Heb je ook nog een idee over meer positieve vormen van "preventie"?quote:Op zondag 22 januari 2006 22:32 schreef Developersrus het volgende:
3-strikes principe hanteren. 3 keer de fout in is deportatie.
Jij bent niet de enige.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:40 schreef Baleog het volgende:
ik word een beetje moe van dit allochten vs. de autochtonen nederland..
quote:Op zondag 22 januari 2006 22:40 schreef Baleog het volgende:
ik word een beetje moe van allochten
quote:Op zondag 22 januari 2006 22:30 schreef Hallulama het volgende:
Marokkanen pakken overlast zelf aan
AMSTERDAM Marokkaanse organisaties in
Amsterdam gaan hun best doen overlast
op straat door Marokkaanse jongeren
terug te dringen. Dat zegden ze toe in
een gesprek met burgemeester Cohen.
De Marokkaanse organisaties hadden zelf
het initiatief genomen tot het gesprek.
Aanleiding is de toegenomen overlast in
een aantal Amsterdamse buurten.
Burgemeester Cohen benadrukte na afloop
de rol van de ouders: die moeten hun
kinderen beter in de gaten houden. Dat
vinden de Marokkaanse organisaties ook,
maar daarnaast benadrukken ze dat hun
kinderen onder meer door discriminatie
minder kansen hebben dan Nederlanders.
Bron: NOS Teletekst
---
Cohen heeft gelijk, en de Marokkaanse organisaties hebben gelijk.
In iedergeval komt men nader tot elkaar.
Het zal echter wel hard werken zijn voor de Marokkaanse organisaties om wat van de terechte dan wel onterechte zorgen weg te nemen.
Dat ze maar veel hulp mogen ontvangen, we moeten het immers samen doen!
aargh, ik word onvrijwillig geintegreerd tot allochtoonquote:
Ja, goede educatie op het gebied van overbrenging van nederlandse cultuur en algemene waarden en normen die gelden in de nederlandse maatschappij waarvan onderdeel uit gemaakt (gaat) worden. Veel strikter integratiebeleid en toetsing en bewaking van de integratie van diverse groepen. Indien niet geintegreerd wordt, zullen sancties opgelegd moeten worden, waarbij 3 strikes and you're out (of here) moet worden nageleefd. Nederland is van de nederlanders en als je je hier wenst te zetelen dien je je te gedragen zoals de nederlanders, anders heb krijg je hier geen toestemming om je permanent in nederland te vestigen. Dat is mijn mening.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Heb je ook nog een idee over meer positieve vormen van "preventie"?
Deportatiequote:Op zondag 22 januari 2006 22:32 schreef Developersrus het volgende:
quote:Op zondag 22 januari 2006 22:47 schreef Baleog het volgende:
[..]
aargh, ik word onvrijwillig geintegreerd tot allochtoon![]()
Ja maar niet enkel bij allochtonen maar ook bij Nederlandersquote:Op zondag 22 januari 2006 23:22 schreef Super7fighter het volgende:
In alle wijsheid heeft Cohen wederom bewezen de waardige leider te zijn van Amsterdam. Door zijn scherpe inzichten en open, tolerante houding heeft hij weer een stapje in de goede richting gezet met het oplossen van het probleem. Deze man weet precies wat hij doet. Hij ziet het belang van de moskee, de rol van de Islam, de rol van de werkgevers en de ouders. Toch wil ik hem een advies geven. Niet alleen moet de fluwelen aanpak gehandhaafd blijven, ook repressie is af en toe nodig. Zoals men in Rotterdam preventieve patrouilles uitvoert, dat zou hij in Amsterdam ook moeten laten doen.
precies, je hebt rel-allochtonen maar ook rel-autochtonen, dat gezever over rassen altijd..quote:Op zondag 22 januari 2006 23:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja maar niet enkel bij allochtonen maar ook bij Nederlanders
Bij iedereen zou het lukken![]()
Punt 2 zou dan ook zijn om criminaliteit op alle vlakken veel harder aan te pakken dan nu het geval is. Zero tollerance beleid m.b.t (ernstige) geweldsmisdrijven en vandalisme.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:33 schreef Baleog het volgende:
[..]
precies, je hebt rel-allochtonen maar ook rel-autochtonen, dat gezever over rassen altijd..
quote:Op zondag 22 januari 2006 23:36 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Punt 2 zou dan ook zijn om criminaliteit op alle vlakken veel harder aan te pakken dan nu het geval is. Zero tollerance beleid m.b.t (ernstige) geweldsmisdrijven en vandalisme.
Ik ook, eerst was de discussie nog best leuk, maar het begint allemaal een beetje saai te worden. steeds dezelfde discussiequote:Op zondag 22 januari 2006 22:40 schreef Baleog het volgende:
ik word een beetje moe van dit allochtonen vs. de autochtonen nederland..
Discussie wordt inderdaad saai. Altijd hetzelfde.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:48 schreef el_hombre het volgende:
[..]
Ik ook, eerst was de discussie nog best leuk, maar het begint allemaal een beetje saai te worden. steeds dezelfde discussie
Ook het feit dat ik in het dagelijkse leven nog nooit iets van die" rovende en verkrachtende marrokanenbendes" heb gemerkt geeft mij het gevoel dat alles een beetje opgeblazen wordt
idd, dat oeverloze geneuzel over deze hype schiet niet op, mensen die criminele dingen doen aanpakken, ongeacht of ze wit, zwart of paars zijn.quote:Op maandag 23 januari 2006 00:16 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Discussie wordt inderdaad saai. Altijd hetzelfde.
Gewoon de overlastgevende groep hard aanpakken, allochtoon of autochtoon.
Verder positieve energie steken in mensen die willen. Alle andere die
niet willen langdurig uit de maatschappij verwijderen en heropvoeden.
Ik denk niet dat de media en autochtonen in groepjes op straat hangen en voorbijgangers lastig vallen, zeker in het geval van de media niet. Nu kun je natuurlijk zeggen dat autochtonen ook wel eens iets vervelends doen, maar helaas is het een feit dat allochtonen, en dan hoofdzakelijk marokkanen en antilianen, zich vele malen erger gedragen.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:18 schreef Meki het volgende:
En wie pakt de overlast van media aan ???
en wie pakt de overlast van criminele Autochtonen aan ??
het is natuurlijk wel zo dat de media erg subjectief is.. eigenlijk zou er een onafhankelijke instantie in leven moeten worden geroepen om de media in toom te houden.quote:Op maandag 23 januari 2006 01:03 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de media en autochtonen in groepjes op straat hangen en voorbijgangers lastig vallen, zeker in het geval van de media niet. Nu kun je natuurlijk zeggen dat autochtonen ook wel eens iets vervelends doen, maar helaas is het een feit dat allochtonen, en dan hoofdzakelijk marokkanen en antilianen, zich vele malen erger gedragen.
Waar leidt jij uit af dat hij het woord deportatie niet kent?quote:Op zondag 22 januari 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Deportatie
ben je helemaal gek geworden . je kent het woord niet eens![]()
![]()
De media (afgezien van misschien De Telegraaf) hebben de gewoonte om NIET de afkomst van de daders te vermelden, ook wordt de achternaam vaak onzichtbaar gemaakt zodat het moeilijk na te gaan is welke achtergrond de dader heeft. Ik denk niet dat de media beschuldigd kunnen worden van het in een slecht daglicht plaatsen van allochtonen in ons land.quote:Op maandag 23 januari 2006 01:07 schreef Baleog het volgende:
[..]
het is natuurlijk wel zo dat de media erg subjectief is.. eigenlijk zou er een onafhankelijke instantie in leven moeten worden geroepen om de media in toom te houden.
Meki is een relkloon, of hij is natuurlijk echt overtuigd dat er een complot tegen de allochtonen in Nederland is.... Maar ik houd het erop dat hij of een kloon is, of iemand is die extreme dingen op internet post om zo een discussie aan te zwengelen met wat ondeugdelijke argumenten.quote:Op maandag 23 januari 2006 01:14 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Waar leidt jij uit af dat hij het woord deportatie niet kent?
Nu stap je zelf in de vaak redelijk racistische redenering van Arabische Marokkanen. Dat zou je dus net niet moeten doen. Berberse Marokkanen zijn ook in staat om te integreren.quote:Op maandag 23 januari 2006 01:20 schreef LennyKravitz het volgende:
Een Marokkaan op TV zei het heel treffend... de aanwezige Marokkanen waren allen "gegoede" ingeburgerde Marokkanen... en geen Marokkanen die in gewaden lopen en meer achterstand hebben... en waar dus de overlast vandaan komt... (via kinderen daarvan)...
Om het oneerbiedig en wat generaliserend te zeggen... "het overlastgevende geïmmigreerde bergvolk was niet aanwezig"....
De enige vraag is, willen ze het ook? Of hangen ze liever op straat met een uitkering en af en toe wat "handel"quote:Op maandag 23 januari 2006 01:33 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Nu stap je zelf in de vaak redelijk racistische redenering van Arabische Marokkanen. Dat zou je dus net niet moeten doen. Berberse Marokkanen zijn ook in staat om te integreren.
Over welke "ze" heb je het?quote:Op maandag 23 januari 2006 01:35 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De enige vraag is, willen ze het ook? Of hangen ze liever op straat met een uitkering en af en toe wat "handel"
Dan vraag ik me af, waarom hebben Chinezen daar geen last van? Of Surinamers? Het is een feit dat een groot deel van de Marokkanen zich misdraagt, en dat is heel vervelend, niet in de laatste plaats voor mede-marokkanen die hierdoor automatisch ook in een slecht daglicht staan.quote:Op maandag 23 januari 2006 01:38 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Over welke "ze" heb je het?
Alsof alleen Arabische Marokkanen "netjes" zouden kunnen zijn???
Misschien dat een deel van het probleem van de berbers wel is dat ze zowel in de Nederlandse maatschappij als binnen hun "eigen" gemeenschap (die jij als "één geheel" ziet, maar dat eigenlijk niet is), discriminatie of toch op zijn minst een negatieve houding ervaren?
1. Omdat het kleinere groepen zijn?quote:Op maandag 23 januari 2006 01:44 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af, waarom hebben Chinezen daar geen last van? Of Surinamers?
1. Het gaat om de verhouding positieve/negatieve ervaringen die je met een bepaalde bevolkingsgroep opdoet, en door op straat te hangen en mensen lastig te vallen laat je mensen niet je beste kans zien.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:00 schreef Clourhide het volgende:
[..]
1. Omdat het kleinere groepen zijn?
2. Omdat dat (meestal) geen moslims zijn, en ze dus ook niet het gevoel krijgen dat ze op een negatieve manier geviseerd worden? (Of dat al dan niet terecht is, beschouw ik nu even als off-topic).
3. Omdat de Chinezen - net zoals de Turken en de Joegoslaven overigens - een uitgebreide maffia hebben in de meeste westerse landen, en daar dus vooral elkaar mee lastig vallen? Van een "Marokkaanse maffia" heb ik daarentegen nog nooit gehoord.
Zowat elk Chinees restaurant in je buurt wordt afgeperst, wees maar zeker. Denk je echt dat die Chinezen op een "magische" manier al dat geld te voorschijn hebben getoverd voor al die duizenden restaurants?quote:Op maandag 23 januari 2006 02:13 schreef Arnold_fan het volgende:
3. Als het inderdaad zo is dat Chinezen onderling erg veel rottigheid uithalen is dat hun probleem, daar krijg je geen slecht imago van. Als je op straat hangt en buurten terroriseerd daarentegen wel. Ik heb liever wat Chinezen in mijn buurt die vanwege hun cultuur binnenblijven zoals autochtonen ook doen, dan hanggroepen in mijn buurt die meisjes lastig vallen omdat het hoeren moeten zijn omdat ze geen burka aanhebben.
Meen je dit nou ? ik hoop dat jouw 'ouders' op tijd ingrijpen maar ik vrees voor het ergste, jouw gevoel van inleving lijkt mij 0,0.quote:En ja, precies daarom zijn de Marokkanen misschien wel de pineut: zij zijn meestal de kleine "straatboefjes" en ergeren de "gewone man" dus veel erger. Maar die gewone man is te dom om verder te kijken dan zijn neus lang is, en te beseffen dat de witteboordencriminelen hem jaarlijks veel méér geld kosten dan één keer een Marokkaan die zijn portefeuille pikt en hem eventueel een blauw oog mept of zo.
Ik ben al ver over de twintig en heb al twee overvallen van Marokkaanse groepjes meegemaakt, inclusief als gevolg blauwe ogen (en een periode van drie weken waar ik werkelijk zeer paranoïde ben geworden door een van die overvallen).quote:Op maandag 23 januari 2006 04:52 schreef perezoso het volgende:
[..]
Meen je dit nou ? ik hoop dat jouw 'ouders' op tijd ingrijpen maar ik vrees voor het ergste, jouw gevoel van inleving lijkt mij 0,0.
Eventueel een blauw oog (matige inschatting van Marokkaans geweld) en een ontvreemde portefeuille richten wel degenlijk meer schade aan dan witteboordencriminelen, sowieso twijfel ik sterk of het hem meer kost kwa geld, buiten dat om is de schade geestelijk vele malen vervelender/dramatiser dan witteboordencriminaliteit waar je nauwlijks bij stil staat in het dagenlijkse leven.
struisvogel politiek!quote:Op maandag 23 januari 2006 04:52 schreef perezoso het volgende:
[..]
Meen je dit nou ? ik hoop dat jouw 'ouders' op tijd ingrijpen maar ik vrees voor het ergste, jouw gevoel van inleving lijkt mij 0,0.
Eventueel een blauw oog (matige inschatting van Marokkaans geweld) en een ontvreemde portefeuille richten wel degenlijk meer schade aan dan witteboordencriminelen, sowieso twijfel ik sterk of het hem meer kost kwa geld, buiten dat om is de schade geestelijk vele malen vervelender/dramatiser dan witteboordencriminaliteit waar je nauwlijks bij stil staat in het dagenlijkse leven.
Waarom? Het is vervelend als je wordt lastig gevallen door jongeren, en als er al iets crimineels door Chinezen gebeurd heeft verder niemand er last van. Het is natuurlijk makkelijk om het misgedrag van marokkanen goed te praten door te doen alsof anderen erger zijn, maar dat is niet erg eerlijk, eerder struisvogelpolitiek........quote:
quote:
Daar zijn ze dan wel een beetje laat mee.quote:Marokkaanse organisaties in
Amsterdam gaan hun best doen overlast
op straat door Marokkaanse jongeren
terug te dringen
hoe weet je dat ?quote:Op maandag 23 januari 2006 07:37 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Daar zijn ze dan wel een beetje laat mee.Ik betwijfel of ze wel genoeg invloed op die jongeren hebben, nu hebben ze al zogenaamde buurtvaders die de jongeren op het rechte spoor moeten houden, en daar komt ook al niet veel van terecht.
quote:Op maandag 23 januari 2006 08:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Eerst zien dan geloven zoals het een goede atheïst agnost betaamt.
Ik heb ook liever dat ze het gewoon doen in plaats van alleen maar het toezeggen.quote:Op maandag 23 januari 2006 09:18 schreef rthls het volgende:
Waarom valt niemand over "zegden"!!!
Dat laatste gebeurd al, door de "filthy few".quote:Op maandag 23 januari 2006 07:35 schreef Strolie75 het volgende:
Goed plan. Cohen heeft zijn theekransje weer een "nuttige" invulling gegeven.
Misschien kunnen we hierna de maffia de georganiseerde drugshandel laten aanpakken.
En junks de drugsoverlast.
En de Hells Angels de Hells Angels.
....
Haha een soort ministerie van informatie? Als er een ding dodelijk is voor vrije nieuwsgaring zijn het wel zulk soort organisaties. Binnen vier jaar is er dan censuur en nog maar 1 visie. Wen er maar aan dat de Nederlandse media na jaren gedomineerd te zijn door een linkse visie nu zo waar ietwat gedifferentieerd lijkt te zijn en zowel rechts als links een spreekbuis hebben gekregen.quote:Op maandag 23 januari 2006 01:07 schreef Baleog het volgende:
[..]
het is natuurlijk wel zo dat de media erg subjectief is.. eigenlijk zou er een onafhankelijke instantie in leven moeten worden geroepen om de media in toom te houden.
Als ze ook maar een klein beetje geïntegreerd zijn wordt het een niet meer doen jongens denk ik zo.quote:Op maandag 23 januari 2006 09:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
En wat is de "marokkaanse manier"?
Al eens drie keer door rood gereden of zonder licht gefietst?quote:Op zondag 22 januari 2006 22:32 schreef Developersrus het volgende:
Probeer je nu grappig te doen? Ik ben over mijn eigen toekomst heel positief hoor. Ik schets alleen ff de situatie voor deze grotendeels ontspoorde minderheid. De zwakkeren van de westerse samenleving gaan het in de toekomst alleen maar moeilijker krijgen. Als je in meest voorspoedige economische tijden al faalt een stap vooruit te doen gaat het nu echt niet meer lukken.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:50 schreef Iblardi het volgende:
Oh, idiosincrasio?
In economisch goede tijden is de kans misschien wel groter maar de prikkel is ook kleiner.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:54 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Probeer je nu grappig te doen? Ik ben over mijn eigen toekomst heel positief hoor. Ik schets alleen ff de situatie voor deze grotendeels ontspoorde minderheid. De zwakkeren van de westerse samenleving gaan het in de toekomst alleen maar moeilijker krijgen. Als je in meest voorspoedige economische tijden al faalt een stap vooruit te doen gaat het nu echt niet meer lukken.
Wie zegt dat het nu allemaal niet lukt dan?quote:Op maandag 23 januari 2006 10:54 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Probeer je nu grappig te doen? Ik ben over mijn eigen toekomst heel positief hoor. Ik schets alleen ff de situatie voor deze grotendeels ontspoorde minderheid. De zwakkeren van de westerse samenleving gaan het in de toekomst alleen maar moeilijker krijgen. Als je in meest voorspoedige economische tijden al faalt een stap vooruit te doen gaat het nu echt niet meer lukken.
Het neutraliseren van een eventuele prikkel door allerhande uitkeringen e.d. is een enorme blunder geweest inderdaad.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:57 schreef MouseOver het volgende:
[..]
In economisch goede tijden is de kans misschien wel groter maar de prikkel is ook kleiner.
Dat ben ik wel weer met je eens.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:01 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Het neutraliseren van een eventuele prikkel door allerhande uitkeringen e.d. is een enorme blunder geweest inderdaad.
Ik zou graag van je horen waarom het nu wel zal lukken ....quote:Op maandag 23 januari 2006 11:01 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Wie zegt dat het nu allemaal niet lukt dan?
Ik verwacht dat het tij wel weer zal keren. Ik ben zelf een buitenlander, en door mijn joodse uiterlijk zie ik er nogal...ehm...mediterraans uit, voor sommigen. Mijn Nederlands is vrij goed, ik heb een zeer goede baan, maar toch word ik vaak niet voor vol aangezien. Hypotheekverstrekkers twijfelen, deurlieden van grote danstenten weigeren me nogal eens, ik ben al vijfmaal om mijn identificatiebewijs gevraagd *mijn blonde vriendin nog nooit.)quote:Op maandag 23 januari 2006 11:07 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik zou graag van je horen waarom het nu wel zal lukken ....
Dat heb ik ook gezien en ik word er aan de ene kant niet goed van. En aan de andere kant snap ik de reacties ook wel. Zo'n cameraploeg komt alleen maar de wijk in om weer eens te laten zien wat een tuig er toch in onze wijken loopt. Och heden. Aan de andere kant hoort iedereen zijn poten van elkaar af te houden en is het gewoon openbaar gebied. En dan toch weer: als je er zo'n last van hebt, zorg dan dat je je normaal gedraagt en die ploegen niet hóéven te komen. Andere kant weer: waarom loopt het tuig jarenlang vrij rond zonder consequenties?quote:Op maandag 23 januari 2006 10:46 schreef Idiosincrasico het volgende:
...
Ik zat gisteravond ff Premtime te kijken. Daarin ook aandacht aan de problemen in West. Volgens de geinterviewden wil de buurt rust om het verlies van hun criminele broeder te verwerken en dient de media uit de buurt te blijven ...
...
Denk dat ze hierbij doelen op die jasjes met een 'bontkraag'.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:22 schreef Iblardi het volgende:
...wat zijn schapenkragen? Het staat niet in mijn woordenboek Nederlands-Spaans.
Als ze zich in de eerste plaats ook eens als Nederlanders gaan zien, wel, ja.quote:Op maandag 23 januari 2006 07:15 schreef teknomist het volgende:
[..].
Geldt dit ook voor jongeren van Marokkaanse origine die hier gewoon geboren en getogen zijn?
Heel generaliserend gesteld hebben opvallend veel relmarokkanen een jas met bontkraag. Het is ook maar wat je wil zienquote:
Her ben ik het helemaal mee eens!quote:Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
Gia, hoe verwacht je je ooit als volwaardig Nederlander te gaan voelen, als je ofwel wordt doodgeknuffeld en niets fout kan doen, ofwel álles fout doet dat je maar fout kunt doen, zie wokken met een gasfles?
Dan ben je nooit een individu, maar altijd onderdeel van een ethnische groep.
Is het weleens bij je opgekomen dat we net mensen zijn? Soms klootzakken, soms altruistisch, soms lief, soms stout?
Nederland veroorzaakt bij zichzelf een groot probleem, op deze manier. De fout is niet dat die mensen bleven, maar dat je als gemeenschap nooit duidelijke eisen hebt gesteld.
In Amerika is het duidelijk: als je de taal spreekt en werkt, dan hoor je er (in meer of mindere mate) bij.
Ik krijg bijna de indruk dat je er hier nooit bijhoort, wat je ook doet.
Ik vind dus ook helemaal niet dat groepen moeten gaan eisen.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:41 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Her ben ik het helemaal mee eens!
Punt is alleen wel dat 'eisen' door bepaalde groepen direct afgedaan worden als racisme ...
Ik zou zelf ook een gasfles gaan gebruiken. Heb ik nog wel ergens liggen bij de campingspullen. Ik kan niet zonder wokken.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
Gia, hoe verwacht je je ooit als volwaardig Nederlander te gaan voelen, als je ofwel wordt doodgeknuffeld en niets fout kan doen, ofwel álles fout doet dat je maar fout kunt doen, zie wokken met een gasfles?
Helemaal mee eens. De regels zouden gewoon duidelijk moeten zijn. Je bent Nederlander als je de Nederlandse nationaliteit hebt. Die krijg je als je je eigen nationaliteit opgeeft. En dan geen uitzonderingen gaan maken!! Want dat is discriminatie en werkt onvrede in de hand. Regels zijn regels en moeten voor iedereen gelden. Geen hoofdbedekking op school, geldt dus ook voor Moslims en Joden. Verplicht zwemles op de basisschool voor iedereen.quote:Dan ben je nooit een individu, maar altijd onderdeel van een ethnische groep.
Is het weleens bij je opgekomen dat we net mensen zijn? Soms klootzakken, soms altruistisch, soms lief, soms stout?
Nederland veroorzaakt bij zichzelf een groot probleem, op deze manier. De fout is niet dat die mensen bleven, maar dat je als gemeenschap nooit duidelijke eisen hebt gesteld.
Dat klopt. Nederlanders is een kliekjesvolk.quote:In Amerika is het duidelijk: als je de taal spreekt en werkt, dan hoor je er (in meer of mindere mate) bij.
Ik bedoelde het eigenlijk in een breder verband: dat voor sommigen allochtonen nooit ook maar iets goed kunnen doen, en voor anderen niets verkeerds.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook een gasfles gaan gebruiken. Heb ik nog wel ergens liggen bij de campingspullen. Ik kan niet zonder wokken.
[..]
Check! Die heb ik op zak, en vele "Bontkraagjes" ook.quote:Helemaal mee eens. De regels zouden gewoon duidelijk moeten zijn. Je bent Nederlander als je de Nederlandse nationaliteit hebt.
Dat zal mij niet lukken, dat pikt mijn regering nooit. Dat schijnt voor wel meer mensen te gelden.quote:Die krijg je als je je eigen nationaliteit opgeeft.
Waarom niet? Keppeltjes en hoofddoekjes zijn ondervertegenwoordigd in de misdaadcijfers. Waarom zou je?quote:En dan geen uitzonderingen gaan maken!! Want dat is discriminatie en werkt onvrede in de hand. Regels zijn regels en moeten voor iedereen gelden. Geen hoofdbedekking op school, geldt dus ook voor Moslims en Joden.
Och, voor de veiligheid. Ik ben nooit zo blij met 'verplicht', maar wat heeft dit ermee te maken?quote:Verplicht zwemles op de basisschool voor iedereen.
Dat ben ik met je eens, maar wat hoedjes daarmee te maken hebben...quote:Nederland moet eens ophouden met uitzonderingen maken, want door uitzonderingen kweek je dus allemaal verschillende groeperingen.
[..]
Nederlanders waren geen kliekjesvolk, bijvoorbeeld in de Gouden Eeuw. En dat heeft jullie, dat weet jij ook, geen windeieren* gelegd.quote:Dat klopt. Nederlanders is een kliekjesvolk.
Jij hebt de discussie niet eens gelezen, hè?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:23 schreef DaveM het volgende:
Het zou tijd worden na 38794 straatroven, gevalletjes buurtterreur, aanrandingen en misbruik van naieve 13-jarige meisjes.
Ik reageer op de OP, problemen mee?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:25 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Jij hebt de discussie niet eens gelezen, hè?
Jazeker, want er is hier een vruchtvolle discussie gaande.quote:
Je hebt een punt, hoewel ik persoonlijk verkrachting en straatroof ook onder overlast schaar......quote:Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Jazeker, want er is hier een vruchtvolle discussie gaande.
En zelfs je reactie op de OP slaat als een tang op een ezel. Het gaat om overlast, dus rondhangende, lawaaimakende jongeren, niet verkrachting en straatroof.
Men had deze uitzondering 'vroeger' al niet moeten maken. Kan niet eigen nationaliteit opgeven? Pech, dan leef je hier maar met een verblijfsvergunning net als de mensen die de eigen nationaliteit niet op willen geven.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:13 schreef Iblardi het volgende:
Dat zal mij niet lukken, dat pikt mijn regering nooit. Dat schijnt voor wel meer mensen te gelden.
Bovendien weet ik niet of ik met het huidige klimaat hier wel wil blijven: buitenlanders blijven outcast. Of denk je dat je aan me kunt zien of ik een Nederlands of buitenlands paspoort heb?
Omdat je dan discrimineert. Als petjes niet mogen, mogen andere hoofdbedekkingen ook niet. Regels moeten voor iedereen geldenquote:Waarom niet? Keppeltjes en hoofddoekjes zijn ondervertegenwoordigd in de misdaadcijfers. Waarom zou je?
Dat veel moslimmeisjes niet meedoen met de zwemles en daar weer een uitzondering voor gemaakt wordt. Ben tegen uitzonderingen op regels.quote:Och, voor de veiligheid. Ik ben nooit zo blij met 'verplicht', maar wat heeft dit ermee te maken?
Regels zijn regels, voor iedereen.quote:Dat ben ik met je eens, maar wat hoedjes daarmee te maken hebben...
Ik kan me anders herinneren dat Cohen deze discussie weer heeft aangezwengeld nadat er in de media naar buiten kwam dat hangjongeren (van marokkaanse afkomst) in oa de diamantbuurt een joodse man treiteren en bedreigen en hetzelfde doen met een homostel.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef Iblardi het volgende:
[..]
En zelfs je reactie op de OP slaat als een tang op een ezel. Het gaat om overlast, dus rondhangende, lawaaimakende jongeren, niet verkrachting en straatroof.
Wat Arnold_fan zegt, criminaliteit valt ook onder overlast.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik eigenlijk respectievelijk onder mensenrechtenschending en aantasting van bezitsrechten.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:49 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je hebt een punt, hoewel ik persoonlijk verkrachting en straatroof ook onder overlast schaar......
Oh, sorry, ik ben maar een allochtoon.quote:En iets slaat als een tang op een varken, niet op een ezel, of ben je zo tegen varkens dat je dat niet kunt zeggen![]()
Volgens Van Dale is overlast: "hinder, schade die iemand. te lijden heeft"quote:Op maandag 23 januari 2006 12:57 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik eigenlijk respectievelijk onder mensenrechtenschending en aantasting van bezitsrechten.
[..]
Oh, sorry, ik ben maar een allochtoon.![]()
Dat ging over die ezel en dat varken, maar bedankt.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:01 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Volgens Van Dale is overlast: "hinder, schade die iemand. te lijden heeft"
Verkrachting en diefstal kun je scharen onder hinder en schade.
Dat begrijp ik, maar dat sloeg op het eerste deel, alles wat vervelend is valt onder overlast....... En gezien het feit dat maar weinig mensen voor hun lol verkracht en/of beroofd worden valt dat onder overlast. Er zijn natuurlijk ook minder extreme vormen van overlast zoals geluidsoverlast o.i.d.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:03 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat ging over die ezel en dat varken, maar bedankt.
Ik ben wellicht nog niet genoeg geintegreerd, maar krijg jij de indruk dat het hier ook om die zwaardere gevallen gaat? Ik niet, namelijk!quote:Op maandag 23 januari 2006 13:05 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar dat sloeg op het eerste deel, alles wat vervelend is valt onder overlast....... En gezien het feit dat maar weinig mensen voor hun lol verkracht en/of beroofd worden valt dat onder overlast. Er zijn natuurlijk ook minder extreme vormen van overlast zoals geluidsoverlast o.i.d.
Bedoel je taaltechnisch? Of hoe het in Amsterdam is?quote:Op maandag 23 januari 2006 13:10 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik ben wellicht nog niet genoeg geintegreerd, maar krijg jij de indruk dat het hier ook om die zwaardere gevallen gaat? Ik niet, namelijk!
Nou, eerder juridisch.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:35 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Bedoel je taaltechnisch? Of hoe het in Amsterdam is?
of ze ontkennen het gewoonquote:Op maandag 23 januari 2006 13:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou, eerder juridisch.
Het lijkt mij niet dat Marokkaanse buurtvaders gemachtigd zijn om in te grijpen bij verkrachting, het lijkt me dat ze dan gewoon de politie bellen.
Ik zal het sterker vertellen, de buurtvaders zijn strafbaar als ze NIET ingrijpen. Het is de plicht van iedere burger om misdaad te bestrijden, zelf bij vandalisme hoor je in te grijpen. Je mag zelfs de daders vastbinden tot de politie komt.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou, eerder juridisch.
Het lijkt mij niet dat Marokkaanse buurtvaders gemachtigd zijn om in te grijpen bij verkrachting, het lijkt me dat ze dan gewoon de politie bellen.
Dunkt mij!quote:Op maandag 23 januari 2006 13:49 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik zal het sterker vertellen, de buurtvaders zijn strafbaar als ze NIET ingrijpen. Het is de plicht van iedere burger om misdaad te bestrijden, zelf bij vandalisme hoor je in te grijpen. Je mag zelfs de daders vastbinden tot de politie komt.
Waarom zeg je dan eerst dat het niet mag?quote:
Ik bedoelde eigenlijk: zelfrechter spelen. De politie en justitie beslissen uiteindelijk wat er gebeurt.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:56 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan eerst dat het niet mag?
quote:Op zondag 22 januari 2006 22:30 schreef Hallulama het volgende:
Marokkanen pakken overlast zelf aan
AMSTERDAM Marokkaanse organisaties in Amsterdam gaan hun best doen overlast op straat door Marokkaanse jongeren terug te dringen. Dat zegden ze toe in een gesprek met burgemeester Cohen.
quote:
De Marokkaanse organisaties hadden zelf het initiatief genomen tot het gesprek.
Aanleiding is de toegenomen overlast in een aantal Amsterdamse buurten.
Maakt niet uit wie bij wie op de thee is geweest het klinkt weer als een partij ja knikken.quote:Burgemeester Cohen benadrukte na afloop de rol van de ouders: die moeten hun
kinderen beter in de gaten houden. Dat vinden de Marokkaanse organisaties ook,
maar daarnaast benadrukken ze dat hun kinderen onder meer door discriminatie
minder kansen hebben dan Nederlanders.
Als het even kan wel ja, dat scheelt ons een hoop centjes!quote:Op maandag 23 januari 2006 13:59 schreef desiredbard het volgende:
live Job
[..]
Of krijgen duitse/belgische/nederlandse ouders ook de kans hun zwaar agresieve en criminele kind zelf aan te pakken?
Een deel van de Surinamers hadden zich ook misdragen en stonden vaak negatief in het nieuws of ben jij de jaren tachtig vergeten? Surinamers waren de zondebok van de jaren tachtig, in de jaren zeventig waren het de Molukkers.quote:Op maandag 23 januari 2006 01:44 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af, waarom hebben Chinezen daar geen last van? Of Surinamers? Het is een feit dat een groot deel van de Marokkanen zich misdraagt, en dat is heel vervelend, niet in de laatste plaats voor mede-marokkanen die hierdoor automatisch ook in een slecht daglicht staan.
Feit blijft dat je een imago als groep opbouwd, en zolang ouders hun verantwoordelijkheden buiten het huis niet durven nemen voor het gedrag van hun kinderen zullen deze opgroeien onder de invloed van hun criminele landgenoten die ook geen opvoeding hebben gehad.
Ik ben het helemaal met je eens, maar zolang jongeren (en dan hoofdzakelijk allochtonen, dus niet alleen allochtonen) zich op een gangsta manier gedragen en rezzpecct willen geef ik ze weinig kans...... Ik ken tot mijn grote verdriet ook autochtone jongeren die zich op deze manier gedragenquote:Op maandag 23 januari 2006 14:58 schreef Stratos het volgende:
[..]
Een deel van de Surinamers hadden zich ook misdragen en stonden vaak negatief in het nieuws of ben jij de jaren tachtig vergeten? Surinamers waren de zondebok van de jaren tachtig, in de jaren zeventig waren het de Molukkers.
Een groot deel van de Marokkanen misdraagt zich betwijfel ik. Het zou ook goed zijn dat ook autochtonen hun eigen fouten erkennen en wat gaan doen aan hun vooroordelen. Biedt de goede allochtonen die wel wat willen doen in dit maatschappij ook wat. Biedt ze banen en stages dan zit een deel niet op een uitkering, zijn ze niet geneigd de slechte pad op te gaan, hebben ze dan weinig neiging op een afkeer van de westerse samenleving en zal de criminaliteit juist flink dalen onder minderheden.
It takes two too tango! Divided we fall, united we stand!
Helemaal mee eens. En ik spreek ook uit eigen ervaring.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:15 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het tij wel weer zal keren. Ik ben zelf een buitenlander, en door mijn joodse uiterlijk zie ik er nogal...ehm...mediterraans uit, voor sommigen. Mijn Nederlands is vrij goed, ik heb een zeer goede baan, maar toch word ik vaak niet voor vol aangezien. Hypotheekverstrekkers twijfelen, deurlieden van grote danstenten weigeren me nogal eens, ik ben al vijfmaal om mijn identificatiebewijs gevraagd *mijn blonde vriendin nog nooit.)
Dat was bijvoorbeeld in Londen, New York en Madrid wel anders. Daar is men niet zo antisemtisch als hier (en met anti-semitisch bedoel ik niet alleen anti-joods, maar ook anti-arabieren).
Ik weet niet hoe lang ik het volhoud. Veel mensen die hier goed zijn geintegreerd, zoals dokters en advocaten en ondernemers, houden dat klimaat niet lang vol. Ik ken veel joden en marokkanen en zuid-amerikanen die hierdoor weg willen uit Nederland.
Omdat de goeden vertrekken, en de roote appels blijven, zullen de Nederlanders hopelijk vanzelf inzien wat ze mislopen.
Portugal moest Spinoza afstaan aan Nederland, en Duitsland Einstein aan de VS, daar hebben ze nu nog spijt van.
Ja? Ook een tweederangsimportburger?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:09 schreef Stratos het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En ik spreek ook uit eigen ervaring.
Pappen en nathouden in plaats van daadkrachtig ingrijpenquote:Op maandag 23 januari 2006 14:57 schreef SCH het volgende:
Klasse van Cohen hoe hij dat gisteren weer heeft aangepakt. Door al het rechtse gedram heen gewoon een eigen koers vasthouden en de tactiek van de lange adem beproeven.
Op termijn zal dit de enige juiste manier blijken te zijn.
Hoe ziej ij daadkrachtig ingrijpen dan voor je ten overstaan van die hier aangehaalde problematiek, dat wil zeggen, kleine overlast, beetje rondhangen op straat?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:23 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Pappen en nathouden in plaats van daadkrachtig ingrijpen
Ach, het is maar welke woorden je wil gebruiken.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:23 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Pappen en nathouden in plaats van daadkrachtig ingrijpen
idem voor het pappen en nathouden hequote:Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, het is maar welke woorden je wil gebruiken.
Uiteindelijk gaat het om het resultaat en dat zogenaamde daakrachtige ge-ingrijp is vooralsnog vooral een wassen neus met tegenovergestelde effecten.
Nee, dat denk ik niet. Je kan neit verwachten dat dit heel snel tot resultaten leidt.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:29 schreef Elgigante het volgende:
[..]
idem voor het pappen en nathouden he![]()
Cohen is een hoop geblaat en weinig wol.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Je kan neit verwachten dat dit heel snel tot resultaten leidt.
Ik denk ook niet dat het terecht is om te zeggen dat pappen en nathouden het beleid is dat bv. Cohen voorstaat.
quote:Op maandag 23 januari 2006 15:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Cohen is een hoop geblaat en weinig wol.
Cohen is toch degene die het beleid dat verdonk nu uitvoert op papier gezet heeft he?
Die geslaagde theeleut die de mislukte burgemeester van Amsterdam is ...
Degene die het "graag bij elkaar heeft" maar "ze niet allemaal op een rijtje heeft",
Die PVDA mislukkeling he?
Nieuw topic in KLBquote:Op maandag 23 januari 2006 11:15 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het tij wel weer zal keren. Ik ben zelf een buitenlander, en door mijn joodse uiterlijk zie ik er nogal...ehm...mediterraans uit, voor sommigen. Mijn Nederlands is vrij goed, ik heb een zeer goede baan, maar toch word ik vaak niet voor vol aangezien. Hypotheekverstrekkers twijfelen, deurlieden van grote danstenten weigeren me nogal eens, ik ben al vijfmaal om mijn identificatiebewijs gevraagd *mijn blonde vriendin nog nooit.)
Eh...wat?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:40 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nieuw topic in KLB
Klein IQ minder vaak geweigerd dan Grote Neus!
Sorry het moest gewoon ik kon me niet inhouden
nou ja niet snel tot resultaten leidt?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Je kan neit verwachten dat dit heel snel tot resultaten leidt.
Ik denk ook niet dat het terecht is om te zeggen dat pappen en nathouden het beleid is dat bv. Cohen voorstaat.
met de maat is vol zeggen, ben je er ook niet. Denk je dat Cohen de maat niet vol vindt?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:43 schreef Elgigante het volgende:
Cohen is de man van de dialoog en de overgenuanceerde uitspraken, dat is imo niet verkeerd, maar deel ik eerder in bij pappen en nathouden dan bij "nu is de maat vol'.
OK Joods Uiterlijk.... grote Neus....Blond..... Laag IQquote:
Ik snap het nog steeds niet, moet ik er een topic over openen in de klaagbaak?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
OK Joods Uiterlijk.... grote Neus....Blond..... Laag IQ
Ok Toegeven hij was flauw
Bij de maat is vol, zet je je vuist op tafel, delegeer je je taken als burgemeester en geeft de mensen verantwoordelijkheden.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:45 schreef SCH het volgende:
[..]
met de maat is vol zeggen, ben je er ook niet. Denk je dat Cohen de maat niet vol vindt?
Er is geen andere manier dan die van Cohen als je een leefbare samenleving wilt houden, dat zul je onder ogen moeten zien.
Nee gewoon zwartgallige humor.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet, moet ik er een topic over openen in de klaagbaak?
Is goed, hoor.
Ik draag geen keppeltje, want ik ben niet gelovig.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:53 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee gewoon zwartgallige humor.
(Ik wou je effen pesten met het feit dat jij meer geweigerd word dan je vriendin, ...je kunt natuurlijk voor de michael Jackson optie gaan)
Maar ik durf te wedden dat als jij een "joods" uiterlijk hebt, en je zou een keppeltje dragen in het openbaar (Waar ik persoonlijk net zo op tegen ben als hoofddoekjes maar ..) je niet bij een nachtclub geweigert zal worden, tenzij Greta Duisenberg aan de deur staat.
Nederlanders zijn namelijk niet antisemitisch tegen Joden en 80% van de bevolking denkt nog steeds dat anti-Zionist gelijk staat aan Nazisme (De andere 20% zit in Greta's praatgroepje)
Dat verschilt niet veel met hier in Nederland dus?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:33 schreef Idiosincrasico het volgende:
Ik ben meerdere malen in Noord-Afrika geweest en denk zodoende wel een redelijk beeld te hebben van de achtergrond van deze mensen. Ook in het land van herkomst zijn genoeg problemen. De kerels daar vreten zichtbaar bijna niets uit en de vrouwen doen het werk, kinderen moeten verplicht tot hun 16e naar school en volgen daarna zelden een vervolgopleiding. Mensen die in dat soort landen al kansarm zijn kunnen simpelweg niet normaal functioneren in een westerse samenleving.
censuur is natuurlijk verkeerd, maar nieuws programma's zouden naar objectiviteit moeten streven, door het op een rechtse of linkse manier te brengen, krijg je nou eenmaal ergernissen en haat. of wou je zeggen dat de media niet heel gretig insprong/inspringt op de problemen rondom allochtonen?quote:Op maandag 23 januari 2006 10:36 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Haha een soort ministerie van informatie? Als er een ding dodelijk is voor vrije nieuwsgaring zijn het wel zulk soort organisaties. Binnen vier jaar is er dan censuur en nog maar 1 visie. Wen er maar aan dat de Nederlandse media na jaren gedomineerd te zijn door een linkse visie nu zo waar ietwat gedifferentieerd lijkt te zijn en zowel rechts als links een spreekbuis hebben gekregen.
quote:Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
In Amerika is het duidelijk: als je de taal spreekt en werkt, dan hoor je er (in meer of mindere mate) bij.
Ah maar dat is eigenlijk wat met de gehel maatschappij fout zit.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
Vaak zijn het klootzakken, iedereen is een klootzak, maar er lopen ook wat goede tussen.quote:Is het weleens bij je opgekomen dat we net mensen zijn? Soms klootzakken, soms altruistisch, soms lief, soms stout?
Praten waar gedaan moest worden, zwijgenwaar gepraat/uitgelegd had moeten worden.quote:Nederland veroorzaakt bij zichzelf een groot probleem, op deze manier. De fout is niet dat die mensen bleven, maar dat je als gemeenschap nooit duidelijke eisen hebt gesteld.
Slecht voorbeeld maar het idee is duidelijk en dat ben ik met je eensquote:In Amerika is het duidelijk: als je de taal spreekt en werkt, dan hoor je er (in meer of mindere mate) bij.
Waarom wil je in Godsnaam ergens bijhorenquote:Ik krijg bijna de indruk dat je er hier nooit bijhoort, wat je ook doet.
ik denk niet dat het deportatie gaat, maar er heerst meer het gevoel van eerst zien dan gelovenquote:Op maandag 23 januari 2006 16:57 schreef el_hombre het volgende:
Ik vraag me toch af wat de mensen die negatief tegen deze uitspraak van de Marrokaanse gemeenschap staan als een betere oplossing zien?
Deportatie gaat nooit lukken, aangezien dat tegen elk mensenrechtenverdrag ingaat, en Marroko echt niet onze criminelen gaat accepteren.
Alle allochtonen in een boot zetten en die midden in de Noordzee laten zinken ofzo?
wanneer komt er nou een Nederlandse aanpak tegen de de drugssmokkel en hasjgebruik ?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:23 schreef DaveM het volgende:
Het zou tijd worden na 38794 straatroven, gevalletjes buurtterreur, aanrandingen en misbruik van naieve 13-jarige meisjes.
jij slaat natuurlijk weer door naar de andere kant, klagen dat nederlanders met het beschuldigende vingertje naar allochtonen wijzen, maar jij doet exact hetzelfde, alle criminaliteit is fout, ongeacht achtergrond van de daderquote:Op maandag 23 januari 2006 17:10 schreef Meki het volgende:
[..]
wanneer komt er nou een Nederlandse aanpak tegen de de drugssmokkel en hasjgebruik ?
wanneer komt er nou eens actie tegen de tokkies![]()
wanneer komt er nou eens actie tegen de Nederlandse racisme
wanneer komt er nou eens actie tegen de pedofielen
wanneer komt er nou eens actie tegen de maffiabazen![]()
etc. etc.
maar nee daar hoor je niemand klagen erover![]()
ik reageer enkel op Davem die alleen kijkt naar Allochtoonse kant. maar die zijn ogen dicht houdt voor andere criminaliteit. het is aan hem gericht.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:12 schreef Baleog het volgende:
[..]
jij slaat natuurlijk weer door naar de andere kant, klagen dat nederlanders met het beschuldigende vingertje naar allochtonen wijzen, maar jij doet exact hetzelfde, alle criminaliteit is fout, ongeacht achtergrond van de dader
Ik vind het fijn voor je dat je er zo snel overheen bent gekomen maar dat geld natuurlijk niet voor de meeste mensen zover ik weet.quote:Op maandag 23 januari 2006 05:30 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ik ben al ver over de twintig en heb al twee overvallen van Marokkaanse groepjes meegemaakt, inclusief als gevolg blauwe ogen (en een periode van drie weken waar ik werkelijk zeer paranoïde ben geworden door een van die overvallen).
Maar ik leef nog steeds, en meer nog, ik ben nog anti-racistischer geworden dan ik al was. Nu jij weer, sukkel.
En ik vind dus wel degelijk dat een witteboordcrimineel de maatschappij als geheel veel meer schade toebrengt.
Een straatboef brengt alleen schade toe aan een wijk of een buurt, niet aan een hele maatschappij.
(Tenzij hij een professionele overvaller wordt...)
dat snap ik, als ik als groepering met de nek word aangekeken zou ik ook niet blij zijn, maarja als jij op dezelfde manier reageert wek je alleen maar ergernis op bij die kortzichtige mensen, en dat helpt de situatie nou ook niet, toch?quote:Op maandag 23 januari 2006 17:15 schreef Meki het volgende:
[..]
ik reageer enkel op Davem die alleen kijkt naar Allochtoonse kant. maar die zijn ogen dicht houdt voor andere criminaliteit. het is aan hem gericht.
Natuurlijk weet ik dat alle criminaliteit verkeerd zijn maar mensen denken anders als het Marokkanen zijn.![]()
Alks we op orde van belangrijkheid gaan:quote:Op maandag 23 januari 2006 17:10 schreef Meki het volgende:
[..]
wanneer komt er nou een Nederlandse aanpak tegen de de drugssmokkel en hasjgebruik ?
wanneer komt er nou eens actie tegen de tokkies![]()
wanneer komt er nou eens actie tegen de Nederlandse racisme
wanneer komt er nou eens actie tegen de pedofielen
wanneer komt er nou eens actie tegen de maffiabazen![]()
etc. etc.
maar nee daar hoor je niemand klagen erover![]()
dank je voor het bewijzen van mijn puntquote:Op maandag 23 januari 2006 17:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Alks we op orde van belangrijkheid gaan:
Wanneer komt er ne eens actie tegen kutmarrokanen
Wanneer komt er nu eens actie tegen Tokkies en kampbewoners en asiocial; tuig
Tegen Pedofielen en maffiabazen wordt al actie ondernomen
En van hashhandel raken grotendeels af alks we de kutmarokkanen en tokkies aangepakt hebben
Klopt, maar vind je het nou zó gek dat er met argusogen ernaar wordt gekeken? M.i. heeft de Marokkaanse gemeenschap het zelf te ver laten komen. Nu wordt verwacht dat iedereen orakelend tegenover deze plannen staat. Tot nu heeft men deccenia lang alles maar dan ook alles gedaan om het integratieproces goed te laten verlopen. Heeft het enige zoden aan de dijk gezet? Wees eens eerlijk en bedonder jezelf niet. Ik heb mijn twijfels maar de toekomst zal het uitwijzen.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:08 schreef Baleog het volgende:
[..]
ik denk niet dat het deportatie gaat, maar er heerst meer het gevoel van eerst zien dan geloven
quote:Op maandag 23 januari 2006 17:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Alks we op orde van belangrijkheid gaan:
Wanneer komt er ne eens actie tegen kutmarrokanen
Wanneer komt er nu eens actie tegen Tokkies en kampbewoners en asiocial; tuig
Tegen Pedofielen en maffiabazen wordt al actie ondernomen
En van hashhandel raken grotendeels af alks we de kutmarokkanen en tokkies aangepakt hebben
dachten maar alle Nederlanders maar zoquote:Op maandag 23 januari 2006 17:19 schreef Baleog het volgende:
[..]
dat snap ik, als ik als groepering met de nek word aangekeken zou ik ook niet blij zijn, maarja als jij op dezelfde manier reageert wek je alleen maar ergernis op bij die kortzichtige mensen, en dat helpt de situatie nou ook niet, toch?
iederen in nederland is er een ster in om naar hunnie te wijzen, maar concrete oplossingen om er samen uit te komen (en dus ook niet alleen maar eeuwig debatteren) worden niet gezocht
ik heb ook mijn twijfels over de uitwerking van dit plan, maarja we zijn immers allen nederlander in dit land, dus is het ook ons probleem, niet alleen van " hunnie "quote:Op maandag 23 januari 2006 17:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klopt, maar vind je het nou zó gek dat er met argusogen ernaar wordt gekeken? M.i. heeft de Marokkaanse gemeenschap het zelf te ver laten komen. Nu wordt verwacht dat iedereen orakelend tegenover deze plannen staat. Tot nu heeft men deccenia lang alles maar dan ook alles gedaan om het integratieproces goed te laten verlopen. Heeft het enige zoden aan de dijk gezet? Wees eens eerlijk en bedonder jezelf niet. Ik heb mijn twijfels maar de toekomst zal het uitwijzen.
misschien moet ik toch maar de politiek in gaanquote:Op maandag 23 januari 2006 17:24 schreef Meki het volgende:
[..]
dachten maar alle Nederlanders maar zo![]()
Meki wat ik bedoel er is een hoop mis en er wordt een hoop media aandacht aan gegeven.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:24 schreef Meki het volgende:
[..]
dat gebeurt nu . maar ja dat is zeker weer niet waar he
jij gooit je ogen dicht bij Nederlandse criminaliteit en problemen maar als het over Marokkanen gaat sta je als kippen bij. volgens jou zijn alle problemen die er nu in Nederland zijn allen door Marokkanen gepleegd![]()
de hele Nederlandse strafstelsel is een grote bullshit . mensen plegen nog een misdaad om in de warme luxe gevangenis te komenquote:Op maandag 23 januari 2006 17:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Meki wat ik bedoel er is een hoop mis en er wordt een hoop media aandacht aan gegeven.
Tuig als in de diamantbuurt, en de tokkies daar moet je gewoon met een knuppel overheen.
Wie niet horen wil , naar de nederlandse wet moet maar voelen.
Maar we hebben jarenlang een knuffel en luisteren naar politiek gehad
De meeste gore crimineel had een moeilijke jeugd en kreeg tbs met zeiltochtjes
Mensen werden/worden vrijgesproke om de meest achterlijke vormsel fouten en opsporings methodes,
Iedere gesjeesde posbopde kan zich tegenwordig agent noemen dus afgezien dat ze geen respect krijgen..... er zijn er maar weinig die het verdienen.
En deze gesjeesde postbodes moeten bonnequota's halen/belasting innen ipv criminelenvangen......het is toch helemaal te gek voor woorden
afkomst is in deze alleen relevant om er de tbs op af te stemmen, niet om onderscheid te maken tussen de criminelenquote:Op maandag 23 januari 2006 17:38 schreef Meki het volgende:
[..]
de hele Nederlandse strafstelsel is een grote bullshit . mensen plegen nog een misdaad om in de warme luxe gevangenis te komen
alle zwervers doen dit ze willen graag in de gevangenis
eten wordt verzorgd, je mag spelen , muziek luisteren etc.
en als ze eruit zijn doen ze het nog een keer
ik snap wat je bedoelt alleen ik vind niet dat we naar de afkomst moeten kijken. natuurlijk is dat revelant maar zo ga je meer vooroordelen en dat is niet goed
De vraag is in hoeverre je de pers moet verbieden het nieuws te brengen zoals zij dat zelf willen.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:39 schreef Baleog het volgende:
[..]
afkomst is in deze alleen relevant om er de tbs op af te stemmen, niet om onderscheid te maken tussen de criminelen
dat is zeker waar, voorzichtigheid is geboden, het kan al gauw censuur worden, iets waar ik absoluut op tegen ben.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:10 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre je de pers moet verbieden het nieuws te brengen zoals zij dat zelf willen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |