quote:Ja, maar we lopen ook niet voor niets nog steeds op klompen...
Ja iddquote:Op zondag 22 januari 2006 21:16 schreef sjak het volgende:
Vooral dat kadertje waarin de dingen staan die een man tijdens de bevalling niet mag zeggen staat me nog goed bij
Precies en daar kan ik me altijd heel boos over maken! In kantooruren, ze verdienen genoeg om ook een keer 's nachts hun bed uit te komenquote:Op zondag 22 januari 2006 21:54 schreef cattie het volgende:
Tenzij (ja, altijd weer die tenzij) de anaestesist (rotwoord, hoop dat het zo ongeveer goed is), niet komt.... Op dit moment willen ze namelijk niet naar het ziekenhuis komen voor een ruggeprik bij een natuurlijke bevalling, dus is het alleen mogelijk tijdens kantoor uren. Maar het ziekenhuis is met ze in onderhandeling!
Ja, het irriteert mij ook mateloos. Voor een keizersnee komen ze (natuurlijk) wel, waarom dan anders niet? Als je arts wordt weet je dat je uit bed getrommeld kunt worden, part of the deal, en daar verdienen ze idd ook genoeg voor!quote:Op zondag 22 januari 2006 21:56 schreef sjak het volgende:
[..]
Precies en daar kan ik me altijd heel boos over maken! In kantooruren, ze verdienen genoeg om ook een keer 's nachts hun bed uit te komenIk hoop dat het lukt in het ziekenhuis Cattie.
Dat is ook 1 van de redenen dat mijn vrouw misschien toch liever poli-klinische wil bevallen ipv thuis. Als er dan wat mis, is er deskundige hulp in de buurt....quote:Op zondag 22 januari 2006 21:57 schreef cattie het volgende:
Dat oervrouw gevoel van jou, Tamea, heb ik helaas niet. Ik heb het gevoel dat mijn bevalling een drama wordt als er niet goed ingegrepen wordt.
Sommige natuurlijke bevallingen kunnen dat ook zijn...quote:Op zondag 22 januari 2006 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
een keizersnede zonder enige vorm van verdoving is barbaars..![]()
Ben dan geen vrouw, maar kijk wel eens mee met die bevallingsprogramma's...quote:Op zondag 22 januari 2006 22:06 schreef snoopy het volgende:
[..]
Sommige natuurlijke bevallingen kunnen dat ook zijn...
oh dat hoor je mij niet zeggen.. maar je kunt een natuurlijke bevalling niet vergelijken met ene ks dt bedoeld eik er mee aan te tonenquote:Op zondag 22 januari 2006 22:06 schreef snoopy het volgende:
[..]
Sommige natuurlijke bevallingen kunnen dat ook zijn...
quote:Op zondag 22 januari 2006 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
catiie een keizersnede is dan ook geenszins te vergelijken met ene natuurlijke bevalling..
een keizersnede zonder enige vorm van verdoving is barbaars..![]()
Ik weet ook niet of ik aan dat gevoel iets ga hebben en of ik mezelf dat niet heb aangepraat wetende dat je toch niet alles in de hand kan hebben. Soort van struisvogelpolitiek aan de ene kant dus en aan de andere kant het zeer rationele "het zal wel goed gaan want miljoenen vrouwen hebben dit eerder gedaan en we zijn er voor gemaakt"quote:Op zondag 22 januari 2006 21:57 schreef cattie het volgende:
Ik ben het wel met Kluun eens (ja, mijn man heeft het ook met veel plezier gelezen!). Van mij mag de gemiddelde controle van zwangere vrouwen in Nederland wel beter. Maar omdat ik toch bij de gynaecoloog loop, maakt het voor mij niet zoveel uit.
Dat oervrouw gevoel van jou, Tamea, heb ik helaas niet. Ik heb het gevoel dat mijn bevalling een drama wordt als er niet goed ingegrepen wordt.
Dan ben ik helemaal blij dat ik het niet gezien heb!quote:Op zondag 22 januari 2006 22:22 schreef _evenstar_ het volgende:
cattie ze hadden wle beelden ervan... ik heb die uitzending gezienen idd ze moeten ook komen met natuurlijke bevallingen mee eens..
Als je buiten kantooruren in het ziekenhuis bevalt terwijl je gewoon bij een vk loopt en die doet dan dus ook de bevalling is er geen gyn in de buurt.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:01 schreef Tazz het volgende:
[..]
Dat is ook 1 van de redenen dat mijn vrouw misschien toch liever poli-klinische wil bevallen ipv thuis. Als er dan wat mis, is er deskundige hulp in de buurt....
quote:Op zondag 22 januari 2006 22:46 schreef E.T. het volgende:
[..]
Als je buiten kantooruren in het ziekenhuis bevalt terwijl je gewoon bij een vk loopt en die doet dan dus ook de bevalling is er geen gyn in de buurt.
die moet dan ook gewoon uit z'n bed gebeld worden. Het voordeel dat er deskundige hulp in de buurt is, heb je dus niet altijd.
Ik gok op arts-assistenten of inderdaad de verpleging.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:51 schreef Brighteyes het volgende:
Maar wie staat je dan in eerste instantie bij? Toch niet alleen de verpleging mag ik aannemen?
Is dat echt zo? Ik was hartstikke rustig en heb gewoon liggen kletsen en grappen maken. Kan me wel situaties voorstellen dat het niet zo ontspannen verloopt, maar dat mijn geval voor jou een uitzondering lijkt, dat verbaast me wel.quote:Op maandag 23 januari 2006 07:27 schreef sjak het volgende:
Het is nooit een pretje om een keizersnede te ondergaan heb ik wel gemerkt. Maar een hele enkele vrouw kan dat vrij rustig ondergaan.
Ik ben door de verpleging naar boven gebracht en wat ik me er van kan herinneren (nou maar hopen dat dat dus niet de waarheid wasquote:Op zondag 22 januari 2006 23:51 schreef Brighteyes het volgende:
Maar wie staat je dan in eerste instantie bij? Toch niet alleen de verpleging mag ik aannemen?
quote:Op maandag 23 januari 2006 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, dan is het helemaal wel schrikken neem ik aan. Ik bedoel, je bent toch wel die 12 weken al lang voorbij.
Ik ga voor je duimen dat het gewoon even iets vreemds was en dat er vanaf nu gewoon niks meer aan de hand is.
quote:Op maandag 23 januari 2006 15:16 schreef Jonnetje het volgende:
Nouja..
Moraal van het verhaal.. Het kan dus ook andersom.
Een bevalling via een KS die weinig pijn doet. En bevallen via de gewone weg wat zo zeer doet dat je nóóit weer een kind wil.
En als je daarnaast nog de keuze zou hebben tussen een bevalling waarbij de pijnstilling WEL goed geregeld is? Ik zou namelijk ook kiezen voor een keizersnede als ik een helse bevalling zou hebben maar als ik de keuze ga krijgen tussen een normale bevalling MET een ruggenprik of een keizersnede dan zou ik toch wel kiezen voor de eerste.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:16 schreef Jonnetje het volgende:
Euh.. Sjak..
Als ik héél eerlijk ben zou ik mocht er oooooooit een volgende komen zelfs vragen om een keizersnede..
Eh... ik heb nog nooit zo'n tellertje gemaakt, dus hoe je dat doet weet ik niet, maar als je zo'n linkje hebt dus iets van http://bladiebla dan zet je profiel het volgende:quote:Op maandag 23 januari 2006 16:00 schreef nanalune het volgende:
euhm.. hoe krijg je eigenlijk zo'n link in de ruimte onder je bericht? welke code moet je dan gebruiken van babybrabbel?
Bij Hanne heb ik pijnstilling gekregen.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:51 schreef sjak het volgende:
[knippie]
En als je daarnaast nog de keuze zou hebben tussen een bevalling waarbij de pijnstilling WEL goed geregeld is? Ik zou namelijk ook kiezen voor een keizersnede als ik een helse bevalling zou hebben maar als ik de keuze ga krijgen tussen een normale bevalling MET een ruggenprik of een keizersnede dan zou ik toch wel kiezen voor de eerste.
quote:Op maandag 23 januari 2006 16:58 schreef Brighteyes het volgende:Je maakt het er volgens mij niet heel veel beter op!
En je maakt me nieuwsgierig. Staat je verhaal toevallig ergens?
TADDDAAAA!!! tis gelukt, dank jequote:Op maandag 23 januari 2006 17:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eh... ik heb nog nooit zo'n tellertje gemaakt, dus hoe je dat doet weet ik niet, maar als je zo'n linkje hebt dus iets van http://bladiebla dan zet je profiel het volgende:
[url=http://bladiebla]DAN DE TEKST DIE JIJ WIL DAT ER KOMT TE STAAN[/url]
En dan kan je uiteraard te hoofdlettertekst vervangen voor wat jij wil dat er komt te staan ipv die saaie link.
Heb het zelf ook nog even zitten teruglezen net... best heftig eigenlijk. Maar als ik dan hier naast me kijk naar die kleine jongedame en hoe ze zo netjes haar chili probeert te etenquote:Op maandag 23 januari 2006 18:41 schreef sjak het volgende:
Tjee, Sjeen, wat een verhaal zeg. Over mixed emotion gesproken.
ahaa! in de frietjesfase?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:50 schreef sjak het volgende:
Ik ga maar eens patatjes halen. Dit keer bij een andere snackbar, kijken of die beter zijn.
Oejah, lekkere frietjes wel te verstaanquote:Op maandag 23 januari 2006 19:58 schreef nanalune het volgende:
[..]
ahaa! in de frietjesfase?![]()
Ik MOEST van mezelf witte bonen in tomatensaus eten..mjamjam
Ja, gek is dat he... had ik zelfs en ik weet helemaal hoe goed het allemaal afgelopen is. Maar goed, ik wens dus iedereen mijn bevalling toe (alleen het bevallingsgedeeltequote:Op maandag 23 januari 2006 20:10 schreef Brighteyes het volgende:
Pfoe Sjeen, ondanks dat ik de afloop ken kreeg ik toch nog even kippevel van je verhaal...
ah, dank! Ik heb het boekje van de zwanger gemaakte vrouw meteen maar even besteld en die laat ik bezorgen bij mijn broerquote:Op maandag 23 januari 2006 20:06 schreef Brighteyes het volgende:
Kluun is een schrijver Belana. Hij heeft iig 2 boekjes geschreven die heel veel mensen kennen. Eentje over zwangerschap en een heel aangrijpende over de periode tot aan het overlijden van zijn vrouw.
Leuk!quote:Op maandag 23 januari 2006 21:22 schreef Belana het volgende:
ah, dank! Ik heb het boekje van de zwanger gemaakte vrouw meteen maar even besteld en die laat ik bezorgen bij mijn broer
quote:Op maandag 23 januari 2006 21:56 schreef lcicle het volgende:
Willen jullie misschien voor mij duimen morgen..
Ik krijg dan nog een kans om ons 24 weken oude bewegende beebje digitaal vast te leggen
Het is nummer 4. Vorige week vond ik dat de pijnen best konden komen omdat de boel al aardig is uitgerekt door de voorgangers... Nu ben ik me maar aan het bedenken dat ie nu ook meer ruimte heeft om zich te verstoppen!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:45 schreef dutchie het volgende:
Wat jezelf al zegt Vamp (sorry voor de afkorting), verwacht nog niet al te veel regelmaat. Is het trouwens je eerste? Dan kan het nl. nog iets langer duren voor je het herkent.
Wat ik me trouwens afvroeg, waarom is er geen echo gemaakt vorige week? Want met jou was alles in orde en de buik ook. Maar waarom hebben ze niet naar de 'inhoud' gekeken?
Als ik vanmiddag nog helemaal niets gevoeld heb, bel ik idd wel even om te vragen of ik langs mag komen om te luisteren....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:49 schreef Xanthe het volgende:
Als je je ongerust maakt mag je volgens mij gewoon de verloskundige bellen hoor , gaan ze even luisteren naar de hartslag en ben jezelf weer gerustgesteld.
PM-girl blijven hoor , je bent niet de enige hier die nog maar pril zwanger is.
Icicle suc6 vandaag en Dutchie suc6 morgen.
Vriendin van me ligt nu in het ziekenhuis , ze is vanmorgen ingeleid en ik ben vergeten haar gisteravond nog even te bellen , zit nu te twijfelen of ik nog even naar het ziekenhuis zou bellen zodat de verpleekundige het dan door kan geven. Zouden ze dat erg vinden?
gemene monstertjes zijn het.... Ons nu al grijze haren bezorgen!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:59 schreef Tamea het volgende:
Hier is ukkie helemaal gedraaid. Volgensmij ligt mijn placenta aan de voorkant (het schoppebn was eerst ook vnl. helemaal aan de onderkant (en soms aan de zijkant) en ligt ukkie nu zo dat ik hem amper meer voel. Weet niet zo goed of ik me er zorgen om moet maken. Vrijdag pretecho, misschien dat ik me dan weer wat zekerder voel.
Moeten ze gewoon vanaf de zijkant doen denk ikquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:02 schreef vamperotica het volgende:
[..]
gemene monstertjes zijn het.... Ons nu al grijze haren bezorgen!
Maar als de placenta idd aan de voorkant is gaan liggen, kunnen ze dan nog wel iets zien op een echo?
Weet je dat ik als preutse muts daar nu vreselijk tegen op zie?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:20 schreef Tamea het volgende:
[..]
Moeten ze gewoon vanaf de zijkant doen denk ikBij 12 weken hebben ze het inwendig gedaan, maar ik neem aan dat dat nu niet nodig zal zijn.
Linda , ik zag daar ook wel tegenop maar toen puntje bij paaltje kwam kon het mij allemaal geen reet schelen. Je kunt het ook eventueel aankaarten bij de vlos of gyn, dan houden ze er rekening mee. hoe ze daar dan rekening mee houden weet ik niet, wat meer uitleggen ofzoquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:48 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Weet je dat ik als preutse muts daar nu vreselijk tegen op zie?![]()
Inwendige onderzoeken, inwendige echo en al helemaal in je blote kont liggen bevallen met een paar 'vreemden' erbij...
dat en voorzichtiger binnenkomen, dus niet gelijk heel die deur openzwiepen (zoals ze bij mij wel dedenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:52 schreef Jelief het volgende:
[..]
Linda , ik zag daar ook wel tegenop maar toen puntje bij paaltje kwam kon het mij allemaal geen reet schelen. Je kunt het ook eventueel aankaarten bij de vlos of gyn, dan houden ze er rekening mee. hoe ze daar dan rekening mee houden weet ik niet, wat meer uitleggen ofzo![]()
Mijn moeder heeft toen ik in het ziekenhuis lag ook gebeld om te horen hoe het er voor stond, de verpleging kwam toen aan mij vragen wat ze mochten zeggen. Nou is het natuurlijk anders met een vriendin maar ik zou gewoon even bellen, nee heb je ja kun je krijgen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:49 schreef Xanthe het volgende:
Vriendin van me ligt nu in het ziekenhuis , ze is vanmorgen ingeleid en ik ben vergeten haar gisteravond nog even te bellen , zit nu te twijfelen of ik nog even naar het ziekenhuis zou bellen zodat de verpleekundige het dan door kan geven. Zouden ze dat erg vinden?
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:20 schreef Tamea het volgende:
[..]
Moeten ze gewoon vanaf de zijkant doen denk ikBij 12 weken hebben ze het inwendig gedaan, maar ik neem aan dat dat nu niet nodig zal zijn.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:12 schreef Martineke het volgende:
ja hoorbij mij ligt de placenta aan de voorkant, en heb toch een klein duikelaartje gezien
Mijn cyclus was heel onregelmatig, dus heb ik met 8 weken een echo gehad om de termijn te bepalen. Ik wist van tevoren dat het mogelijk was dat ze niets konden zien via de buik, en het dan inwendig gedaan kon worden. Ik had nog nooit 'zoiets' meegemaakt, dus zei ook dat ik het niet wilde. Maar toen ik eenmaal op die tafel lag, en bleek dat er via de buik niets te zien was, wilde ik toch dolgraag weten of er daadwerkelijk íets zat! Het was een aardige echoscopiste, ze vroeg netjes of ik het wilde. Op dat moment maakte het me ook geen reet uit mooie woordspeling was datquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:48 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Inwendige onderzoeken, inwendige echo en al helemaal in je blote kont liggen bevallen met een paar 'vreemden' erbij...
Ik wist van tevoren bij die termijnecho ook niet of het wel zou lukken om het uitwendig te doen en maakte me ook wel zorgen over hoe dat dan ging als het inwendig moest etc. Maar toen ik daar eenmaal lag en het toch echt inwendig moest, ging dat eigenlijk prima. De echoscopiste was heel aardig en netjes en het viel me alles mee. Ook kwa hoe het voelt enzo. Dus nu maak ik me ook niet zo'n zorgen over hoe dat bij de bevalling gaat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:48 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Mag je hopen dat het daarbij blijft!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:22 schreef blupje77 het volgende:
Ik heb 2 keer een inwendige echo gehad en ik moet zeggen dat ik het niet erg vond. Het deed absoluut geen pijn. Daarna had ik wel een vies gevoel, door dat glijmiddel wat de verloskundige erop deed.
Dat ik met de bevalling in m'n blote doos lig maakt me niet zo uit op zich, maar ik ben wel bang dat ik tijdens het persen bijvoorbeeld een scheet moet laten ofzo!!
Volgens de boekjes moet je niet eten voor twee, ik las ergens dat je na ongeveer 3 maanden per dag 200 kcal meer nodig hebt. Dit is ongeveer een meuslireep. Nou, ik eet heel wat meer extra dan alleen die mueslireep! Ik heb gewoon meer trek en dan eet ik ook, want het lijkt me wel een teken dat ik ook meer nodig heb. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, maar dat lukt niet altijd. Ik heb namelijk veel zin in vet en zout voedsel.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:27 schreef blupje77 het volgende:
(..)
Iemand maakte een opmerking over eten Ik vroeg me gelijk eigenlijk af of jullie meer eten nu je zwanger bent? Vroeger zei iedereen dat je moest 'eten voor 2', maar tegenwoordig lees ik overal dat dat helemaal niet hoeft eigenlijk.
Ikzelf eet wel wat meer, maar ik heb gewoon meer trek. En ik vind dat als ik echt trek heb, ik moet eten. Wel zo gezond mogelijk natuurlijk!
Leuk! Zo schattig he, die kleding... zwijmel.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:35 schreef MeNicole het volgende:
Ben net ff lekker de stad in geweest![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En van die jas kun je een bodywarmer maken![]()
Nou, dat is inderdaad nog het minst erge scenario dat ik me voor de geest haal hoor!!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:32 schreef dutchie het volgende:
[..]
Mag je hopen dat het daarbij blijft!
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:38 schreef renzell het volgende:
Ha ha, een scheet laten tijdens het persen is inderdaad wel het minste waar je je dan druk om maakt! Voordeel is wel dat op het moment dat je met persen begint, je waarschijnlijk al 100 keer naar de wc bent geweest en die darmen toch wel zo ongeveer leeg (zouden moeten...) zijn. Valse lucht (zoals ik een flinke scheet netjes noem) zit er waarschijnlijk oook niet meer (zo veel). Dusseh.... eerder poep dan scheten zou ik zo zeggen. Stelt dat je een beetje gerust?
![]()
Ik heb overigens zo hard liggen krijsen tijdens het persen dat dat met grote zekerheid alle geluiden van eventuele scheten zwaar overstemde.... he, wat een frisse verhaaltjes weer in Z&G![]()
Ja, Dutch heeft een gavequote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:19 schreef easy-going het volgende:
had dutchie toch weer goed aangevoeld vorige week![]()
hahaha, dat zeg ik net in het speeltuinbankje! Zie hier: Zwangerschap en geboorte deel 170quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:19 schreef easy-going het volgende:
Snoopy Gefeliciteerd
wat spannend!!
had dutchie toch weer goed aangevoeld vorige week![]()
ik sloeg even een maandje over iddquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:15 schreef snoopy het volgende:
nee joh, jij loopt wel op de zaken vooruit! 5 weken nu.
Ja, natuurlijk!quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:39 schreef dutchie het volgende:
Iciclehčhč
Wat een opluchting dat ze nu wel gelukt zijn. Ga je ons je beebje nog showen?
Snoop! Gefeliciteerd! Wat leuk zeg!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:10 schreef snoopy het volgende:
Wij verwachten een nieuw snoepje op 25 september 2006!
Vorige week was ik erg moe, maar nu gaat het prima. Meer plassen, dat wel, koude handen en voeten (meer dan anders) en wat gerommel in mijn buik. Heel soms een beetje een week gevoel in mijn maag in de ochtend, maar dat gaat ook snel weer over.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:10 schreef PM-girl het volgende:
Wat merken de andere nieuwe zwangeren voor verschijnselen? Ik, nu ik het weet, merk een paar kleine dingen.
Zo moet ik veel plassen, meer dan normaal als ik water en thee drink. Ik voel vanalles in mijn buik en soms een gemene steek in de borst. En jullie?
Ik geloof het wel, maar het dringt nog niet erg door. Pas bij een echo of harttonen denk ik....quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:29 schreef Martineke het volgende:
geloof je het nu dan echt Linda dat je echt zwanger bent?(ik heb er de 1e x ook 3 tegen aangegooid toen, en deze keer 2 en nog moeders voor moeders erbij)
Niks mini-Morris, van Morris is er maar 1quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:22 schreef DaanBanaantje het volgende:
Snoopy, ook hier een jompel voor jou, man, Morris en mini-morris
quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:11 schreef Loena-tik- het volgende:
Niks mini-Morris, van Morris is er maar 1![]()
Ja goede grapquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:40 schreef Sjeen het volgende:
Lb, waar ben je... toch niet stiekem ook een tweede aan het maken, hoop ik![]()
ach.. ze snappen vast wel wat ik bedoelquote:Op donderdag 26 januari 2006 09:11 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Niks mini-Morris, van Morris is er maar 1![]()
Oh tuurlijkquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:18 schreef DaanBanaantje het volgende:
[..]
Ik bedoelde het natuurlijk lief!
![]()
![]()
Net zo'n leuk kindje als Morris.. beter?
quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:22 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Oh tuurlijkWas niet kattig bedoeld ofzo
al klonk het misschien wel zo
Kraamzorg is geluktquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:55 schreef Sugar het volgende:
Oh kijk, dat wilde ik nou steeds al aan Sjak vragen: is het nog gelukt met kraamzorg regelen en woonplaats enzo?
LadyS, zelfde probleem dus. Lastig plannen, ja!
Idd, er wordt gekeken naar de situatie. Geef je van te voren aan dat je waarschijnlijk flesvoeding gaat geven en dat je man veel thuis is dan krijg je minder uren.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:19 schreef Martineke het volgende:
heb er een brief over binnen gehad van die kraamzorg. ik vind het wel super geregeld zo. eerst krijg je intake met maand of 7 a 8 met wensen bespreken e.d. en dan als je bevallen bent krijg je met dag 2 of 3 (ben t ff kwijt) weer opnieuw een soort intake of je wel genoeg zorg hebt zo.
en het hangt beetje af van de situatie ook, is het je eerste kindje of 2e, ga je bv geven of juist niet. heb je hulp of ook juist weer niet.
ik ga deze keer de eerste paar dagen voor 5 uurszorg (niet weer zon de hele dag zon muts over de vloer) en dan na dag of 4 over naar 2 1/2 uur p/d. mits dat haalbaar is met me ks natuurlijk.
Ik begin de dag tegenwoordig met een beker chocomelquote:Op donderdag 26 januari 2006 17:09 schreef MeNicole het volgende:
Phff doordat ikd e laatste paar weken zo drastisch mijn eetpatroon hebben moeten veranderen heh ik zo'n last van mijn darmen. Ze werken helemaal niet goed meerEn nu kan ik niet meer goed poepen met als gevolg dat ik nu al aambeien heb van hier tot Tokio.
Dat je dat met bevallen kon krigen wist ik maar tijdens de zwangerschap zelf al![]()
Het is niet het kraamzorgbureau zelf dat bepaald hoeveel uren je krijgt, maar je verzekering. Borstvoeding/flesvoeding, hulp van je man doet er allemaal niks toe, het heeft geen invloed op de uren die je krijgt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:08 schreef owlet het volgende:
[..]
Idd, er wordt gekeken naar de situatie. Geef je van te voren aan dat je waarschijnlijk flesvoeding gaat geven en dat je man veel thuis is dan krijg je minder uren.
Bijna voldoende reden om dus te zeggen dat je borstvoeding wil gaan geven (bedenken kan altijd nog toch) en je man niet beschikbaar is voor hulp in huis.
![]()
Oh. Ik ben in november bevallen, dus dat is nog heel kort geleden. 't kwam me bijzonder vreemd voor.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:53 schreef Belana het volgende:
nebelung, dat WAS dus zo, dat is per 1 januari allemaal anders, je hebt in de basisverzekering recht op 40 tot 80 uur en het kraambureau hanteerd voortaan een puntensysteem om te kijken hoeveel uur je krijgt.
Helaas, we hebben geen scanner... en ook nog geen digitale camera. Middeleeuws he?quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:18 schreef sjak het volgende:
Dat klinkt erg prattig Cattie! En wat leuk dat je morgen de echo hebt. Krijgen we nog een foto te zien?
(..)
Ik was gisteren echt helemaal op. Tijdens het eten ben ik even tegen mijn man aan gaan liggen en meteen in slaap gevallen. Ik ben even wakker geworden om mijn tandenm te poetsen en gelijk weer te gaan slapen. Vanochtend werd ik weer lekker wakker. Maar nu ben ik weer net zo moe...
nee, volgens mij krijg je dan gewoon 12 uur minder kraamzorg. (8 * 1,5 uur=12 uur).quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
begrijp ik nou verkeerd maar met dat nieuwe systeem zou je dan die 44 uur - 8 maal 1.5 uur moeten betalenals je kindje doodgeboren wordt of het tijdens de bevalling overlijdt..?
Ik kreeg wel 2x 1,5 uur met het oude stelsel (+aanvullend verzekerd), dus dat is er op vooruit gegaanquote:Op donderdag 26 januari 2006 20:55 schreef E.T. het volgende:
[..]
nee, volgens mij krijg je dan gewoon 12 uur minder kraamzorg. (8 * 1,5 uur=12 uur).
Blijft er dus 32 uur over, verdeeld over 8 dagen.
Soms bij de supermarkt in het dieet-reformvak en anders zeker bij de drogist of de reformwinkel.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:33 schreef MeNicole het volgende:
Oke lijnzaad moet ik dus gaan proberen. Kan ik dat gewoon in de supermarkt kopen? Ken het namelijk helemaal niet!!
Een bigaboo?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:51 schreef owlet het volgende:
Oh, en gehoord dat de bigaboo er gaat komen
Klopt, ik maak me ook geen zorgen. Maar voor mijn doen is het in vrij korte tijd best wel een daling en mijn lichaam reageert daarop door duizelig te worden als ik lang sta. De VK noemde het de 'mid pregnancy drop'. Blijkbaar zakt bij de meeste vrouwen de bloeddruk tijdens het twede trimester, om weer wat op te klimmen in het laatste trimester.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:05 schreef bixister het volgende:
130/70 is toch heel netjes, niet extreem laag ofzo?
Heb even een stukje gekopieerd van de site van Carita Salome:quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:38 schreef dutchie het volgende:
Mensendieck weet ik eigenlijk niet precies.
Dat wilde ik juist nietquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:36 schreef MeNicole het volgende:
[..] Heb liever mijn ouders en schoonouders die komen helpen!!
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:06 schreef owlet het volgende:
Ik kan alleen maar ámen zeggen tegen de voorgaande reacties.
vrouwen die er ineens achter kramen
nog zoeen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:07 schreef poemojn het volgende:
na de bevalling bekijken of je evt uren wilt laten bevallen
Pas op hoor, ik kijk je zo zwanger!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:01 schreef m@x het volgende:
Als ik jullie verhalen over echo's en baby-voorbereidingen zo lees dan word ik stiekem toch een beetje jaloers hoor. Zelfs van de verhalen over kwaaltjes enzo.
Geniet ervan dames, het is allemaal zo snel weer voorbij![]()
Ik mis het zwanger zijn een beetje......![]()
Alleen als ze geen zand meer tussen hun tenen hebbenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:35 schreef Sugar het volgende:
Mag je slakken eten als je zwanger bent? Van die uit de oven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |