ik sloeg even een maandje over iddquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:15 schreef snoopy het volgende:
nee joh, jij loopt wel op de zaken vooruit! 5 weken nu.
Ja, natuurlijk!quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:39 schreef dutchie het volgende:
Iciclehèhè
Wat een opluchting dat ze nu wel gelukt zijn. Ga je ons je beebje nog showen?
Snoop! Gefeliciteerd! Wat leuk zeg!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:10 schreef snoopy het volgende:
Wij verwachten een nieuw snoepje op 25 september 2006!
Vorige week was ik erg moe, maar nu gaat het prima. Meer plassen, dat wel, koude handen en voeten (meer dan anders) en wat gerommel in mijn buik. Heel soms een beetje een week gevoel in mijn maag in de ochtend, maar dat gaat ook snel weer over.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:10 schreef PM-girl het volgende:
Wat merken de andere nieuwe zwangeren voor verschijnselen? Ik, nu ik het weet, merk een paar kleine dingen.
Zo moet ik veel plassen, meer dan normaal als ik water en thee drink. Ik voel vanalles in mijn buik en soms een gemene steek in de borst. En jullie?
Ik geloof het wel, maar het dringt nog niet erg door. Pas bij een echo of harttonen denk ik....quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:29 schreef Martineke het volgende:
geloof je het nu dan echt Linda dat je echt zwanger bent?(ik heb er de 1e x ook 3 tegen aangegooid toen, en deze keer 2 en nog moeders voor moeders erbij)
Niks mini-Morris, van Morris is er maar 1quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:22 schreef DaanBanaantje het volgende:
Snoopy, ook hier een jompel voor jou, man, Morris en mini-morris
quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:11 schreef Loena-tik- het volgende:
Niks mini-Morris, van Morris is er maar 1![]()
Ja goede grapquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:40 schreef Sjeen het volgende:
Lb, waar ben je... toch niet stiekem ook een tweede aan het maken, hoop ik![]()
ach.. ze snappen vast wel wat ik bedoelquote:Op donderdag 26 januari 2006 09:11 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Niks mini-Morris, van Morris is er maar 1![]()
Oh tuurlijkquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:18 schreef DaanBanaantje het volgende:
[..]
Ik bedoelde het natuurlijk lief!
![]()
![]()
Net zo'n leuk kindje als Morris.. beter?
quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:22 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Oh tuurlijkWas niet kattig bedoeld ofzo
al klonk het misschien wel zo
Kraamzorg is geluktquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:55 schreef Sugar het volgende:
Oh kijk, dat wilde ik nou steeds al aan Sjak vragen: is het nog gelukt met kraamzorg regelen en woonplaats enzo?
LadyS, zelfde probleem dus. Lastig plannen, ja!
Idd, er wordt gekeken naar de situatie. Geef je van te voren aan dat je waarschijnlijk flesvoeding gaat geven en dat je man veel thuis is dan krijg je minder uren.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:19 schreef Martineke het volgende:
heb er een brief over binnen gehad van die kraamzorg. ik vind het wel super geregeld zo. eerst krijg je intake met maand of 7 a 8 met wensen bespreken e.d. en dan als je bevallen bent krijg je met dag 2 of 3 (ben t ff kwijt) weer opnieuw een soort intake of je wel genoeg zorg hebt zo.
en het hangt beetje af van de situatie ook, is het je eerste kindje of 2e, ga je bv geven of juist niet. heb je hulp of ook juist weer niet.
ik ga deze keer de eerste paar dagen voor 5 uurszorg (niet weer zon de hele dag zon muts over de vloer) en dan na dag of 4 over naar 2 1/2 uur p/d. mits dat haalbaar is met me ks natuurlijk.
Ik begin de dag tegenwoordig met een beker chocomelquote:Op donderdag 26 januari 2006 17:09 schreef MeNicole het volgende:
Phff doordat ikd e laatste paar weken zo drastisch mijn eetpatroon hebben moeten veranderen heh ik zo'n last van mijn darmen. Ze werken helemaal niet goed meerEn nu kan ik niet meer goed poepen met als gevolg dat ik nu al aambeien heb van hier tot Tokio.
Dat je dat met bevallen kon krigen wist ik maar tijdens de zwangerschap zelf al![]()
Het is niet het kraamzorgbureau zelf dat bepaald hoeveel uren je krijgt, maar je verzekering. Borstvoeding/flesvoeding, hulp van je man doet er allemaal niks toe, het heeft geen invloed op de uren die je krijgt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:08 schreef owlet het volgende:
[..]
Idd, er wordt gekeken naar de situatie. Geef je van te voren aan dat je waarschijnlijk flesvoeding gaat geven en dat je man veel thuis is dan krijg je minder uren.
Bijna voldoende reden om dus te zeggen dat je borstvoeding wil gaan geven (bedenken kan altijd nog toch) en je man niet beschikbaar is voor hulp in huis.
![]()
Oh. Ik ben in november bevallen, dus dat is nog heel kort geleden. 't kwam me bijzonder vreemd voor.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:53 schreef Belana het volgende:
nebelung, dat WAS dus zo, dat is per 1 januari allemaal anders, je hebt in de basisverzekering recht op 40 tot 80 uur en het kraambureau hanteerd voortaan een puntensysteem om te kijken hoeveel uur je krijgt.
Helaas, we hebben geen scanner... en ook nog geen digitale camera. Middeleeuws he?quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:18 schreef sjak het volgende:
Dat klinkt erg prattig Cattie! En wat leuk dat je morgen de echo hebt. Krijgen we nog een foto te zien?
(..)
Ik was gisteren echt helemaal op. Tijdens het eten ben ik even tegen mijn man aan gaan liggen en meteen in slaap gevallen. Ik ben even wakker geworden om mijn tandenm te poetsen en gelijk weer te gaan slapen. Vanochtend werd ik weer lekker wakker. Maar nu ben ik weer net zo moe...
nee, volgens mij krijg je dan gewoon 12 uur minder kraamzorg. (8 * 1,5 uur=12 uur).quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
begrijp ik nou verkeerd maar met dat nieuwe systeem zou je dan die 44 uur - 8 maal 1.5 uur moeten betalenals je kindje doodgeboren wordt of het tijdens de bevalling overlijdt..?
Ik kreeg wel 2x 1,5 uur met het oude stelsel (+aanvullend verzekerd), dus dat is er op vooruit gegaanquote:Op donderdag 26 januari 2006 20:55 schreef E.T. het volgende:
[..]
nee, volgens mij krijg je dan gewoon 12 uur minder kraamzorg. (8 * 1,5 uur=12 uur).
Blijft er dus 32 uur over, verdeeld over 8 dagen.
Soms bij de supermarkt in het dieet-reformvak en anders zeker bij de drogist of de reformwinkel.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:33 schreef MeNicole het volgende:
Oke lijnzaad moet ik dus gaan proberen. Kan ik dat gewoon in de supermarkt kopen? Ken het namelijk helemaal niet!!
Een bigaboo?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:51 schreef owlet het volgende:
Oh, en gehoord dat de bigaboo er gaat komen
Klopt, ik maak me ook geen zorgen. Maar voor mijn doen is het in vrij korte tijd best wel een daling en mijn lichaam reageert daarop door duizelig te worden als ik lang sta. De VK noemde het de 'mid pregnancy drop'. Blijkbaar zakt bij de meeste vrouwen de bloeddruk tijdens het twede trimester, om weer wat op te klimmen in het laatste trimester.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:05 schreef bixister het volgende:
130/70 is toch heel netjes, niet extreem laag ofzo?
Heb even een stukje gekopieerd van de site van Carita Salome:quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:38 schreef dutchie het volgende:
Mensendieck weet ik eigenlijk niet precies.
Dat wilde ik juist nietquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:36 schreef MeNicole het volgende:
[..] Heb liever mijn ouders en schoonouders die komen helpen!!
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:06 schreef owlet het volgende:
Ik kan alleen maar ámen zeggen tegen de voorgaande reacties.
vrouwen die er ineens achter kramen
nog zoeen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:07 schreef poemojn het volgende:
na de bevalling bekijken of je evt uren wilt laten bevallen
Pas op hoor, ik kijk je zo zwanger!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:01 schreef m@x het volgende:
Als ik jullie verhalen over echo's en baby-voorbereidingen zo lees dan word ik stiekem toch een beetje jaloers hoor. Zelfs van de verhalen over kwaaltjes enzo.
Geniet ervan dames, het is allemaal zo snel weer voorbij![]()
Ik mis het zwanger zijn een beetje......![]()
Alleen als ze geen zand meer tussen hun tenen hebbenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:35 schreef Sugar het volgende:
Mag je slakken eten als je zwanger bent? Van die uit de oven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |