Kraamzorg is geluktquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:55 schreef Sugar het volgende:
Oh kijk, dat wilde ik nou steeds al aan Sjak vragen: is het nog gelukt met kraamzorg regelen en woonplaats enzo?
LadyS, zelfde probleem dus. Lastig plannen, ja!
Idd, er wordt gekeken naar de situatie. Geef je van te voren aan dat je waarschijnlijk flesvoeding gaat geven en dat je man veel thuis is dan krijg je minder uren.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:19 schreef Martineke het volgende:
heb er een brief over binnen gehad van die kraamzorg. ik vind het wel super geregeld zo. eerst krijg je intake met maand of 7 a 8 met wensen bespreken e.d. en dan als je bevallen bent krijg je met dag 2 of 3 (ben t ff kwijt) weer opnieuw een soort intake of je wel genoeg zorg hebt zo.
en het hangt beetje af van de situatie ook, is het je eerste kindje of 2e, ga je bv geven of juist niet. heb je hulp of ook juist weer niet.
ik ga deze keer de eerste paar dagen voor 5 uurszorg (niet weer zon de hele dag zon muts over de vloer) en dan na dag of 4 over naar 2 1/2 uur p/d. mits dat haalbaar is met me ks natuurlijk.
Ik begin de dag tegenwoordig met een beker chocomelquote:Op donderdag 26 januari 2006 17:09 schreef MeNicole het volgende:
Phff doordat ikd e laatste paar weken zo drastisch mijn eetpatroon hebben moeten veranderen heh ik zo'n last van mijn darmen. Ze werken helemaal niet goed meerEn nu kan ik niet meer goed poepen met als gevolg dat ik nu al aambeien heb van hier tot Tokio.
Dat je dat met bevallen kon krigen wist ik maar tijdens de zwangerschap zelf al![]()
Het is niet het kraamzorgbureau zelf dat bepaald hoeveel uren je krijgt, maar je verzekering. Borstvoeding/flesvoeding, hulp van je man doet er allemaal niks toe, het heeft geen invloed op de uren die je krijgt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:08 schreef owlet het volgende:
[..]
Idd, er wordt gekeken naar de situatie. Geef je van te voren aan dat je waarschijnlijk flesvoeding gaat geven en dat je man veel thuis is dan krijg je minder uren.
Bijna voldoende reden om dus te zeggen dat je borstvoeding wil gaan geven (bedenken kan altijd nog toch) en je man niet beschikbaar is voor hulp in huis.
![]()
Oh. Ik ben in november bevallen, dus dat is nog heel kort geleden. 't kwam me bijzonder vreemd voor.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:53 schreef Belana het volgende:
nebelung, dat WAS dus zo, dat is per 1 januari allemaal anders, je hebt in de basisverzekering recht op 40 tot 80 uur en het kraambureau hanteerd voortaan een puntensysteem om te kijken hoeveel uur je krijgt.
Helaas, we hebben geen scanner... en ook nog geen digitale camera. Middeleeuws he?quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:18 schreef sjak het volgende:
Dat klinkt erg prattig Cattie! En wat leuk dat je morgen de echo hebt. Krijgen we nog een foto te zien?
(..)
Ik was gisteren echt helemaal op. Tijdens het eten ben ik even tegen mijn man aan gaan liggen en meteen in slaap gevallen. Ik ben even wakker geworden om mijn tandenm te poetsen en gelijk weer te gaan slapen. Vanochtend werd ik weer lekker wakker. Maar nu ben ik weer net zo moe...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |