Canon is de prijzenslag begonnen. En die doet zeker ook mee. (of gaat binnenkort zeker weer mee doen..)quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:22 schreef ExCibular het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat de prijs gaat worden, gaat Pentax meedoen in het Olympus/Nikon gevecht of gaan ze er net boven zitten zoals Canon.
Canon is inderdaar begonnen maar als ik nu naar de prijzen kijk dan zie ik dat je voor 580 een Olympus E-300 hebt, voor 650 heb je de Nikon D50 en de Olympus E-500. Ik zie nu dat een Pentaxt ist DL ook maar 699quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Canon is de prijzenslag begonnen. En die doet zeker ook mee. (of gaat binnenkort zeker weer mee doen..)
Zo absoluut kun je dat niet stellen. De naam Konica-Minolta verdwijnt. De camera's worden in het vervolg geproduceerd onder de naam Sony. Op het moment dat Sony verklaart dat ze de garantie van Konica-Minolta overnmeen is er niet vele meer aan de hand.quote:Op woensdag 25 januari 2006 08:31 schreef aapstok het volgende:
Ik weet wel dat konica-minolta gaat stoppen met het produceren van camera's. Ik weet niet goed wat daar de gevolgen van zijn als je camera het niet meer doet.
Het is wel een vereiste dat de foto's scherp zijn. Ik denk dan als ik bv van een bloem een foto maak waar een bij op zit, dat die bij er dan scherp op zit. Of is dit te ver gedacht?quote:We hadden van een 6 megapixel sensor veel meer detail verwacht. Zijn opnamen missen de gestoken scherpte die we van andere Pentaxcamera’s gewend zijn.
Ik heb helaas geen ervaring met deze camera. Als je een foto van een bloem met bij wilt maken, van dichtbij, moet je letten op de macrofunctie die de camera heeft. Macro-foto's zijn foto's van heel dichtbij genomen, om het even simpel te zeggen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:22 schreef Jaguarized het volgende:
Het is wel een vereiste dat de foto's scherp zijn. Ik denk dan als ik bv van een bloem een foto maak waar een bij op zit, dat die bij er dan scherp op zit. Of is dit te ver gedacht?
Is het een aanrader of niet?
[afbeelding]
5cmquote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:43 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen ervaring met deze camera. Als je een foto van een bloem met bij wilt maken, van dichtbij, moet je letten op de macrofunctie die de camera heeft. Macro-foto's zijn foto's van heel dichtbij genomen, om het even simpel te zeggen.
In de gewone stand van de camera kun je deze niet scherp krijgen, in de macro-stand wel.
Tot zover mijn kleine bijdrage
Om niet meteen de strijd Canon - Nikon op te slingeren, moet je eerst bij je zelf na gaan welke je zelf als camera het prettigst vind. Ik weet van de FoT meets dat de body van de 350 echt voor vrouwen handjes is gemaakt. Dit kan je wel oplossen door er een Batt-Grip onder te zetten. De Nikon is wat forser qua body.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:12 schreef Masegate het volgende:
Ik wil deze of komende week een nieuwe digitale camera kopen. Mijn gevoel neigt heel erg naar de Canon 350D. Maar ik heb eigenlijk weinig harde redenen daarvoor. Daarom ben ik wel benieuwd wat mijn mede-Fok!kers er van vinden. En of er misschien andere camera's zijn met vergelijkbare specs/prijs waar ik zeker naar moet kijken.
Hopelijk kunnen jullie me dan voortaan ook op FOT vinden!
ik met mijn vrouwenhandjesquote:Op woensdag 1 februari 2006 15:46 schreef Masegate het volgende:
Naja, goed, dat zijn dingen die ik nog wel ga ervaren als ik naar de winkels ga. Maar het gaat mij meer om gebruiksgemak, kwaliteit van de foto's en handige features en dergelijke.
Stel bijvoorbeeld dat camera A van 700 euro kwalitatief net zo goed is als camera B van 600 euro, dan is die keus natuurlijk snel gemaakt.
Wat ik dus zou willen weten, is welke camera's ik naast de 350D zou moeten bekijken. Is van Nikon dan de D50 een redelijk gelijke?
Idem.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:10 schreef --Christiaan-- het volgende:
De scherpte is bij mij perfect hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |