Als ze zich in de eerste plaats ook eens als Nederlanders gaan zien, wel, ja.quote:Op maandag 23 januari 2006 07:15 schreef teknomist het volgende:
[..].
Geldt dit ook voor jongeren van Marokkaanse origine die hier gewoon geboren en getogen zijn?
Heel generaliserend gesteld hebben opvallend veel relmarokkanen een jas met bontkraag. Het is ook maar wat je wil zienquote:
Her ben ik het helemaal mee eens!quote:Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
Gia, hoe verwacht je je ooit als volwaardig Nederlander te gaan voelen, als je ofwel wordt doodgeknuffeld en niets fout kan doen, ofwel álles fout doet dat je maar fout kunt doen, zie wokken met een gasfles?
Dan ben je nooit een individu, maar altijd onderdeel van een ethnische groep.
Is het weleens bij je opgekomen dat we net mensen zijn? Soms klootzakken, soms altruistisch, soms lief, soms stout?
Nederland veroorzaakt bij zichzelf een groot probleem, op deze manier. De fout is niet dat die mensen bleven, maar dat je als gemeenschap nooit duidelijke eisen hebt gesteld.
In Amerika is het duidelijk: als je de taal spreekt en werkt, dan hoor je er (in meer of mindere mate) bij.
Ik krijg bijna de indruk dat je er hier nooit bijhoort, wat je ook doet.
Ik vind dus ook helemaal niet dat groepen moeten gaan eisen.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:41 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Her ben ik het helemaal mee eens!
Punt is alleen wel dat 'eisen' door bepaalde groepen direct afgedaan worden als racisme ...
Ik zou zelf ook een gasfles gaan gebruiken. Heb ik nog wel ergens liggen bij de campingspullen. Ik kan niet zonder wokken.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
Gia, hoe verwacht je je ooit als volwaardig Nederlander te gaan voelen, als je ofwel wordt doodgeknuffeld en niets fout kan doen, ofwel álles fout doet dat je maar fout kunt doen, zie wokken met een gasfles?
Helemaal mee eens. De regels zouden gewoon duidelijk moeten zijn. Je bent Nederlander als je de Nederlandse nationaliteit hebt. Die krijg je als je je eigen nationaliteit opgeeft. En dan geen uitzonderingen gaan maken!! Want dat is discriminatie en werkt onvrede in de hand. Regels zijn regels en moeten voor iedereen gelden. Geen hoofdbedekking op school, geldt dus ook voor Moslims en Joden. Verplicht zwemles op de basisschool voor iedereen.quote:Dan ben je nooit een individu, maar altijd onderdeel van een ethnische groep.
Is het weleens bij je opgekomen dat we net mensen zijn? Soms klootzakken, soms altruistisch, soms lief, soms stout?
Nederland veroorzaakt bij zichzelf een groot probleem, op deze manier. De fout is niet dat die mensen bleven, maar dat je als gemeenschap nooit duidelijke eisen hebt gesteld.
Dat klopt. Nederlanders is een kliekjesvolk.quote:In Amerika is het duidelijk: als je de taal spreekt en werkt, dan hoor je er (in meer of mindere mate) bij.
Ik krijg bijna de indruk dat je er hier nooit bijhoort, wat je ook doet.
Ik bedoelde het eigenlijk in een breder verband: dat voor sommigen allochtonen nooit ook maar iets goed kunnen doen, en voor anderen niets verkeerds.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook een gasfles gaan gebruiken. Heb ik nog wel ergens liggen bij de campingspullen. Ik kan niet zonder wokken.
[..]
Check! Die heb ik op zak, en vele "Bontkraagjes" ook.quote:Helemaal mee eens. De regels zouden gewoon duidelijk moeten zijn. Je bent Nederlander als je de Nederlandse nationaliteit hebt.
Dat zal mij niet lukken, dat pikt mijn regering nooit. Dat schijnt voor wel meer mensen te gelden.quote:Die krijg je als je je eigen nationaliteit opgeeft.
Waarom niet? Keppeltjes en hoofddoekjes zijn ondervertegenwoordigd in de misdaadcijfers. Waarom zou je?quote:En dan geen uitzonderingen gaan maken!! Want dat is discriminatie en werkt onvrede in de hand. Regels zijn regels en moeten voor iedereen gelden. Geen hoofdbedekking op school, geldt dus ook voor Moslims en Joden.
Och, voor de veiligheid. Ik ben nooit zo blij met 'verplicht', maar wat heeft dit ermee te maken?quote:Verplicht zwemles op de basisschool voor iedereen.
Dat ben ik met je eens, maar wat hoedjes daarmee te maken hebben...quote:Nederland moet eens ophouden met uitzonderingen maken, want door uitzonderingen kweek je dus allemaal verschillende groeperingen.
[..]
Nederlanders waren geen kliekjesvolk, bijvoorbeeld in de Gouden Eeuw. En dat heeft jullie, dat weet jij ook, geen windeieren* gelegd.quote:Dat klopt. Nederlanders is een kliekjesvolk.
Jij hebt de discussie niet eens gelezen, hè?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:23 schreef DaveM het volgende:
Het zou tijd worden na 38794 straatroven, gevalletjes buurtterreur, aanrandingen en misbruik van naieve 13-jarige meisjes.
Ik reageer op de OP, problemen mee?quote:Op maandag 23 januari 2006 12:25 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Jij hebt de discussie niet eens gelezen, hè?
Jazeker, want er is hier een vruchtvolle discussie gaande.quote:
Je hebt een punt, hoewel ik persoonlijk verkrachting en straatroof ook onder overlast schaar......quote:Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Jazeker, want er is hier een vruchtvolle discussie gaande.
En zelfs je reactie op de OP slaat als een tang op een ezel. Het gaat om overlast, dus rondhangende, lawaaimakende jongeren, niet verkrachting en straatroof.
Men had deze uitzondering 'vroeger' al niet moeten maken. Kan niet eigen nationaliteit opgeven? Pech, dan leef je hier maar met een verblijfsvergunning net als de mensen die de eigen nationaliteit niet op willen geven.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:13 schreef Iblardi het volgende:
Dat zal mij niet lukken, dat pikt mijn regering nooit. Dat schijnt voor wel meer mensen te gelden.
Bovendien weet ik niet of ik met het huidige klimaat hier wel wil blijven: buitenlanders blijven outcast. Of denk je dat je aan me kunt zien of ik een Nederlands of buitenlands paspoort heb?
Omdat je dan discrimineert. Als petjes niet mogen, mogen andere hoofdbedekkingen ook niet. Regels moeten voor iedereen geldenquote:Waarom niet? Keppeltjes en hoofddoekjes zijn ondervertegenwoordigd in de misdaadcijfers. Waarom zou je?
Dat veel moslimmeisjes niet meedoen met de zwemles en daar weer een uitzondering voor gemaakt wordt. Ben tegen uitzonderingen op regels.quote:Och, voor de veiligheid. Ik ben nooit zo blij met 'verplicht', maar wat heeft dit ermee te maken?
Regels zijn regels, voor iedereen.quote:Dat ben ik met je eens, maar wat hoedjes daarmee te maken hebben...
Ik kan me anders herinneren dat Cohen deze discussie weer heeft aangezwengeld nadat er in de media naar buiten kwam dat hangjongeren (van marokkaanse afkomst) in oa de diamantbuurt een joodse man treiteren en bedreigen en hetzelfde doen met een homostel.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef Iblardi het volgende:
[..]
En zelfs je reactie op de OP slaat als een tang op een ezel. Het gaat om overlast, dus rondhangende, lawaaimakende jongeren, niet verkrachting en straatroof.
Wat Arnold_fan zegt, criminaliteit valt ook onder overlast.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik eigenlijk respectievelijk onder mensenrechtenschending en aantasting van bezitsrechten.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:49 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je hebt een punt, hoewel ik persoonlijk verkrachting en straatroof ook onder overlast schaar......
Oh, sorry, ik ben maar een allochtoon.quote:En iets slaat als een tang op een varken, niet op een ezel, of ben je zo tegen varkens dat je dat niet kunt zeggen![]()
Volgens Van Dale is overlast: "hinder, schade die iemand. te lijden heeft"quote:Op maandag 23 januari 2006 12:57 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik eigenlijk respectievelijk onder mensenrechtenschending en aantasting van bezitsrechten.
[..]
Oh, sorry, ik ben maar een allochtoon.![]()
Dat ging over die ezel en dat varken, maar bedankt.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:01 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Volgens Van Dale is overlast: "hinder, schade die iemand. te lijden heeft"
Verkrachting en diefstal kun je scharen onder hinder en schade.
Dat begrijp ik, maar dat sloeg op het eerste deel, alles wat vervelend is valt onder overlast....... En gezien het feit dat maar weinig mensen voor hun lol verkracht en/of beroofd worden valt dat onder overlast. Er zijn natuurlijk ook minder extreme vormen van overlast zoals geluidsoverlast o.i.d.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:03 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat ging over die ezel en dat varken, maar bedankt.
Ik ben wellicht nog niet genoeg geintegreerd, maar krijg jij de indruk dat het hier ook om die zwaardere gevallen gaat? Ik niet, namelijk!quote:Op maandag 23 januari 2006 13:05 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar dat sloeg op het eerste deel, alles wat vervelend is valt onder overlast....... En gezien het feit dat maar weinig mensen voor hun lol verkracht en/of beroofd worden valt dat onder overlast. Er zijn natuurlijk ook minder extreme vormen van overlast zoals geluidsoverlast o.i.d.
Bedoel je taaltechnisch? Of hoe het in Amsterdam is?quote:Op maandag 23 januari 2006 13:10 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik ben wellicht nog niet genoeg geintegreerd, maar krijg jij de indruk dat het hier ook om die zwaardere gevallen gaat? Ik niet, namelijk!
Nou, eerder juridisch.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:35 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Bedoel je taaltechnisch? Of hoe het in Amsterdam is?
of ze ontkennen het gewoonquote:Op maandag 23 januari 2006 13:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou, eerder juridisch.
Het lijkt mij niet dat Marokkaanse buurtvaders gemachtigd zijn om in te grijpen bij verkrachting, het lijkt me dat ze dan gewoon de politie bellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |