Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzinquote:Strenge vorst breidt zich uit richting Nederland
Gepubliceerd op maandag 23 januari 2006
De koudegolf die Rusland sinds een week in zijn greep heeft, rukt op richting West-Europa. Inmiddels heeft de kou ook Griekenland, Oostenrijk, Hongarije en Duitsland bereikt. Grote vraag is of dat ook gevolgen heeft voor Nederland
De Siberische kou leidde eerder al in de Scandinavische landen en het midden en oosten van Europa al tot grote problemen. Tientallen mensen kwamen om het leven. Griekenland nam door wind, kou en sneeuw talloze veerdiensten naar de eilanden uit de vaart.
In het oosten van Turkije zijn in de nacht van zondag op maandag extreem lage temperaturen gemeten. In de provincie Agri daalde het kwik tot min 31 graden Celsius. In de naburige provincie Erzurum werd een temperatuur van 26 graden Celsius onder het vriespunt gemeten en in Kars aan de grens met Armenië was de laagste temperatuur min 23 graden Celsius. In het noordoosten van Turkije zijn 3700 dorpen na hevige sneeuwval geheel of gedeeltelijk van de buitenwereld afgesloten. In enkele honderden dorpen zijn problemen met de elektriciteitsvoorziening ontstaan.
In de Russische hoofdstad Moskou vroren opnieuw mensen dood, waardoor het dodental naar zeker 79 steeg. Het gaat weer harder vriezen, waarbij de temperatuur in de nacht kan dalen tot 32 graden onder nul. Veel mensen kampen ook in hun woning met de koude omdat verwarmingssystemen niet werken of onvoldoende capaciteit hebben. In het Russische Kamtsjatka kwamen tijdens hevige sneeuwstormen zeker twee vrouwen en twee kinderen om toen ze op een rivier door het ijs zakten.
Grote delen van het noorden en oosten van Duitsland gaan sinds zondag onder de ijzige kou gebukt. In Beieren werd min 33,8 gemeten en in Berlijn was het min 20. In Saksen-Anhalt vroor zondagavond een 74-jarige vrouw na een valpartij dood voor de deur van haar huis. In Salzwedel werd het lijk van een 48-jarige man in een weiland gevonden.
In Oekraïne vielen met temperaturen van ruim 30 graden onder nul zeker acht doden, vooral zwervers en bejaarden. Tientallen mensen zijn met bevriezingsverschijnselen in het ziekenhuis opgenomen. Scholen en crèches blijven zeker tot donderdag gesloten.
Ook in Roemenië zijn mensen bezweken aan de kou. Op sommige plekken daalde de temperatuur tot bijna min 30 graden. Zes mensen overleefden het niet, aldus de autoriteiten maandag.
Ja, ik verklaar me af en toe ook voor gek dat ik terug ben gekomen. Hoewel als ik bovenstaande nieuwpost lees eigelijk ook weer niet, tering wat koudquote:Op maandag 23 januari 2006 15:03 schreef Iblardi het volgende:
Oh, zo werkt dat, goed dan.
Ik ben gek dat ik hier woon.
En jullie met mij.
Dat de macht van de kerk in Nederland snel als sneeuw voor de zon is verdwenen. Steeds minder mensen bezoeken de kerk. Dus zo sterk is dat heilige huisje blijkbaar niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Domme kutallochtoon begrijpt deze zin niet...
Bekende politieke figuren Latijns-Amerika wordt in het algemeen in verband gebracht met verregaande corruptie en mensen die politieke tegenstanders (en hun familie) via een helicopter in zee laten verdwijnen.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:19 schreef Iblardi het volgende:
Wordt Pinochet hier in Nederland in het algemeen als slecht gezien? En Che Guevarra? En Fidel Castro? En Richard Nixon?
bron: Planet.nlquote:Nederland
De strenge kou schuift langzaam onze kant op. Het KNMI verwacht dat het ook in Nederland de komende nachten lokaal flink kan gaan vriezen. Maar extreme temperaturen zoals in de rest van Europa hoeven we in Nederland voorlopig niet te verwachten. Volgens het KNMI zal de gemiddelde temperatuur de rest van de week rond het vriespunt liggen.
Het Friese dorpje Haulerwijk heeft overigens de primeur van de eerste schaatswedstrijd op natuurijs in Nederland dit jaar. De zogenoemde kortebaanwedstrijd is dinsdag om 13.00 uur en alleen voor mannen, zo liet voorzitter Klaas Visser van IJsclub Nooitgedagt uit het dorp maandag weten.
Kortebaanrijden is vooral in Friesland populair. De wedstrijden bestaan uit duels van een tegen een over een sprint van 160 meter op een rechte baan. De winnaar gaat door, de verliezer valt af. Er wordt net zolang geschaatst tot er een eindwinnaar overblijft.
De vrouwen krijgen woensdag de kans om voor de eerste maal het ijs te betreden. In Steggerda organiseert IJsclub Vooruitgang om 13.30 uur een kortebaanwedstrijd over 140 meter, zo liet voorzitter Roelof Bosma maandag weten.
En ijsvereniging De Hondsdrug in Noordlaren opent maandagmiddag zijn natuurijsbaan voor recreanten. Het gaat om een ijsbaan van 3500 vierkante meter. Volgens de Koninklijke Nederlandse Schaatsbond is de ijsbaan ten zuiden van de stad Groningen het eerste officieel beschikbare natuurijs voor recreanten dit jaar.
Oh, zo.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat de macht van de kerk in Nederland snel als sneeuw voor de zon is verdwenen. Steeds minder mensen bezoeken de kerk. Dus zo sterk is dat heilige huisje blijkbaar niet.
Allemaal op één hoop?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Bekende politieke figuren Latijns-Amerika wordt in het algemeen in verband gebracht met verregaande corruptie en mensen die politieke tegenstanders (en hun familie) via een helicopter in zee laten verdwijnen.
Ik doe mijn best, hoor.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Eèn volk, èèn rijk, èèn woordenschat.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wijkt hij dan naar links, of naar rechts uit?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja. Als ik links van me Nazi's zie lopen en rechts van me moslims met bomgordels, ben ik weg.
Ja,quote:Op maandag 23 januari 2006 15:09 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Allemaal op één hoop?
Dus ook Máxima's vader?
Haha. Slimquote:Op maandag 23 januari 2006 15:16 schreef RichardQuest het volgende:
Als de nazi's zich links van je bevinden ben je denk ik sowieso fout bezig.
Nou, lekker is datquote:Op maandag 23 januari 2006 15:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja,die voorstelling van zaken was ook de oorzaak van alle opschudding.
Latijns-Amerika staat nog lager in aanzien dan Frankrijk.
Neuh, ik denk dat de gemiddelde opvatting over de VS vrij positief is, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat klagende mensen altijd harder klinken dan mensen met een neutrale of positieve opvatting. Denk maar aan de AEL, weinig tot geen aanhang, maar toch grote bek en een overdaad aan media-aandacht.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat de VS heel laag stonden.
Ik ken de AEL eigenlijk niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Neuh, ik denk dat de gemiddelde opvatting over de VS vrij positief is, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat klagende mensen altijd harder klinken dan mensen met een neutrale of positieve opvatting. Denk maar aan de AEL, weinig tot geen aanhang, maar toch grote bek en een overdaad aan media-aandacht.
Dat begrijp ik maar als je ziet hoe snel de macht hier is verbrokkelt zou dat daar ook kunnen gebeuren. Niet dat het perse noodzakelijk is.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:09 schreef Iblardi het volgende:
Oh, zo.
Nee, hier heeft de kerk of het geloof inderdaad vrij weinig invloed. Ik had het over de beide Amerika's toen ik dat zei![]()
Oh, zó!quote:Op maandag 23 januari 2006 15:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar als je ziet hoe snel de macht hier is verbrokkelt zou dat daar ook kunnen gebeuren. Niet dat het perse noodzakelijk is.
Europeanen hebben hetzelfde idee van het midden-oosten als de Amerikaanse regering heeft over Latijns-Amerika. De voorlaatste keer dat dit duidelijk werd was tijdens de eerste wereldoorlog, tijdens de Britse campagne tegen (de resten van) het Ottomaanse rijk. De oorlog tegen Saddam, de taliban in Afganistan en over een paar weken/maanden tegen Iran zal duidelijk maken Europa zijn achtertuin niet onbeheerd achter zal laten. Deze wederzijdse bemoeienis met elkaar kent nu eenmaal in de geschiedenis vele geweldadige uitbarstingen die niet zelden eindigden in massamoord.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat jullie overweegt mee te gaan naar Afghanistan, ongelooflijk.
Je hebt het over?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:44 schreef Iblardi het volgende:
Wie spreekt er hier FOK!s voor gevorderden, en vertaalt dit even voor mij:
Marokkanen pakken overlast zelf aan
Die user doet een suggestie voor een nieuw topic in klaagbaak.quote:Nieuw topic in KLB
Klein IQ minder vaak geweigerd dan Grote Neus!
Sorry het moest gewoon ik kon me niet inhouden
En daar wil je aan meedoen?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Europeanen hebben hetzelfde idee van het midden-oosten als de Amerikaanse regering heeft over Latijns-Amerika. De voorlaatste keer dat dit duidelijk werd was tijdens de eerste wereldoorlog, tijdens de Britse campagne tegen (de resten van) het Ottomaanse rijk. De oorlog tegen Saddam, de taliban in Afganistan en over een paar weken/maanden tegen Iran zal duidelijk maken Europa zijn achtertuin niet onbeheerd achter zal laten. Deze wederzijdse bemoeienis met elkaar kent nu eenmaal in de geschiedenis vele geweldadige uitbarstingen die niet zelden eindigden in massamoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |