abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35909822
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:29 schreef Masegate het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Nikon D50 en de D70?

Ik heb begrepen dat de D50 nieuwer is (vreemd?) maar verder kan ik weinig verschillen bespeuren, behalve dan dat de D50 goedkoper is.

Bedankt alvast!
Volgens mij is de D50 echt een beginnerscamera en heeft de D70 meer opties en mogelijkheden.

Ik heb de D50 nu zo'n anderhalve maand en ben heel tevreden over de mogelijkheden. Ik zelf ben nog niet tegen dingen opgelopen die ik mis aan de D50.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_35910377
Maar kan iemand me vertellen wat dan niet opties en mogelijkheden zijn die de D70 wel heeft en de D50 niet? Want als ik op vergelijkingssites rondkijk komen deze verschillen niet naar voren.
pi_35941557
En op de site van Nikon zelf?
Kijk anders een hier; http://www.dpreview.com Op deze site worden hele camera's doorgelicht.
pi_35941649
Ok, dank je! Daar staat wel een duidelijke vergelijking.
Ik persoonlijk haal eruit dat de D50 een betere keuze is, gelet op de prijs in verhouding met de verschillen. Als iemand hier anders over denkt, mag 'ie het laten weten, maar tot die tijd hou ik het daarbij. Nogmaals, bedankt!
pi_35971741
Hmm, weet niet zeker of ik het hier moet vragen (gezien de prijzige camera's die hier
worden besproken).. Ik wil dus een compacte camera kopen waarmee ik nu gewoon
het normale klik-klak -werk kan doen, maar waarmee ik later (als ik groot ben ) ook
een beetje verder mee kan (qua instellingen/lensjes e.d.).

Mijn budget is ¤300 , en ik zat dus eigenlijk te kijken (tweedehands) naar de Canon G3
(ong ¤200), en de G5 (ong ¤300). Wat raden jullie me aan? Is een G5 zijn meerprijs echt
waard, of kan ik beter voor de G3 gaan? Andere voorstellen zijn natuurlijk ook héél erg welkom.

De G5:

De G3:

/edit
Ik heb nu trouwens dit Sony bakbeest.
Maakt leuke foto's, maar is echt véél en
véél te groot om telkens mee te nemen..

[ Bericht 6% gewijzigd door Opa_vertelt op 13-03-2006 06:20:25 ]
Nee.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:32:22 #181
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35977861
quote:
Op zondag 12 maart 2006 20:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Hmm, weet niet zeker of ik het hier moet vragen (gezien de prijzige camera's die hier
het normale klik-klak -werk kan doen, maar waarmee ik later (als ik groot ben ) ook

Mijn budget is ¤300
Als je een compactcamera zoekt, en vooral gaat voor het formaat (lekker handzaam wegklikken), maar tóch prima foto's wilt, dan zou je kunnen gaan voor de Sony DSC P150. Ultra-compact, 7MP, prima beeldkwaliteit en redelijk wat gebruiksmogelijkheden (handmatig instelbare sluitertijd, diafragma, ISO-waarde) dus experimenteren is mogelijk.
Het is mijn eerste camera, fotografeer er zéér intensief mee en sta regelmatig versteld van de resultaten.

Nieuw is hij overigens duurder dan 300¤ maar tweedehands heb ik hem voor 225¤ kunnen krijgen (vrijwel ongebruikt, halfjaar oud) dus ik zou even zoeken...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_36000220
quote:
Op zondag 12 maart 2006 20:57 schreef Opa_vertelt het volgende:

Mijn budget is ¤300 , en ik zat dus eigenlijk te kijken (tweedehands) naar de Canon G3
(ong ¤200), en de G5 (ong ¤300). Wat raden jullie me aan? Is een G5 zijn meerprijs echt
waard, of kan ik beter voor de G3 gaan? Andere voorstellen zijn natuurlijk ook héél erg welkom.
Ik fotografeer nu 2 1/2 jaar met de canon g3. Ik kon destijds ook de g5 kopen en heb toen bewust voor de g3 gekozen, omdat de g5 nauwelijks meerwaarde had. Alleen het aantal pixels was omhoog gegaan van 4 naar 5 mb. Maar je moest voor vrijwel dezelfde kamera wel aardig wat eurootjes meer neertellen. Ik ben nog steeds erg tevreden over over de g3. Voor iemand die serieus met dig. fot. wil beginnen een ideale camera. Je kunt er van alles aan instellen.
Mijn foto's voor de fotowedstrijden hier heb ik er allemaal mee gemaakt.

Herfst

Jaren zestig

Het bovenstaande klinkt misschien als een verkooppraatje en dat is het voor een deel ook.
Mijn G3 is te koop. Ik heb met een fotowedstrijd 600 euro gewonnen en ik wil nu een dig. spiegelreflex kopen. Heb je belangstelling laat het me weten.
pi_36005672
Goedkoop is duurkoop, en haastige spoed is zelden goed blijkt maar weer

Zie ik vanmiddag een mooie G5 op speurders.nl voor ¤280 aangeboden staan..
Ik ¤230 bieden, aanbieder gaat akkoord en mailed mij zijn gsm-nummer op een
afspraak te maken. Daar aangekomen een beetje gebabbeld (hij runt een ebay-shop
vanuit utrecht) en het apparaat eens goed bekeken, nergens een krasje te zien.
Maar nu komt het; Ik heb met mijn imbeciele hoofd geen foto's met de G5 gemaakt!
Wel een keer aangezet enzo, maar geen foto's gemaakt.. hoe dom kan je zijn?

Kom ik thuis, maar een foto in het duister (zonder flits), en zie dit:
(klik aub op de foto om het te zien)

O M F G!

Heb net de verkoper gemailed met de vraag hoe we dit op gaan lossen...
Ik heb nu echt ff zin om dit te gaan doen: OMFG wat dom van me, ongelovelijk.

Mooie foto's The_Frog, voor hoeveel mag jouw G3 van eigenaar wisselen?
Mail me anders even, is wat makkelijker

[ Bericht 7% gewijzigd door Opa_vertelt op 14-03-2006 07:19:05 ]
Nee.
  maandag 13 maart 2006 @ 22:22:07 #184
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_36006475
staat je iso niet op 1600 ofzo?
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  maandag 13 maart 2006 @ 22:33:27 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36006924
Dat ziet eruit als een rij dode pixels.

Tja, ik weet het niet hoor, eerder dikke pech dan stommiteit. Zelfs als je foto's had gemaakt, dan is het nog de vraag of het je was opgevallen op dat kleine lcd-schermpje.

Heb je de aankoopbon erbij gekregen? Zit er nog garantie op? Dat is dan wél weer belangrijk om te weten..
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 00:13:38 #186
102436 Mechamage1982
I call bullshizz
pi_36010472
Vraagje: Als bijna-voormalig student met niet teveel geld wil ik een leuke digitale camera kopen en mijn oog viel op de Aldi aanbieding van de week... Kan dit ooit wat zijn voor zo weinig?

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_11/OFF01.HTM

Ik heb van camera's weinig verstand, maar ik mis in de omschrijving twee belangrijke zaken... de kwaliteit van de lens en het wel of niet aanwezig zijn van optische zoom... Ik hoef met m'n camera geen professionele plaatjes te schieten, maar een beetje leuk en scherp beeld is toch wel belangrijk. Iemand adviezen?
I'm-a-gonna-go-to-hell-when-I-die...
pi_36010562
Als er niks over optische zoom wordt vermeld zit het er niet op.
pi_36010568
Hij is de duur vind ik.
pi_36010934
Ik zou er niet voor gaan, heb al meerdere aanbiedingen bij de Aldi gezien die bij nader inzien toch echt goed zo goed waren als ze misschien op het eerste gezicht leken (of toen ook al niet leken).
Houd de aanbiedingen bij de plaatselijke fotowinkel eens in de gaten, of bij de Dixons/Mediamarkt bijvoorbeeld. Of koop er eentje op internet. Voor iets meer geld, heb je dan ws een veel beter camera. Mét optische zoom .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 00:43:02 #190
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36011103
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:33 schreef Elefes het volgende:
Ik zou er niet voor gaan, heb al meerdere aanbiedingen bij de Aldi gezien die bij nader inzien toch echt goed zo goed waren als ze misschien op het eerste gezicht leken (of toen ook al niet leken).
Houd de aanbiedingen bij de plaatselijke fotowinkel eens in de gaten, of bij de Dixons/Mediamarkt bijvoorbeeld. Of koop er eentje op internet. Voor iets meer geld, heb je dan ws een veel beter camera. Mét optische zoom .
Yup, helemaal mee eens.
pi_36011143
Zoals je ziet krijg je er ook nog accessoires bij, dus de werkelijke prijs van de camera ligt nog lager dan de aangegeven 90 euro. Er zit geen optische zoom op en digitale zoom is niets meer dan inzoomen op een plaatje dat al gemaakt is, compleet nutteloos dus.
Hoogstwaarschijnlijk schiet dit ding verschrikkelijke foto's in zelfs de meest goede omstandigheden en als je binnen of in het donker foto's wil maken zal 't al helemaal 3x niks zijn.
Zoals Elefes al zei, zou ik je aanraden om wat meer geld opzij te leggen en dan koop je voor 200-300 euro wel een fatsoenlijke camera zonder dat je in de prijsklasse komt voor mensen die echt dingen gaan 'eisen' van hun camera.
Lieg niet, verdraai de waarheid
  dinsdag 14 maart 2006 @ 01:13:01 #192
61288 Duna
Still Going Strong
pi_36011531
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:13 schreef Mechamage1982 het volgende:
Vraagje: Als bijna-voormalig student met niet teveel geld wil ik een leuke digitale camera kopen en mijn oog viel op de Aldi aanbieding van de week... Kan dit ooit wat zijn voor zo weinig?

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_11/OFF01.HTM

Ik heb van camera's weinig verstand, maar ik mis in de omschrijving twee belangrijke zaken... de kwaliteit van de lens en het wel of niet aanwezig zijn van optische zoom... Ik hoef met m'n camera geen professionele plaatjes te schieten, maar een beetje leuk en scherp beeld is toch wel belangrijk. Iemand adviezen?
En by the way... als je er al op ingaat dan mag je uberhaupt nog hopen dat je er eentje te pakken krijgt, want meestal krijgt elke filiaal er maar een paar die binnen no time uitverkocht zijn. Dus dan moet je smorgens voor de deur gaan staan enzo.....
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_36011773
3 problemen.

1) Geen optische zoom, ok, als je het niet nodig hebt is het niet erg. Alleen blijft het toch erg handig.
2) Er staat niet dat je het geheugen kan uitbreiden. Voor een 5mp is 32MB niet echt veel.
3) Als er staat dat je het ook kunt gebruiken als webcam dan voorspelt dat meestal niks goeds en dan heb ik het over de kwaliteit.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 03:43:27 #194
144326 FA_cloon
FA in spé
pi_36012604
3x optisch is wel erg fijn.
AA- baterijen is ook erg fijn.
3MP minimaal (voor afdrukken)

onthou dat je een foto-toestel zoekt geen webcam dus die optie is eerder eennadeel als een voordeel.

formaat is ook erg belangrijk. als je hem makkelijk bij j e wil kunnen steken

ik zou zelf even verder kijken.

klinkt goedkoop maar je krijgt er niks voor terug
pi_36012652
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 03:43 schreef FA_cloon het volgende:
AA- baterijen is ook erg fijn.
Het is fijn, maar een accu voor een digi vindt ik persoonlijk fijner. Het moet natuurlijk wel een merk zijn waar je ook in de toekomst accus van kunt kopen, dus de aldi valt snel af. Maar accus werken langer dan batterijen, minder plaats en is makkelijk te ordenen. Mijn oplaadbare batterij collectie is een zooitje, die van mijn accus echter niet (maar das puur persoonlijk)

Rot toestel. Je kan wel 5 MP hebben, als je er geen optische zoom bij hebt heb je er weinig aan...
pi_36012938
quote:
Op maandag 13 maart 2006 22:33 schreef Ringo het volgende:
Dat ziet eruit als een rij dode pixels.

Tja, ik weet het niet hoor, eerder dikke pech dan stommiteit. Zelfs als je foto's had gemaakt, dan is het nog de vraag of het je was opgevallen op dat kleine lcd-schermpje.

Heb je de aankoopbon erbij gekregen? Zit er nog garantie op? Dat is dan wél weer belangrijk om te weten..
Geen bon/garantie, maar de verkoper heeft me al teruggemailed met de melding dat ik gewoon
mijn geld terugkrijg bij teruggave van de camera. Toch wel weer een beetje mazzel dus.
Nee.
pi_36013718
je krijgt wel waar voor je geld, ik bedoel voor 90 euro krijg je geen betere camera denk ik (tenzij 2ehands). Ik zou deze niet kopen, ik zou voor een tweedehands digital ixus/elph van Canon gaan. Je koopt zo'n ding toch voor de lol, maar als ie niet lekker in gebruik is en je er op vloekt heb je er weinig plezier aan lijkt mij.
pi_36016006
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 08:48 schreef aapstok het volgende:
je krijgt wel waar voor je geld, ik bedoel voor 90 euro krijg je geen betere camera denk ik (tenzij 2ehands). Ik zou deze niet kopen, ik zou voor een tweedehands digital ixus/elph van Canon gaan. Je koopt zo'n ding toch voor de lol, maar als ie niet lekker in gebruik is en je er op vloekt heb je er weinig plezier aan lijkt mij.
Nou, dat valt nog wel mee. Voor rond de 100 euro heb je al snel een redelijk goede 3MP met 3x optische zoom, wat waarschijnlijk veel betere kwaliteitsfoto's oplevert. 5MP heb je alleen nodig als je ook stukken van je foto's uitknipt, voor normale foto's heb je aan 3MP meer dan genoeg.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:05:42 #199
40714 Subhuman
Televised confession
pi_36016431
Graag verder in [centraal] Wie heeft er ervaringen met deze camera?. Ik ga een mergeverzoek indienen om deze twee topics te mergen, mocht je je topic ineens kwijt zijn dan staat ie dus daar in.
pi_36062670
Iedereen bedankt voor de tips en suggesties..
Ik ben sinds een paar minuten trotse eigenaar van een
heuse Canon PowerShot A620. (¤288, Funprice)
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')