Probeer je nu grappig te doen? Ik ben over mijn eigen toekomst heel positief hoor. Ik schets alleen ff de situatie voor deze grotendeels ontspoorde minderheid. De zwakkeren van de westerse samenleving gaan het in de toekomst alleen maar moeilijker krijgen. Als je in meest voorspoedige economische tijden al faalt een stap vooruit te doen gaat het nu echt niet meer lukken.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:50 schreef Iblardi het volgende:
Oh, idiosincrasio?
In economisch goede tijden is de kans misschien wel groter maar de prikkel is ook kleiner.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:54 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Probeer je nu grappig te doen? Ik ben over mijn eigen toekomst heel positief hoor. Ik schets alleen ff de situatie voor deze grotendeels ontspoorde minderheid. De zwakkeren van de westerse samenleving gaan het in de toekomst alleen maar moeilijker krijgen. Als je in meest voorspoedige economische tijden al faalt een stap vooruit te doen gaat het nu echt niet meer lukken.
quote:Op zondag 22 januari 2006 22:40 schreef Baleog het volgende:
ik word een beetje moe van dit allochtonen vs. de autochtonen nederland..
Wie zegt dat het nu allemaal niet lukt dan?quote:Op maandag 23 januari 2006 10:54 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Probeer je nu grappig te doen? Ik ben over mijn eigen toekomst heel positief hoor. Ik schets alleen ff de situatie voor deze grotendeels ontspoorde minderheid. De zwakkeren van de westerse samenleving gaan het in de toekomst alleen maar moeilijker krijgen. Als je in meest voorspoedige economische tijden al faalt een stap vooruit te doen gaat het nu echt niet meer lukken.
Het neutraliseren van een eventuele prikkel door allerhande uitkeringen e.d. is een enorme blunder geweest inderdaad.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:57 schreef MouseOver het volgende:
[..]
In economisch goede tijden is de kans misschien wel groter maar de prikkel is ook kleiner.
Dat ben ik wel weer met je eens.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:01 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Het neutraliseren van een eventuele prikkel door allerhande uitkeringen e.d. is een enorme blunder geweest inderdaad.
Ik zou graag van je horen waarom het nu wel zal lukken ....quote:Op maandag 23 januari 2006 11:01 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Wie zegt dat het nu allemaal niet lukt dan?
Ik verwacht dat het tij wel weer zal keren. Ik ben zelf een buitenlander, en door mijn joodse uiterlijk zie ik er nogal...ehm...mediterraans uit, voor sommigen. Mijn Nederlands is vrij goed, ik heb een zeer goede baan, maar toch word ik vaak niet voor vol aangezien. Hypotheekverstrekkers twijfelen, deurlieden van grote danstenten weigeren me nogal eens, ik ben al vijfmaal om mijn identificatiebewijs gevraagd *mijn blonde vriendin nog nooit.)quote:Op maandag 23 januari 2006 11:07 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik zou graag van je horen waarom het nu wel zal lukken ....
Dat heb ik ook gezien en ik word er aan de ene kant niet goed van. En aan de andere kant snap ik de reacties ook wel. Zo'n cameraploeg komt alleen maar de wijk in om weer eens te laten zien wat een tuig er toch in onze wijken loopt. Och heden. Aan de andere kant hoort iedereen zijn poten van elkaar af te houden en is het gewoon openbaar gebied. En dan toch weer: als je er zo'n last van hebt, zorg dan dat je je normaal gedraagt en die ploegen niet hóéven te komen. Andere kant weer: waarom loopt het tuig jarenlang vrij rond zonder consequenties?quote:Op maandag 23 januari 2006 10:46 schreef Idiosincrasico het volgende:
...
Ik zat gisteravond ff Premtime te kijken. Daarin ook aandacht aan de problemen in West. Volgens de geinterviewden wil de buurt rust om het verlies van hun criminele broeder te verwerken en dient de media uit de buurt te blijven ...
...
Denk dat ze hierbij doelen op die jasjes met een 'bontkraag'.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:22 schreef Iblardi het volgende:
...wat zijn schapenkragen? Het staat niet in mijn woordenboek Nederlands-Spaans.
Als ze zich in de eerste plaats ook eens als Nederlanders gaan zien, wel, ja.quote:Op maandag 23 januari 2006 07:15 schreef teknomist het volgende:
[..].
Geldt dit ook voor jongeren van Marokkaanse origine die hier gewoon geboren en getogen zijn?
Heel generaliserend gesteld hebben opvallend veel relmarokkanen een jas met bontkraag. Het is ook maar wat je wil zienquote:
Her ben ik het helemaal mee eens!quote:Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
Gia, hoe verwacht je je ooit als volwaardig Nederlander te gaan voelen, als je ofwel wordt doodgeknuffeld en niets fout kan doen, ofwel álles fout doet dat je maar fout kunt doen, zie wokken met een gasfles?
Dan ben je nooit een individu, maar altijd onderdeel van een ethnische groep.
Is het weleens bij je opgekomen dat we net mensen zijn? Soms klootzakken, soms altruistisch, soms lief, soms stout?
Nederland veroorzaakt bij zichzelf een groot probleem, op deze manier. De fout is niet dat die mensen bleven, maar dat je als gemeenschap nooit duidelijke eisen hebt gesteld.
In Amerika is het duidelijk: als je de taal spreekt en werkt, dan hoor je er (in meer of mindere mate) bij.
Ik krijg bijna de indruk dat je er hier nooit bijhoort, wat je ook doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |