abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 januari 2006 @ 11:31:57 #76
3542 Gia
User under construction
pi_34372198
quote:
Op maandag 23 januari 2006 07:15 schreef teknomist het volgende:

[..]

.

Geldt dit ook voor jongeren van Marokkaanse origine die hier gewoon geboren en getogen zijn?
Als ze zich in de eerste plaats ook eens als Nederlanders gaan zien, wel, ja.

Overigens denk ik dat het probleem van de slecht ontwikkelde reljeugd zich vanzelf oplost. Gisteren was op tv een programma waar gezegd werd dat in 1988 één op de drie Marokkanen met de politie in aanraking was geweest. Ergens in de jaren 90 was dit één op de vier en nu is het één op de vijf. Er zit dus vooruitgang in.

Ik zou gewoon alle criminele jeugd hard aanpakken, zowel autochtoon als allochtoon en me wat de moslims betreft meer druk maken om de ontwikkelde groep die steeds vaker neigt naar fundamentalisme.
pi_34372203
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:28 schreef Iblardi het volgende:
Oh, hebben Marokkanen dat?
Goed dan.
Heel generaliserend gesteld hebben opvallend veel relmarokkanen een jas met bontkraag. Het is ook maar wat je wil zien
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34372247
Ik beweer niet dat het probleem eenzijdg bij de Marokkaanse-gemeenschap ligt. De oorzaak van problematiek is veel ouder dan de actuele discussie over Amsterdam-West natuurlijk.
De grootste fout is het laten geworden van ongeletterde mensen in een moderne samenleving. Langzamerhand mag duidelijk zijn dat dit een gigantische vergissing is geweest. Simpel gezegt hadden deze groepen nooit in Nederland moeten blijven. Denk zelfs dat het voor de ontwikkeling van Marokko gunstig is wanneer verschillende generaties de kans krijgen tijdelijk in Europa te werken om vervolgens relatief rijk weer terug te keren.
Toch hebben de ouders van de huidige jongeren hun taken verwaarloost. Het is gewoon onverantwoord kinderen op de wereld te zetten, maar vervolgens de maatschappij deze te laten opvoeden wanneer ze buiten het ouderlijk huis zijn.
Ik ben meerdere malen in Noord-Afrika geweest en denk zodoende wel een redelijk beeld te hebben van de achtergrond van deze mensen. Ook in het land van herkomst zijn genoeg problemen. De kerels daar vreten zichtbaar bijna niets uit en de vrouwen doen het werk, kinderen moeten verplicht tot hun 16e naar school en volgen daarna zelden een vervolgopleiding. Mensen die in dat soort landen al kansarm zijn kunnen simpelweg niet normaal functioneren in een westerse samenleving.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  maandag 23 januari 2006 @ 11:38:44 #79
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34372395
Gia, hoe verwacht je je ooit als volwaardig Nederlander te gaan voelen, als je ofwel wordt doodgeknuffeld en niets fout kan doen, ofwel álles fout doet dat je maar fout kunt doen, zie wokken met een gasfles?

Dan ben je nooit een individu, maar altijd onderdeel van een ethnische groep.

Is het weleens bij je opgekomen dat we net mensen zijn? Soms klootzakken, soms altruistisch, soms lief, soms stout?

Nederland veroorzaakt bij zichzelf een groot probleem, op deze manier. De fout is niet dat die mensen bleven, maar dat je als gemeenschap nooit duidelijke eisen hebt gesteld.

In Amerika is het duidelijk: als je de taal spreekt en werkt, dan hoor je er (in meer of mindere mate) bij.

Ik krijg bijna de indruk dat je er hier nooit bijhoort, wat je ook doet.
pi_34372495
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
Gia, hoe verwacht je je ooit als volwaardig Nederlander te gaan voelen, als je ofwel wordt doodgeknuffeld en niets fout kan doen, ofwel álles fout doet dat je maar fout kunt doen, zie wokken met een gasfles?

Is het weleens bij je opgekomen dat we net mensen zijn? Soms klootzakken, soms altruistisch, soms lief, soms stout?

Nederland veroorzaakt bij zichzelf een groot probleem, op deze manier. De fout is niet dat die mensen bleven, maar dat je als gemeenschap nooit duidelijke eisen hebt gesteld.

In Amerika is het duidelijk: als je de taal spreekt en werkt, dan hoor je er (in meer of mindere mate) bij.

Her ben ik het helemaal mee eens!

Punt is alleen wel dat 'eisen' door bepaalde groepen direct afgedaan worden als racisme ...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  maandag 23 januari 2006 @ 11:45:34 #81
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34372595
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:41 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Her ben ik het helemaal mee eens!

Punt is alleen wel dat 'eisen' door bepaalde groepen direct afgedaan worden als racisme ...
Ik vind dus ook helemaal niet dat groepen moeten gaan eisen.

Ik vind dat individuen aan het werk moeten om de gemeenschap zèlf beter te maken.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:58:42 #82
3542 Gia
User under construction
pi_34373037
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
Ik zou zelf ook een gasfles gaan gebruiken. Heb ik nog wel ergens liggen bij de campingspullen. Ik kan niet zonder wokken.
quote:

Helemaal mee eens. De regels zouden gewoon duidelijk moeten zijn. Je bent Nederlander als je de Nederlandse nationaliteit hebt. Die krijg je als je je eigen nationaliteit opgeeft. En dan geen uitzonderingen gaan maken!! Want dat is discriminatie en werkt onvrede in de hand. Regels zijn regels en moeten voor iedereen gelden. Geen hoofdbedekking op school, geldt dus ook voor Moslims en Joden. Verplicht zwemles op de basisschool voor iedereen.

Nederland moet eens ophouden met uitzonderingen maken, want door uitzonderingen kweek je dus allemaal verschillende groeperingen.
quote:

Dat klopt. Nederlanders is een kliekjesvolk.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:13:31 #83
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34373495
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zou zelf ook een gasfles gaan gebruiken. Heb ik nog wel ergens liggen bij de campingspullen. Ik kan niet zonder wokken.
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk in een breder verband: dat voor sommigen allochtonen nooit ook maar iets goed kunnen doen, en voor anderen niets verkeerds.
quote:
Helemaal mee eens. De regels zouden gewoon duidelijk moeten zijn. Je bent Nederlander als je de Nederlandse nationaliteit hebt.
Check! Die heb ik op zak, en vele "Bontkraagjes" ook.
quote:
Die krijg je als je je eigen nationaliteit opgeeft.
Dat zal mij niet lukken, dat pikt mijn regering nooit. Dat schijnt voor wel meer mensen te gelden.
Bovendien weet ik niet of ik met het huidige klimaat hier wel wil blijven: buitenlanders blijven outcast. Of denk je dat je aan me kunt zien of ik een Nederlands of buitenlands paspoort heb?
quote:
En dan geen uitzonderingen gaan maken!! Want dat is discriminatie en werkt onvrede in de hand. Regels zijn regels en moeten voor iedereen gelden. Geen hoofdbedekking op school, geldt dus ook voor Moslims en Joden.
Waarom niet? Keppeltjes en hoofddoekjes zijn ondervertegenwoordigd in de misdaadcijfers. Waarom zou je?
quote:
Verplicht zwemles op de basisschool voor iedereen.
Och, voor de veiligheid. Ik ben nooit zo blij met 'verplicht', maar wat heeft dit ermee te maken?
quote:
Nederland moet eens ophouden met uitzonderingen maken, want door uitzonderingen kweek je dus allemaal verschillende groeperingen.
[..]
Dat ben ik met je eens, maar wat hoedjes daarmee te maken hebben...
quote:
Dat klopt. Nederlanders is een kliekjesvolk.
Nederlanders waren geen kliekjesvolk, bijvoorbeeld in de Gouden Eeuw. En dat heeft jullie, dat weet jij ook, geen windeieren* gelegd.

*Heerlijk, die Nederlandse uitdrukkingen. Daarvoor alleen zou ik wel willen blijven en tolereer ik de vuile blikken.
pi_34373802
Het zou tijd worden na 38794 straatroven, gevalletjes buurtterreur, aanrandingen en misbruik van naieve 13-jarige meisjes.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:25:11 #85
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34373833
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:23 schreef DaveM het volgende:
Het zou tijd worden na 38794 straatroven, gevalletjes buurtterreur, aanrandingen en misbruik van naieve 13-jarige meisjes.
Jij hebt de discussie niet eens gelezen, hè?
pi_34373913
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:25 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Jij hebt de discussie niet eens gelezen, hè?
Ik reageer op de OP, problemen mee?
  maandag 23 januari 2006 @ 12:40:43 #87
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34374225
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:28 schreef DaveM het volgende:

[..]

Ik reageer op de OP, problemen mee?
Jazeker, want er is hier een vruchtvolle discussie gaande.

En zelfs je reactie op de OP slaat als een tang op een ezel. Het gaat om overlast, dus rondhangende, lawaaimakende jongeren, niet verkrachting en straatroof.
pi_34374478
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef Iblardi het volgende:

[..]

En zelfs je reactie op de OP slaat als een tang op een ezel. Het gaat om overlast, dus rondhangende, lawaaimakende jongeren, niet verkrachting en straatroof.
Je hebt een punt, hoewel ik persoonlijk verkrachting en straatroof ook onder overlast schaar......

En iets slaat als een tang op een varken, niet op een ezel, of ben je zo tegen varkens dat je dat niet kunt zeggen
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:51:24 #89
3542 Gia
User under construction
pi_34374543
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:13 schreef Iblardi het volgende:
Dat zal mij niet lukken, dat pikt mijn regering nooit. Dat schijnt voor wel meer mensen te gelden.
Bovendien weet ik niet of ik met het huidige klimaat hier wel wil blijven: buitenlanders blijven outcast. Of denk je dat je aan me kunt zien of ik een Nederlands of buitenlands paspoort heb?
Men had deze uitzondering 'vroeger' al niet moeten maken. Kan niet eigen nationaliteit opgeven? Pech, dan leef je hier maar met een verblijfsvergunning net als de mensen die de eigen nationaliteit niet op willen geven.
quote:
Waarom niet? Keppeltjes en hoofddoekjes zijn ondervertegenwoordigd in de misdaadcijfers. Waarom zou je?
Omdat je dan discrimineert. Als petjes niet mogen, mogen andere hoofdbedekkingen ook niet. Regels moeten voor iedereen gelden
quote:
Och, voor de veiligheid. Ik ben nooit zo blij met 'verplicht', maar wat heeft dit ermee te maken?
Dat veel moslimmeisjes niet meedoen met de zwemles en daar weer een uitzondering voor gemaakt wordt. Ben tegen uitzonderingen op regels.
quote:
Dat ben ik met je eens, maar wat hoedjes daarmee te maken hebben...
Regels zijn regels, voor iedereen.
pi_34374716
quote:

[..]

Ik kan me anders herinneren dat Cohen deze discussie weer heeft aangezwengeld nadat er in de media naar buiten kwam dat hangjongeren (van marokkaanse afkomst) in oa de diamantbuurt een joodse man treiteren en bedreigen en hetzelfde doen met een homostel.
Dit is dus echt wel meer dan puur geluidsoverlast hoor.
Denk ook maar eens aan de relmarokkaantjes die na de dood van hun maatje met stenen moesten gaan gooien.
pi_34374722
quote:

[..]

Wat Arnold_fan zegt, criminaliteit valt ook onder overlast.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:57:03 #92
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34374757
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:49 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je hebt een punt, hoewel ik persoonlijk verkrachting en straatroof ook onder overlast schaar......
Ik eigenlijk respectievelijk onder mensenrechtenschending en aantasting van bezitsrechten.
quote:
En iets slaat als een tang op een varken, niet op een ezel, of ben je zo tegen varkens dat je dat niet kunt zeggen
Oh, sorry, ik ben maar een allochtoon.
  maandag 23 januari 2006 @ 13:00:44 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34374876
hoe ik het ook wend of keer, ik vind het een positief gebaar vanuit de marokkaanse gemeenschap. ben heel benieuwd of deze aanpak gaat werken. zou mooi zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34374908
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:57 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik eigenlijk respectievelijk onder mensenrechtenschending en aantasting van bezitsrechten.
[..]

Oh, sorry, ik ben maar een allochtoon.
Volgens Van Dale is overlast: "hinder, schade die iemand. te lijden heeft"

Verkrachting en diefstal kun je scharen onder hinder en schade.
  maandag 23 januari 2006 @ 13:03:01 #95
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34374961
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:01 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Volgens Van Dale is overlast: "hinder, schade die iemand. te lijden heeft"

Verkrachting en diefstal kun je scharen onder hinder en schade.
Dat ging over die ezel en dat varken, maar bedankt.
pi_34375010
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:03 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat ging over die ezel en dat varken, maar bedankt.
Dat begrijp ik, maar dat sloeg op het eerste deel, alles wat vervelend is valt onder overlast....... En gezien het feit dat maar weinig mensen voor hun lol verkracht en/of beroofd worden valt dat onder overlast. Er zijn natuurlijk ook minder extreme vormen van overlast zoals geluidsoverlast o.i.d.
  maandag 23 januari 2006 @ 13:10:05 #97
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34375154
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:05 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat sloeg op het eerste deel, alles wat vervelend is valt onder overlast....... En gezien het feit dat maar weinig mensen voor hun lol verkracht en/of beroofd worden valt dat onder overlast. Er zijn natuurlijk ook minder extreme vormen van overlast zoals geluidsoverlast o.i.d.
Ik ben wellicht nog niet genoeg geintegreerd, maar krijg jij de indruk dat het hier ook om die zwaardere gevallen gaat? Ik niet, namelijk!
pi_34375951
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:10 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik ben wellicht nog niet genoeg geintegreerd, maar krijg jij de indruk dat het hier ook om die zwaardere gevallen gaat? Ik niet, namelijk!
Bedoel je taaltechnisch? Of hoe het in Amsterdam is?
  maandag 23 januari 2006 @ 13:39:00 #99
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34376065
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:35 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Bedoel je taaltechnisch? Of hoe het in Amsterdam is?
Nou, eerder juridisch.
Het lijkt mij niet dat Marokkaanse buurtvaders gemachtigd zijn om in te grijpen bij verkrachting, het lijkt me dat ze dan gewoon de politie bellen.
pi_34376198
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nou, eerder juridisch.
Het lijkt mij niet dat Marokkaanse buurtvaders gemachtigd zijn om in te grijpen bij verkrachting, het lijkt me dat ze dan gewoon de politie bellen.
of ze ontkennen het gewoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')