abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:13:39 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34458330
Folks,

Ik wou jullie langs deze weg even attenderen op het in première gaan van de film Staya Erusa, op donderdag 26 januari (morgen dus).

De thema's die in deze film aan de orde komen zijn:

1. Ontstaan van bewustzijn en leven op aarde.
2. Atlantis
3. bewustzijn en de zin van het leven
4. reïncarnatie
5. processen van overlijden
6. hiernamaals, de zeven bewustzijnslagen
7. geboorte en bewustzijn
8. euthanasie
9. zelfmoord
10. karma, wet van oorzaak en gevolg
11. orgaandonatie
12. schizofrenie
13. depressie
14. psychosen
15. dementie
16. downsyndroom
17. mediums
18. opwarming aarde en milieu

Op de website Voorbij de Dood is meer te lezen over deze film, o.a.:

"Zoals ‘alles’ anders is bij het project rondom Staya Erusa, is ook de première van de film anders dan gebruikelijk. De belangrijke boodschap en missie die eraan verbonden is rechtvaardigt het, althans toch in onze visie, om de film zo breed mogelijk ter beschikking te stellen waardoor er tegelijkertijd met de bioscooprelease ook een dvd komt alsmede de mogelijkheid om de film via internet te downloaden.

Deze patroondoorbrekende manier van een filmpremière is door ons zeer weloverwogen gekozen en het blijft belangrijk om de film tenminste één keer in bioscoopsfeer te zien, omdat de uitwisseling met het (onder)bewustzijn dan optimaal is. Daar de inhoud bij mensen veel in beweging kan gaan zetten is het belangrijk dat de film naar eigen behoefte en zovaak als wenselijk is gezien kan worden. Het gat dat er bij een ‘normale’ filmpremière zou ontstaan, tussen bioscoop en dvd, zou dit onmogelijk maken."

Meer informatie:

Staya Erusa
Staya Erusa Trailer

Ik stel voor om na het zien van de film de discussie hier voort te zetten.

Als je de film in de bioscoop wil zien dan moet je waarschijnlijk bij één van de diverse filmhuizen zijn, ik gok dat dit niet in Pathé te vinden is.

Veel plezier!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:30:40 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_34458923

Warning: main(lang/lang-.php): failed to open stream: No such file or directory in /nfs/home/voorbijdedood/html/voorbijdedood.nl/vdd/inc/header.inc.php on line 14

Warning: main(lang/lang-.php): failed to open stream: No such file or directory in /nfs/home/voorbijdedood/html/voorbijdedood.nl/vdd/inc/header.inc.php on line 14

Warning: main(): Failed opening 'lang/lang-.php' for inclusion (include_path='.:/opt/php4/lib/php:/usr/share/pear') in /nfs/home/voorbijdedood/html/voorbijdedood.nl/vdd/inc/header.inc.php on line 14

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /nfs/home/voorbijdedood/html/voorbijdedood.nl/vdd/inc/vars.inc.php on line 155

Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:37:03 #3
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34459207
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:30 schreef jpg97 het volgende:

Probeer nog eens, hij doet het hier nu wel.

Tot nu toe heb ik uitgevonden dat hij draait in het Filmhuis Den Haag, maar slechts één week lang, en op vreselijke tijden, zo rond 17:00, dus niet 's avonds helaas.
pi_34459422
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:37 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Probeer nog eens, hij doet het hier nu wel.

Tot nu toe heb ik uitgevonden dat hij draait in het Filmhuis Den Haag, maar slechts één week lang, en op vreselijke tijden, zo rond 17:00, dus niet 's avonds helaas.
Toppie, Den Haag waar ik woon, kan ik mooi een recensie voor mijn website schrijven.
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:53:18 #5
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34459872
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:42 schreef Stenny het volgende:

Toppie, Den Haag waar ik woon, kan ik mooi een recensie voor mijn website schrijven.
Uitstekend, hier volgen de datums en tijden voor Filmhuis Den Haag

1
2
3
4
5
6
7
Do   26 Jan   17:00   STAYA ERUSA
Vr   27 Jan   17:00   STAYA ERUSA
Za   28 Jan   17:00   STAYA ERUSA
Zo   29 Jan   13:00   STAYA ERUSA      17:15   STAYA ERUSA
Ma   30 Jan   17:00   STAYA ERUSA
Di   31 Jan   17:00   STAYA ERUSA
Wo   01 Feb   17:00   STAYA ERUSA

Voor reserveringen: http://www.belbios.nl of 070 36 56 030

En nou maar hopen dat 't wat is
pi_34460263
Als ik die trailer zo bekijk, nou nee. Lullen dat alle planeten in ons zonnestelsel bewoond waren kunnen we allemaal. Maar alleen de nasa kan het bewijs leveren. Deze club niet. Wat lees ik op die pagina?

Meester Djwal Khul
Is dat soms familie van meester Flauwe Khul?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_34460271
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:53 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Uitstekend, hier volgen de datums en tijden voor Filmhuis Den Haag
[ code verwijderd ]

Voor reserveringen: http://www.belbios.nl of 070 36 56 030

En nou maar hopen dat 't wat is
Bedankt, ik laat nog weten wat ik ervan vond.
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:13:00 #8
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34460711
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:02 schreef onemangang het volgende:
Als ik die trailer zo bekijk, nou nee. Lullen dat alle planeten in ons zonnestelsel bewoond waren kunnen we allemaal. Maar alleen de nasa kan het bewijs leveren. Deze club niet. Wat lees ik op die pagina?

Meester Djwal Khul
Is dat soms familie van meester Flauwe Khul?
Wie zegt dat NASA uberhaupt de middelen heeft om dat leven te detecteren?

Stel je voor, een radio staat ingesteld op een bepaalde frequentie, je hoort allerlei muziek en gepraat, dat kun je waarnemen met je oren, en met zeer verfijnde meet- en analyse-apparatuur.

Echter, de informatie verkondigd op een andere frequentie hoor je niet, ook niet met die zeer verfijnde meet- en analyse-apparatuur, tenzij je eerst de radio op de andere frequentie afstemt.

Maar als je nou van te voren zeker denkt te weten dat er slechts één frequentie bestaat, dan komen verhalen over andere frequenties over als flauwekul, ja.
pi_34464077
Is dit dezelfde film die vandaag in het parool stond?
pi_34467300
Waar kun je deze film downloaden? Of is dat nog niet mogelijk...?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  donderdag 26 januari 2006 @ 07:16:31 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34471088
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:57 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Waar kun je deze film downloaden? Of is dat nog niet mogelijk...?
http://www.freerecordshop.nl/shop/content/akties/stayaerusa/

Kosten: EUR 9,99.
pi_34472197
quote:
Dank je wel.
Dat is een correct antwoord...

A-B; op aanvragen of aanbieden van warez staat op fok een ban.
Probeer te voorkomen dat men denkt dat je daar naar op zoek bent.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34472748
quote:
Dan koop ik 'm liever voor die 3 euro's meer.....
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:43:56 #14
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_34473698
Heeft iemand deze docu al gezien? Is het de moeite waard en zo ja: graag kleine uitleg.

Ik heb vooral moeite met 't feit dat de 3 makers op de website nogal een vreemde omschrijving krijgen.
Zo is er bijvoorbeeld Claudia, die sinds geboorte al communiceert met andere dimensies. "Haar grote inspirator is de voormalige "Fifth Dalai Lama", later ook bekend als Meester Djwal Khul, welke leefde in de zeventiende eeuwen met wie ze een voortdurend telepathisch en visueel contact heeft. "

Kijk ... no offence.... maar come on ... je kan toch wel begrijpen dat dit soort claims raar opgevangen worden.

Net als Harry, die na "een leven vol tegenslagen", nieuwe buitenzintuigelijke vermogens begon te ontwikkelen.

Ook verbaas 't mij dat dit 'ontwakende bericht' (dat ze voor de mensheid uitbrengen in de hoop dat we uit onze materialistische gedachtengangen breken) in 't nederlands uit brengen. Tenslotte beperk je daarmee enorm je eindpubliek. En aangezien de makers de intentie hebben om de WERELD te ontwakenen..... zou je toch op z'n minst een engelse taal verwachten ....... of 70.000 verschillende ondertitelstracks

[ Bericht 89% gewijzigd door RickySway op 26-01-2006 13:19:46 ]
¡ Experience Everything !
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:20:37 #15
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_34478556
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:01 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dan koop ik 'm liever voor die 3 euro's meer.....
inderdaad. Vooral aangezien de 9 euro download-versie Windows Media Player vereist. Dat betekent een streaming kopie van de docu en dus kun je 'm niet bewaren.
pi_34487145
Lees dan ook even mijn theorie over het licht als je toch gaat kijken...

Lichtsnlheid is 0, ons bewustzijn is de grens van het universum.
pi_34495777
We hebben 'm vandaag gekocht bij de Freerecord Shop. Een interessante, logische documentaire die de puntjes op de i lijkt te zetten wat betreft onze levensvragen/spiritualiteit. Je moet 'm wel een paar keer bekijken wil hij echt doordringen denk ik.
pi_34503769
Ik lees de boeken van Jozef Rulof.. ben erg benieuwd naar deze film! De makers van deze film zijn ook bekend met de boeken van Jozef Rulof!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:36:38 #19
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34525373
Viel tegen, geen argumentatie, gewoon een alternatief verhaal betreffende diverse zaken.

Maar ja, misschien is hier wel gewoon geen argumentatie voor.

Echter, de film prikkelt wel enigszins.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hallulama op 28-01-2006 02:41:07 ]
pi_34526118
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:32 schreef Cygnus het volgende:
Ik lees de boeken van Jozef Rulof.. ben erg benieuwd naar deze film! De makers van deze film zijn ook bekend met de boeken van Jozef Rulof!
Jozef Rulof? Is dat niet dat nare mannetje die nogal racistische uitlatingen doet in dat boek? Zo ja, dan kan hij voor mij meteen naar de maan. Ik ken de passages, schandalig gewoon. Dat noemt zich een spiritueel mens??
Gaap Goals rulezzz!
pi_34535154
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:03 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Jozef Rulof? Is dat niet dat nare mannetje die nogal racistische uitlatingen doet in dat boek? Zo ja, dan kan hij voor mij meteen naar de maan. Ik ken de passages, schandalig gewoon. Dat noemt zich een spiritueel mens??
ben ik met je eens
hij heeft leuke dingen gezegd maar ook minder leuke maar ja
hoe bepaal je als paragnost dat je de juiste enties hebt die je antwoorden?
Dat is immers altijd een vraag zowiezo is het leven een groot vraagteken anyhow
pi_34542530
quote:

[..]

Racistische uitlatingen? Zoals?
pi_34544172
quote:

[..]

Nou inderdaad zeg, wat een bekrompen en vooral erg domme denkbeelden van die man zeg. Zieke geest

quote:
Volgens Rulofs boeken zullen er in de eindfase van de ontwikkeling der mensheid alleen nog maar gezonde, gehuwde heteroseksuele blanke mensen zijn die gekneed zijn in de Universiteit van Christus, met andere woorden de leer van Jozef Rulof aanhangen. Deze eindfase breekt spoedig aan en heet Eeuw van Christus. De niet-blanke mensenrassen, de andere levensbeschouwingen en met name de joodse, andere levensstijlen waaronder de homoseksuele, ziektes en kwalen zijn allemaal voorbijgaande fases, waaraan slechts een bepaalde karmische rol is toebedeeld. Ze druisen in tegen de natuurwetten en worden uiteindelijk verworpen.

In Rulofs De Volkeren der Aarde wordt de eindtoestand samengevat met de stelling 'abnormaliteiten ziet men op aarde niet meer' (p. 344 van de vierde druk uit 1985). In dit boek schrijft Rulof ook dat de joden Hitler dankbaar mogen zijn voor de holocaust, omdat ze op die manier in één keer hun groepskarma konden aflossen.

Zie voor het hele artikel:
http://www.skepsis.nl/rulof.html

"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:10:14 #24
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34544719
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:47 schreef Freethinker het volgende:

Nou inderdaad zeg, wat een bekrompen en vooral erg domme denkbeelden van die man zeg. Zieke geest
En toch, als je een bepaalde kijk op het leven hebt, en het zou waar zijn wat hij zegt, dan zou het niet eens erg zijn, maar iets om je schouders over op te halen, als zijnde logisch.

Stel je voor, je praat met een atheist over de dood, en de atheist is bang voor de dood, hij wil er niet langer over praten, hij wordt boos dat je nog steeds over de dood praat, en ondertussen, liggen de engelen, toevallig ook aanwezig in die ruimte, in een deuk, zij weten immers dat de dood niet is wat de atheist denkt dat het is.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk niet minder over bepaalde rassen of groepen mensen, voor mij is iedereen gelijk, maar de ROL die bepaalde rassen of groepen mensen hebben vervuld in de geschiedenis op aarde, die zou wel eens een bepaald doel kunnen hebben.

Uiteindelijk draait het volgens de film om ervaring, verruiming van het bewustzijn, etc., en daarvoor dient men een bepaald cursus traject te volgen, met alle leshulpmiddelen die noodzakelijk zijn om zoveel mogelijk verschillende zaken te ervaren, zaken die wij als positief zien, en zaken die wij als negatief zien.
pi_34545140
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:10 schreef Hallulama het volgende:

[..]

En toch, als je een bepaalde kijk op het leven hebt, en het zou waar zijn wat hij zegt, dan zou het niet eens erg zijn, maar iets om je schouders over op te halen, als zijnde logisch.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk niet minder over bepaalde rassen of groepen mensen, voor mij is iedereen gelijk, maar de ROL die bepaalde rassen of groepen mensen hebben vervuld in de geschiedenis op aarde, die zou wel eens een bepaald doel kunnen hebben.
Wat is in godsnaam dan de rol van miljoenen vermoorde joden? Of welk doel zou dat dienen?
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:26:37 #26
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34545187
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:24 schreef Freethinker het volgende:

Wat is in godsnaam dan de rol van miljoenen vermoorde joden? Of welk doel zou dat dienen?
Niets meer dan de ervaring zelf, en wat voor doel dat heeft, dat zou ik echt niet weten, ik ben de architect niet van dit gebeuren.

Misschien heeft het iets te maken met dat de beste manier om te ontdekken wat men wil, is het ontdekken wat men niet wil.

Je kunt leren hoe iets NIET moet, met als gevolg dat je weet hoe iets WEL moet.

De film sluit trouwens af met de tekst:

"Whatever you thought
think again"
pi_34548587
Niet dat ik nou zo heul met Jomanda maar ik vind het een zware beschuldiging dat zij zowat verantwoordelijk zou zijn voor Sylvia Millecams' dood. Dat is toch wat velen beweren?

Volgens mij valt er duidelijk een afname van Jomanda' s populariteit waar te nemen, wat waarschijnlijk te maken heeft met de geruchtmakende affaire rond het overlijden van Sylvia Millecam, een geval dat volgens Jomanda 'zo heeft moeten zijn, en sindsdien zijn er geen twijfelaars meer, alleen nog voor- of tegenstanders' (radio, 17 sept. '01). Ook zegt zij, langs paranormale weg contact met Sylvia te hebben en 'dat alles goed is'. Op 15 okt. '01 (TV, Netwerk) en 20 dec. '01 (TV, Nova) verklaarde dhr. Kingma, inspecteur-generaal van de Inspectie voor de Gezondheidszorg, een onderzoek in te stellen naar Jomanda' s activiteiten. N.a.v. de veroordeling van markrobioot Adelbert Nelissen van het Kushi-instituut, liet Prof. J.Legemaate, Rotterdams hoogleraar Gezondheitsrecht, in een artikel in Trouw van 22 dec. '01 weten: ' Ik denk dat dit vonnis (de veroordeling van Nelissen) zeker elementen bevalt waar het O.M. iets mee kan...Jomanda valt net zo goed onder die zorgplicht (= patiëntenrechten) , en haar aanpak loopt ook niet over van wetenschappelijk bewijs. Ook zij moet haar patiënten dus vertellen wat de beperkingen van haar benadering zijn en is soms verplicht door te verwijzen. Het OM moet dus nog maar eens goed naar dit vonnis kijken'. (Kop boven dit artikel : 'Alternatief genezer moet op zijn tellen passen' )
pi_34548772
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:26 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Niets meer dan de ervaring zelf, en wat voor doel dat heeft, dat zou ik echt niet weten, ik ben de architect niet van dit gebeuren.

Misschien heeft het iets te maken met dat de beste manier om te ontdekken wat men wil, is het ontdekken wat men niet wil.

Je kunt leren hoe iets NIET moet, met als gevolg dat je weet hoe iets WEL moet.

De film sluit trouwens af met de tekst:

"Whatever you thought
think again"
Ik heb er nog steeds een beetje dubbel gevoel bij, omdat ik het nogal 'tricky' vind om de holocaust in dit verband te gebruiken. Aan de andere kant vind ik jouw uitleg wel helder, en het is ook een manier om er tegenaan te kijken.

En die afsluitende zin vind ik trouwens erg goed.
pi_34548934
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:09 schreef Analyzing_Barb het volgende:

Niet dat ik nou zo heul met Jomanda maar ik vind het een zware beschuldiging dat zij zowat verantwoordelijk zou zijn voor Sylvia Millecams' dood. Dat is toch wat velen beweren?
Ik vind dat ook te ver gaan hoor, hoewel ik niks met Jomanda heb. Toevallig was gisteren bij Netwerk nog een reportage over Millecam en Jomanda. En ook daarna was ik nog steeds van mening dat Sylvia Millecam een bewuste keuze gemaakt heeft voor de alternatieve geneeswijze. Of het een verstandige keuze is kan je over twijfelen(ik denk van niet), maar haar keuze heb je maar te respecteren.
pi_34548969
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:15 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Ik heb er nog steeds een beetje dubbel gevoel bij, omdat ik het nogal 'tricky' vind om de holocaust in dit verband te gebruiken. Aan de andere kant vind ik jouw uitleg wel helder, en het is ook een manier om er tegenaan te kijken.

En die afsluitende zin vind ik trouwens erg goed.
Ik krijg trouwens bij het kijken van de film al helemaal niet het gevoel dat deze mensen racistische bedoelingen zouden hebben. Ik vind dat mensen gauw al iets racistisch vinden, dat vind ik dan al gauw omgekeerd racistisch, bang zijn dat iemand je racistisch vind of zo BIJVOORBEELD, en dan andere volkeren 'voortrekken'.
Ik zou nog steeds graag willen weten welke uitlatingen dan racistisch zijn. Het is inderdaad misschien wat radicaal om te zeggen dat de Joden dankbaar moeten zijn, maar stel je nou voor dat dat waar is en meneer Rulof alleen maar goede bedoelingen heeft hiermee?
pi_34549007
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:20 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Ik vind dat ook te ver gaan hoor, hoewel ik niks met Jomanda heb. Toevallig was gisteren bij Netwerk nog een reportage over Millecam en Jomanda. En ook daarna was ik nog steeds van mening dat Sylvia Millecam een bewuste keuze gemaakt heeft voor de alternatieve geneeswijze. Of het een verstandige keuze is kan je over twijfelen(ik denk van niet), maar haar keuze heb je maar te respecteren.
Precies
pi_34549763
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:21 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik krijg trouwens bij het kijken van de film al helemaal niet het gevoel dat deze mensen racistische bedoelingen zouden hebben. Ik vind dat mensen gauw al iets racistisch vinden, dat vind ik dan al gauw omgekeerd racistisch, bang zijn dat iemand je racistisch vind of zo BIJVOORBEELD, en dan andere volkeren 'voortrekken'.
Ik zou nog steeds graag willen weten welke uitlatingen dan racistisch zijn. Het is inderdaad misschien wat radicaal om te zeggen dat de Joden dankbaar moeten zijn, maar stel je nou voor dat dat waar is en meneer Rulof alleen maar goede bedoelingen heeft hiermee?
In mijn post een stukje naar boven staan wat denkbeelden van Rulof die je toch wel enigszins als racistisch danwel dicriminerend naar bepaalde groepen op kunt vatten. Ik vind ze in ieder geval verwerpelijk, ook naar homoseksuelen toe.
pi_34550245
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:45 schreef Freethinker het volgende:

[..]

In mijn post een stukje naar boven staan wat denkbeelden van Rulof die je toch wel enigszins als racistisch danwel dicriminerend naar bepaalde groepen op kunt vatten. Ik vind ze in ieder geval verwerpelijk, ook naar homoseksuelen toe.
Het klinkt gek hè, maar toch denk ik niet dat deze meneer een hekel heeft aan andere volkeren of homoseksuelen....iemand die racistisch is heeft dat wel Misschien is het een bepaalde wijsheid die deze man bezit. Geen idee
pi_34551632
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:00 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Het klinkt gek hè, maar toch denk ik niet dat deze meneer een hekel heeft aan andere volkeren of homoseksuelen....iemand die racistisch is heeft dat wel Misschien is het een bepaalde wijsheid die deze man bezit. Geen idee
Een hekel misschien niet, maar van erg veel liefde getuigt het ook niet. En wijsheid is een ruim begrip vind ik. In zijn opvattingen zal hij wel wijsheid bezitten maar ik vind het eerder domheid. Of vind jij homoseksualiteit ook tegen de natuurwetten in druisen?
pi_34556547
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:52 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Een hekel misschien niet, maar van erg veel liefde getuigt het ook niet. En wijsheid is een ruim begrip vind ik. In zijn opvattingen zal hij wel wijsheid bezitten maar ik vind het eerder domheid. Of vind jij homoseksualiteit ook tegen de natuurwetten in druisen?
Daar ben ik eerlijk gezegd nog niet over uit. Maar dat het ook onder dieren voorkomt, staat vast. Ik vind het een beetje dubbel
pi_34562751
quote:

[..]

Geef je dit oordeel omdat je de meeste boeken van hem hebt gelezen?
pi_34562858
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:47 schreef Freethinker het volgende:

[..]

[..]

Zie voor het hele artikel:
http://www.skepsis.nl/rulof.html

Ja super bekent dit!
Vraag me af he.. of een van deze mensen uberhaupt een boek hebben gelezen. Want als een trouwe lezen van Jozef Rulof weet dat deze boeken grote wijsheid hebben.. MAAR je moet het kunnen zien en begrijpen! Dat is moeilijk en vind het zelf ook soms moeilijk.. maar racistisch.. ? Nee hoor je kunt niet zomaar een stuk uit een boek gaan lezen en oordelen niet voordat je woord voor eerst tot het laatste woord hebt gelezen!
pi_34572540
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:22 schreef Cygnus het volgende:

[..]

Ja super bekent dit!
Vraag me af he.. of een van deze mensen uberhaupt een boek hebben gelezen. Want als een trouwe lezen van Jozef Rulof weet dat deze boeken grote wijsheid hebben.. MAAR je moet het kunnen zien en begrijpen! Dat is moeilijk en vind het zelf ook soms moeilijk.. maar racistisch.. ? Nee hoor je kunt niet zomaar een stuk uit een boek gaan lezen en oordelen niet voordat je woord voor eerst tot het laatste woord hebt gelezen!
Precies, en dat vind ik met paranormale boeken en zelfs met Robbert van den Broeke bijvoorbeeld ook. Sceptici zoeken veelal alleen maar naar 'bewijs' en om hun 'gelijk' aan te tonen (Skepsis...) maar de andere kant van het verhaal zie je niet!
Robbert van den Broeke mag misschien voor een deel de boel oplichten, ik sluit niet uit dat hij wel degelijk paranormale gaven bezit.
En zo ook de film Staya Erusa, oordeel pas wanneer je hem hebt gezien (een paar keer nog beter)
pi_34580292
Ik ga de film vanavond bekijken, heb hem zojuist gekocht. Ik denk echter - en dat is niet om hoogdravend te doen - dat het voor mij ouwe koek is. En voor ieder ander die zich al langere tijd op het spirituele vlak begeeft.
Gaap Goals rulezzz!
pi_34580391
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:19 schreef Cygnus het volgende:

[..]

Geef je dit oordeel omdat je de meeste boeken van hem hebt gelezen?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen van zijn boeken heb gelezen. Maar ik werd op betreffende passages gewezen door iemand die het boek wel had gelezen. En andere kant van het verhaal? Mmh, de passages waar we het over hebben laten toch erg weinig interpretatie over voor iets anders.

Even een andere vraag. Ik heb zelf nog nooit een paranormaal boek gelezen maar waarom vindt men de boeken van Seth spreekt het moeilijkst??
Gaap Goals rulezzz!
pi_34584264
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ga de film vanavond bekijken, heb hem zojuist gekocht. Ik denk echter - en dat is niet om hoogdravend te doen - dat het voor mij ouwe koek is. En voor ieder ander die zich al langere tijd op het spirituele vlak begeeft.
Jawel, maar het is in een 'wetenschappelijk' jasje gestoken Veel plezier Stoppel
pi_34586024
Wetenschappelijk jasje? Oeh, laat onze Genverbrander dat maar niet horen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_34586160
quote:
Op zondag 29 januari 2006 17:19 schreef M_Schtoppel het volgende:
Wetenschappelijk jasje? Oeh, laat onze Genverbrander dat maar niet horen.
Het staat toch tussen aanhalingstekens? Het zit tenminste wel logisch in elkaar
  zondag 29 januari 2006 @ 17:23:35 #44
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34586190
Niets wetenschappelijks aan die film.

Nogmaals, het is slechts een alternatieve kijk op zaken welke je ter kennisneming wordt aangeboden, er wordt verder niets uitgelegd, en dat vind ik een beetje jammer.
pi_34586254
quote:
Op zondag 29 januari 2006 17:23 schreef Hallulama het volgende:
Niets wetenschappelijks aan die film.

Nogmaals, het is slechts een alternatieve kijk op zaken welke je ter kennisneming wordt aangeboden, er wordt verder nies uitgelegd, en dat vind ik een beetje jammer.
Er wordt ook gezegd dat er allerlei vragen opkomen bij mensen die deze film bekijken, er komen dan ook meer delen met gedetailleerdere info schijnt het....
  zondag 29 januari 2006 @ 17:27:32 #46
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34586334
Let's hope so!
pi_34732896
Hebben jullie in deze film ook de stelling "het bewustzijn creeert het heelal" opgenomen. Niet dat ik dit topic mijn theorie wil verkondigen, maar zijn er fokkers die zich hier in kunnen vinden?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:04:30 #48
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34733265
Nee, dat is volgens mij niet aan bod geweest.
pi_34733355
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 16:51 schreef rudeonline het volgende:
Hebben jullie in deze film ook de stelling \"het bewustzijn creeert het heelal\" opgenomen. Niet dat ik dit topic mijn theorie wil verkondigen, maar zijn er fokkers die zich hier in kunnen vinden?
Ik kan me er wel in vinden, maar vindt het tegelijkertijd moeilijk te begrijpen en ergens een beetje 'teleurstellend', haast. Het lijkt net alsof alles onwerkelijk is.....
pi_34733391
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:04 schreef Hallulama het volgende:
Nee, dat is volgens mij niet aan bod geweest.
Jawel hoor Je bewustzijn en gedachtengang creëert het heelal/de wereld, volgens de filmdocu.....
pi_34733409
Dit staat er bij de filminhoud..

Overledene aanwezig bij eigen graf

Gedachten creëren de werkelijkheid.

De mens zélf is de schepper van zijn eigen Hiernamaals...

..een \'astrale\' omgeving die vaak identiek is aan die op aarde

Net als de website en de lezingen is het doel van deze docu-film het in kaart brengen van het bewustzijn en daarmee de onsterfelijkheid van de mens aan te tonen. Met hopelijk als resultaat dat men de angst voor de dood kan loslaten en de zin van het (huidige) leven gaat ervaren.

Staya Erusa is vooral een boodschap, toevallig in de vorm van een film. Een film over het bewustzijn van de mens.

Staya Erusa geeft inzicht in ons evolutieproces vanaf het ontstaan van het leven op aarde tot aan het einddoel van \'s mens bestaan.

Op indrukwekkende wijze worden we in de film vriendschappelijk bij de hand genomen (voice-over: Jeanne Kooijmans & Henk van Ulsen) en geleid door het onmetelijke universum waar de mysteries van leven en dood worden verklaard.

Via beelden en animaties krijgen we antwoorden op vraagstukken als schizofrenie, psychose, Down syndroom, reïncarnatie, karma, dementie, depressie, processen van overlijden, Hiernamaals, mediums etc. Maar ook de consequenties van bijvoorbeeld orgaandonatie, euthanasie en zelfdoding komen aan de orde. Ook een antwoord op de werkelijk oorzaak van de opwarming van de aarde. Dat er leven is op alle planeten…. En dat alles in 75 minuten…

We gaan zeker anders denken als we beseffen dat we met onze gedachten zélf al het leed en ellende op aarde veroorzaken. Ook het natuurgeweld.
Een wereldwijde omslag zou er kunnen plaatsvinden als blijkt dat ieder van ons al duizenden levens heeft geleefd en dat we zélf ooit alle rassen waren en in alle religies.

Staya Erusa is een film van Ronald Jan Heijn, Harry Beckers en Claudia Bredewold geproduceerd voor de stichting Fase Drie.

Aan de film werkten o.a. mee: Theo Ordeman, Karel H. Hille, Micha Klein, Henk van Ulsen, Jeanne Kooijmans, Edwin Frinking, Hélène Wiesenhaan, Daniël van Zweden en nog vele anderen……..

Thema\'s

Het zal duidelijk zijn dat een uitgebalanceerd samenspel tussen vorm en inhoud een belangrijk onderdeel essentieel is.
In deze film komen een 18-tal thema’s aan de orde:

Staya Erusa

1. Ontstaan van bewustzijn en leven op aarde.
2. Atlantis
3. bewustzijn en de zin van het leven
4. reïncarnatie
5. processen van overlijden
6. hiernamaals, de zeven bewustzijnslagen
7. geboorte en bewustzijn
8. euthanasie
9. zelfmoord
10. karma, wet van oorzaak en gevolg
11. orgaandonatie
12. schizofrenie
13. depressie
14. psychosen
15. dementie
16. downsyndroom
17. mediums
18. opwarming aarde en milieu

‘Je zult nimmer nieuwe zeeën ontdekken als je niet de moed hebt om de kust uit het oog te verliezen.’

Copyright © 2004-2006 Stichting Fase Drie

pi_34733462
Inderdaad. Dat ik zei dat ik het onwerkelijk vind, is dan ook niet een gepaste benaming....ik moet het anders verwoorden. Ik bedoel dus eigenlijk, dat het net lijkt alsof je alles slechts droomt. En dat vind ik geen fijn idee.
pi_34733633
Je bent hier niet alleen in, iedereen leeft zo eigenlijk in zijn eigen wereld. We creeeren samen onze werkelijkheid. Konden mensen vroeger alleen nog maar van vliegen dromen, door onze gezamelijke droom om te kunnen vliegen hebben we nu vliegtuigen. Het is misschien een raar idee, maar mijn stelling is dat de grens van het universum ons eigen bewustzijn is. Voorbij deze grens is nog geen tijd en ruimte. Morgen bestaat nog niet. Daarom is er ook niets voorbij de grens van het universum.

Het zal even wennen zijn om met dit idee te leren leven, maar je moet maar zo denken. Toen men doorhadden dat de aarde rond was en niet plat was voor de mensen toen ook geen fijn idee. In principe verandert er niks aan jouw werkelijkheid, je wordt je slechts op een andere manier bewust.
pi_34733675
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:21 schreef rudeonline het volgende:
Je bent hier niet alleen in, iedereen leeft zo eigenlijk in zijn eigen wereld. We creeeren samen onze werkelijkheid. Konden mensen vroeger alleen nog maar van vliegen dromen, door onze gezamelijke droom om te kunnen vliegen hebben we nu vliegtuigen. Het is misschien een raar idee, maar mijn stelling is dat de grens van het universum ons eigen bewustzijn is. Voorbij deze grens is nog geen tijd en ruimte. Morgen bestaat nog niet. Daarom is er ook niets voorbij de grens van het universum.

Het zal even wennen zijn om met dit idee te leren leven, maar je moet maar zo denken. Toen men doorhadden dat de aarde rond was en niet plat was voor de mensen toen ook geen fijn idee. In principe verandert er niks aan jouw werkelijkheid, je wordt je slechts op een andere manier bewust.
Ook al vind ik veel aannemelijk in de film, sommige zaken wist ik al, ik moet hier heel erg aan wennen...
pi_34733776
Dat snap ik, het is een vreemde/ enge gedachte, ik ben zelf een jaar of 10 geleden tot dit inzicht gekomen maar vond het toen gewoon een grappig idee. Nu is het voor mij stukken duidelijker en vermoed dat ik het ook kan bewijzen. Ook ik vind het soms een beetje een vreemde gedachte, maar eigenlijk is het heel duidelijk. Door het te begrijpen wordt je kijk op de werklijkheid alleen maar mooier. Je staat niet alleen in deze gedachte, boeddhisten denken al heel lang op deze manier..
pi_34734135
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:28 schreef rudeonline het volgende:
Dat snap ik, het is een vreemde/ enge gedachte, ik ben zelf een jaar of 10 geleden tot dit inzicht gekomen maar vond het toen gewoon een grappig idee. Nu is het voor mij stukken duidelijker en vermoed dat ik het ook kan bewijzen. Ook ik vind het soms een beetje een vreemde gedachte, maar eigenlijk is het heel duidelijk. Door het te begrijpen wordt je kijk op de werklijkheid alleen maar mooier. Je staat niet alleen in deze gedachte, boeddhisten denken al heel lang op deze manier..
Ik kan me ook wel enigszins in boeddhisten vinden.....het boeddhisme heeft zeer boeiende theorieën. Mijn opa is ook een boeddhist hij lijkt er ook nog een beetje op (alleen dan niet ZO overdreven dik en kaal )
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:44:04 #57
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34734137
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:09 schreef Analyzing_Barb het volgende:

Jawel hoor Je bewustzijn en gedachtengang creëert het heelal/de wereld, volgens de filmdocu.....
"Gedachte creëert de werkelijkheid" betekent heel iets anders dan "bewustzijn creëert het heelal".
pi_34734282
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik kan me ook wel enigszins in boeddhisten vinden.....het boeddhisme heeft zeer boeiende theorieën. Mijn opa is ook een boeddhist hij lijkt er ook nog een beetje op (alleen dan niet ZO overdreven dik en kaal )
In pricipe is ieder mens in staat om Boeddha te worden. Nu weet ik verder niet zoveel van het Boeddhisme af, mijn ideeen over het licht hebben mij wel tot deze manier van denken gebracht.
Daar is een ander topic over, het lijkt me leuk om meer mensen te spreken die iig deze gedachtegang serrieus nemen..
pi_34734315
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:44 schreef Hallulama het volgende:

[..]

\"Gedachte creëert de werkelijkheid\" betekent heel iets anders dan \"bewustzijn creëert het heelal\".
eigenlijk niet vind ik, als je anders denkt komt het in principe op hetzelfde neer
pi_34734376
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:49 schreef rudeonline het volgende:

[..]

In pricipe is ieder mens in staat om Boeddha te worden. Nu weet ik verder niet zoveel van het Boeddhisme af, mijn ideeen over het licht hebben mij wel tot deze manier van denken gebracht.
Daar is een ander topic over, het lijkt me leuk om meer mensen te spreken die iig deze gedachtegang serrieus nemen..
Laat jezelf er maar niet teveel over uit, anders worden we in het \'boeddhisten hokje\' gestopt met stempel \'gek en gelovig\' hiero
Je bent al gauw ergens een aanhanger van volgens sommigen :S als je je kunt vinden in paragnost/hypnotherapeut Jan van der Heide dweep je al met hem en ben je een sekte aanhanger
pi_34734516
Mij maakt het niet zoveel uit wat anderen van mij denken. Over 2000 jaar zal de mens ook terugkijken met de gedachte dat er in het verleden een hoop gekken waren, waaronder de grootste wetenschappers van deze tijd. Ik maak me daar niet druk over, wat heb je te verliezen?
pi_34734616
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:58 schreef rudeonline het volgende:
Mij maakt het niet zoveel uit wat anderen van mij denken. Over 2000 jaar zal de mens ook terugkijken met de gedachte dat er in het verleden een hoop gekken waren, waaronder de grootste wetenschappers van deze tijd. Ik maak me daar niet druk over, wat heb je te verliezen?
aan de andere kant zijn er natuurlijk ook wel weer open minded wetenschappers
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:05:09 #63
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34734685
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:50 schreef Analyzing_Barb het volgende:

eigenlijk niet vind ik, als je anders denkt komt het in principe op hetzelfde neer
Het bewustzijn is de stille getuige, de waarnemer, en gedachte is een proces. Bewustzijn betekent dat je je bewust bent van het feit dat je denkt, of waarneemt middels de zintuigen.

Bewustzijn lijkt me dus lastig in te zetten om iets te creëren, daar het eigenlijk een onpartijdig en enkel waarnemend iets is.

Met "gedachten creëren de werkelijkheid" kan ik persoonlijk meer en is tevens al tijden een gevestigd concept in de spirituele wereld, maar tegenwoordig ook in de wetenschappelijke wereld, alhoewel we moeten oppassen met het woord "creëren" in deze zin, misschien is "vormen" een beter woord, hoewel de gedachte zelf ook heel werkelijk kan zijn, ook al is het niet fysiek.

God, ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit, that much is obvious
pi_34739864
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:05 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het bewustzijn is de stille getuige, de waarnemer, en gedachte is een proces. Bewustzijn betekent dat je je bewust bent van het feit dat je denkt, of waarneemt middels de zintuigen.

Bewustzijn lijkt me dus lastig in te zetten om iets te creëren, daar het eigenlijk een onpartijdig en enkel waarnemend iets is.

Met \"gedachten creëren de werkelijkheid\" kan ik persoonlijk meer en is tevens al tijden een gevestigd concept in de spirituele wereld, maar tegenwoordig ook in de wetenschappelijke wereld, alhoewel we moeten oppassen met het woord \"creëren\" in deze zin, misschien is \"vormen\" een beter woord, hoewel de gedachte zelf ook heel werkelijk kan zijn, ook al is het niet fysiek.

God, ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit, that much is obvious
Hm, zo had ik het nog niet bekeken. Misschien ook door gebrek aan die kennis Sommige dingen blijven inderdaad niet makkelijk te bevatten
  zondag 5 februari 2006 @ 00:37:31 #65
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_34747758
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 17:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dit vind jij dik en kaal

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zondag 5 februari 2006 @ 01:27:24 #66
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34749143
quote:
Op zondag 5 februari 2006 00:37 schreef ChOas het volgende:

Dit vind jij dik en kaal

[afbeelding]
Ze is in de war met dit ding:

Ik weet niet meer wat het voorstelt, maar Boeddha is het niet inderdaad.
pi_34751833
Ach joh, ik bedoelde het stereotyp boeddha beeldje.

grapjes mogen schijnbaar ook al niet gemaakt worden.....
  zondag 5 februari 2006 @ 11:04:30 #68
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_34752857
quote:
Op zondag 5 februari 2006 08:33 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ach joh, ik bedoelde het stereotyp boeddha beeldje. [afbeelding]

grapjes mogen schijnbaar ook al niet gemaakt worden.....

Een stereotyp Boeddhabeeld...

Da's er een uit de catagorie "De Amerikanen hebben een versteend vrijheidsbeeld"
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_34753199
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:04 schreef ChOas het volgende:

[..]

Een stereotyp Boeddhabeeld...

Da\'s er een uit de catagorie \"De Amerikanen hebben een versteend vrijheidsbeeld\"
Ja nou, je wist wat ik bedoelde
grrrr
pi_34785577
Kan iemand me uitleggen hoe je niet door kan hebben dat je dood bent?
Ik bedoel, daar loop ik dan, in opperste verwarring, decennia lang, te dolen door mijn eigen huis, buurt, stad, land en geen hond die op me reageert en ik heb maar geen honger...
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34785825
quote:
Op maandag 6 februari 2006 08:40 schreef milagro het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe je niet door kan hebben dat je dood bent?
Ik bedoel, daar loop ik dan, in opperste verwarring, decennia lang, te dolen door mijn eigen huis, buurt, stad, land en geen hond die op me reageert en ik heb maar geen honger...
Inderdaad, dat bedacht ik me dus ook al toen ik de film bekeek....brrrr
pi_34785856
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:07 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Inderdaad, dat bedacht ik me dus ook al toen ik de film bekeek....brrrr
lijkt mij dus dat er na 1 dag al een belletje gaat rinkelen :')

decennia verward rondlopen omdat je niet beseft dat je dood bent, tuurlijk meneer Heijn.
pi_34785912
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:10 schreef milagro het volgende:

[..]

lijkt mij dus dat er na 1 dag al een belletje gaat rinkelen :\')

decennia verward rondlopen omdat je niet beseft dat je dood bent, tuurlijk meneer Heijn.
Ik denk, ook al is het moeilijk te bevatten, dat ze ermee bedoelen dat het in de geestenwereld slechts een fractie van een tijdsperiode op aarde duurt.
Dus op aarde zou het decennia lang zijn bijvoorbeeld, terwijl het aan de andere zijde een dag duurt......
pi_34786578
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:14 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik denk, ook al is het moeilijk te bevatten, dat ze ermee bedoelen dat het in de geestenwereld slechts een fractie van een tijdsperiode op aarde duurt.
Dus op aarde zou het decennia lang zijn bijvoorbeeld, terwijl het aan de andere zijde een dag duurt......
dan is het dus ook niet nodig om het zo te formuleren.
men zou dus heel even niet beseffen dat men dood is, om dan al snel in de gaten te hebben dat dat het geval is, omdat geen hond op je reageert, je familie om je treurt en omdat je je ouders binnen 1 dag 20 jaar ouder ziet worden.

maar daar weet hij vast ook wel weer een mouw aan te passen
pi_34786635
quote:
Op maandag 6 februari 2006 09:55 schreef milagro het volgende:

[..]

dan is het dus ook niet nodig om het zo te formuleren.
men zou dus heel even niet beseffen dat men dood is, om dan al snel in de gaten te hebben dat dat het geval is, omdat geen hond op je reageert, je familie om je treurt en omdat je je ouders binnen 1 dag 20 jaar ouder ziet worden.

maar daar weet hij vast ook wel weer een mouw aan te passen
Het blijft moeilijk en onlogisch....
  maandag 6 februari 2006 @ 14:45:38 #76
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_34794394
Ik heb de film bekeken en ik vond hem erg saai. Het is eigenlijk een lange theoretische verhandeling die wordt voorgelezen door een acteur, opgesplitst in verschillende hoofdstukjes. Daar hebben ze wat willekeurige achtergrondbeelden bij gekocht die meestal niet zo relevant zijn en ook niet bijzonder. Er zitten ook een paar saaie animaties in, die steeds worden herhaald, en veel klassieke muziek als achtergrond.

Als ik naar die beelden kijk, dan heb ik wat moeite om me gelijktijdig te concentreren op wat er allemaal wordt gezegd. Je moet daar echt je aandacht bijhouden, want anders raak je de draad kwijt. Het is sowieso al moeilijk om te begrijpen wat er met al die abstracte begrippen wordt bedoeld. Het is een samenvatting van de Leer.

Ik beluister het eigenlijk liever zonder beeld en het zou nog beter zijn als ze de tekst gewoon op internet hadden gezet. Maar misschien denken de makers dat het iets is wat je moet ervaren en hoef je wat hen betreft niet goed te luisteren.

Hoewel de makers niet houden van de dogma’s van de kerken, bieden ze zelf een eindeloze stroom van leerstellingen die zonder een spoor van twijfel en zonder enige argumentatie als waarheden worden geponeerd. De filosofie sluit aan bij de theosofie en de ideeën van Alice Baley. Zo zijn er zeven niveaus van bewustzijn met verschillende trillingen en frequenties. De makers nemen waarschijnlijk aan dat ze zelf tot de elite van de mensheid behoren.

De tekst is afkomstig van Harry Beckers, die over het zuivere Weten beschikt, hoewel hij slechts een paar schoolklassen doorliep (daarna was hij houthakker, militair en ondernemer, totdat hij failliet). Zijn Leer is naar mijn oordeel niet veel soeps, al beweert hij dat grote Meesters, waaronder Meester Djwal Khul en Krishnamurti, zijn missie steunen.

Ronald Jan en Harry hebben zulke grote pretenties dat het me doet denken aan een tweederangs sekte. Als je spirituele wijsheid zoekt, dan is er volgens mij wel wat beters te vinden.
Meten is weten, als je weet wat je meet.
pi_34794829
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:45 schreef Parameter het volgende:
Ik heb de film bekeken en ik vond hem erg saai. Het is eigenlijk een lange theoretische verhandeling die wordt voorgelezen door een acteur, opgesplitst in verschillende hoofdstukjes. Daar hebben ze wat willekeurige achtergrondbeelden bij gekocht die meestal niet zo relevant zijn en ook niet bijzonder. Er zitten ook een paar saaie animaties in, die steeds worden herhaald, en veel klassieke muziek als achtergrond.

Als ik naar die beelden kijk, dan heb ik wat moeite om me gelijktijdig te concentreren op wat er allemaal wordt gezegd. Je moet daar echt je aandacht bijhouden, want anders raak je de draad kwijt. Het is sowieso al moeilijk om te begrijpen wat er met al die abstracte begrippen wordt bedoeld. Het is een samenvatting van de Leer.

Ik beluister het eigenlijk liever zonder beeld en het zou nog beter zijn als ze de tekst gewoon op internet hadden gezet. Maar misschien denken de makers dat het iets is wat je moet ervaren en hoef je wat hen betreft niet goed te luisteren.

Hoewel de makers niet houden van de dogma’s van de kerken, bieden ze zelf een eindeloze stroom van leerstellingen die zonder een spoor van twijfel en zonder enige argumentatie als waarheden worden geponeerd. De filosofie sluit aan bij de theosofie en de ideeën van Alice Baley. Zo zijn er zeven niveaus van bewustzijn met verschillende trillingen en frequenties. De makers nemen waarschijnlijk aan dat ze zelf tot de elite van de mensheid behoren.

De tekst is afkomstig van Harry Beckers, die over het zuivere Weten beschikt, hoewel hij slechts een paar schoolklassen doorliep (daarna was hij houthakker, militair en ondernemer, totdat hij failliet). Zijn Leer is naar mijn oordeel niet veel soeps, al beweert hij dat grote Meesters, waaronder Meester Djwal Khul en Krishnamurti, zijn missie steunen.

Ronald Jan en Harry hebben zulke grote pretenties dat het me doet denken aan een tweederangs sekte. Als je spirituele wijsheid zoekt, dan is er volgens mij wel wat beters te vinden.
Je hebt hier je punten, maar ik vind het niet helemaal juist dat iemand veel geleerd moet hebben om een zekere kennis of wijsheid te bezitten.
  maandag 6 februari 2006 @ 15:07:35 #78
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_34795173
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:58 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Je hebt hier je punten, maar ik vind het niet helemaal juist dat iemand veel geleerd moet hebben om een zekere kennis of wijsheid te bezitten.
Het hangt ervan af wat voor wijsheid. Op http://www.stayaerusa.nl/ schrijven Ronald Jan en Harry:

"We vragen aan wetenschappers over de hele wereld om zich te melden als ze willen samenwerken. Aangezien alles met elkaar verband houdt, roepen we wetenschappers op van allerlei stromingen, van astronomie tot psychiatrie, van quantum-fysica tot neurologie, van biologie tot wiskunde, etc. Uiteindelijk zal de wetenschap zélf de verklaringsmodellen gaan ontwikkelen, waarbij de bijdrage van Stichting Fase Drie bestaat uit het voortdurend verstrekken van antwoorden naar behoeven van de wetenschappers." (etcetera)

Dat lijkt me wat hooggegrepen. Harry en Ronald Jan hebben volgens mij veel te veel pretenties. Een kenmerk van wijsheid is dat je je eigen beperkingen kent.
pi_34795225
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:07 schreef Parameter het volgende:

[..]

Het hangt ervan af wat voor wijsheid. Op http://www.stayaerusa.nl/ schrijven Ronald Jan en Harry:

"We vragen aan wetenschappers over de hele wereld om zich te melden als ze willen samenwerken. Aangezien alles met elkaar verband houdt, roepen we wetenschappers op van allerlei stromingen, van astronomie tot psychiatrie, van quantum-fysica tot neurologie, van biologie tot wiskunde, etc. Uiteindelijk zal de wetenschap zélf de verklaringsmodellen gaan ontwikkelen, waarbij de bijdrage van Stichting Fase Drie bestaat uit het voortdurend verstrekken van antwoorden naar behoeven van de wetenschappers." (etcetera)

Dat lijkt me wat hooggegrepen. Harry en Ronald Jan hebben volgens mij veel te veel pretenties. Een kenmerk van wijsheid is dat je je eigen beperkingen kent.
Ze kunnen het slechts proberen, baadt het niet dan schaadt het niet, toch? Maar je moet inderdaad wel reeël blijven. Afwachten maar
pi_34827040
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:45 schreef Parameter het volgende:

Dit onderschrijf ik volledig, Parameter!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:35:13 #82
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34838111
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:07 schreef Parameter het volgende:

Daar niets constant is, en geen situatie ooit hetzelfde is, lijkt het me tevens van wijsheid getuigen dat je ondanks een bepaald dogma betreffende jezelf te hebben, dat je toch zo nu en dan eens over de grens heen probeert te gaan.
pi_34838454
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:43 schreef rudeonline het volgende:
Ik zou zeggen lees hier een stukje van..

snelheid licht#5
Pfff idd veel tekst, ik heb een stukje gelezen
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:13:22 #84
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_34839657
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:35 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Daar niets constant is, en geen situatie ooit hetzelfde is, lijkt het me tevens van wijsheid getuigen dat je ondanks een bepaald dogma betreffende jezelf te hebben, dat je toch zo nu en dan eens over de grens heen probeert te gaan.
Hoe denkt je dat Harry en Ronald Jan bijvoorbeeld weten dat 3% van de mensen na hun overlijden niet beseffen dat ze dood zijn, dat 10% blijft steken in een gedachtensituatie (bijvoorbeeld hun traumatisch overlijden) die zich voortdurend blijft herhalen, en dat 15% zich op aarde blijft ophouden. Daar hebben ze vast geen enquêteonderzoek naar gedaan. Nee, Harry weet dat het zo is, want hij beschikt over het absolute Weten. Dat lijkt me geen voorbeeld van verder kijken dan je neus lang is, maar van dogmatisme. Harry poneert dogma's. En om die te legitimeren, beroept hij zich op Meester DK, die door Claudia gechanneld wordt. Meester DK is het helemaal met Harry eens en Krishnamurti en Alice Bailey ook. Dan moet het wel waar zijn.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:41:24 #85
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34843322
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:13 schreef Parameter het volgende:

Hoe denkt je dat Harry en Ronald Jan bijvoorbeeld weten dat 3% van de mensen na hun overlijden niet beseffen dat ze dood zijn, dat 10% blijft steken in een gedachtensituatie (bijvoorbeeld hun traumatisch overlijden) die zich voortdurend blijft herhalen, en dat 15% zich op aarde blijft ophouden. Daar hebben ze vast geen enquêteonderzoek naar gedaan. Nee, Harry weet dat het zo is, want hij beschikt over het absolute Weten. Dat lijkt me geen voorbeeld van verder kijken dan je neus lang is, maar van dogmatisme. Harry poneert dogma's. En om die te legitimeren, beroept hij zich op Meester DK, die door Claudia gechanneld wordt. Meester DK is het helemaal met Harry eens en Krishnamurti en Alice Bailey ook. Dan moet het wel waar zijn.
Mijn commentaar eerder was al dat het hier slechts verhalen over een alternatieve kijk op zaken betreft, zonder onderbouwing, zonder de mogelijkheid om een en ander te toetsen, het is alleen zo dat ik niets afdoe als onmogelijk, omdat ik niet de absolute waarheid in pacht heb.

Zie het als een vorm van bescheidenheid
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:08:09 #86
139235 Parameter
Magie is meetbaar
pi_34844344
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:41 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Mijn commentaar eerder was al dat het hier slechts verhalen over een alternatieve kijk op zaken betreft, zonder onderbouwing, zonder de mogelijkheid om een en ander te toetsen, het is alleen zo dat ik niets afdoe als onmogelijk, omdat ik niet de absolute waarheid in pacht heb.

Zie het als een vorm van bescheidenheid
Ik denk dat we het dan al aardig eens zijn. Maar Harry zegt ook dingen die je wel kunt controleren. Zo beweert hij dat de wereldwijde temperatuurstijging, het broeikaseffect, voortkomt uit het feit dat de aarde dichter bij de zon is komen te staan! Wat zeg je daarvan?! Mogen we in dit geval zeggen dat Harry geen verstand van zaken heeft?

Volgens Harry hoeven we ons geen zorgen te maken over de milieuvervuiling want: 'De totale vervuiling die we als mens de atmosfeer inblazen, wordt binnen de wet van oorzaak en gevolg geneutraliseerd door beschavingen van andere planeten.' Vind je dat geen geruststellende gedachte?
pi_34846643
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:43 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Pfff idd veel tekst, ik heb een stukje gelezen
Jullie zouden echt een stukje meer moeten gaan lezen betreffende hetgene wat ik probeer te bewijzen. Je bewustzijn is de grens van het universum. Dat proberen ze in staya erusa ook te vertellen. De onderbouwing hebben ze echter nog niet..
pi_34847528
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:05 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Jullie zouden echt een stukje meer moeten gaan lezen betreffende hetgene wat ik probeer te bewijzen. Je bewustzijn is de grens van het universum. Dat proberen ze in staya erusa ook te vertellen. De onderbouwing hebben ze echter nog niet..
Er komen dan ook meer delen met gedetailleerdere informatie
pi_34848042
Ik hoop dat je mijn theorie dan ook enigzins begrijpt. Ik word hier op fok dan wel als dwaas gezien, Boeddistische mensen begrijpen mijn theorie heel goed en zouden zich niet verbazen als het werkelijk te bewijzen zou zijn dat "wij" de grens van het universum zijn. Het enige wat men hiervoor hoeft te doen is het licht zelf als absoluut nulpunt van tijd en ruimte te gaan zien.
Het nulpunt van tijd, dat weten ze nu al. Dat is de lichtsnelheid.
Dat deze snelheid eigenlijk de maximale vertraging is, dat moet alleen nog maar worden ingezien.
Tijd is het afleggen van afstanden, elke seconde leggen wij 300.000km af.
Maar goed, om daar verder inhoudelijk op in te gaan zal ik achterwegen laten. De wetenwschappers vinden mij iig behoorlijk irritant terwijl het enige wat ik doe is de Relativiteitstheorie omdraaien. De lichtsnlheid is niet de maximale snelheid, het is het absolute nulpunt van tijd en ruimte.
pi_34849182
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:13 schreef Parameter het volgende:

[..]

Wie ben jij!? Ben jij mij?
pi_35638103
Ik heb de film gisteren bekeken en wat een domper helaas.

Zoals op de site van de film is te lezen: 'Zodra de film voor iedereen te zien is, verwachten we eerst een golf van ‘emotionele’ reacties. En dat is logisch. Pas later zal het echte belang én de ver strekkende gevolgen goed zichtbaar worden. We hopen dan op een proces van gerichte vragen en geïnteresseerde reacties, met name vanuit de wetenschap. Op die manier kunnen wij zorgvuldig en gedetailleerd de vragen beantwoorden, zodat wetenschappers hun onderzoeken kunnen uitbouwen tot bruikbare verklaringsmodellen.'

Tsja, als je gaat beweren dat de oorzaak van de opwarming van de aarde vooral is gelegen in het feit dat de aarde dichter bij de zon is gaan staan dan is er werkelijk geen enkele wetenschapper te vinden die zich wil wagen aan wat voor relatie dan ook met deze pretentieuze filmmakers.
Tel daarbij op dat men in de film stelt dat de vervuiling van onze aarde in zake de wet oorzaak en gevolg in relatie tot andere beschavingen in het universum zichzelf zal gaan oplossen en dan ben je je doel dus totaal voorbij geschoten, het 'point of no return' is dan bereikt.

Als je zulke nonsens durft te beweren doet al het andere wat je daarnaast nog beweert er wat mij betreft niet meer toe.

Men heeft het over de 7 lagen van bewustzijn maar helemaal nergens in de film wordt duidelijk gemaakt wat deze 7 lagen nu eigenlijk zijn, toch essentieel lijkt me voor een beter begrip van hetgeen wat men probeert te verduidelijken.

De rode draad van de film is reincarnatie maar wie kan mij uitleggen hoe dat dan zit met de exposieve groei van de wereldbevolking? Waar komen al die nieuwe zielen dan vandaan?
Er komen veel meer mensen bij dan dat er doodgaan, zulks een essentieel punt zou in de film ook uitgediept moeten worden, blijkbaar heeft meester DK heeft niet alle antwoorden.

Het intro van zeker 10 minuten waarin de drie makers uitgebreid worden voorgesteld had achterwege moeten blijven, zulke informatie hoort op een website niet in de film zelf.
Ik denk dat de ego's van deze drie verlossers een heldere denkwijze ver in de weg heeft gezeten.

Nee, ik hecht erg aan een holistisch spiritueel bewustzijn maar het bewustzijn van de makers heeft wat mij betreft teveel pretenties, teveel onzinnige en direct weerlegbare pseudo-wetenschappelijke zaken worden beweerd en dat maakt deze film tot een opdringerig en onduidelijk geheel waar alleen de goedgelovigen en zoekenden onder ons misschien wat wijsheid uit kunnen distilleren.
pi_35690055
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 00:10 schreef Stenny het volgende:

[..]

Wie ben jij!? Ben jij mij?
Ik ben jou , dan ben jij mij. Of zijn we toch elkaar?
pi_35691755
Een bijzondere film die erom vraagt, je ego even te parkeren en je te laten verwonderen. Teruglezend, valt mij op dat bij menig forumcollega de behoefte ontstaat om het onbekende af te wijzen. Jammer, voor zover ik het begrepen heb, is de intentie van de filmmakers zuiver en een uitnodiging om de kijker de gelegenheid te bieden zijn/haar blik te verruimen. En te ervaren wat mogelijk wordt wanneer we door de grenzen van het bewustzijn heen kijken. Wetenschappelijk bewijs zoeken, lijkt mij juist een manier om de kaders, grenzen weer af te bakenen. We laten ons dan beperken tot ons aardse bevattingsvermogen, dat niet verder strekt dan onze gedachten. Wat mij betreft zijn het juist onze gedachten die ons beperken en ons af scheiden van ons innerlijk weten. Ons innerlijk weten is de sleutel naar het collectief geheugen en daarmee de opening naar Staya Erusa.
  zondag 5 maart 2006 @ 12:43:53 #94
130851 Mike1964
Prikkebeen
pi_35736275
Schopje....

Benieuwd naar verdere reacties....is een boeiende film nl.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_35771741
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:45 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Ik bevind mij momenteel in de groep chronisch zieken (MS) en
vind het verademend ervan uit te gaan dat de verantwoording van mijn wee in eigen hand ligt
om het om te mogen zetten in wel(zijn).
Ik voel mij niet beledigd door de filosofie van de film maar juist uitgenodigd en gesterkt omdat
de film uitgaat van de kracht die in mij zit.
Ik voel mij juist beledigd als men ervan uitgaat dat ik gewoon domweg pech heb en
het ziekzijn maar passief moet ondergaan.
Ik hoop dat deze film grond mag krijgen in het leven van alle dag zodat het ruimte biedt om
anders met tegenslag om te kunnen gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ecila111 op 07-03-2006 15:52:20 ]
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_35790104
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:10 schreef Hallulama het volgende:

[..]

begrijp ik je goed? jij denkt dat alle rassen NIET alle rollen (in de geschiedenis op aarde) vervuld hebben?
  maandag 6 maart 2006 @ 22:02:33 #97
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35791126
quote:
Op maandag 6 maart 2006 21:40 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

begrijp ik je goed? jij denkt dat alle rassen NIET alle rollen (in de geschiedenis op aarde) vervuld hebben?
Als je in reincarnatie gelooft boeit dat niet eens, tenzij je vervolgens denkt dat reincarnatie rasgebonden is, d.w.z., eens een neger, altijd een neger, iets dat me sterk lijkt, want zo dom zijn ze daarboven niet lijkt me.
pi_35791936
Ik denk dat ik 'm binnenkort maar weer 'even' voor de tweede keer ga bekijken......
  maandag 6 maart 2006 @ 22:42:58 #99
130851 Mike1964
Prikkebeen
pi_35793047
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:19 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ik denk dat ik 'm binnenkort maar weer 'even' voor de tweede keer ga bekijken......
Goed idee, ik heb hem nu twee keer gezien en nog is dat niet genoeg. Elke keer vallen er andere dingen op. Je neemt volgens mij datgene op wat op dat moment het meest speelt.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
  maandag 6 maart 2006 @ 23:45:10 #100
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_35795486
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:02 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Als je in reincarnatie gelooft boeit dat niet eens, tenzij je vervolgens denkt dat reincarnatie rasgebonden is, d.w.z., eens een neger, altijd een neger, iets dat me sterk lijkt, want zo dom zijn ze daarboven niet lijkt me.
nee ok, dan begreep ik gewoon die ene reactie in de gehele context niet. alsof je sympatiseerde met die ene stelling van auteur uit TS
pi_35802227
quote:
Goed idee, ik heb hem nu twee keer gezien en nog is dat niet genoeg. Elke keer vallen er andere dingen op. Je neemt volgens mij datgene op wat op dat moment het meest speelt.

Ik heb het nog maar 1 keer gezien: wat mij fascineerde en
nog steeds in m'n hoofd speelt is het stuk over Atlantis.
Eigenlijk hoef je de rest van de film niet eens meer uit te zitten want
dit omvat alles. Je kunt hier een heel leven op voort; leer uit trekken en
op wat je maar tegenkomt in je leven betrekken. 't Is d'rop of d'ronder.....
Zijn er nog meer forummers die gegrepen waren door dit deel van de film?
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:43:13 #102
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_35803542
vooruit, ik duik de nieuwsgroepen wel weer in om 'm te bekijken.
Ja vals hè.... ookal kost ie maar een tientje: ik wil 'm eerst ZIEN voordat ik 'm aanschaf. Hollywood (en Nederlandse Hillywood ook) brengt zoveel SHIT uit, dat men best eerst mag kijken of het produkt waardevol genoeg is om in te investeren.

ach.. wat zit ik mezelf in te dekken.... films downloaden voor eigen gebruik wordt in een rechtzaak niet gezien als piracy
pi_35806363
quote:
..... ook al kost ie maar een tientje: ik wil 'm eerst ZIEN voordat ik 'm aanschaf.
Als je het ziet als een investering in jezelf is de film meer waard dan een tientje!
(zei zij die een kopietje heeft gekregen van vriendinlief)
pi_35806694
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:55 schreef Ecila111 het volgende:

[..]

Ik heb het nog maar 1 keer gezien: wat mij fascineerde en
nog steeds in m'n hoofd speelt is het stuk over Atlantis.
Eigenlijk hoef je de rest van de film niet eens meer uit te zitten want
dit omvat alles. Je kunt hier een heel leven op voort; leer uit trekken en
op wat je maar tegenkomt in je leven betrekken. 't Is d'rop of d'ronder.....
Zijn er nog meer forummers die gegrepen waren door dit deel van de film?
Ja, Atlantis een een van m'n stokpaardjes , hier een link naar artikel erover, voor wie het interessert ...
http://www.ditrianum.org/OverigeBronnen/overige06.htm
Heb de flm helaas nog niet gezien .
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:44:50 #105
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_35807371
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:14 schreef Ecila111 het volgende:

[..]

Als je het ziet als een investering in jezelf is de film meer waard dan een tientje!
(zei zij die een kopietje heeft gekregen van vriendinlief)
true. Ik zie het sowieso ook wle als investering voor mijzelf. Maar ik wil niet dat het een investering wordt voor mijn Zelf. Ik wil juist slechts de investering doen als het mijn Innerlijk aanspreekt (oftewel mijn True Self of Inner Being). Anders is het slechts weer 1 extra DVD in de kast waar er al 500 staan..... materialisme komt me de strot uit, vooral omdat dergelijke voldoeningen altijd zonder einde zijn als het aan mijn Zelf ligt (Selfish Seperate Self).
pi_35811006
quote:
Ik wil juist slechts de investering doen als het mijn Innerlijk aanspreekt (oftewel mijn True Self of Inner Being).

De film spreekt mijn True Self enorm aan (is het helemaal eens) en
mijn Selfish Seperate Self voelt zich enorm aangesproken (schijt in haar broek) want
begrijpt wat haar te doen staat dus.....
beide komen aan hun trekken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ecila111 op 07-03-2006 15:29:55 ]
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:25:48 #107
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_35811108
sweet.. ben benieuwd. ik mag slechts 2GB per dag downloaden van de newsgroups, dus ik kan 'm morgen pas compleet maken

misschien dan toch maar langs de FRS straks............
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:42:43 #108
139452 gaai
zwarte poes
pi_35852543
Ik heb 'm aangeschaft.......en ik ga, denk ik, vanavond kijken......ben benieuwd
*I just realized.....i don't care*
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:49:42 #109
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_35883379
Wat ik me afvraag he?

Neemt iemand dit echt serieus? Als in waarheid, zoals sommige zwakzinnigen met de bijbel doen.
Maar goed , is dit niet een nieuw slim commercieel projectje van RJ Hein?
Feyenoord!!! * Barça
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:02:26 #110
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35889486
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:49 schreef Bonobo11 het volgende:
Wat ik me afvraag he?

Neemt iemand dit echt serieus? Als in waarheid, zoals sommige zwakzinnigen met de bijbel doen.
RJ Hein en slimme commerciele projectjes ?

Da's niets voor hem joh, hij's veel meer van 't goed doen, dan wel goed denken te doen, wie zal het zeggen.
pi_35890083
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:49 schreef Bonobo11 het volgende:
Wat ik me afvraag he?

Wat ik me afvraag he? Heb je de film ook daadwerkelijk gezien?
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
pi_35891255
Heb em hier liggen, kwam vandaag bij het kleren verplaatsen (opruimen is er tegenwoordig niet meer bij ) ergens onderop tegen.. En dat van 'ik ga em strax voor de 2e keer kijken', dat vind ik aanlokkelijk

Maar wat ik bovenal het belangrijkste vind, is dat mensen als David Icke en ook deze mensen blijven hameren op het feit dat dit NIET de waarheid hoeft te zijn. Ze gooien wat ideeën (alternatief natuurlijk maar goed) in de groep en iedereen kan er eventjes mee spelen, kijken of het wat is of niet. De rationalist zal dit naast zich neerleggen, maar daar ik zelf geinteresseerd ben ik alles en dan met name in zaken waar geen touw aan vast te knopen is, vond ik dit een leuke film. Niet zo uitputtend en diepgaand als ik had verwacht, maar het eerste voordeel is al dat ik er rustig bij kon mediteren. En verder vond ik het niet eens zo heel slecht, er zaten gewoon wat vage stukken tussen. Ik blijf skeptisch, omdat ik zelf de waarheid wil vinden in mezelf. Hoe meer ik over Icke denk, hoe meer ik besef dat het Reptillian verhaal, de bijbel en alle apocalyptische verhalen slechts gaan over het innerlijke gevecht tussen ego en groei.. Groei betekent loslaten, ego betekent vasthouden. Dat wordt hier ook wel een aantal keer aangehaald in de film, oa mits het 'dood gaan' + te veel hechting.. Ik leef in een droom, ik weet het.. alleen kan ik mezelf er nog niet genoeg van overtuigen dat het zo is. In ieder geval is de kans op een nachtmerrie naar mijn gevoel vrijwel 0 geworden en is het tijd om eens goed lucide te gaan

Vanavond nog maar een keer kijken. Hopenlijk 'ontdek' (herinneren??) ik weer van alles.. en anders heb ik 75 minuten naar een beeldscherm kunnen staren. Ook niet erg, mits je weet dat het beeldscherm helemaal niet solide kan zijn
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_35891573
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:24 schreef totsy het volgende:
Ja, Atlantis een een van m'n stokpaardjes , hier een link naar artikel erover, voor wie het interessert ...
http://www.ditrianum.org/OverigeBronnen/overige06.htm
Heb de flm helaas nog niet gezien .
Tering zeg... Hier maar eens een keer over mediteren! Wat een inspirerend verhaal.. alles wat mij aansprak uit Thomas More's Utopia vind ik ook hier weer terug..
Come to think of it: Utopia = Niemandsland; Atlantis = Niemandsland (since it's gone.. )
Zou Thomas More het misschien over Atlantis kunnen hebben?
pi_35925051
Groei betekent loslaten, ego betekent vasthouden.

Heerlijk heldere uitspraak.
pi_35926651
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:19 schreef IFeelGood het volgende:
Groei betekent loslaten, ego betekent vasthouden.

Heerlijk heldere uitspraak.
Heerlijk helder en oh zo waar!!
pi_35938313
quote:
Heerlijk helder en oh zo waar!!
En oh zo moeilijk!
pi_35971855
1 blik naar de sterren, 1 blik vanaf een bergtop, 1 blik naar de horizon op zee, doet me beseffen hoe nietig ik als individu ben. Wie ben IK om zo stellig vast te houden aan wat ik vind, denk, voel ? Hoe belangrijk wil IK mezelf maken ? Nu ik dit opschrijf realiseer ik me hoe belachelijk IK mezelf maak, wanneer IK weer eens gelijk wil hebben. Het besef, om op Staya terug te komen dat dit leven zo'n minuscuul fragment is in het geheel vormt, laat staan mijn persoontje, maakt me nederig. Het wordt voor de zoveelste keer voorgespiegeld dat mijn IK nog een heleboel te leren heeft.
pi_35976975
quote:
Op zondag 12 maart 2006 20:59 schreef IFeelGood het volgende:
1 blik naar de sterren, 1 blik vanaf een bergtop, 1 blik naar de horizon op zee, doet me beseffen hoe nietig ik als individu ben. Wie ben IK om zo stellig vast te houden aan wat ik vind, denk, voel ? Hoe belangrijk wil IK mezelf maken ? Nu ik dit opschrijf realiseer ik me hoe belachelijk IK mezelf maak, wanneer IK weer eens gelijk wil hebben. Het besef, om op Staya terug te komen dat dit leven zo'n minuscuul fragment is in het geheel vormt, laat staan mijn persoontje, maakt me nederig. Het wordt voor de zoveelste keer voorgespiegeld dat mijn IK nog een heleboel te leren heeft.
Maar dan nog.. het begin is er FeelGood! Wat dat betreft zou je misschien ook iets meer kunnen gaan lezen over je 'ego loslaten', aangezien dat hele idee gebasseerd is op het feit dat de mensen teveel egogericht zijn.. wat jij dus hier heel mooi in je eigen spiegel hebt verwoord. Geldt overigens in grote mate ook nog steeds voor mij, hoewel ik al een tijd bezig ben te accepteren dat iedereen gelijk heeft (en tegelijkertijd niemand) en dat je - ondanks dat je een kleine rol in het geheel hebt - zeker wel een verschil kunt maken door jouw aanwezigheid.. Pin je niet vast op deze film, want het is juist het idee van deze film dat je je blikveld verruimt.. laat dit dus ook gelden voor alle informatie die je uit deze film hebt gehaald

Succes met je zoektocht, hoewe je dat niet nodig zult hebben, aangezien je leven opzich al een zoektocht is..
  maandag 13 maart 2006 @ 10:05:21 #119
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_35983482
Blikveld verruimen en minder je Zelf voorop zetten zijn de nieuwste 'hypes' op dit moment... en dat in een 'winner takes all'-wereldje waar materialisme en zelfzucht de planeet in zijn greep houdt.
pi_36020491
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:56 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Tering zeg... Hier maar eens een keer over mediteren!
Als dat werkelijk is doorgegeven is dat het paradijs waar we uiteindelijk heen moeten.
Doet je herinneren aan waar je het voor doet. Soms is dat nodig.

de film zal ik zo downloaden. ben benieuwd. vooralsnog denk ik dat het vooral een pre is dat dit verhaal in een film is verwerkt. Heijn gaf zelf ook al aan dat ze wouden gaan werken met bijzonder geluid en beeld omdat dat is wat de mensen aanspreekt. Beginnen ze het eindelijk te snappen dan?
Het verhaal is denk ikgewoon wederom een andere versie, van de al zovelen die bekend zijn. tvp
Nostra operatio est naturam mutation
pi_36066857
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:04 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Maar dan nog.. het begin is er FeelGood! Wat dat betreft zou je misschien ook iets meer kunnen gaan lezen over je 'ego loslaten', aangezien dat hele idee gebasseerd is op het feit dat de mensen teveel egogericht zijn.. wat jij dus hier heel mooi in je eigen spiegel hebt verwoord. Geldt overigens in grote mate ook nog steeds voor mij, hoewel ik al een tijd bezig ben te accepteren dat iedereen gelijk heeft (en tegelijkertijd niemand) en dat je - ondanks dat je een kleine rol in het geheel hebt - zeker wel een verschil kunt maken door jouw aanwezigheid.. Pin je niet vast op deze film, want het is juist het idee van deze film dat je je blikveld verruimt.. laat dit dus ook gelden voor alle informatie die je uit deze film hebt gehaald
Dit is bij uitstek een van die momenten, waarop mijn ego naar voren treedt en de behoefte voelt om het een en ander te weerleggen. Wauw wat mooi, het moment om het laten voor wat het is. Dank je voor het kadootje.

[ Bericht 6% gewijzigd door IFeelGood op 15-03-2006 20:32:23 ]
pi_36074902
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:16 schreef IFeelGood het volgende:
Dit is bij uitstek een van die momenten, waarop mijn ego naar voren treedt en de behoefte voelt om het een en ander te weerleggen. Wauw wat mooi, het moment om het laten voor wat het is. Dank je voor het kadootje.
Zie dit niet als een kadootje, zie dit als kennis van jezelf
Je wist het altijd al wel, maar je was het alleen even vergeten.. Zie het dus meer als een memo voor je, dan een 'echt' kadootje.

Je wist het namelijk al wel, ik heb het ook pas sinds kort weer mogen ervaren. Ik zie het als het verspreiden van de kennis die in ons allen al aanwezig was. Dus gewoon even het knopje omzetten
pi_36112748
IFeelGood
quote:
Het besef, om op Staya terug te komen dat dit leven zo'n minuscuul fragment in het geheel vormt, laat staan mijn persoontje, maakt me nederig.
Ik merk dat het me uiteindelijk begint te dagen dat
als ik mezelf niet zo bijzonder maak ik me ook niet zo druk maak om anderen.
Want oh wat kan ik me toch woest maken om de mensen om mij heen.

Wonderlijk dat levenslessen die zo makkelijk in de mond liggen tijd nodig hebben om
werkelijk te kunnen bevatten. En dan nog: ik weet dat
ik het morgen beter begrijp dan vandaag en overmorgen weer beter dan…..
laten we elkaar die tijd gunnen.
quote:
pi_36154063
Ik heb hem gisteren een stukje gezien, en vandaag een ander stuk (DVD). Zonder mensen op de tenen te willen trappen denk ik dat je echt een krom wereldbeeld moet hebben om deze film daadwerkelijk te geloven. Hoe het neergezet is stoorde me erg (even het universum uitleggen en hoe het in elkaar zit). Er wordt een enorme hoeveelheid aan theorien doorheengeperst, uitgelegd aan de hand van totaal abstracte begrippen (what the hell zijn magnetische processen en wat is rode energie?) waarbij je eigenlijk al een 'ervaring' moet hebben in geloven in dit soort dingen om de boodschap te 'begrijpen'.

Iedereen mag z'n eigen mening hebben, maar enige link met de realiteit zou wel prettig zijn. Het lijkt wel alsof de makers vergeten zijn dat al eeuwen lang mensen bezig zijn om op een gestructureerde en logische manier na te denken, en als ze iets beweren dat ook proberen te onderbouwen. Als je even goed luistert naar wat er gezegd wordt, zin per zin, dan hoor je wat voor enorm algemene termen en vage analogien worden gebruikt. Door het gebruik van natuurkundige termen (het electromagnetische heelal en 'het atoom') wordt er gedaan alsof dit aansluit op bestaande wetenschappelijke theorien.

Ik raad mensen het niet perse af om deze film te kijken, maar wel erg om er ook maar een cent aan te besteden.

Sommige beweringen zullen ongetwijfeld waar zijn (zoals het kijken naar de achterliggende oorzaak van een depressie), maar ze proberen daar gewoon bizarre beelden op mee te laten liften. Anyway, dat was mijn rant, doe ermee wat je wil
  zondag 19 maart 2006 @ 01:24:07 #125
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36158407
Je rant is volledig op z'n plaats, ik ben het er helemaal mee eens.

Ik heb verder begrepen dat er volgende delen komen om het één en ander nader toe te lichten.

We zullen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')