Die laatste combi heb ik gehad, veel plezier aan gehad, redelijk goeie alround lens en D100 heeft iets meer dan de D70s, althans dat is mijn mening. De eerste combi zal door meer mensen zijn gebruiktquote:Op maandag 27 februari 2006 21:43 schreef ForrestX het volgende:
korte vraag:
Nikon D70s + AF-S 18-70mm vs Nikon D100 + AF-S 24-85mm
pro's & cons en welke te nemen? Zijn beide even duur...
Bedenk je eens waarom je de D100 zou willen. Als het om het bereik van het objectief gaat, wat me sterk lijkt bij zulke kleine verschillen, geef ik je helemaal gelijk.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:43 schreef ForrestX het volgende:
korte vraag:
Nikon D70s + AF-S 18-70mm vs Nikon D100 + AF-S 24-85mm
pro's & cons en welke te nemen? Zijn beide even duur...
heb je foto's? Ik krijg het idee dat het niet gaat lukken, maar ik wil toch wel ff foto's zien van die dingen....quote:Op maandag 27 februari 2006 18:09 schreef Orealo het volgende:
Bedankt voor de reacties
Het gaat om de volgende lenzen :
micro-nikkor-P autp 1:3.5 f=55mm 684606
nikkor-q.c auto 1:2.8 f=135mm 386054
nikkor-S auto 1:1.4 f=55mm 1069401
nikkor-H.C auto 1:3.5 f=28mm 864144
Met lekker werken bedoel ik ja.. uhm.. zijn de menutjes niet irritant, istie niet zwaar, werkt 't een beetje gebruiksvriendelijk etc
Gaat absoluut niet om het objectief...in tegendeel...het objectief van de D70s spreekt mij meer aan dan degene die bij de D100 wordt geleverd qua bereik Een tele tot 200mm of 300mm is sowieso een must en komt er dus bij. Ik kan nergens info vinden over magnesium body's etc...heb daar ook nooit bij stil gestaan. Ze voelen iig redelijk hetzelfde aan en hebben allebei volgens mij een metalen huis...quote:Op maandag 27 februari 2006 21:54 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Bedenk je eens waarom je de D100 zou willen. Als het om het bereik van het objectief gaat, wat me sterk lijkt bij zulke kleine verschillen, geef ik je helemaal gelijk.
De D70s is gewoon een stukje modernere camera, met een iets lager gewicht en een wat groter display.
Het enige, en dan weet ik niet hoe dat bij de D100 zit, is de body. Als die van de D100 van magnesium oid is, is dat een stapje voor. Als het net als de D70s gewoon kunststof is, zo ik persoonlijk meer neigen richting de D70
Ik hoop natuurlijk dat het pastquote:Op maandag 27 februari 2006 22:39 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
heb je foto's? Ik krijg het idee dat het niet gaat lukken, maar ik wil toch wel ff foto's zien van die dingen....
Gefeli! Je snapt natuurlijk wel dat wij verwachten dat je vaker op FOT langskomt en je foto's gaat postenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Ehm... vriendlief heeft me vandaag meegenomen naar de fotozaak en ik heb nu dus een Canon eos 350D...
welke foto's zijn van dezelfde lens?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:08 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ik hoop natuurlijk dat het pastmaar bij deze de foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dankje! De eerste... 200? foto's zijn al gemaakt... dat ding flitst lekker doorquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:55 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Gefeli! Je snapt natuurlijk wel dat wij verwachten dat je vaker op FOT langskomt en je foto's gaat posten
dat dacht ik eerst ook.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:02 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dankje! De eerste... 200? foto's zijn al gemaakt... dat ding flitst lekker doorEn nu een heleboel uitproberen. Over de eerste foto's ben ik in ieder geval tevreden, wat is hij geweldig scherp zeg... Ben er heeel blij mee!
Het is trouwens de versie met batterygrip geworden, voor 949 euro, zilveren body en een snellere 18-55 lens. Tasje hebben we erbij gekregen en nog een uv-filter bijgekocht. Dus we kunnen even vooruit
ik las net op inet dat NON-AI lenzen dichte nokjes hadden, ipv de "konijnen oren" die naast de inkeping in het midden, ook nog 2 kleinere gaatjes hadden in het nokje.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:20 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
welke foto's zijn van dezelfde lens?
wat ik lees is dat alle Ai en AiS lenzen wel gebruikt kunnen worden op de D100--dat zijn de objectieven met de "konijne-oren"-de objectieven die absoluut niet gebruikt mogen worden zijn iig niet degene die jij hebt. Maar het is misschien wel zo wijs om er een boekje op na te slaan, boekjes die ik niet heb iig.
Volgens mij is de D50 echt een beginnerscamera en heeft de D70 meer opties en mogelijkheden.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:29 schreef Masegate het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Nikon D50 en de D70?
Ik heb begrepen dat de D50 nieuwer is (vreemd?) maar verder kan ik weinig verschillen bespeuren, behalve dan dat de D50 goedkoper is.
Bedankt alvast!
Als je een compactcamera zoekt, en vooral gaat voor het formaat (lekker handzaam wegklikken), maar tóch prima foto's wilt, dan zou je kunnen gaan voor de Sony DSC P150. Ultra-compact, 7MP, prima beeldkwaliteit en redelijk wat gebruiksmogelijkheden (handmatig instelbare sluitertijd, diafragma, ISO-waarde) dus experimenteren is mogelijk.quote:Op zondag 12 maart 2006 20:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Hmm, weet niet zeker of ik het hier moet vragen (gezien de prijzige camera's die hier
worden besproken).. Ik wil dus een compacte camera kopen waarmee ik nu gewoon
het normale klik-klak -werk kan doen, maar waarmee ik later (als ik groot ben) ook
een beetje verder mee kan (qua instellingen/lensjes e.d.).
Mijn budget is ¤300
Ik fotografeer nu 2 1/2 jaar met de canon g3. Ik kon destijds ook de g5 kopen en heb toen bewust voor de g3 gekozen, omdat de g5 nauwelijks meerwaarde had. Alleen het aantal pixels was omhoog gegaan van 4 naar 5 mb. Maar je moest voor vrijwel dezelfde kamera wel aardig wat eurootjes meer neertellen. Ik ben nog steeds erg tevreden over over de g3. Voor iemand die serieus met dig. fot. wil beginnen een ideale camera. Je kunt er van alles aan instellen.quote:Op zondag 12 maart 2006 20:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Hmm, weet niet zeker of ik het hier moet vragen (gezien de prijzige camera's die hier
worden besproken).. Ik wil dus een compacte camera kopen waarmee ik nu gewoon
het normale klik-klak -werk kan doen, maar waarmee ik later (als ik groot ben) ook
een beetje verder mee kan (qua instellingen/lensjes e.d.).
Mijn budget is ¤300, en ik zat dus eigenlijk te kijken (tweedehands) naar de Canon G3
(ong ¤200), en de G5 (ong ¤300). Wat raden jullie me aan? Is een G5 zijn meerprijs echt
waard, of kan ik beter voor de G3 gaan? Andere voorstellen zijn natuurlijk ook héél erg welkom.
Yup, helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:33 schreef Elefes het volgende:
Ik zou er niet voor gaan, heb al meerdere aanbiedingen bij de Aldi gezien die bij nader inzien toch echt goed zo goed waren als ze misschien op het eerste gezicht leken (of toen ook al niet leken).
Houd de aanbiedingen bij de plaatselijke fotowinkel eens in de gaten, of bij de Dixons/Mediamarkt bijvoorbeeld. Of koop er eentje op internet. Voor iets meer geld, heb je dan ws een veel beter camera. Mét optische zoom.
En by the way... als je er al op ingaat dan mag je uberhaupt nog hopen dat je er eentje te pakken krijgt, want meestal krijgt elke filiaal er maar een paar die binnen no time uitverkocht zijn. Dus dan moet je smorgens voor de deur gaan staan enzo.....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:13 schreef Mechamage1982 het volgende:
Vraagje: Als bijna-voormalig student met niet teveel geld wil ik een leuke digitale camera kopen en mijn oog viel op de Aldi aanbieding van de week... Kan dit ooit wat zijn voor zo weinig?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_11/OFF01.HTM
Ik heb van camera's weinig verstand, maar ik mis in de omschrijving twee belangrijke zaken... de kwaliteit van de lens en het wel of niet aanwezig zijn van optische zoom... Ik hoef met m'n camera geen professionele plaatjes te schieten, maar een beetje leuk en scherp beeld is toch wel belangrijk. Iemand adviezen?
Het is fijn, maar een accu voor een digi vindt ik persoonlijk fijner. Het moet natuurlijk wel een merk zijn waar je ook in de toekomst accus van kunt kopen, dus de aldi valt snel af. Maar accus werken langer dan batterijen, minder plaats en is makkelijk te ordenen. Mijn oplaadbare batterij collectie is een zooitje, die van mijn accus echter niet (maar das puur persoonlijk)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 03:43 schreef FA_cloon het volgende:
AA- baterijen is ook erg fijn.
Geen bon/garantie, maar de verkoper heeft me al teruggemailed met de melding dat ik gewoonquote:Op maandag 13 maart 2006 22:33 schreef Ringo het volgende:Dat ziet eruit als een rij dode pixels.
Tja, ik weet het niet hoor, eerder dikke pech dan stommiteit. Zelfs als je foto's had gemaakt, dan is het nog de vraag of het je was opgevallen op dat kleine lcd-schermpje.
Heb je de aankoopbon erbij gekregen? Zit er nog garantie op? Dat is dan wél weer belangrijk om te weten..
Nou, dat valt nog wel mee. Voor rond de 100 euro heb je al snel een redelijk goede 3MP met 3x optische zoom, wat waarschijnlijk veel betere kwaliteitsfoto's oplevert. 5MP heb je alleen nodig als je ook stukken van je foto's uitknipt, voor normale foto's heb je aan 3MP meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:48 schreef aapstok het volgende:
je krijgt wel waar voor je geld, ik bedoel voor 90 euro krijg je geen betere camera denk ik (tenzij 2ehands). Ik zou deze niet kopen, ik zou voor een tweedehands digital ixus/elph van Canon gaan. Je koopt zo'n ding toch voor de lol, maar als ie niet lekker in gebruik is en je er op vloekt heb je er weinig plezier aan lijkt mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |