abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2006 @ 22:30:44 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34360900
Marokkanen pakken overlast zelf aan

AMSTERDAM Marokkaanse organisaties in
Amsterdam gaan hun best doen overlast
op straat door Marokkaanse jongeren
terug te dringen. Dat zegden ze toe in
een gesprek met burgemeester Cohen.

De Marokkaanse organisaties hadden zelf
het initiatief genomen tot het gesprek.
Aanleiding is de toegenomen overlast in
een aantal Amsterdamse buurten.

Burgemeester Cohen benadrukte na afloop
de rol van de ouders: die moeten hun
kinderen beter in de gaten houden. Dat
vinden de Marokkaanse organisaties ook,
maar daarnaast benadrukken ze dat hun
kinderen onder meer door discriminatie
minder kansen hebben dan Nederlanders.

Bron: NOS Teletekst

---

Cohen heeft gelijk, en de Marokkaanse organisaties hebben gelijk.

In iedergeval komt men nader tot elkaar.

Het zal echter wel hard werken zijn voor de Marokkaanse organisaties om wat van de terechte dan wel onterechte zorgen weg te nemen.

Dat ze maar veel hulp mogen ontvangen, we moeten het immers samen doen!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_34360968
3-strikes principe hanteren. 3 keer de fout in is deportatie.
  zondag 22 januari 2006 @ 22:39:43 #3
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34361309
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:32 schreef Developersrus het volgende:
Heb je ook nog een idee over meer positieve vormen van "preventie"?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 22 januari 2006 @ 22:40:20 #4
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34361340
ik word een beetje moe van dit allochtonen vs. de autochtonen nederland..

[ Bericht 1% gewijzigd door Baleog op 22-01-2006 22:46:21 (stomme typo..) ]
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_34361393
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:40 schreef Baleog het volgende:
ik word een beetje moe van dit allochten vs. de autochtonen nederland..
Jij bent niet de enige.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34361461
quote:
ik word een beetje moe van allochten
  zondag 22 januari 2006 @ 22:44:38 #7
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34361516
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:30 schreef Hallulama het volgende:
Marokkanen pakken overlast zelf aan

AMSTERDAM Marokkaanse organisaties in
terug te dringen. Dat zegden ze toe in
een gesprek met burgemeester Cohen.

De Marokkaanse organisaties hadden zelf
het initiatief genomen tot het gesprek.
Aanleiding is de toegenomen overlast in
een aantal Amsterdamse buurten.

Burgemeester Cohen benadrukte na afloop
de rol van de ouders: die moeten hun
kinderen beter in de gaten houden. Dat
vinden de Marokkaanse organisaties ook,
maar daarnaast benadrukken ze dat hun
kinderen onder meer door discriminatie
minder kansen hebben dan Nederlanders.

Bron: NOS Teletekst

---

Cohen heeft gelijk, en de Marokkaanse organisaties hebben gelijk.

In iedergeval komt men nader tot elkaar.

Het zal echter wel hard werken zijn voor de Marokkaanse organisaties om wat van de terechte dan wel onterechte zorgen weg te nemen.

Dat ze maar veel hulp mogen ontvangen, we moeten het immers samen doen!
goed idee!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 22 januari 2006 @ 22:47:13 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34361600
lijkt me een vrij normale eis en visie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 22 januari 2006 @ 22:47:19 #9
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34361608
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:43 schreef Markster het volgende:

[..]
aargh, ik word onvrijwillig geintegreerd tot allochtoon
pi_34361911
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:39 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Heb je ook nog een idee over meer positieve vormen van "preventie"?
Ja, goede educatie op het gebied van overbrenging van nederlandse cultuur en algemene waarden en normen die gelden in de nederlandse maatschappij waarvan onderdeel uit gemaakt (gaat) worden. Veel strikter integratiebeleid en toetsing en bewaking van de integratie van diverse groepen. Indien niet geintegreerd wordt, zullen sancties opgelegd moeten worden, waarbij 3 strikes and you're out (of here) moet worden nageleefd. Nederland is van de nederlanders en als je je hier wenst te zetelen dien je je te gedragen zoals de nederlanders, anders heb krijg je hier geen toestemming om je permanent in nederland te vestigen. Dat is mijn mening.
pi_34362726
quote:
Deportatie
ben je helemaal gek geworden . je kent het woord niet eens
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34362776
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:47 schreef Baleog het volgende:

[..]

aargh, ik word onvrijwillig geintegreerd tot allochtoon
pi_34362831
En wie pakt de overlast van media aan ???
en wie pakt de overlast van criminele Autochtonen aan ??
  zondag 22 januari 2006 @ 23:22:21 #14
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34362945
In alle wijsheid heeft Cohen wederom bewezen de waardige leider te zijn van Amsterdam. Door zijn scherpe inzichten en open, tolerante houding heeft hij weer een stapje in de goede richting gezet met het oplossen van het probleem. Deze man weet precies wat hij doet. Hij ziet het belang van de moskee, de rol van de Islam, de rol van de werkgevers en de ouders. Toch wil ik hem een advies geven. Niet alleen moet de fluwelen aanpak gehandhaafd blijven, ook repressie is af en toe nodig. Zoals men in Rotterdam preventieve patrouilles uitvoert, dat zou hij in Amsterdam ook moeten laten doen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34363194
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:22 schreef Super7fighter het volgende:
In alle wijsheid heeft Cohen wederom bewezen de waardige leider te zijn van Amsterdam. Door zijn scherpe inzichten en open, tolerante houding heeft hij weer een stapje in de goede richting gezet met het oplossen van het probleem. Deze man weet precies wat hij doet. Hij ziet het belang van de moskee, de rol van de Islam, de rol van de werkgevers en de ouders. Toch wil ik hem een advies geven. Niet alleen moet de fluwelen aanpak gehandhaafd blijven, ook repressie is af en toe nodig. Zoals men in Rotterdam preventieve patrouilles uitvoert, dat zou hij in Amsterdam ook moeten laten doen.
Ja maar niet enkel bij allochtonen maar ook bij Nederlanders
Bij iedereen zou het lukken
  zondag 22 januari 2006 @ 23:33:10 #16
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34363328
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja maar niet enkel bij allochtonen maar ook bij Nederlanders
Bij iedereen zou het lukken
precies, je hebt rel-allochtonen maar ook rel-autochtonen, dat gezever over rassen altijd..
pi_34363456
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:33 schreef Baleog het volgende:

[..]

precies, je hebt rel-allochtonen maar ook rel-autochtonen, dat gezever over rassen altijd..
Punt 2 zou dan ook zijn om criminaliteit op alle vlakken veel harder aan te pakken dan nu het geval is. Zero tollerance beleid m.b.t (ernstige) geweldsmisdrijven en vandalisme.
  zondag 22 januari 2006 @ 23:38:55 #18
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34363545
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:36 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Punt 2 zou dan ook zijn om criminaliteit op alle vlakken veel harder aan te pakken dan nu het geval is. Zero tollerance beleid m.b.t (ernstige) geweldsmisdrijven en vandalisme.
pi_34363889
quote:
Ik ook, eerst was de discussie nog best leuk, maar het begint allemaal een beetje saai te worden. steeds dezelfde discussie
Ook het feit dat ik in het dagelijkse leven nog nooit iets van die" rovende en verkrachtende marrokanenbendes" heb gemerkt geeft mij het gevoel dat alles een beetje opgeblazen wordt
pi_34364776
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:48 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Ik ook, eerst was de discussie nog best leuk, maar het begint allemaal een beetje saai te worden. steeds dezelfde discussie
Ook het feit dat ik in het dagelijkse leven nog nooit iets van die" rovende en verkrachtende marrokanenbendes" heb gemerkt geeft mij het gevoel dat alles een beetje opgeblazen wordt
Discussie wordt inderdaad saai. Altijd hetzelfde.
Gewoon de overlastgevende groep hard aanpakken, allochtoon of autochtoon.
Verder positieve energie steken in mensen die willen. Alle andere die
niet willen langdurig uit de maatschappij verwijderen en heropvoeden.
  maandag 23 januari 2006 @ 00:17:38 #21
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34364832
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:16 schreef Zendgemachtigde het volgende:

[..]

Discussie wordt inderdaad saai. Altijd hetzelfde.
Gewoon de overlastgevende groep hard aanpakken, allochtoon of autochtoon.
Verder positieve energie steken in mensen die willen. Alle andere die
niet willen langdurig uit de maatschappij verwijderen en heropvoeden.
idd, dat oeverloze geneuzel over deze hype schiet niet op, mensen die criminele dingen doen aanpakken, ongeacht of ze wit, zwart of paars zijn.
pi_34365190
Hmm men dempt de put nadat het kalf is verdronken. Raar dat ze nu pas actie (willen) gaan ondernemen omdat zo'n verval niet van de ene op de andere dag plaatsvindt.

Doch is het een initiatief wat opzich positief is nu afwachten of het enige zoden aan de dijk gaat zetten.
pi_34365214
quote:
pi_34366043
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:18 schreef Meki het volgende:
En wie pakt de overlast van media aan ???
en wie pakt de overlast van criminele Autochtonen aan ??
Ik denk niet dat de media en autochtonen in groepjes op straat hangen en voorbijgangers lastig vallen, zeker in het geval van de media niet. Nu kun je natuurlijk zeggen dat autochtonen ook wel eens iets vervelends doen, maar helaas is het een feit dat allochtonen, en dan hoofdzakelijk marokkanen en antilianen, zich vele malen erger gedragen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 23 januari 2006 @ 01:07:36 #25
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34366156
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:03 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de media en autochtonen in groepjes op straat hangen en voorbijgangers lastig vallen, zeker in het geval van de media niet. Nu kun je natuurlijk zeggen dat autochtonen ook wel eens iets vervelends doen, maar helaas is het een feit dat allochtonen, en dan hoofdzakelijk marokkanen en antilianen, zich vele malen erger gedragen.
het is natuurlijk wel zo dat de media erg subjectief is.. eigenlijk zou er een onafhankelijke instantie in leven moeten worden geroepen om de media in toom te houden.
pi_34366313
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Deportatie
ben je helemaal gek geworden . je kent het woord niet eens
Waar leidt jij uit af dat hij het woord deportatie niet kent?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34366365
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:07 schreef Baleog het volgende:

[..]

het is natuurlijk wel zo dat de media erg subjectief is.. eigenlijk zou er een onafhankelijke instantie in leven moeten worden geroepen om de media in toom te houden.
De media (afgezien van misschien De Telegraaf) hebben de gewoonte om NIET de afkomst van de daders te vermelden, ook wordt de achternaam vaak onzichtbaar gemaakt zodat het moeilijk na te gaan is welke achtergrond de dader heeft. Ik denk niet dat de media beschuldigd kunnen worden van het in een slecht daglicht plaatsen van allochtonen in ons land.
pi_34366414
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:14 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Waar leidt jij uit af dat hij het woord deportatie niet kent?
Meki is een relkloon, of hij is natuurlijk echt overtuigd dat er een complot tegen de allochtonen in Nederland is.... Maar ik houd het erop dat hij of een kloon is, of iemand is die extreme dingen op internet post om zo een discussie aan te zwengelen met wat ondeugdelijke argumenten.
pi_34366432
Een Marokkaan op TV zei het heel treffend... de aanwezige Marokkanen waren allen "gegoede" ingeburgerde Marokkanen... en geen Marokkanen die in gewaden lopen en meer achterstand hebben... en waar dus de overlast vandaan komt... (via kinderen daarvan)...

Om het oneerbiedig en wat generaliserend te zeggen... "het overlastgevende geïmmigreerde bergvolk was niet aanwezig"....
pi_34366587
Het is een kwestie van harder straffen, agenten en rechters moeten in hun methoden meer meenemen hoe de verdachten zich gedragen, en daar de strafmaat op aanpassen. Als een kind dat iemand anders geslagen heeft hier veel spijt van heeft kun je een relatief milde straf geven. Als het kind daarentegen de politie niet respecteerd en probeert stoer te doen is het duidelijk dat er een hoge straf gegeven moet worden om een mentaliteits verandering te bewerkstelligen. In het laatste geval kan dit uiteraard ook door de ouders erbij te betrekken.
  maandag 23 januari 2006 @ 01:33:43 #31
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34366710
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:20 schreef LennyKravitz het volgende:
Een Marokkaan op TV zei het heel treffend... de aanwezige Marokkanen waren allen "gegoede" ingeburgerde Marokkanen... en geen Marokkanen die in gewaden lopen en meer achterstand hebben... en waar dus de overlast vandaan komt... (via kinderen daarvan)...

Om het oneerbiedig en wat generaliserend te zeggen... "het overlastgevende geïmmigreerde bergvolk was niet aanwezig"....
Nu stap je zelf in de vaak redelijk racistische redenering van Arabische Marokkanen. Dat zou je dus net niet moeten doen. Berberse Marokkanen zijn ook in staat om te integreren.
---verdwijnt---
pi_34366737
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:33 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Nu stap je zelf in de vaak redelijk racistische redenering van Arabische Marokkanen. Dat zou je dus net niet moeten doen. Berberse Marokkanen zijn ook in staat om te integreren.
De enige vraag is, willen ze het ook? Of hangen ze liever op straat met een uitkering en af en toe wat "handel"
  maandag 23 januari 2006 @ 01:38:15 #33
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34366795
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:35 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De enige vraag is, willen ze het ook? Of hangen ze liever op straat met een uitkering en af en toe wat "handel"
Over welke "ze" heb je het?

Alsof alleen Arabische Marokkanen "netjes" zouden kunnen zijn???

Misschien dat een deel van het probleem van de berbers wel is dat ze zowel in de Nederlandse maatschappij als binnen hun "eigen" gemeenschap (die jij als "één geheel" ziet, maar dat eigenlijk niet is), discriminatie of toch op zijn minst een negatieve houding ervaren?
---verdwijnt---
pi_34366896
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:38 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Over welke "ze" heb je het?

Alsof alleen Arabische Marokkanen "netjes" zouden kunnen zijn???

Misschien dat een deel van het probleem van de berbers wel is dat ze zowel in de Nederlandse maatschappij als binnen hun "eigen" gemeenschap (die jij als "één geheel" ziet, maar dat eigenlijk niet is), discriminatie of toch op zijn minst een negatieve houding ervaren?
Dan vraag ik me af, waarom hebben Chinezen daar geen last van? Of Surinamers? Het is een feit dat een groot deel van de Marokkanen zich misdraagt, en dat is heel vervelend, niet in de laatste plaats voor mede-marokkanen die hierdoor automatisch ook in een slecht daglicht staan.

Feit blijft dat je een imago als groep opbouwd, en zolang ouders hun verantwoordelijkheden buiten het huis niet durven nemen voor het gedrag van hun kinderen zullen deze opgroeien onder de invloed van hun criminele landgenoten die ook geen opvoeding hebben gehad.
  maandag 23 januari 2006 @ 02:00:40 #35
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34367149
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:44 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af, waarom hebben Chinezen daar geen last van? Of Surinamers?
1. Omdat het kleinere groepen zijn?
2. Omdat dat (meestal) geen moslims zijn, en ze dus ook niet het gevoel krijgen dat ze op een negatieve manier geviseerd worden? (Of dat al dan niet terecht is, beschouw ik nu even als off-topic).
3. Omdat de Chinezen - net zoals de Turken en de Joegoslaven overigens - een uitgebreide maffia hebben in de meeste westerse landen, en daar dus vooral elkaar mee lastig vallen? Van een "Marokkaanse maffia" heb ik daarentegen nog nooit gehoord.
---verdwijnt---
pi_34367292
quote:
Op maandag 23 januari 2006 02:00 schreef Clourhide het volgende:

[..]

1. Omdat het kleinere groepen zijn?
2. Omdat dat (meestal) geen moslims zijn, en ze dus ook niet het gevoel krijgen dat ze op een negatieve manier geviseerd worden? (Of dat al dan niet terecht is, beschouw ik nu even als off-topic).
3. Omdat de Chinezen - net zoals de Turken en de Joegoslaven overigens - een uitgebreide maffia hebben in de meeste westerse landen, en daar dus vooral elkaar mee lastig vallen? Van een "Marokkaanse maffia" heb ik daarentegen nog nooit gehoord.
1. Het gaat om de verhouding positieve/negatieve ervaringen die je met een bepaalde bevolkingsgroep opdoet, en door op straat te hangen en mensen lastig te vallen laat je mensen niet je beste kans zien.

2. Waarom zou iemand er een probleem mee hebben als een ander moslim is? Iedereen mag van mij moslim zijn, als ze zich maar gedragen en niet stelen.

3. Als het inderdaad zo is dat Chinezen onderling erg veel rottigheid uithalen is dat hun probleem, daar krijg je geen slecht imago van. Als je op straat hangt en buurten terroriseerd daarentegen wel. Ik heb liever wat Chinezen in mijn buurt die vanwege hun cultuur binnenblijven zoals autochtonen ook doen, dan hanggroepen in mijn buurt die meisjes lastig vallen omdat het hoeren moeten zijn omdat ze geen burka aanhebben.
  maandag 23 januari 2006 @ 02:23:15 #37
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34367374
quote:
Op maandag 23 januari 2006 02:13 schreef Arnold_fan het volgende:

3. Als het inderdaad zo is dat Chinezen onderling erg veel rottigheid uithalen is dat hun probleem, daar krijg je geen slecht imago van. Als je op straat hangt en buurten terroriseerd daarentegen wel. Ik heb liever wat Chinezen in mijn buurt die vanwege hun cultuur binnenblijven zoals autochtonen ook doen, dan hanggroepen in mijn buurt die meisjes lastig vallen omdat het hoeren moeten zijn omdat ze geen burka aanhebben.
Zowat elk Chinees restaurant in je buurt wordt afgeperst, wees maar zeker. Denk je echt dat die Chinezen op een "magische" manier al dat geld te voorschijn hebben getoverd voor al die duizenden restaurants?

Nee, dat is misdaadgeld, meestal uit piraterij, namaak, illegale handel, etc.

En ja, precies daarom zijn de Marokkanen misschien wel de pineut: zij zijn meestal de kleine "straatboefjes" en ergeren de "gewone man" dus veel erger. Maar die gewone man is te dom om verder te kijken dan zijn neus lang is, en te beseffen dat de witteboordencriminelen hem jaarlijks veel méér geld kosten dan één keer een Marokkaan die zijn portefeuille pikt en hem eventueel een blauw oog mept of zo.

Dat wil overigens niet zeggen dat we de Marokkanen maar moeten laten doen zoals ze bezig zijn, laat dat duidelijk zijn. Maar ik geloof niet dat ze per definitie crimineler zouden zijn. (Ja, ik ken de statistieken wel, maar dat is ook alleen maar een momentopname, die over 50 jaar net zo goed voorbijgestreefd kan zijn...)
---verdwijnt---
pi_34368075
quote:
En ja, precies daarom zijn de Marokkanen misschien wel de pineut: zij zijn meestal de kleine "straatboefjes" en ergeren de "gewone man" dus veel erger. Maar die gewone man is te dom om verder te kijken dan zijn neus lang is, en te beseffen dat de witteboordencriminelen hem jaarlijks veel méér geld kosten dan één keer een Marokkaan die zijn portefeuille pikt en hem eventueel een blauw oog mept of zo.
Meen je dit nou ? ik hoop dat jouw 'ouders' op tijd ingrijpen maar ik vrees voor het ergste, jouw gevoel van inleving lijkt mij 0,0.
Eventueel een blauw oog (matige inschatting van Marokkaans geweld) en een ontvreemde portefeuille richten wel degenlijk meer schade aan dan witteboordencriminelen, sowieso twijfel ik sterk of het hem meer kost kwa geld, buiten dat om is de schade geestelijk vele malen vervelender/dramatiser dan witteboordencriminaliteit waar je nauwlijks bij stil staat in het dagenlijkse leven.
  maandag 23 januari 2006 @ 05:30:03 #39
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34368179
quote:
Op maandag 23 januari 2006 04:52 schreef perezoso het volgende:

[..]

Meen je dit nou ? ik hoop dat jouw 'ouders' op tijd ingrijpen maar ik vrees voor het ergste, jouw gevoel van inleving lijkt mij 0,0.
Eventueel een blauw oog (matige inschatting van Marokkaans geweld) en een ontvreemde portefeuille richten wel degenlijk meer schade aan dan witteboordencriminelen, sowieso twijfel ik sterk of het hem meer kost kwa geld, buiten dat om is de schade geestelijk vele malen vervelender/dramatiser dan witteboordencriminaliteit waar je nauwlijks bij stil staat in het dagenlijkse leven.
Ik ben al ver over de twintig en heb al twee overvallen van Marokkaanse groepjes meegemaakt, inclusief als gevolg blauwe ogen (en een periode van drie weken waar ik werkelijk zeer paranoïde ben geworden door een van die overvallen).

Maar ik leef nog steeds, en meer nog, ik ben nog anti-racistischer geworden dan ik al was. Nu jij weer, sukkel.

En ik vind dus wel degelijk dat een witteboordcrimineel de maatschappij als geheel veel meer schade toebrengt.

Een straatboef brengt alleen schade toe aan een wijk of een buurt, niet aan een hele maatschappij.
(Tenzij hij een professionele overvaller wordt...)
---verdwijnt---
  maandag 23 januari 2006 @ 05:53:58 #40
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34368202
quote:
Op maandag 23 januari 2006 04:52 schreef perezoso het volgende:

[..]

struisvogel politiek!
pi_34368371
quote:
Op maandag 23 januari 2006 05:53 schreef Baleog het volgende:

[..]

struisvogel politiek!
Waarom? Het is vervelend als je wordt lastig gevallen door jongeren, en als er al iets crimineels door Chinezen gebeurd heeft verder niemand er last van. Het is natuurlijk makkelijk om het misgedrag van marokkanen goed te praten door te doen alsof anderen erger zijn, maar dat is niet erg eerlijk, eerder struisvogelpolitiek........
pi_34368431
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:54 schreef Developersrus het volgende:

Nederland is van de nederlanders
.

Geldt dit ook voor jongeren van Marokkaanse origine die hier gewoon geboren en getogen zijn?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_34368548
Goed plan. Cohen heeft zijn theekransje weer een "nuttige" invulling gegeven.

Misschien kunnen we hierna de maffia de georganiseerde drugshandel laten aanpakken.
En junks de drugsoverlast.
En de Hells Angels de Hells Angels.
....
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 23 januari 2006 @ 07:37:33 #44
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_34368560
quote:
Marokkaanse organisaties in
terug te dringen
Daar zijn ze dan wel een beetje laat mee. Ik betwijfel of ze wel genoeg invloed op die jongeren hebben, nu hebben ze al zogenaamde buurtvaders die de jongeren op het rechte spoor moeten houden, en daar komt ook al niet veel van terecht.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_34368646
de Marokkanen nemen het intiatief en dan zijn sommige mensen alsnog niet blij mee
pi_34368651
quote:
Op maandag 23 januari 2006 07:37 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Daar zijn ze dan wel een beetje laat mee. Ik betwijfel of ze wel genoeg invloed op die jongeren hebben, nu hebben ze al zogenaamde buurtvaders die de jongeren op het rechte spoor moeten houden, en daar komt ook al niet veel van terecht.
hoe weet je dat ?
  maandag 23 januari 2006 @ 08:03:12 #47
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34368701
Waarom hebben die ouders in godsnaam niet eerder hun verantwoordelijkheid genomen?! Nu een beetje rooibos drinken met Cohen en de lieve allochtoontjes uithangen, maar ondertussen het kroost complete buurten laten afbreken. Waarom krijgen die ouders niet een enkeltje Glen Mills, daar zij juist de bron zijn van de stigmatisering van Marokkanen??
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34368778
Eerst zien dan geloven zoals het een goede atheïst betaamt.
  maandag 23 januari 2006 @ 09:07:00 #49
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34369241
quote:
Op maandag 23 januari 2006 08:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Eerst zien dan geloven zoals het een goede atheïst agnost betaamt.
pi_34369427
Waarom valt niemand over "zegden"!!!
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  maandag 23 januari 2006 @ 09:30:07 #51
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_34369590
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:18 schreef rthls het volgende:
Waarom valt niemand over "zegden"!!!
Ik heb ook liever dat ze het gewoon doen in plaats van alleen maar het toezeggen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  maandag 23 januari 2006 @ 09:32:15 #52
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34369626
Omdat dat gewoon Nederlands is.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_34369632
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:07 schreef Baleog het volgende:

[..]
Nope........... Atheïst.............
  maandag 23 januari 2006 @ 09:35:05 #54
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_34369668
quote:
Op maandag 23 januari 2006 07:35 schreef Strolie75 het volgende:
Goed plan. Cohen heeft zijn theekransje weer een "nuttige" invulling gegeven.

Misschien kunnen we hierna de maffia de georganiseerde drugshandel laten aanpakken.
En junks de drugsoverlast.
En de Hells Angels de Hells Angels.
....
Dat laatste gebeurd al, door de "filthy few".

On-topic: Ik hoop van harte dat er in Amsterdam een groepje marokkaanse vaders actief wordt in het (her-)opvoeden van "hun" jeugd.
In Rotterdam loopt al zo'n projekt en ik heb van dichtbij mee mogen maken dat dat werkt.

Voorwaarde is hierbij echter wel dat je de vaders de vrijheid geeft om op marokkaanse manier op te treden.
Kunst zonder trein.
pi_34369761
En wat is de "marokkaanse manier"?
pi_34370833
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:07 schreef Baleog het volgende:

[..]

Haha een soort ministerie van informatie? Als er een ding dodelijk is voor vrije nieuwsgaring zijn het wel zulk soort organisaties. Binnen vier jaar is er dan censuur en nog maar 1 visie. Wen er maar aan dat de Nederlandse media na jaren gedomineerd te zijn door een linkse visie nu zo waar ietwat gedifferentieerd lijkt te zijn en zowel rechts als links een spreekbuis hebben gekregen.
pi_34370838
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
En wat is de "marokkaanse manier"?
Als ze ook maar een klein beetje geïntegreerd zijn wordt het een niet meer doen jongens denk ik zo.
pi_34371014
Ik ben benieuwd hoeveel ouders van die jongens er nou zelf waren. Toen ik de beelden van die bijeenkomst zag had ik niet echt het idee dat gewone Ali of Mohammed er tussen liep. Meer van die allochtone successtories. Anyway, ik kan het fout hebben ik hoop dat het werkt. In ieder geval moet Cohen ook maatregelingen nemen zodat die gasten niet meer massaal anderen lastigvallen.
Niks mis mee!
  maandag 23 januari 2006 @ 10:45:42 #59
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34371036
quote:
Al eens drie keer door rood gereden of zonder licht gefietst?
Húp, in balling, jij!
pi_34371045
Tja, het is een goede zaak dat de Marokkaanse-gemeenschap nu ook zelf aan de slag gaat. Anderzijds is het wel triest dat de niet-Marokkanen eerst de noodklok moeten luiden, niet-moslims de buurt uitgepest werden en de bezittingen van hardwerkende verwoest werden.
Ik zat gisteravond ff Premtime te kijken. Daarin ook aandacht aan de problemen in West. Volgens de geinterviewden wil de buurt rust om het verlies van hun criminele broeder te verwerken en dient de media uit de buurt te blijven ... Dezelfde avond zat Aboutaleb bij netwerk een betoog te houden over zijn visie op de aanpak. Volgens hem gaat het wel 3 generaties duren.

Ik heb de hoop voor het gros van de Marokkaanse gemeenschap helemaal opgegeven. De samenleving en de ouders van deze kids zijn simpelweg te laat. Met het oog op de toekomst zie ik het echt niet beter worden voor deze bevolkingsgroep. Het globalisatieproces zal doorzetten en werkgevers zullen steeds meer keuzevrijheid hebben in het aantrekken van (tijdelijk) personeel van buiten de EU. En ja ... dan vallen de zwaksten van de samenleving nog verder buiten de boot.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  maandag 23 januari 2006 @ 10:50:15 #61
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34371131
Oh, idiosincrasio?

pi_34371263
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:50 schreef Iblardi het volgende:
Oh, idiosincrasio?
Probeer je nu grappig te doen? Ik ben over mijn eigen toekomst heel positief hoor. Ik schets alleen ff de situatie voor deze grotendeels ontspoorde minderheid. De zwakkeren van de westerse samenleving gaan het in de toekomst alleen maar moeilijker krijgen. Als je in meest voorspoedige economische tijden al faalt een stap vooruit te doen gaat het nu echt niet meer lukken.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  maandag 23 januari 2006 @ 10:57:01 #63
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34371317
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:54 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Probeer je nu grappig te doen? Ik ben over mijn eigen toekomst heel positief hoor. Ik schets alleen ff de situatie voor deze grotendeels ontspoorde minderheid. De zwakkeren van de westerse samenleving gaan het in de toekomst alleen maar moeilijker krijgen. Als je in meest voorspoedige economische tijden al faalt een stap vooruit te doen gaat het nu echt niet meer lukken.
In economisch goede tijden is de kans misschien wel groter maar de prikkel is ook kleiner.
Vampire Romance O+
pi_34371340
quote:
  maandag 23 januari 2006 @ 11:01:25 #65
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34371438
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:54 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wie zegt dat het nu allemaal niet lukt dan?
pi_34371448
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:57 schreef MouseOver het volgende:

[..]

In economisch goede tijden is de kans misschien wel groter maar de prikkel is ook kleiner.
Het neutraliseren van een eventuele prikkel door allerhande uitkeringen e.d. is een enorme blunder geweest inderdaad.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:03:04 #67
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34371472
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:01 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Het neutraliseren van een eventuele prikkel door allerhande uitkeringen e.d. is een enorme blunder geweest inderdaad.
Dat ben ik wel weer met je eens.
pi_34371566
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Wie zegt dat het nu allemaal niet lukt dan?
Ik zou graag van je horen waarom het nu wel zal lukken ....

Ik hoop overigens dat het wel gaat lukken.
pi_34371629
-edit-
pi_34371639
- foutje -
  maandag 23 januari 2006 @ 11:15:06 #71
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34371766
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:07 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik zou graag van je horen waarom het nu wel zal lukken ....
Ik verwacht dat het tij wel weer zal keren. Ik ben zelf een buitenlander, en door mijn joodse uiterlijk zie ik er nogal...ehm...mediterraans uit, voor sommigen. Mijn Nederlands is vrij goed, ik heb een zeer goede baan, maar toch word ik vaak niet voor vol aangezien. Hypotheekverstrekkers twijfelen, deurlieden van grote danstenten weigeren me nogal eens, ik ben al vijfmaal om mijn identificatiebewijs gevraagd *mijn blonde vriendin nog nooit.)

Dat was bijvoorbeeld in Londen, New York en Madrid wel anders. Daar is men niet zo antisemtisch als hier (en met anti-semitisch bedoel ik niet alleen anti-joods, maar ook anti-arabieren).

Ik weet niet hoe lang ik het volhoud. Veel mensen die hier goed zijn geintegreerd, zoals dokters en advocaten en ondernemers, houden dat klimaat niet lang vol. Ik ken veel joden en marokkanen en zuid-amerikanen die hierdoor weg willen uit Nederland.

Omdat de goeden vertrekken, en de roote appels blijven, zullen de Nederlanders hopelijk vanzelf inzien wat ze mislopen.

Portugal moest Spinoza afstaan aan Nederland, en Duitsland Einstein aan de VS, daar hebben ze nu nog spijt van.
pi_34371922
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:46 schreef Idiosincrasico het volgende:
...
Ik zat gisteravond ff Premtime te kijken. Daarin ook aandacht aan de problemen in West. Volgens de geinterviewden wil de buurt rust om het verlies van hun criminele broeder te verwerken en dient de media uit de buurt te blijven ...

...
Dat heb ik ook gezien en ik word er aan de ene kant niet goed van. En aan de andere kant snap ik de reacties ook wel. Zo'n cameraploeg komt alleen maar de wijk in om weer eens te laten zien wat een tuig er toch in onze wijken loopt. Och heden. Aan de andere kant hoort iedereen zijn poten van elkaar af te houden en is het gewoon openbaar gebied. En dan toch weer: als je er zo'n last van hebt, zorg dan dat je je normaal gedraagt en die ploegen niet hóéven te komen. Andere kant weer: waarom loopt het tuig jarenlang vrij rond zonder consequenties?
Feit is dat ik bij die beelden graag een ME-kordon denk met grote knuppels om die schapenkragen een fatsoen te laten voelen. Maar die schapenkragen zitten er niet zomaar "omdat het domme moslims zijn die niet beter weten". Ergens is er op verschillende fronten iets flink misgegaan en dat los je niet op met een buurthuis, alleen de ouders "beter laten opvoeden" of "de zweep erover".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 23 januari 2006 @ 11:22:31 #73
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34371949
...wat zijn schapenkragen? Het staat niet in mijn woordenboek Nederlands-Spaans.
pi_34371996
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:22 schreef Iblardi het volgende:
...wat zijn schapenkragen? Het staat niet in mijn woordenboek Nederlands-Spaans.
Denk dat ze hierbij doelen op die jasjes met een 'bontkraag'.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:28:20 #75
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34372113
Oh, hebben Marokkanen dat?
Goed dan.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:31:57 #76
3542 Gia
User under construction
pi_34372198
quote:
Op maandag 23 januari 2006 07:15 schreef teknomist het volgende:

[..]

.

Geldt dit ook voor jongeren van Marokkaanse origine die hier gewoon geboren en getogen zijn?
Als ze zich in de eerste plaats ook eens als Nederlanders gaan zien, wel, ja.

Overigens denk ik dat het probleem van de slecht ontwikkelde reljeugd zich vanzelf oplost. Gisteren was op tv een programma waar gezegd werd dat in 1988 één op de drie Marokkanen met de politie in aanraking was geweest. Ergens in de jaren 90 was dit één op de vier en nu is het één op de vijf. Er zit dus vooruitgang in.

Ik zou gewoon alle criminele jeugd hard aanpakken, zowel autochtoon als allochtoon en me wat de moslims betreft meer druk maken om de ontwikkelde groep die steeds vaker neigt naar fundamentalisme.
pi_34372203
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:28 schreef Iblardi het volgende:
Oh, hebben Marokkanen dat?
Goed dan.
Heel generaliserend gesteld hebben opvallend veel relmarokkanen een jas met bontkraag. Het is ook maar wat je wil zien
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34372247
Ik beweer niet dat het probleem eenzijdg bij de Marokkaanse-gemeenschap ligt. De oorzaak van problematiek is veel ouder dan de actuele discussie over Amsterdam-West natuurlijk.
De grootste fout is het laten geworden van ongeletterde mensen in een moderne samenleving. Langzamerhand mag duidelijk zijn dat dit een gigantische vergissing is geweest. Simpel gezegt hadden deze groepen nooit in Nederland moeten blijven. Denk zelfs dat het voor de ontwikkeling van Marokko gunstig is wanneer verschillende generaties de kans krijgen tijdelijk in Europa te werken om vervolgens relatief rijk weer terug te keren.
Toch hebben de ouders van de huidige jongeren hun taken verwaarloost. Het is gewoon onverantwoord kinderen op de wereld te zetten, maar vervolgens de maatschappij deze te laten opvoeden wanneer ze buiten het ouderlijk huis zijn.
Ik ben meerdere malen in Noord-Afrika geweest en denk zodoende wel een redelijk beeld te hebben van de achtergrond van deze mensen. Ook in het land van herkomst zijn genoeg problemen. De kerels daar vreten zichtbaar bijna niets uit en de vrouwen doen het werk, kinderen moeten verplicht tot hun 16e naar school en volgen daarna zelden een vervolgopleiding. Mensen die in dat soort landen al kansarm zijn kunnen simpelweg niet normaal functioneren in een westerse samenleving.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:38:44 #79
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34372395
Gia, hoe verwacht je je ooit als volwaardig Nederlander te gaan voelen, als je ofwel wordt doodgeknuffeld en niets fout kan doen, ofwel álles fout doet dat je maar fout kunt doen, zie wokken met een gasfles?

Dan ben je nooit een individu, maar altijd onderdeel van een ethnische groep.

Is het weleens bij je opgekomen dat we net mensen zijn? Soms klootzakken, soms altruistisch, soms lief, soms stout?

Nederland veroorzaakt bij zichzelf een groot probleem, op deze manier. De fout is niet dat die mensen bleven, maar dat je als gemeenschap nooit duidelijke eisen hebt gesteld.

In Amerika is het duidelijk: als je de taal spreekt en werkt, dan hoor je er (in meer of mindere mate) bij.

Ik krijg bijna de indruk dat je er hier nooit bijhoort, wat je ook doet.
pi_34372495
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
Gia, hoe verwacht je je ooit als volwaardig Nederlander te gaan voelen, als je ofwel wordt doodgeknuffeld en niets fout kan doen, ofwel álles fout doet dat je maar fout kunt doen, zie wokken met een gasfles?

Is het weleens bij je opgekomen dat we net mensen zijn? Soms klootzakken, soms altruistisch, soms lief, soms stout?

Nederland veroorzaakt bij zichzelf een groot probleem, op deze manier. De fout is niet dat die mensen bleven, maar dat je als gemeenschap nooit duidelijke eisen hebt gesteld.

In Amerika is het duidelijk: als je de taal spreekt en werkt, dan hoor je er (in meer of mindere mate) bij.

Her ben ik het helemaal mee eens!

Punt is alleen wel dat 'eisen' door bepaalde groepen direct afgedaan worden als racisme ...
  maandag 23 januari 2006 @ 11:45:34 #81
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34372595
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:41 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Her ben ik het helemaal mee eens!

Punt is alleen wel dat 'eisen' door bepaalde groepen direct afgedaan worden als racisme ...
Ik vind dus ook helemaal niet dat groepen moeten gaan eisen.

Ik vind dat individuen aan het werk moeten om de gemeenschap zèlf beter te maken.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:58:42 #82
3542 Gia
User under construction
pi_34373037
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:38 schreef Iblardi het volgende:
Ik zou zelf ook een gasfles gaan gebruiken. Heb ik nog wel ergens liggen bij de campingspullen. Ik kan niet zonder wokken.
quote:

Helemaal mee eens. De regels zouden gewoon duidelijk moeten zijn. Je bent Nederlander als je de Nederlandse nationaliteit hebt. Die krijg je als je je eigen nationaliteit opgeeft. En dan geen uitzonderingen gaan maken!! Want dat is discriminatie en werkt onvrede in de hand. Regels zijn regels en moeten voor iedereen gelden. Geen hoofdbedekking op school, geldt dus ook voor Moslims en Joden. Verplicht zwemles op de basisschool voor iedereen.

Nederland moet eens ophouden met uitzonderingen maken, want door uitzonderingen kweek je dus allemaal verschillende groeperingen.
quote:

Dat klopt. Nederlanders is een kliekjesvolk.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:13:31 #83
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34373495
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zou zelf ook een gasfles gaan gebruiken. Heb ik nog wel ergens liggen bij de campingspullen. Ik kan niet zonder wokken.
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk in een breder verband: dat voor sommigen allochtonen nooit ook maar iets goed kunnen doen, en voor anderen niets verkeerds.
quote:
Helemaal mee eens. De regels zouden gewoon duidelijk moeten zijn. Je bent Nederlander als je de Nederlandse nationaliteit hebt.
Check! Die heb ik op zak, en vele "Bontkraagjes" ook.
quote:
Die krijg je als je je eigen nationaliteit opgeeft.
Dat zal mij niet lukken, dat pikt mijn regering nooit. Dat schijnt voor wel meer mensen te gelden.
Bovendien weet ik niet of ik met het huidige klimaat hier wel wil blijven: buitenlanders blijven outcast. Of denk je dat je aan me kunt zien of ik een Nederlands of buitenlands paspoort heb?
quote:
En dan geen uitzonderingen gaan maken!! Want dat is discriminatie en werkt onvrede in de hand. Regels zijn regels en moeten voor iedereen gelden. Geen hoofdbedekking op school, geldt dus ook voor Moslims en Joden.
Waarom niet? Keppeltjes en hoofddoekjes zijn ondervertegenwoordigd in de misdaadcijfers. Waarom zou je?
quote:
Verplicht zwemles op de basisschool voor iedereen.
Och, voor de veiligheid. Ik ben nooit zo blij met 'verplicht', maar wat heeft dit ermee te maken?
quote:
Nederland moet eens ophouden met uitzonderingen maken, want door uitzonderingen kweek je dus allemaal verschillende groeperingen.
[..]
Dat ben ik met je eens, maar wat hoedjes daarmee te maken hebben...
quote:
Dat klopt. Nederlanders is een kliekjesvolk.
Nederlanders waren geen kliekjesvolk, bijvoorbeeld in de Gouden Eeuw. En dat heeft jullie, dat weet jij ook, geen windeieren* gelegd.

*Heerlijk, die Nederlandse uitdrukkingen. Daarvoor alleen zou ik wel willen blijven en tolereer ik de vuile blikken.
pi_34373802
Het zou tijd worden na 38794 straatroven, gevalletjes buurtterreur, aanrandingen en misbruik van naieve 13-jarige meisjes.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:25:11 #85
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34373833
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:23 schreef DaveM het volgende:
Het zou tijd worden na 38794 straatroven, gevalletjes buurtterreur, aanrandingen en misbruik van naieve 13-jarige meisjes.
Jij hebt de discussie niet eens gelezen, hè?
pi_34373913
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:25 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Jij hebt de discussie niet eens gelezen, hè?
Ik reageer op de OP, problemen mee?
  maandag 23 januari 2006 @ 12:40:43 #87
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34374225
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:28 schreef DaveM het volgende:

[..]

Ik reageer op de OP, problemen mee?
Jazeker, want er is hier een vruchtvolle discussie gaande.

En zelfs je reactie op de OP slaat als een tang op een ezel. Het gaat om overlast, dus rondhangende, lawaaimakende jongeren, niet verkrachting en straatroof.
pi_34374478
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:40 schreef Iblardi het volgende:

[..]

En zelfs je reactie op de OP slaat als een tang op een ezel. Het gaat om overlast, dus rondhangende, lawaaimakende jongeren, niet verkrachting en straatroof.
Je hebt een punt, hoewel ik persoonlijk verkrachting en straatroof ook onder overlast schaar......

En iets slaat als een tang op een varken, niet op een ezel, of ben je zo tegen varkens dat je dat niet kunt zeggen
  maandag 23 januari 2006 @ 12:51:24 #89
3542 Gia
User under construction
pi_34374543
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:13 schreef Iblardi het volgende:
Dat zal mij niet lukken, dat pikt mijn regering nooit. Dat schijnt voor wel meer mensen te gelden.
Bovendien weet ik niet of ik met het huidige klimaat hier wel wil blijven: buitenlanders blijven outcast. Of denk je dat je aan me kunt zien of ik een Nederlands of buitenlands paspoort heb?
Men had deze uitzondering 'vroeger' al niet moeten maken. Kan niet eigen nationaliteit opgeven? Pech, dan leef je hier maar met een verblijfsvergunning net als de mensen die de eigen nationaliteit niet op willen geven.
quote:
Waarom niet? Keppeltjes en hoofddoekjes zijn ondervertegenwoordigd in de misdaadcijfers. Waarom zou je?
Omdat je dan discrimineert. Als petjes niet mogen, mogen andere hoofdbedekkingen ook niet. Regels moeten voor iedereen gelden
quote:
Och, voor de veiligheid. Ik ben nooit zo blij met 'verplicht', maar wat heeft dit ermee te maken?
Dat veel moslimmeisjes niet meedoen met de zwemles en daar weer een uitzondering voor gemaakt wordt. Ben tegen uitzonderingen op regels.
quote:
Dat ben ik met je eens, maar wat hoedjes daarmee te maken hebben...
Regels zijn regels, voor iedereen.
pi_34374716
quote:

[..]

Ik kan me anders herinneren dat Cohen deze discussie weer heeft aangezwengeld nadat er in de media naar buiten kwam dat hangjongeren (van marokkaanse afkomst) in oa de diamantbuurt een joodse man treiteren en bedreigen en hetzelfde doen met een homostel.
Dit is dus echt wel meer dan puur geluidsoverlast hoor.
Denk ook maar eens aan de relmarokkaantjes die na de dood van hun maatje met stenen moesten gaan gooien.
pi_34374722
quote:

[..]

Wat Arnold_fan zegt, criminaliteit valt ook onder overlast.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:57:03 #92
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34374757
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:49 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je hebt een punt, hoewel ik persoonlijk verkrachting en straatroof ook onder overlast schaar......
Ik eigenlijk respectievelijk onder mensenrechtenschending en aantasting van bezitsrechten.
quote:
En iets slaat als een tang op een varken, niet op een ezel, of ben je zo tegen varkens dat je dat niet kunt zeggen
Oh, sorry, ik ben maar een allochtoon.
  maandag 23 januari 2006 @ 13:00:44 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34374876
hoe ik het ook wend of keer, ik vind het een positief gebaar vanuit de marokkaanse gemeenschap. ben heel benieuwd of deze aanpak gaat werken. zou mooi zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34374908
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:57 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik eigenlijk respectievelijk onder mensenrechtenschending en aantasting van bezitsrechten.
[..]

Oh, sorry, ik ben maar een allochtoon.
Volgens Van Dale is overlast: "hinder, schade die iemand. te lijden heeft"

Verkrachting en diefstal kun je scharen onder hinder en schade.
  maandag 23 januari 2006 @ 13:03:01 #95
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34374961
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:01 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Volgens Van Dale is overlast: "hinder, schade die iemand. te lijden heeft"

Verkrachting en diefstal kun je scharen onder hinder en schade.
Dat ging over die ezel en dat varken, maar bedankt.
pi_34375010
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:03 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat ging over die ezel en dat varken, maar bedankt.
Dat begrijp ik, maar dat sloeg op het eerste deel, alles wat vervelend is valt onder overlast....... En gezien het feit dat maar weinig mensen voor hun lol verkracht en/of beroofd worden valt dat onder overlast. Er zijn natuurlijk ook minder extreme vormen van overlast zoals geluidsoverlast o.i.d.
  maandag 23 januari 2006 @ 13:10:05 #97
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34375154
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:05 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat sloeg op het eerste deel, alles wat vervelend is valt onder overlast....... En gezien het feit dat maar weinig mensen voor hun lol verkracht en/of beroofd worden valt dat onder overlast. Er zijn natuurlijk ook minder extreme vormen van overlast zoals geluidsoverlast o.i.d.
Ik ben wellicht nog niet genoeg geintegreerd, maar krijg jij de indruk dat het hier ook om die zwaardere gevallen gaat? Ik niet, namelijk!
pi_34375951
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:10 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik ben wellicht nog niet genoeg geintegreerd, maar krijg jij de indruk dat het hier ook om die zwaardere gevallen gaat? Ik niet, namelijk!
Bedoel je taaltechnisch? Of hoe het in Amsterdam is?
  maandag 23 januari 2006 @ 13:39:00 #99
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_34376065
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:35 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Bedoel je taaltechnisch? Of hoe het in Amsterdam is?
Nou, eerder juridisch.
Het lijkt mij niet dat Marokkaanse buurtvaders gemachtigd zijn om in te grijpen bij verkrachting, het lijkt me dat ze dan gewoon de politie bellen.
pi_34376198
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nou, eerder juridisch.
Het lijkt mij niet dat Marokkaanse buurtvaders gemachtigd zijn om in te grijpen bij verkrachting, het lijkt me dat ze dan gewoon de politie bellen.
of ze ontkennen het gewoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')