abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2006 @ 21:11:32 #1
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34357447
Dit is het vervolg op: Zwangerschap en geboorte deel 170

2006
21 januari 2006: Ladylike
januari/februari 2006: Mirage en Oversight
05 februari 2006: bietjuh
10 februari 2006: pinquit
06 maart 2006: Girly
28 maart 2006: partychickie
12 april 2006: skyhigh (papa)
18 april 2006: Jis
19 mei 2006: Tamea
21 mei 2006: Tazz (papa)
09 juni 2006: dutchie
11 juni 2006: Martineke
11 juni 2006: Liane83
11 juni 2006: waterbeest
12 juni 2006: CrazyMoon
20 juni 2006: vamperotica
25 juni 2006: nanalune
26 juni 2006: cattie
05 juli 2006: LadyS
14 juli 2006: Belana en Kbot
*** 15 juli 2006: Sjak en Schanulleke ****
25 juli 2006: owlet
26 juli 2006: rfvr (papa)
04 augustus 2006: MeNicole en ke2v2in
10 augustus 2006: Kozakken
13 augustus 2006: Misticle_lightning
16 augustus 2006: Sugar
22 augustus 2006: blupje77
14 september 2006: mjammetje
15 september 2006: linda856763
22 september 2006: Xanthe
25 september 2006: snoopy
28 september 2006: PM-girl

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Mijn laatste post:
quote:
Ja, maar we lopen ook niet voor niets nog steeds op klompen...

[ Bericht 0% gewijzigd door E.T. op 26-01-2006 13:39:56 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 22 januari 2006 @ 21:16:56 #2
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34357729
Tja Kluun is erg tegen het pijnlijke bevallen. Je kunt op zijn site zelfs een petitie tekenen tegen de bevalcultuur in Nederland. Wat dat betreft ben ik het ook wel met hem eens. De rest zijn wat mij betreft persoonlijke keuzen. Hij laat heel duidelijk merken in zijn schrijven hoe machteloos hij zich als man heeft gevoeld. Dat lees je ook terug in zijn boek: Komt een vrouw bij de dokter. Hij doet dat wat op een vreemde manier...
Verder vond ik het boek (Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, niet die andere hoor) erg vermakelijk! Vooral dat kadertje waarin de dingen staan die een man tijdens de bevalling niet mag zeggen staat me nog goed bij
Lekker douchen!
  Jubileum moderator zondag 22 januari 2006 @ 21:18:16 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34357796
Sjak, jij als "deskundige" heb jij al een idee over evt. pijnbestrijding of is het daar nog een beetje te vroeg voor? (of als ik nu iets te "prive" bezig ben mag je het ook zeggen hoor)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 22 januari 2006 @ 21:20:22 #4
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34357910
Ik wil heel graag in een ziekenhuis bevallen. Ik weet nu nog niet waar ik tegen die tijd woon maar mijn hulptroepen worden absoluut ingeschakeld. Ze zijn nu al op de hoogte dat ik absoluut een ruggenprik wil als de bevalling iets te lang duurt naar mijn zin of iets te pijnlijk gaat worden. Ik ben niet van plan om pijn te gaan lijden. Maar ja, of ik er tegen die tijd echt wat over te zeggen ga hebben?
Lekker douchen!
pi_34358034
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:16 schreef sjak het volgende:
Vooral dat kadertje waarin de dingen staan die een man tijdens de bevalling niet mag zeggen staat me nog goed bij
Ja idd , ik was ook erg blij dat ik mijn vriend constant hardop hoorde lachen
  zondag 22 januari 2006 @ 21:54:16 #6
108648 cattie
lieve moeder
pi_34359376
Met betrekking tot pijnbestrijding bij de bevalling: bij mij gaat er absoluut een ruggeprik in als ik vind dat dat nodig is. Niet dat ik er direct al mee wil beginnen, maar als het te pijnlijk wordt, zeker. En de gynaecoloog vindt en het beleid van het ziekenhuis is dus dat dat dan ook gebeurt. Tenzij (ja, altijd weer die tenzij) de anaestesist (rotwoord, hoop dat het zo ongeveer goed is), niet komt.... Op dit moment willen ze namelijk niet naar het ziekenhuis komen voor een ruggeprik bij een natuurlijke bevalling, dus is het alleen mogelijk tijdens kantoor uren. Maar het ziekenhuis is met ze in onderhandeling!
pi_34359395
Kluun is ook hier met veel plezier gelezen en ik snap hem wel een beetje. Ik denk dat ik me als mijn vriend zwanger zou zijn ook een stuk minder makkelijk neer zou kunnen leggen bij het gebrek aan onderzoek en medische dingen dan ik doe nu ik zelf zwanger ben. Ik heb nu zelf ineens zo'n oervrouw gevoel dat het allemaal wel goed komt, maar feit is dat je als zwangere overal beter in de gaten wordt gehouden dan Nederland (in de Westerse wereld althans) en dat is op zijn zachtst gezegd vreemd.
  zondag 22 januari 2006 @ 21:55:32 #8
108648 cattie
lieve moeder
pi_34359427
Ik vind het trouwens best eng om aan de bevalling te denken... Ik krijg als ik er aan denk al een hogere hartslag van!
  zondag 22 januari 2006 @ 21:56:53 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34359479
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:54 schreef cattie het volgende:
Tenzij (ja, altijd weer die tenzij) de anaestesist (rotwoord, hoop dat het zo ongeveer goed is), niet komt.... Op dit moment willen ze namelijk niet naar het ziekenhuis komen voor een ruggeprik bij een natuurlijke bevalling, dus is het alleen mogelijk tijdens kantoor uren. Maar het ziekenhuis is met ze in onderhandeling!
Precies en daar kan ik me altijd heel boos over maken! In kantooruren, ze verdienen genoeg om ook een keer 's nachts hun bed uit te komen Ik hoop dat het lukt in het ziekenhuis Cattie.
Lekker douchen!
  zondag 22 januari 2006 @ 21:57:44 #10
108648 cattie
lieve moeder
pi_34359518
Ik ben het wel met Kluun eens (ja, mijn man heeft het ook met veel plezier gelezen!). Van mij mag de gemiddelde controle van zwangere vrouwen in Nederland wel beter. Maar omdat ik toch bij de gynaecoloog loop, maakt het voor mij niet zoveel uit.
Dat oervrouw gevoel van jou, Tamea, heb ik helaas niet. Ik heb het gevoel dat mijn bevalling een drama wordt als er niet goed ingegrepen wordt.
  zondag 22 januari 2006 @ 21:59:16 #11
108648 cattie
lieve moeder
pi_34359561
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:56 schreef sjak het volgende:

[..]

Precies en daar kan ik me altijd heel boos over maken! In kantooruren, ze verdienen genoeg om ook een keer 's nachts hun bed uit te komen Ik hoop dat het lukt in het ziekenhuis Cattie.
Ja, het irriteert mij ook mateloos. Voor een keizersnee komen ze (natuurlijk) wel, waarom dan anders niet? Als je arts wordt weet je dat je uit bed getrommeld kunt worden, part of the deal, en daar verdienen ze idd ook genoeg voor!
  zondag 22 januari 2006 @ 22:01:44 #12
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_34359657
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:57 schreef cattie het volgende:

Dat oervrouw gevoel van jou, Tamea, heb ik helaas niet. Ik heb het gevoel dat mijn bevalling een drama wordt als er niet goed ingegrepen wordt.
Dat is ook 1 van de redenen dat mijn vrouw misschien toch liever poli-klinische wil bevallen ipv thuis. Als er dan wat mis, is er deskundige hulp in de buurt....
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zondag 22 januari 2006 @ 22:05:28 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34359799
catiie een keizersnede is dan ook geenszins te vergelijken met ene natuurlijke bevalling..
een keizersnede zonder enige vorm van verdoving is barbaars..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_34359845
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Sommige natuurlijke bevallingen kunnen dat ook zijn...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 22 januari 2006 @ 22:07:03 #15
108648 cattie
lieve moeder
pi_34359856
Ja, dat snap ik hoor. maar het is meer om aan te geven dat mijns inziens pijnbestrijding bij alle bevallingen tot hun werk behoort en niet alleen in kantooruren.
  zondag 22 januari 2006 @ 22:08:25 #16
108648 cattie
lieve moeder
pi_34359915
Iemand vertelde mij dat hij helse bevallingen had gezien waar een keizersnee zonder verdoving uitgevoerd was. Daar hadden ze geen beelden van, maar wel mensen die erover vertelden. Brrrrr... blij dat ik het niet gezien heb en ik ga dat programma zeker niet kijken!
  zondag 22 januari 2006 @ 22:10:58 #17
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_34360032
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:06 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ben dan geen vrouw, maar kijk wel eens mee met die bevallingsprogramma's...
Af en toe ziet het er behoorlijk pijnlijk uit....
  zondag 22 januari 2006 @ 22:20:14 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34360431
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:06 schreef snoopy het volgende:

[..]

oh dat hoor je mij niet zeggen.. maar je kunt een natuurlijke bevalling niet vergelijken met ene ks dt bedoeld eik er mee aan te tonen
pi_34360441
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
catiie een keizersnede is dan ook geenszins te vergelijken met ene natuurlijke bevalling..
Moet dr niet aan denken dat ze niet kwamen toen ik mijn keizersnede kreeg
Al vond ik de ruggeprik ook een helse ervaring, maar denk dat dat ook meer kwam doordat het al spoed was en hij 5 x moest prikken

Heb wel aardig lang (voor mijn gevoel) moeten wachten tot de OK schoon was van de laatste operatie en de aneastahuppelpup (idd een rotwoord) er ook was , maar met persweeën lijkt denk ik alles lang.
pi_34360473
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:57 schreef cattie het volgende:
Ik ben het wel met Kluun eens (ja, mijn man heeft het ook met veel plezier gelezen!). Van mij mag de gemiddelde controle van zwangere vrouwen in Nederland wel beter. Maar omdat ik toch bij de gynaecoloog loop, maakt het voor mij niet zoveel uit.
Ik weet ook niet of ik aan dat gevoel iets ga hebben en of ik mezelf dat niet heb aangepraat wetende dat je toch niet alles in de hand kan hebben. Soort van struisvogelpolitiek aan de ene kant dus en aan de andere kant het zeer rationele "het zal wel goed gaan want miljoenen vrouwen hebben dit eerder gedaan en we zijn er voor gemaakt"
  zondag 22 januari 2006 @ 22:22:06 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34360521
cattie ze hadden wle beelden ervan... ik heb die uitzending gezien en idd ze moeten ook komen met natuurlijke bevallingen mee eens..
  zondag 22 januari 2006 @ 22:39:34 #22
108648 cattie
lieve moeder
pi_34361302
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:22 schreef _evenstar_ het volgende:
cattie ze hadden wle beelden ervan... ik heb die uitzending gezien en idd ze moeten ook komen met natuurlijke bevallingen mee eens..
Dan ben ik helemaal blij dat ik het niet gezien heb!
  zondag 22 januari 2006 @ 22:46:45 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34361585
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:01 schreef Tazz het volgende:

[..]

Dat is ook 1 van de redenen dat mijn vrouw misschien toch liever poli-klinische wil bevallen ipv thuis. Als er dan wat mis, is er deskundige hulp in de buurt....
Als je buiten kantooruren in het ziekenhuis bevalt terwijl je gewoon bij een vk loopt en die doet dan dus ook de bevalling is er geen gyn in de buurt.
die moet dan ook gewoon uit z'n bed gebeld worden. Het voordeel dat er deskundige hulp in de buurt is, heb je dus niet altijd.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34363535
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:46 schreef E.T. het volgende:

[..]

Als je buiten kantooruren in het ziekenhuis bevalt terwijl je gewoon bij een vk loopt en die doet dan dus ook de bevalling is er geen gyn in de buurt.
die moet dan ook gewoon uit z'n bed gebeld worden. Het voordeel dat er deskundige hulp in de buurt is, heb je dus niet altijd.
Ook als je gewoon buiten kantoor uren in het ziekenhuis bevalt onder begeleiding van een gyn moet die weer opgepiept worden... althans dat was bij mij het geval
  zondag 22 januari 2006 @ 23:51:48 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34364022
Maar wie staat je dan in eerste instantie bij? Toch niet alleen de verpleging mag ik aannemen?
pi_34364187
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:51 schreef Brighteyes het volgende:
Maar wie staat je dan in eerste instantie bij? Toch niet alleen de verpleging mag ik aannemen?
Ik gok op arts-assistenten of inderdaad de verpleging.
pi_34364254
Of je eigen verloskundige als je die hebt, of anders verloskundigen of assisten-artsen van het ziekenhuis denk ik.

Ik ben gewoon binnen kantooruren bevallen, dus heel de mikmak was aanwezig
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 23 januari 2006 @ 07:27:06 #28
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34368502
Kijk, dat is de oplossing, gewoon tussen 7.30 en 16.00 bevallen. Dat zijn namelijk de kantoortijden in de meeste ziekenhuizen

Oh wat vreselijk! Die vrouw die het wel voelde, ik heb erover gehoord. Het nare van een keizersnede met zo'n spinaal (zo heet die ruggeprik) is dat het sowieso wel gevoelig blijft. Vooral als ze je kindje eruit halen. Het is namelijk een balans zoeken tussen de verdoving en de ademhaling. Als je teveel geeft dan zou de ademhaling verlamd kunnen raken. Het is nooit een pretje om een keizersnede te ondergaan heb ik wel gemerkt. Maar een hele enkele vrouw kan dat vrij rustig ondergaan.
Er zijn trouwens ook van de horrorverhalen bij vrouwen die helemaal gaan slapen.

Ik ben iemand die al sinds zeer jonge pijn door allerlei ziekenhuis ervaringen een vreselijke angst heb opgebouwd tegen pijn. Ik kan er niet tegen. Ik weet het, ik heb vast die oervrouw wel ergens in mij zitten maar de gedachte aan de bevalling vind in zo beangstigend. Ik wil dus graag een backup. Nu werk ik op een operatiekamer als anesthesiemedewerker en ken ik alle anesthesiologen hier in de regio wel, dus misschien kan ik het wel makkelijk regelen voor mezelf.
Ik heb gewoon gezien wat een verschil het is...ik ben ook vaak bij het prikken van de epiduraal (dat is die ruggenprik) op de verloskamers geweest. Je komt binnen bij een compleet in paniek geraakte, uitgeputte vrouw en als je weggaat begint de epiduraal te werken en je ziet ze ontspannen. En als ze deze goed instellen kun je gewoon persen terwijl je nog verdoofd wordt! Ik heb zelfs mensen laten lopen met zo'n ruggenprik. Als het goed gaat, gaat het gevoel niet weg maar wel de scherpe pijn. Dat is dus wat ik wil!

Ik weet ook wel dat het niet zonder risico is (grappig, ik mag vandaag een les hierover gaan geven) maar die risico's neem ik wel voor lief.
Maar goed, nogmaals, dat zeg ik nu! Misschien komt die oervrouw in mij nog wel naar boven, die zegt dat pijn echt nodig is om de band met mijn kind te gaan krijgen.
Lekker douchen!
  maandag 23 januari 2006 @ 07:38:27 #29
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34368566
quote:
Op maandag 23 januari 2006 07:27 schreef sjak het volgende:
Het is nooit een pretje om een keizersnede te ondergaan heb ik wel gemerkt. Maar een hele enkele vrouw kan dat vrij rustig ondergaan.
Is dat echt zo? Ik was hartstikke rustig en heb gewoon liggen kletsen en grappen maken. Kan me wel situaties voorstellen dat het niet zo ontspannen verloopt, maar dat mijn geval voor jou een uitzondering lijkt, dat verbaast me wel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34368599
Ik heb de keizersnede ook niet als naar ervaren. Je voelde dat je een beetje heen en weer geduwd werd toen ze de kleine eruit haalden, maar ik vond het niet vervelend. Ook van kennisen die een keizersnede hebben ondergaan, heb ik nooit nare verhalen gehoord (maar dan heb ik het niet over het psychische gedeelte).
  maandag 23 januari 2006 @ 08:23:13 #31
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34368861
Ik probeer het op de OK ook altijd erg gezellig te maken. Misschien heeft het er wel mee te maken dat in het ziekenhuis waar ik werk het meestal niet zo'n gezellige reden heeft dat een keizersnede gedaan wordt (veel prematuurtjes of loslaten van de placenta). Wij hebben niet heel erg veel recht toe recht aan keizersnedes.

Dat is misschien ook hoe het komt dat mijn beeld mbt bevallingen echt verstoord is, ik zie zoveel nare dingen voorbij komen. De makkelijke bevallingen komen niet bij ons.
Lekker douchen!
pi_34368864
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben door de verpleging naar boven gebracht en wat ik me er van kan herinneren (nou maar hopen dat dat dus niet de waarheid was ) stond er 1 van de verpleging aan het voeteneind van het bed en was de andere alweer naar beneden.
Kan me de pijn en de angst voor de keizersnede nog goed voelen alsof het gisteren gebeurde.
Tot het moment dat ik op de operatie kamer gereden werd leek het wel of ik alleen was , alsof er in die hal niemand naar me heeft omgekeken.
Eenmaal op de OK was het een drukte van jewelste , iedereen wilde iets van.... Operatie jasje aan , ruggeprik , infuus , op de operatie tafel , schoon maken... Het leek alsof iedereen tegelijk wat van me moest.

Alles bij elkaar vond ik het echt een ramp en ben blij dat het ditmaal een geplande keizersnede gaat worden , dan gaat alles er wat rustiger aan toe...
pi_34369069
Zo.....
Ik zal hier ook weer eens wat van me laten horen....
En daarna bijlezen!

Van de week de vlos over de vloer gehad.....
ik had al een paar dagen een continu kramperig gevoel maar op een gegeven moment kwamen daar behoorlijk pijnlijke krampen bij, die ook nog eens best regelmatig kwamen. Ook wat rozig slijm, maar niet echt bloedverlies.
plasje naar d ehuisarts gebracht, niets te vinden van een blaasontsteking oid. Vlos weer gebeld, die wilde toch wel even langskomen...hartje geluisterd, die klopte gelukkig prima!
buik gevoeld en dat was geen prettig gevoel!
maar t voelde voor haar allemaal zoals het moest voelen. Nog even inwendig onderzoekje gedaan en ook dat voelde voor haar prima. Even overlegd met t ziekenhuis. Die vertelde ook dat er in dit stadium van de zwangerschap niet veel te doen was als het fout ging...
Advies... Rustig aan doen, kleine man niet te veel tillen en iig een weekje thuis van t werk...

Nu werk ik via het uitzendbureau bij de thuiszorg, als huishoudelijke hulp... Vond dat toch allemaal wel een beetje zwaar worden, 6 uur huishouden bij "omaatjes" en dan mn eigen zooitje nog....
Maar ja, nu dus iig een weekje thuis waarin ik kan bedenken of ik daarna misschien wat minder wil gaan werken, of tijdelijk helemaal stop....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 23 januari 2006 @ 09:36:31 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34369687
He wat naar Vamperotica.
Hoe ver ben je nu precies? Maand of 31/2 ongeveer? (Ik kan nooit zo goed terugrekenen. )
pi_34369715
ben nu ongeveer 18 weken
  maandag 23 januari 2006 @ 09:40:48 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34369737
Hmmm, dan is het helemaal wel schrikken neem ik aan. Ik bedoel, je bent toch wel die 12 weken al lang voorbij.
Ik ga voor je duimen dat het gewoon even iets vreemds was en dat er vanaf nu gewoon niks meer aan de hand is.
pi_34370137
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, dan is het helemaal wel schrikken neem ik aan. Ik bedoel, je bent toch wel die 12 weken al lang voorbij.
Ik ga voor je duimen dat het gewoon even iets vreemds was en dat er vanaf nu gewoon niks meer aan de hand is.

ja, gek is dat toch eigenlijk... Die eerste 12 weken kunnen zo beladen zijn.... terwijl er daarna toch ook nog t een enander mis kan gaan!
  maandag 23 januari 2006 @ 10:15:21 #38
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_34370386
Oei Vamperotica, gelukkig was alles goed, dat was wel even spannend vermoed ik.. je bent even ver als ik.

Rustig hier.. heb gisteren 'de kraamafdeling 'gezien, was helemaal onder de indruk van de bevallende vrouwen daar.. nouja. Snel van me afzetten ......
pi_34373074
ik heb nu al een paar dagen een trillend/kloppend spiertje/adertje of wat dan ook in mijn lies. Heel vervelend, net zo iets als een trillend ooglid. Misschien heeft het niets met zwangerschap te maken, maar nu is natuurlijk alles de schuld van ons kind . Zou de boel nu al bekneld raken?
Eva
  maandag 23 januari 2006 @ 12:08:10 #40
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34373329
ik heb mijn ks ook niet als naar ervaren, heel goed zelfs.
en met al die horrordingen die ik allemaal gelezen had voordat maxim werd geboren (en ook dus voordat ik wist dat het een ks werd), hebben wij bewust voor een ziekenhuis gekozen waar pertinent altijd een gyn en anesthesist aanwezig is.
pi_34373811
*meeeldt*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 23 januari 2006 @ 12:27:46 #42
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34373894
Ééééé, pinquit, dat moet voor 9 uur, hoor!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 23 januari 2006 @ 13:18:24 #43
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34375422
Ja Pinquit, anders zitten we hier alsnog in de stress!
Alles goed verder, oftewel geen nieuws is goed nieuws? Of gewoon geen nieuws, dat lijkt me dan meer op zijn plaats.

Vamperirotica, da's wel even schrikken. Hoop dat je vanaf nu af aan een normale zwangerschap hebt.

En Sjak, ook ik kan je gerust stellen; er zijn denk ik een heleboel vrouwen die een ks niet als een pijnlijke of traumatische ervaring zien. Ik heb het ook ontspannen ervaren. Muziekje op de ok, van allerlei mensen die een praatje met je maken en grapjes maken. Ze kregen zelfs het mannetje redelijk relaxed. Maar nu ging mijn ks volgens mij ook redelijk 'volgens het boekje'.

Helse bevallingen zijn er helaas genoeg, maar het merendeel ziet het niet als een traumatische gebeurtenis. Denk ik.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:19:06 #44
103793 kozakken
Living the life
pi_34377342
Ik kijk bewust niet naar een aantal programma's. Beetje struisvogelgedrag, maar tegelijkertijd vind ik het (in mijn geval) meer een kwestie van gezond verstand. In de media (zoals bv. tv) hoor je vooral de exessen.
Als ik jouw verhalen lees Sjak, lees ik voor mijn gevoel ook vnl. de exessen. Nl. de situaties dat het minder goed gaat of het al veel verder heen is. Er zijn vrouwen genoeg waarbij het heel goed gaat. En dat is nou precies hetgeen wat ik besloten heb te Willen (met hoofdletter!!) onthouden. Dat het meer goed gaat dan niet goed gaat.

Over pijnbestrijding. Ik heb in het ziekenhuis een injectie gehad die me iets suffer maakte, maar ook de randjes van de pijn afhaalde. Dat was heel fijn. Ook het team was geweldig. Een super-verpleegster met goede stagiaire, een co- en arts-assistent. Allemaal dames en het klikte super. Dat maakte dat mijn bevaling die toch redelijk heftig was (voor mijn gevoel) niet ontaarde in iets wat ik heel vervelend vind om op terug te kijken. Ons mannetje was toch bij zijn geboorte een man van 9 pond.

Alles kan anders gaan. Natuurlijk. Ik ben nu 12 weken zwanger en weet niet wat de toekomst gaat brengen. Volgende week maandag hoop ik voor 't eerst m'n kindje te mogen horen en zien. Maar zekerheid heb ik niet. Daarvan heb ik ook in mijn eigen omgeving te veel voorbeelden.
Maar wanneer ik me daaraan ga vasthouden, zie ik dus alle goede dingen over 't hoofd. Want ik weet dat ik ga piekeren en dat wil ik voorkomen voor zover dat gaat.
Maar goed, dat is vooral hoe ik het verder wil gaan ervaren. Of het lukt... nou dat moeten we nog maar eens zien.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:41:50 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34377986
sjak ik denk dat meerdere hier ook kunnen beamen al dan niet dat ik ze over msn gesproken heb dat ik doodsbang was voor een keizersnede..
echt dat was buiten dat navelstrengdingetje mijn grootste nachtmerrie.
En echt ik kan zeggen dat het me 1000000000000 % is meegevallen.. terwijl ik toch al snel van de paniekerige ben.. het enige wat er door je hoofd gaat is het moment daar wara je zo op wacht.. het eerste huiltje en het eerste aanzcht op je kleine humpie
pi_34378686
toen nog geen nieuws, nu al iets meer, de beeb is genoeg ingedaald. mijn HB is weer omhoog (moest weer gecheckt) en verder klopt alles nog
bloeddruk = ok, gewicht mag van mij iets minder regelmatig omhoog tis nu een kilo per week
gelukkig hoef ik er nog maar 2.5

verder zei de VK: ik hoop niet dat je het net zo doet als je buuv.. dat was nogal een heftige bevalling geweest namelijk (ik had het gisteren al van meneer de buurman gehoord, de persweeen kwamen niet en de beeb lag met zn hoofdje scheef dus kwam de tang eraan te pas, en ze is vreselijk uitgescheurd, ligt nog tot woens. in t ziekenh. om te herstellen met baby is alles verder ok )

maargoed beetje gek dat de VK dat zei
pi_34378837
dat is gek ja pinquit .... geheimhoudingsplicht telt zeker niet als je buren bent.
Is toch beetje lullig ... wel lekker dat alles oke is en beeb genoeg is ingedaald.
nu maar afwachten .....
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_34379135
Euh.. Sjak..
Als ik héél eerlijk ben zou ik mocht er oooooooit een volgende komen zelfs vragen om een keizersnede..
Wilyan is geboren via een keizersnede, Hanne via de gewone weg. Maar ik heb bij Hanne zoveel pijn gehad vanwege uitscheuring en (heeeeeeel erg veel) hechtingen! Ik heb er nú zelfs nog last van

Het is bij mij wel een tegenstelling..
Qua pijn enzo? Nou tien keer liever een KS dan een bevalling zoals die bij Hanne..
Voor het gevoel:de gewone weg. Het is afgezien van de pijn toch een geweldige gebeurtenis.

Daarna heb ik de testjes enzo gewoon gezien en heb ik Hanne de hele tijd bij me gehad. Bij Wilyan was ik onder narcose (ik wou (om persoonlijke redenen) geen ruggeprik) en heb ik dat dus allemaal niet me gekregen..

Nouja..
Moraal van het verhaal.. Het kan dus ook andersom.
Een bevalling via een KS die weinig pijn doet. En bevallen via de gewone weg wat zo zeer doet dat je nóóit weer een kind wil.
W ~ H ~ T
  maandag 23 januari 2006 @ 15:48:12 #49
74310 nanalune
pi_34380357
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:16 schreef Jonnetje het volgende:

Nouja..
Moraal van het verhaal.. Het kan dus ook andersom.
Een bevalling via een KS die weinig pijn doet. En bevallen via de gewone weg wat zo zeer doet dat je nóóit weer een kind wil.
.. van dat soort opmerkingen wordt ik dan weer niet zo vrolijk... Spijtig dat het zo pijnlijk was voor je, Jonnetje..
nou, ja iedereen heeft zo weer zo zijn eigen verhaal. Ik heb me maar voorgenomen maar niet teveel energie aan de voorangst te besteden, het moet er toch uit, ik kan er maar beter van de zwangerschap genieten.. hoezo cliché?
  maandag 23 januari 2006 @ 15:51:50 #50
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34380493
Goed, dat is duidelijk. Ik heb een ander beeld zoals ik hierboven al schreef. Ik ben blij om te horen dat de meeste het als iets goeds ervaren. Dat scheelt ook weer als ik er een volgende keer bij sta dat ik tenminste niet voor niets mijn best doe om het iedereen op de OK zo goed mogelijk naar de zin te maken. Ik hoor alleen toch wel vaak dat ze toch nog wat pijn hebben als het kindje er uit getrokken wordt, maar ook dat blijkt hier gelukkig mee te vallen. Ik zei volgens mij ook dat als het bij ons een keizersnede is die niet spoed is het ook heel gemoedelijk gaat!
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:16 schreef Jonnetje het volgende:
Euh.. Sjak..
Als ik héél eerlijk ben zou ik mocht er oooooooit een volgende komen zelfs vragen om een keizersnede..
En als je daarnaast nog de keuze zou hebben tussen een bevalling waarbij de pijnstilling WEL goed geregeld is? Ik zou namelijk ook kiezen voor een keizersnede als ik een helse bevalling zou hebben maar als ik de keuze ga krijgen tussen een normale bevalling MET een ruggenprik of een keizersnede dan zou ik toch wel kiezen voor de eerste.
Lekker douchen!
  maandag 23 januari 2006 @ 16:00:22 #51
74310 nanalune
pi_34380837
euhm.. hoe krijg je eigenlijk zo'n link in de ruimte onder je bericht? welke code moet je dan gebruiken van babybrabbel?
  Licht Ontvlambaar maandag 23 januari 2006 @ 16:45:03 #52
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34382293
Hoi Ben allang niet meer hier geweest, maar wil even alle zwangere dames een hart onder de riem steken. Ook een gewone bevalling zonder pijnstilling kan (ik zeg met nadruk 'kan') zonder trauma's verlopen. Ik weet dat een bevallinge heel zwaar kan zijn, maar ik gun jullie allemaal het verloop van die van mij! (Overigens niet wat er aan vooraf ging... gebroken vliezen bij 36 weken. En ook niet wat erna gebeurde )
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 23 januari 2006 @ 16:58:33 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34382755
Je maakt het er volgens mij niet heel veel beter op!
En je maakt me nieuwsgierig. Staat je verhaal toevallig ergens?
  maandag 23 januari 2006 @ 17:00:51 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34382827
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:00 schreef nanalune het volgende:
euhm.. hoe krijg je eigenlijk zo'n link in de ruimte onder je bericht? welke code moet je dan gebruiken van babybrabbel?
Eh... ik heb nog nooit zo'n tellertje gemaakt, dus hoe je dat doet weet ik niet, maar als je zo'n linkje hebt dus iets van http://bladiebla dan zet je profiel het volgende:

[url=http://bladiebla]DAN DE TEKST DIE JIJ WIL DAT ER KOMT TE STAAN[/url]

En dan kan je uiteraard te hoofdlettertekst vervangen voor wat jij wil dat er komt te staan ipv die saaie link.
pi_34383075
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:51 schreef sjak het volgende:
[knippie]

En als je daarnaast nog de keuze zou hebben tussen een bevalling waarbij de pijnstilling WEL goed geregeld is? Ik zou namelijk ook kiezen voor een keizersnede als ik een helse bevalling zou hebben maar als ik de keuze ga krijgen tussen een normale bevalling MET een ruggenprik of een keizersnede dan zou ik toch wel kiezen voor de eerste.
Bij Hanne heb ik pijnstilling gekregen.
Maar het werkte gewoonweg niet tot nauwelijks..
En er mocht (bij mij) niet de dosis opgeschroefd worden of daarna nog een keer (meer) want daar kon het kindje dan weer last van krijgen. Plus het feit dat de pijn bij mij écht tijdens de geboorte van Hanne zelf en erná was.
Daar was volgens de artsen weer weinig aan te doen.. (Ik gaf geef borstvoeding) Wachten tot het heelt en/of de hechtingen eruit waren werd er gezegd. Paracetamol mocht ik wel gebruiken maar dat hielp ook weinig.

Ruggenprik zou ik weer héééééél erg over na moeten denken.. I.v.m. een heel slechte ervaring met spinale pijnstilling van héél dichtbij.

Maar de combinatie van de mooie gebeurtenis en minder pijn zou mij dan idd ook het meeste aanspreken.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 18:00:33 #56
43556 miss_dynastie
pi_34384923
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:02 schreef pinquit het volgende:
maargoed beetje gek dat de VK dat zei
Hoe lang zit ze al in het vak ?
  Licht Ontvlambaar maandag 23 januari 2006 @ 18:21:59 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34385549
quote:
Op maandag 23 januari 2006 16:58 schreef Brighteyes het volgende:
Je maakt het er volgens mij niet heel veel beter op!
En je maakt me nieuwsgierig. Staat je verhaal toevallig ergens?
Niet echt nee, als ik het zo opnieuw lees

Het staat ergens, ik ga even zoeken... Hebbes:
Mijn bevallingsverhaal

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjeen op 23-01-2006 18:29:31 ]
  maandag 23 januari 2006 @ 18:41:31 #58
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34386203
Tjee, Sjeen, wat een verhaal zeg. Over mixed emotion gesproken.
Lekker douchen!
  maandag 23 januari 2006 @ 18:43:04 #59
74310 nanalune
pi_34386247
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Eh... ik heb nog nooit zo'n tellertje gemaakt, dus hoe je dat doet weet ik niet, maar als je zo'n linkje hebt dus iets van http://bladiebla dan zet je profiel het volgende:

[url=http://bladiebla]DAN DE TEKST DIE JIJ WIL DAT ER KOMT TE STAAN[/url]

En dan kan je uiteraard te hoofdlettertekst vervangen voor wat jij wil dat er komt te staan ipv die saaie link.
TADDDAAAA!!! tis gelukt, dank je
  Licht Ontvlambaar maandag 23 januari 2006 @ 19:00:04 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34386783
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:41 schreef sjak het volgende:
Tjee, Sjeen, wat een verhaal zeg. Over mixed emotion gesproken.
Heb het zelf ook nog even zitten teruglezen net... best heftig eigenlijk. Maar als ik dan hier naast me kijk naar die kleine jongedame en hoe ze zo netjes haar chili probeert te eten
  maandag 23 januari 2006 @ 19:48:52 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_34388589
jongens wat lullen jullie veel
Kluun nooit van gehoord...
Ik wil op zich "natuurlijk" bevallen, maar zoals het bij de bevalling van Liam ging had ik wel een ruggeprik gewild ja... maar ik geloof niet dat ze dat hier in Hoorn doen Dus ik ga ook maar gewoon weer thuis bevallen in principe en dan zien we wel weer
stormy waters...
sailin'
  maandag 23 januari 2006 @ 19:50:17 #62
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34388640
Ik ga maar eens patatjes halen. Dit keer bij een andere snackbar, kijken of die beter zijn.
Lekker douchen!
  maandag 23 januari 2006 @ 19:58:44 #63
74310 nanalune
pi_34388978
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:50 schreef sjak het volgende:
Ik ga maar eens patatjes halen. Dit keer bij een andere snackbar, kijken of die beter zijn.
ahaa! in de frietjesfase?

Ik MOEST van mezelf witte bonen in tomatensaus eten..mjamjam
  maandag 23 januari 2006 @ 20:06:03 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34389297
Kluun is een schrijver Belana. Hij heeft iig 2 boekjes geschreven die heel veel mensen kennen. Eentje over zwangerschap en een heel aangrijpende over de periode tot aan het overlijden van zijn vrouw.
  maandag 23 januari 2006 @ 20:10:17 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34389459
Pfoe Sjeen, ondanks dat ik de afloop ken kreeg ik toch nog even kippevel van je verhaal...
  maandag 23 januari 2006 @ 20:42:43 #66
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34390869
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:58 schreef nanalune het volgende:

[..]

ahaa! in de frietjesfase?

Ik MOEST van mezelf witte bonen in tomatensaus eten..mjamjam
Oejah, lekkere frietjes wel te verstaan Ik denk dat het voor het deel ook met het zout te maken heeft, ik heb veel zin in zout. Misschien heeft dat iets te maken met mijn wat lage bloeddruk.
Lekker douchen!
  Licht Ontvlambaar maandag 23 januari 2006 @ 21:20:48 #67
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34392533
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:10 schreef Brighteyes het volgende:
Pfoe Sjeen, ondanks dat ik de afloop ken kreeg ik toch nog even kippevel van je verhaal...
Ja, gek is dat he... had ik zelfs en ik weet helemaal hoe goed het allemaal afgelopen is. Maar goed, ik wens dus iedereen mijn bevalling toe (alleen het bevallingsgedeelte )
  maandag 23 januari 2006 @ 21:22:55 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_34392624
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:06 schreef Brighteyes het volgende:
Kluun is een schrijver Belana. Hij heeft iig 2 boekjes geschreven die heel veel mensen kennen. Eentje over zwangerschap en een heel aangrijpende over de periode tot aan het overlijden van zijn vrouw.
ah, dank! Ik heb het boekje van de zwanger gemaakte vrouw meteen maar even besteld en die laat ik bezorgen bij mijn broer
stormy waters...
sailin'
pi_34394033
Willen jullie misschien voor mij duimen morgen..
Ik krijg dan nog een kans om ons 24 weken oude bewegende beebje digitaal vast te leggen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 23 januari 2006 @ 22:49:17 #70
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34396402
icicle ik duim voor jullie
  maandag 23 januari 2006 @ 22:50:54 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_34396475
oe ja ik duim mee
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 24 januari 2006 @ 00:03:37 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34399318
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:22 schreef Belana het volgende:
ah, dank! Ik heb het boekje van de zwanger gemaakte vrouw meteen maar even besteld en die laat ik bezorgen bij mijn broer
Leuk!
Ik heb me echt suf gelachen. Hij ligt hier nu te wachten tot stinkie het aan kan.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 06:08:12 #73
74310 nanalune
pi_34403296
quote:
Op maandag 23 januari 2006 21:56 schreef lcicle het volgende:
Willen jullie misschien voor mij duimen morgen..
Ik krijg dan nog een kans om ons 24 weken oude bewegende beebje digitaal vast te leggen
2 duimen! Veel plezier!
pi_34403460
Ik duim ook erg hard!!! Icicle
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:07:52 #75
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34403696
Succes vandaag Icicle!
Lekker douchen!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:15:55 #76
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_34403758
* PM-girl rent nog even hard weg hier, na al die verhalen en meldt zich hopelijk over een aantal weekjes hier!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:27:24 #77
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34403853
Je mag best blijven hoor PM girl. Welkom!

Ik voel me vandaag trouwens weer eens helemaal niet lekker...ik dacht dat de misselijkheid nu toch wel over zou moeten zijn. Nou ja...gewoon rustig aan doen maar.
Lekker douchen!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:29:56 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_34403880
PM girl, blijf maar hier hoor
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:34:06 #79
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34403938
Icicle, veel succes vandaag en vooral veel plezier.
pi_34404009
Icicle.... Veel plezier!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:41:54 #81
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34404024
Morgen heb ik mijn 20 (en een half inmiddels) weken echo.
pi_34404040
Volgens mij ben ik en beetje een overbezorgde muts aan het worden...
Vorige week zat ik met allerlei krampen, pijnen en rozig slijm... Nu voel ik helemaal niets!
geen pijn, geen kramp maar ook geen kleine geruststellende schopjes..
Nou weet ik wel dat er "pas" vanaf ongeveer 23 weken wat regelmaat in dat getrap hoort te zitten ( ben nu ongeveer 18 weken...) Maar toch... Toen ik met al die pijnen en krampen zat was het juist zo heerlijk, af en toe zo'n schopje!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:45:41 #83
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34404082
Wat jezelf al zegt Vamp (sorry voor de afkorting), verwacht nog niet al te veel regelmaat. Is het trouwens je eerste? Dan kan het nl. nog iets langer duren voor je het herkent.
Wat ik me trouwens afvroeg, waarom is er geen echo gemaakt vorige week? Want met jou was alles in orde en de buik ook. Maar waarom hebben ze niet naar de 'inhoud' gekeken?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:48:47 #84
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34404135
Ze herkent het toch wel, zegt ze?
pi_34404144
Als je je ongerust maakt mag je volgens mij gewoon de verloskundige bellen hoor , gaan ze even luisteren naar de hartslag en ben jezelf weer gerustgesteld.

PM-girl blijven hoor , je bent niet de enige hier die nog maar pril zwanger is.

Icicle suc6 vandaag en Dutchie suc6 morgen.

Vriendin van me ligt nu in het ziekenhuis , ze is vanmorgen ingeleid en ik ben vergeten haar gisteravond nog even te bellen , zit nu te twijfelen of ik nog even naar het ziekenhuis zou bellen zodat de verpleekundige het dan door kan geven. Zouden ze dat erg vinden?
pi_34404149
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:45 schreef dutchie het volgende:
Wat jezelf al zegt Vamp (sorry voor de afkorting), verwacht nog niet al te veel regelmaat. Is het trouwens je eerste? Dan kan het nl. nog iets langer duren voor je het herkent.
Wat ik me trouwens afvroeg, waarom is er geen echo gemaakt vorige week? Want met jou was alles in orde en de buik ook. Maar waarom hebben ze niet naar de 'inhoud' gekeken?
Het is nummer 4. Vorige week vond ik dat de pijnen best konden komen omdat de boel al aardig is uitgerekt door de voorgangers... Nu ben ik me maar aan het bedenken dat ie nu ook meer ruimte heeft om zich te verstoppen!
Er is geen echo gemaakt omdat het hartje goed klopte... ( Denk ik...)
pi_34404174
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:49 schreef Xanthe het volgende:
Als je je ongerust maakt mag je volgens mij gewoon de verloskundige bellen hoor , gaan ze even luisteren naar de hartslag en ben jezelf weer gerustgesteld.

PM-girl blijven hoor , je bent niet de enige hier die nog maar pril zwanger is.

Icicle suc6 vandaag en Dutchie suc6 morgen.

Vriendin van me ligt nu in het ziekenhuis , ze is vanmorgen ingeleid en ik ben vergeten haar gisteravond nog even te bellen , zit nu te twijfelen of ik nog even naar het ziekenhuis zou bellen zodat de verpleekundige het dan door kan geven. Zouden ze dat erg vinden?
Als ik vanmiddag nog helemaal niets gevoeld heb, bel ik idd wel even om te vragen of ik langs mag komen om te luisteren....

ik zou gewoon ff bellen naar het ziekenhuis!

ow sorry zuster, ik dacht dat ik dr nog wel even te pakken kon krijgen... kunt u misschien een boodschapje doorgeven?
pi_34404281
Hier is ukkie helemaal gedraaid. Volgensmij ligt mijn placenta aan de voorkant (het schoppebn was eerst ook vnl. helemaal aan de onderkant (en soms aan de zijkant) en ligt ukkie nu zo dat ik hem amper meer voel. Weet niet zo goed of ik me er zorgen om moet maken. Vrijdag pretecho, misschien dat ik me dan weer wat zekerder voel.
pi_34404335
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:59 schreef Tamea het volgende:
Hier is ukkie helemaal gedraaid. Volgensmij ligt mijn placenta aan de voorkant (het schoppebn was eerst ook vnl. helemaal aan de onderkant (en soms aan de zijkant) en ligt ukkie nu zo dat ik hem amper meer voel. Weet niet zo goed of ik me er zorgen om moet maken. Vrijdag pretecho, misschien dat ik me dan weer wat zekerder voel.
gemene monstertjes zijn het.... Ons nu al grijze haren bezorgen!

Maar als de placenta idd aan de voorkant is gaan liggen, kunnen ze dan nog wel iets zien op een echo?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:12:22 #90
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34404481
ja hoor bij mij ligt de placenta aan de voorkant, en heb toch een klein duikelaartje gezien
pi_34404600
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:02 schreef vamperotica het volgende:

[..]

gemene monstertjes zijn het.... Ons nu al grijze haren bezorgen!

Maar als de placenta idd aan de voorkant is gaan liggen, kunnen ze dan nog wel iets zien op een echo?
Moeten ze gewoon vanaf de zijkant doen denk ik Bij 12 weken hebben ze het inwendig gedaan, maar ik neem aan dat dat nu niet nodig zal zijn.
pi_34404982
Ooooo dankjulliewel voor de duimpjes alvast!! Nu MOET het gewoon lukken deze keer Om 13.00 uur zijn we aan de beurt..

Dutchie, jij morgen ook veel plezier! Ik hoop dat je kindje even naar je lacht
pi_34405077
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:20 schreef Tamea het volgende:

[..]

Moeten ze gewoon vanaf de zijkant doen denk ik Bij 12 weken hebben ze het inwendig gedaan, maar ik neem aan dat dat nu niet nodig zal zijn.
Weet je dat ik als preutse muts daar nu vreselijk tegen op zie?
Inwendige onderzoeken, inwendige echo en al helemaal in je blote kont liggen bevallen met een paar 'vreemden' erbij...
Eva
pi_34405149
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:48 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Inwendige onderzoeken, inwendige echo en al helemaal in je blote kont liggen bevallen met een paar 'vreemden' erbij...
Linda , ik zag daar ook wel tegenop maar toen puntje bij paaltje kwam kon het mij allemaal geen reet schelen. Je kunt het ook eventueel aankaarten bij de vlos of gyn, dan houden ze er rekening mee. hoe ze daar dan rekening mee houden weet ik niet, wat meer uitleggen ofzo
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_34405226
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:52 schreef Jelief het volgende:

[..]

Linda , ik zag daar ook wel tegenop maar toen puntje bij paaltje kwam kon het mij allemaal geen reet schelen. Je kunt het ook eventueel aankaarten bij de vlos of gyn, dan houden ze er rekening mee. hoe ze daar dan rekening mee houden weet ik niet, wat meer uitleggen ofzo
dat en voorzichtiger binnenkomen, dus niet gelijk heel die deur openzwiepen (zoals ze bij mij wel deden ) en bijv toucheren etc niet met heel de reutemeteut van verpleging erbij..

ze kunnen het best netjes allemaal
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_34405248
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:49 schreef Xanthe het volgende:
Mijn moeder heeft toen ik in het ziekenhuis lag ook gebeld om te horen hoe het er voor stond, de verpleging kwam toen aan mij vragen wat ze mochten zeggen. Nou is het natuurlijk anders met een vriendin maar ik zou gewoon even bellen, nee heb je ja kun je krijgen.
pi_34405433
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:20 schreef Tamea het volgende:

[..]

Tuurlijk!!!
helemaal niet aan gedacht!
pi_34405441
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:12 schreef Martineke het volgende:
ja hoor bij mij ligt de placenta aan de voorkant, en heb toch een klein duikelaartje gezien
pi_34405582
quote:

[..]

Mijn cyclus was heel onregelmatig, dus heb ik met 8 weken een echo gehad om de termijn te bepalen. Ik wist van tevoren dat het mogelijk was dat ze niets konden zien via de buik, en het dan inwendig gedaan kon worden. Ik had nog nooit 'zoiets' meegemaakt, dus zei ook dat ik het niet wilde. Maar toen ik eenmaal op die tafel lag, en bleek dat er via de buik niets te zien was, wilde ik toch dolgraag weten of er daadwerkelijk íets zat! Het was een aardige echoscopiste, ze vroeg netjes of ik het wilde. Op dat moment maakte het me ook geen reet uit mooie woordspeling was dat
Ze liet eerst dat echo-ding zien en vertelde hoe ver het ingebracht zou worden. Deed absoluut geen pijn, alleen beetje vreemd gevoel.

Heb ook al van vriendinnen gehoord dat het je ook niets uitmaakt bij de bevalling, dat je dan echt totaal met jezelf bezig bent.
We zullen zien..
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:41:52 #100
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34406092
ik zag ook inmens op tegen een evt bevalling in me blote bips en kooi open, nu heb ik dan wel geen natuurlijke bevalling gehad, maar wel een ks waar je met je kooi open moest om katheter in te brengen (en er ook weer uit) en 2x gewassen worden door zusters, plus verchillende keren verbandjes wisselen.
en laatst kreeg ik inwendige echo om te kijken naar duikelaartje (was toen 11 weken) en het boeide me echt niks meer.

maar ergens ben ik toch blij dat me dat persgedoe (en alles wat er mee kan komen) bespaart blijft
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:52:28 #101
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34406388
Dank je Icicle!

Vamp, dat was even aan mij voorbij gegaan dat je er al 3 had, sorry. Jeetje straks 4!
Heb je al gebeld, omdat je toch nog steeds zorgen maakt?

Ik begin trouwens weer vocht vast te houden. Ik merk het aan mijn ringen en ik zie het in mijn gezicht. (daar zit dat kind toch niet? ) Gaat wel redelijk gelijk op met de vorige keer. Toen zijn we kort daarna een weekje op vakantie gegaan en trok het helemaal weg. Dus rust helpt, maar of dat deze keer gaat lukken...
Nu in ieder geval aan de brandnetelthee, dat wil ook nog wel eens helpen. Krijg ik op mijn duvel van een collegaatje die in een reformhuis heeft gewerkt; brandnetelthee prikkelt en worden de kindjes chagerijnig van.
Dus toen zei ik voor de grap, want ik geloof daar niet zo in: "O maar dat komt allemaal goed, want ik eet ook chocola en daar worden ze weer gelukkig van!"
Maar ze bleef heel serieus erop doorhameren. Zei ze even later wel dat je het niet langer dan 4 weken achter elkaar moest drinken. Dus een beetje relativeren kan ook geen kwaad. Ik wissel nl. continu van kruidenthee dus.
Maar had iemand hier al eens van gehoord? Ik ken nl. zoveel vrouwen die brandnetelthee dronken tijdens hun zwangerschap.
pi_34406884
quote:

[..]

Ik wist van tevoren bij die termijnecho ook niet of het wel zou lukken om het uitwendig te doen en maakte me ook wel zorgen over hoe dat dan ging als het inwendig moest etc. Maar toen ik daar eenmaal lag en het toch echt inwendig moest, ging dat eigenlijk prima. De echoscopiste was heel aardig en netjes en het viel me alles mee. Ook kwa hoe het voelt enzo. Dus nu maak ik me ook niet zo'n zorgen over hoe dat bij de bevalling gaat.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:01:21 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_34408597
nooit dingen gehoord dat je geen brandnetelthee moet drinken tijdens de zwangerschap en volgens mij is het een beetje bijgeloof ofzo... kweenie.
verder weet ik niet een ander wondermiddeltje tegen vocht vasthouden sorrie..
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:01:38 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_34408610
ik ben jarig vandaag!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:12:21 #105
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34408953
Huh? Ik had hier toch een post geplaatst?
In ieder geval; gefeliciteerd Pinquit en een fijne dag vandaag!
pi_34409719
Gefeliciteerd Pinquit Je kunt gelukkig eten wat je wilt, ervan aankomen doe je toch al

Jeetje wat lullen jullie veel zeg.

Vamp, de 4de alweer. Hoe krijg je het voor elkaar joh. Achter 1 kind aanhobbelen is al moeilijk als je zwanger bent, laat staan achter 3 kinderen.

Jeetje Dutch jij bent alweer de 20 weken gepasseerd

Xanthe volgens mij had ik jou nog niet gefeliciteerd. Dus bij deze
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:53:53 #107
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34410095
ja, dutch wat ga je hard

pinquit gefeliciteerd

Hier begin ik ook alweer vocht vast te houden Maar dan voornamelijk in mijn onderbenen

Icicle, het is nog geen 13 uur, dus ik duim ook nog voor je dat alles het doet
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:29:03 #108
74310 nanalune
pi_34413253
!!G-E-F-E-L-I-C-I-T-E-E-R-D!! Pinguit!

Ik heb net de rijinstructeur weer eens gek gemaakt, ben een ietwat chaotische leerlinge
Zit ik gewoon met tranen in mijn ogen van teleurstelling en schaamte.. ik kan heus wel rijden , maar na drie kwartier zakt mijn concentratievermogen en sinds ik zwanger ben is het erger dan ooit
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:30:13 #109
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34413309
Ja ik kan er ook niets aan doen.
Je weet wat je er aan kunt doen hč aan vocht in de onderbenen. Beentjes op tijd omhoog.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 15:37:42 #110
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34415417
gefeliciteerd pinquit

hoe gaat het eigenlijk met Sarah-jezebel??? is haar zoontje al vanzelf gekomen, of word het de ks deze week?
pi_34416777
Ik heb 2 keer een inwendige echo gehad en ik moet zeggen dat ik het niet erg vond. Het deed absoluut geen pijn. Daarna had ik wel een vies gevoel, door dat glijmiddel wat de verloskundige erop deed.
Dat ik met de bevalling in m'n blote doos lig maakt me niet zo uit op zich, maar ik ben wel bang dat ik tijdens het persen bijvoorbeeld een scheet moet laten ofzo!!
pi_34416903
pinguit; gefeliciteerd!!!

Iemand maakte een opmerking over eten Ik vroeg me gelijk eigenlijk af of jullie meer eten nu je zwanger bent? Vroeger zei iedereen dat je moest 'eten voor 2', maar tegenwoordig lees ik overal dat dat helemaal niet hoeft eigenlijk.
Ikzelf eet wel wat meer, maar ik heb gewoon meer trek. En ik vind dat als ik echt trek heb, ik moet eten. Wel zo gezond mogelijk natuurlijk!
pi_34416978
Nee, ik denk ook niet dat het pijn zal doen. Maar goed, het moet maar..... Heb al voor de grap gevraagd of manlief het over zou willen nemen, zo'n zwangerschap. Voor geen goud, zei hij!
Eva
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:32:42 #114
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34417033
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:22 schreef blupje77 het volgende:
Ik heb 2 keer een inwendige echo gehad en ik moet zeggen dat ik het niet erg vond. Het deed absoluut geen pijn. Daarna had ik wel een vies gevoel, door dat glijmiddel wat de verloskundige erop deed.
Dat ik met de bevalling in m'n blote doos lig maakt me niet zo uit op zich, maar ik ben wel bang dat ik tijdens het persen bijvoorbeeld een scheet moet laten ofzo!!
Mag je hopen dat het daarbij blijft!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:37:26 #115
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34417186
Nou idd , wat dutchie zegt
En zelfs al bleef het niet bij een scheet, kan het je nog geen reet ( ) schelen. Maar ik geloofde dat soort uitspraken ook niet, hoor, toen ik nog niet bevallen was Nu geloof ik ze wel
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:38:15 #116
56471 pinquit
oh my lama!
pi_34417213
owja sarah jezebel.. zou ze al begonnen zijn?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:20:08 #117
108648 cattie
lieve moeder
pi_34418408
Hartelijk gefeliciteerd Pinquit!
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:27 schreef blupje77 het volgende:
(..)
Iemand maakte een opmerking over eten Ik vroeg me gelijk eigenlijk af of jullie meer eten nu je zwanger bent? Vroeger zei iedereen dat je moest 'eten voor 2', maar tegenwoordig lees ik overal dat dat helemaal niet hoeft eigenlijk.
Ikzelf eet wel wat meer, maar ik heb gewoon meer trek. En ik vind dat als ik echt trek heb, ik moet eten. Wel zo gezond mogelijk natuurlijk!
Volgens de boekjes moet je niet eten voor twee, ik las ergens dat je na ongeveer 3 maanden per dag 200 kcal meer nodig hebt. Dit is ongeveer een meuslireep. Nou, ik eet heel wat meer extra dan alleen die mueslireep! Ik heb gewoon meer trek en dan eet ik ook, want het lijkt me wel een teken dat ik ook meer nodig heb. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, maar dat lukt niet altijd. Ik heb namelijk veel zin in vet en zout voedsel. Ik denk dat ik me dit weekend maar weer eens op een patatje met trakteer. De weegschaal slaat heel vrolijk ook steeds meer uit, ik ben in 4 maanden 4 a 5 kg aangekomen.

Ik heb nu trouwens ook kennis gemaakt met bandenpijn. En niet zo'n beetje ook, wat kan dat af en toe pijn doen zeg! Maar als ik het rustig aan doe, dan zakt het wel gelukkig. Mijn buik groeit ook hard nu, ik vind het erg leuk om te zien. Het begint nu echt een "zwangere buik" te worden , eerst leek het nog op een dikkere buik.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:32:17 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_34418851
Nog een vraagje trouwens, ik ben 18 wk + 1 dag zwanger vandaag. Ik zeg dus dat ik nu 19 weken zwanger ben. (ik tel de niet complete week dus mee). Is dat nou de standaard manier, of zit ik er dan een week naast? Ik dacht namelijk dat je begint bij week 1 en niet week 0.
pi_34418958
Ben net ff lekker de stad in geweest

En van die jas kun je een bodywarmer maken
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_34418976
Je bent niet 19 weken zwanger, maar je zit in je 19e week. Je bent gewoon 18 weken zwanger (en die dag is hartstikke belangrijk hoor )

Maar vraag me niet om het uit te leggen hoor, het heeft 9 maanden geduurd voor ik het zelf kon bevatten
Variety is the spice of life
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:43:55 #121
108648 cattie
lieve moeder
pi_34419287
Ik vind 19 weken leuker klinken... En ach, de helft van de mensen snapt niets van die telling (ik ook pas sinds ik zwanger ben en dan blijk ik het dus toch nog niet helemaal goed te hebben ). Nog ingewikkelder vind ik de vraag hoeveel maanden ik ben. Tja, 4,5 ongeveer?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:44:43 #122
108648 cattie
lieve moeder
pi_34419319
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:35 schreef MeNicole het volgende:
Ben net ff lekker de stad in geweest

[afbeelding]

[afbeelding]

En van die jas kun je een bodywarmer maken
Leuk! Zo schattig he, die kleding... zwijmel.
pi_34420586
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:32 schreef dutchie het volgende:

[..]

Mag je hopen dat het daarbij blijft!
Nou, dat is inderdaad nog het minst erge scenario dat ik me voor de geest haal hoor!!

cattie; ik eet dus inderdaad ook meer omdat ik meer behoefte aan eten heb.
Normaal ben ik behoorlijk slank en ik ben benieuwd hoeveel ik ga aankomen!!

Wat een leuk oranje jasje is dat zeg!!

O; ik kan niet wachten tot ik kan gaan shoppen!! Zowel voor het kindje als voor mezelf!!

En las ik nou dat er iemand aan het bevallen is nu? Spannend!!
pi_34420611
Van die telling snap ik dus ook niet veel!
pi_34420792
Ben hier trouwens van de week gestopt met de zetpillen tegen misselijkheid kreeg ze niet meer fatsoenlijk weg en ik moet zeggen dat het wel behoorlijk goed gaat. Voel me wel af en toe weer iets misselijk worden maar dan neem ik snel een Smintje en dan is het zo over
Hopen dat het dus zo blijft. Als nu alleen mijn eetlust en niet alleen mac nog terug komt is het helemaal goed
Liefde
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:38:28 #126
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34421029
Ha ha, een scheet laten tijdens het persen is inderdaad wel het minste waar je je dan druk om maakt! Voordeel is wel dat op het moment dat je met persen begint, je waarschijnlijk al 100 keer naar de wc bent geweest en die darmen toch wel zo ongeveer leeg (zouden moeten... ) zijn. Valse lucht (zoals ik een flinke scheet netjes noem) zit er waarschijnlijk oook niet meer (zo veel). Dusseh.... eerder poep dan scheten zou ik zo zeggen. Stelt dat je een beetje gerust?
Ik heb overigens zo hard liggen krijsen tijdens het persen dat dat met grote zekerheid alle geluiden van eventuele scheten zwaar overstemde.... he, wat een frisse verhaaltjes weer in Z&G
pi_34422230
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:55:53 #128
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34422973
Renzell
Dat ga ik ook maar doen denk ik, keihard krijzen. Zodat én het geluid én mijn rode kop niet opvallen.

MeNicole, wat fijn dat het nu beter gaat!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:33:08 #129
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34424294
De telling is vooral vanwege een praktische manier. Men weet niet precies (of wist is misschien beter) wanneer de bevruchting plaatsvond. De ovulatie vind namelijk ergens tussen dan en dan plaats. Wat men wel zeker wist was wat de eerste dag van de laatste menstrustie was. Dus zijn ze vanaf dat moment gaan tellen. Vaak is de ovulatie (en bevruchting) pas 2 weken later geweest maar ze hebben dat in de telling niet aangepast, die krijg je gewoon kado! Dus op het moment dat je de test gaat doen op je NOD dag dan ben je in het echt vaak 2 weken, maar omdat je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie ben je er ineens 4! Dat is mooi, maar aan de andere kant, je krijgt ze er aan het einde ook weer bij, want eigenlijk ben je ook niet 9 maanden zwanger, maar 9 en een half. En dat vind ik nu weer ingewikkeld, want als iemand me vraagt hoe ver ik was toen ik 3 maanden was kon ik het niet verteren dat ik dan niet nog maar 6 maanden hoefde tot mijn uitgerekende datum.
Pff, wat een verhaal!
Lekker douchen!
pi_34425484
Vanmorgen nog ff gebeld naar het ziekenhuis en vanmiddag telefoon.
Om 14:06 heeft mijn vriendin een dochtertje gekregen. Was nogal een rare bevalling geweest , ze mocht nog niet persen en de gyn was bezig een schortje om te doen. Wil ze zich omdraaien omdat ze de persweeën niet meer weg kun puffen en terwijl ze dat deed was het hoofdje er al uit.
Vlotte bevalling geweest dus.
Hopenlijk mogen ze morgen naar huis.. Ze heeft streptokokken dus morgen eerst nog de nodige bloedtesten voordat ze echt naar huis mag.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:23:02 #131
62233 Jelief
ikke lief!
pi_34426294
Ik dacht dat ik gepoept had bij het persen, later bleek dat een aambei te zijn

Gefeli Xanthe, dat ze maar snel naar huis mogen
pi_34427017
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:38 schreef renzell het volgende:
Ha ha, een scheet laten tijdens het persen is inderdaad wel het minste waar je je dan druk om maakt! Voordeel is wel dat op het moment dat je met persen begint, je waarschijnlijk al 100 keer naar de wc bent geweest en die darmen toch wel zo ongeveer leeg (zouden moeten... ) zijn. Valse lucht (zoals ik een flinke scheet netjes noem) zit er waarschijnlijk oook niet meer (zo veel). Dusseh.... eerder poep dan scheten zou ik zo zeggen. Stelt dat je een beetje gerust?
Ik heb overigens zo hard liggen krijsen tijdens het persen dat dat met grote zekerheid alle geluiden van eventuele scheten zwaar overstemde.... he, wat een frisse verhaaltjes weer in Z&G

Ik hoorde van mijn dat er toch idd wel het een en ander gebeurde tijdens het persen...
Ik zat min of meer in m'n eigen wereld op dat moment dus ik heb het niet echt gemerkt.

Maar ja, die artsen, verpleegster en vk's kijken daar echt niet van op, die maken dat dagelijks mee.

Ik heb me er nooit van tevoren druk over gemaakt (en op dat moment ook niet) en dat heeft ook geen zin denk ik. Ook inwendige echo's hebben me nooit geboeid eigenlijk.
pi_34428056
Na al jullie gezellige verhalen hierboven durfde ik me al bijna niet meer te melden
Ik wil wel graag in het lijstje, al is het misschien nog een beetje vroeg. Maar dat zien we dan wel weer.
Wij verwachten een nieuw snoepje op 25 september 2006!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:14:07 #134
74310 nanalune
pi_34428211
gefeli Snoopy!!!

Klopt het dat je nu ongeveer 10 weken zwanger bent?
pi_34428280
nee joh, jij loopt wel op de zaken vooruit! 5 weken nu.
pi_34428444
Snoopy Gefeliciteerd
wat spannend!!

had dutchie toch weer goed aangevoeld vorige week
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_34428512
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:19 schreef easy-going het volgende:
Ja, Dutch heeft een gave
pi_34428597
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:21 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ja, Dutch heeft een gave
dat vermoedde ik al

ik kom hier voorlopig niet meer
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_34428981
Snoopy gefeliciteerd!

[sub]enne bedankt dat ik nu een plaatsje op mag schuiven[
Maar in het lijstje staat nu een verkeerde datum /sub]

[ Bericht 43% gewijzigd door Xanthe op 24-01-2006 22:39:06 ]
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:02:28 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34430225
snoopy proficiat
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:06:32 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_34430403
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:19 schreef easy-going het volgende:
Snoopy Gefeliciteerd
wat spannend!!

hahaha, dat zeg ik net in het speeltuinbankje! Zie hier: Zwangerschap en geboorte deel 170

Snoopy, ook hier nogmaals van harte! Wat vreselijk leuk!!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 25 januari 2006 @ 08:12:45 #142
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34436640
snoopy Gefeliciteerd
pi_34436771
Snoopy,van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en bak maar een mooi kindje
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 08:37:20 #144
81992 Githa
pi_34436810
Snoopy gefeliciteerd
pi_34437152
snoopy; gefeliciteerd!!
pi_34437178
Mogguh...
Moet nog even bijlezen, maar zag in de gauwigheid een nieuwe zwangere... Gefeliciteerd!!!
En ontzettend leuke kleertjes !!!

Gister de vlos maar niet meer gebeld.... Heb t monstertje wel een paar keer gevoeld dus dat vond ik wel geruststellend genoeg!

iemand een idee hoe het nou met die 20weken echo zit?
Is ie nou wel standaard of niet?
Had vorige week ook nog een "gewone" afspraak bij de vlos en toen hebben we t daar niet over gehad... Volgende is pas weer 15 februari.....
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:10:59 #147
94046 PM-girl
pi_34437273
Nouja, als ook Xanthe, Linda en Snoopy zich melden, doe ik dat ook maar, al zal ik misschien nog niet veel posten hier!
HA gaat nu uit van 28 september, internetberekeningen gaan of uit van 26 of van 30 sep of zelfs van 1 okt. De VK zal er over een paar weken nog wel iets anders van maken, maar nu ga ik voor 28 sep in het lijstje!

Ik snap ook niet precies hoever ik nu ben, als ik van 28 sep uit ga, zou ik dan 40 weken en 2 dagen zijn namelijk. 20 dec laatste menstruatie gehad, dus vandaag dan 5 weken en 1 dag??

Maar goed, Snoopy, jij gefeliciteerd!!
*
pi_34437471
Snoopy gefeliciteerd Het lijstje wordt weer lekker aangevuld de laatste week

En pinquit, nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Die 20-weken echo is volgensmij nog niet overal standaard. Ik heb hem ook niet gehad terwijl ik net na 1 januari 20 weken was. Nou is mijn verloskundige er ook wel een beetje één van de ouwe stempel, dus misschien dat dat het is.

En erg cool hoor, die oranje outfit. Helemaal lief.

* Tamea is gisteren naar een concert geweest. Erg gaaf, maar nu ben ik wel een beetje moe
pi_34437508
Snoopy, ook hier een jompel voor jou, man, Morris en mini-morris
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:24:03 #150
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34437534
Joepie de poepie voor nieuwe kleine Snoopy!!!!
Gefeliciteerd Snoop! Te gek!
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:27:30 #151
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34437612
Snoopy en Snoopman wat leuk! Van Harte!
Maar deze 'Char' had dat natuurlijk allang in de gaten. Vooral toen je na mijn opmerking ineens weer 'verdween' hier. En toch ben ik blij verrast, echt hartstikke leuk voor jullie.
Hoop dat je de eerste periode moeiteloos doorkomt.
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:47:49 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34438066
PM-girl, je staat nu ook in het lijstje hoor!

En Snoopy! Gefeliciteerd!

[ Bericht 34% gewijzigd door BE op 25-01-2006 10:49:55 ]
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:10:32 #153
94046 PM-girl
pi_34438559
Wat merken de andere nieuwe zwangeren voor verschijnselen? Ik, nu ik het weet, merk een paar kleine dingen.
Zo moet ik veel plassen, meer dan normaal als ik water en thee drink. Ik voel vanalles in mijn buik en soms een gemene steek in de borst. En jullie?
*
pi_34439189
Alle verse zwangeren: VAN HARTE!! Heel veel gezondheid en geluk gewenst Geniet ervan!

De studie-echo gisteren bij de Hogeschool hier was echt super! Ik heb een dik uur op die bank mogen liggen en er hebben wel 6 verschillende echoscopisten naar beeb gekeken Ik denk dat ik nu zelf ook een perfecte echo kan maken
Ik kreeg weer allerlei complimentjes.. Dat ik zo'n goede 'echo-buik' had en dat het kindje ook al zo geschikt was. Zelfs het kontje was perfect Heeft het van z'n vader dan, zei ik..
Over 2 weken hebben ze examens, en ze zochten nog geschikte buiken. Ik werd gevraagd of ik mee wilde doen, nou, graag! Dus misschien bellen ze me dan.

Maar wat het belangrijkste voor ons was: de camera opnamen zijn gelukt! Wel een heel uur lang! Echt superblij zijn we
Jullie duimpjes hebben dus goed geholpen, dankjewel
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:39:53 #155
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34439345
Icicle hčhč Wat een opluchting dat ze nu wel gelukt zijn. Ga je ons je beebje nog showen?
pi_34439436
Wil hier toch wel ff melden dat er bij ons in de familie een babyboom aankomt. Vind het zo leuk en ook nog allemaal heel dicht bij elkaar.

Gister melde mijn nicht vriendin dat ze zwanger is terwijl haar vriend maar heel weinig levende zaadcellen heeft.

Ben zo blij
Liefde
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:54:06 #157
74310 nanalune
pi_34439814
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:15 schreef snoopy het volgende:
nee joh, jij loopt wel op de zaken vooruit! 5 weken nu.
ik sloeg even een maandje over idd ..
pi_34440103
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:39 schreef dutchie het volgende:
Icicle hčhč Wat een opluchting dat ze nu wel gelukt zijn. Ga je ons je beebje nog showen?
Ja, natuurlijk! Wilde ik vandaag doen, maar ik moest onverwacht tóch werken.. dus nog even geduld Al zijn de foto's niet zo duidelijk..
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:04:50 #159
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34440117
Snoopy en PM-girl, gefeliciteerd
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:23:23 #160
1087 Merisse
broddeltante
pi_34440661
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:10 schreef snoopy het volgende:
Wij verwachten een nieuw snoepje op 25 september 2006!
Snoop! Gefeliciteerd! Wat leuk zeg!
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_34440680
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:10 schreef PM-girl het volgende:
Wat merken de andere nieuwe zwangeren voor verschijnselen? Ik, nu ik het weet, merk een paar kleine dingen.
Zo moet ik veel plassen, meer dan normaal als ik water en thee drink. Ik voel vanalles in mijn buik en soms een gemene steek in de borst. En jullie?
Vorige week was ik erg moe, maar nu gaat het prima. Meer plassen, dat wel, koude handen en voeten (meer dan anders) en wat gerommel in mijn buik. Heel soms een beetje een week gevoel in mijn maag in de ochtend, maar dat gaat ook snel weer over.

Eigenlijk, als ik niet een positieve test had (4 geloof ik inmiddels) zou ik niet geloven dat ik zwanger ben. Gisteren was de mevrouw van Moeders voor Moeder bij mij, en zij heeft ook nog weer een test gedaan. Ik was toch weer wat nerveus maar het was weer positief
Eva
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:29:18 #162
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34440832
snoopy gefeliciteerd en ook snoopyman en morris natuurlijk

MeNicole wat een leuk jasje en schoentjes heb jegekocht en gefeli met je nichtje die zwanger is

geloof je het nu dan echt Linda dat je echt zwanger bent? (ik heb er de 1e x ook 3 tegen aangegooid toen, en deze keer 2 en nog moeders voor moeders erbij)
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:42:05 #163
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34441212
En welkom Snoopy!!!!
Nogmaals een dikke kus voor jou! Heel leuk!!!
pi_34441292
PMgirl; gefeliciteerd!!
pi_34441582
offtopic maar ik wilde even melden dat ik voorlopig niet echt meer online kom , laptop is kaduuk , hopenlijk tot snel!
pi_34441887
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:29 schreef Martineke het volgende:

geloof je het nu dan echt Linda dat je echt zwanger bent? (ik heb er de 1e x ook 3 tegen aangegooid toen, en deze keer 2 en nog moeders voor moeders erbij)
Ik geloof het wel, maar het dringt nog niet erg door. Pas bij een echo of harttonen denk ik....
Eva
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:58:08 #167
56471 pinquit
oh my lama!
pi_34443681
snoopy congrats fijne tijd gewenst!
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:04:17 #168
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34443886
tot snel Xanthe

dan is het ook veel echter he Linda dan heb je het bewijs gezien
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 januari 2006 @ 13:40:05 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34445112
Snoopy Proficiat

Lb, waar ben je... toch niet stiekem ook een tweede aan het maken, hoop ik
pi_34448898
Snoopy wat leuk!!! Gefeliciteerd
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:59:28 #171
74310 nanalune
pi_34451760
ik heb buikgriep.. ... zielepietmodus
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:27:09 #172
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_34452682
PM-Girl en Snoopy van harte gefeliciteerd!!

Een brusje voor Morris!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_34453307
SNoopy van harte gefeliciteerd, en een hele fijne zwangerschap toegewenst , Morris wordt grote broer

iemand al wat gehoord van sarah jezebel?
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:49:50 #174
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_34453480
Snoopy en PM-girl gefeliciteerd!!
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:29:59 #175
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34454803
Snoopy, wat gezellig! Gefeliciteerd!
Lekker douchen!
pi_34455450
hartelijk dank voor de felicitaties allemaal
  donderdag 26 januari 2006 @ 08:59:52 #177
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34471743
nanalune beterschap

Ik heb sarah-jezebel nog de 24e een topic zien openen over nan-ha, dus was ze nog niet bevallen. maar deze week was wel de ks, weet alleen niet welke dag

wij gaan zaterdag kijken naar een babykamer kijken van pimpeloentje of zo.
we hebben lang getwijfeld wat we nou zouden doen, deze meubels die maxim heeft gelijk doorschuiven naar broertje/zusje en hijzelf een nieuwe peuterkamer, maar dat is dan met het risico dat hij misschien nog niet goed in een peuterbedje kan slapen en we dan alsnog een ander ledikantje erbij moeten kopen. dus nu laten we hem gewoon met zn eigen meubeltjes, en voor zn broertje/zusje kopen we een 2e hands kamertje (mits het er goed uitziet).

ik ben blij het begon echt te kriebelen om in die kamer aan te slag te gaan
en als die meubeltgjes wat zijn is de kamer ook zo ong gelijk af op het inruimen na
  donderdag 26 januari 2006 @ 09:11:47 #178
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_34471909
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:22 schreef DaanBanaantje het volgende:
Snoopy, ook hier een jompel voor jou, man, Morris en mini-morris
Niks mini-Morris, van Morris is er maar 1
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 26 januari 2006 @ 09:12:38 #179
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_34471923
Nogmaals feli Snoop, ik vind het zo leuk voor jullie!!!
Hyves!
pi_34472588
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:11 schreef Loena-tik- het volgende:

maar was lief bedoeld hoor
  donderdag 26 januari 2006 @ 09:55:47 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_34472647
Ik begin het een beetje zwaar te krijgen aan het einde van een werkdag... kwam gisteren vanaf mijn werk aan op het station om op de trein te stappen en je kon me echt opvegen. Moest Liam ook nog ophalen omdat deze week Nick late dienst heeft, dus ik was gisteravond afgeknoedeld
Wat kan dat ineens snel gaan dat je je zo voelt zeg! 16 weken is de grens ofzo. Ben benieuwd hoe dat gaat dus de komende tijd.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:06:45 #182
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34472854
Hoeveel dagen werk je nu, Belana?
Ik werk maar twee dagen en dat is natuurlijk goed te doen. maar sowieso zijn wij elke avond echt standaard moe rond negen uur, half tien. Los van mijn zwangerschap haast.
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:08:27 #183
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34472881
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:40 schreef Sjeen het volgende:

Lb, waar ben je... toch niet stiekem ook een tweede aan het maken, hoop ik
Ja goede grap
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:08:48 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_34472893
Ik werk nu 3 dagen van 9 uur, wel om de dag gelukkig.

ik ga zo eens bellen met het pretecho bureau om een afspraak te maken

edit: meteen ff gedaan, 11 februari weten we wat het wordt
stormy waters...
sailin'
pi_34473094
Snoopy van harte fijne zwangerschap toegewenst
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_34473112
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:11 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

ach.. ze snappen vast wel wat ik bedoel
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:22:57 #187
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_34473201
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:18 schreef DaanBanaantje het volgende:

[..]

Ik bedoelde het natuurlijk lief!
Net zo'n leuk kindje als Morris.. beter?
Oh tuurlijk Was niet kattig bedoeld ofzo al klonk het misschien wel zo
Hyves!
pi_34473294
Snoopy gefeliciteerd
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:35:29 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34473473
LB, ik denk niet dat Sjeen helemaal op de hoogte is. Kan me niet voorstellen dat ze het zo bedoeld.

Nana, beterschap. Belana, ik leef letterlijk met je mee. Xanthe, laat dit laptop snel maken.

Even kort vanaf hier; ben naar de fysio geweest. En heb idd zwangerschapsischeas (schrijf het vast weer fout). Dus er gaat eindelijk wat gebeuren. Maar ik moet er dus zelf ook wat aan doen, kan niet doorgaan zoals ik nu doe. Anders heeft het ook geen zin zegt ze. Moet dus weer een hoop regelen. Komt in ieder geval veel op het mannetje aan en ik weet nog niet zo goed hoe ik er op mijn werk mee om moet gaan. Maar daar denk ik nog even over na.

Of ik ook veel moe was zei ze. Gut, ik kon volmondig ja zeggen. Deze week is met net even 1 dag te lang, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Dus ik duik zo even mijn nest weer in en begin vandaag maar wat later.

O ja, gister 20 weken echo gehad. Er waren gelukkig geen bijzonderheden te zien. Vrijdag de pretecho en daarna zal ik even een paar mooie plaatjes plaatsen van onze kabouter.

Nu naar bed.
pi_34473714
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:22 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Oh tuurlijk Was niet kattig bedoeld ofzo al klonk het misschien wel zo
ben ook niet boos hoor
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:27:34 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_34474935
dutchie, goed dat je gegaan bent dus! Het is niet niks en je moet er idd op gaan letten. Het zal bij mij binnen kort ook minder moeten denk ik, want dit red ik ook niet lang meer.

Ik heb me opgegeven voor zwangerschaps mensendieck dit keer, want er was geen yoga meer beschikbaar. Mijn schoonzusje gaat mee
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:19:18 #192
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34476482
Belana, dat is veel gezelliger nog met zijn tweëen. Mijn vriendin is een week na mij uitgerekend, maar dit is haar 3e kindje al. Dus ik denk niet dat zij nog gym of yoga gaat doen. Mensendieck hebben we hier nog niet in de buurt.
ik vroeg me trouwens al een paar dagen af waar je was.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:25:38 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_34476732
Ow, ik was van het weekend nogal druk met naar ikea gaan (waar we niet konden slagen) en maandag en woensdag gewerkt en dinsdag ook naar ikea geweest (waar we wel geslaagd zijn, zal ff foto's plaatsen in het fototopic) niks aan het handje dus verder. Soms heb ik een prive leven

Ja, ik vind het ook wel gezellig met zijn tweeën Het is haar eerste en ik vind het allemaal zo spannend voor d'r Ik had liever yoga gedaan, maarja, helaas...
stormy waters...
sailin'
pi_34477367
Ik ga denk ik ook weer Mensendiecken. Vorige keer ook gedaan en ik vond het leuk.
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:50:30 #195
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34477519
Ik was van plan niks te doen. Maar mijn moeder zei laatst aan het einde van een huil-telefoontje: misschien moet je deze keer maar yoga gaan doen?
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:55:44 #196
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_34477695
Sugar ik heb wel 3 lessen yoga gehad, vond het wel leuk, lekker ontspannen en niet zweverig. Maar ja, misschien kwam dat zweverige de overige lessen wel!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 26 januari 2006 @ 12:57:50 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_34477752
yoga is niet zweverig hoor, ik heb het de vorige keer als heel prettig ervaren
stormy waters...
sailin'
pi_34477788
lijkt me ook best goed om toch íets te doen hoor sugar. als er al een kindje rondloopt heb je veel minder tijd om bij jezelf, de zwangerschap, en het nieuwe babietje stil te staan. ik vond dat wekelijkse yoga-avondje daar echt heel fijn voor.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:03:14 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_34477920
wat bix zegt
stormy waters...
sailin'
pi_34478217
hallo iedereen, ik ben hier nieuw
wilde me even voorstellen.
Ik ben Monique, 24 jaar en woon samen met mijn vriend in meppel. Ik ben nu 20 weken en 3 dagen zwanger van onze eerste, 12 juni ben ik uitgerekend.
Het begint nu steeds meer tot me door te dringen dat we een kindje krijgen. We hebben geen tijd gehad om aan het idee te wennen dat ik met de pil was gestopt want ik ben gelijk zwanger geraakt. Dus het ging heel snel! Maar echt heel fantastisch

mja, dat was het
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:12:04 #201
24188 Belana
kloon van belana
pi_34478257
haaaaai crazymoon welkom
stormy waters...
sailin'
pi_34478259
Ik ben ook begonnen met yoga en het is helemaal niet zweverig. Hangt denk ik ook erg af van waar je het doet? Ik denk dat ik er wel wat aan ga hebben, vooral ook omdat dit ons eerste kindje is, het is allemaal nieuw voor mij.

ben inmiddels ook naar fysio geweest dus daar wordt ook aan gewerkt!
pi_34478293
Gefeliciteerd CrazyMoon!
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:38:51 #204
3011 E.T.
pi_34479219
CrazyMoon gefeliciteerd!

Ik heb ook yoga gedaan en vond 't absoluut niet zweverig. Vond de ontspanningsoefeningen wel lekker eigenlijk, ik kon daarna ook bijna meteen door naar m'n bed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:45:38 #205
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34479476
CM gefeliciteerd en wat een mooi bescheiden buikje nog zag ik in het buikentopic.

Ik heb zelf een beetje een wazige ervaring met de yoga. Misschien kunnen sommigen zich nog herinneren dat ik echt een ontzettende muts als yoga-lerares. En daar heb ik geen 2e keer zin in. Dus ga ik gewoon eens de gym proberen. Die ademhalingstechnieken van de yoga zijn wel heel erg goed. Heb je normaal ook een voordeel van.
En inderdaad, je wordt er rustiger van.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:45:39 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_34479478
yoga is geweldig, ik heb daar echt leren ontspannen en ik blijf zeggen, das het belangrijkste tijdens een bevalling, samen met het adem halen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:53:44 #207
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34479761
Crazymoon gefeliciteerd

Ik ga denk ik ook yoga doen. Ik zit me alleen af te vragen waar ik dat zal doen Want we weten nog steeds niet waar we gaan wonen
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:55:58 #208
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34479847
Oh kijk, dat wilde ik nou steeds al aan Sjak vragen: is het nog gelukt met kraamzorg regelen en woonplaats enzo?
LadyS, zelfde probleem dus. Lastig plannen, ja!
pi_34479961
crazymoon gefeli en welkom gezellig!
pi_34480084
Ik heb ook Yoga gedaan, vond het ook heerlijk! Helemaal niet zweverig (maar als was dat het wel vond ik het nog zaaaalig).

Weer een zwangere erbij.. Gefeli Crazymoon!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:04:57 #211
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34480189
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:55 schreef Sugar het volgende:
Oh kijk, dat wilde ik nou steeds al aan Sjak vragen: is het nog gelukt met kraamzorg regelen en woonplaats enzo?
LadyS, zelfde probleem dus. Lastig plannen, ja!
Kraamzorg is gelukt Ik heb er eentje gevonden (dankzij Rewimo) die in beide gebieden zorg levert. Dus mijn verzekering is ermee bezig.
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:13:48 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_34480492
ben ook eindelijk de kraamzorg aan het regelen en wat lees ik nu dus:

"In 2006 treedt het landelijke indicatieprotocol in werking. Het aantal uren wordt bepaald op basis van de zorgbehoefte van de moeder en kind met behulp van een puntensysteem. de indicatie wordt vast gelegd tijdens het intake gesprek met het kraambureau hetgeen u de 7e of 8e maand hebt."
stormy waters...
sailin'
pi_34480606
heuh.. daar heb ik niks over gehoord..

en hoe weet je in de 7e of 8e maand nou hoe hoog de zorgbehoefte is in je kraamtijd
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:19:15 #214
24188 Belana
kloon van belana
pi_34480703
ja, ik vind het ook vaag. Ik kan dan nog relateren aan mijn vorige bevalling, di was zwaar en daarna heb ik weken lang niet kunnen bewegen en ik ga er dus maar vanuit dat dat weer zo is en bovendien heb ik een peuter rond lopen. ik wens 80 uur te krijgen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:26:04 #215
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34480961
mmm, dus als we dan tijdelijk bij mijn schoonmoeder wonen, krijgen we zeker minder kraamzorg ofzo. Alleen om moeder en kind na te kijken. Huishouden doet moeders wel.
Zou het zoiets zijn?
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:40:58 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_34481484
ja , dat kan dus denk ik LadyS... achterlijk he?
stormy waters...
sailin'
pi_34482119
Crazymoon gefeliciteerd en welkom!
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:19:40 #218
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34482967
heb er een brief over binnen gehad van die kraamzorg. ik vind het wel super geregeld zo. eerst krijg je intake met maand of 7 a 8 met wensen bespreken e.d. en dan als je bevallen bent krijg je met dag 2 of 3 (ben t ff kwijt) weer opnieuw een soort intake of je wel genoeg zorg hebt zo.
en het hangt beetje af van de situatie ook, is het je eerste kindje of 2e, ga je bv geven of juist niet. heb je hulp of ook juist weer niet.

ik ga deze keer de eerste paar dagen voor 5 uurszorg (niet weer zon de hele dag zon muts over de vloer) en dan na dag of 4 over naar 2 1/2 uur p/d. mits dat haalbaar is met me ks natuurlijk.
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:19:58 #219
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34482978
ow en Crazymoon gefeliciteerd 1 dag na mij uitgerekend, leuk
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:31:40 #220
108648 cattie
lieve moeder
pi_34483430
CrazyMoon gefeliciteerd! Weer een juni zwangere!

Ik ben net even de stad in geweest (heb een vrije dag) en heb 4 zwangerschapslongsleeves gescored en 1 zwangerschaps t-shirt! Gewoon leuke kleding. Het was wel nodig, mijn buik groeit nu zo hard dat het net leek of mijn gewone shirts te heet gewassen waren..

Om 17.30 uur hebben wij de eerste zwangerschapshaptonomie afspraak. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn! Ik zal er vanavond wel verslag van doen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:45:28 #221
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34483927
Gefeliciteerd Crazymoon
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:50:05 #222
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34484131
Cattie daar ben ik idd ook heel benieuwd naar, dus laat het even weten. Vk raadde het hier nl. ook aan. Maar ook haptonomie wordt ookal niet hier gegeven. Dan woon je toch weer in een deurp hč. Dat soort dingen heb je in de stad wel weer.
pi_34484827
Dank jullie wel allemaal! Had al vaker hier meegelezen maar ik dacht, nu moet ik ook maar eens wat plaatsen he
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_34485035
Mij lijkt yoga ook wel wat. Maar nu heb ik gehoord dat zwangerschapsgym gratis is en dat je voor yoga (veel) moet betalen. Ik weet niet of dat zo is?

IK als dat er iemand ziek is? Beterschap!

Dutchie; wat is dat precies wat je hebt? IK heb er vaak over gehoord, maar wat het nou eigenlijk is, daar heb ik geen idee van.

Crazymoon; gefeliciteerd!! Je bent een naamgenootje van me, hahaha!
pi_34485133
nou hier moet je voor de gym ook betalen, das ook net de reden waarom ik er niet voor heb gekozen, ik kan dat geld niet echt missen
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:03:39 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_34486684
Enfin, ik kan dus niet zo veel meer merk ik... heb vandaag wat schoon gemaakt, nieuwe boekenkast ingeruimd en net boodschappen gedaan (was wel een gesjouw idd met Liam en boodschappen) en nu heb ik auw in de buik en de rug... mijn lijf begint me te waarschuwen...
stormy waters...
sailin'
pi_34486845
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:19 schreef Martineke het volgende:
heb er een brief over binnen gehad van die kraamzorg. ik vind het wel super geregeld zo. eerst krijg je intake met maand of 7 a 8 met wensen bespreken e.d. en dan als je bevallen bent krijg je met dag 2 of 3 (ben t ff kwijt) weer opnieuw een soort intake of je wel genoeg zorg hebt zo.
en het hangt beetje af van de situatie ook, is het je eerste kindje of 2e, ga je bv geven of juist niet. heb je hulp of ook juist weer niet.

ik ga deze keer de eerste paar dagen voor 5 uurszorg (niet weer zon de hele dag zon muts over de vloer) en dan na dag of 4 over naar 2 1/2 uur p/d. mits dat haalbaar is met me ks natuurlijk.
Idd, er wordt gekeken naar de situatie. Geef je van te voren aan dat je waarschijnlijk flesvoeding gaat geven en dat je man veel thuis is dan krijg je minder uren.
Bijna voldoende reden om dus te zeggen dat je borstvoeding wil gaan geven (bedenken kan altijd nog toch ) en je man niet beschikbaar is voor hulp in huis.
pi_34486876
Phff doordat ikd e laatste paar weken zo drastisch mijn eetpatroon hebben moeten veranderen heh ik zo'n last van mijn darmen. Ze werken helemaal niet goed meer En nu kan ik niet meer goed poepen met als gevolg dat ik nu al aambeien heb van hier tot Tokio.
Dat je dat met bevallen kon krigen wist ik maar tijdens de zwangerschap zelf al
Liefde
pi_34487085
MeNicole, ik had ook heel erg last van mijn darmen.. kon niet goed poepen en heb toen lijnzaad gehaald. Elke dag een eetlepel lijnzaad door de vla en na een dag of 2 gaan je darmen weer beter werken!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_34487617
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:09 schreef MeNicole het volgende:
Phff doordat ikd e laatste paar weken zo drastisch mijn eetpatroon hebben moeten veranderen heh ik zo'n last van mijn darmen. Ze werken helemaal niet goed meer En nu kan ik niet meer goed poepen met als gevolg dat ik nu al aambeien heb van hier tot Tokio.
Dat je dat met bevallen kon krigen wist ik maar tijdens de zwangerschap zelf al
Ik begin de dag tegenwoordig met een beker chocomel Sindsdien heb ik geen last meer van mn darmen! Lekker en nog functioneel ook
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:32:19 #231
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34487621
Lijnzaad Maar het hielp wel
Mijn afvalstrijd!
pi_34487650
Oke lijnzaad moet ik dus gaan proberen. Kan ik dat gewoon in de supermarkt kopen? Ken het namelijk helemaal niet!!
Liefde
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:40:47 #233
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34487893
Ik haalde het bij de drogist.
Mijn afvalstrijd!
pi_34489126
Je kunt het ook bij de meeste supermarkten halen; het ligt dan meestal bij de produkte van zonnatura enzo.
Het is inderdaad niet zo heel smakelijk, maar het helpt wel.
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:43:35 #235
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34489811
Blupje, het heet zwangerschapsischeas (excuses voor de spelling) en het heeft te maken met een zenuw die bekneld zit, overgang van rug naar bil, links of rechts van je stuitje. (de isachakes ofzoiets) Dit kun je krijgen omdat de boel verweekt en dat er meer van je spieren gevraagd wordt. Ik trainde juist dat gebied best intensief, dus dan verwacht je het niet.
Belana heeft het al vanaf haar eerste zwangerschap dus die is nog wat meer expert dan ik.

Speaking of which, Belana oei het gaat nu echt zwaarder worden hč? Probeer jij het ook wat rustiger aan te doen?
pi_34489899
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:08 schreef owlet het volgende:

[..]

Idd, er wordt gekeken naar de situatie. Geef je van te voren aan dat je waarschijnlijk flesvoeding gaat geven en dat je man veel thuis is dan krijg je minder uren.
Bijna voldoende reden om dus te zeggen dat je borstvoeding wil gaan geven (bedenken kan altijd nog toch ) en je man niet beschikbaar is voor hulp in huis.
Het is niet het kraamzorgbureau zelf dat bepaald hoeveel uren je krijgt, maar je verzekering. Borstvoeding/flesvoeding, hulp van je man doet er allemaal niks toe, het heeft geen invloed op de uren die je krijgt.

Natuurlijk wordt er wel gekeken of er andere kinderen zijn en dergelijke, maar dan nog wijken de uren die je krijgt vrijwel niks af. Het kraamzorgbureau gaat af op wat je verzekering zegt.
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:53:44 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_34490145
nebelung, dat WAS dus zo, dat is per 1 januari allemaal anders, je hebt in de basisverzekering recht op 40 tot 80 uur en het kraambureau hanteerd voortaan een puntensysteem om te kijken hoeveel uur je krijgt.
stormy waters...
sailin'
pi_34490357
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:53 schreef Belana het volgende:
nebelung, dat WAS dus zo, dat is per 1 januari allemaal anders, je hebt in de basisverzekering recht op 40 tot 80 uur en het kraambureau hanteerd voortaan een puntensysteem om te kijken hoeveel uur je krijgt.
Oh. Ik ben in november bevallen, dus dat is nog heel kort geleden. 't kwam me bijzonder vreemd voor.

Nou dat vind ik geen verbetering dan. Dat je dan dus zou kunnen gaan liegen over de dingen, zoals owlet zegt. Bah zeg

Maar dan nog... het kraambureau hanteert die puntentelling, maar je verzekering moet het vergoeden immers. Wie heeft die puntentelling bedacht?
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:06:16 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_34490555
Hier staat er meer over
stormy waters...
sailin'
pi_34490674
Bedankt Belana!. Nou ja, het gaat toch niet meer voor mij op

Ik zie dat het de bedoeling is dat elke verzekeraar en kraamzorgaanbieder via dit protocol moet werken per 1 jan. 2007. Dus nog niet iedereen werkt ermee. Jeetje, lastig dan als je nu zwanger bent. Moet je goed op je qui vive zijn dus

Succes ermee dames
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:10:39 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_34490691
Zo, ik ben terug van de zwangerschapshaptonomie.

Een hele belevenis! Ik ging met ontblote buik op zo'n onderzoekstafel liggen, die met het hoofdeinde wat omhoog stond, dus ik zat/lag. Eerst ging de haptonome de baby zoeken met haar handen, wat haar al snel lukte en ze legde uit hoe ze het deed. Beepje vond het wel prettig, want ik voelde hoe hij/zij tegen haar hand aan kroop. Daarna legde mijn man zijn handen op mijn buik en ging het ook proberen en na een tijdje voelde hij ook beepje liggen, waarna beepje tegen zijn hand aan duwde, wat hij ook voelde, hij voelde de beweging . Erg leuk!!
Toen heeft ze nog uitgelegd hoe we de baby kunnen vinden en ook kunnen proberen beepje naar de andere kant van mijn buik te lokken.
Zo zijn we een tijdje bezig geweest.
Volgende keer gaat ze naast de baby voelen ook mijn benen masseren en mijn man leren hoe hij dat moet doen en tips geven over goed staan/lopen/zitten/liggen.

Ik vond het erg prettig, omdat ik beepje goed voelde en ook erg leuk omdat mijn man beepje nu ook voor het eerst heeft gevoeld! Mijn man en ik waren samen ook helemaal !
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:11:57 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_34490744
dank. het is allemaal erg onduidelijk en vervelend idd. Als je het mij vraagt krijg je gewoon altijd te weinig. we moeten hier in Nederland wel met zijn allen thuis bevallen als het ff kan, maar als je dan hulp wilt dan heb je pech Ik vind het geen verbetering idd.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:12:56 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_34490779
En morgen de 20 weken echo!
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:13:04 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_34490784
wat mooi cattie
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:14:08 #245
108648 cattie
lieve moeder
pi_34490812
Die kraamzorg lijkt mij ook geen feest nee... Volgens mij is dat al snel te weinig.
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:18:26 #246
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34490933
Dat klinkt erg prattig Cattie! En wat leuk dat je morgen de echo hebt. Krijgen we nog een foto te zien?

Sugar, lief dat je er nog aan denkt. Ik heb de verzekering gebeld en zij hebben een kraamzorgbureau geregeld dat een groot werkgebied heeft. Zowel in Amsterdam als in Haarlem. Nu maar hopen dat het niet een heel andere plaats gaat worden.

Wat vervelend Belana dat je zo weinig kunt doen. Vooral met het idee dat we nog zo'n tijd moeten.

Ik was gisteren echt helemaal op. Tijdens het eten ben ik even tegen mijn man aan gaan liggen en meteen in slaap gevallen. Ik ben even wakker geworden om mijn tanden te poetsen en gelijk weer te gaan slapen. Vanochtend werd ik weer lekker wakker. Maar nu ben ik weer net zo moe...
Lekker douchen!
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:20:06 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_34490980
fijn sjak, dat dat in principe geregeld is!

met mij gaat het wel hoor, moet gewoon echt rustiger aan gaan doen, that's it.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:22:46 #248
108648 cattie
lieve moeder
pi_34491052
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:18 schreef sjak het volgende:
Dat klinkt erg prattig Cattie! En wat leuk dat je morgen de echo hebt. Krijgen we nog een foto te zien?

(..)

Ik was gisteren echt helemaal op. Tijdens het eten ben ik even tegen mijn man aan gaan liggen en meteen in slaap gevallen. Ik ben even wakker geworden om mijn tandenm te poetsen en gelijk weer te gaan slapen. Vanochtend werd ik weer lekker wakker. Maar nu ben ik weer net zo moe...
Helaas, we hebben geen scanner... en ook nog geen digitale camera. Middeleeuws he?

Oh, ja die moeheid... Ik ken het, het is heel vervelend. Ik heb vandaag een dag vrij genomen om uit te slapen, ik werd om 11.30 uur wakker. Jammer genoeg is er niets aan te doen, behalve het rustig aan doen en voldoende slapen. Heel veel sterkte ermee!
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:22:49 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34493215
Hmm ligt denk ik aan de zorgverzekeraar.. ik kreeg nl wel extra uren voor als ik bv zou geven en voor een KS en door andere omstandigheden had ik ook nog extra uren kunnen krijgen.
In overleg met kraamzorgster heb ik het minimale gehad 21 uur
en dat met een KS.. en op de momenten zelf kan nog altijd gekeken worden of er meer nodig is hoor.. dus ik zou me er nie zo druk om maken

dikke voor de zwangeren voor je het weet is het alweer zover
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:49:27 #250
3011 E.T.
pi_34494467
_evenstar_ zo was dat dus met het oude verzekeringsstelsel.

Ik heb een lijstje gevonden dat gehanteerd word bij het berekenen van meer/minder uren. (de basis is 44 uur). Er staan dan dingen op als:
* Niet zelfstandig voeren van een huishouden -1,5 u/dag
* instabiele gezinssituatie 1,25u/dag
* Communicatiebarriere 0,25 u/dag
* Eerste kind 0,5 u/dag
* Aantal kinderen aanwezig <4 jaar 2u/dag max 10u
* gezinslid (kind) met een relevante handicap of ziekte 0,5 u/dag
* Kunstvoeding geven -0,75 u/dag
* Niet fysiek zelfredzaam 2 u/dag, max 10u
* Ernstige emotionele onevenwichtigheid 2u/dag, max 6u
* Postnatale depressie na eerdere zwangerschap 2u/dag, max 6 u
* Psychiatrische aandoening 2u/dag max 6u
* (dreigene) infectie 1u/dag ,max 4u
* Meerling 2u/dag max 20u
* aangeboren afwijking 0,75u/dag
* verminderde conditie van het kind 0,5 u/dag
* doodgeboren of overleden kind -1,5u/dag
* Problemen met voeden bij moeder of kind 1 u/dag, max 8 uur

en dan nog "wijziging totaal aantal dagen" a.g.v:
- bevalling ziekenhuis medisch
- ziekenhuis opname in kraambed
- langer zorg nodig

het is dus een redelijk zwart/wit lijstje
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:52:06 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34494583
begrijp ik nou verkeerd maar met dat nieuwe systeem zou je dan die 44 uur - 8 maal 1.5 uur moeten betalen als je kindje doodgeboren wordt of het tijdens de bevalling overlijdt..?
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:55:49 #252
3011 E.T.
pi_34494745
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
begrijp ik nou verkeerd maar met dat nieuwe systeem zou je dan die 44 uur - 8 maal 1.5 uur moeten betalen als je kindje doodgeboren wordt of het tijdens de bevalling overlijdt..?
nee, volgens mij krijg je dan gewoon 12 uur minder kraamzorg. (8 * 1,5 uur=12 uur).
Blijft er dus 32 uur over, verdeeld over 8 dagen.

Qua betalen verandert er niets, de wettelijke bijdrage blijft gewoon 3,50 per uur en het is afhankelijjk van je aanvullende pakket of daar iets van vergoedt wordt
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:56:47 #253
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34494784
Jeetje mina zeg Ik mocht zelf kiezen hoeveel per dag uur ik wilde. De kraamzorg deed maximaal 8 dagen (-1 dag bij ziekenhuisbevalling), DSW vergoedde max. 80 uur (aanvullende verzekering), dus ik heb 7x 8 uur kraamzorg gehad.
Fijn dat nieuwe zorgstelsel
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:11:27 #254
3011 E.T.
pi_34495423
ik heb vorige keer ook gewoon 64 uur gehad en ik vond het heerlijk

Mocht ik nu weer zwanger raken, zal ik dus ook niet veel hoger dan die 44 uur uitkomen. Dat is 5,5 uur per dag (nou keek ik net bij het kraamburo waar ik vorige keer hulp van had en of ze nou e.e.a. nog niet aangepast hebben, maar daar kreeg ik 't idee dat ze nog gewoon de 'oude' pakketten aanbieden. Zou dan alleen nog met m'n zorgverzekeraar moeten kortsluiten of ik ook wel kraamzorg van hun mag)

(ik vraag me trouwens af of kraaminstellingen hier blij mee zijn; ze kunnen kraamverzorgsters dus maar 5,5 uur werk per dag aanbieden in de meeste gevallen. Werkdagen van 8 uur zijn uitzonderingen. Hartstikke inefficient lijkt me.)
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:12:04 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34495452
wat cru

idd dat nieuwe zorgstelsel
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:30:12 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_34496246
dat lijstje had ik dus ook gevonden via dat linkje wat ik gepost had ET, echt heel weird dit hoor
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 26 januari 2006 @ 21:52:00 #257
7074 moussy
kuttekop
pi_34497247
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 20:55 schreef E.T. het volgende:

[..]

nee, volgens mij krijg je dan gewoon 12 uur minder kraamzorg. (8 * 1,5 uur=12 uur).
Blijft er dus 32 uur over, verdeeld over 8 dagen.
Ik kreeg wel 2x 1,5 uur met het oude stelsel (+aanvullend verzekerd), dus dat is er op vooruit gegaan
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 26 januari 2006 @ 22:07:03 #258
3011 E.T.
pi_34497957
Het is dus wachten tot de eerste bevalt en met dit systeem te maken heeft en de ervaringen hier uitvoerig wil delen
pi_34499247
Oh maar ik had in het oude stelsel (dus nog maar 3 maanden geleden) ook 44 zorguren (5 uur per dag).
pi_34499792
Bij een evt 2e zou ik dan met de nieuwe regeling op 44/8 +2 = op 7,5 uur komen volgens mij. Oh nee het is max 10 uur wat je dan mag bijtellen, dus dan wordt het eh.. 6,75 uur per dag voor 8 dagen.

Nou ja, wat mij betreft lang zat. Ik heb vorig jaar 7 dagen van 5 uur kraamhulp gehad en dat vond ik prima.

Maar goed, ik wist dat helemaal niet eens dat dat veranderd was, kan voor sommige mensen misschien best vervelend uitpakken.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 06:20:33 #261
24188 Belana
kloon van belana
pi_34506991
jongens, ik word nu al wakker met pijn in mijn rug shit wat baal ik hier van. Het ging zo goed allemaal! Nou is dit een zware week omdat Nick late dienst heeft, ik hoop dat dat mee helpt.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 27 januari 2006 @ 06:57:06 #262
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34507116
Oh bah Belana. Laten we inderdaad hopen dat dat de reden is en dat het volgende week veel beter gaat! Laatste dagje voor het weekend.
Lekker douchen!
pi_34507478
Das mooi balen Belana. Sterkte!
pi_34507854
Sterkte Belana en hopen dat het snel weer over gaat.

Van die kraamhulp dingen snap ik ook nog niets. Ik zie wel waar we op uitkomen. Omdat het hier de eerste is, heb ik ook geen idee waar ik behoefte aan ga hebben.

Vanmiddag hebben we trouwens de pretecho. Ben erg benieuwd hoe ukkie nu ligt, want het schoppen is de laatste dagen echt minder vaak en voelt veel minder scherp/hard (stom genoeg vind ik het gebrek aan schopjes erg ongezellig).
  vrijdag 27 januari 2006 @ 09:53:27 #265
94046 PM-girl
pi_34508991
Pfoeeh, de verzekering, daar moet ik ook nog in gaan duiken. Heb wel besloten gewoon bij VGZ te blijven.

En nog even terugkomend op de yoga, gym en haptonomie, wat leer je precies bij die 3? En is er iets 'verplicht'?

Morgen komt trouwens de MvM mevrouw, afspraken bij de VK ook al gemaakt.

[ Bericht 16% gewijzigd door PM-girl op 27-01-2006 10:09:41 ]
*
pi_34509988
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:33 schreef MeNicole het volgende:
Oke lijnzaad moet ik dus gaan proberen. Kan ik dat gewoon in de supermarkt kopen? Ken het namelijk helemaal niet!!
Soms bij de supermarkt in het dieet-reformvak en anders zeker bij de drogist of de reformwinkel.
Wat trouwens hier heel goed werkt zijn gedroogde pruimen. Ik kan ze inmiddels niet meer zien, maar het poepen gaat wel een stuk makkelijker.
Oh, en zeker niet te hard persen op de ontlasting. Desnoods maar een half uur op de wc zitten. Maar vervelend is het wel he
pi_34510143
Sterkte Belana!

Ik ben gister met mijn moeder (snik snik, eerste kleinkind ) bij de vlos geweest. Voor het eerst het hartje gehoord
Gelukkig was mijn bloeddruk weer wat gedaald. Van 150/90 naar 130/70, wat ook verklaart dat ik me soms heel duizelig voel en van mijn stokje dreig te gaan.
Oh, en gehoord dat de bugaboo er gaat komen, (deels of geheel, nog niet zeker) dankzij mijn lieve schoonouders. Erg prettig want het is en blijft de prettigste wagen in onze kleinbehuisde, autoloze stadssituatie

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 27-01-2006 11:54:23 (typo) ]
pi_34510512
130/70 is toch heel netjes, niet extreem laag ofzo?

belana, ik hoop dat 't een (zeer) tijdelijke klacht is die rugpijn!
pi_34511478
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:51 schreef owlet het volgende:

Oh, en gehoord dat de bigaboo er gaat komen
Een bigaboo?
pi_34511983
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:39 schreef snoopy het volgende:

[..]

Een bigaboo?
pi_34512060
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:05 schreef bixister het volgende:
130/70 is toch heel netjes, niet extreem laag ofzo?
Klopt, ik maak me ook geen zorgen. Maar voor mijn doen is het in vrij korte tijd best wel een daling en mijn lichaam reageert daarop door duizelig te worden als ik lang sta. De VK noemde het de 'mid pregnancy drop'. Blijkbaar zakt bij de meeste vrouwen de bloeddruk tijdens het twede trimester, om weer wat op te klimmen in het laatste trimester.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:22:19 #272
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34512812
lekker belana. Nu maar hopen dat het komt omdat Nick late dienst heeft, en dat van het weekend een beetje wegtrekt.
Hier ook wel opgestaan met een zere rug. Gisteren en eergisteren merkte ik ook al dat ik er continue last van heb met lopen.

Ik ben zoooooo moe vandaag, ik moest vanmorgen uitkijken dat k niet in slaap viel, met amber zo rondscharrelend beneden. Gelukkig wilde ze naar bed, dus ik ben ook gegaan. Ik voel me nu misselijk Dus het gaat lekker. Ik denk dat ik aan mijn schoonmoeder en/of schoonzusje vraag of ze Amber even op komen halen.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:35:54 #273
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34513372
iemand interesse in een buik/lenden/bekken band?
zie hier vraag en aanbod kinderspullen deel 7
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:38:23 #274
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34513437
Hč getver LadyS, geen fijne dag dus. En Belana ook weer in de kreukels.

PM-Girl, de 'cursussen' zijn een voorbereiding op je bevalling. Bij yoga leer je voornamelijk dmv ademhalingstechnieken de rust te bewaren, gecombineerd met oefeningen. Bij gym wordt er meen ik voornamelijk gepraat over de a.s. bevalling gecombineerd met oefeningen. En Haptonomie is dacht ik bedoeld om samen met je partner meer in contact te komen met je baby.
Mensendieck weet ik eigenlijk niet precies.

Vanavond pretecho. Ik ga er nu lekker relaxed naar toe, omdat we woensdag al gezien hebben dat er geen bijzonderheden waren. Dus nu gaan we puur voor de mooie plaatjes.

MeNicole, hoe is het nu met jou en je misselijkheid?
pi_34514090
veel plezier vanavond dutchie! en gaan jullie ook proberen te achterhalen of het en jongen of een meisje is?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:01:34 #276
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_34514189
Als ik jullie verhalen over echo's en baby-voorbereidingen zo lees dan word ik stiekem toch een beetje jaloers hoor. Zelfs van de verhalen over kwaaltjes enzo.

Geniet ervan dames, het is allemaal zo snel weer voorbij

Ik mis het zwanger zijn een beetje......
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_34514612
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:38 schreef dutchie het volgende:
Mensendieck weet ik eigenlijk niet precies.
Heb even een stukje gekopieerd van de site van Carita Salome:

Een cursus volgens de methode Mensendieck helpt bij het zoeken naar de optimale manier van staan, zitten, opstaan, lopen, reiken, bukken en tillen tijdens de zwangerschap.

Ik heb speciaal deze cursus gedaan omdat ik veel rugproblemen heb en die wilde ik zien te voorkomen tijdens mijn zwangerschap.
maar het is eigenlijk ook een hele gewone zwangerschapscursus waarbij elke week een bepaald thema aan bod komt en je doet allerlei oefeningen en ze leggen uit hoe een bevalling precies in zijn werk gaat. Ook worden er natuurlijk allerlei houdingen en technieken doorgenomen en ze geven wat info over borstvoeding. Ik vond het iig gezellig, leerzaam en niet zweverig!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:33:19 #278
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_34515153
Ik heb zelfs koorts
38,6

Dat is echt een eeuwigheid geleden. Gelukkig komt mijn schoonzusje straks Amber ophalen.
pi_34515507
Ik lees over die veranderingen van de kraamzorg, maar dat heeft niet echt iets met het nieuwe zorgstelsel te maken volgens mij.

CZ is vorig jaar al overgegaan naar de nieuwe manier van indexeren. Het indexeren gebeurd nog altijd door de kraamzorg zelf. Echt druk maken moet je je niet daarover denk ik. Als het nodig is krijg je toch wel zorg die op je is toegespitst. Ik had in eerste instantie recht op 40 uur volgens de verzekering. Voor borstvoeding en thuisbevallen werden dat er volgens de kraamzorg 48 uur bij de intake vastgesteld. Op de eerste dag dat je kraamzorg krijgt wordt het meteen opnieuw vastgesteld. Omdat ik niet thuis ben bevallen en mijn man thuis was werd er opnieuw het aantal uren vastgesteld. Dat werden er 38,5 uur. Aan het eind of tussendoor wordt nog eens opnieuw gekeken, omdat bij mij de brostvoeding was mislukte en ik er extra hulp voor nodig had, kreeg ik er nogmaals 6 uur bij. Ik ben er zeer tevreden overgeweest. Gemiddeld was er 5 a 6 uur iemand aanwezig, vond het wel genoeg. En mijn huis was desondanks piek en piek fijn inorde, ze hebben ontzettend veel huishoudelijk werk gedaan. Kon namelijk niets meer terug vinden nadat de kraamhulpen wegwaren.
pi_34515844
Ja, voor mij gold die regeling ook al toen Myrthe geboren werd (2004 dus). Op Babybrabbel is er wel veel over te vinden op het forum, onder relatie/financieel/ZORG.
pi_34517248
Hier gaat het met het misselijk zijn heel erg goed. Ben vorige week gestopt met de zetpillen en sindsdien gaat het goed. Ben alweer een halve kilo aangekomen

Wij hebben hier besloten dan ik niet zoveel kraamhulp wil. We willen 2 volle dagen en de dagen erna maar 2 uurtjes. Ik heb het niet zo op "vreemden" in huis dus eigenlijk had ik liever helemaal niet maar Kevin wil wel. En dat moet ook wel want die weet in princiepe helemaal nix. Dus de kraamhulp gaat hier eigenlijk komen om Kevin een paar dingen te leren. Heb liever mijn ouders en schoonouders die komen helpen!!
Liefde
pi_34517797
Menicole ik zou wel voorzichtig zijn met al zo weinig uur aanvragen. Je kunt beter gewoon de volle mep aanvragen en er op het moment zelf op terug komen. Ik heb gemerkt dat omdat ik daadwerkelijk niks kon, mijn man het zo verschrikkelijk druk had. Die vloog namelijk naar de winkel voor de dingetjes die nog nodig waren, deed de kleine in bad, uitkoken van de spulletjes etc. Had eigenlijk nauwelijks tijd voor mij. En als de kraam weg was moest hij nadat ik gerust had ook nog eens voor het bezoek zorgen. In een paar dagen leer je ook niet echt alles. Ik wilde ook niet iemand zoveel over de vloer, en al zeker geen vreemden. Achteraf ben ik blij geweest dat we de volle mep hadden en het niet deden bijstellen. Ik neem aan dat je dan ook geen borstvoeding gaat geven want dan heb je een kraamhulp wel echt nodig.

En oh ja, vergis je niet de eerste dag na de bevalling want dan heb je energie te over en die valt de dagen daarna flink tegen.
pi_34517852
ja, helemaal met randa eens. je kunt altijd naar minder, niet zomaar naar meer dan je aangevraagd hebt. en je weet nu niet hoe blij je straks misschien bent met wél veel hulp.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:59:38 #284
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34517961
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:36 schreef MeNicole het volgende:
[..] Heb liever mijn ouders en schoonouders die komen helpen!!
Dat wilde ik juist niet Vooral omdat mijn moeder dat wel heeft gedaan bij mijn zusje en daardoor amper kon genieten van het oma-zijn. Plus dat wij in een andere stad wonen dan mijn moeder en schoonmoeder en zij allebei geen rijbewijs hebben. En ook omdat mijn vriend 's ochtends om 6 uur al de deur uit ging en om 5 uur weer thuis was, heb ik 8 uur kraamzorg genomen en dat is me prima bevallen. Na de kraamzorg is mijn vriend nog een week thuis geweest, dus ik heb twee weken "hulp" gehad. Zou het bij een tweede weer zo doen Maar dan moet ik wel weer zo'n leuke kraamverzorgster hebben
Mijn afvalstrijd!
pi_34518123
8 uur is niet zoveel wennie. of bedoel je per dag?

oma's moeten inderdaad gewoon oma kunnen zijn, niet ook nog kraamhulp. (vond ik tenminste bij mezelf erg prettig).
pi_34518205
Ik kan alleen maar ámen zeggen tegen de voorgaande reacties.
Toen ik nog al kraamverzorgster werkte waren meestal de mensen die ineens het meeste zorg wilden de mensen die van te voren maar een uur of drie aangevraagd hadden.
Dat waren trouwens niet alleen vrouwen die door complicaties meer zorg nodig hadden, maar ook heel veel vrouwen die er ineens achter kramen hoe veel rust een kraamverzorgster kan bieden als je ineens zo veel nieuwe dingen moet leren en verwerken. Of als de oudere kinderen ineens veel meer aandacht nodig hadden.
En dan is het practisch onmogelijk om nog uren bij te geven, vooral in de zomermaanden.
Verkijk je er niet op, het zou namelijk zo maar kunnen dat er anders gewoon geen kraamverzorgster beschikbaar is, of dat je een aantal verschillende krijgt.
Het is altijd mogelijk om tijdens de kraamtijd aan te geven dat je minder uren zorg wil, al zullen de meeste kraamcentra wel een minimum van drie uur per dag bieden omdat het bijna niet mogelijk is om in minder tijd toch de meest noodzakelijke handelingen te doen en het anders ook heel lastig wordt om werk voor de kraamverzorgster te garanderen
pi_34518245
Ook als je wel volledige kraamzorg aanvraagt gaan ze tegenwoordig uit van heel wat uren mantelzorg MeNicole dus je (schoon)ouders mogen vast nog erg veel bijspringen. Ik kreeg dus ca 44 uur toen en vond dat niet erg veel (door teveel bloedverlies ben ik erg lang vrij moe geweest).. eerst uitgaan van volledige zorg en na de bevalling bekijken of je evt uren wilt laten bevallen lijkt me verstandiger eigenlijk.
pi_34518272
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:06 schreef owlet het volgende:
Ik kan alleen maar ámen zeggen tegen de voorgaande reacties.
vrouwen die er ineens achter kramen
mooie vertyping.
pi_34518300
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:08 schreef bixister het volgende:

[..]

mooie vertyping.
HA!
pi_34518322
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:07 schreef poemojn het volgende:
na de bevalling bekijken of je evt uren wilt laten bevallen
nog zoeen.
[edit] ik zie nu dat ie misschien toch niet zo perongeluk was. [/edit]
pi_34518334
Was het wel, maar ik verwachtte al dat jij sneller zou zijn dan mijn edit
pi_34518348
ghighi
pi_34518417
Maar toch blijf ik erbij. We hebben het er met (schoon)ouders over gehad en dit is voor mij wel het beste. En ik weet dat Kevin heel druk zal zijn met van alles en nog wat maar ik heb liever mijn moeder hier in huis dan een kraamhulp. En mijn moeder wil het met plezier doen. Ik heb het gewoon niet op andere mensen in mijn huis hoe goed het ook bedoeld is.
Liefde
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:29:49 #294
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34519106
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:01 schreef m@x het volgende:
Als ik jullie verhalen over echo's en baby-voorbereidingen zo lees dan word ik stiekem toch een beetje jaloers hoor. Zelfs van de verhalen over kwaaltjes enzo.

Geniet ervan dames, het is allemaal zo snel weer voorbij

Ik mis het zwanger zijn een beetje......
Pas op hoor, ik kijk je zo zwanger!
Ik zeg Sugar...
Ik zeg Snoopy...
Moet ik nog meer zeggen?
Grapje hoor.

Ik moet ook nog maar eens in die kraamzorg duiken. Vooral omdat ik ws ga switchen van verzekeraar en polis.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:33:45 #295
3142 m@x
pi_34519242
Hahaha, probeer maar! Ik geloof dat meneerm@x en onze bankrekening geen medewerking gaan verlenen aan nog een zwangerschap.

Ik blijf wel lekker op een afstandje met jullie meegenieten.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:35:35 #296
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34519306
Mag je slakken eten als je zwanger bent? Van die uit de oven?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:43:35 #297
3142 m@x
pi_34519580
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:35 schreef Sugar het volgende:
Mag je slakken eten als je zwanger bent? Van die uit de oven?
Alleen als ze geen zand meer tussen hun tenen hebben

Ik heb nooit gelezen dat je ze niet mocht. Volgens mij kan het geen kwaad hoor.
pi_34520556
Lijkt me niet verstandig
quote:
De meeste parasieten krijgt een egel binnen bij het eten van slakken
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:15:54 #299
3142 m@x
pi_34520766
Jamaar, Sugar is toch niet zwanger van een egel. Lijkt me zo pijnlijk bij de bevalling
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:21:32 #300
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34520971
Nee, maar serieuheus! Ik ben zwanger hoor, ik kan niet tegen grappen.
pi_34520997
Echo gezien

Nee ik denk ook dat 't wel kan hoor Sugar. Zeker als het in de oven is geweest!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')