abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:12:04 #201
24188 Belana
kloon van belana
pi_34478257
haaaaai crazymoon welkom
stormy waters...
sailin'
pi_34478259
Ik ben ook begonnen met yoga en het is helemaal niet zweverig. Hangt denk ik ook erg af van waar je het doet? Ik denk dat ik er wel wat aan ga hebben, vooral ook omdat dit ons eerste kindje is, het is allemaal nieuw voor mij.

ben inmiddels ook naar fysio geweest dus daar wordt ook aan gewerkt!
pi_34478293
Gefeliciteerd CrazyMoon!
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:38:51 #204
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34479219
CrazyMoon gefeliciteerd!

Ik heb ook yoga gedaan en vond 't absoluut niet zweverig. Vond de ontspanningsoefeningen wel lekker eigenlijk, ik kon daarna ook bijna meteen door naar m'n bed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:45:38 #205
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34479476
CM gefeliciteerd en wat een mooi bescheiden buikje nog zag ik in het buikentopic.

Ik heb zelf een beetje een wazige ervaring met de yoga. Misschien kunnen sommigen zich nog herinneren dat ik echt een ontzettende muts als yoga-lerares. En daar heb ik geen 2e keer zin in. Dus ga ik gewoon eens de gym proberen. Die ademhalingstechnieken van de yoga zijn wel heel erg goed. Heb je normaal ook een voordeel van.
En inderdaad, je wordt er rustiger van.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:45:39 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_34479478
yoga is geweldig, ik heb daar echt leren ontspannen en ik blijf zeggen, das het belangrijkste tijdens een bevalling, samen met het adem halen
stormy waters...
sailin'
pi_34479761
Crazymoon gefeliciteerd

Ik ga denk ik ook yoga doen. Ik zit me alleen af te vragen waar ik dat zal doen Want we weten nog steeds niet waar we gaan wonen
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:55:58 #208
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34479847
Oh kijk, dat wilde ik nou steeds al aan Sjak vragen: is het nog gelukt met kraamzorg regelen en woonplaats enzo?
LadyS, zelfde probleem dus. Lastig plannen, ja!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34479961
crazymoon gefeli en welkom gezellig!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_34480084
Ik heb ook Yoga gedaan, vond het ook heerlijk! Helemaal niet zweverig (maar als was dat het wel vond ik het nog zaaaalig).

Weer een zwangere erbij.. Gefeli Crazymoon!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_34480189
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:55 schreef Sugar het volgende:
Oh kijk, dat wilde ik nou steeds al aan Sjak vragen: is het nog gelukt met kraamzorg regelen en woonplaats enzo?
LadyS, zelfde probleem dus. Lastig plannen, ja!
Kraamzorg is gelukt Ik heb er eentje gevonden (dankzij Rewimo) die in beide gebieden zorg levert. Dus mijn verzekering is ermee bezig.
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:13:48 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_34480492
ben ook eindelijk de kraamzorg aan het regelen en wat lees ik nu dus:

"In 2006 treedt het landelijke indicatieprotocol in werking. Het aantal uren wordt bepaald op basis van de zorgbehoefte van de moeder en kind met behulp van een puntensysteem. de indicatie wordt vast gelegd tijdens het intake gesprek met het kraambureau hetgeen u de 7e of 8e maand hebt."
stormy waters...
sailin'
pi_34480606
heuh.. daar heb ik niks over gehoord..

en hoe weet je in de 7e of 8e maand nou hoe hoog de zorgbehoefte is in je kraamtijd
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:19:15 #214
24188 Belana
kloon van belana
pi_34480703
ja, ik vind het ook vaag. Ik kan dan nog relateren aan mijn vorige bevalling, di was zwaar en daarna heb ik weken lang niet kunnen bewegen en ik ga er dus maar vanuit dat dat weer zo is en bovendien heb ik een peuter rond lopen. ik wens 80 uur te krijgen
stormy waters...
sailin'
pi_34480961
mmm, dus als we dan tijdelijk bij mijn schoonmoeder wonen, krijgen we zeker minder kraamzorg ofzo. Alleen om moeder en kind na te kijken. Huishouden doet moeders wel.
Zou het zoiets zijn?
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:40:58 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_34481484
ja , dat kan dus denk ik LadyS... achterlijk he?
stormy waters...
sailin'
pi_34482119
Crazymoon gefeliciteerd en welkom!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:19:40 #218
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34482967
heb er een brief over binnen gehad van die kraamzorg. ik vind het wel super geregeld zo. eerst krijg je intake met maand of 7 a 8 met wensen bespreken e.d. en dan als je bevallen bent krijg je met dag 2 of 3 (ben t ff kwijt) weer opnieuw een soort intake of je wel genoeg zorg hebt zo.
en het hangt beetje af van de situatie ook, is het je eerste kindje of 2e, ga je bv geven of juist niet. heb je hulp of ook juist weer niet.

ik ga deze keer de eerste paar dagen voor 5 uurszorg (niet weer zon de hele dag zon muts over de vloer) en dan na dag of 4 over naar 2 1/2 uur p/d. mits dat haalbaar is met me ks natuurlijk.
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:19:58 #219
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34482978
ow en Crazymoon gefeliciteerd 1 dag na mij uitgerekend, leuk
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:31:40 #220
108648 cattie
lieve moeder
pi_34483430
CrazyMoon gefeliciteerd! Weer een juni zwangere!

Ik ben net even de stad in geweest (heb een vrije dag) en heb 4 zwangerschapslongsleeves gescored en 1 zwangerschaps t-shirt! Gewoon leuke kleding. Het was wel nodig, mijn buik groeit nu zo hard dat het net leek of mijn gewone shirts te heet gewassen waren..

Om 17.30 uur hebben wij de eerste zwangerschapshaptonomie afspraak. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn! Ik zal er vanavond wel verslag van doen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:45:28 #221
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34483927
Gefeliciteerd Crazymoon
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:50:05 #222
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34484131
Cattie daar ben ik idd ook heel benieuwd naar, dus laat het even weten. Vk raadde het hier nl. ook aan. Maar ook haptonomie wordt ookal niet hier gegeven. Dan woon je toch weer in een deurp hč. Dat soort dingen heb je in de stad wel weer.
pi_34484827
Dank jullie wel allemaal! Had al vaker hier meegelezen maar ik dacht, nu moet ik ook maar eens wat plaatsen he
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_34485035
Mij lijkt yoga ook wel wat. Maar nu heb ik gehoord dat zwangerschapsgym gratis is en dat je voor yoga (veel) moet betalen. Ik weet niet of dat zo is?

IK als dat er iemand ziek is? Beterschap!

Dutchie; wat is dat precies wat je hebt? IK heb er vaak over gehoord, maar wat het nou eigenlijk is, daar heb ik geen idee van.

Crazymoon; gefeliciteerd!! Je bent een naamgenootje van me, hahaha!
pi_34485133
nou hier moet je voor de gym ook betalen, das ook net de reden waarom ik er niet voor heb gekozen, ik kan dat geld niet echt missen
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:03:39 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_34486684
Enfin, ik kan dus niet zo veel meer merk ik... heb vandaag wat schoon gemaakt, nieuwe boekenkast ingeruimd en net boodschappen gedaan (was wel een gesjouw idd met Liam en boodschappen) en nu heb ik auw in de buik en de rug... mijn lijf begint me te waarschuwen...
stormy waters...
sailin'
pi_34486845
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:19 schreef Martineke het volgende:
heb er een brief over binnen gehad van die kraamzorg. ik vind het wel super geregeld zo. eerst krijg je intake met maand of 7 a 8 met wensen bespreken e.d. en dan als je bevallen bent krijg je met dag 2 of 3 (ben t ff kwijt) weer opnieuw een soort intake of je wel genoeg zorg hebt zo.
en het hangt beetje af van de situatie ook, is het je eerste kindje of 2e, ga je bv geven of juist niet. heb je hulp of ook juist weer niet.

ik ga deze keer de eerste paar dagen voor 5 uurszorg (niet weer zon de hele dag zon muts over de vloer) en dan na dag of 4 over naar 2 1/2 uur p/d. mits dat haalbaar is met me ks natuurlijk.
Idd, er wordt gekeken naar de situatie. Geef je van te voren aan dat je waarschijnlijk flesvoeding gaat geven en dat je man veel thuis is dan krijg je minder uren.
Bijna voldoende reden om dus te zeggen dat je borstvoeding wil gaan geven (bedenken kan altijd nog toch ) en je man niet beschikbaar is voor hulp in huis.
pi_34486876
Phff doordat ikd e laatste paar weken zo drastisch mijn eetpatroon hebben moeten veranderen heh ik zo'n last van mijn darmen. Ze werken helemaal niet goed meer En nu kan ik niet meer goed poepen met als gevolg dat ik nu al aambeien heb van hier tot Tokio.
Dat je dat met bevallen kon krigen wist ik maar tijdens de zwangerschap zelf al
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_34487085
MeNicole, ik had ook heel erg last van mijn darmen.. kon niet goed poepen en heb toen lijnzaad gehaald. Elke dag een eetlepel lijnzaad door de vla en na een dag of 2 gaan je darmen weer beter werken!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_34487617
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:09 schreef MeNicole het volgende:
Phff doordat ikd e laatste paar weken zo drastisch mijn eetpatroon hebben moeten veranderen heh ik zo'n last van mijn darmen. Ze werken helemaal niet goed meer En nu kan ik niet meer goed poepen met als gevolg dat ik nu al aambeien heb van hier tot Tokio.
Dat je dat met bevallen kon krigen wist ik maar tijdens de zwangerschap zelf al
Ik begin de dag tegenwoordig met een beker chocomel Sindsdien heb ik geen last meer van mn darmen! Lekker en nog functioneel ook
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:32:19 #231
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34487621
Lijnzaad Maar het hielp wel
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34487650
Oke lijnzaad moet ik dus gaan proberen. Kan ik dat gewoon in de supermarkt kopen? Ken het namelijk helemaal niet!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:40:47 #233
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34487893
Ik haalde het bij de drogist.
Mijn afvalstrijd!
pi_34489126
Je kunt het ook bij de meeste supermarkten halen; het ligt dan meestal bij de produkte van zonnatura enzo.
Het is inderdaad niet zo heel smakelijk, maar het helpt wel.
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:43:35 #235
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34489811
Blupje, het heet zwangerschapsischeas (excuses voor de spelling) en het heeft te maken met een zenuw die bekneld zit, overgang van rug naar bil, links of rechts van je stuitje. (de isachakes ofzoiets) Dit kun je krijgen omdat de boel verweekt en dat er meer van je spieren gevraagd wordt. Ik trainde juist dat gebied best intensief, dus dan verwacht je het niet.
Belana heeft het al vanaf haar eerste zwangerschap dus die is nog wat meer expert dan ik.

Speaking of which, Belana oei het gaat nu echt zwaarder worden hč? Probeer jij het ook wat rustiger aan te doen?
pi_34489899
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:08 schreef owlet het volgende:

[..]

Idd, er wordt gekeken naar de situatie. Geef je van te voren aan dat je waarschijnlijk flesvoeding gaat geven en dat je man veel thuis is dan krijg je minder uren.
Bijna voldoende reden om dus te zeggen dat je borstvoeding wil gaan geven (bedenken kan altijd nog toch ) en je man niet beschikbaar is voor hulp in huis.
Het is niet het kraamzorgbureau zelf dat bepaald hoeveel uren je krijgt, maar je verzekering. Borstvoeding/flesvoeding, hulp van je man doet er allemaal niks toe, het heeft geen invloed op de uren die je krijgt.

Natuurlijk wordt er wel gekeken of er andere kinderen zijn en dergelijke, maar dan nog wijken de uren die je krijgt vrijwel niks af. Het kraamzorgbureau gaat af op wat je verzekering zegt.
Variety is the spice of life
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:53:44 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_34490145
nebelung, dat WAS dus zo, dat is per 1 januari allemaal anders, je hebt in de basisverzekering recht op 40 tot 80 uur en het kraambureau hanteerd voortaan een puntensysteem om te kijken hoeveel uur je krijgt.
stormy waters...
sailin'
pi_34490357
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:53 schreef Belana het volgende:
nebelung, dat WAS dus zo, dat is per 1 januari allemaal anders, je hebt in de basisverzekering recht op 40 tot 80 uur en het kraambureau hanteerd voortaan een puntensysteem om te kijken hoeveel uur je krijgt.
Oh. Ik ben in november bevallen, dus dat is nog heel kort geleden. 't kwam me bijzonder vreemd voor.

Nou dat vind ik geen verbetering dan. Dat je dan dus zou kunnen gaan liegen over de dingen, zoals owlet zegt. Bah zeg

Maar dan nog... het kraambureau hanteert die puntentelling, maar je verzekering moet het vergoeden immers. Wie heeft die puntentelling bedacht?
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:06:16 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_34490555
Hier staat er meer over
stormy waters...
sailin'
pi_34490674
Bedankt Belana!. Nou ja, het gaat toch niet meer voor mij op

Ik zie dat het de bedoeling is dat elke verzekeraar en kraamzorgaanbieder via dit protocol moet werken per 1 jan. 2007. Dus nog niet iedereen werkt ermee. Jeetje, lastig dan als je nu zwanger bent. Moet je goed op je qui vive zijn dus

Succes ermee dames
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:10:39 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_34490691
Zo, ik ben terug van de zwangerschapshaptonomie.

Een hele belevenis! Ik ging met ontblote buik op zo'n onderzoekstafel liggen, die met het hoofdeinde wat omhoog stond, dus ik zat/lag. Eerst ging de haptonome de baby zoeken met haar handen, wat haar al snel lukte en ze legde uit hoe ze het deed. Beepje vond het wel prettig, want ik voelde hoe hij/zij tegen haar hand aan kroop. Daarna legde mijn man zijn handen op mijn buik en ging het ook proberen en na een tijdje voelde hij ook beepje liggen, waarna beepje tegen zijn hand aan duwde, wat hij ook voelde, hij voelde de beweging . Erg leuk!!
Toen heeft ze nog uitgelegd hoe we de baby kunnen vinden en ook kunnen proberen beepje naar de andere kant van mijn buik te lokken.
Zo zijn we een tijdje bezig geweest.
Volgende keer gaat ze naast de baby voelen ook mijn benen masseren en mijn man leren hoe hij dat moet doen en tips geven over goed staan/lopen/zitten/liggen.

Ik vond het erg prettig, omdat ik beepje goed voelde en ook erg leuk omdat mijn man beepje nu ook voor het eerst heeft gevoeld! Mijn man en ik waren samen ook helemaal !
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:11:57 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_34490744
dank. het is allemaal erg onduidelijk en vervelend idd. Als je het mij vraagt krijg je gewoon altijd te weinig. we moeten hier in Nederland wel met zijn allen thuis bevallen als het ff kan, maar als je dan hulp wilt dan heb je pech Ik vind het geen verbetering idd.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:12:56 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_34490779
En morgen de 20 weken echo!
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:13:04 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_34490784
wat mooi cattie
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:14:08 #245
108648 cattie
lieve moeder
pi_34490812
Die kraamzorg lijkt mij ook geen feest nee... Volgens mij is dat al snel te weinig.
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:18:26 #246
593 sjak
Juffie Bloem
pi_34490933
Dat klinkt erg prattig Cattie! En wat leuk dat je morgen de echo hebt. Krijgen we nog een foto te zien?

Sugar, lief dat je er nog aan denkt. Ik heb de verzekering gebeld en zij hebben een kraamzorgbureau geregeld dat een groot werkgebied heeft. Zowel in Amsterdam als in Haarlem. Nu maar hopen dat het niet een heel andere plaats gaat worden.

Wat vervelend Belana dat je zo weinig kunt doen. Vooral met het idee dat we nog zo'n tijd moeten.

Ik was gisteren echt helemaal op. Tijdens het eten ben ik even tegen mijn man aan gaan liggen en meteen in slaap gevallen. Ik ben even wakker geworden om mijn tanden te poetsen en gelijk weer te gaan slapen. Vanochtend werd ik weer lekker wakker. Maar nu ben ik weer net zo moe...
Lekker douchen!
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:20:06 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_34490980
fijn sjak, dat dat in principe geregeld is!

met mij gaat het wel hoor, moet gewoon echt rustiger aan gaan doen, that's it.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:22:46 #248
108648 cattie
lieve moeder
pi_34491052
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:18 schreef sjak het volgende:
Dat klinkt erg prattig Cattie! En wat leuk dat je morgen de echo hebt. Krijgen we nog een foto te zien?

(..)

Ik was gisteren echt helemaal op. Tijdens het eten ben ik even tegen mijn man aan gaan liggen en meteen in slaap gevallen. Ik ben even wakker geworden om mijn tandenm te poetsen en gelijk weer te gaan slapen. Vanochtend werd ik weer lekker wakker. Maar nu ben ik weer net zo moe...
Helaas, we hebben geen scanner... en ook nog geen digitale camera. Middeleeuws he?

Oh, ja die moeheid... Ik ken het, het is heel vervelend. Ik heb vandaag een dag vrij genomen om uit te slapen, ik werd om 11.30 uur wakker. Jammer genoeg is er niets aan te doen, behalve het rustig aan doen en voldoende slapen. Heel veel sterkte ermee!
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:22:49 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_34493215
Hmm ligt denk ik aan de zorgverzekeraar.. ik kreeg nl wel extra uren voor als ik bv zou geven en voor een KS en door andere omstandigheden had ik ook nog extra uren kunnen krijgen.
In overleg met kraamzorgster heb ik het minimale gehad 21 uur
en dat met een KS.. en op de momenten zelf kan nog altijd gekeken worden of er meer nodig is hoor.. dus ik zou me er nie zo druk om maken

dikke voor de zwangeren voor je het weet is het alweer zover
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 26 januari 2006 @ 20:49:27 #250
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34494467
_evenstar_ zo was dat dus met het oude verzekeringsstelsel.

Ik heb een lijstje gevonden dat gehanteerd word bij het berekenen van meer/minder uren. (de basis is 44 uur). Er staan dan dingen op als:
* Niet zelfstandig voeren van een huishouden -1,5 u/dag
* instabiele gezinssituatie 1,25u/dag
* Communicatiebarriere 0,25 u/dag
* Eerste kind 0,5 u/dag
* Aantal kinderen aanwezig <4 jaar 2u/dag max 10u
* gezinslid (kind) met een relevante handicap of ziekte 0,5 u/dag
* Kunstvoeding geven -0,75 u/dag
* Niet fysiek zelfredzaam 2 u/dag, max 10u
* Ernstige emotionele onevenwichtigheid 2u/dag, max 6u
* Postnatale depressie na eerdere zwangerschap 2u/dag, max 6 u
* Psychiatrische aandoening 2u/dag max 6u
* (dreigene) infectie 1u/dag ,max 4u
* Meerling 2u/dag max 20u
* aangeboren afwijking 0,75u/dag
* verminderde conditie van het kind 0,5 u/dag
* doodgeboren of overleden kind -1,5u/dag
* Problemen met voeden bij moeder of kind 1 u/dag, max 8 uur

en dan nog "wijziging totaal aantal dagen" a.g.v:
- bevalling ziekenhuis medisch
- ziekenhuis opname in kraambed
- langer zorg nodig

het is dus een redelijk zwart/wit lijstje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')