abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35802227
quote:
Goed idee, ik heb hem nu twee keer gezien en nog is dat niet genoeg. Elke keer vallen er andere dingen op. Je neemt volgens mij datgene op wat op dat moment het meest speelt.

Ik heb het nog maar 1 keer gezien: wat mij fascineerde en
nog steeds in m'n hoofd speelt is het stuk over Atlantis.
Eigenlijk hoef je de rest van de film niet eens meer uit te zitten want
dit omvat alles. Je kunt hier een heel leven op voort; leer uit trekken en
op wat je maar tegenkomt in je leven betrekken. 't Is d'rop of d'ronder.....
Zijn er nog meer forummers die gegrepen waren door dit deel van de film?
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:43:13 #102
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_35803542
vooruit, ik duik de nieuwsgroepen wel weer in om 'm te bekijken.
Ja vals hè.... ookal kost ie maar een tientje: ik wil 'm eerst ZIEN voordat ik 'm aanschaf. Hollywood (en Nederlandse Hillywood ook) brengt zoveel SHIT uit, dat men best eerst mag kijken of het produkt waardevol genoeg is om in te investeren.

ach.. wat zit ik mezelf in te dekken.... films downloaden voor eigen gebruik wordt in een rechtzaak niet gezien als piracy
¡ Experience Everything !
pi_35806363
quote:
..... ook al kost ie maar een tientje: ik wil 'm eerst ZIEN voordat ik 'm aanschaf.
Als je het ziet als een investering in jezelf is de film meer waard dan een tientje!
(zei zij die een kopietje heeft gekregen van vriendinlief)
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_35806694
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:55 schreef Ecila111 het volgende:

[..]

Ik heb het nog maar 1 keer gezien: wat mij fascineerde en
nog steeds in m'n hoofd speelt is het stuk over Atlantis.
Eigenlijk hoef je de rest van de film niet eens meer uit te zitten want
dit omvat alles. Je kunt hier een heel leven op voort; leer uit trekken en
op wat je maar tegenkomt in je leven betrekken. 't Is d'rop of d'ronder.....
Zijn er nog meer forummers die gegrepen waren door dit deel van de film?
Ja, Atlantis een een van m'n stokpaardjes , hier een link naar artikel erover, voor wie het interessert ...
http://www.ditrianum.org/OverigeBronnen/overige06.htm
Heb de flm helaas nog niet gezien .
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:44:50 #105
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_35807371
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:14 schreef Ecila111 het volgende:

[..]

Als je het ziet als een investering in jezelf is de film meer waard dan een tientje!
(zei zij die een kopietje heeft gekregen van vriendinlief)
true. Ik zie het sowieso ook wle als investering voor mijzelf. Maar ik wil niet dat het een investering wordt voor mijn Zelf. Ik wil juist slechts de investering doen als het mijn Innerlijk aanspreekt (oftewel mijn True Self of Inner Being). Anders is het slechts weer 1 extra DVD in de kast waar er al 500 staan..... materialisme komt me de strot uit, vooral omdat dergelijke voldoeningen altijd zonder einde zijn als het aan mijn Zelf ligt (Selfish Seperate Self).
pi_35811006
quote:
Ik wil juist slechts de investering doen als het mijn Innerlijk aanspreekt (oftewel mijn True Self of Inner Being).

De film spreekt mijn True Self enorm aan (is het helemaal eens) en
mijn Selfish Seperate Self voelt zich enorm aangesproken (schijt in haar broek) want
begrijpt wat haar te doen staat dus.....
beide komen aan hun trekken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ecila111 op 07-03-2006 15:29:55 ]
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:25:48 #107
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_35811108
sweet.. ben benieuwd. ik mag slechts 2GB per dag downloaden van de newsgroups, dus ik kan 'm morgen pas compleet maken

misschien dan toch maar langs de FRS straks............
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:42:43 #108
139452 gaai
zwarte poes
pi_35852543
Ik heb 'm aangeschaft.......en ik ga, denk ik, vanavond kijken......ben benieuwd
*I just realized.....i don't care*
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:49:42 #109
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_35883379
Wat ik me afvraag he?

Neemt iemand dit echt serieus? Als in waarheid, zoals sommige zwakzinnigen met de bijbel doen.
Maar goed , is dit niet een nieuw slim commercieel projectje van RJ Hein?
Feyenoord!!! * Barça
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:02:26 #110
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35889486
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:49 schreef Bonobo11 het volgende:
Wat ik me afvraag he?

Neemt iemand dit echt serieus? Als in waarheid, zoals sommige zwakzinnigen met de bijbel doen.
RJ Hein en slimme commerciele projectjes ?

Da's niets voor hem joh, hij's veel meer van 't goed doen, dan wel goed denken te doen, wie zal het zeggen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_35890083
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:49 schreef Bonobo11 het volgende:
Wat ik me afvraag he?

Wat ik me afvraag he? Heb je de film ook daadwerkelijk gezien?
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_35891255
Heb em hier liggen, kwam vandaag bij het kleren verplaatsen (opruimen is er tegenwoordig niet meer bij ) ergens onderop tegen.. En dat van 'ik ga em strax voor de 2e keer kijken', dat vind ik aanlokkelijk

Maar wat ik bovenal het belangrijkste vind, is dat mensen als David Icke en ook deze mensen blijven hameren op het feit dat dit NIET de waarheid hoeft te zijn. Ze gooien wat ideeën (alternatief natuurlijk maar goed) in de groep en iedereen kan er eventjes mee spelen, kijken of het wat is of niet. De rationalist zal dit naast zich neerleggen, maar daar ik zelf geinteresseerd ben ik alles en dan met name in zaken waar geen touw aan vast te knopen is, vond ik dit een leuke film. Niet zo uitputtend en diepgaand als ik had verwacht, maar het eerste voordeel is al dat ik er rustig bij kon mediteren. En verder vond ik het niet eens zo heel slecht, er zaten gewoon wat vage stukken tussen. Ik blijf skeptisch, omdat ik zelf de waarheid wil vinden in mezelf. Hoe meer ik over Icke denk, hoe meer ik besef dat het Reptillian verhaal, de bijbel en alle apocalyptische verhalen slechts gaan over het innerlijke gevecht tussen ego en groei.. Groei betekent loslaten, ego betekent vasthouden. Dat wordt hier ook wel een aantal keer aangehaald in de film, oa mits het 'dood gaan' + te veel hechting.. Ik leef in een droom, ik weet het.. alleen kan ik mezelf er nog niet genoeg van overtuigen dat het zo is. In ieder geval is de kans op een nachtmerrie naar mijn gevoel vrijwel 0 geworden en is het tijd om eens goed lucide te gaan

Vanavond nog maar een keer kijken. Hopenlijk 'ontdek' (herinneren??) ik weer van alles.. en anders heb ik 75 minuten naar een beeldscherm kunnen staren. Ook niet erg, mits je weet dat het beeldscherm helemaal niet solide kan zijn
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_35891573
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:24 schreef totsy het volgende:
Ja, Atlantis een een van m'n stokpaardjes , hier een link naar artikel erover, voor wie het interessert ...
http://www.ditrianum.org/OverigeBronnen/overige06.htm
Heb de flm helaas nog niet gezien .
Tering zeg... Hier maar eens een keer over mediteren! Wat een inspirerend verhaal.. alles wat mij aansprak uit Thomas More's Utopia vind ik ook hier weer terug..
Come to think of it: Utopia = Niemandsland; Atlantis = Niemandsland (since it's gone.. )
Zou Thomas More het misschien over Atlantis kunnen hebben?
pi_35925051
Groei betekent loslaten, ego betekent vasthouden.

Heerlijk heldere uitspraak.
pi_35926651
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:19 schreef IFeelGood het volgende:
Groei betekent loslaten, ego betekent vasthouden.

Heerlijk heldere uitspraak.
Heerlijk helder en oh zo waar!!
pi_35938313
quote:
Heerlijk helder en oh zo waar!!
En oh zo moeilijk!
pi_35971855
1 blik naar de sterren, 1 blik vanaf een bergtop, 1 blik naar de horizon op zee, doet me beseffen hoe nietig ik als individu ben. Wie ben IK om zo stellig vast te houden aan wat ik vind, denk, voel ? Hoe belangrijk wil IK mezelf maken ? Nu ik dit opschrijf realiseer ik me hoe belachelijk IK mezelf maak, wanneer IK weer eens gelijk wil hebben. Het besef, om op Staya terug te komen dat dit leven zo'n minuscuul fragment is in het geheel vormt, laat staan mijn persoontje, maakt me nederig. Het wordt voor de zoveelste keer voorgespiegeld dat mijn IK nog een heleboel te leren heeft.
pi_35976975
quote:
Op zondag 12 maart 2006 20:59 schreef IFeelGood het volgende:
1 blik naar de sterren, 1 blik vanaf een bergtop, 1 blik naar de horizon op zee, doet me beseffen hoe nietig ik als individu ben. Wie ben IK om zo stellig vast te houden aan wat ik vind, denk, voel ? Hoe belangrijk wil IK mezelf maken ? Nu ik dit opschrijf realiseer ik me hoe belachelijk IK mezelf maak, wanneer IK weer eens gelijk wil hebben. Het besef, om op Staya terug te komen dat dit leven zo'n minuscuul fragment is in het geheel vormt, laat staan mijn persoontje, maakt me nederig. Het wordt voor de zoveelste keer voorgespiegeld dat mijn IK nog een heleboel te leren heeft.
Maar dan nog.. het begin is er FeelGood! Wat dat betreft zou je misschien ook iets meer kunnen gaan lezen over je 'ego loslaten', aangezien dat hele idee gebasseerd is op het feit dat de mensen teveel egogericht zijn.. wat jij dus hier heel mooi in je eigen spiegel hebt verwoord. Geldt overigens in grote mate ook nog steeds voor mij, hoewel ik al een tijd bezig ben te accepteren dat iedereen gelijk heeft (en tegelijkertijd niemand) en dat je - ondanks dat je een kleine rol in het geheel hebt - zeker wel een verschil kunt maken door jouw aanwezigheid.. Pin je niet vast op deze film, want het is juist het idee van deze film dat je je blikveld verruimt.. laat dit dus ook gelden voor alle informatie die je uit deze film hebt gehaald

Succes met je zoektocht, hoewe je dat niet nodig zult hebben, aangezien je leven opzich al een zoektocht is..
  maandag 13 maart 2006 @ 10:05:21 #119
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_35983482
Blikveld verruimen en minder je Zelf voorop zetten zijn de nieuwste 'hypes' op dit moment... en dat in een 'winner takes all'-wereldje waar materialisme en zelfzucht de planeet in zijn greep houdt.
pi_36020491
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:56 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Tering zeg... Hier maar eens een keer over mediteren!
Als dat werkelijk is doorgegeven is dat het paradijs waar we uiteindelijk heen moeten.
Doet je herinneren aan waar je het voor doet. Soms is dat nodig.

de film zal ik zo downloaden. ben benieuwd. vooralsnog denk ik dat het vooral een pre is dat dit verhaal in een film is verwerkt. Heijn gaf zelf ook al aan dat ze wouden gaan werken met bijzonder geluid en beeld omdat dat is wat de mensen aanspreekt. Beginnen ze het eindelijk te snappen dan?
Het verhaal is denk ikgewoon wederom een andere versie, van de al zovelen die bekend zijn. tvp
Nostra operatio est naturam mutation
pi_36066857
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:04 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Maar dan nog.. het begin is er FeelGood! Wat dat betreft zou je misschien ook iets meer kunnen gaan lezen over je 'ego loslaten', aangezien dat hele idee gebasseerd is op het feit dat de mensen teveel egogericht zijn.. wat jij dus hier heel mooi in je eigen spiegel hebt verwoord. Geldt overigens in grote mate ook nog steeds voor mij, hoewel ik al een tijd bezig ben te accepteren dat iedereen gelijk heeft (en tegelijkertijd niemand) en dat je - ondanks dat je een kleine rol in het geheel hebt - zeker wel een verschil kunt maken door jouw aanwezigheid.. Pin je niet vast op deze film, want het is juist het idee van deze film dat je je blikveld verruimt.. laat dit dus ook gelden voor alle informatie die je uit deze film hebt gehaald
Dit is bij uitstek een van die momenten, waarop mijn ego naar voren treedt en de behoefte voelt om het een en ander te weerleggen. Wauw wat mooi, het moment om het laten voor wat het is. Dank je voor het kadootje.

[ Bericht 6% gewijzigd door IFeelGood op 15-03-2006 20:32:23 ]
pi_36074902
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:16 schreef IFeelGood het volgende:
Dit is bij uitstek een van die momenten, waarop mijn ego naar voren treedt en de behoefte voelt om het een en ander te weerleggen. Wauw wat mooi, het moment om het laten voor wat het is. Dank je voor het kadootje.
Zie dit niet als een kadootje, zie dit als kennis van jezelf
Je wist het altijd al wel, maar je was het alleen even vergeten.. Zie het dus meer als een memo voor je, dan een 'echt' kadootje.

Je wist het namelijk al wel, ik heb het ook pas sinds kort weer mogen ervaren. Ik zie het als het verspreiden van de kennis die in ons allen al aanwezig was. Dus gewoon even het knopje omzetten
pi_36112748
IFeelGood
quote:
Het besef, om op Staya terug te komen dat dit leven zo'n minuscuul fragment in het geheel vormt, laat staan mijn persoontje, maakt me nederig.
Ik merk dat het me uiteindelijk begint te dagen dat
als ik mezelf niet zo bijzonder maak ik me ook niet zo druk maak om anderen.
Want oh wat kan ik me toch woest maken om de mensen om mij heen.

Wonderlijk dat levenslessen die zo makkelijk in de mond liggen tijd nodig hebben om
werkelijk te kunnen bevatten. En dan nog: ik weet dat
ik het morgen beter begrijp dan vandaag en overmorgen weer beter dan…..
laten we elkaar die tijd gunnen.
quote:
pi_36154063
Ik heb hem gisteren een stukje gezien, en vandaag een ander stuk (DVD). Zonder mensen op de tenen te willen trappen denk ik dat je echt een krom wereldbeeld moet hebben om deze film daadwerkelijk te geloven. Hoe het neergezet is stoorde me erg (even het universum uitleggen en hoe het in elkaar zit). Er wordt een enorme hoeveelheid aan theorien doorheengeperst, uitgelegd aan de hand van totaal abstracte begrippen (what the hell zijn magnetische processen en wat is rode energie?) waarbij je eigenlijk al een 'ervaring' moet hebben in geloven in dit soort dingen om de boodschap te 'begrijpen'.

Iedereen mag z'n eigen mening hebben, maar enige link met de realiteit zou wel prettig zijn. Het lijkt wel alsof de makers vergeten zijn dat al eeuwen lang mensen bezig zijn om op een gestructureerde en logische manier na te denken, en als ze iets beweren dat ook proberen te onderbouwen. Als je even goed luistert naar wat er gezegd wordt, zin per zin, dan hoor je wat voor enorm algemene termen en vage analogien worden gebruikt. Door het gebruik van natuurkundige termen (het electromagnetische heelal en 'het atoom') wordt er gedaan alsof dit aansluit op bestaande wetenschappelijke theorien.

Ik raad mensen het niet perse af om deze film te kijken, maar wel erg om er ook maar een cent aan te besteden.

Sommige beweringen zullen ongetwijfeld waar zijn (zoals het kijken naar de achterliggende oorzaak van een depressie), maar ze proberen daar gewoon bizarre beelden op mee te laten liften. Anyway, dat was mijn rant, doe ermee wat je wil
  zondag 19 maart 2006 @ 01:24:07 #125
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36158407
Je rant is volledig op z'n plaats, ik ben het er helemaal mee eens.

Ik heb verder begrepen dat er volgende delen komen om het één en ander nader toe te lichten.

We zullen zien.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')