quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:30 schreef jpg97 het volgende:
![]()
Warning: main(lang/lang-.php): failed to open stream: No such file or directory in /nfs/home/voorbijdedood/html/voorbijdedood.nl/vdd/inc/header.inc.php on line 14
![]()
Toppie, Den Haag waar ik woon, kan ik mooi een recensie voor mijn website schrijven.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:37 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Probeer nog eens, hij doet het hier nu wel.
Tot nu toe heb ik uitgevonden dat hij draait in het Filmhuis Den Haag, maar slechts één week lang, en op vreselijke tijden, zo rond 17:00, dus niet 's avonds helaas.
Uitstekend, hier volgen de datums en tijden voor Filmhuis Den Haagquote:Op woensdag 25 januari 2006 20:42 schreef Stenny het volgende:
Toppie, Den Haag waar ik woon, kan ik mooi een recensie voor mijn website schrijven.![]()
![]()
1 2 3 4 5 6 7 | Vr 27 Jan 17:00 STAYA ERUSA Za 28 Jan 17:00 STAYA ERUSA Zo 29 Jan 13:00 STAYA ERUSA 17:15 STAYA ERUSA Ma 30 Jan 17:00 STAYA ERUSA Di 31 Jan 17:00 STAYA ERUSA Wo 01 Feb 17:00 STAYA ERUSA |
Bedankt, ik laat nog weten wat ik ervan vond.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Uitstekend, hier volgen de datums en tijden voor Filmhuis Den Haag
[ code verwijderd ]
Voor reserveringen: http://www.belbios.nl of 070 36 56 030
En nou maar hopen dat 't wat is
Wie zegt dat NASA uberhaupt de middelen heeft om dat leven te detecteren?quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:02 schreef onemangang het volgende:
Als ik die trailer zo bekijk, nou nee. Lullen dat alle planeten in ons zonnestelsel bewoond waren kunnen we allemaal. Maar alleen de nasa kan het bewijs leveren. Deze club niet. Wat lees ik op die pagina?
Meester Djwal Khul
Is dat soms familie van meester Flauwe Khul?
http://www.freerecordshop.nl/shop/content/akties/stayaerusa/quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:57 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Waar kun je deze film downloaden? Of is dat nog niet mogelijk...?
Dank je wel.quote:Op donderdag 26 januari 2006 07:16 schreef Hallulama het volgende:
[..]
http://www.freerecordshop.nl/shop/content/akties/stayaerusa/
Kosten: EUR 9,99.
Dan koop ik 'm lieverquote:Op donderdag 26 januari 2006 07:16 schreef Hallulama het volgende:
[..]
http://www.freerecordshop.nl/shop/content/akties/stayaerusa/
Kosten: EUR 9,99.
inderdaad. Vooral aangezien de 9 euro download-versie Windows Media Player vereist. Dat betekent een streaming kopie van de docu en dus kun je 'm niet bewaren.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:01 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Dan koop ik 'm lievervoor die 3 euro's meer.....
Jozef Rulof? Is dat niet dat nare mannetje die nogal racistische uitlatingen doet in dat boek? Zo ja, dan kan hij voor mij meteen naar de maan. Ik ken de passages, schandalig gewoon. Dat noemt zich een spiritueel mens??quote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:32 schreef Cygnus het volgende:
Ik lees de boeken van Jozef Rulof.. ben erg benieuwd naar deze film! De makers van deze film zijn ook bekend met de boeken van Jozef Rulof!
ben ik met je eensquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:03 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Jozef Rulof? Is dat niet dat nare mannetje die nogal racistische uitlatingen doet in dat boek? Zo ja, dan kan hij voor mij meteen naar de maan. Ik ken de passages, schandalig gewoon. Dat noemt zich een spiritueel mens??
Racistische uitlatingen? Zoals?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:03 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Jozef Rulof? Is dat niet dat nare mannetje die nogal racistische uitlatingen doet in dat boek? Zo ja, dan kan hij voor mij meteen naar de maan. Ik ken de passages, schandalig gewoon. Dat noemt zich een spiritueel mens??
Nou inderdaad zeg, wat een bekrompen en vooral erg domme denkbeelden van die man zeg. Zieke geestquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:03 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
quote:Volgens Rulofs boeken zullen er in de eindfase van de ontwikkeling der mensheid alleen nog maar gezonde, gehuwde heteroseksuele blanke mensen zijn die gekneed zijn in de Universiteit van Christus, met andere woorden de leer van Jozef Rulof aanhangen. Deze eindfase breekt spoedig aan en heet Eeuw van Christus. De niet-blanke mensenrassen, de andere levensbeschouwingen en met name de joodse, andere levensstijlen waaronder de homoseksuele, ziektes en kwalen zijn allemaal voorbijgaande fases, waaraan slechts een bepaalde karmische rol is toebedeeld. Ze druisen in tegen de natuurwetten en worden uiteindelijk verworpen.
In Rulofs De Volkeren der Aarde wordt de eindtoestand samengevat met de stelling 'abnormaliteiten ziet men op aarde niet meer' (p. 344 van de vierde druk uit 1985). In dit boek schrijft Rulof ook dat de joden Hitler dankbaar mogen zijn voor de holocaust, omdat ze op die manier in één keer hun groepskarma konden aflossen.
En toch, als je een bepaalde kijk op het leven hebt, en het zou waar zijn wat hij zegt, dan zou het niet eens erg zijn, maar iets om je schouders over op te halen, als zijnde logisch.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:47 schreef Freethinker het volgende:
Nou inderdaad zeg, wat een bekrompen en vooral erg domme denkbeelden van die man zeg. Zieke geest![]()
Wat is in godsnaam dan de rol van miljoenen vermoorde joden? Of welk doel zou dat dienen?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:10 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En toch, als je een bepaalde kijk op het leven hebt, en het zou waar zijn wat hij zegt, dan zou het niet eens erg zijn, maar iets om je schouders over op te halen, als zijnde logisch.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk niet minder over bepaalde rassen of groepen mensen, voor mij is iedereen gelijk, maar de ROL die bepaalde rassen of groepen mensen hebben vervuld in de geschiedenis op aarde, die zou wel eens een bepaald doel kunnen hebben.
Niets meer dan de ervaring zelf, en wat voor doel dat heeft, dat zou ik echt niet weten, ik ben de architect niet van dit gebeuren.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:24 schreef Freethinker het volgende:
Wat is in godsnaam dan de rol van miljoenen vermoorde joden? Of welk doel zou dat dienen?
Ik heb er nog steeds een beetje dubbel gevoel bij, omdat ik het nogal 'tricky' vind om de holocaust in dit verband te gebruiken. Aan de andere kant vind ik jouw uitleg wel helder, en het is ook een manier om er tegenaan te kijken.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:26 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Niets meer dan de ervaring zelf, en wat voor doel dat heeft, dat zou ik echt niet weten, ik ben de architect niet van dit gebeuren.
Misschien heeft het iets te maken met dat de beste manier om te ontdekken wat men wil, is het ontdekken wat men niet wil.
Je kunt leren hoe iets NIET moet, met als gevolg dat je weet hoe iets WEL moet.
De film sluit trouwens af met de tekst:
"Whatever you thought
think again"
Ik vind dat ook te ver gaan hoor, hoewel ik niks met Jomanda heb. Toevallig was gisteren bij Netwerk nog een reportage over Millecam en Jomanda. En ook daarna was ik nog steeds van mening dat Sylvia Millecam een bewuste keuze gemaakt heeft voor de alternatieve geneeswijze. Of het een verstandige keuze is kan je over twijfelen(ik denk van niet), maar haar keuze heb je maar te respecteren.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:09 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Niet dat ik nou zo heul met Jomanda maar ik vind het een zware beschuldiging dat zij zowat verantwoordelijk zou zijn voor Sylvia Millecams' dood. Dat is toch wat velen beweren?
Ik krijg trouwens bij het kijken van de film al helemaal niet het gevoel dat deze mensen racistische bedoelingen zouden hebben. Ik vind dat mensen gauw al iets racistisch vinden, dat vind ik dan al gauw omgekeerd racistisch, bang zijn dat iemand je racistisch vind of zo BIJVOORBEELD, en dan andere volkeren 'voortrekken'.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:15 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Ik heb er nog steeds een beetje dubbel gevoel bij, omdat ik het nogal 'tricky' vind om de holocaust in dit verband te gebruiken. Aan de andere kant vind ik jouw uitleg wel helder, en het is ook een manier om er tegenaan te kijken.
En die afsluitende zin vind ik trouwens erg goed.
Preciesquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:20 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Ik vind dat ook te ver gaan hoor, hoewel ik niks met Jomanda heb. Toevallig was gisteren bij Netwerk nog een reportage over Millecam en Jomanda. En ook daarna was ik nog steeds van mening dat Sylvia Millecam een bewuste keuze gemaakt heeft voor de alternatieve geneeswijze. Of het een verstandige keuze is kan je over twijfelen(ik denk van niet), maar haar keuze heb je maar te respecteren.
In mijn post een stukje naar boven staan wat denkbeelden van Rulof die je toch wel enigszins als racistisch danwel dicriminerend naar bepaalde groepen op kunt vatten. Ik vind ze in ieder geval verwerpelijk, ook naar homoseksuelen toe.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:21 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ik krijg trouwens bij het kijken van de film al helemaal niet het gevoel dat deze mensen racistische bedoelingen zouden hebben. Ik vind dat mensen gauw al iets racistisch vinden, dat vind ik dan al gauw omgekeerd racistisch, bang zijn dat iemand je racistisch vind of zo BIJVOORBEELD, en dan andere volkeren 'voortrekken'.
Ik zou nog steeds graag willen weten welke uitlatingen dan racistisch zijn. Het is inderdaad misschien wat radicaal om te zeggen dat de Joden dankbaar moeten zijn, maar stel je nou voor dat dat waar is en meneer Rulof alleen maar goede bedoelingen heeft hiermee?
Het klinkt gek hè, maar toch denk ik niet dat deze meneer een hekel heeft aan andere volkeren of homoseksuelen....iemand die racistisch is heeft dat welquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:45 schreef Freethinker het volgende:
[..]
In mijn post een stukje naar boven staan wat denkbeelden van Rulof die je toch wel enigszins als racistisch danwel dicriminerend naar bepaalde groepen op kunt vatten. Ik vind ze in ieder geval verwerpelijk, ook naar homoseksuelen toe.
Een hekel misschien niet, maar van erg veel liefde getuigt het ook niet. En wijsheid is een ruim begrip vind ik. In zijn opvattingen zal hij wel wijsheid bezitten maar ik vind het eerder domheid. Of vind jij homoseksualiteit ook tegen de natuurwetten in druisen?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:00 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Het klinkt gek hè, maar toch denk ik niet dat deze meneer een hekel heeft aan andere volkeren of homoseksuelen....iemand die racistisch is heeft dat welMisschien is het een bepaalde wijsheid die deze man bezit. Geen idee
Daar ben ik eerlijk gezegd nog niet over uit. Maar dat het ook onder dieren voorkomt, staat vast. Ik vind het een beetje dubbelquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:52 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Een hekel misschien niet, maar van erg veel liefde getuigt het ook niet. En wijsheid is een ruim begrip vind ik. In zijn opvattingen zal hij wel wijsheid bezitten maar ik vind het eerder domheid. Of vind jij homoseksualiteit ook tegen de natuurwetten in druisen?
Geef je dit oordeel omdat je de meeste boeken van hem hebt gelezen?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:03 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ja super bekent dit!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:47 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg, wat een bekrompen en vooral erg domme denkbeelden van die man zeg. Zieke geest![]()
[..]
Zie voor het hele artikel:
http://www.skepsis.nl/rulof.html
Precies, en dat vind ik met paranormale boeken en zelfs met Robbert van den Broeke bijvoorbeeld ook. Sceptici zoeken veelal alleen maar naar 'bewijs' en om hun 'gelijk' aan te tonen (Skepsis...) maar de andere kant van het verhaal zie je niet!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:22 schreef Cygnus het volgende:
[..]
Ja super bekent dit!
Vraag me af he.. of een van deze mensen uberhaupt een boek hebben gelezen. Want als een trouwe lezen van Jozef Rulof weet dat deze boeken grote wijsheid hebben.. MAAR je moet het kunnen zien en begrijpen! Dat is moeilijk en vind het zelf ook soms moeilijk.. maar racistisch.. ? Nee hoor je kunt niet zomaar een stuk uit een boek gaan lezen en oordelen niet voordat je woord voor eerst tot het laatste woord hebt gelezen!
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen van zijn boeken heb gelezen. Maar ik werd op betreffende passages gewezen door iemand die het boek wel had gelezen. En andere kant van het verhaal? Mmh, de passages waar we het over hebben laten toch erg weinig interpretatie over voor iets anders.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:19 schreef Cygnus het volgende:
[..]
Geef je dit oordeel omdat je de meeste boeken van hem hebt gelezen?
Jawel, maar het is in een 'wetenschappelijk' jasje gestokenquote:Op zondag 29 januari 2006 14:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ga de film vanavond bekijken, heb hem zojuist gekocht. Ik denk echter - en dat is niet om hoogdravend te doen - dat het voor mij ouwe koek is. En voor ieder ander die zich al langere tijd op het spirituele vlak begeeft.
Het staat toch tussen aanhalingstekens?quote:Op zondag 29 januari 2006 17:19 schreef M_Schtoppel het volgende:
Wetenschappelijk jasje? Oeh, laat onze Genverbrander dat maar niet horen.
Er wordt ook gezegd dat er allerlei vragen opkomen bij mensen die deze film bekijken, er komen dan ook meer delen met gedetailleerdere info schijnt het....quote:Op zondag 29 januari 2006 17:23 schreef Hallulama het volgende:
Niets wetenschappelijks aan die film.
Nogmaals, het is slechts een alternatieve kijk op zaken welke je ter kennisneming wordt aangeboden, er wordt verder nies uitgelegd, en dat vind ik een beetje jammer.
Ik kan me er wel in vinden, maar vindt het tegelijkertijd moeilijk te begrijpen en ergens een beetje 'teleurstellend', haast. Het lijkt net alsof alles onwerkelijk is.....quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:51 schreef rudeonline het volgende:
Hebben jullie in deze film ook de stelling \"het bewustzijn creeert het heelal\" opgenomen. Niet dat ik dit topic mijn theorie wil verkondigen, maar zijn er fokkers die zich hier in kunnen vinden?
Jawel hoorquote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:04 schreef Hallulama het volgende:
Nee, dat is volgens mij niet aan bod geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |