtelingenwerk is dus ook uitgesloten. Studiefinanciering krijgt ze ook niet. Dus óf het is betaald door haarzelf of iemand/een organisatie uit haar omgeving. Zelf dus.
pi_34606998
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:34 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Alles is betaald uit een prive fonds, er is niks vergoed door de staat. Gun die meid gewoon een VWO diploma en zit niet zo egoistisch te zaniken in dit topic.
Mag ik even de bewijzen zien? Besides; ik gun niemand wat, wet is wet en ikke ikke ikke de rest kan stikken (want ja in zo`n maatschappij leef je)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 10:53:17 ]
pi_34607041
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mag ik even de bewijzen zien? Besides; ik gun niemand wat, wet is wet en ikke ikke ikke de rest kan stikken (want ja in zo`n maatschappij leef je)
Kan jij dan bewijzen dat haar school, haar gastgezin en wie weet zelfs haar sportvereniging wordt betaald door de staat. Want je bent zelf maar al te stellig zonder maar een bron op te hoesten.
pi_34607086
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Besides; ik gun niemand wat, wet is wet en ikke ikke ikke de rest kan stikken (want ja in zo`n maatschappij leef je)
Ik weiger te geloven dat wij in een maatschappij als dat leven. Dat er een paar mislukkelingen tussen zitten die dat denken is wel een beetje jammer, maar voorals nog denk ( of hoop ) ik dat Nederlanders een sociaal slag mensen zijn.
pi_34607089
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:54 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Kan jij dan bewijzen dat haar school, haar gastgezin en wie weet zelfs haar sportvereniging wordt betaald door de staat. Want je bent zelf maar al te stellig zonder maar een bron op te hoesten.
http://www.minocw.nl/factsheets/385#A928
pi_34607107
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:56 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ik weiger te geloven dat wij in een maatschappij als dat leven. Dat er een paar mislukkelingen tussen zitten die dat denken is wel een beetje jammer, maar voorals nog den ( of hoop ) ik dat Nederlanders een sociaal slag mensen zijn.
Sociaal heeft niks te maken met het feit dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen succes, en dat je gewoon net zoals elke andere Nederlander je aan de wet moet houden, hoe nadelig die ook uit kan pakken voor jou.
pi_34607158
quote:
Dat gaat dus over asielzoekers en illegalen, licht. Er staat niks over de herkomst van het schoolgeld van dit specifieke kind (dat geen van beiden was)
pi_34607173
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:00 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat gaat dus over asielzoekers en illegalen, licht. Er staat niks over de herkomst van het schoolgeld van dit specifieke kind (dat geen van beiden was)
Als ze geen van beiden was, waarom word ze dan uitgezet, licht dat je er bent.
Ze moet wel 1 van die twee zijn en ik weet dat ze gewoon als illegaal is aangemerkt omdat haar papierwerk niet op orde was gebracht door een of andere piepersnijder. Dus JA wij betalen mee.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 11:02:19 ]
pi_34607177
quote:
Met een bron wil ik dus niet een verwijzing naar een beleidspagina, met je domme zwaaismilie. Hiermee bewijs je nul komma noppes in deze zaak. Je weet namelijk nergens met zo'n link de stelling van twee andere users te ondermijnen dat het tegenovergestelde geld.
pi_34607222
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Met een bron wil ik dus niet een verwijzing naar een beleidspagina, met je domme zwaaismilie. Hiermee bewijs je nul komma noppes in deze zaak. Je weet namelijk nergens met zo'n link de stelling van twee andere users te ondermijnen dat het tegenovergestelde geld.
Ah, eerst roepen om bronnen om vervolgens de bronnen af te kraken, goed bezig! Met jou kan je echt discussieren! Owja, waar zijn jouw bronnen?
Ik kom nu met een bron, dus nu vraag ik er 1 aan jou; toon mij bewijs waarom voor deze meid volgens jou alles betaald is door een prive stichting.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 11:04:25 ]
pi_34607262
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah, eerst roepen om bronnen om vervolgens de bronnen af te kraken, goed bezig! Met jou kan je echt discussieren! Owja, waar zijn jouw bronnen?
Ik roep niet dat zij betaald word door private instelling prutser, van mij mag ze van mij belastingcentjes hier blijven hoor. Wel blijven opletten. Jij zeikt om een bron naar aanleiding van de andere aannames.
pi_34607278
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ze geen van beiden was, waarom word ze dan uitgezet, licht dat je er bent.
Ze moet wel 1 van die twee zijn en ik weet dat ze gewoon als illegaal is aangemerkt omdat haar papierwerk niet op orde was gebracht door een of andere piepersnijder. Dus JA wij betalen mee.
Nee. Ze was in afwachting op de beschikking op een reguliere verblijfsvergunning. Dat wil dus zeggen dat ze zich uit andere motieven dan politiek asiel wilde vestigen in dit land (in dit geval waarschijnlijk tijdelijk voor het voltooien van haar opleiding). Dus ze was noch illegaal noch asielzoekster .Er zijn meer mogelijkheden dan die twee, namelijk.
Je bent niet echt op de hoogte, he?
pi_34607286
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ik roep niet dat zij betaald word door private instelling prutser, van mij mag ze van mij belastingcentjes hier blijven hoor. Wel blijven opletten. Jij zeikt om een bron naar aanleiding van de andere aannames.
En wat is jouw punt nu? Dat ze gerust van onze belastingcenten hier mag blijven omdat ze toevallig VWO doet? Lekkere flauwekul, zou je ook zo reageren als die eerder beschreven Antilliaanse jongen in deze situatie zit?
pi_34607336
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee. Ze was in afwachting op de beschikking op een reguliere verblijfsvergunning. Dat wil dus zeggen dat ze zich uit andere motieven dan politiek asiel wilde vestigen in dit land (in dit geval waarschijnlijk tijdelijk voor het voltooien van haar opleiding). Dus ze was noch illegaal noch asielzoekster .Er zijn meer mogelijkheden dan die twee, namelijk.
Je bent niet echt op de hoogte, he?
Als ik niet echt op de hoogte ben, verlicht mij dan even in haar officiele status
pi_34607371
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wat is jouw punt nu? Dat ze gerust van onze belastingcenten hier mag blijven omdat ze toevallig VWO doet? Lekkere flauwekul, zou je ook zo reageren als die eerder beschreven Antilliaanse jongen in deze situatie zit?
Al had ze HAVO gedaan, of MAVO ( of hoe dat tegenwoordig ook heet ) zal me werkelijk aan me reet roesten.

Geen idee wat de situatie van de eerder beschreven antilliaan was. Maar ik vind het ook niet helemaal vergelijkbaar daar dit in weze gaat om een binnenlandse aangelegenheid, de mensen hebben immers een nederlands paspoort bij geboorte. Ze mogen alleen lekker terug naar de zon.
pi_34607393
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Al had ze HAVO gedaan, of MAVO ( of hoe dat tegenwoordig ook heet ) zal me werkelijk aan me reet roesten.

Geen idee wat de situatie van de eerder beschreven antilliaan was. Maar ik vind het ook niet helemaal vergelijkbaar daar dit in weze gaat om een binnenlandse aangelegenheid, de mensen hebben immers een nederlands paspoort bij geboorte. Ze mogen alleen lekker terug naar de zon.
En mensen met een dubbel paspoort? Marrokanen/Turken?
pi_34607407
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En mensen met een dubbel paspoort? Marrokanen/Turken?
Die mag je wat mij betreft ook naar de antillen sturen als ze dat verdienen
pi_34607436
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ik niet echt op de hoogte ben, verlicht mij dan even in haar officiele status
Tot het moment van de negatieve beschikking was ze legaal in Nederland in afwachting van een reguliere verblijfsvergunning. Nu is ze nog steeds legaal in afwachting van haar uitzetting.
Zo zijn huwelijksimmigranten ook geen asielzoekers, en mensen die hier komen werken ook niet.
Ingewikkeld, he?

Als ze nu zonder toestemming wegloopt uit bewaring, dan is ze illegaal. Maar het kan zo zijn dat bij afwezigheid van vluchtgevaar er iemand van hogerhand met zijn hand over het hart strijkt en haar in afwachting van haar geplande uitzetting haar opleiding laat afmaken. Het kan maar zo.
Er zijn namelijk genoeg mogelijkheden toe qua wetgeving. Helaas is de opinie (o.a. de ikke-ikke-mentaliteit van mensen zoals jij) op dit moment zodanig dat dit zelden nog gebeurt, waardoor er dit soort zinloze uitzettingen plaatsvinden. Niemand wint erbij, namelijk. Ook "wij" de staat niet.
pi_34607448
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:12 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Die mag je wat mij betreft ook naar de antillen sturen als ze dat verdienen
je snapt wat ik bedoel. Ik ben gewoon van mening dat uitzonderingen onmogelijk zijn te realiseren, waarom zou op grond van persoonlijke situaties afgeweken worden van de wet, dat is pas onmenselijk: of iedereen dezelfde behandeling met uitzetting, of niemand uitzetten at all. Maar ja, dat gaat weer een beetje te ver.
pi_34607517
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

je snapt wat ik bedoel. Ik ben gewoon van mening dat uitzonderingen onmogelijk zijn te realiseren, waarom zou op grond van persoonlijke situaties afgeweken worden van de wet, dat is pas onmenselijk: of iedereen dezelfde behandeling met uitzetting, of niemand uitzetten at all. Maar ja, dat gaat weer een beetje te ver.
Praktisch gezien kan dat best hoor. Er zijn er zat die stilletjes getolereerd worden. Ik ken ze.
Er zitten ook dit soort armslagen ingebouwd in de wet. Zo kan bijvoorbeeld een minister een uitzondering uitvaardigen voor dit soort gevallen.
Maar Verdonk zal dit liever niet doen. Dat kost namelijk stemmen.
pi_34607568
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Praktisch gezien kan dat best hoor. Er zijn er zat die stilletjes getolereerd worden. Ik ken ze.
Er zitten ook dit soort armslagen ingebouwd in de wet. Zo kan bijvoorbeeld een minister een uitzondering uitvaardigen voor dit soort gevallen.
Maar Verdonk zal dit liever niet doen. Dat kost namelijk stemmen.
Verdonk gul met verblijfsvergunningen Als ze dan meer stemmen verliest, waarom doet ze dit dan?
pi_34607595
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zou je het niet per geval bekijken ( volgens mij is de IND dit zelfs verplicht te doen ) Het trieste is dat als zij haar studie hier afmaakt zij hoogstwaarschijnlijk via een universiteit gewoon weer terug kan naar Nederland om hier een opleiding te volgen en hier ook bij te dragen aan de maatschappij. Mocht zij terug worden gestuurd, zal ze heel wat meer moeite hebben om haar MO onderwijs af te ronden en zal ze ook zo kotsen op Nederland ( en terecht ) dat ze liever naar een Duitsland ofzo gaat.
pi_34607644
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Verdonk gul met verblijfsvergunningen Als ze dan meer stemmen verliest, waarom doet ze dit dan?
Ja, daar zit een klucht van jaren aan vooraf. In een ander topic heb ik het verloop eens gepost. Kwam erop neer dat ze eerst die 26.000 mensen middels een vierjarenplan wilde verwijderen. Plan kwam er niet doorheen, echter.
Daarna wilde ze na een hoop gesteggel dan een man of 1500 alsnog toelaten. Uiteindelijk wilde ze dan onder zware druk alle schrijnende gevallen opnieuw laten bekijken, waarbij bleek dat in 15.000 gevallen de procedures idd niet goed waren gevolgd en dat die mensen alsnog recht hadden op verblijf. Tandenknarsend heeft ze dit dus moeten toestaan.
pi_34607698
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Waarom zou je het niet per geval bekijken ( volgens mij is de IND dit zelfs verplicht te doen ) Het trieste is dat als zij haar studie hier afmaakt zij hoogstwaarschijnlijk via een universiteit gewoon weer terug kan naar NEderland om hier een opleiding te volgen en hier ook bij te dragen aan de maatschappij. Mocht zij terug worden gesturrd, zal ze heel wat meer moeite hebben om haar MO onderwijs af te ronden en zal ze ook zo kotsen op Nederland ( en terecht ) dat ze liever naar een Duitsland ofzo gaat.
En een Marrokaan die glaszetter wil worden en ook uitgezet wordt heeft dus in feite ook recht hier te blijven? En een Turk die een eigen Shoarmatent wil opstarten, moet dus ook hier blijven?

Geloof me, ik kan best geloven dat die mensen hier graag willen werken, en dat ze best wat willen bijdragen. Maar de wet schrijft voor dat ze het land uitmoeten om bepaalde redenen, en dan is het onzinnig om voor allerlei mensen uitzonderingen te maken, zo werkt het niet.

Ik mag toch ook niet 60 rijden in het verkeer omdat ik meer verdien dan Piet die naast mij rijd? Je beloont in principe een vlotte leerling met een betere toekomst, en als je het dan toch hebt over hoe onmenselijk je kan zijn: 1 individu heeft in dit geval dus meer recht dan een hele groep? Lekker logisch.
pi_34607728
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, daar zit een klucht van jaren aan vooraf. In een ander topic heb ik het verloop eens gepost. Kwam erop neer dat ze eerst die 26.000 mensen middels een vierjarenplan wilde verwijderen. Plan kwam er niet doorheen, echter.
Daarna wilde ze na een hoop gesteggel dan een man of 1500 alsnog toelaten. Uiteindelijk wilde ze dan onder zware druk alle schrijnende gevallen opnieuw laten bekijken, waarbij bleek dat in 15.000 gevallen de procedures idd niet goed waren gevolgd en dat die mensen alsnog recht hadden op verblijf. Tandenknarsend heeft ze dit dus moeten toestaan.
Maar wat is nou het verband met stemmen verliezen? Want het komt er dus op neer dat er met Verdonk dus best te regelen valt dat er een pardon komt voor 15000(!) mensen?
pi_34608361
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar wat is nou het verband met stemmen verliezen? Want het komt er dus op neer dat er met Verdonk dus best te regelen valt dat er een pardon komt voor 15000(!) mensen?
Ja, wat dus best grappig is voor iemand die de harde lijn wil voorstaan. Als compensatie heeft ze zicht er lijkbaar op toegelegd om Congolezen inclusief documentatie van hun asielverleden terug te sturen en hard over te komen in dit soort zinloze zaken.
pi_34608390
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En een Marrokaan die glaszetter wil worden en ook uitgezet wordt heeft dus in feite ook recht hier te blijven?
Als hij echt goed zijn in hun vak mag ie van mij blijven, zoveel Nederlandse ambachtslieden zijn er niet meer. Die turk in dit geval niet daar er voldoende shoarmatheken zijn. Maar dit zijn ondernemers, we hebben het hier over een kind die een studie probeert af te maken.
quote:
Geloof me, ik kan best geloven dat die mensen hier graag willen werken, en dat ze best wat willen bijdragen. Maar de wet schrijft voor dat ze het land uitmoeten om bepaalde redenen, en dan is het onzinnig om voor allerlei mensen uitzonderingen te maken, zo werkt het niet.
Het gaat hier over een kind.
quote:
Ik mag toch ook niet 60 rijden in het verkeer omdat ik meer verdien dan Piet die naast mij rijd?
Nee, maar er zijn uitzonderingsgevallen mogelijk in het verkeer, dus ook in het uitzettingbeleid.
quote:
Je beloont in principe een vlotte leerling met een betere toekomst, en als je het dan toch hebt over hoe onmenselijk je kan zijn: 1 individu heeft in dit geval dus meer recht dan een hele groep? Lekker logisch.
Je beloont niks, je zet immers gewoon uit, alleen wacht je een paar maanden, jezus wat een opoffering
pi_34608400
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, wat dus best grappig is voor iemand die de harde lijn wil voorstaan. Als compensatie heeft ze zicht er lijkbaar op toegelegd om Congolezen inclusief documentatie van hun asielverleden terug te sturen en hard over te komen in dit soort zinloze zaken.
Tja, ik zie het anders Laten we maar weer Ontopic gaan.
pi_34609489
Wat ik wel wat ver vind gaan is het feit dat ze als een jood door de Gestapo uit de klas werd gehaald en per busje werd afgevoerd naar een cel. Dat is iets wat wat mij betreft niet kan.
pi_34609596
Als ze havo had gedaan was ze al lang klaar geweest !
pi_34609661
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:30 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Als ze havo had gedaan was ze al lang klaar geweest !
Ho ho we hebben het hier over een geldopslurpende illegale buitenlander he, die had best een jaartje kunnen overdoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')