Dit gaat over de toekomst van een persoon, waarbij die toekomst een GOEDE wending zal krijgen als het beleid gebogen wordt. Het heeft totaal niks te maken met een moordzaak.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:05 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat een instelling: beleid is maar papier hoor. Wat heb je er dan aan? Met zoiets kun je toch niet aankomen in een serieuze rechtzaak? "Maar edelachtbare, die wet over dat ik een ander niet mag doden, dat is maar gewoon papier hoor."
Ja, als dat inderdaad formeel zo in het beleid wordt opgenomen, is het prima wat mij betreft. Voor mij gaat het er puur om dat het beleid, zoals bedoeld en opgesteld, wordt nageleefd.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:06 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dus in jouw ogen is het gerechtvaardigd, dat het beleid zo wordt aangepast dat er staat dat in zulke gevallen een kortdurende uitzondering kan worden gemaakt?
Dan mag ze blijven? Dat zijn toch zinloze formaliteiten
Het beleid dat gevoerd wordt tov criminele buitenlanders is ook veel te slap. Ik ben voor een beoordeling waarbij rekening wordt gehouden met het nut in deze maatschappij.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Tja, en toen Theo van Gogh vermoord werd en bekend werd dat Mohammed B. de dader is, vond natuurlijk dat hij juist weer te slap werd aangepakt. Wat een selectieve bullshit!
Natuurlijk heeft het niets te maken met een moordzaak, maar het heeft wel alles te maken met de nutteloosheid van regels als ze niet worden nageleefd omdat het even niet uitkomt.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dit gaat over de toekomst van een persoon, waarbij die toekomst een GOEDE wending zal krijgen als het beleid gebogen wordt. Het heeft totaal niks te maken met een moordzaak.
Aha, dus jij wilt haar ook alleen maar hier houden vanuit eigenbelang? Hoe sociaal zeg.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:08 schreef erikkll het volgende:
[..]
Het beleid dat gevoerd wordt tov criminele buitenlanders is ook veel te slap. Ik ben voor een beoordeling waarbij rekening wordt gehouden met het nut in deze maatschappij.
In een moordzaak zullen niet veel mensen zeggen dat de regels op dat moment niet uitkomen, zou je ook niet denken?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:09 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft het niets te maken met een moordzaak, maar het heeft wel alles te maken met de nutteloosheid van regels als ze niet worden nageleefd omdat het even niet uitkomt.
Ja, je zult mij echt niet kunnen overtuigen op dit onderwerp. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de uitspraak van de rechter.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:07 schreef amornl87 het volgende:
Laten we maar ophouden met reageren. Zn mening staat toch vast.
Nee, maar zogauw zij een criminele misstap zou zetten, zou ze er net zo hard mogen uitvliegen als alle andere relmarokkaantjes. Zij heeft niets misdaan, en zou gewoon de kans moeten krijgen om haar opleiding af te maken.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:09 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Aha, dus jij wilt haar ook alleen maar hier houden vanuit eigenbelang? Hoe sociaal zeg.
Regels zijn regels, beleid is beleid, wet is wet... wat de omstandigheden ook zijn, wie er ook schuldig is... het is zoals het is. Zo zie ik het en daarmee klaar. Als dit meisje het slachtoffer is van te star beleid dan is dat heel vervelend voor haar, maar laten we dan na haar uitzetting eens goed gaan nadenken over een verfijning van het beleid.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:10 schreef erikkll het volgende:
[..]
In een moordzaak zullen niet veel mensen zeggen dat de regels op dat moment niet uitkomen, zou je ook niet denken?
Als die rechter net zo'n harteloos persoon is als jij, zul je gelijk krijgen. Maar de meeste rechters zijn links, en ik denk persoonlijk dat ze niet bijzonder veel te vrezen heeftquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, je zult mij echt niet kunnen overtuigen op dit onderwerp. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de uitspraak van de rechter.
Waarom zou zij die kans moeten krijgen? Wie bepaalt dat? Er zijn duidelijke richtlijnen die worden gegeven door het beleid en die geven haar die kans niet. Als iedereen maar uit persoonlijke overtuiging gaat emmeren over het feit dat de regels daar niet aan voldoen, dan wordt het een chaos.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:11 schreef erikkll het volgende:
[..]
Nee, maar zogauw zij een criminele misstap zou zetten, zou ze er net zo hard mogen uitvliegen als alle andere relmarokkaantjes. Zij heeft niets misdaan, en zou gewoon de kans moeten krijgen om haar opleiding af te maken.
Tja, je reageert op zaken zoals je er zelf over denkt, fuifduif heeft natuurlijk recht op z'n eigen mening, alleen zal ik die niet delenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:12 schreef amornl87 het volgende:
Hoe je reageert, zegt eigenlijk toch wel wat over de persoon die je zelf bent? Klopt dat?
De regels voldoen niet aan zaken als deze. Laat ze dan de regels maar veranderen, maar haar opleiding afmaken mag ze.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Waarom zou zij die kans moeten krijgen? Wie bepaalt dat? Er zijn duidelijke richtlijnen die worden gegeven door het beleid en die geven haar die kans niet. Als iedereen maar uit persoonlijke overtuiging gaat emmeren over het feit dat de regels daar niet aan voldoen, dan wordt het een chaos.
We zullen zienquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
Als die rechter net zo'n harteloos persoon is als jij, zul je gelijk krijgen. Maar de meeste rechters zijn links, en ik denk persoonlijk dat ze niet bijzonder veel te vrezen heeft
Het is wel argumentatie op het moment dat het relevant is. Dat betekent niet dat ik vind dat het beleid niet aangepast zou moeten kunnen worden, maar dat is voor de toekomst.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:11 schreef SCH het volgende:
Alleen maar roepen BELEID IS BELEID is geen discussieren en een teken van gebrek aan argumentatie.
Zinloze discussie verder.
Verdonk heeft in de tijd dat zij voor de uitvoering van het beleid al 700 uitzonderingen gemaakt, ik hoop dat de rechter met dezelfde maat meetquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik ga er enkel vanuit dat de rechter zijn vak goed verstaat, namelijk met een zuivere maat meten en niet met twee.
Een zuivere maat houdt altijd rekening met de omstandigheden. Waarom zou je het anders voor de rechter brengen, als het puur beleid=beleid is?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik ga er enkel vanuit dat de rechter zijn vak goed verstaat, namelijk met een zuivere maat meten en niet met twee.
Prima, als de regels veranderen, helemaal geen problemen mee. Maar laten we dat dan wel doen en niet steeds van die achterlijke uitzonderingen gaan maken omdat de regels ons net even niet helemaal uitkomen. Dat is slappe hap!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:14 schreef erikkll het volgende:
[..]
De regels voldoen niet aan zaken als deze. Laat ze dan de regels maar veranderen, maar haar opleiding afmaken mag ze.
Waarom zie je de regels veranderen niet als slappe hap, terwijl het hetzelfde effect heeft?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Prima, als de regels veranderen, helemaal geen problemen mee. Maar laten we dat dan wel doen en niet steeds van die achterlijke uitzonderingen gaan maken omdat de regels ons net even niet helemaal uitkomen. Dat is slappe hap!
Appels != Perenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Tja, en toen Theo van Gogh vermoord werd en bekend werd dat Mohammed B. de dader is, vond natuurlijk dat hij juist weer te slap werd aangepakt. Wat een selectieve bullshit!
Het veranderen van regels is heel normaal. Er kunnen zich situaties voordoen die onvoorzien waren tijdens het opstellen van de regels. Dan is het heel logisch dat je de regels daardoor aanpast. Maar op het moment dat je voorbij de regels gaat en een beslissing maakt die indruisen tegen diezelfde regels en terwijl je die regels intact laat, dan ben je wat mij betreft toch echt verkeerd bezig. Een goed voorbeeld hoor, voor de samenleving, chapeau. Regels zijn regels en wie of wat je ook bent... je hebt je er aan te houden.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:18 schreef erikkll het volgende:
[..]
Waarom zie je de regels veranderen niet als slappe hap, terwijl het hetzelfde effect heeft?
We zullen zien. Als ze het land uit moet, dan heb ik er vrede mee.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
Verdonk heeft in de tijd dat zij voor de uitvoering van het beleid al 700 uitzonderingen gemaakt, ik hoop dat de rechter met dezelfde maat meet
Waarom niet? Het is helemaal niet zeker dat de regels daadwerkelijk veranderd zullen moeten worden. En velen zijn haar voorgegaan. Zij valt simpelweg onder de huidige procedure.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:22 schreef erikkll het volgende:
Dan stel ik voor om voor Taida een uitzondering te maken en daarna nog eens goed te kijken naar de regels. Dan mag zij natuurlijk niet de dupe worden van onze eigen traagheid met het aanpassen van de regels!
Dat is jouw persoonlijke mening.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:26 schreef erikkll het volgende:
maar de procedure is niet goeddus mag er best een uitzondering op gemaakt worden.
Er zijn wel meer dingen die iemands persoonlijke mening zijn of eruit zijn voortgevloeid.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:27 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is jouw persoonlijke mening.
je zou goede vrienden kunnen worden met fuifduifquote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:28 schreef Tiemie het volgende:
Als je nu een uitzondering maakt, dan zal ieder persoon die het land uit moet op deze manier de publiciteit krijgen. Regels zijn regels, klaar. Als ze eruit moet, dan moet ze eruit. En wel per direct.
Precies en dat is dus ook een zeer belangrijk argument: het signaal wat je ermee wordt afgestoken. Bij een veroordeling, of in dit geval uitzetting, gaat het niet enkel om de persoon in kwestie, maar vooral ook om het stellen van een voorbeeld. Ik vind het echt zo merkwaardig altijd in dit land. Massaal klagen we over de allochtonen, maar als er dan in onze eigen omgeving de lokale knuffelallochtoon dreigt uitgezet te worden, gaan we janken en demonstreren. En maar zeiken op de overheid dat ze zo hard zijn. Wat een aanstellerij.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:28 schreef Tiemie het volgende:
Als je nu een uitzondering maakt, dan zal ieder persoon die het land uit moet op deze manier de publiciteit krijgen. Regels zijn regels, klaar. Als ze eruit moet, dan moet ze eruit. En wel per direct.
Ja, en in dit geval hebben we daar geen boodschap aan.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:28 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dingen die iemands persoonlijke mening zijn of eruit zijn voortgevloeid.
Dat bepaalt de rechter wel hoor.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:31 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, en in dit geval hebben we daar geen boodschap aan.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:33 schreef Robbiej het volgende:
Kijk ik heb zelf een pleuris hekel aan allochtonen.
Inderdaad, in dit geval ben ik graag een idealist. Dieptrieste zaak.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:44 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ach ja, alsof het elders beter is... idealist.
Dat ben ik met je eens, maar toch: hoe weet je of dit een goede is? Je kent haar niet persoonlijk neem ik aan? Er wordt een hele martelaarssfeer om haar heen gecreëerd en mensen vinden het zielig en gaan meedoen met de protesthype. Maar feit is: we weten niets over haar.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:33 schreef Robbiej het volgende:
Kijk ik heb zelf een pleuris hekel aan allochtonen.
maar dit zijn dus de zaken waar ik inzie dat er toch nog een paar goede rondlopen..
ze spreekt perfect NL. ze doet goed haar best voor haar diploma. EN DAN WORD JUIST DIE ERUIT GEZET
trap die kansloze uitkeringtrekkers eruit
De rechter bepaalt voor mij helemaal niets. Jij was toch niet zo van het principe van Befehl ist Befehl?quote:
Over jou ook niet. Waarom mag jij eigenlijk in Nederland blijven.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:35 schreef FuifDuif het volgende:
Maar feit is: we weten niets over haar.
Ik ben hier geboren en val niet onder de procedure waar zij onder valt, heel simpel.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Over jou ook niet. Waarom mag jij eigenlijk in Nederland blijven.
Zo te lezen ben je niet echt een aanwinst voor ons land.![]()
Oh, je bent een anarchist?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:35 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
De rechter bepaalt voor mij helemaal niets.
Daarom is de rechter juist zo belangrijk, die toetst de praktijk aan de wet.quote:Jij was toch niet zo van het principe van Befehl ist Befehl?
Nee, ik heb alleen mijn eigen mening en loop niet als een schaap achter de opvattingen van een rechter aan.quote:
Nou, dan lijkt mij dat er maar één uitspraak gepast is.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:37 schreef SCH het volgende:
Daarom is de rechter juist zo belangrijk, die toetst de praktijk aan de wet.
Alleen achter Verdonk natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:38 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen mijn eigen mening en loop niet als een schaap achter de opvattingen van een rechter aan.
Hoezo? Je hebt dus niks op met de beginselen van de democratie?quote:Nou, dan lijkt mij dat er maar één uitspraak gepast is.
Bewijs eerst maar eens dat je het waard bent om hier te mogen blijven.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:38 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wel een conditie die mij uitsluit van de procedure waaronder Taida valt.
De verkiezingen komen eraan, dan mogen we weer onze stem uitbrengen. Maar buiten dat: ik heb inderdaad zo mijn twijfels bij de democratie. Mensen kunnen veelal niet helder nadenken en redeneren vanuit hun emoties.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 01:39 schreef SCH het volgende:
Hoezo? Je hebt dus niks op met de beginselen van de democratie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |