quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:56 schreef Tobbes het volgende:
Vraagje.
Ik ben een Foton00b, maar wil toch een camera. Hetgeen ik vooral wil gaan fotograferen zijn luchten/zeeen... waar moet ik op letten? Ik ben bereid een euro of 350 aan camera én toebehoren uit te geven
Ik zou me juist niet te druk maken over zaken als megapixels en digitale zoom, dat is in die prijsklasse meestal wel in orde, en hoe meer pixels, hoe groter de foto, hoe meer geheugen deze in beslag neemt natuurlijk. en digitale zoom gebruik je in de praktijk sowieso bijna nooit.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:33 schreef Stansfield het volgende:
Mijn moeder wil ook een digitale camera kopen. Ik heb er zelf niet al te veel verstand van. Ze heeft de volgende wensen:
* Makkelijk in gebruik
* Goede kwalitiet
* rond de 300-400 euro.
Wie kan mij wat modellen geven of wat tips waar ik naar moet zoeken, aantal megapixels, digitale zoom en dat soort dingen.
Alvast bedankt.
Wat zijn goede winkels eigenlijk? van de media markt heb ik niet zo'n hoge pet op qua service en informatie. Wat zijn goede kentens waar je wel informatie kan inwinnen?quote:Op maandag 6 februari 2006 15:31 schreef Muk het volgende:
het beste kan je gewoon naar een goede winkel gaan, en er eens wat proberen/advies vragen. dan kom je er wel uit denk ik.
Combi bijvoorbeeld. Tenminste, ik ben er erg goed geholpen bij het kopen van mijn cameraquote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:21 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Wat zijn goede winkels eigenlijk? van de media markt heb ik niet zo'n hoge pet op qua service en informatie. Wat zijn goede kentens waar je wel informatie kan inwinnen?
Kickquote:Op maandag 30 januari 2006 23:21 schreef WebForce het volgende:
Gezellig hier.
Ik ben opzoek naar een camera voor de leuk. Ik heb nu een Kodak DX4330 en de foto's bevallen met goed, alleen hij wordt oud en te groot. De nieuwe moet de volgende eigenschappen hebben:Klein, moet in een broekzak passen Ongeveer ¤400 kosten (mag er ook iets boven) Een goed werkende batterij/accu die lang meegaat Redelijk kunnen fotograferen met schemer en in het donker (goede flits dus) Een snelle reactietijd en opstrarttijd Makkelijk scherp te stellen zijn en ook snel (niet te snel bewogen foto's) Werken met SD kaartjes (moet geen probleem zijn, maar ach) Zoom hoeft niet veel te zijn, maar moet er wel zijn! Duidelijk scherm en een normale zoeker
Ik hoop dat ik een goede omschrijving heb gegeven...
Succes
Een paar suggesties zijn:quote:Op maandag 30 januari 2006 23:21 schreef WebForce het volgende:
Gezellig hier.
Ik ben opzoek naar een camera voor de leuk. Ik heb nu een Kodak DX4330 en de foto's bevallen met goed, alleen hij wordt oud en te groot. De nieuwe moet de volgende eigenschappen hebben:Klein, moet in een broekzak passen Ongeveer ¤400 kosten (mag er ook iets boven) Een goed werkende batterij/accu die lang meegaat Redelijk kunnen fotograferen met schemer en in het donker (goede flits dus) Een snelle reactietijd en opstrarttijd Makkelijk scherp te stellen zijn en ook snel (niet te snel bewogen foto's) Werken met SD kaartjes (moet geen probleem zijn, maar ach) Zoom hoeft niet veel te zijn, maar moet er wel zijn! Duidelijk scherm en een normale zoeker
Succes
Even gauw gezocht, de batterijduur is een beetje moeilijk en dat heb ik dus niet meegenomen, maar volgens mij zijn die meeste camera's tegenwoordig wat dat betreft ok.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:40 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Ik zoek er ook een.
Min. 5 megapixels
2,5 " LCD scherm
Dat 'ie lang met 1 paar batterijen doet, accu mag ook.
Prijs: ongeveer 150 - 250 euro, mag er ook nog wat boven zitten.
Min. 3x Optische zoom
Snelle verwerking
Mooi ontwerp (liefst met zwart, en slank)
Als ik zoek kom ik eigenlijk alleen op de Canon Powershot A80 of A85 uit. Dat zijn verder ook leuke camera's, en volgens mij werken ze op penlites.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:55 schreef lostminds het volgende:
iemand een een paar tips voor me?
kennis zoekt een compact cameraatje prijsklasse 150 euro exclusief het geheugen
gaat mee op reis naar thailand enzo
niet te groot
zullen voornamelijk landschappen worden
moet ook een beetje kunnen zoomen uiteraard
compact flash is een pre
werken op (oplaadbare) penlites zou ook mooi meegenomen zijn
3 megapixel of hoger
ok, dankje... ik zal het doorgevenquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:29 schreef Elefes het volgende:
[..]
Als ik zoek kom ik eigenlijk alleen op de Canon Powershot A80 of A85 uit. Dat zijn verder ook leuke camera's, en volgens mij werken ze op penlites.
Je zou ook eens naar Sony kunnen kijken, of misschien Olympus. Die willen ook wel eens niet al te dure camera's hebben die aan deze eisen voldoen
ga voor een camera met een lichtgevoelige lensquote:Op maandag 30 januari 2006 23:21 schreef WebForce het volgende:
Gezellig hier.
Succes
Ik ookquote:Op woensdag 8 februari 2006 18:44 schreef lostminds het volgende:
[..]
ok, dankje... ik zal het doorgeven
canon vind ik trouwens al "prettiger" klinken als sony
Ben ik het niet helemaal mee eens. De meeste digitale camera's hebben tegenwoordig F waarden tot ongeveer 2.8, en wil je nog minder dan zit je meteen aan een hele dure camera, en meer richting spiegelreflex o.i.d.. Sowieso is het voor gewone fotootjes helemaal niet nodig om zonder flits te werken, en als het echt donker is heb je toch die flits nodig, hoe lichtgevoelig je lens ook is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:46 schreef Aarde het volgende:
[..]
ga voor een camera met een lichtgevoelige lens
dat is een veel groter winstpunt dan alleen een goede flitser
2.8 is ruim voldoende ja... het is een tijdje terug dat ik me op de digi markt heb georienteerd. toen was 2.8 uitzondering, zeker voor de camera's met optische zoom.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:38 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik ook
Er zullen wellicht andere modellen zijn van Canon (of Nikon, of Olympus, etc.) die ook aan de eisen voldoen. Ik heb alleen op dpreview.com gezocht, ik denk dat er in een fotowinkel een wat ander aanbod is (en die mensen daar weten ook wat ze hebben staan).
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. De meeste digitale camera's hebben tegenwoordig F waarden tot ongeveer 2.8, en wil je nog minder dan zit je meteen aan een hele dure camera, en meer richting spiegelreflex o.i.d.. Sowieso is het voor gewone fotootjes helemaal niet nodig om zonder flits te werken, en als het echt donker is heb je toch die flits nodig, hoe lichtgevoelig je lens ook is.
Daarom denk ik dat in dit geval een flitser meer uit haalt
Sony neemt minolta over, dus er is geen man (of vrouw) overboord. je kan misschien je analoge slijten bij de fotoboer, maar veel zal je er niet voor krijgen. Maar weet je digitale camera angt evenveel stof als ie in de kast blijft liggen hoor....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:30 schreef PM-girl het volgende:
Ik ga wrs de Minolta van hierboven aanschaffen.
Heb nu een analoge Minolta, ook dynax 5 met een sigma 28-105 erbij. Maar die ligt onder te stoffen in de kast en daarom wil ik graag een digitaal. Het schijnt dat Minolta failliet is en daarom zijn er goede prijzen momenteel. Ik kan de dynax 5 met lens nu kopen voor 640?
Wel een bult geld, maar een dure camera in de kast liggen is ook zonde. Helaas ruilen ze geen analoog meer in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |